Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Toro Rosso / Honda ontwikkelingen ( )
Bevestigd: Alexander Albon in 2019 bij STR. [bericht #20592 is een antwoord op bericht #20298] di, 27 november 2018 09:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Samen met Daniil Kvyat rijdt Alexander Albon in 2019 bij Toro Rosso.


https://pbs.twimg.com/media/Ds_hZ0dWsAA6bZC.jpg
 
Re: Bevestigd: Alexander Albon in 2019 bij STR. [bericht #20593 is een antwoord op bericht #20592] di, 27 november 2018 09:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Het ziet er naar uit dat STR nu een sterkere line-up heeft dan afgelopen jaar, de druk staat er dus vol op bij Gasly (en die jongen is vol overtuiging, wat je absoluut ook moet zijn) als dat mmaar goed gaat. Een keer Baku is wel genoeg voo rmijn rikketikker, de Max haters staan toch altijd rijen dik klaar om hem te bashen.
 
Re: Bevestigd: Alexander Albon in 2019 bij STR. [bericht #20595 is een antwoord op bericht #20593] di, 27 november 2018 10:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op di, 27 november 2018 09:32
Het ziet er naar uit dat STR nu een sterkere line-up heeft dan afgelopen jaar, de druk staat er dus vol op bij Gasly (en die jongen is vol overtuiging, wat je absoluut ook moet zijn) als dat mmaar goed gaat. Een keer Baku is wel genoeg voo rmijn rikketikker, de Max haters staan toch altijd rijen dik klaar om hem te bashen.

Waarom zou dat niet goed gaan met Gasly? Hij zal zeker in het begin niet in de buurt komen van Max
en zijn race engineer zal hem ook niet zo opjutten zoals ze bij Ricciardo in Baku hebben gedaan.
 
Re: Bevestigd: Alexander Albon in 2019 bij STR. [bericht #20598 is een antwoord op bericht #20595] di, 27 november 2018 10:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik verwacht hem in de kwali toch echt binnen 0,3 seconden en als je in de race achter je teammaat zit en je wil laten zien dat ook jij een potentieel kampioen bent. Al was het maar 2 x in het seizoen.
 
Re: Motor defekt Honda [bericht #20601 is een antwoord op bericht #20598] di, 27 november 2018 12:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

AMuS: https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/helmut-marko-interview- titel-2019-eingeplant/

Pierre Gasly musste sein Auto wie schon im Qualifying mit einem Motorproblem abstellen. Sind das zum Ende ein bisschen zu viele Probleme für Ihren Geschmack?

Marko: Toro Rosso musste nach dem Defekt am Samstag auf einen Motor wechseln, der nicht richtig programmiert war. Das ist deshalb nicht besonders besorgniserregend. Auch der Defekt im Qualifying betraf ein Bauteil, das nichts mit dem neuen Motor zu tun hat.
 
Re: Motor defekt Honda [bericht #20602 is een antwoord op bericht #20601] di, 27 november 2018 12:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Emilio schreef op di, 27 november 2018 12:02
AMuS: https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/helmut-marko-interview- titel-2019-eingeplant/

Pierre Gasly musste sein Auto wie schon im Qualifying mit einem Motorproblem abstellen. Sind das zum Ende ein bisschen zu viele Probleme für Ihren Geschmack?

Marko: Toro Rosso musste nach dem Defekt am Samstag auf einen Motor wechseln, der nicht richtig programmiert war. Das ist deshalb nicht besonders besorgniserregend. Auch der Defekt im Qualifying betraf ein Bauteil, das nichts mit dem neuen Motor zu tun hat.

Bedankt voor deze update @Emilio. Yay Honda heeft verder nog niets verteld, behalve dat het niet motor gerelateerd was.
Ik plaats dit interview ook even in het RBR topic, als je het goedvindt, omdat hij het ook over RBR heeft.
 
Honda: Brendon Bedankt! [bericht #20604 is een antwoord op bericht #10922] di, 27 november 2018 13:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

STR heeft met één kort berichtje afscheid genomen van Brendon Hartley.
"Thank you for your commitment this year, Brendon! All the best for the future."

Honda laat zien hoe het hoort. Yay Op Twitter:

Citaat:
"On behalf of Honda, I would like to express my thanks to Brendon for all his hard work this year. Brendon is always a friendly and charming person who immediately embraced Japanese culture and Honda's way." Yamamoto-san 🗣️

https://pbs.twimg.com/media/DtAYjqOXQAAXrg5.jpg

Citaat:
And more kind words from Tanabe-san 🗣️ "Everyone at Honda enjoyed working with Brendon throughout the year..." @BrendonHartley #ThankyouBrendon🎌

https://pbs.twimg.com/media/DtAZQKTXQAEIGZM.jpg
 
Kvyat is terug bij STR. [bericht #20606 is een antwoord op bericht #10922] di, 27 november 2018 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Vanuit Abu Dhabi tijdens het testen:

Een paar woorden van Daniil.



 
Re: Kvyat en Albon bij STR. [bericht #20615 is een antwoord op bericht #20606] wo, 28 november 2018 08:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op di, 27 november 2018 14:54
Vanuit Abu Dhabi tijdens het testen:

Een paar woorden van Daniil.

De twee STR coureurs voor 2019. Daniil Kvyat en Alexander Albon.

https://pbs.twimg.com/media/DtBKto1U8AEeP9Y.jpg

[Bijgewerkt op: wo, 28 november 2018 08:21]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Honda: Brendon Bedankt ook met video. [bericht #20636 is een antwoord op bericht #20604] do, 29 november 2018 08:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op di, 27 november 2018 13:19
STR heeft met één kort berichtje afscheid genomen van Brendon Hartley.
"Thank you for your commitment this year, Brendon! All the best for the future."

Honda laat zien hoe het hoort. Yay Op Twitter:

Citaat:
"On behalf of Honda, I would like to express my thanks to Brendon for all his hard work this year. Brendon is always a friendly and charming person who immediately embraced Japanese culture and Honda's way." Yamamoto-san 🗣️

https://pbs.twimg.com/media/DtAYjqOXQAAXrg5.jpg
Citaat:
And more kind words from Tanabe-san 🗣️ "Everyone at Honda enjoyed working with Brendon throughout the year..." @BrendonHartley #ThankyouBrendon🎌

https://pbs.twimg.com/media/DtAZQKTXQAEIGZM.jpg

Nav het summiere afscheidszinnetje van STR laat Brendon in een bericht weten dat hij BIJNA alle 500 STR medewerkers bedankt.
Vervolgens antwoordt Honda daar weer met een mooi video bericht op.
Honda was het niet eens met de manier waarop Brendon weg is gegaan bij STR en laten dat voor de tweede keer merken.

https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1067790742091964417
 
Re: Toro Rosso: Thanks Brendon [bericht #20643 is een antwoord op bericht #20636] do, 29 november 2018 17:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Following the recent announcement that Alexander Albon will join Scuderia Toro Rosso to race alongside Daniil Kvyat in 2019, we would like to thank Brendon Hartley for his campaign with the team.
https://scuderiatororosso.redbull.com/en_IT/article/thanks-b rendon
 
Re: Toro Rosso: Thanks Brendon [bericht #20644 is een antwoord op bericht #20643] do, 29 november 2018 17:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Jip schreef op do, 29 november 2018 17:08
Citaat:
Following the recent announcement that Alexander Albon will join Scuderia Toro Rosso to race alongside Daniil Kvyat in 2019,
we would like to thank Brendon Hartley for his campaign with the team.
https://scuderiatororosso.redbull.com/en_IT/article/thanks-b rendon
lol lol lol

Na de meerdere loftuitingen van nota bene de motor leverancier van STR en de steek onder water van Brendon
met zijn bedankje aan BIJNA alle STR mensen eergisteren en gisteren en de enorme lading kritiek die STR de afgelopen dagen
over zich heen heeft gekregen op social media, hebben ze toch maar eieren voor hun geld gekozen en twee dagen
later alsnog een kort berichtje op hun website geplaatst. Nou ja, beter laat dan nooit.

Leuke reacties op het bericht van STR.

https://twitter.com/ToroRosso/status/1068168364126863361

[Bijgewerkt op: do, 29 november 2018 17:35]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Franz Tost over het testen voor RBR. [bericht #20695 is een antwoord op bericht #10922] zo, 02 december 2018 15:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Als het nodig is, zal STR volgend seizoen ook weer voor RBR testen. Daar hoeft Franz Tost niet over na te denken: "Dat is logisch."

Citaat:
Wie Toro Rosso 2019 von Red Bull profitiert

Tost ist davon überzeugt, dass der Wechsel Red Bulls von Renault zu Honda auch seinem Rennstall zugute kommen wird: "Es besteht kein Zweifel, dass wir von den Synergien und der Zusammenarbeit mit Red-Bull-Technology profitieren werden." Was er damit genau meint? Toro Rosso wird im Gegensatz zu 2018 in der kommenden Saison nicht nur den gleichen Motor, sondern auch das Getriebe von Red Bull einsetzen. "Es handelt sich um das gesamte Heck", reibt sich Tost die Hände.

Wie gut der STR14 sein wird, könne man allerdings noch nicht sagen, obwohl das Auto längst im Windkanal entwickelt wird: "Alle Teams hoffen zu diesem Zeitpunkt darauf, dass das neue Auto besser funktioniert. Das gilt auch für uns, aber ich möchte noch die Performance auf der Strecke abwarten. Und damit meine ich die Rundenzeit. Das ist entscheidend."

Hoe Toro Rosso profiteert van Red Bull in 2019

Tost is ervan overtuigd dat de overstap van Red Bull van Renault naar Honda ook ten goede zal komen aan zijn team: "Het lijdt geen twijfel dat we zullen profiteren van de synergieën en de samenwerking met Red Bull Technology." Wat bedoelt hij daar precies mee? Toro Rosso zal niet alleen dezelfde motor gebruiken, maar ook de versnellingsbak van Red Bull in het komende seizoen in tegenstelling tot 2018. "Het gaat om de hele achterkant." zegt Tost verheugend.

Hoe goed de STR14 zal zijn, kan men nog niet zeggen, hoewel de auto al lang in de windtunnel wordt ontwikkeld: "Alle teams hopen op dit moment dat de nieuwe auto beter werkt. Dat geldt ook voor ons, maar ik wil eerst wachten op prestaties op de baan en daarmee bedoel ik de rondetijd. Dat is bepalend. "

Franz Tost over testwerk voor RBR.
 
Honda Racing Thanks Day. [bericht #20788 is een antwoord op bericht #10922] zo, 09 december 2018 09:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Vannacht is in Japan de Honda Racing Thanks Day 2018 begonnen.
Honda organiseert dat ieder jaar voor alle fans als bedankje.
Alle coureurs die wereldwijd met een Honda rijden zijn daar aanwezig en geven demonstraties.
Waaronder Button, Gasly. Sato, Pedrosa, etc.

Hartley kon helaas niet aanwezig zijn, maar heeft in een video zeer lovende en bemoedigende woorden
over de Honda motor gezegd. Ook even een paar linkjes van de dag zelf.

https://twitter.com/HondaJP_Live/status/1071668962734166016

https://twitter.com/HondaJP_Live/status/1071669946470387713

https://twitter.com/ToroRosso/status/1071557917751545856

https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1071574854447611907

https://twitter.com/ToroRosso/status/1071615769270640640

https://twitter.com/ToroRosso/status/1071658124967198721

 
Re: Honda Racing Thanks Day. [bericht #20789 is een antwoord op bericht #20788] zo, 09 december 2018 09:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter, bedankt voor het delen van deze beelden. Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: zo, 09 december 2018 09:36]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Honda Racing Thanks Day. [bericht #20790 is een antwoord op bericht #20789] zo, 09 december 2018 09:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

SpeeDirk schreef op zo, 09 december 2018 09:35
Wouter, bedankt voor het delen van deze beelden. Yay

Bedankt @Speedirk. Graag gedaan , kleine moeite. Wink
 
Zwakke race prestaties hebben niets vandoen met de Honda motor. [bericht #20791 is een antwoord op bericht #10922] zo, 09 december 2018 11:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Brendon Hartley: Toro-Rosso-Rückfall hat nichts mit Honda zu tun.

Citaat:
"Ich stimme definitiv nicht zu, dass es irgendetwas mit Honda zu tun hat", winkt Brendon Hartley ab. "Die Performance des Motors steht nicht infrage", betont er. Toro Rosso hat zwar immer wieder eine tolle Performance aufblitzen lassen, wie im Qualifying von Suzuka oder in Mexiko-Stadt, doch auch unterschiedlichen Gründen klappte es im Rennen nie mit der ganz großen Ausbeute.

Vor allem Mexiko nimmt Hartley als Beispiel her. Trotz einer Strafe, eines beschädigten Autos und eines Reifenschadens in der ersten Runde sei er am Ende relativ nah an den Punkten gewesen - ohne all diese Hindernisse hätte er es komfortabel in die Top 10 geschafft. Und in Brasilien etwa habe man Probleme gehabt, die Reifen in das richtige Fenster zu bekommen - genau wie in Suzuka.

"Es gibt viele Dinge, die das Team verstanden hat. Aber das heißt nicht, dass wir die Mittel haben, um gewisse Probleme zu lösen", sagt Hartley, dessen Formel-1-Karriere nach der Verpflichtung von Alexander Albon vorerst vorbei ist. "Aber es ist Teil der Formel 1, dass ein Auto auf einigen Strecken besser passt als auf anderen." Mit einer Schwäche von Honda habe es jedoch nichts zu tun. Denn selbst mit einer alten Spec, wie in Mexiko, habe die Pace durchaus gestimmt.

Brendon Hartley: Toro Rosso terugval heeft niets te maken met Honda.

"Ik ben het er zeker niet mee eens dat het iets te maken heeft met Honda," wuift Brendon Hartley weg. "De prestaties van de motor staat niet ter discussie," benadrukt hij. Toro Rosso heeft altijd een geweldige prestatie laten zien, zoals in de kwalificatie op Suzuka of in Mexico City, maar om verschillende redenen werkte het nooit in de race met de grote opbrengst.

Met name Mexico gebruikt Hartley als voorbeeld. Ondanks een boete, een beschadigde auto en een lekke band in de eerste ronde, was hij uiteindelijk relatief dicht bij de punten - zonder al deze obstakels zou hij comfortabel in de top 10 zijn beland. En in Brazilië, bijvoorbeeld, hadden ze problemen om de banden in het juiste venster te krijgen - net als in Suzuka.

"Er zijn veel dingen die het team heeft begrepen. Maar dat betekent niet dat we de middelen hebben om bepaalde problemen op te lossen," zegt Hartley, wiens Formule 1 carrière voorbij vanaf het moment van Alexander Albon's betrokkenheid. "Maar het maakt deel uit van de Formule 1 dat een auto op sommige circuits beter past dan op andere. Het had echter niets te maken met de zwakte van Honda. Want zelfs met een oude spec, zoals in Mexico, was het tempo goed.


Hartley kon niet bij de Honda Racing Thanks Day zijn, vanwege het feit dat hij gisteravond aanwezig moest zijn
op de Porsche Night of Champions 2018.
Hoogst waarschijnlijk gaat hij weer voor Porsche rijden, deze keer in de FE.

[Bijgewerkt op: zo, 09 december 2018 11:44]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Evaluatie 2018 Honda motor. [bericht #20822 is een antwoord op bericht #10922] di, 11 december 2018 12:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Op een Japanse site is een artikel geplaatst over de Honda ontwikkeling van het afgelopen jaar,
verteld door de heer Motoabashi, "a sub-technical director of the Honda F1".

In het eerste gedeelte vertelt hij dat de spec 1 en de spec 2 probleemloos waren op een productie fout van de MGU-H na,
die Gasly in de eerste race gebruikte. Deze is meteen vervangen en daarna ging alles naar wens.

Ook vertelt hij dat de coureurs met iedere nieuwe spec om moesten leren gaan, omdat ze erg van elkaar verschilden.

Het volgende gedeelte van het artikel heb ik zo goed mogelijk proberen te vertalen uit het Japans via Duits en Engels.


Citaat:
De specs 3 verschenen eind september in de vrije training van de Russische Grand Prix.
Echter, met zijn specificatie 3 leed Honda aan oscillatie (resonantie).

"De vibratie naar het aandrijfsysteem, zoals de versnellingsbak, zal veranderen afhankelijk van hoe de motor het koppel afgeeft. Als er een onderdeel is waar de verbranding van de motor onstabiel is, zelfs een beetje onstabiel zal de koppel niet stabiel zijn. Dan zal het een volgende trilling veroorzaken en deze keer zal het een nieuwe vibratie veroorzaken.

We hebben op dit probleem gereageerd, hoewel het wat tijd kostte, het kwam niet meer terug na de GP van Mexico. Met andere woorden, het is geen structureel probleem van spec 3, maar er kan wel gezegd worden dat er een probleem was in het gebruik volgens de kenmerken van spec 3. Wat betreft de oplossing van dit probleem, "De verbetering van de oscillatie heeft in wezen betrekking op de gegevensinstelling/"Improvement of oscillation has basically coped with data setting".

Honda en Toro Rosso medewerkers hebben een grote groei geboekt. We startten "zeer conservatief (betrouwbaar)" met spec 1, een grote sprong met spec 2, en sloten het seizoen af ​​met spec 3 in het 4e jaar Honda. Wat echter is geëvolueerd, is niet alleen de hardware die de PU wordt genoemd. Het Honda-personeel groeide ook enorm, samen met deze drie specificaties."
 
Re: Evaluatie 2018 Honda motor. [bericht #20824 is een antwoord op bericht #20822] di, 11 december 2018 14:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

bedankt wouter zeer nuttige info goed vertaald.
 
Re: Evaluatie 2018 Honda motor. [bericht #20825 is een antwoord op bericht #20824] di, 11 december 2018 15:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

NextYear schreef op di, 11 december 2018 14:38
bedankt wouter zeer nuttige info goed vertaald.

Bedankt @NextYear, graag gedaan. Vind die Japanse artikelen altijd heel interessant en het vertalen heel leuk.
Meestal vanuit het Japans naar het Duits, is de beste versie.
Dit komt van de rechterhand (of hoe zeg je dat) van Tanabe, dus zeer betrouwbaar mag ik aannemen.
 
Re: Evaluatie 2018 Honda motor. [bericht #20889 is een antwoord op bericht #20825] ma, 17 december 2018 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Franz Tost, de teambaas van Toro Rosso, zegt dat de wisselende resultaten van zijn team niets te maken hebben gehad met de voortdurende motorwissels. Volgens hem is de SRT12 de boosdoener, maar daar wordt aangewerkt.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: ma, 17 december 2018 11:50]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20891 is een antwoord op bericht #20889] ma, 17 december 2018 14:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

SpeeDirk schreef op ma, 17 december 2018 11:46
Franz Tost, de teambaas van Toro Rosso, zegt dat de wisselende resultaten van zijn team niets te maken hebben gehad met de voortdurende motorwissels.
Volgens hem is de SRT12 de boosdoener, maar daar wordt aangewerkt.

@SpeeDirk, bedankt voor plaatsen van het mooie Honda nieuws. Het is misschien handiger om wat F1Today schrijft eerst even in het originele artikel te checken.
Net zoals meerdere sites insinueren ze vaak zaken om reacties uit te lokken, zoals vandaag met hun titels boven de artikelen.
Ook is hun vertaling vanuit het Duits vaak verkeerd, soms echt bedroevend.
Wat je hierboven aanhaalt bevat twee fouten. De wagen heet niet SRT12, maar STR13!
Wisselende resultaten moet zijn tegenvallende resultaten. Dit is dus echt F1Today.

Citaat:
Toro Rosso team principal Franz Tost says poor results in the latter stages of the season were due to weaknesses with the car rather than Honda power unit performance.
Tost told RACER: "Of course it would never be easy because there's a lot of research and development to be done. But in the end, regarding Honda we achieved the goals. The problems we have currently, it's not on the power unit side, it's on the car side.

"We need to improve the performance of the car. We are not so happy with the aerodynamic side and we also have to do something on the mechanical side -- we know this and I hope that we will go in the right direction.

"We have to work on the aerodynamic side. We have to work on the car side, also the mechanical side, and get a better understanding of the tires, for the management of the tires. These will be the main topics for next season."

https://racer.com/2018/12/14/tost-says-honda-hit-targets-tor o-rosso-didnt/

[Bijgewerkt op: ma, 17 december 2018 14:25]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20892 is een antwoord op bericht #20891] ma, 17 december 2018 14:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@Wouter bedankt voor de juiste info, dan weten we dat ook weer van die slechte vertalingen Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20895 is een antwoord op bericht #20892] ma, 17 december 2018 15:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Zo lang ze het nog geen SRV wagen 12 noemen ben ik allang tevree.
 
Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20896 is een antwoord op bericht #20895] ma, 17 december 2018 15:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hahaha Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20897 is een antwoord op bericht #20895] ma, 17 december 2018 19:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 135
Geregistreerd: september 2018
Formula 3

Sieper schreef op ma, 17 december 2018 15:34
Zo lang ze het nog geen SRV wagen 12 noemen ben ik allang tevree.
Nee, da's formule E ;).

Mvg, Wim
 
"Zonder ernstige tegenslagen dicht Honda gedurende 2019 het gat met de top." [bericht #20931 is een antwoord op bericht #10922] do, 20 december 2018 18:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

In een zeer uitgebreid interview zegt Franz Tost dat Honda gedurende het volgende seizoen het gat met Mercedes en Ferrari zal dichten,
mits zich er tijdens de aankomende ontwikkelingsfasen geen ernstige problemen voordoen.

Citaat:
Welche Eindrücke hast du gewonnen, was den 2019er Motor von Honda angeht?

Die Leistung betreffend hat Honda den Abstand zu Mercedes und Ferrari reduziert. Treten bei den nächsten Entwicklungsphasen keine gravierenden Probleme auf, wird Honda die Lücke während der Saison 2019 ganz schliessen.

https://www.speedweek.com/formel1/news/137162/Franz-Tost-(Toro-Rosso)-Honda-jagt-MercedesFerrari.html
 
STR14 en James Key. [bericht #20958 is een antwoord op bericht #10922] di, 25 december 2018 11:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
"Dietrich Mateschitz gaf ons de taak om een nauwere samenwerking te ontwikkelen met Toro Rosso en daarbij is één ding niet de bedoeling: Dat je voor dezelfde functies binnen beide teams aparte mensen in dienst hebt. Om dat in goede banen te leiden, stelden we een plan op. Een plan dat tot op heden nog niet volledig is uitgevoerd, maar wel eentje waar James Key zich niet in kon vinden. Al met al denk ik dat het makkelijker is geworden om geen rekening met hem te hoeven houden en dat dit de beste oplossing is", laat de Oostenrijker weten aan Motorsport-Total.

"We zullen de vrijgekomen plek van technische directeur bij Toro Rosso ook niet proberen te vullen met iemand anders. Die functie is niet langer nodig aangezien het concept van Red Bull over wordt genomen."

Artikel in het Duits.
 
Tanabe en Tost over 2018. [bericht #20977 is een antwoord op bericht #10922] zo, 30 december 2018 11:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Max vertelde eergisteren in het AD dat er momenteel een RB15 met Honda motor op de testbank in Japan loopt.
Hieronder staat waar dat zo belangrijk voor is, om zoveel mogelijk eventuele trillingsproblemen op het circuit te voorkomen,
waar ze het afgelopen seizoen een keer last van hadden. Verder is Tanabe zeer tevreden over het werk van 2018.

Uit Motorsport 20 min geleden.

Citaat:
"It was very hard to set expectations this season early this year because we had a new partner," Honda technical director Toyoharu Tanabe told Motorsport.com.

"We had a lot of failures and issues in past years. The power unit, our first priority was reliability for this season. And of course performance.

"We are comfortable with the reliability of the unit. It was completely different from previous years."


Honda suffered a reliability setback at the very first race when Gasly's internal combustion engine was damaged by a problem with the turbo and MGU-H.

However, this was a known issue because Honda had started the season with a 2017-spec MGU-H and could only introduce its 2018 version for the following race in Bahrain.

Honda was then largely trouble-free until the very end of the season, which helped it earn Red Bull's trust and convince the race-winning team to use its engines next season.

Gasly suffered engine failures in qualifying and the race in Abu Dhabi, which followed a run of several engine changes across both cars after the introduction of Honda's third-spec engine.

The upgraded engine had some teething problems when it made its debut but Red Bull and Toro Rosso took responsibility for the flurry of changes late in the year, citing the need for Honda to experiment and address issues as much as possible ahead of 2019.

"You can do many tests at the dyno, but you will never create the same oscillation, you will never find out the real specific driveability of the power unit," Toro Rosso team boss Franz Tost told Motorsport.com.

"Therefore we were pushing for new specifications at the end of the season. It was not necessary to change the engine in Mexico or in Austin, but we were pushing for this.

"Honda developed something and we wanted to know how [good] is this new development? How does it fit in the car? How is it with the oscillations, with upshifts, with downshift?

"We really wanted to see now where we are from the performance side, not only the output of the engine but to go really into the details."
 
Drie vrachtwagens vol 2018 RB14 onderdelen voor de STR14. [bericht #21002 is een antwoord op bericht #10922] do, 03 januari 2019 20:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Zojuist op Autosport.


Citaat:
As Red Bull will join Toro Rosso in using Honda engines in 2019, the junior team will use a Red Bull-designed rear-end as well as some front suspension parts.

Toro Rosso will utilise 2018 parts because Red Bull is famous for pushing its contemporary design as close to the start of the season as possible. Sad

Marko said it was not logistically possible for Red Bull to produce enough parts for four cars without compromising pre-season preparations, but said Toro Rosso, which finished ninth of the 10 teams in 2018, must still target "fifth or sixth place". Sad

"The concept is no longer a secret: Toro Rosso has received three trucks full of parts and will take over many parts of the 2018 car from Red Bull Racing, as far as the regulations allow," said Marko.

"The whole thing was made easier by the whole engine question.

"The complete rear end is from us, everything that is permitted according to the regulations.

"This gives us a small advantage on the cost side."

Het hele artikel.
 
Re: Drie vrachtwagens vol 2018 RB14 onderdelen voor de STR14. [bericht #21003 is een antwoord op bericht #21002] vr, 04 januari 2019 07:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Alhoewel dit natuurlijk heel erg slim is, kosten besparend en Toro Rosso krijgt gegarandeerd een auto die 1.5-2 seconden sneller is dan afgelopen seizoen, baart het mij toch zorgen voor de formule 1 in zijn geheel.
Teams als Williams, Mclaren, Renault, Force india zijn hier de dupe van.
Zij worden geacht de hele winter te ontwikkelen, en als ze het heel goed gedaan hebben komen ze uit op hetzelfde resultaat. Ik zou hetzelfde gedaan hebben, maar het is wel een soort van competitie vervalsing voor de rest en de gezondheid van F1.
Sauber, Torro Rosso, Haas zijn de copycats. Anderzijds ligt de kern van het probleem bij F1 zelf, dat de kosten te hoog zijn opgelopen en teams dan gaan samenwerken in deze constructie.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

 
Re: Drie vrachtwagens vol 2018 RB14 onderdelen voor de STR14. [bericht #21005 is een antwoord op bericht #21003] vr, 04 januari 2019 09:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Force India krijgt volgens mij ook de hele aandrijflijn van Mercedes. STR moet dit nu doen om het hoofdtheam zo veel mogelijk synergie te geven. Testen van nieuwe onderdelen/motorupgrades met eenzijdig veel mogelijk gelijke auto.

[Bijgewerkt op: vr, 04 januari 2019 09:47]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Drie vrachtwagens vol 2018 RB14 onderdelen voor de STR14. [bericht #21007 is een antwoord op bericht #21005] vr, 04 januari 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 284
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De hele F1 is een constructeurs kampioenschap.
Het is niks meer en minder dan het eigen merk aan de top van de toplijsten te houden.

Dus ach, of men nu gewoon wel of niet als zusterteam fungeert, het zorgt er alleen voor, dat er straks niet meer van die enorme gaten tussen de top 3 en de rest van het veld zit, men racet tegen zichzelf zullen we maar zeggen.
 
Nieuwe sponsor Toro Rosso : Randstad Italia. [bericht #21086 is een antwoord op bericht #10922] do, 10 januari 2019 11:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

STR heeft een meerjarig sponsorcontract met Randstad Italia getekend.
Hun logo zal te zien zijn op de helmen van de pitcrew en de race overals van de coureurs.

Citaat:
The Italian HR services company signs a multi-year partnership with Toro Rosso starting from 2019.

Scuderia Toro Rosso is excited to begin a new partnership with Randstad Italia, part of the world leader in the provision ofR human resource services. We are very proud to be joining forces with a company of the calibre of andstad, to help them promote their Human Forward initiative and achieve some of their broader business objectives. As our Official HR Partner with a focus on human development, the Randstad logo will appear on the drivers' race suits and pit crew helmets.

https://scuderiatororosso.redbull.com/en_IT/article/toro-ros so-randstad-italia
 
Toro Rosso als eerste door de crash test! [bericht #21099 is een antwoord op bericht #10922] vr, 11 januari 2019 11:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Zojuist op Twitter, STR door de crash test.

Toro Rosso
‏Geverifieerd account @ToroRosso
18 min.18 minuten geleden

One step closer to being back on track for 2019, we've passed the FIA crash tests! 👊
 
Interview Alexander Albon. Q en A door fans. [bericht #21141 is een antwoord op bericht #10922] di, 15 januari 2019 13:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

&feature=youtu.be
 
Save the date 11.02.2019 (online) [bericht #21248 is een antwoord op bericht #21141] vr, 25 januari 2019 15:18 Naar vorige bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

[Bijgewerkt op: vr, 25 januari 2019 15:20]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Vorige onderwerp: Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit?
Volgende onderwerp: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING
Naar forum gaan: