Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2018 ROLEX HUNGARIAN GRAND PRIX (27-29 Juli)
Re: Kwalificatie. [bericht #16302 is een antwoord op bericht #16300] za, 28 juli 2018 22:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ga er maar van uit dat in Q3 waar iedereen al op full wets naar buiten kwamen aanpassingen aan de setups zijn gedaan. Misschien in die korte tijd niet aan de dempers en veren maar een stabi is zo verzet als ook de rij-hoogte en vleugels.
 
Re: Kwalificatie. [bericht #16303 is een antwoord op bericht #16302] za, 28 juli 2018 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Als je je veren niet aanpast dan hoef je ook je rijhoogte niet aan te passen.

maar ok, ik probeer het nog een keer te verklaren..op de hungaroring rijdt iedereen high-downforce. Red Bull kan altijd met wat minder vleugel rijden dan de rest en we dachten altijd dat dat kwam omdat ze standaard al meer downforce halen uit hun chasis..niet dus.
Het beetje extra wat RB heeft is mechanische grip..valt die weg dan is de RB dus helemaal niet zo'n superchassis.
Niks Newey, Niks aero, de RB is sterk in zijn ophanging en mechanische grip..dat is was vandaag duidelijk is geworden. RB is een sterk chassis vanwege de ophanging, niet vanwege de aero. daarom zakken ze door het ijs als het nat is.

[Bijgewerkt op: za, 28 juli 2018 22:30]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Kwalificatie. [bericht #16305 is een antwoord op bericht #16298] za, 28 juli 2018 23:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Wet! schreef op za, 28 juli 2018 21:51
Moet ik nu mijn nick maar veranderen? Boink Boink

Nee niet nodig,komt volgend jaar weer goed(Hoop ik)Nah ik weet het wel zeker hupmax drive forumpliesie




Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Kwalificatie. [bericht #16306 is een antwoord op bericht #16303] zo, 29 juli 2018 00:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Mulder schreef op za, 28 juli 2018 22:25
Als je je veren niet aanpast dan hoef je ook je rijhoogte niet aan te passen.

maar ok, ik probeer het nog een keer te verklaren..op de hungaroring rijdt iedereen high-downforce. Red Bull kan altijd met wat minder vleugel rijden dan de rest en we dachten altijd dat dat kwam omdat ze standaard al meer downforce halen uit hun chasis..niet dus.
Het beetje extra wat RB heeft is mechanische grip..valt die weg dan is de RB dus helemaal niet zo'n superchassis.
Niks Newey, Niks aero, de RB is sterk in zijn ophanging en mechanische grip..dat is was vandaag duidelijk is geworden. RB is een sterk chassis vanwege de ophanging, niet vanwege de aero. daarom zakken ze door het ijs als het nat is.
Ik denk dat hun aero juist zo goed is in efficiënt downforce halen (zonder al te veel drag) maar niet in totale downforce. Ergens moet toch die 2 seconden winst vandaan komen die RBR met droog weer heeft op de andere twee Renault teams. Newey heeft de auto vermoed ik perfect getuned op redelijk veel downforce met weinig drag, maar wanneer er echt super veel downforce gevraagd is (regen) dan kan dit chassis dat niet geven omdat deze is gebouwd op het hebben va weinig drag, en aardig wat downforce, maar niet op all out downforce.
 
Re: Kwalificatie. [bericht #16307 is een antwoord op bericht #16306] zo, 29 juli 2018 01:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Sieper schreef op zo, 29 juli 2018 00:56
Mulder schreef op za, 28 juli 2018 22:25
Als je je veren niet aanpast dan hoef je ook je rijhoogte niet aan te passen.

maar ok, ik probeer het nog een keer te verklaren..op de hungaroring rijdt iedereen high-downforce. Red Bull kan altijd met wat minder vleugel rijden dan de rest en we dachten altijd dat dat kwam omdat ze standaard al meer downforce halen uit hun chasis..niet dus.
Het beetje extra wat RB heeft is mechanische grip..valt die weg dan is de RB dus helemaal niet zo'n superchassis.
Niks Newey, Niks aero, de RB is sterk in zijn ophanging en mechanische grip..dat is was vandaag duidelijk is geworden. RB is een sterk chassis vanwege de ophanging, niet vanwege de aero. daarom zakken ze door het ijs als het nat is.
Ik denk dat hun aero juist zo goed is in efficiënt downforce halen (zonder al te veel drag) maar niet in totale downforce. Ergens moet toch die 2 seconden winst vandaan komen die RBR met droog weer heeft op de andere twee Renault teams. Newey heeft de auto vermoed ik perfect getuned op redelijk veel downforce met weinig drag, maar wanneer er echt super veel downforce gevraagd is (regen) dan kan dit chassis dat niet geven omdat deze is gebouwd op het hebben va weinig drag, en aardig wat downforce, maar niet op all out downforce.

Dank u,zo is het maar net,Top posting
grt




Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Kwalificatie. [bericht #16309 is een antwoord op bericht #16306] zo, 29 juli 2018 06:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Sieper schreef op zo, 29 juli 2018 00:56
Mulder schreef op za, 28 juli 2018 22:25
Als je je veren niet aanpast dan hoef je ook je rijhoogte niet aan te passen.

maar ok, ik probeer het nog een keer te verklaren..op de hungaroring rijdt iedereen high-downforce. Red Bull kan altijd met wat minder vleugel rijden dan de rest en we dachten altijd dat dat kwam omdat ze standaard al meer downforce halen uit hun chasis..niet dus.
Het beetje extra wat RB heeft is mechanische grip..valt die weg dan is de RB dus helemaal niet zo'n superchassis.
Niks Newey, Niks aero, de RB is sterk in zijn ophanging en mechanische grip..dat is was vandaag duidelijk is geworden. RB is een sterk chassis vanwege de ophanging, niet vanwege de aero. daarom zakken ze door het ijs als het nat is.
Ik denk dat hun aero juist zo goed is in efficiënt downforce halen (zonder al te veel drag) maar niet in totale downforce. Ergens moet toch die 2 seconden winst vandaan komen die RBR met droog weer heeft op de andere twee Renault teams. Newey heeft de auto vermoed ik perfect getuned op redelijk veel downforce met weinig drag, maar wanneer er echt super veel downforce gevraagd is (regen) dan kan dit chassis dat niet geven omdat deze is gebouwd op het hebben va weinig drag, en aardig wat downforce, maar niet op all out downforce.
Hoe zit het men de banden? Ik hoor soms coureurs klagen dat ze geen temperatuur in de banden kunnen krijgen. Geen optimale temperatuur is geen optimale grip. Ligt dit ook aan de downforce van de auto? Meer downforce is meer wrijving is hogere temperatuur? Ook Vettel kreeg het gisteren niet voor elkaar.
 
Het rare is... [bericht #16310 is een antwoord op bericht #16290] zo, 29 juli 2018 08:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Max zei voor de kwali dat regen niet zoveel invloed heeft op je setup. Als die goed
is bij droog weer, is hij ook goed bij regen.

Tizz. We zien het wel.

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 08:21]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het rare is... [bericht #16311 is een antwoord op bericht #16310] zo, 29 juli 2018 08:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
achteruit is op dit moment afwezig  achteruit
Berichten: 37
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Konden we dit matige presteren niet al een beetje voorzien na de race op Hockenheim? Gewoon even een gedachtekronkel maar ik bedoel: daar ging de RB ook niet echt op de natte baan. Laten we even de 2 ronden op de wets vergeten want dat was een gok, maar toen kwam de auto ook niet op gang tijdens de natte fase en liep Max niets in op de rest terwijl hij toch best wat kan sturen in de regen. Toen stond iedereen wel op een droog weer setting.
Enfin, hebben we weer iets om naar te kijken vandaag en vooral verbijten als het tegenzit Sad


 
Re: Kwalificatie. [bericht #16312 is een antwoord op bericht #16309] zo, 29 juli 2018 09:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2439
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

spark schreef op zo, 29 juli 2018 06:46

Hoe zit het men de banden? Ik hoor soms coureurs klagen dat ze geen temperatuur in de banden kunnen krijgen. Geen optimale temperatuur is geen optimale grip. Ligt dit ook aan de downforce van de auto? Meer downforce is meer wrijving is hogere temperatuur? Ook Vettel kreeg het gisteren niet voor elkaar.

Marko zei gisteren tegen AMuS dat ze de Wets niet warmer kregen dan 50 graden, terwijl ze 80 graden moeten zijn.
Hij had geen idee waar dat door kwam.
Zou het niet kunnen zijn dat Max met te weinig vleugel reed, omdat hij baalde dat ze zoveel tijd in sector 1 verloren?
Méér vleugel zou de kans op een eerste plaats alleen maar verkleinen. Q1 ging wél goed gezien de sectortijden.
Hij zat bij Jack Plooy weer eens aan zijn shirt te friemelen en keek naar beneden. Doet hij meestal als er iets is
en hij er niet omheen wil liegen en zich dan maar van de domme houdt.

 
Re: Kwalificatie. [bericht #16314 is een antwoord op bericht #16312] zo, 29 juli 2018 10:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

ik volg het verhaal over downforce met weinig drag maar ik zie niet waarom dat zoveel verschil zou maken als het nat is. Jullie denken dat ze op maximale downforce nog te weinig hebben. Zou kunnen maar dat hadden ze al geweten uit simulaties en is dan op te lossen met meer/andere vleugels.
Ik houd het nog bij de ophanging, volgens mij hebben ze gisteren iets geleerd over de RB wat ze nog niet wisten en houden ze dat liever stil tot ze het helemaal snappen.

Natuurlijk is het ook de combi..hoeveel downforce en wat doet de ophanging en als uitkomst dan de bandentemperatuur en/of slijtage en het geheel dat de grip bepaald.

Hoe dan ook dit probleem kwam pas toen het echt zeiknat was..op inters zat Max prima van voren, op wets ging het mis, toen gingen ze over een grens die de RB niet aan kan om een reden en ook meteen flink opgeeft.
Wel erg fijn dat ze ook gewoon de data van gasly erbij kunnen pakken om te zien wat er nou mis ging ;)
Gasly gaat wel opzij voor Max in de race..maar Sainz..dat wordt een dobber..Tenzij dr Marko even een babbeltje gaat doen met hem..Ric heeft nog niet getekend, laten we nog even vrienden blijven.

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 10:11]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Kwalificatie. [bericht #16316 is een antwoord op bericht #16314] zo, 29 juli 2018 10:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Goede en interessante postings hier, food for thought! We krijgen het vast over een tijdje wél te horen. Balen is het iig wel, zeker omdat dit ook reputatie schade voor Max is, hooi op de vork voor de haters.

Nu ja, raceday, straks maar eens kijken!
 
gstar.gif  Banden voor de race [bericht #16317 is een antwoord op bericht #16022] zo, 29 juli 2018 11:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

https://pbs.twimg.com/media/DjQwGh0WwAE09NV.jpg:large
 
Re: Kwalificatie. [bericht #16318 is een antwoord op bericht #16316] zo, 29 juli 2018 11:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Luchtweerstand is afhankelijk van luchtvochtigheid en temperatuur.
 
Re: Kwalificatie. [bericht #16319 is een antwoord op bericht #16316] zo, 29 juli 2018 11:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op zo, 29 juli 2018 10:54
Goede en interessante postings hier, food for thought! We krijgen het vast over een tijdje wél te horen. Balen is het iig wel, zeker omdat dit ook reputatie schade voor Max is, hooi op de vork voor de haters.

Nu ja, raceday, straks maar eens kijken!
Na die reputatie schade valt wel mee volgens mij, als je geen grip hebt houd het op, en heb diverse onboard filmpjes van Max bekeken
en hij worstelde om de auto op de baan te houden c.q. een bocht te maken en was constant aan het corrigeren en dan kun je top tijden vergeten.
Dat het maar 35 graden mag worden tijdens de race en vandaar maar kijken wat het wordt.
En Red Bull kan naar de tekentafel en kijken waar deze problemen vandaan komen setup of ????

Maar nu maar eens op naar de race !
 
Hoe zal de race verlopen? [bericht #16320 is een antwoord op bericht #16317] zo, 29 juli 2018 11:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2439
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op zo, 29 juli 2018 10:54
Goede en interessante postings hier, food for thought! We krijgen het vast over een tijdje wél te horen. Balen is het iig wel, zeker omdat dit ook reputatie schade voor Max is, hooi op de vork voor de haters.

Nu ja, raceday, straks maar eens kijken!

Denk niet dat dit Max zijn reputatie schaadt. Het heeft duidelijk met de wagen te maken, maar dat krijgen we toch niet te horen.
Zal mij benieuwen hoe de start zal gaan. Gasly zal denk ik eieren voor zijn geld kiezen en het Max niet erg moeilijk maken, misschien voorzichtig een poging wagen om hem vóór te blijven, maar hij weet ook wel dat met droog weer de RB14 sneller is.
Sainz aan de andere kant zou nog wel eens moeilijk kunnen gaan doen. Even laten zien dat Max er niet voorbij kan.
Ook weet hij echter dat Max in de race sneller is en dat het hem zijn banden kost als hij gaat verdedigen.
Kiest hij ook eieren voor zijn geld en spaart hij zijn banden, zodat hij 6e of 7e kan worden?

Ik denk dat Max vanmiddag een hele goede racepace zal hebben. Eerste gedeelte op de 5e plaats rijden in clean air en banden sparen. Dan zal het van de stops afhangen. Wie gaat er als eerste? Verwacht de meesten op de Soft bij de start.
Verder denk ik dat Hamilton als eerste naar binnen moet, waardoor Vettel een gat kan slaan en na zijn stop als eerste weer op de baan komt. Tenzij Bottas de boel ophoudt waardoor Hamilton erg uitloopt.
Zal er wel helemaal naast zitten. We gaan het wel zien.

Zou graag meer meningen van jullie willen horen. "t Is zo'n raar verloop tot dusver.
 
Re: Kwalificatie. [bericht #16321 is een antwoord op bericht #16319] zo, 29 juli 2018 11:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De top 4 gaat alleen bij de start iets proberen en verder is het taktiek, Als Max meteen bij de start naar P5 kan schuiven dan kan ie misschien nog iets doen, maar als het bij de start niet lukt dan kan het best wel even duren voor ie op P5 komt denk ik..en dan zit ie al te ver er achter.
 
Re: Het rare is... [bericht #16323 is een antwoord op bericht #16311] zo, 29 juli 2018 11:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Eens...

Tizz.
 
Re: Het rare is... [bericht #16329 is een antwoord op bericht #16323] zo, 29 juli 2018 12:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
HemlockMcGee is op dit moment afwezig  HemlockMcGee
Berichten: 11
Geregistreerd: maart 2017
Karting

P5 max idd, je bent bij voorbaat kansloos als je in de eerste 5 ronden op 5 seconden achterstand wordt gereden..
 
Re: Het rare is... [bericht #16330 is een antwoord op bericht #16329] zo, 29 juli 2018 12:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Remember 1994, Jos startte als twaalfde en werd derde op deze baan. 3e hupmax



Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Het rare is... [bericht #16331 is een antwoord op bericht #16330] zo, 29 juli 2018 12:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
HemlockMcGee is op dit moment afwezig  HemlockMcGee
Berichten: 11
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Zeker! Mede mogelijk gemaakt door pech vóór hem..

Ik schat dat als het echt goed heet wordt, de Mercedessen problemen gaan krijgen met de achterbanden.

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 12:57]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het rare is... [bericht #16332 is een antwoord op bericht #16330] zo, 29 juli 2018 13:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Met de topauto van dat moment...

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Het rare is... [bericht #16334 is een antwoord op bericht #16330] zo, 29 juli 2018 14:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Peter schreef op zo, 29 juli 2018 12:51
Remember 1994, Jos startte als twaalfde en werd derde op deze baan. 3e hupmax
Dat waren wagens waarmee inhalen nog wel mogelijk was ;)
 
Re: Het rare is... [bericht #16338 is een antwoord op bericht #16334] zo, 29 juli 2018 14:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Mulder schreef op zo, 29 juli 2018 14:20
Peter schreef op zo, 29 juli 2018 12:51
Remember 1994, Jos startte als twaalfde en werd derde op deze baan. 3e hupmax
Dat waren wagens waarmee inhalen nog wel mogelijk was ;)

Laat mij ff lekker verder dromen. sleep knipoog2




Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Het rare is... [bericht #16339 is een antwoord op bericht #16338] zo, 29 juli 2018 15:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Naja het is weer klaar met dromen, thanks Renault !
 
Re: Het rare is... [bericht #16340 is een antwoord op bericht #16339] zo, 29 juli 2018 15:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Berichten: 76
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Hebben ze er een Dacia ingelegd ofzo... Franse pleurisbagger. Gooi aub die Honda erin deze zomerstop!

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 15:28] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het rare is... [bericht #16341 is een antwoord op bericht #16340] zo, 29 juli 2018 15:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 288
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Alle dromen zijn bedrog... lalalalala

Om gek van te worden zeg. Als RedBull zelf die keuze niet maakt om nog dit jaar die Honda achterin te pleuren dan doet Renault dat wel voor hun op deze manier.

Deze race Gasly maar eens volgen, die gaat lekker op dit moment.
 
Re: Het rare is... [bericht #16342 is een antwoord op bericht #16341] zo, 29 juli 2018 15:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

echt..gewoon na de zomer die Honda er in..ontwikkelen met 4 wagens voor volgend jaar
 
Re: Het rare is... [bericht #16343 is een antwoord op bericht #16340] zo, 29 juli 2018 15:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

CF230 schreef op zo, 29 juli 2018 15:27
Hebben ze er een Dacia ingelegd ofzo... Franse pleurisbagger. Gooi aub die Honda erin deze zomerstop!
Was het maar een Dacia, another one bites the dust(er).
 
Re: Het rare is... [bericht #16344 is een antwoord op bericht #16343] zo, 29 juli 2018 16:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Nou, als er iemand driver of the day moet worden is het Gasly wel. Hij rijdt onzichtbaar maar heeft even een tijdje op de 3e plek rond gereden en rijdt redelijk solid op een 6e plek.

Dit laat denk ik ook redelijk zien hoe de Honda motor is. Hoe zou die zijn in een RB14 met Riciardo en Max aan het stuur?
Na de vakantie?
 
Re: Het rare is... [bericht #16345 is een antwoord op bericht #16342] zo, 29 juli 2018 16:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2439
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Mulder schreef op zo, 29 juli 2018 15:46
echt..gewoon na de zomer die Honda er in..ontwikkelen met 4 wagens voor volgend jaar

Max.... crying crying crying , maar Gasly doet het waanzinnig goed!! Gemiddeld 0,2 sec sneller dan Magnussen met goed chassis en Ferrari motor !! hupmax

Driver of the day!!

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 16:23]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het rare is... [bericht #16346 is een antwoord op bericht #16345] zo, 29 juli 2018 16:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gasly gaat echt goed..ok het is wel hongarije en de motor maakt hier minder it..maar ik heb niet de indruk dat Toro Rosso zwakker is geworden door van Rnault naar Honda te gaan..het weigeren van extra onderdelen voor Ric, de motor van Ric, de motor van Max (los van de motor van Hulk, de motor van Stoffel nu ook)..echt..genoeg reden om per direct Honda er in te hangen kampioenschap is al weg..gewoon gaan.
 
Re: Het rare is... [bericht #16347 is een antwoord op bericht #16346] zo, 29 juli 2018 16:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

https://twitter.com/i/status/1023566885936398336 En gelijk heeft hij.





Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Het rare is... [bericht #16348 is een antwoord op bericht #16347] zo, 29 juli 2018 16:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 856
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Peter schreef op zo, 29 juli 2018 16:29
https://twitter.com/i/status/1023566885936398336 En gelijk heeft hij.

Bijna letterlijk wat er in deze woonkamer eruit gegooid werd lol lol lol


Honda power !!!
 
Re: Het rare is... [bericht #16349 is een antwoord op bericht #16346] zo, 29 juli 2018 16:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2439
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Mulder schreef op zo, 29 juli 2018 16:24
Gasly gaat echt goed..ok het is wel hongarije en de motor maakt hier minder it..maar ik heb niet de indruk dat Toro Rosso zwakker is geworden door van Rnault naar Honda te gaan..het weigeren van extra onderdelen voor Ric, de motor van Ric, de motor van Max (los van de motor van Hulk, de motor van Stoffel nu ook)..echt..genoeg reden om per direct Honda er in te hangen kampioenschap is al weg..gewoon gaan.


Gasly rijdt maar 0,1/0,2 sec langzamer op de Soft dan Ricciardo op de Ultra!! RBR heeft ook nog eens een beter chassis.
 
Re: Het rare is... [bericht #16350 is een antwoord op bericht #16347] zo, 29 juli 2018 16:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

p4 voor ric haha..pitpoes zeg..Max had gewoon vol mee kunnen doen vooraan
 
Re: Het rare is... [bericht #16351 is een antwoord op bericht #16350] zo, 29 juli 2018 16:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

ben wel benieuwd of die renault het wel trekt op het rechte stuk..jesus die Bottas is echt een prutser

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 16:47]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het rare is... [bericht #16352 is een antwoord op bericht #16351] zo, 29 juli 2018 16:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gasly P4?? zou echt top zijn Smile.nee een rondje is te weinig

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 16:48]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het rare is... [bericht #16353 is een antwoord op bericht #16352] zo, 29 juli 2018 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sanchez is op dit moment afwezig  sanchez
Berichten: 104
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Erg sterk van STR op dit minder powersensitive circuit, tenminste Gasly dan. Nooit bedreigd door Magnusson. Na de piststop zat ie vlak voor Alonso en reed er gewoon van weg. Dat zal ze toch wel even pijn hebben gedaan bij McLaren.
Ik hoop echt dat RBR berid is de pijn te nemen om nu naar Honda te gaan en niet pas volgende jaar. Het zal ze gaan kosten waarschijnlijk op de snellere circuits, maar het jaar is toch al naar de haaien en alle ervaring die je nu met Honda kan opdoen is meegenomen.


Raised on F1GP1, matured on F1GP2
 
Re: Het rare is... [bericht #16354 is een antwoord op bericht #16353] zo, 29 juli 2018 17:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

😥😥😥😔😣🙁😖😰😫

En de riccer is weer de man, Max doet er alles aan, heeft de perfecte start, en weer staat hij op 13 punten. Het is gewoon niet te geloven dit, wat een prutswerk. @€##€&#*4*4
 
Re: Het rare is... [bericht #16355 is een antwoord op bericht #16353] zo, 29 juli 2018 17:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Berichten: 76
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Precies dit. Er is nu geen enkele reden meer om bij Renault te blijven. Gridstraffen gaan er hoe dan ook wel komen. Dan liever nog de rest van de races p5 en p6 pakken met Honda dan dienen als Renault testlab incl vele uitvalbeurten.
 
Re: Het rare is... [bericht #16356 is een antwoord op bericht #16353] zo, 29 juli 2018 17:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Berichten: 457
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3
Forum_Mod

Volgens mij mag en kan je zomaar in het seizoen niet overstappen naar een andere motor leverancier. Daarnaast doet Gasly het vandaag goed maar regelmatig liggen beide Toro Rosso's ook buiten de punten of staan ze stil naast de baan. We moeten het volgend jaar maar ondervinden of het echt een verbetering is die Honda of misschien verlangen we wel terug naar de Renault als beide Bulls in de eerste 3 races uitvallen.

Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Het rare is... [bericht #16357 is een antwoord op bericht #16356] zo, 29 juli 2018 17:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2439
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Mario schreef op zo, 29 juli 2018 17:12
Volgens mij mag en kan je zomaar in het seizoen niet overstappen naar een andere motor leverancier. Daarnaast doet Gasly het vandaag goed maar regelmatig liggen beide Toro Rosso's ook buiten de punten of staan ze stil naast de baan. We moeten het volgend jaar maar ondervinden of het echt een verbetering is die Honda of misschien verlangen we wel terug naar de Renault als beide Bulls in de eerste 3 races uitvallen.

Waarom zouden de RB's de eerste drie races uitvallen Mario? Hoe vaak is bij Honda al een onderdeel uitgevallen tijdens deze 12 races bij twee coureurs?
Weet je ook waarom er onderdelen vervangen werden? Niet vanwege het uitvallen, maar om nieuwe onderdelen te testen. Jammer dat jij puur naar de
statistieken kijkt en niet naar de redenen. De Honda is veel betrouwbaarder geworden dit seizoen. Slechts 2 keer is een MGU-H uitgevallen.
En terug verlangen naar de Renault?! Dit kun je niet menen.
 
Re: Het rare is... [bericht #16358 is een antwoord op bericht #16357] zo, 29 juli 2018 17:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Berichten: 457
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3
Forum_Mod

Wouter schreef op zo, 29 juli 2018 17:32
Mario schreef op zo, 29 juli 2018 17:12
Volgens mij mag en kan je zomaar in het seizoen niet overstappen naar een andere motor leverancier. Daarnaast doet Gasly het vandaag goed maar regelmatig liggen beide Toro Rosso's ook buiten de punten of staan ze stil naast de baan. We moeten het volgend jaar maar ondervinden of het echt een verbetering is die Honda of misschien verlangen we wel terug naar de Renault als beide Bulls in de eerste 3 races uitvallen.
Waarom zouden de RB's de eerste drie races uitvallen Mario? Hoe vaak is bij Honda al een onderdeel uitgevallen tijdens deze 12 races bij twee coureurs?
Weet je ook waarom er onderdelen vervangen werden? Niet vanwege het uitvallen, maar om nieuwe onderdelen te testen. Jammer dat jij puur naar de
statistieken kijkt en niet naar de redenen. De Honda is veel betrouwbaarder geworden dit seizoen. Slechts 2 keer is een MGU-H uitgevallen.
En terug verlangen naar de Renault?! Dit kun je niet menen.
Het kan dat ze uitvallen en wat zeggen we dan? Tuurlijk wordt Toro Rosso opgeofferd nu maar weten niet hoe het gaat volgend jaar het kan ook tegenvallen.


Moderator www.verstappen.nl

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 17:35]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Again [bericht #16359 is een antwoord op bericht #16022] zo, 29 juli 2018 17:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wat een ongelooflijke schijt zooi, echt waar. Flikker die Renault eruit, zo snel mogelijk. Kampioenschap is toch
al klaar voor RB dus gooi wat mij betreft die Honda erin in Monza, kunnen we meteen even testen voor volgend jaar.
Dit kan zo niet langer. Waarschijnlijk zijn race in Spa ook ver#^%*.t vanwege een mogelijke penalty, hopelijk is niets
stuk. Die betrouwbaarheid van die Renault motor is gewoon ruk. Max ook helemaal klaar mee. Vond die reactie over de
board radio mooi, je ziet ook genoeg aan zijn gezichtsuitdrukking:

https://pbs.twimg.com/media/DjRyza7X4AAsIwC.jpg:small

Bottas ook een complete m*gool. Stewards waren ontzettend ontzettend slecht. Bottas had minimaal 1 penalty moeten
krijgen, twee keer iemand schade laten rijden is belachelijk. In Frankrijk en Silverstone kreeg de Ferrari een
straf, dan hoort hij nu ook een straf te krijgen. Belachelijk dat het dan op een race incident gegooid word. Sainz
verdiende ook een penalty, 9 keer blauwe vlaggen laten vallen en dan pas aan de kant gaan slaat nergens op. Is niet
eens onderzocht. Ontzettend saaie GP. Inpakken en wegwezen, nu lekker op vakantie.

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 18:10] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Again [bericht #16360 is een antwoord op bericht #16359] zo, 29 juli 2018 17:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Vond de Vettel move op Bottas wel erg agressief. Daarna was Bottas stuk. Ricci stuurde zelf ook al terwijl Bottas aan het doorschieten was, had daar ook nog even kunnen wachten, er was nog wat ruimte tot de witte streep.
 
Re: Again [bericht #16361 is een antwoord op bericht #16360] zo, 29 juli 2018 17:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op zo, 29 juli 2018 17:44
Vond de Vettel move op Bottas wel erg agressief. Daarna was Bottas stuk. Ricci stuurde zelf ook al terwijl Bottas aan het doorschieten was, had daar ook nog even kunnen wachten, er was nog wat ruimte tot de witte streep.
Bottas had gewoon moeten pitten, prima dat je minder downforce hebt maar als jij daardoor anderen schade rijd,
ben je zelf degene die fout zit. Vettel was al voorbij Bottas en het was zijn bocht, Bottas wou gewoon niet
opgeven wat die wel had moeten doen. Moet eerlijk zeggen dat ik die van Vettel en Bottas ook wel een twijfel
gevalletje vind, maar bij Ricciardo en Bottas was Valtteri 100% fout.
 
Re: Again [bericht #16362 is een antwoord op bericht #16361] zo, 29 juli 2018 17:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

De minder downforce (schade aan de neus) van Bottas kwam door het Vettel moment wat je met me eens was dat Vettel wel erg agressief deed. Vond het niet een heel geweldige actie van Ricci, ook dat hij In de bocht voor opdraaien rechte stuk al een aanval deed.

Juist waar Max op aangevallen werd in China (te vroeg aanvallen) deed Ricci hier zeker ook. Hij had ook zelf erg veel schade bij de Bottas botsing, had zo maar einde verhaal kunnen zijn, net als bij de start. Ric zat het erg mee vandaag.

Ric had eigenlijk zo veel schade dat het een meatball vlag had moeten zijn, daar wilde de raceleiding niet aan, zou wel erg zuur zijn geweest en Bottas mocht ook blijven rijden met loshangende delen (wel minder dan Ric).

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 17:56]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Again [bericht #16363 is een antwoord op bericht #16362] zo, 29 juli 2018 17:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op zo, 29 juli 2018 17:54
De minder downforce (schade aan de neus) van Bottas kwam door het Vettel moment wat je met me eens was dat Vettel wel erg agressief deed. Vond het niet een heel geweldige actie van Ricci, ook dat hij In de bocht voor opdraaien rechte stuk al een aanval deed.
Of je het nou een geweldige actie vond of niet, Bottas zit fout, en hoort een penalty te krijgen. Kregen anderen ook.
Even op twee mensen knallen is niet normaal. Raar dat je dit verdedigt, had verdacht dat je het Hongarije incident
van vorig jaar er ook bij ging halen.
 
Bottas 10 seconde penalty [bericht #16364 is een antwoord op bericht #16022] zo, 29 juli 2018 18:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
FIA confirms 10 second time penalty for Bottas for the clash with Ricciardo #F1 #HungarianGP
Terecht.
 
Re: Again [bericht #16365 is een antwoord op bericht #16363] zo, 29 juli 2018 18:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik verdedig Bottas niet, ik zeg alleen dat ook Ricci het niet handig deed.

Wat betekent "had verdacht dat je het Hongarije incident van vorig jaar er ook bij ging halen" precies.

 
Re: Again [bericht #16367 is een antwoord op bericht #16365] zo, 29 juli 2018 18:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op zo, 29 juli 2018 18:10

Wat betekent "had verdacht dat je het Hongarije incident van vorig jaar er ook bij ging halen" precies.
Ik had verwacht dat jij, of iemand anders, het incident met Max en Ricciardo als argument ging gebruiken dat Bottas een penalty moest krijgen.

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 18:14]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Again [bericht #16369 is een antwoord op bericht #16363] zo, 29 juli 2018 18:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Jip schreef op zo, 29 juli 2018 17:57
Sieper schreef op zo, 29 juli 2018 17:54
De minder downforce (schade aan de neus) van Bottas kwam door het Vettel moment wat je met me eens was dat Vettel wel erg agressief deed. Vond het niet een heel geweldige actie van Ricci, ook dat hij In de bocht voor opdraaien rechte stuk al een aanval deed.
Of je het nou een geweldige actie vond of niet, Bottas zit fout, en hoort een penalty te krijgen. Kregen anderen ook.
Even op twee mensen knallen is niet normaal. Raar dat je dit verdedigt, had verdacht dat je het Hongarije incident
van vorig jaar er ook bij ging halen.
Het zijn Mercedes of Ferrari...die krijgen niet snel straf, want die zitten overal met hun kont in.
Vorig jaar kreeg Max notabene 10 seconden aan ze broek vanwege een incident met zijn teamgenoot.
Ik neem aan dat RB na de botsing echt geen klacht heb neergelegd om Max te straffen, maar toch grijpen ze in.

En nu??? Bottas torpedeert bijna twee mensen uit de baan (niet de 1e keer overigens, Spanje 2017) maar het mag allemaal, race incidentje, niet meer of minder.

Zo wie zo vind ik het een voordeel als je incidenten na de race gaat beoordelen, een enkele keer kan het niet anders, snap ik.
Geef mij maar gewoon drive-throughs...veel eerlijker met betrekking tot in schone/vuile lucht rijden etc ipv je straf na de race bij je tijd opgeteld te krijgen.
Die had Bottas binnen 1 ronde kunnen krijgen na Vettel al...Bottas blokkeert, want hij wilde zichzelf niet gewonnen geven en was waarschijnlijk gefrustreerd om ze eigen race op te offeren en als rijdend schild de Ferrari's tegen te houden zodat Hammie cruisend naar de overwinning kon (ook niet de 1e keer dat hij dit moet doen).

Trouwens mag je doorrijden na aanzienlijke schade aan je auto? (Bottas en in mindere mate Ricciardo)

Jammer, dat Ferrari de pitstop van Vettel verklootte, had anders waarschijnlijk voor Bottas de baan op gekomen en had richting Hammie kunnen rijden om de druk opvoeren....had de wedstrijd ten goede gekomen ipv kijken naar het hulpje/slaafje van Hamilton die de Ferrari's moest tegenhouden.


Edit;
Zie nu dat Bottas 10 seconde straf heeft gekregen, maar die heeft geen invloed op de einduitslag!
In zo een geval.....laat dan die tijdstraf zitten wie het ook is, maar geef dan een gridpenalty ofzo, want dit slaat echt nergens op.


“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 18:28]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Again [bericht #16370 is een antwoord op bericht #16369] zo, 29 juli 2018 18:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

In mindere mate? De hele rechterzijflank hing er af. Nee eigenlijk mag dat niet, je krijgt dan normaal een zwarte vlag met een oranje bol erop (de zogenaamde ""meatball") en dan móet je naarbinnen om de losse onderdelen eraf te laten halen, vast te laten zetten. Alleen zou het enorm zuur zijn geweest voor Ricci om naarbinnen geroepen te worden (en zo plek 4 en 5 te verliezen) dus besloot de wedstrijleiding het maar door de vingers te zien. De juiste beslissing imho, maar wel marchanderen, iets wat volgens velen nooit mag maar ik denk dat je dat wel moet doen "gevoel voor de wedstrijd" recht doen aan de prestatie op de baan.

https://pbs.twimg.com/media/DjSKL1kW4AA_4_D.jpg

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 18:36]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Again [bericht #16373 is een antwoord op bericht #16370] zo, 29 juli 2018 19:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
D.J. is op dit moment afwezig  D.J.
Berichten: 18
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Vandaag een vreemde race gezien, spannend was het niet echt, maar er gebeurde genoeg.
Prachtige start van Max, maar helaas weer de Renault motor die het laat afweten. Prima inhaalrace van Riccardio en een mooie vierde plaats gescoord, voor mij Driver of the Day.
En dan Bottas, dit zijn we niet gewend van hem, altijd keurig en safe rijden, vandaag speelde hij botsautootje. Gasly laat zijn talent zien en rijdt zich in de kijker, terwijl de Honda motor nog lang de snelheid niet heeft. Prachtig het duitse commentaar na de race, Max had zomaar 3 of 4 keer het"sch" woord gebruikt, was wel begrip voor.
Nu zomerstop, denk dat RedBull zich volledig op volgend seizoen moet richten, dit jaar is er geen eer meer aan te behalen, volgend jaar wordt ook een gok, wat kan Honda?
Heeft Max te vroeg getekend?
 
Re: Again [bericht #16375 is een antwoord op bericht #16369] zo, 29 juli 2018 19:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

mk10 schreef op zo, 29 juli 2018 18:22

Edit;
Zie nu dat Bottas 10 seconde straf heeft gekregen, maar die heeft geen invloed op de einduitslag!
In zo een geval.....laat dan die tijdstraf zitten wie het ook is, maar geef dan een gridpenalty ofzo, want dit slaat echt nergens op.
Dit soort straffen gaan vaak samen met puntstraffen op de licentie maar als je je normaal gedraagd komt je licentie nooit in gevaar. Gridstraf of gewoon strafpunten op je behaalde punten heeft idd meer invloed.
 
Bottas [bericht #16376 is een antwoord op bericht #16375] zo, 29 juli 2018 19:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Berichten: 457
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3
Forum_Mod

Naast de 10 seconden time penalty krijgt Bottas ook 2 strafpunten op z'n licentie.
Het blijft altijd voer tot discussie want wat is wel een goede straf?

https://pbs.twimg.com/media/DjSPzn-XcAAjXOV.jpg:large


Moderator www.verstappen.nl
 
Hij vroeg er zelf om [bericht #16383 is een antwoord op bericht #16360] zo, 29 juli 2018 22:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
FB01 is op dit moment afwezig  FB01
Berichten: 56
Geregistreerd: mei 2018
Karting

Ik ben geen fan van de saaiste rijder van het veld, Bottas. En vandaag heeft hij me ook niet bekeerd. Toen Vettel er al voorbij was en de racelijn volgde dacht Bottas een poging te gaan wagen met alleen z'n vleugel naast de achterband van Vettel. Dat is gewoon 1gevalletje 'geen ruimte, jouw fout'. Om nog maar over die kinderlijke fout op Ricciardo te zwijgen.

Bottas is gewoon een draak van een rijder: hij onderneemt nauwelijks een poging om Lewis in te halen, laat staan bij te blijven, ruineert wel Vettel's race door traag zn rondjes te rijden, dan wanneer hij wordt ingehaald nog even een do-or-die actie doen die gedoemd is te mislukken... Je hebt als kijker NIETS aan deze gast: Lewis gaat hij niet bedreigen, en misschien wil hij het wel, hij mag het niet eens en is het daar dan ook gewoon mee eens. Wolff noemde hem 'de ideale wingman' vandaag, en Bottas was daar niet blij mee, maar hij moet gewoon accepteren dat dat het precies is: hij is de personal assistant van Lewis, en z'n enige taak is om Lewis wereldkampioen te maken, z'n eigen kansen zijn daar 100% ondergeschikt aan.

Nee, ik ben geen fan. Deze race was ook weer slaapverwekkend triest: nauwelijks mogelijkheden tot inhalen, tenenkrommend commentaar, blaartrekkende interviews van Plooy... Gauw vergeten. Helaas staat deze GP zonder mokken volgend jaar weer op de kalender. Waarom weet niemand.

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 22:42]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Hij vroeg er zelf om [bericht #16385 is een antwoord op bericht #16383] zo, 29 juli 2018 23:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

FB01 schreef op zo, 29 juli 2018 22:41
Ik ben geen fan van de saaiste rijder van het veld, Bottas. En vandaag heeft hij me ook niet bekeerd. Toen Vettel er al voorbij was en de racelijn volgde dacht Bottas een poging te gaan wagen met alleen z'n vleugel naast de achterband van Vettel. Dat is gewoon 1gevalletje 'geen ruimte, jouw fout'. Om nog maar over die kinderlijke fout op Ricciardo te zwijgen.

Bottas is gewoon een draak van een rijder: hij onderneemt nauwelijks een poging om Lewis in te halen, laat staan bij te blijven, ruineert wel Vettel's race door traag zn rondjes te rijden, dan wanneer hij wordt ingehaald nog even een do-or-die actie doen die gedoemd is te mislukken... Je hebt als kijker NIETS aan deze gast: Lewis gaat hij niet bedreigen, en misschien wil hij het wel, hij mag het niet eens en is het daar dan ook gewoon mee eens. Wolff noemde hem 'de ideale wingman' vandaag, en Bottas was daar niet blij mee, maar hij moet gewoon accepteren dat dat het precies is: hij is de personal assistant van Lewis, en z'n enige taak is om Lewis wereldkampioen te maken, z'n eigen kansen zijn daar 100% ondergeschikt aan.

Nee, ik ben geen fan. Deze race was ook weer slaapverwekkend triest: nauwelijks mogelijkheden tot inhalen, tenenkrommend commentaar, blaartrekkende interviews van Plooy... Gauw vergeten. Helaas staat deze GP zonder mokken volgend jaar weer op de kalender. Waarom weet niemand.
Je hoeft geen knecht c.q personal assistant c.q wing man van Lewis te zijn daar krijgt Bottas dik voor betaalt.
Hij weet zelf ook wel dat hij nooit wereldkampioen zal zijn,dus de tweede keuze is ondergeschikt zijn aan Lewis en geld binnen
harken,geef hem eens ongelijk.Je ziet het bij voetbal,wielrennen,schaatsen enz.

Dus,nou niet altijd zo streng mensen over wing mans,het is een beroep.

Wing man is een baan,leef er maar mee dat is al heel lang aan de gang en geeft niks.
Bottas is voor mij de perfecte wing man voor Lewis.Ik hoop stiekem dat Ricciardo dat is in 2019 voor Max.En daar(denk ik)
gaan de onderhandelingen met Ricciardo over,hij wil dat niet natuurlijk.

Eigen mening van mij.Geen info niks.

mvgrt

Peter







Moderator www.verstappen.nl

[Bijgewerkt op: zo, 29 juli 2018 23:53]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Overstappen voor Verstappen [bericht #16388 is een antwoord op bericht #16356] ma, 30 juli 2018 08:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 131
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mario schreef op zo, 29 juli 2018 17:12
Volgens mij mag en kan je zomaar in het seizoen niet overstappen naar een andere motor leverancier. Daarnaast doet Gasly het vandaag goed maar regelmatig liggen beide Toro Rosso's ook buiten de punten of staan ze stil naast de baan. We moeten het volgend jaar maar ondervinden of het echt een verbetering is die Honda of misschien verlangen we wel terug naar de Renault als beide Bulls in de eerste 3 races uitvallen.
Ik meen hier op het forum toch enige te hebben gelezen dat tussentijds overstappen wel degelijk tot de mogelijkheden behoort. Mocht dit onverhoopt toch niet mogelijk zijn dan zou ik als Red Bull zijnde de facturen van Renault niet meer betalen. Zoiets is in de wereld van de F1 geen uitzonderlijke opstelling.


Groet,
DeNak
 
Abiteboul over de uitval van Max. [bericht #16390 is een antwoord op bericht #16022] ma, 30 juli 2018 11:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2439
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Abiteboul legt de schuld bij RBR neer, omdat ze de nieuwe MGU-K niet wilden gebruiken.
Volgens hem was die sinds Monaco beschikbaar, wat niet klopt, maar goed.
De nieuwe MGU-K zou veel beter tegen de hitte kunnen.
Max zijn MGU-K begaf het na 5 rondjes al van de hitte dus.

Citaat:
Wieso scheiterte Verstappen?

Der Streit zwischen Red Bull und Noch-Motorenpartner Renault entgleist immer mehr. „Wir zahlen viele Millionen für ein Produkt, das weder gut noch zuverlässig ist", schimpfte Red Bull nach dem technischen Ausfall von Max Verstappen in der fünften Runde. Vermutlich stieg die Elektromaschine MGU-K aus. Renaults Sportchef Cyril Abiteboul erklärte: „Wir haben nach Monaco auf eine verbesserte MGU-K umgestellt. Red Bull fährt sie aber nicht. Weil sie sparen wollen und der Einbau im Auto anders ist. Mit der neuen MGU-K haben wir die Temperaturen viel besser im Griff. In unseren Autos gab es keine Probleme. Aber wir können Red Bull nicht zwingen, damit zu fahren. Es ist ihre Entscheidung." Das zweite Kundenteam McLaren fährt wie Red Bull mit der ersten Spezifikation. „Sie wechseln mit dem nächsten frischen Motor", sagt Renaults Sportchef.
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/gp-ungarn-2018- analyse-rennen/

GP Fans:
Citaat:
De Fransman schuift het probleem af op Red Bull Racing: "We hebben in Monaco een verbeterde MGU-K beschikbaar gesteld. Red Bull rijdt daar echter niet mee. Zij willen liever wachten, maar met de nieuwe MGU-K blijven de temperaturen veel beter binnen de perken. In onze auto's hebben we er geen problemen mee," aldus Abiteboul in gesprek met Auto Motor und Sport.
 
Re: Abiteboul over de uitval van Max. [bericht #16391 is een antwoord op bericht #16390] ma, 30 juli 2018 11:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Lol, de nieuwe MGU-K was pas in Oostenrijk verkrijgbaar, 3 races geleden dus. Is normaal dat Red Bull even
wacht met gridstraffen te nemen. Denk dat er een grote kans is dat Max deze nieuwe MGU-K in Spa gaat nemen
en dan vervolgens achteraan moet starten. Zou zwaar irritant zijn met al die Nederlanders die gaan.
 
Re: Abiteboul over de uitval van Max. [bericht #16392 is een antwoord op bericht #16390] ma, 30 juli 2018 11:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Klopt dat de MGU-K klaar was, maar naar wat ik begrepen heb is dat deze op een andere manier ingebouwd moet worden zoals ook in bovenstaand artikel staat geschreven. Wie er nu schuld is laat ik in het midden maar dat Renault hopeloos achter de feiten aan hobbelt is wel duidelijk.
Het gaat nog een lang seizoen worden, en wat zou spec c gaan brengen 15 PK ?
Dat ze maar meteen alles vervangen,dat wil zeggen als er onderdelen genoeg zijn 10 of 20 plekken maakt toch niet uit.
We gaan het zien.

[Bijgewerkt op: ma, 30 juli 2018 11:36]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Stoffels? [bericht #16393 is een antwoord op bericht #16390] ma, 30 juli 2018 11:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Die fuck.ng Renault lukt zich ook nog overal uit, iemand enig idee wat nu de oorzaak was van het uitvallen van stoffel? Ook de schuld van McLaren of wel de onbetrouwbaarheid van Renault?
 
Re: Stoffels? [bericht #16394 is een antwoord op bericht #16393] ma, 30 juli 2018 11:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

MadMax schreef op ma, 30 juli 2018 11:51
Die fuck.ng Renault lukt zich ook nog overal uit, iemand enig idee wat nu de oorzaak was van het uitvallen van stoffel? Ook de schuld van McLaren of wel de onbetrouwbaarheid van Renault?
Versnellingsbak.
 
Leus voor spandoekje in Spa? [bericht #16395 is een antwoord op bericht #16391] ma, 30 juli 2018 11:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Heibel is op dit moment afwezig  Heibel
Berichten: 21
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Mijn zoon is afgelopen weekend van zijn zuurverdiende Nettorama centen voor de 3de keer naar de F1 race geweest. De 2 door hem eerder bezochte races is Max ook uitgevallen. Hongarije was zijn dus zijn derde teleurstelling, de problemen waren allemaal Renault gerelateerd. Hij stond in bocht 6 waar Max zijn auto parkeerde, erg sneu.
Ik ga zelf naar Spa, waarschijnlijk moet Max daar achteraan starten, tijd voor een spandoekje maar heb nog geen goede Leus. Hebben jullie nog Ideeën.
 
Re: Leus voor spandoekje in Spa? [bericht #16396 is een antwoord op bericht #16395] ma, 30 juli 2018 12:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 131
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

How Long Will Verstappen's Engine Last ?

Groet,
DeNak
 
Re: Stoffels? [bericht #16397 is een antwoord op bericht #16394] ma, 30 juli 2018 12:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Krijgen zij die versnellingsbak van Renault of is deze in eigen beheer gebouwd?
 
Re: Stoffels? [bericht #16398 is een antwoord op bericht #16397] ma, 30 juli 2018 13:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mclaren bouwt zijn eigen versnellingsbakken.
 
Re: Leus voor spandoekje in Spa? [bericht #16399 is een antwoord op bericht #16395] ma, 30 juli 2018 13:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Heibel schreef op ma, 30 juli 2018 11:59
Mijn zoon is afgelopen weekend van zijn zuurverdiende Nettorama centen voor de 3de keer naar de F1 race geweest. De 2 door hem eerder bezochte races is Max ook uitgevallen. Hongarije was zijn dus zijn derde teleurstelling, de problemen waren allemaal Renault gerelateerd. Hij stond in bocht 6 waar Max zijn auto parkeerde, erg sneu.
Ik ga zelf naar Spa, waarschijnlijk moet Max daar achteraan starten, tijd voor een spandoekje maar heb nog geen goede Leus. Hebben jullie nog Ideeën.
Dat is wel heel zuur, zo hard werken en dan de belonging eigenlijk niet (helemaal) krijgen. Ik baal er nog steeds van weer voor de 2e keer in 3 races Max langs de kant. dejavu!

Voor op je spandoek

"Heibel zoekt Max" hupmax
 
Re: Leus voor spandoekje in Spa? [bericht #16400 is een antwoord op bericht #16395] ma, 30 juli 2018 13:36 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Berichten: 457
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3
Forum_Mod

Heibel schreef op ma, 30 juli 2018 11:59
Mijn zoon is afgelopen weekend van zijn zuurverdiende Nettorama centen voor de 3de keer naar de F1 race geweest. De 2 door hem eerder bezochte races is Max ook uitgevallen. Hongarije was zijn dus zijn derde teleurstelling, de problemen waren allemaal Renault gerelateerd. Hij stond in bocht 6 waar Max zijn auto parkeerde, erg sneu.
Ik ga zelf naar Spa, waarschijnlijk moet Max daar achteraan starten, tijd voor een spandoekje maar heb nog geen goede Leus. Hebben jullie nog Ideeën.
Dat blijft altijd zuur. Je weet nooit wat het van te voren wordt.
Maar een idee voor een spandoek? Neem de mooie forumvlag mee hupmax


Moderator www.verstappen.nl
 
Vorige onderwerp: FORMULA 1 2018 EMIRATES GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2018 JOHNNIE WALKER BELGIAN GRAND PRIX
Naar forum gaan: