Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX (9-11 November)
Re: Straf Vettel [bericht #19935 is een antwoord op bericht #19934] za, 10 november 2018 23:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Nou, ik dacht eerst ook dat Hamilton een gridstraf verdiende, maar die kwast van een Sirotkin zat daar dus ook in zijn outlap, alleen was hij iedereen aan het inhalen op topsnelheid. Geen wonder dat Hamilton hier wat verrast was.

geen straf.................. [bericht #19936 is een antwoord op bericht #19543] zo, 11 november 2018 00:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Formula 3

voor hamilton?????????

Re: geen straf.................. [bericht #19938 is een antwoord op bericht #19936] zo, 11 november 2018 00:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Riesje, altijd mooi, een post met meer vraagtekens (9) dan woorden (2) en het zal je dan ook niet verbazen (hoop ik Very Happy ) dat dit meer vraagtekens oplevert dan antwoorden. Vertel, wat wilde je aan ons kwijt?

Re: geen straf.................. [bericht #19939 is een antwoord op bericht #19936] zo, 11 november 2018 00:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

riesje schreef op zo, 11 november 2018 00:02
voor hamilton?????????
Helemaal niks dus voor Hamilton, zelfs nog geen "investigation"

Zo zie je maar dat zelfs hij fouten kan maken. Hij zat gewoon te pitten en nam toen een foute beslissing door te bewegen. Daarna doet hij het nog ff dunnetjes over bij Kimi.

Maar hé, hij "wist niet welke kant hij opging" zei hij dus ging hij maar naar links. Is dat duf of niet ?

Dus niet 1 keer maar 2x in korte tijd en dan nog niet eens ff "under investigation".
Wil hem geen straf aannaaien, maar als Max dit was geweest wete we allemaal wat er gebeurd zou zijn.

Maar goed, op naar morgen, met hopelijk een buitje tussendoor en dan weer een opdrogende baan.

Re: geen straf.................. [bericht #19940 is een antwoord op bericht #19939] zo, 11 november 2018 00:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hamilton werd hier overvallen door Sirotkin, beide zaten in hun outlap maar Sirotkin blies op topsnelheid over de baan. Ik vind het terecht dat het geen penalty was. Hamilton had dit niet hoeven verwachten en toen hij doorhad wat Sirotkin deed ging hij aan de kant maar Sirotkin week toen zelf ook net uit. Vandaar de near Miss. Met Kimi was evt meer te verwijten maar ik las dat Kimi de slipstream koos of zo, en Hamilton kon daar ook weinig, bij uitwijken zou hij over de pit exit line hebben moeten gaan. Bij nader inzien is de geen straf wel terecht imho.

Re: geen straf.................. [bericht #19943 is een antwoord op bericht #19938] zo, 11 november 2018 08:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

mmm, jammer dat je niet gekeken heb gister de rest snapt het duidelijk wel en sommige dingen hebben weinig woorden nodig outlap of niet er zijn altijd rijders die op snelheid kunnen rijden dus moet je de ideale lijn vrijlaten als je aan het cruisen bent.hopelijk woorden genoeg hahaha.
vettel kreeg ook terecht straf je hebt maar te doen wat er in de regelementen staat anders kan je ze beter verbranden.

Re: geen straf.................. [bericht #19944 is een antwoord op bericht #19943] zo, 11 november 2018 09:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Is weldegelijk belangrijk of het een hotlap was of niet. Dit was gewoon een outlap. Als het Max was geweest die hier in zijn outlap door Sirotkin op deze manier zou worden ingehaald waren we het hartgrondig eens geweest met de geen penalty beslissing vermoed ik. Waarom zeg je nu weer jammer dat je niet gekeken hebt? Het is prima om van mening te verschillen, laat dat gewoon zo, het is niet nodig om dit soort dingen te zeggen.

Re: geen straf.................. [bericht #19945 is een antwoord op bericht #19940] zo, 11 november 2018 10:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Sieper schreef op zo, 11 november 2018 00:44
Hamilton werd hier overvallen door Sirotkin, beide zaten in hun outlap maar Sirotkin blies op topsnelheid over de baan. Ik vind het terecht dat het geen penalty was. Hamilton had dit niet hoeven verwachten en toen hij doorhad wat Sirotkin deed ging hij aan de kant maar Sirotkin week toen zelf ook net uit. Vandaar de near Miss. Met Kimi was evt meer te verwijten maar ik las dat Kimi de slipstream koos of zo, en Hamilton kon daar ook weinig, bij uitwijken zou hij over de pit exit line hebben moeten gaan. Bij nader inzien is de geen straf wel terecht imho.

Sirotkin verwachte niet in Q2 te komen en had geen banden die redelijk op temperatuur waren die klaar stonden in de pits. De reden dat hij zijn outlap op een veel hogere snelheid reed om meer temperatuur in zijn banden te krijgen. Tja, Lewis verwachte het niet, zei ik laatst ook tegen de agent toen het verkeerslicht plotseling van kleurtje veranderde.

Wrong place, wrong time dan maar?

Re: geen straf.................. [bericht #19946 is een antwoord op bericht #19945] zo, 11 november 2018 10:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik dacht in eerste instantie ook, dit moet toch een straf zijn, later hoorde ik dus meer details. Tja, dan kun je het ook af doen zonder straf.

Dat is over het algemeen toch ook het mooiste, zo min mogelijk straffen, dit geld nu in de toekomst natuurlijk ook voor anderen, bij per ongeluk verkeerd/laat uitwijken voor een ander die niet op een hotlap zit kunnen ze nu heel moeilijk een straf uitdelen.

Op naar de race, eigenlijk wel lekker dat Max nu niet direct achter Hamilton zit, zeker als Max zijn banden weer beter zouden blijven (zoals in Mexico) dan is dat geen nadeel.

Re: geen straf.................. [bericht #19947 is een antwoord op bericht #19946] zo, 11 november 2018 10:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

We hebben tenminste nog een race zometeen. Dat gedoe dat 'als het bij Max was gebeurd' moet ook eens stoppen.

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19950 is een antwoord op bericht #19543] zo, 11 november 2018 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Zie toch gigantisch veel regen op de radar als ik vooruitkijk alleen altijd ingewikkeld hoe het nu zit met de plaatselijke tijd......maar de komende uren ziet het behoorlijk groen.

Re: geen straf.................. [bericht #19951 is een antwoord op bericht #19947] zo, 11 november 2018 12:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

Jip schreef op zo, 11 november 2018 10:22
We hebben tenminste nog een race zometeen. Dat gedoe dat 'als het bij Max was gebeurd' moet ook eens stoppen.
Dat gaat alleen stoppen als iedereen met gelijke maat gemeten gaat worden.
Verder zal het me ook irriteren als ze b.v. Perez ook sneller pakken dan De Fer en Merc boys, maar bij Max het meest omdat ik nu eenmaal fan ben van Max.
Onterechte opmerking dus IMO.

Maar goed, ieder zijn mening. Op naar de race

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 12:47]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: geen straf.................. [bericht #19952 is een antwoord op bericht #19939] zo, 11 november 2018 13:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NothingToLouz
Karting

Duh .... "als Max dit was geweest": dan had hij in een Merc gereden en dit jaar al kampioen geworden ... of iets van die strekking?

Re: geen straf.................. [bericht #19953 is een antwoord op bericht #19944] zo, 11 november 2018 13:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

nee sorry sieper je gaf aan dat je niet wist waar het over ging maar dat was mijn fout ik had in het venster iets getypt over hamilton maar daar is iets misgegaan zag ik no hard feelings man.
ik ben zeker ook voor minder straffen maar als je ze geeft moet het voor iedereen gelijk zijn.
maar we gaan er weer lekker voor zitten vanavond misschien weer een podium.

RBR miste acht tienden in kwalificatie. [bericht #19954 is een antwoord op bericht #19543] zo, 11 november 2018 14:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Hier een Nederlands bericht over het tijdsverlies, het bericht van AMuS in een eigen jasje gegoten.
Het wordt de hoogste tijd voor Honda!! Laughing

Citaat:
Zaterdagavond kwam er een opmerkelijke analyse naar buiten van het goed ingevoerde Auto, Motor und Sport. Het Duitse medium stelt dat Red Bull maar liefst 0,8 seconden langzamer was op de rechte stukken. Dat is enerzijds een domper voor Renault, maar anderzijds een positief signaal voor Red Bulls chassis.

Het blad stelt dat in het laatste deel van de kwalificatie, de auto's van Max Verstappen en Daniel Ricciardo zo'n 13 km/h langzamer gingen dan Ferrari en Mercedes. Dit resulteerde in een tijdsverschil van 0,8 seconden. Een flinke aderlating, gezien het feit dat het gat naar pole position 'slechts' 0,5 seconde bedroeg. Uit deze gegevens kan wel worden opgemaakt dat men bij het Oostenrijkse team de aerodynamica en de chassis duidelijk beter voor elkaar had.

Ondanks het verlies op de rechte stukken wint Red Bull wel veel tijd in de bochtige delen van het circuit. 'We zijn erg goed in de middelste sector, daarin winnen we heel veel. Helaas zijn er te weinig bochten op het circuit om het krachtsverschil goed te maken', aldus een anonieme engineer van het team tegenover het blad.

Hier het originele bericht in het Duits.

Re: geen straf.................. [bericht #19955 is een antwoord op bericht #19940] zo, 11 november 2018 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Sieper schreef op zo, 11 november 2018 00:44

Het is duidelijk gevaarlijk rijgedrag wat Hamilton daar doet..waarom gaat ie in hemelsnaam naar links van de lijn af op een moment dat ie ingehaald wordt..en dat tot 2 keer toe.. En denk je nou echt dat Hamilton zit bij te houden wie er wel of niet in een hotlap zit? Zijn engineer hoort hem te waarschuwen voor een snellere wagen én er zijn blauwe vlaggen als er een snellere wagen aankomt.

Amateuristische acties van Lewis en een schande dat er geen straf is gekomen. Nog Schandaliger dat Vettel wel een straf krijgt terwijl die alle reden had om haast te hebben..dat praat het niet goed maar het is minder dom en zeker veel minder gevaarlijk dan wat Lewis deed

Re: Straf Vettel [bericht #19957 is een antwoord op bericht #19933] zo, 11 november 2018 15:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mex Versteppen is op dit moment afwezig  Mex Versteppen
Karting

bacodraak schreef op za, 10 november 2018 23:00
Zerobyte schreef op za, 10 november 2018 21:34
Naja straf is ok, ik baal alleen dat Hamilton er weer zonder iets vanaf komt. Angry
Ieder ander had dat geluk niet gehad!
Klasse justitie ....Bah Cheers
Precies. De alom bekende politiek correcte FIA. Die FIA knurften maken meer kapot, dan drank en vrouwen kunnen goed maken. Razz... Ik hoop in elk geval dat er vanaf volgend jaar, door vooringenomen stewards en politiek correcten FIA kopstukken, eindelijk eens met èèn strakke maat eerlijk gemeten gaat worden... voor ALLE teams en ALLE rijders.

#GOMAX hupmax

Wie niet waagt, blijft altijd maagd.

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 15:32]

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19958 is een antwoord op bericht #19950] zo, 11 november 2018 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

MadMax schreef op zo, 11 november 2018 12:15
Zie toch gigantisch veel regen op de radar als ik vooruitkijk alleen altijd ingewikkeld hoe het nu zit met de plaatselijke tijd......maar de komende uren ziet het behoorlijk groen.

Lijkt mij inderdaad ook een regen race te worden. Ziet er in ieder geval erg nat uit.
https://www.yr.no/place/Brazil/Amazonas/Sao_Paulo/

We gaan het zien. Have fun all. drive

#GOMAX hupmax

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 15:45]

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19959 is een antwoord op bericht #19958] zo, 11 november 2018 16:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ShiftUp is op dit moment afwezig  ShiftUp
Formula 3
Forum_Mod

Wat regen (3mm) rond 12 uur. Daarna een hooguit een paar druppels tot de race van start gaat om 15 uur lokale tijd. Met een temperatuur van 28 graden, is het gewoon een volledig droge race. Helaas...

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19960 is een antwoord op bericht #19950] zo, 11 november 2018 16:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Valt wel mee vergelijkbaar met gisteren regenkans neemt toe naarmate de race vordert https:// www.weerplaza.nl/wereldweer/zuid-amerika-en-caraiben/brazili e/sao-paulo/17184/

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19961 is een antwoord op bericht #19960] zo, 11 november 2018 16:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Als het maar warm genoeg is als het droog blijft. Dan wordt het toch nog leuk met die bandenvretende Mercedessen en Ferrari's bij lekker warm asfalt.

Let it rain, rain, rain!!

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19962 is een antwoord op bericht #19958] zo, 11 november 2018 16:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TRT is op dit moment afwezig  TRT
Karting

Mex Versteppen schreef op zo, 11 november 2018 15:43
Lijkt mij inderdaad ook een regen race te worden. Ziet er in ieder geval erg nat uit.

#GOMAX hupmax
Let op dat je de juiste locatie pakt. Je zit nu midden in het Amazone gebied (zo'n 3500km verder ;-)

Dit is 'm : https://www.yr.no/place/Brazil/S%C3%A3o_Paulo/Aut%C3%B3dromo _Interlagos/

Voor nu mogelijk een beetje regen ...

Deze is ook leuk. Kun je met de tijd spelen: https://www.windy.com/-Rain-thunder-rain?rain,-23.872,-46.71 5,11,m:cZEaeRl

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 16:17]

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19963 is een antwoord op bericht #19962] zo, 11 november 2018 16:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Deze zag ik nog op autosport voorbij vliegen, lijkt me redelijk accuraat. Zeg maar de buienradar voor NL. Live radar map, op dit moment liggen er 3 buien ten westen van de baan maar niet echt noemenswaardig. Map ververst zich automatisch elke 3 tot 5 minuten.

https://www.starnet.iag.usp.br/chuvaonline/radar_xpol.php

Ik zou het niet erg vinden als straks zo'n buitje de richting naar het circuit weet te vinden. drive

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 16:59]

Re: geen straf.................. [bericht #19965 is een antwoord op bericht #19953] zo, 11 november 2018 17:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Thanks Riesje Yay een klein vogeltje fluisterde me in dat ik die eerste regel had gemist (in de header) en dat klopte ook, sorry!

Nou lekker op naar de race!

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19966 is een antwoord op bericht #19962] zo, 11 november 2018 17:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

TRT schreef op zo, 11 november 2018 16:13
Mex Versteppen schreef op zo, 11 november 2018 15:43

#GOMAX hupmax
Let op dat je de juiste locatie pakt. Je zit nu midden in het Amazone gebied (zo'n 3500km verder ;-)

Dit is 'm : https://www.yr.no/place/Brazil/S%C3%A3o_Paulo/Aut%C3%B3dromo _Interlagos/

Voor nu mogelijk een beetje regen ...

Deze is ook leuk. Kun je met de tijd spelen: https://www.windy.com/-Rain-thunder-rain?rain,-23.872,-46.71 5,11,m:cZEaeRl

Mijn excuses. Dank voor de rectificatie. 👍

Have fun, guys and girls.

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 17:37]

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19968 is een antwoord op bericht #19966] zo, 11 november 2018 18:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Billen knijpen goede race van Max.
Wat een race van Max. drive

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 19:04]

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19969 is een antwoord op bericht #19968] zo, 11 november 2018 19:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

.......... Ocon Puke

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19970 is een antwoord op bericht #19969] zo, 11 november 2018 19:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Zerobyte schreef op zo, 11 november 2018 19:29
.......... Ocon Puke
De FIA faalt ZWAAR dit weekend. Echt zwaar, 10 seconde stop/go kus me pitkater. Belachelijk.

weg overwinning potverdrie [bericht #19971 is een antwoord op bericht #19543] zo, 11 november 2018 19:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Wat een koekebakker die Ocon! Maar perfecte race van Max en jammer van de schade. Weg zekere overwinning!

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19972 is een antwoord op bericht #19970] zo, 11 november 2018 19:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Wat hoop ik dat Max volgend jaar een top auto/motor krijgt.
Racer pur sang, zo zonde dit geript van een win door een Frans stokbrood.

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19973 is een antwoord op bericht #19972] zo, 11 november 2018 19:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

SCHANDE

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19974 is een antwoord op bericht #19973] zo, 11 november 2018 19:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Wat een race van Max.
Wat een pitpoes actie van Ocon.
Wat een aanfluiting die straf, hij verdient een raceban van een jaar.

Oh wacht.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19975 is een antwoord op bericht #19974] zo, 11 november 2018 19:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

trots op Max, hij bleef best kalm bij het podium interview

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19976 is een antwoord op bericht #19975] zo, 11 november 2018 19:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Duwpartij Ocon en Verstappen na de race.

https://twitter.com/MaximeB123/status/1061692213288189952

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19977 is een antwoord op bericht #19975] zo, 11 november 2018 19:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Hamilton heeft vast een voorproefje van volgend jaar gekregen van Max hupmax hupmax hupmax

Let it rain, rain, rain!!

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19979 is een antwoord op bericht #19977] zo, 11 november 2018 20:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ocon had niet eens de snelheid om voor Max te blijven, ik heb die tijden van hem zitten bekijken en zelfs op de nieuwe SS was hij nog altijd 1 sec langzamer dan Max op die softs!!! Slecht excuus van Ocon echt. Puke

2e Voor Max laten we daar maar blij mee zijn want op voorhand hadden we daar ook niet echt rekening mee gehouden. P2 met een zure nasmaak.

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19980 is een antwoord op bericht #19979] zo, 11 november 2018 20:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Helterskelter is op dit moment afwezig  Helterskelter
Karting

Duw partij niet slim van Max.
Ook Red Bull had hem even kunnen laten afkoelen.
Hij zegt het nog in de auto op weg naar het parc ferme "ik moet hem niet tegenkomen".

Overigens wel een overwinning om zeep geholpen."
En weer een geweldige race, dat wordt wat volgend jaar.

1e hupmax

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19981 is een antwoord op bericht #19980] zo, 11 november 2018 20:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Horner: Ocon is lucky it was only a push ................................

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19982 is een antwoord op bericht #19543] zo, 11 november 2018 20:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Waarom is dat filmpje verwijderd? Censuur hier? Was ook op ziggo hoor!

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #19984 is een antwoord op bericht #19976] zo, 11 november 2018 20:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Jip schreef op zo, 11 november 2018 19:55
Duwpartij Ocon en Verstappen na de race.

https://twitter.com/MaximeB123/status/1061692213288189952
Citaat:
Verstappen & Ocon called to the stewards. Alleged breach of Article 12.1.1.c) of the FIA International Sporting Code, "act prejudicial to the interests of any Competition or to the interests of motor sport generally", physical contact with another competitor in FIA garage.

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19985 is een antwoord op bericht #19791] zo, 11 november 2018 20:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

wg schreef op di, 06 november 2018 19:33
Griffel schreef op di, 06 november 2018 19:21
De kwalificatie van vorig jaar bevestigd dit ook. Als je puur alleen naar de lay-out kijkt van de baan, is het een echt power circuit. De helft van sector 3 zijn bochten, de rest is bijna allemaal vol gas. Het feit dat Max er dan maar 0.6 seconden van de pole af zat is dan in mijn optiek knap.
De RB14 is echt veel beter dan de RB13, echter is het relatieve vermogensverschil op dit moment groter dan in 2017. (aanname) Mijn schatting is dus, dat ze weer zo rond de 0.5 sec van de pole af zullen zitten. Maar in de race qua race-pace niks onder zullen doen, en echte kansen hebben. Zou mij dan ook niks verbazen dat ze gewoon weer de B spec gaan gebruiken omdat die beter is op de zondag van de C spec.
Omdat de RB14 zoveel beter is, zou het me niks verbazen dat het verschil in kwalificatie wel eens minder dan 0.5 sec kan zijn. Ik schat het in op 0,3 tot 0,4 sec Smile. We gaan het zien. Spannend wordt het zeker!

Mvg, Wim
Ok, ik had gerekend op de Spec-C, dus 0,5 sec voor kwalificatieverschil is ok, beter dan verwacht zelfs, en het ziet ernaar uit dat als Max er niet door Ocon uitgekegeld was, hij zo'n 10 sec voorsprong op Hamilton zou hebben gehad, m.a.w., mijn berekening/schatting voor de Spec-B. Niet gek denk ik.

P.S.: Ik had rekening gehouden met deze baan, in zoverre dat deze korter is dan Mexico, en ik had daarvoor mijn berekeningen aangepast. Ik zal dit ook eens gaan doen voor Abu Dhabi - wordt leuk Smile, ofschoon ik niet denk dat ze daar zo hoog zullen eindigen.

Mvg, Wim

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19986 is een antwoord op bericht #19982] zo, 11 november 2018 20:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Dejavu01 schreef op zo, 11 november 2018 20:26
Waarom is dat filmpje verwijderd? Censuur hier? Was ook op ziggo hoor!
Was dubbel en trouwens de verkeerde link, en die van Jip staat er toch nog,paar postings naar boven..LEZEN ;-)

grt

Moderator www.verstappen.nl

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 20:30]

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #19988 is een antwoord op bericht #19984] zo, 11 november 2018 20:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Je kon er op wachten...

Poule maken wat de straf voor Max wordt? Ik ga extreem...hij mist Abu Dhabi...

Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 20:36]

daar kan ik me ook aan ergeren.. [bericht #19989 is een antwoord op bericht #19543] zo, 11 november 2018 20:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

die eindeloze herhalingen na de start terwijl er op dat moment nog zoveel actie is op de baan kunnen ze dat niet op een later tijdstip doen als alles gesetteld is zoals in de laatste 12 rondes werd constant p3 en 4 in beeld gehouden terwijl max zijn voorsprong verkleinde naar hamilton jack van gelder zei net ook dan gaan ze hulkenberg interviewen terwijl het op de baan spannend is.

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #19990 is een antwoord op bericht #19988] zo, 11 november 2018 20:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Frontwinger schreef op zo, 11 november 2018 20:34
Je kon er op wachten...

Voor een beetje duwen? Smile

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #19991 is een antwoord op bericht #19985] zo, 11 november 2018 20:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

wg schreef op zo, 11 november 2018 20:28
De kwalificatie van vorig jaar bevestigd dit ook. Als je puur alleen naar de lay-out kijkt van de baan, is het een echt power circuit. De helft van sector 3 zijn bochten, de rest is bijna allemaal vol gas. Het feit dat Max er dan maar 0.6 seconden van de pole af zat is dan in mijn optiek knap.
De RB14 is echt veel beter dan de RB13, echter is het relatieve vermogensverschil op dit moment groter dan in 2017. (aanname) Mijn schatting is dus, dat ze weer zo rond de 0.5 sec van de pole af zullen zitten. Maar in de race qua race-pace niks onder zullen doen, en echte kansen hebben. Zou mij dan ook niks verbazen dat ze gewoon weer de B spec gaan gebruiken omdat die beter is op de zondag van de C spec.
Omdat de RB14 zoveel beter is, zou het me niks verbazen dat het verschil in kwalificatie wel eens minder dan 0.5 sec kan zijn. Ik schat het in op 0,3 tot 0,4 sec Smile. We gaan het zien. Spannend wordt het zeker!

Mvg, Wim
Ok, ik had gerekend op de Spec-C, dus 0,5 sec voor kwalificatieverschil is ok, beter dan verwacht zelfs, en het ziet ernaar uit dat als Max er niet door Ocon uitgekegeld was, hij zo'n 10 sec voorsprong op Hamilton zou hebben gehad, m.a.w., mijn berekening/schatting voor de Spec-B. Niet gek denk ik.

P.S.: Ik had rekening gehouden met deze baan, in zoverre dat deze korter is dan Mexico, en ik had daarvoor mijn berekeningen aangepast. Ik zal dit ook eens gaan doen voor Abu Dhabi - wordt leuk Smile, ofschoon ik niet denk dat ze daar zo hoog zullen eindigen.

Mvg, Wim
Hou graag ik je volgende berekening ook even rekening met rijders zoals Ocon, dan geef je mensen geen valse hoop.

..... the power of dreams!

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #19992 is een antwoord op bericht #19988] zo, 11 november 2018 20:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Frontwinger schreef op zo, 11 november 2018 20:34
Je kon er op wachten...
.
Tuurlijk niet, de smaakmaker ga je niet schorsen. Zal een geldboete worden.

Re: daar kan ik me ook aan ergeren.. [bericht #19993 is een antwoord op bericht #19989] zo, 11 november 2018 20:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

riesje schreef op zo, 11 november 2018 20:42
die eindeloze herhalingen na de start terwijl er op dat moment nog zoveel actie is op de baan kunnen ze dat niet op een later tijdstip doen als alles gesetteld is zoals in de laatste 12 rondes werd constant p3 en 4 in beeld gehouden terwijl max zijn voorsprong verkleinde naar hamilton jack van gelder zei net ook dan gaan ze hulkenberg interviewen terwijl het op de baan spannend is.
De regie is niet erg goed dit jaar.

Re: daar kan ik me ook aan ergeren.. [bericht #19994 is een antwoord op bericht #19993] zo, 11 november 2018 20:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
BobNL is op dit moment afwezig  BobNL
Karting

Ocon provoceert ook nog even lekker door op het moment dat Max wil weglopen. Wel erg schijnheilig die Ocon.

Re: daar kan ik me ook aan ergeren.. [bericht #19995 is een antwoord op bericht #19994] zo, 11 november 2018 20:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

BobNL schreef op zo, 11 november 2018 20:47
Ocon provoceert ook nog even lekker door op het moment dat Max wil weglopen. Wel erg schijnheilig die Ocon.
Precies dit met die domme grijns van hem.

Maargoed wel een top race van Max, en Ricciardo ging vandaag ook super goed.

Re: daar kan ik me ook aan ergeren.. [bericht #19996 is een antwoord op bericht #19994] zo, 11 november 2018 20:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

BobNL schreef op zo, 11 november 2018 20:47
Ocon en Max zijn niet de beste vrienden, dit komt al vanuit de kart tijd en het jaar dat ze samen in de F3 reden. Ook toen was er een periode dat Ocon Max niet eens een hand gaf tijdens de podium ceremonie of een blik waardig gunde. In Pau reed Ocon Max de muur in, en op Oostenrijk reed Max Ocon eraf in de eerst bocht en zo zijn er nog wel wat van dat soort momenten geweest toen. Dus nee die zijn niet echt goede vrienden en na vandaag helemaal niet meer.

Ik moet zeggen dat Max zich nog behoorlijk beheerst, was dit Jos geweest dan had hij hem hier gewoon een poffert op de neus gegeven.

Als ze beide bij de stewards zijn geroepen hiervoor dan zal Max denk ik wel een reprimande krijgen en misschien een geldboete ofzo.

Blijft gewoon een pitpoes actie van Ocon

Gaf Schumacher niet ooit Senna een kaakslag? [bericht #19997 is een antwoord op bericht #19990] zo, 11 november 2018 20:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
FB01 is op dit moment afwezig  FB01
Karting

Ik bedoel, waar hebben we het over? Tuurlijk had hij het met woorden moeten afdoen, dat duwen is voor dronken mensen die geen argumenten meer hebben. Maar dit ook nog gaan bestraffen zeg... het moet niet gekker worden (maar goed, dit seizoen hebben we wel gekkere dingen gezien, dus ik ben niet verbaasd als Max hier nog averij oploopt ook)

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #19998 is een antwoord op bericht #19988] zo, 11 november 2018 20:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Wat een race...Max Verstappen is de morele overwinnaar. Kijk maar naar de reactie van Hamilton, die knijpt hem al voor volgend jaar. Nog een psychologisch tikje geven aan Max door wat op de vlakte te blijven over het Ocon Verstappen incident. Max had ziczelf goed onder controle, beetje duwen...Schumacher of Senna hadden hem neergehoekt. Waardeloze reactie van Ocon, Max nog verder provoceren door hem in het gezicht uit te lachen...triest hoor. Zoals ik al zei Max is de morele overwinnaar...wat een racecrraft..wat een inhaalacties. Ik treur niet langer....ik heb genoten ...Max bedankt ! Hooguit geldboete , anders maken ze zich bij de FIA compleet belachelijk. Go Max hupmax

Re: Gaf Schumacher niet ooit Senna een kaakslag? [bericht #19999 is een antwoord op bericht #19997] zo, 11 november 2018 21:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sjoegem is op dit moment afwezig  sjoegem
Karting

Wat een geweldige race van Max. De enige die het voor elkaar kreeg om in te halen in de top 6. OK, na 50 laps kwam RIC ook een keer iemand voorbij, maar wel even een ander verhaal dan Max die binnen enkele ronden iedereen heeft ingehaald. TOP.
Ocon, loser van het jaar. frustratie over eigen situatie waarschijnlijk. Kan het niet hebben dat Max excelleert en hij volgend jaar waarschijnlijk moet toekijken. Fantatsische race al met al. Jammer dat het ereschavot onterecht naar de acteur lewis hamilton ging.

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 21:04]

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20000 is een antwoord op bericht #19998] zo, 11 november 2018 21:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Max staat op 7 strafpunten op zij;licentie, als ze er een paar bijgeven voor dit dan staat hij zwaar onder druk. Alles goed doen vandaag, nu wel (in tegenstelling tot Bahrein en China ) heel goed Hamilton gepakt, hem kansloos gelaten. En ook bij de start Kimi goed de ruimte gegeven hem te passeren, allemaal sterk gegroeid hierin, en dan zo door een achterblijver er expres afgeramd. Ongelofelijk, schande.

Als ze Max ook nog straf geven op zijn licentie dan staat hij heel volgend seizoen onder druk va een schorsing. Er zullen nog genoeg gevechten op de baan komen waar je wat ruimte.moet hebben voor een klein strafje.

Groffe schande war hier vandaag is gebeurd.

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20002 is een antwoord op bericht #20000] zo, 11 november 2018 21:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sieper schreef op zo, 11 november 2018 21:07
Max staat op 7 strafpunten op zij;licentie, als ze er een paar bijgeven voor dit dan staat hij zwaar onder druk. Alles goed doen vandaag, nu wel (in tegenstelling tot Bahrein en China ) heel goed Hamilton gepakt, hem kansloos gelaten. En ook bij de start Kimi goed de ruimte gegeven hem te passeren, allemaal sterk gegroeid hierin, en dan zo door een achterblijver er expres afgeramd. Ongelofelijk, schande.

Als ze Max ook nog straf geven op zijn licentie dan staat hij heel volgend seizoen onder druk va een schorsing. Er zullen nog genoeg gevechten op de baan komen waar je wat ruimte.moet hebben voor een klein strafje.

Groffe schande war hier vandaag is gebeurd.
Strafpunten op zijn licentie voor een incident buiten de baan lijkt me heel sterk.

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20003 is een antwoord op bericht #20002] zo, 11 november 2018 21:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wat een enorme dwaas die Ocon zeg..maar eerlijk het eerste wat ik dacht..

- Mercedes junior
- rijd volgend jaar toch al geen F1
- Mercedes wil constructeurs binnen vissen
- voorgeschiedenis Max en Ocon

voor mij vrij duidelijk dat dit geen ongeluk is...

Ongelovelijk dat max gewoon de race had gewonnen hier met zo'n overmacht..die had ik niet aan zien komen..des te zuurder..en des te bozer is Max natuurlijk..terecht..

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20004 is een antwoord op bericht #20002] zo, 11 november 2018 21:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Word gok ik een reprimande en een geldboete misschien maar dat blijft het bij.

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20005 is een antwoord op bericht #20004] zo, 11 november 2018 21:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Werkelijk geen idee, maar ik kan het nog steeds niet geloven, bestolen van een magische race, door zo'n mieze vieze actie. Ongelofelijk. Echte en schande.

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20007 is een antwoord op bericht #20005] zo, 11 november 2018 21:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik hoop bijna dat Ocon die Merc stoel krijgt.. legendarische duels in de toekomst..het talent tegen de berekenende smeerlap..en het begon al in de F3..via dit..naar de strijd om het WK.

zonder schurk bestaat geen held

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 21:32]

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20008 is een antwoord op bericht #20007] zo, 11 november 2018 21:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

ze hebben alweer handjes gegeven.
https://i.postimg.cc/52sY6JgR/in-afwachting-1.jpg

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 21:36]

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20010 is een antwoord op bericht #20005] zo, 11 november 2018 21:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Mocht hier een straf opstaan dan begrijp ik het niet meer.

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20011 is een antwoord op bericht #19991] zo, 11 november 2018 21:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

kwibus schreef op zo, 11 november 2018 20:45
wg schreef op zo, 11 november 2018 20:28

Mvg, Wim

Mvg, Wim
Hou graag ik je volgende berekening ook even rekening met rijders zoals Ocon, dan geef je mensen geen valse hoop.
<ROFL>

Dat is een beetje moeilijk. Vettel doet soms rare dingen, Hamilton vindt het leuk Max de baan af te drukken, RIC zal het niet nalaten Max van achteren te torpederen, Sainz vindt het ook altijd erg leuk het leven van Max moeilijk te maken, en Bottas is vast ook geen grote fan van Max Smile.

Ik hou gewoon een slag om de arm, zoals al eerder Smile.

Mvg, Wim

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20012 is een antwoord op bericht #20010] zo, 11 november 2018 21:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Op F1 technical zitten ze allemaal weer op Max te hakken. Ongelofelijk. De wereld op zijn kop en ik wist al dat dit ging komen.

Magische race, alles goed en dan weer in het beklaagden bankje door zon lage streek.

Ik hoop alleen wel dat Max ook hier toch weer wat bijgeleerd heeft, iedereen die een motief heeft (Sainz is er ook zo een) geen kans geven, ontwijk hem maar super ruim dan, dan krijgt hij daarna blue flags. Weigert hij te gaan dan een zwarte vlag. Dat had Ocon wat mij betreft ook verdient hier.

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20013 is een antwoord op bericht #20002] zo, 11 november 2018 21:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Falcon is op dit moment afwezig  Falcon
Karting

Sorry, maar hij maakt 2 fouten. Als je voor ligt ga je niet de strijd aan met een achterligger. Ocon mag de ronde terugpakken. Dan laat je hem gaan en pak je vervolgens weer terug zodra je kan. Daarna handjes thuis, pa heeft daar ook al genoeg problemen mee gehad.

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20014 is een antwoord op bericht #20012] zo, 11 november 2018 21:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Sieper schreef op zo, 11 november 2018 21:42
Op F1 technical zitten ze allemaal weer op Max te hakken. Ongelofelijk. De wereld op zijn kop en ik wist al dat dit ging komen.

Magische race, alles goed en dan weer in het beklaagden bankje door zon lage streek.

Ik hoop alleen wel dat Max ook hier toch weer wat bijgeleerd heeft, iedereen die een motief heeft (Sainz is er ook zo een) geen kans geven, ontwijk hem maar super ruim dan, dan krijgt hij daarna blue flags. Weigert hij te gaan dan een zwarte vlag. Dat had Ocon wat mij betreft ook verdient hier.
Je hebt altijd blinden, zelfs die die normaal gesproken 20-20 visie hebben ....

Mvg, Wim

Re: Max en Ocon naar de stewards [bericht #20015 is een antwoord op bericht #20010] zo, 11 november 2018 21:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Zerobyte schreef op zo, 11 november 2018 21:36
Mocht hier een straf opstaan dan begrijp ik het niet meer.
In het diskrediet brengen van de sport zullen ze het op houden. Maar mee eens 2 lichte duwtjes stelt eigenlijk niks voor maar de internationale websites en fora zijn inmiddels al weer langzaam aan het ontploffen. Er lopen toch nog genoeg haters rond.

Die arme jongen brengt ook wel wat teweeg in deze sport. lol

Re: Gaf Schumacher niet ooit Senna een kaakslag? [bericht #20016 is een antwoord op bericht #19999] zo, 11 november 2018 21:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Karting

Hebben jullie deze al gezien?

https://twitter.com/twitter/statuses/1061716317231665153

Goeie aktie van Max,damn the consequences maar je laat je niet naaien door een flapdrol als Ocon.

Re: Gaf Schumacher niet ooit Senna een kaakslag? [bericht #20017 is een antwoord op bericht #20016] zo, 11 november 2018 21:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

de MAX-fan schreef op zo, 11 november 2018 21:45
Hebben jullie deze al gezien?

https://twitter.com/twitter/statuses/1061716317231665153

Goeie aktie van Max,damn the consequences maar je laat je niet naaien door een flapdrol als Ocon.
Nee die is nieuw lol

Honda power !!!

Re: Gaf Schumacher niet ooit Senna een kaakslag? [bericht #20018 is een antwoord op bericht #20017] zo, 11 november 2018 21:52 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Karting

De aanloop van Max en z'n naar buiten benen is nog niet vertoond...dacht ik. En de verbale reactie van de toeschouwers. surprised

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2018 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX
Naar forum gaan: