Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX (29-21 Oktober)
Re: Nieuwe kerb stones bij bocht 16/17 [bericht #18889 is een antwoord op bericht #18885] zo, 21 oktober 2018 18:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Shinji schreef op zo, 21 oktober 2018 15:26

natuurlijk hebben die dingen nut.... je verliest tijd als je eroverheen rijdt (of er gaat iets kapot lol ) en zoals al gezegd werd, die dingen liggen al twee jaar daar, iedereen weet het, iedereen kent het.
maar als je op de limit rijdt en deze dingen verkeerd treft dan gaat er gewoon iets kapot, niets anders is gebeurd bij Max.
Iedereen rijd over die dingen heen. Hamilton ook, Vettel ook. Dat doen ze niet als het tijd kost..het is sneller om die dingen mee te pakken en het kan meestal maar soms even niet als je pech heb..dus wat is het nut van die krengen behalve af en toe een wagen slopen?
 
Re: Nieuwe kerb stones bij bocht 16/17 [bericht #18891 is een antwoord op bericht #18889] zo, 21 oktober 2018 19:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

Mulder schreef op zo, 21 oktober 2018 18:29
Shinji schreef op zo, 21 oktober 2018 15:26

natuurlijk hebben die dingen nut.... je verliest tijd als je eroverheen rijdt (of er gaat iets kapot lol ) en zoals al gezegd werd, die dingen liggen al twee jaar daar, iedereen weet het, iedereen kent het.
maar als je op de limit rijdt en deze dingen verkeerd treft dan gaat er gewoon iets kapot, niets anders is gebeurd bij Max.
Iedereen rijd over die dingen heen. Hamilton ook, Vettel ook. Dat doen ze niet als het tijd kost..het is sneller om die dingen mee te pakken en het kan meestal maar soms even niet als je pech heb..dus wat is het nut van die krengen behalve af en toe een wagen slopen?
fout ... Hamilton, Vettel, Ricciardo (werd overigens gewaarschuwd door zij ingenieur, deze curbs NIET te benutten) benutten die niet


Het is zoals het is, en niet anders
 
Re: Nieuwe kerb stones bij bocht 16/17 [bericht #18892 is een antwoord op bericht #18891] zo, 21 oktober 2018 20:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 135
Geregistreerd: september 2018
Formula 3

Shinji schreef op zo, 21 oktober 2018 19:44
Mulder schreef op zo, 21 oktober 2018 18:29
Shinji schreef op zo, 21 oktober 2018 15:26

natuurlijk hebben die dingen nut.... je verliest tijd als je eroverheen rijdt (of er gaat iets kapot lol ) en zoals al gezegd werd, die dingen liggen al twee jaar daar, iedereen weet het, iedereen kent het.
maar als je op de limit rijdt en deze dingen verkeerd treft dan gaat er gewoon iets kapot, niets anders is gebeurd bij Max.
Iedereen rijd over die dingen heen. Hamilton ook, Vettel ook. Dat doen ze niet als het tijd kost..het is sneller om die dingen mee te pakken en het kan meestal maar soms even niet als je pech heb..dus wat is het nut van die krengen behalve af en toe een wagen slopen?
fout ... Hamilton, Vettel, Ricciardo (werd overigens gewaarschuwd door zij ingenieur, deze curbs NIET te benutten) benutten die niet
Tijdens de quali pakte Hamilton dat ding wel zeker mee.

Je hebt mogelijk gelijk tijdens de race, maar tijdens de quali doet iedereen even hard mee met het pakken van die kerb. Het maakt de bocht wat wijder en daarmee de snelheid hoger.

Mvg, Wim
 
Re: Nieuwe kerb stones bij bocht 16/17 [bericht #18893 is een antwoord op bericht #18892] zo, 21 oktober 2018 20:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 397
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Man man man wat heeft die Ricciardo toch een pech dit jaar, maar wat een super begin van Max.
 
max weer..................... [bericht #18894 is een antwoord op bericht #18600] zo, 21 oktober 2018 20:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Berichten: 200
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

maxistraal goed bezig wat een manneke.
 
Re: max weer..................... [bericht #18895 is een antwoord op bericht #18894] zo, 21 oktober 2018 21:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 397
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dit is wat racen zo gaaf maakt 2e
Wat een race van Max en Kimmi zo gaaf dit.

[Bijgewerkt op: zo, 21 oktober 2018 21:52]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18896 is een antwoord op bericht #18600] zo, 21 oktober 2018 22:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

wauw..episch..Kimi die wint, Max van 18 naar 2..Lewis die niet kan inhalen..wanneer zagen we Lewis voor het laatst zo het bos in gaan dan..

En Vettel..wat gooit die man het toch weg zeg..hij had hier P1 kunnen hebben met Kimi 2 en Max 3..

erg vette race.
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18897 is een antwoord op bericht #18896] zo, 21 oktober 2018 22:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Wwooooooowwwwww, Max, wat geweldig, de 1e rondes, de undercut van 3 seconden op Bottas, het geweldig bandenmanagement en de deur op Hamilton dichthouden, ondanks MIJN knotsoksels!
 
Weer een superstrakke race van Max [bericht #18898 is een antwoord op bericht #18896] zo, 21 oktober 2018 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 555
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Hij heeft inmiddels een voor zijn tegenstanders angstaanjagend niveau bereikt! Prachtige battle met de nieuwe wereldkampioen. Krap af van een overwinning en dat vanuit p18 bij de start! G e w e l d i g hupmax
 
Re: Max weer.....................fenomenaal !! [bericht #18899 is een antwoord op bericht #18895] zo, 21 oktober 2018 22:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2466
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Geweldig, 1e voor Kimi !! Ein-de-lijk !! hupmax

En wat een fenomenale inhaal race van Max. Van 18 naar 9 in de eerste ronde !!
Schitterende super verdiende 2e hupmax en weer eens DOTD !!

[Bijgewerkt op: zo, 21 oktober 2018 22:16]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18900 is een antwoord op bericht #18897] zo, 21 oktober 2018 22:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 123
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

Wow, wat een race! De laatste 10 rondes hartslag 180!
Leuk voor Kimi dat hij hem wint, hij kon weer eens lachen. En deze race bevestigd het voor mij nogmaals, er zijn er twee die boven de rest uitsteken, de vraag is wie de betere is. Hopelijk krijgen we het volgend seizoen al te zien als de motoren wat dichter bij elkaar liggen.


..... the power of dreams!
 
Re: Weer een superstrakke race van Max [bericht #18901 is een antwoord op bericht #18898] zo, 21 oktober 2018 22:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 296
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ohh lekker man even Hamilton op zijn plaatst gezet door hem bijna letterlijk het bos in te sturen. Laughing Tjah wat moet je hier nog van zeggen, niet verwacht dat hij voor P1 zou rijden maar ergens ook weer wel. Laughing Fantastisch gereden. Vettel is Vettel en Bottas zit in een wagen die hij eigenlijk niet verdient maar dat is een andere discussie.

Zeer mooie 2e
 
Re: Weer een superstrakke race van Max [bericht #18902 is een antwoord op bericht #18901] zo, 21 oktober 2018 22:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1117
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Toch vreemd zoveel pech voor Ricciardo ,stinkt dit ? En Max drive drive drive hupmax



Moderator www.verstappen.nl

[Bijgewerkt op: zo, 21 oktober 2018 22:36]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Weer een superstrakke race van Max [bericht #18903 is een antwoord op bericht #18902] zo, 21 oktober 2018 22:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dan wil je kampioen worden en dan word je in de beste of 1 na beste wagen 3e achter that guy..eeeeuuhm...verstappen..die als 18e(!) gestart is..leg dat maar eens uit
 
Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18904 is een antwoord op bericht #18600] zo, 21 oktober 2018 22:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1123
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

WAUW. WAUW. WAUW. GE-WEL-DIG!!! WAT een race van Max, van 18 naar 2 is gewoon magistraal! TE GEK!
Deze jongen is echt in top vorm, hoe hij rijd is gewoon geweldig, wat een genot om naar te kijken.

hupmax hupmax hupmax

https://pbs.twimg.com/media/DqDwPNLWwAAp4gQ.jpg

Deze race was ook 1 van de beste van het hele jaar. Ontzettend blij voor Raikkonen, wat waarschijnlijk
zijn allerlaatste overwinning gaat zijn in de Formule 1. Nog even geen WK voor Hamilton, dat word bepaald
volgende week. Maar wat is het toch met Vettel? Voor de derde keer dit seizoen spint die bij de eerste laps
van een race. Hij vergooit het gewoon, al kan je het hem niet blamen, het is alles of niets op het moment.

Moest echt lachen om Ricciardo, sorry. Maar dit is toch echt grappig om te zien? Hij kiest voor Renault, en valt
sindsdien heel veel uit. Hij schrikt ook wel als die dit zo ziet.

Om dit te zien, met een Renault motor, kan ik niet wachten op 2019. Met die Honda motor erin ga je meer van die
Hamilton Verstappen momentjes zien, wat zo'n mooi stukje racen was. Max gaf niet op en ontzettend goed verdedigd.

Volgende week naar Mexico waar de kansen nog groter zijn.
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18905 is een antwoord op bericht #18904] zo, 21 oktober 2018 22:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 177
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Weer geweldig gedaan van Max. hupmax

Zat nog te hopen op een aanval van hem richting Kimmi maar zat er net niet meer in.


Bij Riciardo was het de accu. is al meer gebeurd. Is dat wel een Renault item of valt dit het team aan te rekenen...


Vind de Honda nog niet helemaal overtuigend of is de TR zo veel minder dat ze allebei op 1 ronde gezet zijn...

 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18906 is een antwoord op bericht #18905] zo, 21 oktober 2018 22:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1123
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

peter-w schreef op zo, 21 oktober 2018 22:54
Vind de Honda nog niet helemaal overtuigend of is de TR zo veel minder dat ze allebei op 1 ronde gezet zijn...
Vanuit de laatste plek naar P11 vind jij niet erg overtuigend??? Ik wel hoor.
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18907 is een antwoord op bericht #18905] zo, 21 oktober 2018 22:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 290
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

horner vertelde net op channel4 dat renault hun excuus aangeboden hebben, maar ze moesten het nog wel verder onderzoeken.
dat de monteurs er langs de baan bij zaten was uit veiligheids overwegingen met de accu.
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18908 is een antwoord op bericht #18896] zo, 21 oktober 2018 22:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 135
Geregistreerd: september 2018
Formula 3

Ok, vorig jaar startte Max vanaf P16, en eindigde op P3 (al kreeg hij een penalty), dit jaar van P18 en wordt hij P2.

Het is wel duidelijk: volgend jaar starten op P20, dan wordt hij P1 Smile. Voor elke 2 plaatsen naar achteren, nog een plaats naar voren op het podium ;).

Mvg, Wim
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18909 is een antwoord op bericht #18906] zo, 21 oktober 2018 23:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 177
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Daar heb je wel gelijk in. Had ik even niet goed mee gewogen.
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18910 is een antwoord op bericht #18906] zo, 21 oktober 2018 23:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 465
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Maak me ook niet zo'n zorgen om de Honda....TR heeft alle chassis updates weer laten verwijderen op zaterdag en op dit circuit was het chassis toch extreem belangrijk kijk naar RB en het gat naar Renault Max ging in de race geloof ik gemiddeld 1,5 tot 2sec per ronden sneller dan Renault zelf. Erger misschien nog ik denk dat de Renault PU Max de overwinning heeft gekost al hoewel inhalen heel moeilijk is hier denk ik dat Max hier met een Honda PU had gewonnen.....
Met Honda zou RB denk ik nu al gemiddeld 0,3 per ronden sneller zijn....
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18911 is een antwoord op bericht #18908] zo, 21 oktober 2018 23:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

waarom vervangen ze Mol eigenlijk niet? ik heb nog niemand positief over hem gehoord..en werkelijk 95% van wat hij zegt klopt niet

[Bijgewerkt op: zo, 21 oktober 2018 23:40]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Steeds als je denkt... [bericht #18912 is een antwoord op bericht #18600] zo, 21 oktober 2018 23:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 465
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Steeds als je denkt het kan niet beter komt daar Max die het tegendeel bewijst....
Vorig jaar op P16 starten en dan naar p3 rijden uiteindelijk p4 dan, dat gaat hij dit jaar niet nadoen....tja misschien dan wel bijna een p4 zou misschien kunnen.
Maar dan komt Max magistraal!!!
Hoop voor Lewis en Vettel dat Honda niet echt nog een reuze sprong maakt deze winter want als Max ook nog flink wat pk's inloopt hebben ze een groot probleem met dit fenomeen.....
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18913 is een antwoord op bericht #18911] zo, 21 oktober 2018 23:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

Mulder schreef op zo, 21 oktober 2018 23:38
waarom vervangen ze Mol eigenlijk niet? ik heb nog niemand positief over hem gehoord..en werkelijk 95% van wat hij zegt klopt niet
sorry als ik het maar ff vraag, ben jij hier alleen om te zeuren?

eerst over de Curbs en nu over Mol ..... weet je als je Mol niet wil horen, mute het geluid en kijk zo naar de race of zoek een stream waar je bijv. Sky F1 kijken kan (ook iets meer vakkennis met Brundle, DiResta, Herbert, etc.) .... veel plezier bij Mexico GP

MadMax schreef op zo, 21 oktober 2018 23:50
Steeds als je denkt het kan niet beter komt daar Max die het tegendeel bewijst....
Vorig jaar op P16 starten en dan naar p3 rijden uiteindelijk p4 dan, dat gaat hij dit jaar niet nadoen....tja misschien dan wel bijna een p4 zou misschien kunnen.
Maar dan komt Max magistraal!!!
Hoop voor Lewis en Vettel dat Honda niet echt nog een reuze sprong maakt deze winter want als Max ook nog flink wat pk's inloopt hebben ze een groot probleem met dit fenomeen.....
ja hopelijk is de Honda motor echt zo goed als het gerucht gaat


Het is zoals het is, en niet anders

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 00:00]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18914 is een antwoord op bericht #18906] ma, 22 oktober 2018 00:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Jip schreef op zo, 21 oktober 2018 22:57
peter-w schreef op zo, 21 oktober 2018 22:54
Vind de Honda nog niet helemaal overtuigend of is de TR zo veel minder dat ze allebei op 1 ronde gezet zijn...
Vanuit de laatste plek naar P11 vind jij niet erg overtuigend??? Ik wel hoor.
Niet echt gezien uitvallers, maar Gasly reed jn ronde 1 al schade en STR had de upgrades van de auto geschroefd. Denk dat ee moeten wachten tot 2019 voor we echtbiets zinnigs kunnen zeggen over Honda.

Max was briljant. Plan was een tweestopper, en Redbull gelooft nog steeds niet dat hij met die pace het einde heeft gehaald.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18915 is een antwoord op bericht #18914] ma, 22 oktober 2018 00:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Horner denkt in ieder geval dat de Honda goed aan het worden is, zie link hieronder. ik ben ook positief, sluit me daarin bij Max aan, 2020 echt met open vizier, volgend jaar met een hand op de rug.

https://streamable.com/r9945

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 00:14]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Magnussen en Ocon gediskwalificeerd [bericht #18916 is een antwoord op bericht #18600] ma, 22 oktober 2018 00:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1123
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Ocon en Magnussen zijn beide gediskwalificeerd van de race. De een voor de grens van 105kg in de race te hebben overgeschreden en de ander voor de grens van 100kg/hr over ronde 1 te hebben overschreden. Laatste punten gaan naar Ericsson en Hartley.
 
Re: Magnussen en Ocon gediskwalificeerd [bericht #18917 is een antwoord op bericht #18916] ma, 22 oktober 2018 00:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik las het net, zou dit de 1e keer zijn dat dat gebeurt, of zou de FIA al een tijdje met ze in de clinch liggen en was de maat nu vol?
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18918 is een antwoord op bericht #18915] ma, 22 oktober 2018 00:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 22 oktober 2018 00:14
Horner denkt in ieder geval dat de Honda goed aan het worden is, zie link hieronder. ik ben ook positief, sluit me daarin bij Max aan, 2020 echt met open vizier, volgend jaar met een hand op de rug.

https://streamable.com/r9945
surprised Honda is volgens Horner 0.6 sneller als Renault gewezen, heb ik dat tussendoor goed gehoord? ... Schummi01 of iemand anders die dat bevestigen kann?


Het is zoals het is, en niet anders
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18919 is een antwoord op bericht #18918] ma, 22 oktober 2018 01:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@Shinji,

Yep,
Op die ( sommigen niet bestaande) opstelling in MK blijkt dat de RB14 hier in Austin 0,6 seconde per ronde sneller zou zijn geweest met de Honda achterin.
2020 is gewoon aan de voorzichtige kant om voor het echhie mee te kunnen doen voor het DWC en CWC.
Maar ik snap Horner, Max en Marko wel. Wat voor voordeel heb je door nu al te roepen dat je komend jaar voor het wereldkampioenschap gaat.
Maar Horner kon het in z'n enthousiasme toch niet laten om die 0,6 seconde te delen met de jongens van Sky.
Op naarr Mexico!!!
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18920 is een antwoord op bericht #18919] ma, 22 oktober 2018 01:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op ma, 22 oktober 2018 01:04
@Shinji,

Yep,
Op die ( sommigen niet bestaande) opstelling in MK blijkt dat de RB14 hier in Austin 0,6 seconde per ronde sneller zou zijn geweest met de Honda achterin.
2020 is gewoon aan de voorzichtige kant om voor het echhie mee te kunnen doen voor het DWC en CWC.
Maar ik snap Horner, Max en Marko wel. Wat voor voordeel heb je door nu al te roepen dat je komend jaar voor het wereldkampioenschap gaat.
Maar Horner kon het in z'n enthousiasme toch niet laten om die 0,6 seconde te delen met de jongens van Sky.
Op naarr Mexico!!!
waren de jongens van Channel 4 F1 kiss
en het was gewoon tussen neus en lippen (of hoe het ook heet in NL) een steekje naar Renault
dat zou betekend hebben dat Max "eenvoudig" aan Kimi voorbij zou zijn gekomen en geen druk van Lewis had.

Verdorie .... als deze getallen echt waar zijn dan kan Max gewoon (als hij zijn kopje koel houdt) meedoen om de kampioenschap in 2019


Het is zoals het is, en niet anders
 
Re: Magnussen en Ocon gediskwalificeerd [bericht #18921 is een antwoord op bericht #18917] ma, 22 oktober 2018 01:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 177
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

lees het ook, Ocon zijn brandstof inspuiting stond te rijk in de eerste ronde...
Zo krijg je wel extra vermogen.

Magnussen had meer als de maximum toegestane 105 kg brandstof aan boord.


Eigenlijk 2 verschillende dingen maar wel betreft de brandstof.
Lijkt me meer een teamfout als een rijders fout.

Heb hier nog nooit eerder iets over vernomen.
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18922 is een antwoord op bericht #18919] ma, 22 oktober 2018 02:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Berichten: 170
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op ma, 22 oktober 2018 01:04
@Shinji,

Yep,
Op die ( sommigen niet bestaande) opstelling in MK blijkt dat de RB14 hier in Austin 0,6 seconde per ronde sneller zou zijn geweest met de Honda achterin.
2020 is gewoon aan de voorzichtige kant om voor het echhie mee te kunnen doen voor het DWC en CWC.
Maar ik snap Horner, Max en Marko wel. Wat voor voordeel heb je door nu al te roepen dat je komend jaar voor het wereldkampioenschap gaat.
Maar Horner kon het in z'n enthousiasme toch niet laten om die 0,6 seconde te delen met de jongens van Sky.
Op naarr Mexico!!!
Ongelofelijk ja, die 0.6. Jongens van C4 vroegen zich ook af of ze het goed gehoord hadden. Nu maar hopen dat ze er vanaf het begin goed bij zitten kwa Aero en niet zoals in 2017 en dan kan het echt spannend worden!
 
Re: Magnussen en Ocon gediskwalificeerd [bericht #18923 is een antwoord op bericht #18921] ma, 22 oktober 2018 06:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 734
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

peter-w schreef op ma, 22 oktober 2018 01:49
lees het ook, Ocon zijn brandstof inspuiting stond te rijk in de eerste ronde...
Zo krijg je wel extra vermogen.

Magnussen had meer als de maximum toegestane 105 kg brandstof aan boord.


Eigenlijk 2 verschillende dingen maar wel betreft de brandstof.
Lijkt me meer een teamfout als een rijders fout.

Heb hier nog nooit eerder iets over vernomen.
Waar gaat dit over? Hoe moet je dit een neutrale toeschouwer uitleggen? De inspuiting stond te rijk in de eerste ronde. Vergelijk het met een voetballer die een rode kaart krijgt omdat hij te hard liep de eerste 5 minuten.
 
Re: Magnussen en Ocon gediskwalificeerd [bericht #18924 is een antwoord op bericht #18923] ma, 22 oktober 2018 07:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Berichten: 463
Geregistreerd: december 2016
Formula 3
Forum_Admin

spark schreef op ma, 22 oktober 2018 06:31

Waar gaat dit over? Hoe moet je dit een neutrale toeschouwer uitleggen? De inspuiting stond te rijk in de eerste ronde. Vergelijk het met een voetballer die een rode kaart krijgt omdat hij te hard liep de eerste 5 minuten.
Ik zou eerder willen vergelijken met een voetballer die de eerste 5 minuten op wat doping pilletjes rondgelopen heeft Cool

Hij reed harder, maar dat doet Mercedes ook, is dus niet verboden. Wel de hulpmiddelen (inspuiting te rijk) die dat te weeg brachten, dus als een voetballer een stapje harder kan lopen dan zijn tegenstander, ok, zolang het maar niet door doping gebeurt. En net als doping, is de te rijke inspuiting niet toegestaan.


Ron
 
Re: Magnussen en Ocon gediskwalificeerd [bericht #18925 is een antwoord op bericht #18924] ma, 22 oktober 2018 08:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 734
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Ron schreef op ma, 22 oktober 2018 07:40
spark schreef op ma, 22 oktober 2018 06:31

Waar gaat dit over? Hoe moet je dit een neutrale toeschouwer uitleggen? De inspuiting stond te rijk in de eerste ronde. Vergelijk het met een voetballer die een rode kaart krijgt omdat hij te hard liep de eerste 5 minuten.
Ik zou eerder willen vergelijken met een voetballer die de eerste 5 minuten op wat doping pilletjes rondgelopen heeft Cool

Hij reed harder, maar dat doet Mercedes ook, is dus niet verboden. Wel de hulpmiddelen (inspuiting te rijk) die dat te weeg brachten, dus als een voetballer een stapje harder kan lopen dan zijn tegenstander, ok, zolang het maar niet door doping gebeurt. En net als doping, is de te rijke inspuiting niet toegestaan.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Je mag maar 105 kilo brandstof meenemen dus als jij beslist om de motor rijker te zetten de eerste ronden ga je daar later voor betalen. Ik neem aan dat rijker betekend dat je automatisch meer benzine verbruikt?
 
Re: Magnussen en Ocon gediskwalificeerd [bericht #18926 is een antwoord op bericht #18925] ma, 22 oktober 2018 09:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Spark, dat zijn 2 verschillende gevallen, Magnussen heeft meer dan 105kg brandstof verbruikt deze race en is gediskwalificeerd , Ocon heeft in de eerste ronde meer brandstof (ineens) verbruikt, boven de flow limit, en is daardoor gediskwalificeerd.
 
Re: Magnussen en Ocon gediskwalificeerd [bericht #18927 is een antwoord op bericht #18925] ma, 22 oktober 2018 09:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 177
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

klopt dat rijker afstellen ook meer benzine gebruik is.

Ze doen het echter maar voor 1 rondje zodat ze volgend 55 rondjes ook halen.

Er zijn allerlei restricties waaronder de grote van de luchtinlaat waar ieder zich aan moet houden.


Dit is meer een gevalletje doping voor 1 rondje of misschien wel een onderdeel van de basis van Party Time...

Ze hebben zo bij de start iets meer vermogen op een manier die niet is toegestaan.


Magnussen had teveel brandstof. Zo kon hij langer door of minder lang op de spaarstand rijden tot de finish.
Dat laatste is belangrijker als die paar kilo.s. Hij kan dan iets meer vermogen gebruiken in de race.
Daarom zie je dat ze in de race nooit de tijden van de Q meer halen.
Als ze dat wel doen halen ze de finish niet zonder te tanken wat niet is toegestaan.
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18928 is een antwoord op bericht #18600] ma, 22 oktober 2018 09:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zag het niet eerder voorbij komen maar zou de gebroken wielophanging nog te maken kunnen hebben met de beuk die Max kreeg van Vettel twee weken terug?

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18929 is een antwoord op bericht #18928] ma, 22 oktober 2018 09:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

bernuldi schreef op ma, 22 oktober 2018 09:07
Zag het niet eerder voorbij komen maar zou de gebroken wielophanging nog te maken kunnen hebben met de beuk die Max kreeg van Vettel twee weken terug?
Die beuk was toch aan de andere kant? Coffee

Buiten dat lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dit daarmee te maken heeft.


Ciao,
Mokkie

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 09:28]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18930 is een antwoord op bericht #18928] ma, 22 oktober 2018 09:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 441
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Lijkt mij niet, die auto's worden vaak bij de ophanging met nieuwe onderdelen opgebouwd omdat ze al krap bemeten zijn voor een race. Zeker na een klapje.

Maar ik mag aannemen dat het te veel verbruik door de telemetriesensoren is opgepakt waar de FIA volledig zicht in heeft? Is het dan geen foute sensor geweest?
 
hamilton........... [bericht #18931 is een antwoord op bericht #18928] ma, 22 oktober 2018 09:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Berichten: 200
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

vertelde dat hij graag tegen max wilde racen nou dan weet hij nu hoe dat gaat als je tegen max in een mindere auto racet hij zij dat als het echt voor het kampioenschap ging hij agressiever zou zijn maar ik denk gezien zijn ego dat hij echt niet sneller kon drive
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18932 is een antwoord op bericht #18929] ma, 22 oktober 2018 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

mokkie schreef op ma, 22 oktober 2018 09:27
bernuldi schreef op ma, 22 oktober 2018 09:07
Zag het niet eerder voorbij komen maar zou de gebroken wielophanging nog te maken kunnen hebben met de beuk die Max kreeg van Vettel twee weken terug?
Die beuk was toch aan de andere kant? Coffee

Buiten dat lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dit daarmee te maken heeft.
Klopt, maar hij werd gelift en kwam nogal hard terug op het asfalt.
Ik zou ook verwachten dat een auto na elke race helemaal wordt gecheckt en is is dit toeval.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18933 is een antwoord op bericht #18932] ma, 22 oktober 2018 10:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Wie kan mij vertellen wat Max zoveel beter doet met zijn banden dan de anderen? Leest hij ze elke avond een verhaaltje voor ofzo?
Hij gaat zoveel beter om met zijn banden dan de rest, en niet alleen dit seizoen...
Daarbij kan hij ook nog eens de snelheid behouden.
Dit vind ik het knapste van Max zijn prestatie.
Na Monaco echt bizar goed bezig, die begin fase van het seizoen heeft van hem echte een machine gemaakt.
 
Re: hamilton........... [bericht #18934 is een antwoord op bericht #18931] ma, 22 oktober 2018 10:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

riesje schreef op ma, 22 oktober 2018 09:44
vertelde dat hij graag tegen max wilde racen nou dan weet hij nu hoe dat gaat als je tegen max in een mindere auto racet hij zij dat als het echt voor het kampioenschap ging hij agressiever zou zijn maar ik denk gezien zijn ego dat hij echt niet sneller kon drive
Nee joh, ze lieten zeker een meter tussenruimte in dit duel (beide, maar met name van Hamilton was dat een kleuze) In Bahrein (en China) zag je wat er gebeurt wanneer Hamilton besluit dit niet te doen. Max zal volgend jaar bij de pinken en sluw moeten zijn in zijn duels met Lewis want die drukt je zo van de baan als hij een opportuun moment ziet. Nu aan het einde vh seizeon wil hij die risico's uitsluiten.

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 10:35]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18935 is een antwoord op bericht #18928] ma, 22 oktober 2018 10:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

bernuldi schreef op ma, 22 oktober 2018 09:07
Zag het niet eerder voorbij komen maar zou de gebroken wielophanging nog te maken kunnen hebben met de beuk die Max kreeg van Vettel twee weken terug?
Nee heeft daar niks mee te doen


Het is zoals het is, en niet anders
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18936 is een antwoord op bericht #18933] ma, 22 oktober 2018 10:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Griffel schreef op ma, 22 oktober 2018 10:14
Wie kan mij vertellen wat Max zoveel beter doet met zijn banden dan de anderen? Leest hij ze elke avond een verhaaltje voor ofzo?
Hij gaat zoveel beter om met zijn banden dan de rest, en niet alleen dit seizoen...
Daarbij kan hij ook nog eens de snelheid behouden.
Dit vind ik het knapste van Max zijn prestatie.
Na Monaco echt bizar goed bezig, die begin fase van het seizoen heeft van hem echte een machine gemaakt.
Deze kun je mooi meenemen met de gebroken ophanging in de kwalificatie, denk ik; wat Max zo enorm goed doet is ronde na ronde (en dus zelfs in de kwalifictaie nog extremer) de baan overal waar dat niet expliciet is verboden zo ruim mogelijk maken. Hij pakt elke bocht zo ruim mogelijk, pakt alle curbs mee, neemt daar dus continu wat meer risico dan anderen (maar beheerst dat over het algemeen tot in de perfectie) en neemt zo maximale snelheid mee tegen minimale frictie.

Hamilton reed zijn eerste setje softs (ronde 11 erop) in 20 rondjes naar de gallemiezen (net als in Oostenrijk) omdat hij de rust niet had in zijn hoofd (hij vond deze pitstop niet de juiste keuze) en teveel pushte. Maar je zag ook heel mooi dat Hamilton op zijn 2e setjes softs (toen hij Max naderde en vlak achter hem zat) hoe Hamilton al die bochten korter nam, meer op zijn banden en motorvermogen vertrouwde. Zelf vond ik dat heel opvallend. Dat levert gewoon meer slijtage en brandstofverbruik op.

Kijk ook een Max tegen Maldonado in Oostenrijk 2015 terug, dan zie je precies ditzelfde. Max die allles maximaliseert en Maldonado die van bocht naar bocht ramt op de kortste lijn. edit, ik vergelijk die twee hier niet hoor, Lewis is een van de allerbesten ooit imho. het ging mij om het verschil in benadering (Lewis kon zich dit ook permitteren nu) (ja in feite niet, want naar P3 ipv 1 of 2 maar swa).

Ik heb Max best wat kritiek gegeven over de Q1 schade, en ik hoop ook echt dat hij zijn risico analyse (hij was al door naar Q2) iets verandert maar juist dit maakt hem de bandenfluisteraar, zijn wil en vermogen/controle om de auto te laten vloeien ipv de auto te hoeken, zijn gevoel in de kont. Een 2e ding is dat Max heeeeel erg goed kan remmen, ook daar houd hij zijn banden heel, pas als hij enorm onder druk komt zul je hem op een remfoutje kunnen betrappen maar allleen omdat hij dan echt 100% uit de situatie wil halen, anders houd hij het op net wat marge (maar het feit dat je weet en beheerst wat die marge is, onder continu veranderende omstandigheden, dat is ongelovelijk moeilijk en daar zit het verschil, Max zijn gevoel en controle (en hoe hij dat inzet om zijn banden heel te houden / te maximaliseren.

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 10:53]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18937 is een antwoord op bericht #18935] ma, 22 oktober 2018 10:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Shinji schreef op ma, 22 oktober 2018 10:42
bernuldi schreef op ma, 22 oktober 2018 09:07
Zag het niet eerder voorbij komen maar zou de gebroken wielophanging nog te maken kunnen hebben met de beuk die Max kreeg van Vettel twee weken terug?
Nee heeft daar niks mee te doen
Natuurlijk niet, inderdaad, de ophanging wordt lijkt me elke race te worden vervangen. De schade zat hem in het feit dat Max net de curb te veel raakte, net onder verkeerde hoek/onder acceleratie. gewoon Pech/risico ineen dat verkeerd uitpakte. Op tweakers.net forum zat iemand die op de tribune zat (phusebox is zijn nick) en die bevestigde dat Max iets ruimer ging dan anderen.
 
Re: FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX [bericht #18938 is een antwoord op bericht #18936] ma, 22 oktober 2018 11:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 22 oktober 2018 10:44
Griffel schreef op ma, 22 oktober 2018 10:14
Wie kan mij vertellen wat Max zoveel beter doet met zijn banden dan de anderen? Leest hij ze elke avond een verhaaltje voor ofzo?
Hij gaat zoveel beter om met zijn banden dan de rest, en niet alleen dit seizoen...
Daarbij kan hij ook nog eens de snelheid behouden.
Dit vind ik het knapste van Max zijn prestatie.
Na Monaco echt bizar goed bezig, die begin fase van het seizoen heeft van hem echte een machine gemaakt.
Deze kun je mooi meenemen met de gebroken ophanging in de kwalificatie, denk ik; wat Max zo enorm goed doet is ronde na ronde (en dus zelfs in de kwalifictaie nog extremer) de baan overal waar dat niet expliciet is verboden zo ruim mogelijk maken. Hij pakt elke bocht zo ruim mogelijk, pakt alle curbs mee, neemt daar dus continu wat meer risico dan anderen (maar beheerst dat over het algemeen tot in de perfectie) en neemt zo maximale snelheid mee tegen minimale frictie.

Hamilton reed zijn eerste setje softs (ronde 11 erop) in 20 rondjes naar de gallemiezen (net als in Oostenrijk) omdat hij de rust niet had in zijn hoofd (hij vond deze pitstop niet de juiste keuze) en teveel pushte. Maar je zag ook heel mooi dat Hamilton op zijn 2e setjes softs (toen hij Max naderde en vlak achter hem zat) hoe Hamilton al die bochten korter nam, meer op zijn banden en motorvermogen vertrouwde. Zelf vond ik dat heel opvallend. Dat levert gewoon meer slijtage en brandstofverbruik op.

Kijk ook een Max tegen Maldonado in Oostenrijk 2015 terug, dan zie je precies ditzelfde. Max die allles maximaliseert en Maldonado die van bocht naar bocht ramt op de kortste lijn. edit, ik vergelijk die twee hier niet hoor, Lewis is een van de allerbesten ooit imho. het ging mij om het verschil in benadering (Lewis kon zich dit ook permitteren nu) (ja in feite niet, want naar P3 ipv 1 of 2 maar swa).

Ik heb Max best wat kritiek gegeven over de Q1 schade, en ik hoop ook echt dat hij zijn risico analyse (hij was al door naar Q2) iets verandert maar juist dit maakt hem de bandenfluisteraar, zijn wil en vermogen/controle om de auto te laten vloeien ipv de auto te hoeken, zijn gevoel in de kont. Een 2e ding is dat Max heeeeel erg goed kan remmen, ook daar houd hij zijn banden heel, pas als hij enorm onder druk komt zul je hem op een remfoutje kunnen betrappen maar allleen omdat hij dan echt 100% uit de situatie wil halen, anders houd hij het op net wat marge (maar het feit dat je weet en beheerst wat die marge is, onder continu veranderende omstandigheden, dat is ongelovelijk moeilijk en daar zit het verschil, Max zijn gevoel en controle (en hoe hij dat inzet om zijn banden heel te houden / te maximaliseren.
Sieper op jou kan ik altijd vertouwen. Dank voor de uitleg waar het verschil uit bestaat.
 
joker2.gif  Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18939 is een antwoord op bericht #18938] ma, 22 oktober 2018 12:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mex Versteppen is op dit moment afwezig  Mex Versteppen
Berichten: 66
Geregistreerd: april 2017
Karting

BREAKING: Max Verstappen aangehouden na overtreding.

https://youtu.be/vwGjRlbnbK8

#GOMAX drive


Wie niet waagt, blijft altijd maagd.
 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18940 is een antwoord op bericht #18939] ma, 22 oktober 2018 12:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Griffel, er komt wel veel gepraat uit mij, maar of dit echt klopt weet ik ook niet heh ik ben geen expert hoor, alleen maar een geinteresseerde fan. Van Doornbos maar zeker ook Ho-Ping Tung leer ik elke uitzending weer een paar dingen. Gelukkig was Tom Coronel er niet anders sneeuwt hij onder (bescheiden jongen). Heb geen hekel aan Tom maar het is dan jammer dat Ho-Ping Tung niet uit kan praten. Ik wil altijd graag leren!
 
Jos en Jordan [bericht #18941 is een antwoord op bericht #18940] ma, 22 oktober 2018 14:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Grappig en interessant..in de post race hebben ze het bij C4 over de schoen van Max, dan begint webber over Jos, dat die ook zat te stampen altijd en vroeger het gaspedaal een keer verboog in een wagen. Dan zegt Eddie Jordan, nou in mijn wagen verboog hij wel meer..daarom heeft hij ook nooit voor mij gereden...

Ik herinner mij wel iets van een poging om Jos in de Jordan te krijgen..en dat was toen nog een redelijk goeie wagen..maar herinner mij niet dat ie ook echt een test heeft gedaan ofzo..iemand die zich hier wel iets van herinnert?
 
Re: Jos en Jordan [bericht #18942 is een antwoord op bericht #18941] ma, 22 oktober 2018 14:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

2004 was het..toen was Jos er dicht bij en zei Jordan ook al even dat Jos zou rijden maar achter de schermen liep dat spaak..maar of ie toen nou ook een test heeft gedaan..
 
Re: Jos en Jordan [bericht #18943 is een antwoord op bericht #18942] ma, 22 oktober 2018 14:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

blijkbaar wel, met opgevouwen auto?
 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18944 is een antwoord op bericht #18940] ma, 22 oktober 2018 14:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 22 oktober 2018 12:47
Griffel, er komt wel veel gepraat uit mij, maar of dit echt klopt weet ik ook niet heh ik ben geen expert hoor, alleen maar een geinteresseerde fan. Van Doornbos maar zeker ook Ho-Ping Tung leer ik elke uitzending weer een paar dingen. Gelukkig was Tom Coronel er niet anders sneeuwt hij onder (bescheiden jongen). Heb geen hekel aan Tom maar het is dan jammer dat Ho-Ping Tung niet uit kan praten. Ik wil altijd graag leren!
dan begin maar te kijken op Sky Sport F1, als je iets wil leren, dan is dat de beste zender überhaupt (Hill, Herbert, Brundle, Anthony Davidson, Crofty, Ted Kravitz) of bij Channel 4 F1 (engelse open zender met Webber, Coulthard, Steve Jones, Susie Wolff, ja de vrouw van Toto en Eddie Jordan)

overigens ben ik het niet met jouw eens betref de 1. stint van HAM op de Soft.
HAM is onder VSC gegaan om een "gratis" Boxenstop te krijgen (tegendeel van Kimi doen), hij heeft deze stint kapot gereden doordat Kimi hem heel goed afgehouden had als Lewisweer achter hem zat.
HAM had geen grote voordeel als Kimi in de box ging, omdat Lewis in een rijtje van achterblijvers terecht kwam daardoor kon hij niet zo een pace rijden om een voordeel (undercut) heen te krijgen.
wat betref de tweede stint ben ik bij jouw met nog de aanmerking dat de Mercedes ACHTER een andere auto slechter presteert als bijv. Ferrari of Red Bull.


Het is zoals het is, en niet anders

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 14:47]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18945 is een antwoord op bericht #18944] ma, 22 oktober 2018 14:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik kijk via ziggo sport, maar ben bekend met SKY, channel4, kijk veel via twitter, youtube e.d. Ham reed die bandjes zelf stuk imho, er zaten al flinke blaren voor hij bij Kimi was, maar idd, dat gevecht heeft hem veel banden gekost, goed gedaan van Ferrari (en Kimi).
 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18946 is een antwoord op bericht #18945] ma, 22 oktober 2018 15:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2466
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op ma, 22 oktober 2018 14:59
Ik kijk via ziggo sport, maar ben bekend met SKY, channel4, kijk veel via twitter, youtube e.d. Ham reed die bandjes zelf stuk imho, er zaten al flinke blaren voor hij bij Kimi was, maar idd, dat gevecht heeft hem veel banden gekost, goed gedaan van Ferrari (en Kimi).

Citaat:
Verklaring gebrek aan pace Mercedes

De FIA heeft Mercedes voor de Grand Prix van de Verenigde Staten op zondag toch verzocht om de gaten in de nieuwe velgen te dichten.

Op één of andere manier is de FIA toch op haar besluit teruggekomen dat de nieuwe velgen van Mercedes legaal waren. Ferrari had al haar bedenkingen en Maurizio Arrivabene sprak die na de kwalificatie uit.

Dat Mercedes zondag een matige pace had, bewijst mogelijk het grote effect van de nieuwe velgen. Daarnaast waren de blaren, die juiste met de nieuwe velgen 'weg' waren, ook weer terug op de banden van de Mercedes-rijders. De gaten moeten zorgen voor een betere koeling van de achterbanden en voorkomt daarmee oververhitting.

Lewis Hamilton was de enige rijder die twee keer moest pitten omdat hij zoveel last had van blaren. Motorsport.com is er na de race achter gekomen dat Mercedes de gaten moest dichten met siliconen. De FIA heeft het geëist, zonder het publiekelijk te maken.
 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18947 is een antwoord op bericht #18945] ma, 22 oktober 2018 15:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 22 oktober 2018 14:59
Ik kijk via ziggo sport, maar ben bekend met SKY, channel4, kijk veel via twitter, youtube e.d. Ham reed die bandjes zelf stuk imho, er zaten al flinke blaren voor hij bij Kimi was, maar idd, dat gevecht heeft hem veel banden gekost, goed gedaan van Ferrari (en Kimi).
sorry als ik het zeg maar Ziggo is voor mij de allerlaatste optie met de popie jopies die daar rondrennen (Coronels Puke , Plooij Puke en van Gameren en Kamphues Puke ), eigentlijk kijk ik het dan nog liever bij RTL (Duitsland) ook al hebben die veel reclame daartussen


Het is zoals het is, en niet anders
 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18948 is een antwoord op bericht #18947] ma, 22 oktober 2018 15:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1123
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Shinji schreef op ma, 22 oktober 2018 15:10
Sieper schreef op ma, 22 oktober 2018 14:59
Ik kijk via ziggo sport, maar ben bekend met SKY, channel4, kijk veel via twitter, youtube e.d. Ham reed die bandjes zelf stuk imho, er zaten al flinke blaren voor hij bij Kimi was, maar idd, dat gevecht heeft hem veel banden gekost, goed gedaan van Ferrari (en Kimi).
sorry als ik het zeg maar Ziggo is voor mij de allerlaatste optie met de popie jopies die daar rondrennen (Coronels Puke , Plooij Puke en van Gameren en Kamphues Puke ), eigentlijk kijk ik het dan nog liever bij RTL (Duitsland) ook al hebben die veel reclame daartussen
Skyyy 1e
 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18949 is een antwoord op bericht #18948] ma, 22 oktober 2018 15:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

Jip schreef op ma, 22 oktober 2018 15:14
Shinji schreef op ma, 22 oktober 2018 15:10
Sieper schreef op ma, 22 oktober 2018 14:59
Ik kijk via ziggo sport, maar ben bekend met SKY, channel4, kijk veel via twitter, youtube e.d. Ham reed die bandjes zelf stuk imho, er zaten al flinke blaren voor hij bij Kimi was, maar idd, dat gevecht heeft hem veel banden gekost, goed gedaan van Ferrari (en Kimi).
sorry als ik het zeg maar Ziggo is voor mij de allerlaatste optie met de popie jopies die daar rondrennen (Coronels Puke , Plooij Puke en van Gameren en Kamphues Puke ), eigentlijk kijk ik het dan nog liever bij RTL (Duitsland) ook al hebben die veel reclame daartussen
Skyyy 1e
ik kijk alleen maar daar Cool


Het is zoals het is, en niet anders
 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18950 is een antwoord op bericht #18949] ma, 22 oktober 2018 15:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

wel mee eens, Sky en C4 hebben klasse. Maar ja, ik kijk wel graag door het oranje brilletje! De minpunten accepteer ik dan maar.
 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18951 is een antwoord op bericht #18949] ma, 22 oktober 2018 15:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 441
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Voor iemand die alleen RTL Duitsland standaard in het pakket heeft ben ik ook fan van Sky maar de streams worden minder stabiel. Nu sinds een paar maanden een stabiele stream van Ziggo gevonden en eerlijk gezegd vind ik het niet slecht, vergeleken met RTL Duitsland is het echt niet slecht.
Ik beoordeel Mol ook niet als hij iets niet ziet, hij heeft ook maar een beperkt hoeveelheid aan informatie en niet een hele regie studio.
 
Re: Snelheidsduivel Verstappen. [bericht #18952 is een antwoord op bericht #18951] ma, 22 oktober 2018 15:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

Roelof schreef op ma, 22 oktober 2018 15:39
Voor iemand die alleen RTL Duitsland standaard in het pakket heeft ben ik ook fan van Sky maar de streams worden minder stabiel. Nu sinds een paar maanden een stabiele stream van Ziggo gevonden en eerlijk gezegd vind ik het niet slecht, vergeleken met RTL Duitsland is het echt niet slecht.
Ik beoordeel Mol ook niet als hij iets niet ziet, hij heeft ook maar een beperkt hoeveelheid aan informatie en niet een hele regie studio.
ik weet dat de streams achterlopen (ca. 1 minuut) ik heb ook meerdere streams, en heb tot nu toe 0 problemen


Het is zoals het is, en niet anders
 
icon4.gif  Formule1 Subforum [bericht #18953 is een antwoord op bericht #18952] ma, 22 oktober 2018 16:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Berichten: 458
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3
Forum_Mod

Klagen over Ziggo, Olav Mol of Rob Kamphues kan in andere topics in het Formule 1 subforum.

Moderator www.verstappen.nl

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 16:07]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Formule1 Subforum [bericht #18954 is een antwoord op bericht #18953] ma, 22 oktober 2018 16:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

kan beter bij Ziggo denk ik Smile
 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18956 is een antwoord op bericht #18919] ma, 22 oktober 2018 17:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op ma, 22 oktober 2018 01:04
@Shinji,

Yep,
Op die ( sommigen niet bestaande) opstelling in MK blijkt dat de RB14 hier in Austin 0,6 seconde per ronde sneller zou zijn geweest met de Honda achterin.
2020 is gewoon aan de voorzichtige kant om voor het echhie mee te kunnen doen voor het DWC en CWC.
Maar ik snap Horner, Max en Marko wel. Wat voor voordeel heb je door nu al te roepen dat je komend jaar voor het wereldkampioenschap gaat.
Maar Horner kon het in z'n enthousiasme toch niet laten om die 0,6 seconde te delen met de jongens van Sky.
Op naarr Mexico!!!
Beste ...
Dit is verkeerd geïnterpreteerd. Horner zegt hier dat de Toro Rosso met de Honda motor nog 0,6 sec per ronde toegeeft op de RB14 met Renault motor .
Wat de testopstelling met Honda motor betreft denk niet dat daar enige info van naar buiten komt ...

Verschil tussen Red Bull en Toro Rosso wordt kleiner

Horner gaf ook een concreet voorbeeld van de progressie die Honda boekt. 'Het gat tussen ons met het pakket dat wij bij ons hadden en Toro Rosso was hier gemiddeld zes tienden van een seconde per ronde', legt de Brit uit. 'Dat is echt heel bemoedigend.'

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 17:33]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18957 is een antwoord op bericht #18956] ma, 22 oktober 2018 17:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2026
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Hi Nextyear, heb je zelf de channel 4 uitzending gezien (ik heb meen ik hier een linkje gepost naar het desbetreffende stukje) ik denk toch echt dat Horner hier beschrijft dat zouden ze gisteren (bij RBR) met de Honda Spec 3.1 hebben gereden (ipv de Renault spec c) ze 0,6 seconden sneller zouden zijn geweest. Dit was gebleken uit simulator werk. Reactie van horner op de vraag van Eddy Jordan of de geruchten dat Honda 0,5 seconden sneller is dan Renault waar waren.

volgens mij is jouw interpretatie die van f1.tpoday.net? en ik denk dat zij het daar verkeerd hebben begrepen.

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 17:57]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18958 is een antwoord op bericht #18956] ma, 22 oktober 2018 18:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

NextYear schreef op ma, 22 oktober 2018 17:25
Schummie01 schreef op ma, 22 oktober 2018 01:04
@Shinji,

Yep,
Op die ( sommigen niet bestaande) opstelling in MK blijkt dat de RB14 hier in Austin 0,6 seconde per ronde sneller zou zijn geweest met de Honda achterin.
2020 is gewoon aan de voorzichtige kant om voor het echhie mee te kunnen doen voor het DWC en CWC.
Maar ik snap Horner, Max en Marko wel. Wat voor voordeel heb je door nu al te roepen dat je komend jaar voor het wereldkampioenschap gaat.
Maar Horner kon het in z'n enthousiasme toch niet laten om die 0,6 seconde te delen met de jongens van Sky.
Op naarr Mexico!!!
Beste ...
Dit is verkeerd geïnterpreteerd. Horner zegt hier dat de Toro Rosso met de Honda motor nog 0,6 sec per ronde toegeeft op de RB14 met Renault motor .
Wat de testopstelling met Honda motor betreft denk niet dat daar enige info van naar buiten komt ...

Verschil tussen Red Bull en Toro Rosso wordt kleiner

Horner gaf ook een concreet voorbeeld van de progressie die Honda boekt. 'Het gat tussen ons met het pakket dat wij bij ons hadden en Toro Rosso was hier gemiddeld zes tienden van een seconde per ronde', legt de Brit uit. 'Dat is echt heel bemoedigend.'

Fout, dit werd gezegd:

Jordan: they expected to be 0.5 sec. increase per lap, talking about is that enough?
Horner: it's 0.6 here between the TR and ourselves shows the progress ..... interrupted by webber....
Webber: so the Honda is 0.6 better then the renault?
Horner: 0.6 average to us, then the more we had this weekend, so that's tremendously encouraging

maar even jouw link gestolen Cool

https://streamable.com/r9945

vanaf minuut 2:15


Het is zoals het is, en niet anders

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 18:22]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18959 is een antwoord op bericht #18957] ma, 22 oktober 2018 18:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 22 oktober 2018 17:56
Hi Nextyear, heb je zelf de channel 4 uitzending gezien (ik heb meen ik hier een linkje gepost naar het desbetreffende stukje) ik denk toch echt dat Horner hier beschrijft dat zouden ze gisteren (bij RBR) met de Honda Spec 3.1 hebben gereden (ipv de Renault spec c) ze 0,6 seconden sneller zouden zijn geweest. Dit was gebleken uit simulator werk. Reactie van horner op de vraag van Eddy Jordan of de geruchten dat Honda 0,5 seconden sneller is dan Renault waar waren.

volgens mij is jouw interpretatie die van f1.tpoday.net? en ik denk dat zij het daar verkeerd hebben begrepen.
Heb het clipje geluisterd ,de simulaties waar horner het over heeft gaat over de banden(strategie) Max haalde meer uit de banden dan mogelijk geacht, en het verschil tussen TR Honda en de huidige RB14 0,6 sec gemiddeld per ronde,niks meer of minder.


 
Re: Deze keer wel, en hoe!! [bericht #18960 is een antwoord op bericht #18959] ma, 22 oktober 2018 18:23 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Shinji
Berichten: 170
Geregistreerd: oktober 2017
Formula 3

NextYear schreef op ma, 22 oktober 2018 18:21
Sieper schreef op ma, 22 oktober 2018 17:56
Hi Nextyear, heb je zelf de channel 4 uitzending gezien (ik heb meen ik hier een linkje gepost naar het desbetreffende stukje) ik denk toch echt dat Horner hier beschrijft dat zouden ze gisteren (bij RBR) met de Honda Spec 3.1 hebben gereden (ipv de Renault spec c) ze 0,6 seconden sneller zouden zijn geweest. Dit was gebleken uit simulator werk. Reactie van horner op de vraag van Eddy Jordan of de geruchten dat Honda 0,5 seconden sneller is dan Renault waar waren.

volgens mij is jouw interpretatie die van f1.tpoday.net? en ik denk dat zij het daar verkeerd hebben begrepen.
Heb het clipje geluisterd ,de simulaties waar horner het over heeft gaat over de banden(strategie) Max haalde meer uit de banden dan mogelijk geacht, en het verschil tussen TR Honda en de huidige RB14 0,6 sec gemiddeld per ronde,niks meer of minder.


en weer fout, ze praten over de motor en niet over banden.

Honda is gewoon achterin een RB 14 0.6 sec sneller als Renault


Het is zoals het is, en niet anders

[Bijgewerkt op: ma, 22 oktober 2018 18:24]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Vorige onderwerp: FORMULA 1 2018 HONDA JAPANESE GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX
Naar forum gaan: