FORMULA 1 2018 VTB RUSSIAN GRAND PRIX [bericht #18069] |
zo, 23 september 2018 19:38 |
Jip
|
GP winner |
|
|
FORMULA 1 2018 VTB RUSSIAN GRAND PRIX
Sochi Autodrom
Over een week is het tijd voor ronde 16 van het F1 Wereldkampioenschap. Formule 1 reist af naar het Sochi Autodrom Circuit.
Race tijden in Nederland:
Het Circuit:
Bandenkeuze coureurs:
Kwalificatie van vorig jaar:
Race van vorig jaar:
Stand van de coureurs:
Stand van de teams:
Technisch overzicht en rijders informatie:
[Bijgewerkt op: zo, 30 september 2018 15:30] door moderator Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
|
|
|
Re: Ter aanvulling.... [bericht #18077 is een antwoord op bericht #18075] |
ma, 24 september 2018 13:01  |
Sieper
|
GP winner |
|
|
Ook als het deze wedstrijd nog niet direct top is hoef je niet te wanhopen, softwarematig en qua auto afstelling moet alles ook worden gefinetuned. Ik moet wel zeggen dat met de gridstraffen voor RBR ik nu dit weekend toch metname me op de Hodna update verheug, hopelijk is het meteen al een klappertje.
[Bijgewerkt op: ma, 24 september 2018 13:02] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
Re: Ter aanvulling.... [bericht #18079 is een antwoord op bericht #18077] |
ma, 24 september 2018 13:18  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
Sieper schreef op ma, 24 september 2018 13:01Ook als het deze wedstrijd nog niet direct top is hoef je niet te wanhopen, softwarematig en qua auto afstelling moet alles ook worden gefinetuned. Ik moet wel zeggen dat met de gridstraffen voor RBR ik nu dit weekend toch metname me op de Hodna update verheug, hopelijk is het meteen al een klappertje.
Honda zal het weekend vast voorzichtig beginnen en niet meteen veel vermogen gaan gebruiken.
Tel daar de beide rookies bij op die het circuit nog niet kennen en nog niet uitblinken in het afstellen van de wagen,
dan denk ik niet dat wij als toeschouwers meteen veel progressie kunnen zien.
Afwachten wat Tanabe, Guillaume Dezoteux en Jonathan Eddolls na de VT's, kwalificatie en race zeggen, want die komen altijd meteen met een verslag.
| |
|
|
Giovinazzi test VT1 bij Sauber, gridstraffen voor Max en Daniel. [bericht #18081 is een antwoord op bericht #18069] |
ma, 24 september 2018 15:52  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
Zojuist op Twitter:
Citaat:Thomas Maher @thomasmaheronf1 Irish F1 & Formula E journalist 1 uur geleden
Giovinazzi steps in for Marcus Ericsson at Sauber in Russian FP1 this weekend. As planned before all the rumours linking him
with the seat for 2019. #F1 #RussianGP
Confirmed grid penalties for Ricciardo & Verstappen in Sochi, as both Red Bulls will use fresh Spec B Renault engines this weekend. #F1 #RussianGP
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: 5e of 6e is het maximum dit weekend.... [bericht #18098 is een antwoord op bericht #18093] |
di, 25 september 2018 14:51  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
Mulder schreef op di, 25 september 2018 14:38liever van 20 naar 5 dan van 5 naar 5 toch?
Maar inderdaad..wat doen de TR Honda's?? lach me rot als die de Renault zoek rijden voor plek 9 of 10..dag plek 4 bij de constructeurs en hallo Honda die sneller is.
STR heeft momenteel een slecht chassis. Daar komt hopelijk verandering in in Austin.
Citaat:De coureurs vinden met hun klaagzang nu alsnog gehoor in Faenza. Motorsport.com heeft vernomen dat Toro Rosso in de Austin, eind oktober, met een cruciale update komt. Het betekent voor de coureurs nog wel twee races doorbijten, alvorens er hopelijk vooruitgang kan worden geboekt. "Het volgende pakket dat we introduceren zal uit een nieuwe voorvleugel en vloer bestaan", bevestigt waarnemend technisch directeur Jody Egginton. "Sommige dingen die we daarvoor hebben ontwikkeld, zijn het resultaat van een eerdere voorvleugel-update die we uiteindelijk niet in de race hebben gebruikt. Maar de nieuwe veranderingen aan de auto zijn in een bepaald opzicht wel gestuurd door die voorvleugel, alhoewel die update destijds dus geen race spec is geworden."
| |
|
|
|
|
|
|
Re: Giovinazzi test VT1 bij Sauber, gridstraffen voor Max en Daniel. [bericht #18105 is een antwoord op bericht #18104] |
di, 25 september 2018 21:40  |
Jip
|
GP winner |
|
|
Sieper schreef op di, 25 september 2018 21:22En mocht het zaterdag regenen en op de een of andere wilde manier pakt Max de pole, móet je dan de straf nemen of kan je het cancellen?
Zodra je met een nieuwe motor uit de pitstraat rijd tijdens een sessie, geld de penalty. Vanuit gaande dat Max hem sws gaat gebruiken in FP3 (idk of ze een oudere motor in FP1 en 2 gebruiken, volgens mij wel) gaat dat niet. Hadden ze in Italie vorig
jaar ook niet gedaan toen Max tweede stond, de straf was toen al voorgelegd bij de stewards.
| |
|
|
|
|
|
|
Re: Persconferenties [bericht #18110 is een antwoord op bericht #18108] |
wo, 26 september 2018 10:55  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
Singapore2008 schreef op wo, 26 september 2018 01:25Jip schreef op di, 25 september 2018 22:22Donderdag 27 September 14:00uur:
- Valtteri Bottas (Mercedes)
- Marcus Ericsson (Sauber)
- Charles Leclerc (Sauber)
- Sergey Sirotkin (Williams)
.
Ericsson en Leclerc naast elkaar? Leclerc naar Ferrari en Ericsson naar huis? Dat vind ik dan wel weer sneu voor Ericsson.
Dat vraag ik mij ook af. Waarom Ericsson hier neerzetten? Hadden ze geen andere coureur kunnen nemen?
Wat willen ze Ericsson gaan vragen? Ben je blij dat je plaats moet maken?
| |
|
|
|
|
Re: Persconferenties [bericht #18114 is een antwoord op bericht #18113] |
wo, 26 september 2018 13:12  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
spark schreef op wo, 26 september 2018 12:34Wouter schreef op wo, 26 september 2018 10:55
Dat vraag ik mij ook af. Waarom Ericsson hier neerzetten? Hadden ze geen andere coureur kunnen nemen?
Wat willen ze Ericsson gaan vragen? Ben je blij dat je plaats moet maken?
.
Je bent coureur in goede en iets minder goede tijden. Je doet net of dit het einde van wereld is voor Ericsson.
Rijders komen en gaan. Komt bij dat dit F1 nieuws is.
Waar zeg ik dat ik denk dat dit het einde van de wereld is voor Ericsson?
Ik vraag me af wat ze hem willen vragen. Hij heeft immers al een lang bericht op social media geplaatst.
Q and A: "Jammer, maar ik ga ook naar andere race klassen kijken."
Vervolgens zit hij er de rest van de PC (weer) voor spek en bonen bij.
Dan zie ik liever een andere coureur die iets te vertellen heeft.
| |
|
|
|
|
Re: Persconferenties [bericht #18121 is een antwoord op bericht #18109] |
wo, 26 september 2018 21:37  |
Mulder
|
Formula 3 |
|
|
spark schreef op wo, 26 september 2018 06:35
Waar ik echt moe van wordt zijn de uitspraken van Toto. Zowel Pascal als Esteban horen in de F1 volgens Toto, nou vriend onderneem dan eens actie.
Dit dus..hoewel ik beiden niet beter vind dan Bottas, het zijn allemaal geen toppers, vind ik wel dat Toto dan 1 van die jongens als 2e rijder had moeten halen als hij ze wel zo goed vindt.
Wat dat betreft stoer van Ferrari dat ze wel Kimi vervangen..
Het lijkt er wel op dat Sauber het Toro Rosso van Ferrari wordt...die gaan straks ook alle updates op de motor testen en de juniors opleiden en daarom zit Kimi daar ;)
[Bijgewerkt op: wo, 26 september 2018 21:37] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
|
Re: Persconferenties [bericht #18124 is een antwoord op bericht #18122] |
wo, 26 september 2018 22:47  |
wg
|
Formula 3 |
|
|
Wet! schreef op wo, 26 september 2018 22:24Misschien Williams voor Mercedes nu het geld van Lance is vertrokken?
Denk ik niet. Claire heeft daar al nee op gezegd. Ze is al in gesprek geweest met Toto. Ze wil de zelfstandigheid van Williams niet opgeven.
Nog niet, tenminste.
Mvg, Wim
| |
|
|
|
|
STR met de spec 3 dit weekend. [bericht #18131 is een antwoord op bericht #18069] |
do, 27 september 2018 15:34  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
Bevestigd. STR gaat met de spec 3 rijden in Rusland. Dat betekent dus achteraan starten.
Ook RBR start achteraan en McLaren gaat 99% zeker ook nieuwe spec-B motoren inzetten, dus ook achteraan starten.
Nu afwachten wie zich het eerste aan heeft gemeld bij de FIA ivm de startgrid.
Citaat:
Honda Racing F1 @HondaRacingF1
13 minuten geleden
If you hadn't already heard the whispers...
We are introducing some Power Unit updates on both cars here in Sochi. We're looking at more performance in the long term, which does mean penalties here in the short term.
#RussianGP 🇷🇺 #F1
| |
|
|
|
|
|
|
|
Re: STR met de spec 3 dit weekend. 40 PK's erbij? [bericht #18142 is een antwoord op bericht #18136] |
do, 27 september 2018 20:21  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
Albert Fabrega zegt: Er wordt geschat dat de nieuwe evolutie van Honda tot 40 pk kan bijdragen als ze het volledige potentieel kunnen benutten.
Het heeft ook verbeteringen qua betrouwbaarheid. Morgen laten ze alle componenten vrij behalve de batterij.
Doel voor Suzuka, maar vooral 2019.
Albert Fabrega says: The new evolution of Honda is estimated that it can contribute up to 40 hp if they can use the full potential. It also has improvements for reliability. Tomorrow they release all the components except the battery. Goal for Suzuka , but above all 2019.
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1045304939419979778
| |
|
|
|
|
|
Re: STR met de spec 3 dit weekend. [bericht #18148 is een antwoord op bericht #18147] |
vr, 28 september 2018 11:12  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
Singapore2008 schreef op vr, 28 september 2018 10:58
Op Motorsport.com zeggen ze het volgende tijdens de liveblog van FP1:
De volgorde van de vijf rijders die allemaal een nieuwe motor namen, werd bepaald door hun volgorde bij het uitrijden van de pitlane bij de start van deze sessie! Norris veroverde de eerste plaats in de rij en dat levert zijn McLaren-collega Alonso dus enkele plaatsen op.
16. Alonso (Norris)
17. Ricciardo
18. Verstappen
19. Gasly
20. Hartley
Ligt het nu aan het uitrijden of het tijdstip van aanmelden?
Vreemd, nog niet eerder gehoord.
Citaat:Om te beginnen zal iedere coureur die een gridstraf krijgt van 15 plekken of meer standaard achteraan op de grid gezet worden, ongeacht wat het resultaat was in de kwalificatie. De positie op de grid is ook afhankelijk van het tijdstip dat het team bijvoorbeeld een motorwissel doorgeeft.
Dus ongeacht het aantal plekken gridstraf(van 15 of meer), het draait dan dus om wie het eerst meldt, wie het eerst profiteert. Bij 15 of minder plekken gridstraf zal de startplek nog altijd worden berekend op basis van het resultaat in de kwalificatie.
NB. 11.13 u Rick Winkelman meldt het zojuist ook, dat Norris daarom als eerste startte.
[Bijgewerkt op: vr, 28 september 2018 11:17] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
|
Re: FP1 [bericht #18150 is een antwoord op bericht #18149] |
vr, 28 september 2018 12:31  |
bernuldi
|
Formula 3 |
|
|
Dejavu01 schreef op vr, 28 september 2018 11:59Het is pas fp1, maar STR imponeert niet erg met de nieuwe honda motor (ook problemen bij het opschakelen). Max zit er goed bij maar zal zich in fp2 meer dan normaal op de longruns richten neem ik aan.
Volgens mij heeft STR alleen op ultras gereden. Max zat er idd goed bij, maar mercedes heeft nog wel wat achter de hand, tijd gereden op softs.
Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
| |
|
|
Re: STR met de spec 3 dit weekend. [bericht #18151 is een antwoord op bericht #18148] |
vr, 28 september 2018 12:35  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
Wouter schreef op vr, 28 september 2018 11:12Citaat:Om te beginnen zal iedere coureur die een gridstraf krijgt van 15 plekken of meer standaard achteraan op de grid gezet worden, ongeacht wat het resultaat was in de kwalificatie. De positie op de grid is ook afhankelijk van het tijdstip dat het team bijvoorbeeld een motorwissel doorgeeft.
Dus ongeacht het aantal plekken gridstraf(van 15 of meer), het draait dan dus om wie het eerst meldt, wie het eerst profiteert. Bij 15 of minder plekken gridstraf zal de startplek nog altijd worden berekend op basis van het resultaat in de kwalificatie.
.
NB. 11.13 u Rick Winkelman meldt het zojuist ook, dat Norris daarom als eerste startte.
Hier de aanmeldingstijdstippen uit het FIA document.
Allemaal krijgen ze een nieuwe ICE, MGU-H, MGU-K, Turbo.
Max en Alonso ook een nieuwe CE en ES. Hartly ook een nieuwe CE.
Citaat:The internal combustion engine used by Daniel Ricciardo, Max Verstappen.
The Aston Martin Red Bull Racing team informed the technical delegate about the internal
combustion engine changes on 24 September 2018, at 10:16 hours.
The internal combustion engine used by Brendon Hartley, Pierre Gasly .
The Red Bull Toro Rosso Honda team informed the technical delegate about the internal
combustion engine changes on 24 September 2018, at 15:54 hours.
The internal combustion engine used by Fernando Alonso
The McLaren F1 Team informed the technical delegate about the internal combustion
engine change on 24 September 2018, at 18:13 hours.
[Bijgewerkt op: vr, 28 september 2018 12:37] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
|
|
|
Re: FP2 [bericht #18156 is een antwoord op bericht #18154] |
vr, 28 september 2018 15:39  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
15:24
Laatste rondetijd (compound, aantal ronden oud):
- Hamilton: 1.39.057 (HS, 11)
- Verstappen: 1.37.059 (HS, 9)
- Vettel: 1.40.905 (US, 18)
15:22
- Hamilton: 1.42.916 (HS, 10)
- Verstappen: 1.37.126 (HS, 8.)
- Vettel: 1.41.261 (US, 17)
15:20
- Hamilton: 1.39.318 (HS, 9)
- Verstappen: 1.37.512 (HS, 7)
- Vettel: 1.41.431 (US, 16)
| |
|
|
|
Max en Daniel starten achteraan. [bericht #18159 is een antwoord op bericht #18069] |
vr, 28 september 2018 19:00  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
Max en Daniel krijgen allebei een nieuwe versnellingsbak.
De vorige hebben nog geen zes races gedraaid, vandaar penalties.
Op de FIA site is nog niets over eventuele nieuwe versnellingsbakken voor STR te zien.
Citaat:Adam Cooper @adamcooper 33 minuten geleden
RIC and VER are both taking new gearboxes as they are starting at the back anyway with PU penalties.
They should now drop behind the Toro Rossos to fill the last row in 19th and 20th.
| |
|
|
|
|
|
|
|
Re: STR-Honda rijdt dit weekend niet met de Spec 3.0. [bericht #18168 is een antwoord op bericht #18167] |
za, 29 september 2018 11:32  |
Jip
|
GP winner |
|
|
Wouter schreef op za, 29 september 2018 11:22Vanwege het achteraan starten heeft Tanabe besloten pas volgend weekend de spec 3.0 in te zetten
tijdens hun thuis race. Ondertussen kunnen ze nog zaken verbeteren.
https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1045957720652869632

Stond op het punt om een vraag aan je te stellen Wouter, hoor dit nu net ook namelijk.
Op Sky word gezegd dat ze de Spec 3 niet volgend weekend kunnen gebruiken, alleen als ze een nieuwe motor erin
gooien dus weer een grid penalty. Als je een nieuwe motor erin gooit, en hem niet gebruikt dat weekend mag je hem
daarna niet meer gebruiken?
Nogmaals hoor dit op Sky, jij zou er ongetwijfeld meer vanaf weten.
Edit: Tedd zegt nu dat die het nagevraagd heeft en dat ze het wel mogen gebruiken, terwijl zoiets hierboven wel in de reglementen staat.
[Bijgewerkt op: za, 29 september 2018 11:37] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
Re: STR-Honda rijdt dit weekend niet met de Spec 3.0. [bericht #18169 is een antwoord op bericht #18168] |
za, 29 september 2018 11:44  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
[quote title=Jip schreef op za, 29 september 2018 11:32]Wouter schreef op za, 29 september 2018 11:22Vanwege het achteraan starten heeft Tanabe besloten pas volgend weekend de spec 3.0 in te zetten
.
Stond op het punt om een vraag aan je te stellen Wouter, hoor dit nu net ook namelijk.
Op Sky word gezegd dat ze de Spec 3 niet volgend weekend kunnen gebruiken, alleen als ze een nieuwe motor erin
gooien dus weer een grid penalty. Als je een nieuwe motor erin gooit, en hem niet gebruikt dat weekend mag je hem
Edit: Tedd zegt nu dat die het nagevraagd heeft en dat ze het wel mogen gebruiken, terwijl zoiets hierboven wel in de reglementen staat.
Ze hebben de motor bewust hier alvast ingezet om gridstraffen in Japan te ontlopen.
Bovendien is het zegel verbroken en zijn ze ermee op het circuit geweest. Telt als gebruikt.
Lijkt me dat ze de motor gewoon zonder gridstraffen mogen gebruiken, maar het fijne weet ik er niet van Jip.
| |
|
|
|
Re: STR-Honda rijdt dit weekend niet met de Spec 3.0. [bericht #18172 is een antwoord op bericht #18169] |
za, 29 september 2018 11:50  |
Jip
|
GP winner |
|
|
[quote title=Jip schreef op za, 29 september 2018 11:49][quote title=Wouter schreef op za, 29 september 2018 11:44]Jip schreef op za, 29 september 2018 11:32Wouter schreef op za, 29 september 2018 11:22Vanwege het achteraan starten heeft Tanabe besloten pas volgend weekend de spec 3.0 in te zetten
.
Ze hebben de motor bewust hier alvast ingezet om gridstraffen in Japan te ontlopen.
Bovendien is het zegel verbroken en zijn ze ermee op het circuit geweest. Telt als gebruikt.
Lijkt me dat ze de motor gewoon zonder gridstraffen mogen gebruiken, maar het fijne weet ik er niet van Jip.
Tja idk, Crofty begon hierover en Di Resta bevestigde het soort van. Tedd vroeg het vervolgens aan TR en zei dat ze hem wel
mochten gebruiken. Misschien dachten ze dat je hem in de kwalificatie en/of race ook moest gebruiken? Het zou niet een rare
regel zijn, puur om hamsteren tegen te gaan.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|