|
|
|
|
Re: ik snap er niks meer van.................... [bericht #17481 is een antwoord op bericht #17474] |
zo, 02 september 2018 19:01  |
regazzoni
|
Karting |
|
|
Tja, als het andersom was geweest dan zou hier gezegd worden dat het Bottas z'n schuld was. Bottas kon gewoon geen kant meer op of het zou moeten betekenen dat ie buiten de baan zou komen. Het was ook niet echt nodig om zo fanatiek en risicovol te verdedigen tegen een veel snellere mercedes, maar anderszijds is Max wel echt een racer die wil winnen ten koste van alles en dat tekent z'n winnaarsmentaliteit. Ik vond z'n reactie wel mooi, maar achteraf moet ie toch ook zelf inzien dat de penalty gewoon meer dan terecht is.
[Bijgewerkt op: zo, 02 september 2018 19:01] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
|
|
Re: ik snap er niks meer van.................... [bericht #17484 is een antwoord op bericht #17481] |
zo, 02 september 2018 19:25  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
regazzoni schreef op zo, 02 september 2018 19:01Tja, als het andersom was geweest dan zou hier gezegd worden dat het Bottas z'n schuld was. Bottas kon gewoon geen kant meer op of het zou moeten betekenen dat ie buiten de baan zou komen. Het was ook niet echt nodig om zo fanatiek en risicovol te verdedigen tegen een veel snellere mercedes, maar anderszijds is Max wel echt een racer die wil winnen ten koste van alles en dat tekent z'n winnaarsmentaliteit. Ik vond z'n reactie wel mooi, maar achteraf moet ie toch ook zelf inzien dat de penalty gewoon meer dan terecht is.
Bottas kon geen kant meer op? Hij kon nog een stukje naar links, daar lag groen asfalt en dan was zijn band
nog steeds binnen de witte lijn, maar nee, hij bleef stug met zijn hele band binnen de witte lijn.
"Het was ook niet echt nodig om zo fanatiek en risicovol te verdedigen tegen een veel snellere mercedes."
Die veel snellere Mercedes kwam er imo toch echt niet voorbij dankzij het uitstekende verdedigingswerk van Max.
Ik ben het dan ook niet met jou eens dat Max moet inzien dat de penalty meer dan terecht is.
| |
|
|
Re: ik snap er niks meer van.................... [bericht #17485 is een antwoord op bericht #17484] |
zo, 02 september 2018 19:34  |
Airbag
|
Formula 3 |
|
|
Wouter schreef op zo, 02 september 2018 19:25regazzoni schreef op zo, 02 september 2018 19:01Tja, als het andersom was geweest dan zou hier gezegd worden dat het Bottas z'n schuld was. Bottas kon gewoon geen kant meer op of het zou moeten betekenen dat ie buiten de baan zou komen. Het was ook niet echt nodig om zo fanatiek en risicovol te verdedigen tegen een veel snellere mercedes, maar anderszijds is Max wel echt een racer die wil winnen ten koste van alles en dat tekent z'n winnaarsmentaliteit. Ik vond z'n reactie wel mooi, maar achteraf moet ie toch ook zelf inzien dat de penalty gewoon meer dan terecht is.
Bottas kon geen kant meer op? Hij kon nog een stukje naar links, daar lag groen asfalt en dan was zijn band
nog steeds binnen de witte lijn, maar nee, hij bleef stug met zijn hele band binnen de witte lijn.
"Het was ook niet echt nodig om zo fanatiek en risicovol te verdedigen tegen een veel snellere mercedes."
Die veel snellere Mercedes kwam er imo toch echt niet voorbij dankzij het uitstekende verdedigingswerk van Max.
Ik ben het dan ook niet met jou eens dat Max moet inzien dat de penalty meer dan terecht is.
Ik deel jouw mening. Als Bottas net zo goed als Max kon rijden, dan was er nooit contact geweest. Maar Bottas blijft rustig rechtuit sturen terwijl Max terug naar links komt. Hooguit een race incident.
| |
|
|
|
|
Re: ik snap er niks meer van.................... [bericht #17488 is een antwoord op bericht #17487] |
zo, 02 september 2018 19:51  |
Sieper
|
GP winner |
|
|
Op beide foto's is er toch nog genoeg ruimte om wat verder uit te wijken? Dat is de ruimte die Max hem liet. Bottas dacht wellicht dat hij zich er wel even langs kon bullyen, maar de echte skills om dat te doen heeft hij gewoon niet.
Toen de time penalty was gegeven ging hij daarna ook heel "stoer" zitten Weaven bij Max, maar met al het voordeel dat hij had kon hij nog geen move maken.
Zelfs als Max nog 20cm extra aan de kant was gegaan vraag ik het me af. Misschien had Max dat moeten doen, zoals met Rosberg in Canada in 2016.
[Bijgewerkt op: zo, 02 september 2018 19:51] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
Re: ik snap er niks meer van.................... [bericht #17489 is een antwoord op bericht #17488] |
zo, 02 september 2018 19:54  |
Jip
|
GP winner |
|
|
Sieper schreef op zo, 02 september 2018 19:51Op beide foto's is er toch nog genoeg ruimte om wat verder uit te wijken? Dat is de ruimte die Max hem liet. Bottas dacht wellicht dat hij zich er wel even langs kon bullyen, maar de echte skills om dat te doen heeft hij gewoon niet.
Nee Sieper je ziet duidelijk dat Bottas geen ruimte meer had. En vind het sowieso raar dat je vind dat Bottas uberhaupt moet
uitwijken. Hij rijd toch gewoon op de racing line? Kijk even naar het asfalt dat Max nog over had. Nergens voor nodig om zo in
te sturen op Bottas, hij had hem sws al verdedigd. Een paar rondes eerder gebeurde precies hetzelfde, maar toen verdedigde Max
juist wel heel goed en fair richting Bottas zonder zo te knijpen, zo hoort het te gaan. Denk dat het ook genoeg zegt dat RBR
niet in protest is gegaan, wat ze in het verleden wel vaak hebben gedaan bij een penalty van Max waar een podium op het spel stond.
| |
|
|
|
Re: Wat een heerlijke race [bericht #17491 is een antwoord op bericht #17467] |
zo, 02 september 2018 19:58  |
spark
|
Formula 1 |
|
|
Wouter schreef op zo, 02 september 2018 18:06FB01 schreef op zo, 02 september 2018 17:50Inderdaad, het riekt weer naar "Oh Verstappen is er bij betrokken, dan is die de schuldige". Tuurlijk is het jammer dat Max die saaie raceverknoeier raakt maar het is niet zo dat hij extreem naar buiten stuurt en hem van de baan rost: bottas neemt risico daar te zitten, hij rijdt tegen max z'n auto aan, en was er niet voorbij. Maar goed, onze mening telt niet, dus het zal allemaal wel, het is alleen zuur dat en kimi's winst verknoeit werd door die saaie piet van een Bottas EN max z'n race eigenlijk ook, terwijl Bottas zelf geen ruk toevoegt aan het veld. Ik bedoel, als Bottas morgen stopt met racen dan worden de races niet saaier of minder naar te kijken.
En dat is dus het verschil tussen Bottas en Hamilton. Hamilton had die move nooit gemaakt. Bottas had genoeg ruimte, maar nam die ruimte niet.
Max gaf hem precies genoeg ruimte, geen cm te veel, maar genoeg voor een goede coureur, maar dat is Bottas niet, die maakt wel vaker dit soort fouten.
Vind daarom ook de straf voor Max een twijfel geval en zeker te zwaar, vijf sec plus twee strafpunten, pfff.
Voor mij is Max gewoon derde geworden. Hij heeft als een leeuw gevochten en is op 13.2 sec achter Ham geëindigd en dat op Monza! Top!!
Wel heel jammer dat Kimi niet gewonnen heeft, had het hem zo gegund!
Bottas twijfelt naar mijn mening veel te veel. Als Max iemand wil inhalen dan zet hij hem er gewoon naast. Bottas blijft maar wachten, van links naar rechts met zijn super power Mercedes. Bottas dwingt niets af en dan krijg je dit. Anyway, de penalty kan gegeven worden, Max wijkt uit onder remmen.
Tja, we zijn natuurlijk wel in Italie. Vettel verspeelde zijn vleugel, moet een heel rondje langzaam rijden, vleugel verwisselen etc. Om een lang verhaal kort te maken, de safety car verdween toen Vettel al weer netjes had aangesloten.
| |
|
|
Re: Wat een heerlijke race [bericht #17492 is een antwoord op bericht #17491] |
zo, 02 september 2018 20:04  |
bernuldi
|
Formula 3 |
|
|
Belachelijke penalty, Bottas passeert als een oud wijf en heeft bovendien nog ruimte zat. Max wordt weer geoiepeld.
Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
| |
|
|
Re: Wat een heerlijke race [bericht #17493 is een antwoord op bericht #17492] |
zo, 02 september 2018 20:22  |
Sieper
|
GP winner |
|
|
Bottas had zo veel voordeel, mag Max het hem een beetje moeilijk maken zeg, de racing line, Max reed toch voorop, die had de racing line. Knullige poging die door de wedstrijleiding werd opgewaardeerd naar een P3 Bottas en P4 Vettel. Dat laatste zal ook zwaar meegeteld hebben vermoed ik. Vettel schijnt een unsafe release te hebben gehad bij zijn pitstop die ook geheel is genegeerd.
[Bijgewerkt op: zo, 02 september 2018 20:25] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
|
|
|
|
|
Re: Wat een heerlijke race [bericht #17499 is een antwoord op bericht #17473] |
zo, 02 september 2018 21:31  |
duif
|
Formula 3 |
|
|
Maar die joker van Charlie begreep ik even niet.
Kijk even terug en je ziet dat Max zich net een fractie eerder verremt dan Bottas, maar Bottas verremt zich ook.
Het is bijvoorbeeld niet zo dat Max Bottas inhaalde, de bocht niet haalt en positie terug moet geven.
When nothing goes right, go left
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: wat een menneke [bericht #17509 is een antwoord op bericht #17508] |
zo, 02 september 2018 22:43  |
bernuldi
|
Formula 3 |
|
|
Ik snap niet dat je de penalty vrij duidelijk vindt. Dit is racen. Bottas kan er je er nooit voorbij en heeft voldoende ruimte over.
| |
|
|
|
Re: wat een menneke [bericht #17511 is een antwoord op bericht #17510] |
zo, 02 september 2018 22:52  |
Jip
|
GP winner |
|
|
Dejavu01 schreef op zo, 02 september 2018 22:50Zet die roze maxbril nou eens af. Heb net de herhaling beeldje voor beeldje afgespeeld en Bottas zat gewoon recht tegen de lijn terwijl Max een fractie teveel oversteekt. Tis mij erg duidelijk.
Eens Dejavu01.
| |
|
|
Re: wat een menneke [bericht #17512 is een antwoord op bericht #17510] |
zo, 02 september 2018 23:18  |
Shinji
|
Formula 3 |
|
|
Dejavu01 schreef op zo, 02 september 2018 22:50Zet die roze maxbril nou eens af. Heb net de herhaling beeldje voor beeldje afgespeeld en Bottas zat gewoon recht tegen de lijn terwijl Max een fractie teveel oversteekt. Tis mij erg duidelijk.
helemaal met je eens, je ziet duidelijk dat Max, Bottas "knijpt".
Zou Max de lijn gereden hebben die hij had was Bottas hem in de 2. Bocht voorbij gewesen.
en dit gehuil van Max had niks fout gedaan is gewoon van mensen die een oranje-bril op hebben en met aller macht willen dat max hoe dan ook op het podium komt.
Zijn boordradio vond ik wel leuk en is tekenend voor Max doorgaan tot het einde en dat is ook de reden waarom Mateschitzsch zoveel voor Max over heeft.
en ook al zou hij Bottas voorbij gelaten hebben, dan nog had hij 5. geworden want Vettel kwam met grote stappen dichterbij en je na een inhaalactie die je verliest ook 2-3 sec verliest.
Mensen accepteer het gewoon de 5 sec. was verdient en Max is geen Heilige
Het is zoals het is, en niet anders
| |
|
|
|
|
|
|
Ontspannen gespannen..... [bericht #17519 is een antwoord op bericht #17221] |
ma, 03 september 2018 00:49  |
MadMax
|
Formula 1 |
|
|
Nu het seizoen eigenlijk al ten einde loopt voor mijn gevoel dan als Max fan, zat ik behoorlijk ontspannen voor de buis op de race te wachten........Max is zijn teamgenoot nu echt voorbij kwa snelheid maar nu ook in punten ook al zou Ricciardo minder pech hebben gehad, dan had Max er nu wel al naast hebben gezeten. Waar Ricciardo RB begint na te trappen heeft Max mij vandaag toch weer redelijk verrast... wat haalt hij veel uit een auto die eigenlijk geen partij voor MB zou moeten zijn op dit circuit, een auto die volgens Ricciardo kompleet opnieuw moet worden opgebouwd. Lekker uitleven, racen tegen Bottas die als hij echt talent had Max met de turbo knop zo voorbij had moeten rijden, of rijd Max de bochten echt fenomenaal met zo weinig vleugel dat zelf deze lange rechte stukken niet lang genoeg zijn dhr Bottas.......
We zullen het nooit weten het waren net die paar cm te ver naar links die ons nooit zullen verraden of Max bottas ook zonder die straf achter zich zou hebben gehouden......
Waarom Bottas! Waarom ga je bij Max ergens rijden waar je geen schijn van kans hebt en geef je hem minder ruimte dan bv Riccardo waarbij je meters aan de kant vliegt als hij veel te laat een actie inzet die eigenlijk niet kan.......het blijft gewoon die Max die jonge sneuzel die eigenlijk veel te hard rijd met die RB daar mogen ze gewoon niet van verliezen, zelf de eer van Bottas was groot genoeg om geen cm te schuiven......
Kom op Honda geef Max volgend jaar die motor waarmee hij echt iedere race kan vechten voor een overwinning, hij verdient het, de f1 kijkers verdienen het!!!
Max bedankt voor de geweldige gevechten op de baan en blijf groeien als jij volgend jaar 0,3sec meer uit de RB15 haalt dan er eigenlijk inzit gaan Vettel en Lewis veel janken in 2019!!!
| |
|
|
Re: wat een menneke [bericht #17520 is een antwoord op bericht #17510] |
ma, 03 september 2018 08:27  |
bernuldi
|
Formula 3 |
|
|
Niks roze of oranjebril. Accepteer eens dat mensen een andere objectieve mening kunnen hebben ipv dat kijk mij eens kritisch op Max durven zijn.
| |
|
|
|
|
|
|
Re: Hoe wist Renault dat de bodemplaat niet goed was? [bericht #17534 is een antwoord op bericht #17532] |
ma, 03 september 2018 13:02  |
Wouter
|
GP winner |
|
|
[quote title=mbuna schreef op ma, 03 september 2018 12:47]Wouter schreef op ma, 03 september 2018 09:04peter-w schreef op zo, 02 september 2018 23:27Haas had al correspondentie met de Fia voor een aanpassing ingaande de volgende race.
Dan nog iets vreemds: De FIA had ingestemd met Singapore en vervolgens worden ze door diezelfde FIA gediskwalificeerd
omdat het nog niet verholpen is??
Nee, De FIA heeft ingestemd met de technische oplossing die ze voorstelden, dus de wijze waarop het opgelost zou worden. Niet met de termijn waarop het zou gebeuren.
Hoe verklaar je dan dat de wagen donderdag goed is gekeurd met de technische oplossing die ze voorstelden en nu ineens niet goed is gekeurd?
| |
|
|
|
|
Re: peptalk gekeken?? [bericht #17544 is een antwoord op bericht #17543] |
ma, 03 september 2018 20:58  |
Jip
|
GP winner |
|
|
riesje schreef op ma, 03 september 2018 20:50na deze beelden te hebben gezien kan je toch echt niet meer zeggen dat we door een rose bril kijken max had GELIJK.
Heb de beelden van het incident al veeeeel eerder gepost dus dat is niet nieuw. Weg grappig dat heel Ziggo Sport het weer onterecht vinden en bijna elke andere omroep het een terechte straf vind. Nog steeds een oranje bril.
| |
|
|
Re: peptalk gekeken?? [bericht #17545 is een antwoord op bericht #17544] |
ma, 03 september 2018 21:30  |
Wet!
|
Formula 1 |
|
|
Als het exact andersom was geweest, dan had Max ook de schuld gekregen. Denk dat het meer een kwestie van zoeken is dan een roze bril....
Let it rain, rain, rain!!
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: best of the rest RBR [bericht #17554 is een antwoord op bericht #17551] |
ma, 03 september 2018 23:21  |
Airbag
|
Formula 3 |
|
|
ForzaOlanda schreef op ma, 03 september 2018 22:46ik moet nog steeds lachen als de uitslag van de kwalificatie voorbij komt er gesproken wordt over best of the rest.
nee hier wordt niet RBR bedoeld maar in Monza was het bijvoorbeeld Grosjean, het eerste Team na RBR.
Als ik dan zie dat Grosjean maar een paar tienden langzamer is dan RBR en RBR Meer dan 1 sec. los Staat van Ferrari en Mercedes, dan denk ik toch, is inmiddels RBR niet de best of de rest geworden?
Tov vorig jaar is het toch minder geworden allemaal.
Tja als je de punten of het aantal podiums bekijkt, dan weet ik niet of je gelijk hebt:
Positie Constructeur Punten Wint Podiums
1 Mercedes 415 6 17
2 Scuderia Ferrari 390 5 17
3 Red Bull 248 3 7
4 Renault 86 0 0
5 Haas 76 0 0
Red Bull zweeft er ergens tussen.
[Bijgewerkt op: ma, 03 september 2018 23:23] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
|
Re: best of the rest RBR [bericht #17556 is een antwoord op bericht #17551] |
di, 04 september 2018 05:31  |
Theo
|
Formula 3 |
|
|
ForzaOlanda schreef op di, 04 september 2018 06:46Als ik dan zie dat Grosjean maar een paar tienden langzamer is dan RBR en RBR Meer dan 1 sec. los Staat van Ferrari en Mercedes, dan denk ik toch, is inmiddels RBR niet de best of de rest geworden?
Tov vorig jaar is het toch minder geworden allemaal.
Ferrari, Mercedes en Red Bull over een jaar genomen (en dus niet over 1 race, 1 kwalificatie van 1 auto) steken met kop en schouders boven de andere teams uit. Bijna gegarandeerd zijn de eerste zes plekken uitbesteed aan deze drie teams bij elke GP. Zelfs op Monza, waar Red Bull relatief in het nadeel is, is top 6 nog een uitgemaakte zaak.
In de race is het gat nog opvallender. Als Ferrari, Mercedes en Red Bull niet uitvallen, komt nummer 7 op zeer ruime afstand binnen.
Ik dacht dat Hulk de woorden "Formule 1,5" gebruikte voor "best of the rest" en het B-kampioenschap. En zoals je kan lezen op vele andere fora, F1,5 is super spannend!
[Bijgewerkt op: di, 04 september 2018 05:35] Dit bericht aan een moderator rapporteren
| |
|
|
|
|
|
Re: Marc Priestly over Max-Bottas [bericht #17586 is een antwoord op bericht #17574] |
di, 04 september 2018 22:56  |
Shinji
|
Formula 3 |
|
|
riesje schreef op di, 04 september 2018 17:25ja ik ben om het wordt ook tijd voor knipperlichten om het goed te reguleren.
ah ha.... na dan weten we waar jij met de F1 heen wil ..... op de oefen parkeerplaats
Het is zoals het is, en niet anders
| |
|
|
|
|
Re: Marc Priestly over Max-Bottas [bericht #17617 is een antwoord op bericht #17614] |
do, 06 september 2018 01:32  |
Sport
|
Formula 3 |
|
|
Max heeft zeker niet gelijk, maar ik vind hem wel weer briljant.
Het is wat Windsor al zegt, je gaat Max niet aan de buitenkant voorbij.
Max laat nu weer zien, dat als hij op een plek anders dan 1 rijd, hij gewoon meer risico neemt. (tegen de ijd dat die meer te verliezen heeft, veranderd dat wel).
En dat begint de rest van de coureurs inmiddels ook wel te zien.
Lijkt me stug dat Bottas dat geintje nogmaals probeert te doen.
Immers, we hadden vettel, raikonen, hamilton, Rosberg, saints en riciardo het proberen zien te doen, en hoe dat is afgelopen.
| |
|
|
Re: Marc Priestly over Max-Bottas [bericht #17618 is een antwoord op bericht #17617] |
do, 06 september 2018 08:02  |
Pruttelbak
|
Karting |
|
|
Sport schreef op do, 06 september 2018 01:32Max heeft zeker niet gelijk, maar ik vind hem wel weer briljant.
Het is wat Windsor al zegt, je gaat Max niet aan de buitenkant voorbij.
Max laat nu weer zien, dat als hij op een plek anders dan 1 rijd, hij gewoon meer risico neemt. (tegen de ijd dat die meer te verliezen heeft, veranderd dat wel).
En dat begint de rest van de coureurs inmiddels ook wel te zien.
Lijkt me stug dat Bottas dat geintje nogmaals probeert te doen.
Immers, we hadden vettel, raikonen, hamilton, Rosberg, saints en riciardo het proberen zien te doen, en hoe dat is afgelopen.
Dat soort rijden noem ik niet briljant; dat anderen alleen maar bang zijn dat jij ze van de baan af rijdt. Max is goed genoeg om dat niet nodig te hebben.
| |
|
|
Re: Marc Priestly over Max-Bottas [bericht #17622 is een antwoord op bericht #17618] |
do, 06 september 2018 13:23 |
Sieper
|
GP winner |
|
|
Het is ook niet waar imho, anderen hoeven niet bang te zijn dat hij ze van de baan rijd, maar anderen moeten wel weten dat als ze het aan de buitenkant proberen ze niet meer ruimte krijgen dan strikt noodzakelijk. imho liet Max die Ruimte en pakte Bottas gewoon net iets meer dan hij kreeg. In dit geval werd Max daar dan voor bestraft want volgens het regelboekje had Bottas (met die witte lijn) het gelijk aan zijn zeide.
Max werd vorig jaar in deze zelfde Chicane (terwijl hij Massa zelfs al iets voorbij was (Bottas kwam toch echt nog van achteren op het moment van raken) maar Massa heeeeel diep inremde en daarmee weer langszij kwam) volledig van de baan gedrukt, niet met één wieltje op de witte lijn (waar er nog vlak asphalt naast lag) maar gewoon geheel op de kerbs) en dat was toen OK, ook de schuld van Max want te agressief, moest wachten, kon aan de buitenkant niet werd er gezegd.
En eigenlijk, what about China dit jaar, Max gaat buitenom Hamilton voorbij, wordt ook volledig buiten de witte lijnen gedrukt, was ook de fout van Max, te gretig, buitenom kan hier niet, moest wachten werd er gezegd.
Max gaat wel aan de kant, max ontwijkt wel de botsing (Bij Massa probeerde hij dat maar lukte het echt niet meer, Hamilton ontweek hij wel ten koste van de race overwinning).
Het is vaak niet crashtappen, maar het zijn vaak de andere die die keus voor Max maken (Ricci in Baku ook). Ik wil hiermee niet zeggen dat Max het overal en altijd al perfect inschat, daar valt echt wel over te discussieren (had hij in Monza maar 15cm meer ruimte gegeven) maar ik kijk er toch wat anders tegenaan dan dat Max altijd maar de grote bully is. Ik denk dat er ook misbruik wordt gemaakt van zijn imago. En dat dat imago door de buitenlandse (engelse) pers maar wat graag gecultiveerd wordt want mocht de Honda echt goed worden dan zullen er nog veel gevechten volgen en dan is het wel prettig als Max de boeman is.
Dat is denk ik ook de redden dat je op internationale for a men allerlei drogredenen aan ziet slepen, ze zien in Max een bedreiging voor de Eigen idolen.
| |
|
|