Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX (26-28 Oktober)
Re: De start. [bericht #19320 is een antwoord op bericht #19318] zo, 28 oktober 2018 21:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Super gereden door Max P1 1e
Maar o zo zuur voor Riciardo.

Re: De start. [bericht #19321 is een antwoord op bericht #19320] zo, 28 oktober 2018 22:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Gefeliciteerd iedereen....suoerstrakke race van Max. Zo gaat het dus wanneer de auto on par is met de rest van de top....ik bedoel maar...Hamilton bijna gelapt...Vettel op 15sec! Erg jammer voor DR, dit had hij niet verdient....1-2 voor RB was verdiend geweest! GO MAX !!!

Max superieur op 1 !! [bericht #19322 is een antwoord op bericht #19321] zo, 28 oktober 2018 22:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Topper !! Met overwicht op 1e Klasse !! hupmax hupmax hupmax

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19323 is een antwoord op bericht #18961] zo, 28 oktober 2018 22:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Formula 3

MAXIMAAL 1e net geen clean sweep jammer maar wat een constante.

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19324 is een antwoord op bericht #18961] zo, 28 oktober 2018 22:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Briljante start,heerlijk laat remmen voor bocht 1 en daarmee was het meeste werk gedaan.
Wel geluk.dat ie een extra set ss had waardoor ie een veilige ludwstop kon maken. Hoewel hij m ook.op een 1 stopper had kunnen uitrijden vermoed ik.

Ricciardo mag zich weer beklagen over zijn toekomstige werkgever, maar die stond niet op scherp vandaag. Alsof hij gisteren al zijn kruit verschoten had, met dat rare duikjje.in het zwembad als toppunt.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19325 is een antwoord op bericht #19324] zo, 28 oktober 2018 22:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Heerlijk jongens, YES! Zo goed dit, wat een druk en wat een start, klasse!

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19330 is een antwoord op bericht #19325] zo, 28 oktober 2018 22:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ricciardo schrijft zijn start aan sabotage toe, en de motorplof ook in het post race interview. Hoe anders ging Max daar mentaal mee om toen hij de pech had.

2017 all over again [bericht #19331 is een antwoord op bericht #18961] zo, 28 oktober 2018 22:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

JAAAAAAAA. YES!!! Wat een geweldige overwinning van Max. Bij de start zoals het moet Ricciardo afgeklopt en vervolgens Hamilton
goed achter zich gehouden. Deze jongen is echt in top vorm, en so ready voor een kampioenschap. Het was eigenlijk een kopie van
2017. Max die P2 start, bij de start P1 word en vervolgens wint. Hamilton die wereldkampioen word. Je kan hem irritant vinden,
maar wat kan deze vent rijden. Gewoon het beste geweest dit seizoen en constant gereden, ontzettend verdiend. 5 keer WK is gewoon
een geweldige prestatie.

https://pbs.twimg.com/media/Dqn_cGbXgAMLNGV.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DqoCBytW4Acu3yE.jpg:small

[Bijgewerkt op: zo, 28 oktober 2018 22:37]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Arme Ric [bericht #19332 is een antwoord op bericht #18961] zo, 28 oktober 2018 22:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Mooie race van Max, saai eigenlijk na de eerste bocht..
Nog steeds balen dat ie die pole niet had..maar ik zag dat ie nu weer een ander record heeft, de meeste overwinningen zonder een pole te hebben gereden heeft ie nu..en de enige die Mexico 2 keer achter elkaar heeft gewonnen.

Maar die Ric..gutgut..je zal toch fan van Ric zijn..eerst die start..van 1 naar 3 dan terugvallen naar 4 en toch nog terugkomen naar 2..en dan stopt dat ding er weer mee.. erg zuur..succes volgend seizoen Ric..

Re: Arme Ric [bericht #19334 is een antwoord op bericht #19332] zo, 28 oktober 2018 23:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik had ook even medelijden met Ric, en toen kwam dat post race interview, man man man.

Rémy Bonjaski is ook wel een topper, Max zou eens met hem moeten kletsen. Zou best goed zijn mocht Max volgend jaar de druk van strijd om een WDC op zich krijgen.

Re: Arme Ric [bericht #19336 is een antwoord op bericht #19334] zo, 28 oktober 2018 23:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Rémy Bonjaski is een bokser,rest mijn koffer.

Moderator www.verstappen.nl

Re: Arme Ric [bericht #19337 is een antwoord op bericht #19334] zo, 28 oktober 2018 23:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Ricciardo heeft die plof gewoon aan zichzelf te danken, hij reed weer eens een groot gedeelte in vuile lucht en met Vettel reed hij zelfs ronden tijden die net zo snel als Max waren terwijl hij op 40 rondjes oude Supersofts reed terwijl Max een vers setje had. Gewoon gevalletje teveel van de motor gevergd.

En als ik dan zie welke tijden Ricciardo reed toen hij Vettel van zich af wilde houden en hoe die banden er op dat moment aan toe waren denk ik dat Max ook met gemak die 1 stopper had kunnen doen en misschien wel Hamilton en ook Kimi nog had kunnen lappen.

Top gereden van Max, niet anders verwacht. 1e

drive drive hupmax

Re: Arme Ric [bericht #19338 is een antwoord op bericht #19334] zo, 28 oktober 2018 23:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Sieper schreef op zo, 28 oktober 2018 23:00
Ik had ook even medelijden met Ric, en toen kwam dat post race interview, man man man.

Rémy Bonjaski is ook wel een topper, Max zou eens met hem moeten kletsen. Zou best goed zijn mocht Max volgend jaar de druk van strijd om een WDC op zich krijgen.
De vraag is eigenlijk wat Max met kwaad zijn bedoelt. Wat hij kwaad noemt kan zomaar gewoon gefrustreerd zijn, hij is tenslotte een perfectionist. Bovendien, waar is hij kwaad op / gefrustreerd over? Vooral op/over zichzelf denk ik, omdat hij het gevoel had dat hij het toch beter had kunen doen.

Voor de race was hij ontzettend gefocust, na gedurende een groot deel van de nacht alle senario's doorgespeeld te hebben in zijn hoofd. Dat getuigt van enorme betrokkenheid en gedrevenheid bij wat hij doet. Hij staat er bekend om dat hij ook op de simulator alle mogelijke scenario's doorakkert, zelfs verzint, hij is gewoon enorm toegewijd. En zaterdag ging het gewoon net niet zoals hij wilde.

Ik denk dat volgend jaar een heel spannend jaar wordt Smile.

Groetjes, Wim

Re: Arme Ric [bericht #19339 is een antwoord op bericht #19338] zo, 28 oktober 2018 23:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik heb ook niet geslapen vannacht, kort. Ik leef net zo mee. Misschien is het wel goed, als hij maar focust, maar te veel frust kan je ook de verkeerde denkpaden in sturen.

Re: Arme Ric [bericht #19340 is een antwoord op bericht #19339] zo, 28 oktober 2018 23:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

't kan noa giene köijd nemie

Re: Arme Ric [bericht #19341 is een antwoord op bericht #19340] zo, 28 oktober 2018 23:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Wablief? Very Happy

Re: Arme Ric [bericht #19342 is een antwoord op bericht #19338] zo, 28 oktober 2018 23:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Karting

Opvallende uitspraak: "dan moet ik misschien zelf meer controleren. Hun doen niet veel". Doelend op Renault en de "haperende" motor.

Ik denk dat hij daarom boos was. Op zichzelf, op Renault en misschien ook een beetje op RIC. Het hele jaar "zie" je hem niet in de quali's en dan net nu zijn pole afpakken......

Met racende groet,
Pancake

Re: Arme Ric [bericht #19343 is een antwoord op bericht #19340] zo, 28 oktober 2018 23:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Peter schreef op zo, 28 oktober 2018 23:41
't kan noa giene köijd nemie
oke .... , ik hoop dat het over gaat ...

Honda power !!!

Uitspraken Ricciardo [bericht #19345 is een antwoord op bericht #19332] ma, 29 oktober 2018 00:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

"Ik ben klaar met the car (red bull dus); laat Gasly het maar verder doen!" Exit Ricciardo per direct?? Vreemde uitspraak van Ricciardo, want het malheur ligt toch bij renault? Of wordt red bull hier iets verweten (complottheorie)? En wat wordt red bull dan wel verweten?

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19346 is een antwoord op bericht #19345] ma, 29 oktober 2018 00:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ric has lost it, completely.

Ik heb hem al vaker dit soort toon zien aanslaan, Spanje 2016 was zijn win, team had hem expres verneukt (maar hij had zelfs nog een derde pitstop nodig) en Vettel zat op deze zelfde a strategie.
Monaco 16 met die banden was ook sabotage, met opzet naaide het team hem, waarom zal nooit iemand weten.
Hongarije 17 ramde Max hem expres vond hij, sore loser en middelvinger.
Baku 18 was het alleen maar weer Max die hem ramde, alle schuld naar Max maar voor het team moest hij zich dan gedragen zei hij toch maar weer.
Nu dit jaar, alles sabotage, RBR doet dit met opzet zegt hij.

En nu dan dit interview. Ik vraag me af of hij nog in de auto komt. Heel erg naar. Ik snap dat je compleet stuk zit, maar deze kant van zijn karakter is niet goed.

Herken het wel een beetje Embarrassed

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19347 is een antwoord op bericht #19346] ma, 29 oktober 2018 00:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

Interview na de race Top 3 en een paar andere

[url=][/url]

Het is zoals het is, en niet anders

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19348 is een antwoord op bericht #19346] ma, 29 oktober 2018 00:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Ricciardo gaat voor geld,dus de rest zal mij worst wezen met die gast.

Grt

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19355 is een antwoord op bericht #19348] ma, 29 oktober 2018 07:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Ric is al helemaal Renault; "Im done with this car"
Terwijl toch echt het merendeel aan de Renault motorcomponenten ligt qua DNF's, maar ja tactisch niet handig om Renault nu in een negatief daglicht te stellen.
Hij zal ook wel balen dat Red Bull er niet aan meewerkt dat hij voor Renault mag testen na Abu Dhabi.
Teams kunnen je maken en breken voor een groot gedeelte.
En hij moet ook begrijpen dat het marketingtechnisch veel beter was voor Red Bull als Max de pole had gepakt, dus daar doet hij de grote mannen (Mateschitz en Marko) achter Red Bull geen plezier mee.
En Max heeft het gewoon goed gedaan, goed gepresteerd, constant gepresteerd en op tijd contract verlengd met de nodige eisen.
Zijn vader zat op de 1e rang om te weten hoe je dat moet doen (Schumacher-Benetton tijdperk).

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Arme Ric [bericht #19356 is een antwoord op bericht #19332] ma, 29 oktober 2018 08:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wingleader is op dit moment afwezig  Wingleader
Karting

Van mij mag RIC per direct weg, Gasly in de RB en Kvyat in de STR. Helmut regelt dat wel.

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19357 is een antwoord op bericht #19348] ma, 29 oktober 2018 08:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Peter schreef op ma, 29 oktober 2018 00:36

Grt
dat wordt de laatste tijd steeds geroepen, maar bij Red Bull is hem het zelfde salaris aangeboden als Max. Dus bij zowel Renault als Red Bill een flinke salarisverhoging. Lijkt me eerder dat hij gewoon inziet dat Max de betere is (en dat wordt ook openlijk door Helmut gezegd). Hij wilde daarom gewoon weg.

Renault volgend jaar beter?? [bericht #19359 is een antwoord op bericht #19345] ma, 29 oktober 2018 09:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Heibel is op dit moment afwezig  Heibel
Karting

Ziet er fantatisch uit voor volgend jaar
Renault: Sainz dnf 7, Hulk Dnf 8, Ric Dnf 8

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19361 is een antwoord op bericht #19357] ma, 29 oktober 2018 09:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

maxtrash schreef op ma, 29 oktober 2018 08:36

Grt
dat wordt de laatste tijd steeds geroepen, maar bij Red Bull is hem het zelfde salaris aangeboden als Max. Dus bij zowel Renault als Red Bill een flinke salarisverhoging. Lijkt me eerder dat hij gewoon inziet dat Max de betere is (en dat wordt ook openlijk door Helmut gezegd). Hij wilde daarom gewoon weg.

Ja maar de toekomst bij Renault is ook niet rooskleurig. Wat doe je liever, in een topteam rijden en af en toe van je teamgenoot een GP winnen of ver naar achteren rijden en af en toe een puntje sprokkelen?

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19362 is een antwoord op bericht #19357] ma, 29 oktober 2018 09:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Ja jongens wat een race gister. Volgend seizoen kan behoorlijk saai worden als Honda het tekort aan vermogen weet te sluiten. Max is samen met Hamilton echt de beste, ik hoop zo dat zij samen kunnen strijden volgend seizoen.
En dan Riccardo.. tja wat moet je er van zeggen. Ik vind het wel jammer voor hem dat hij zo vaak pech heeft, maar om indirect het team te gaan beschuldigen van een complot theorie is wel erg zwak. Kijk hoe afgelopen seizoen Max hier mee om ging..
Die jongen heeft het achter zijn ellebogen en dat heeft hij altijd al gehad. Die grote glimlach is 1 groot masker, past zeker goed bij die sideraal van een abiteboel. Veel succes bij Renault, ik ben helemaal klaar met hem.

Abu Dhabi test [bericht #19363 is een antwoord op bericht #19355] ma, 29 oktober 2018 09:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

mk10 schreef op ma, 29 oktober 2018 07:46
...
Hij zal ook wel balen dat Red Bull er niet aan meewerkt dat hij voor Renault mag testen na Abu Dhabi
Voor RBR Heeft het geen zin om nog een Renault motor te testen voor RBR.
Me dunkt dat we in Abu Dhabi de RB14 (spec B met Honda power train) gaan zien en niet een Renault. drive
Dus geen RIC bij RBR om hem niet wijzer te maken.
En ze willen RIC niet bij Renault laten testen om Renault te helpen. die zeer vriendelijke fransozen moet men ook zeer vriendelijk beantwoorden. lol

[Bijgewerkt op: ma, 29 oktober 2018 09:32]

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19364 is een antwoord op bericht #19357] ma, 29 oktober 2018 09:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

maxtrash schreef op ma, 29 oktober 2018 08:36

Grt
Bij RBR kon hij een salaris krijgen gelijk aan VER.
Bij Renault, waar Abiteboul altijd zegt dat ze geen budget hebben, kreeg hij 30 miljoen aangeboden (ex bonussen). En flinke slok meer dan bij RBR.

Dat RIC puur voor het geld gaat is niet helemaal waar. MCL had hem (ik geloof 42 miljoen) aangeboden. Daar is RIC niet op ingegaan.

Renault heeft aangegeven dat ze het team om RIC heen willen opbouwen. En dat is natuurlijk iets wat een ego flink kan strelen. Dit tezamen met het feit dat hij doorheeft dat hij VER niet kan overklassen bij RBR maakt het een prima beslissing om de gok te wagen.

Had RIC voor MCL gekozen dan was dat (voor mij) pas een domme beslissing geweest.

Probleem met hydroliek bij Ricciardo? [bericht #19365 is een antwoord op bericht #18961] ma, 29 oktober 2018 09:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Dat betekent dus geen renault engine gerelateerd probleem. Dus RBR had het met de hydroliek dit weekend niet voor elkaar!

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19366 is een antwoord op bericht #19362] ma, 29 oktober 2018 10:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

maar wees ff eerlijk wie heeft vorig jaar niet gedacht toen max steeds uitviel dat het team ricciardo voortrok?????
ik wel.

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19367 is een antwoord op bericht #19355] ma, 29 oktober 2018 10:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

max zei toch duidelijk tegen de NOS dat the car NIET het probleem was maar the engine.
dus de reactie van ric dat het aan de auto ligt snap ik niet.

Re: Abu Dhabi test [bericht #19369 is een antwoord op bericht #19363] ma, 29 oktober 2018 10:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Espresso schreef op ma, 29 oktober 2018 09:29

Me dunkt dat we in Abu Dhabi de RB14 (spec B met Honda power train) gaan zien en niet een Renault. drive
lol

Dat is volgens mij niet toegestaan, ze mogen zelfs geen vleugels ed testen.

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19373 is een antwoord op bericht #18961] ma, 29 oktober 2018 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Was weer een mooie race. Zeker om te zien hoe MAX zijn bolide kan 'onderhouden' gedurende de race.

Voor mij in het kort:

VER: Super gereden. Lijkt me dat als 2e starten voor Mexico beter uitpakt dan Pole met een mooie slipstream naar de 1ste bocht.
Ook mooi hoe VER zich herpakt na een tegenslag in quali en een slapeloze nacht.

RIC: Dat was simpelweg shit. Wat een pech voor zowel RIC als RBR.
Mij RIC laat helaas wederom zien dat ie een sidderaal is en geen honeybadger.
Zoals eerder vermeld. Abiteboul en Ricciardio is a match made in ...

HAM: Respect. Hij reed afgelopen weekend wat minder, maar met een hele goede reden. Zijn grootvader was afgelopen donderdag gestorven. Om dan toch nog goed te presteren getuigt talent.

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19374 is een antwoord op bericht #19373] ma, 29 oktober 2018 11:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Schijnbaar is RIC. ook ontdaan over een uitspraak van horner.
en het is wel een beetje terrecht.
eerder roemde horner RIC, dat die beter (minder ruw/vloeiender) met de auto omging waardoor die de pole wist te halen.
Na de race haalde die hetzelfde aan, echter nu was het beter omgaan met de auto, dat die mankementen niet zo duidelijk voelt aankomen als Max.
Want die klaagde wel over problemen, en het lijkt erop dat 1 van die problemen Ric heeft uitgeschakeld, en volgens horner toch een beetje ric fout om dit niet aan te voelen of te melden.

Tenminste dat maak ik op uit het volgende.

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19375 is een antwoord op bericht #19373] ma, 29 oktober 2018 11:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Espresso schreef op ma, 29 oktober 2018 11:16
Was weer een mooie race. Zeker om te zien hoe MAX zijn bolide kan 'onderhouden' gedurende de race.

Voor mij in het kort:

VER: Super gereden. Lijkt me dat als 2e starten voor Mexico beter uitpakt dan Pole met een mooie slipstream naar de 1ste bocht.
Bij wie zat Max dan in de slipstream?

Re: Abu Dhabi test [bericht #19376 is een antwoord op bericht #19369] ma, 29 oktober 2018 12:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Wouter schreef op ma, 29 oktober 2018 10:23
Espresso schreef op ma, 29 oktober 2018 09:29

lol
Dat is volgens mij niet toegestaan, ze mogen zelfs geen vleugels ed testen.
Dta kan helemaal niet inderdaad, en Max heeft ook al aangegeven dat dat geen enkele zin heeft, de 2019 Honda gaat nog een complete ander beest zijn dan alle test versies van nu.

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19377 is een antwoord op bericht #19366] ma, 29 oktober 2018 12:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

riesje schreef op ma, 29 oktober 2018 10:05
maar wees ff eerlijk wie heeft vorig jaar niet gedacht toen max steeds uitviel dat het team ricciardo voortrok?????
ik wel.
Niemand. De kritiek die Horner wel eens laat horen (zoals nu blijkbaar bij Ric) is wel wat dan extra pijn doet.

Ricciardo zegt overigens niet da het team Ver voortrekt, maar dat ze hém saboteren.

Toen Max vorig jaar 3x DNF op een rij had wist de honeybadger te melden "dat hij gewoon de auto beter aaide"

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19378 is een antwoord op bericht #19377] ma, 29 oktober 2018 12:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op ma, 29 oktober 2018 12:02

Ricciardo zegt overigens niet da het team Ver voortrekt, maar dat ze hém saboteren.

Waar heb jij Ricciardo dat horen/zien zeggen? Is mij dan ontgaan.

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19379 is een antwoord op bericht #19375] ma, 29 oktober 2018 12:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Hamilton had de slipstream van Ricciardo. Max had geen slipstream!

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19380 is een antwoord op bericht #19379] ma, 29 oktober 2018 12:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Dejavu01 schreef op ma, 29 oktober 2018 12:29
Hamilton had de slipstream van Ricciardo. Max had geen slipstream!
Sorry, was eigenlijk een retorische vraag. Smile

[Bijgewerkt op: ma, 29 oktober 2018 12:36]

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19381 is een antwoord op bericht #19346] ma, 29 oktober 2018 12:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Snakes79 is op dit moment afwezig  Snakes79
Karting

Als Ric in al die races niet was uitgevallen was hij steeds op ruime afstand achter Max geeindigd.
Zelfs in Austin was Max hem in aan het halen en reed Ric achter Bottas.
Op skysports word dan achteraf geroepen dat hij de race had kunnen winnen.

Ik denk dat die uitvalbeurten Ric op een bepaalde manier niet slecht uitkomen.
Hij kan steeds het verhaal ophangen over hoe gefrustreerd hij is en dat hij het podium gehaald had als hij wel had uitgereden, terwijl hij met uitzondering van gisteren, steeds gewoon 6e was geworden zonder uitvallers.
Ik weet niet wat hij erger had gevonden. Steeds uitvallen of steeds op ruime afstand van Max eindigen.
Door zijn uitvalbeurten kijkt iedereen terug op 2018 als het jaar waarin Ric heel veel pech had in plaats van het jaar waarin hij helemaal zoek is gereden door Max. Dat beeld houd hij zelf ook heel erg in stand in de media.

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19382 is een antwoord op bericht #19378] ma, 29 oktober 2018 13:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Wouter schreef op ma, 29 oktober 2018 12:13
Sieper schreef op ma, 29 oktober 2018 12:02

Waar heb jij Ricciardo dat horen/zien zeggen? Is mij dan ontgaan.
Bij ziggo post race interview met Jack "some very strange things suddenly happening to me" all my practice starts were fine and now all of a sudden strange things start to happen to me. I don't know".

Dichterbij het letterlijk zeggen kan hij niet komen want dan wordt hij natuurlijk ontslagen.

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19383 is een antwoord op bericht #19381] ma, 29 oktober 2018 13:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Snakes79 schreef op ma, 29 oktober 2018 12:51
Als Ric in al die races niet was uitgevallen was hij steeds op ruime afstand achter Max geeindigd.
Zelfs in Austin was Max hem in aan het halen en reed Ric achter Bottas.
Op skysports word dan achteraf geroepen dat hij de race had kunnen winnen.

Ik denk dat die uitvalbeurten Ric op een bepaalde manier niet slecht uitkomen.
Hij kan steeds het verhaal ophangen over hoe gefrustreerd hij is en dat hij het podium gehaald had als hij wel had uitgereden, terwijl hij met uitzondering van gisteren, steeds gewoon 6e was geworden zonder uitvallers.
Ik weet niet wat hij erger had gevonden. Steeds uitvallen of steeds op ruime afstand van Max eindigen.
Door zijn uitvalbeurten kijkt iedereen terug op 2018 als het jaar waarin Ric heel veel pech had in plaats van het jaar waarin hij helemaal zoek is gereden door Max. Dat beeld houd hij zelf ook heel erg in stand in de media.

Dit dus.

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19384 is een antwoord op bericht #19379] ma, 29 oktober 2018 13:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

[quote title=Dejavu01 schreef op ma, 29 oktober 2018 12:29]Hamilton had de slipstream van Ricciardo. Max had geen slipstream![/quote

Hamilton dook precies tussen de twee RB in waardoor Vettel geen kant op kon. Beter kon niet voor Max direct na de start.

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19385 is een antwoord op bericht #19384] ma, 29 oktober 2018 13:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja, de start waar ik me enorme zorgen over maakte (mede door Max' mindset) alles vile perfect Max zijn kant op. Slechte offline Ric, Hamilton die daar omheen moest en dus even wat tractie verloor, Hamilton geen Tow. Ricci die direct achter Hamilton aansloot en zo Vettel insloot en Max die met zijn RB14 later kan remmen en Hamilton die P2 ook prima vond (hij was er ook net niet genoeg voorbij om de deur dicht te kunnen doen, net niet, doordat hij dus eerst om Ricci heen moest én geen tow had). Alle zorgen voor niks, Max een clean start en weg!

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19386 is een antwoord op bericht #19385] ma, 29 oktober 2018 13:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Manual is op dit moment afwezig  Manual
Karting

Benieuwd naar het nieuwe stukje van Schummi1.. hupmax

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19387 is een antwoord op bericht #19386] ma, 29 oktober 2018 13:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja! Kom op Schumi, het voederen der wilde beesten met een mooi stukje proza (gelardeerd met feiten) graag!

Re: Probleem met hydroliek bij Ricciardo? [bericht #19389 is een antwoord op bericht #19365] ma, 29 oktober 2018 14:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wingleader is op dit moment afwezig  Wingleader
Karting

Was blijkbaar geen hydroliek probleem, maar een koppelingsprobleem. Ook de koppeling wordt door RBR gemaakt, dus Renault treft geen blaam. Horner was wel niet tevreden over het feit dat RIC dit niet kon aanvoelen dat de koppeling niet werkte zoals zou moeten. Max gaf dit tijdens de trainingen al aan dat er met zijn koppeling iets niet lekker zat.

De start van Ric was slecht, veroorzaakt door de koppeling en dat had RBR kunnen voorkomen als hij dit zaterdag had kunnen melden.

Re: Probleem met hydroliek bij Ricciardo? [bericht #19390 is een antwoord op bericht #19389] ma, 29 oktober 2018 14:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Dat gaat wel erg ver in kritiek, voor mijn gevoel. Niet alleen gaat je auto kapot maar het is nu ook nog min of meer je Eigen schuld omdat je het niet aan voelde komen. Geen idee hoe reeel dit is van Horner hoor. Maar niet fijn.

Re: Probleem met hydroliek bij Ricciardo? [bericht #19391 is een antwoord op bericht #19390] ma, 29 oktober 2018 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

Sieper schreef op ma, 29 oktober 2018 14:38
Dat gaat wel erg ver in kritiek, voor mijn gevoel. Niet alleen gaat je auto kapot maar het is nu ook nog min of meer je Eigen schuld omdat je het niet aan voelde komen. Geen idee hoe reeel dit is van Horner hoor. Maar niet fijn.
Waarom zou dat te ver zijn? deze jongens roemen zich dagelijks dat ze de beste van de beste zijn, maar de heer Ricciardo VOELT niet dat iets fout is met zijn koppeling?
zelfs ik voel zoiets bij mijn auto (als ik nog een had) en ik behoor niet tot een top coureur die een F1- Indy of welke race auto dan ook rijdt.

De kritiek van Horner is terecht, deze jongens willen dat beste? dan moeten ze er ook mee weten om te gaan en aan te geven dat iets niet klopt.

[Bijgewerkt op: ma, 29 oktober 2018 14:55]

Re: Probleem met hydroliek bij Ricciardo? [bericht #19392 is een antwoord op bericht #19391] ma, 29 oktober 2018 15:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Horner geeft ook aan dat Max datzelfde probleem had op zaterdag en dat het in de fabrike moet worden uitgezocht. Moet hij niet eerst wachten op het vinden van de oorzaak voordat hij publiekelijk speculeert wiens fout het is, en dus potentieel zelfs die van zijn coureurs. Bij Max deed hij dit ook al in Bahrein. Slikte hij later weer in.

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19396 is een antwoord op bericht #19375] ma, 29 oktober 2018 15:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Airbag schreef op ma, 29 oktober 2018 11:54

Voor mij in het kort:

Hamilton, linksvoor.
Zelfde principe waarom vogels in een v-formatie vliegen....

[Bijgewerkt op: ma, 29 oktober 2018 15:17]

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19397 is een antwoord op bericht #19386] ma, 29 oktober 2018 15:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Ik hoor hier en elders niemand inclusief dr. Helmut hoe ontzettend de Honda tegenviel de afgelopen GP ...
Ik bedoel als de Honda 0,6 sec per ronde sneller is als de Renault zouden ze in principe het hele middenveld het snot voor de ogen moeten rijden ,heb dat niet gezien.

[Bijgewerkt op: ma, 29 oktober 2018 15:42]

Re: Uitspraken Ricciardo [bericht #19398 is een antwoord op bericht #19382] ma, 29 oktober 2018 15:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

mmmm,het is maar wat je wilt horen en een teammaat saboteren doe je alleen om de ander voor te laten gaan is in mijn ogen hetzelfde dan je teammaat voortrekken.

Re: Honda motor. [bericht #19399 is een antwoord op bericht #19397] ma, 29 oktober 2018 15:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

NextYear schreef op ma, 29 oktober 2018 15:33
Ik hoor hier en elders niemand inclusief dr. Helmut hoe ontzettend de Honda tegenviel de afgelopen GP ...
Ik bedoel als de Honda 0,6 sec per ronde sneller is als de Renault zouden ze in principe het hele middenveld het snot voor de ogen moeten rijden ,heb dat niet gezien.

Die 0.6 sec was met de Honda spec 3.1 @Nextyear. Dit weekend werd er weer met de spec 2.3 en 2.4 gereden.
Die hadden gem 45 pk minder dan de spec 3.1.

Re: Honda motor. [bericht #19400 is een antwoord op bericht #19399] ma, 29 oktober 2018 15:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Wouter schreef op ma, 29 oktober 2018 15:48
Die 0.6 sec was met de Honda spec 3.1 @Nextyear. Dit weekend werd er weer met de spec 2.3 en 2.4 gereden.
Dan valt het helemaal tegen dat ze het niet aandurven te fragiel waarschijnlijk
Renault deed toch ook een stap terug !

Re: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX [bericht #19401 is een antwoord op bericht #19396] ma, 29 oktober 2018 16:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Espresso schreef op ma, 29 oktober 2018 15:16
Airbag schreef op ma, 29 oktober 2018 11:54

Voor mij in het kort:

Hamilton, linksvoor.
Zelfde principe waarom vogels in een v-formatie vliegen....
Ik denk dat je geen gelijk hebt. Hammilton is de gene die Max voorbij gaat en Max remt later zodat hij toch nog net voor Hamilton de bocht in kan sturen. Vettel zit wel in de slipstream van Max, maar Ricciardo zorgt er netjes voor dat Vettel Max niet voobij kan.

Re: Honda motor. [bericht #19402 is een antwoord op bericht #19400] ma, 29 oktober 2018 16:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

niet zozeer te fragiel, denk ik, maar de 3.1 mappings en gedrag van de turbo zijn gewoon nog niet genoeg bekend om op 2200 meter te gaan racen. Renault greep om dezelfde rden terug op de B spec.

Re: Honda motor. [bericht #19403 is een antwoord op bericht #19400] ma, 29 oktober 2018 16:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

NextYear schreef op ma, 29 oktober 2018 15:58
Wouter schreef op ma, 29 oktober 2018 15:48
Dan valt het helemaal tegen dat ze het niet aandurven te fragiel waarschijnlijk
Renault deed toch ook een stap terug !

Jammer @NextYear, dat je de berichten van Tanabe op social media niet volgt.
Hij heeft duidelijk aangegeven dat ze de spec 2.3 door en door kennen en die
motor dus goed af te stellen is op 2200 meter hoogte. De spec 3.0 en 3.1 hebben
ze nog praktisch geen data van en kunnen ze dus niet afstellen onder deze omstandigheden.

Heeft dus absoluut niets met fragiel te maken, maar met koppie koppie gebruiken.
Die Tanabe is waanzinnig goed in het nemen van beslissingen. Hij is alleen soms iets
aan de voorzichtige kant, maar dat is natuurlijk geen probleem.

voor gegrepen op Brazilie [bericht #19416 is een antwoord op bericht #19403] ma, 29 oktober 2018 19:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

Citaat:
Ook de regen zal Max niet redden op Interlagos. De RB14 functioneert matig in het volledig nat. De balans is weg, want een stuk aerodynamica in de vloer werkt dan niet. Ze hebben het probleem daar nu wel gevonden, maar dat kan pas verholpen worden in de wagen van 2019.
en dus bussiness as usual in de laatste 2 races, droog en ..... 5de en 6de

Re: voor gegrepen op Brazilie [bericht #19419 is een antwoord op bericht #19416] ma, 29 oktober 2018 19:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nouuuuuu, Max wordt beter en beter, gewoon de spec c erin en hopen op mindere dagen van Kimi en Bottas. Ik denk dat de 2e startrij er in zit. Op race pace kan hij sowieso mee. Dan hangt het ook van bandenslijtage bij metname Mercedes af.

Re: Vooruitblik op Brazilie [bericht #19420 is een antwoord op bericht #19416] ma, 29 oktober 2018 20:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Shinji schreef op ma, 29 oktober 2018 19:18
Citaat:
Ook de regen zal Max niet redden op Interlagos. De RB14 functioneert matig in het volledig nat. De balans is weg, want een stuk aerodynamica in de vloer werkt dan niet. Ze hebben het probleem daar nu wel gevonden, maar dat kan pas verholpen worden in de wagen van 2019.
.

Huh, 5e en 6e?? Heb jij Max het afgelopen jaar wel gevolgd @Shinji??
9 keer op het podium, waarvan 2 keer een overwinning! Voor jou dit overzicht:

AUS-6
BHR-DNF
CHN-5
AZE-DNF
SPA-3 .3e
MON-9
CAN-3 .3e
FRA-2 .2e
OOS-1 .1e
GBR-15†
DUI-4
HON-DNF
BEL-3 .3e
ITA-5
SIN-2 .2e
RUS-5
JPN-3 .3e
VST-2 .2e
MEX-1 .1e

hupmax hupmax hupmax

Re: Vooruitblik op Brazilie [bericht #19421 is een antwoord op bericht #19420] ma, 29 oktober 2018 20:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Max heeft een echt stappen gezet in het 2e deel van het wdc, en hij heeft nu de mindset als hij volgend jaar de hardware krijgt,
ook al is dat 20/30 pk minder als de snelste 2 Max ze het heel heel moeilijk kan en gaat maken.

Re: Vooruitblik op Brazilie [bericht #19423 is een antwoord op bericht #19421] ma, 29 oktober 2018 21:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

WoW, als je dat lijstje bekijkt, en dan de twee races die een P1 hadden moeten zijn, de Baku keer waar de honeybadger kwam snuffelen, de motor plof Hongarije en Silverstone. en de engine penalty races. Australië met de bodem wat ik absoluut geloof.

Hopelijk volgend jaar nóg beter!

[Bijgewerkt op: ma, 29 oktober 2018 21:19]

Re: Vooruitblik op Brazilie [bericht #19424 is een antwoord op bericht #19420] ma, 29 oktober 2018 22:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

Wouter schreef op ma, 29 oktober 2018 20:03
Citaat:
.

AUS-6
BHR-DNF
CHN-5
AZE-DNF
SPA-3 .3e
MON-9
CAN-3 .3e
FRA-2 .2e
OOS-1 .1e
GBR-15†
DUI-4
HON-DNF
BEL-3 .3e
ITA-5
SIN-2 .2e
RUS-5
JPN-3 .3e
VST-2 .2e
MEX-1 .1e

hupmax hupmax hupmax
ik had het over de Quali en niet over de race.
dan hoef je niet zo van boven af te doen, in plaats van zo een lijstje te posten gewoon even vragen wat iemand bedoeld wouter, help meer als gelijk erop los te slaan met statistieken die ik heel goed ken omdat ik max al sinds zijn (laatste) kart dagen vervolg.

en daar hadden zeker nog 2 overwinnigen meer zijn kunnen en mischien wel 3 podiums

[Bijgewerkt op: ma, 29 oktober 2018 22:06]

teamradio Max [bericht #19426 is een antwoord op bericht #19424] ma, 29 oktober 2018 22:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

Team Radio Max van Mexico GP

Re: Vooruitblik op Brazilie [bericht #19428 is een antwoord op bericht #19424] ma, 29 oktober 2018 22:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Shinji schreef op ma, 29 oktober 2018 22:05
Wouter schreef op ma, 29 oktober 2018 20:03
Citaat:
.
.

AUS-6
BHR-DNF
CHN-5
AZE-DNF
SPA-3 .3e
MON-9
CAN-3 .3e
FRA-2 .2e
OOS-1 .1e
GBR-15†
DUI-4
HON-DNF
BEL-3 .3e
ITA-5
SIN-2 .2e
RUS-5
JPN-3 .3e
VST-2 .2e
MEX-1 .1e

hupmax hupmax hupmax
.
.
ik had het over de Quali en niet over de race.
dan hoef je niet zo van boven af te doen, in plaats van zo een lijstje te posten gewoon even vragen wat iemand bedoeld wouter, help meer als gelijk erop los te slaan met statistieken die ik heel goed ken omdat ik max al sinds zijn (laatste) kart dagen vervolg.

en daar hadden zeker nog 2 overwinnigen meer zijn kunnen en mischien wel 3 podiums

Neem me niet kwalijk dat ik "zo van bovenaf doe", wat dat ook mag betekenen.
Het zou je sieren als je niet zo kort aangebonden zou reageren.

Waarom zou ik moeten vragen wat je bedoelt met : "en dus bussiness as usual in de laatste 2 races, droog en ..... 5de en 6de."?

Je zegt nu dat je het over de kwalificatie hebt, maar ik zie toch echt het woord races staan.

Re: Vooruitblik op Brazilie [bericht #19429 is een antwoord op bericht #19428] ma, 29 oktober 2018 22:45 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Shinji
Formula 3

Wouter schreef op ma, 29 oktober 2018 22:38

Neem me niet kwalijk dat ik "zo van bovenaf doe", wat dat ook mag betekenen.
Het zou je sieren als je niet zo kort aangebonden zou reageren.

Waarom zou ik moeten vragen wat je bedoelt met : "en dus bussiness as usual in de laatste 2 races, droog en ..... 5de en 6de."?

Je zegt nu dat je het over de kwalificatie hebt, maar ik zie toch echt het woord races staan.

dat van bovenaf doen, bedoel ik ermee alsof jij meer bent als ik of dat ik dom ben....
met races bedoel ik alles van een grand prix dus ook de Quali en als je eerlijk bent heeft Max in een droge Brazilie geen kans tegen Mercedes en Ferrari en dat weet jij net zo goed als ik.

maar laten we het verder zijn heb het jouw nu uitgelegd en goed is.

[Bijgewerkt op: ma, 29 oktober 2018 22:46]

Vorige onderwerp: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX
Naar forum gaan: