Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2018 EMIRATES GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND (20-22 Juli)
Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16033 is een antwoord op bericht #16029] zo, 22 juli 2018 21:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Neo33 schreef op zo, 22 juli 2018 21:10
Jip schreef op zo, 22 juli 2018 20:59
spark schreef op zo, 22 juli 2018 20:55
Jip schreef op zo, 22 juli 2018 20:43
Sieper schreef op zo, 22 juli 2018 20:37
Het is wel vreemd, hij snijd een bocht af/slaat hem geheel over, hij had anders nog de hele pit (langzaam) door moeten rijden en nog even vast komen te staan achter de door Merc verpeste pitstop van Valterri. Best veel voordeel dus.
Dit was onder een Safety Car situatie he, dus hoe kon die hieruit voordeel krijgen?
Dus onder een SC situatie mag je de racetrack verlaten omdat je toch geen voordeel eruit kan halen? Politie: u reed 80 door de stad. Ik: ja maar ik kwam twee verkeerslichten tegen dus het heeft mij uiteindelijk geen voordeel opgeleverd. Politie: in dat geval meneer, mag u gratis doorrijden.
Sorry maar je geeft hier een heel slecht voorbeeld. 'leaving the track and gaining an advantage' was niet van te pas hier. Al was die van te pas, er was geen 'advantage'. Waarom? Er was een safety car.. Anders moet je elke auto bestraffen die buiten de baan gaat.
Artikel 6.3 lijkt me toch duidelijk...? Of hij er voordeel uithaalt of niet dat doet er in principe niet eens meer toe, regels zijn regels. Overigens geven ze in het document van dit incident aan dat Hamilton ook gewoon fout zat, alleen worden er ook allerlei drogreden aangehaald waarom een reprimande op zijn plaats was. Cool
Artikel 6.3 van wat? Die foto die ik stuurde was de event notes van Baku 2016, die waren niet van kracht in Duitsland.

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16034 is een antwoord op bericht #16029] zo, 22 juli 2018 21:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Hij had er weldegelijk (veel) voordeel bij, het was ook zijn eigen split second beslissing (team wilde hem binnen hebben). In feite heel goed en snel gedacht (wel raar dat hij eerst meegaat met naarbinnen komen) maar toch vreemd dat dit nu zomaar mag. Het was wel knap, dit zou net zoiets zijn als dat Sven kramer in die olympische finale nog net op tijd wel op de juiste baan was gegaan, maar het mág niet. Zelfs niet Jip als je zelf een nieuwe interpretatie geeft van wat pit entry betekend 😃 dat is namelijk na die entry bollard, de witte lijnen moet je zien als betonnen muren. Hamilton is hier als het ware dóór een betonnen muur gereden. Hij wint nu de race zonder die ene bocht ooit te hebben gereden, net zoals Froome ooit een stuk tourparcours zonder zijn fiets aflegde, dat mag absoluut niet maar omdat het futiel was (en hij pech had met de motor en het veel impact had) mocht het ineens toch (voor deze ene keer).

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16035 is een antwoord op bericht #16027] zo, 22 juli 2018 21:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Het is wel vreemd, hij snijd een bocht af/slaat hem geheel over, hij had anders nog de hele pit (langzaam) door moeten rijden en nog even vast komen te staan achter de door Merc verpeste pitstop van Valterri. Best veel voordeel dus.
Dit was onder een Safety Car situatie he, dus hoe kon die hieruit voordeel krijgen?
Dus onder een SC situatie mag je de racetrack verlaten omdat je toch geen voordeel eruit kan halen? Politie: u reed 80 door de stad. Ik: ja maar ik kwam twee verkeerslichten tegen dus het heeft mij uiteindelijk geen voordeel opgeleverd. Politie: in dat geval meneer, mag u gratis doorrijden.
Sorry maar je geeft hier een heel slecht voorbeeld. 'leaving the track and gaining an advantage' was niet van te pas hier. Al was die van te pas, er was geen 'advantage'. Waarom? Er was een safety car.. Anders moet je elke auto bestraffen die buiten de baan gaat.
Er is een verschil tussen een auto die door een fout buiten de baan gaat en er weer terug op komt. Idd, je positie teruggeven als er voordeel was. Of iemand die zonder redenen de baan verlaat, door het gras gaat en de baan weer opkomt. De FIA begeeft zich op glad ijs. Volgens de FIA was Lewis fout maar zijn er verzachtende omstandigheden. Anyway, het zou de FIA sieren om onmiddelijk de regels aan te passen zodat er geen escape meer mogelijk. Als je de aanloop van de pits entree genomen hebt is het verboden deze te verlaten en ga je de baan weer op via de pit exit.

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16036 is een antwoord op bericht #16033] zo, 22 juli 2018 21:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Jip schreef op zo, 22 juli 2018 21:17
Neo33 schreef op zo, 22 juli 2018 21:10
Artikel 6.3 lijkt me toch duidelijk...? Of hij er voordeel uithaalt of niet dat doet er in principe niet eens meer toe, regels zijn regels. Overigens geven ze in het document van dit incident aan dat Hamilton ook gewoon fout zat, alleen worden er ook allerlei drogreden aangehaald waarom een reprimande op zijn plaats was. Cool
Artikel 6.3 van wat? Die foto die ik stuurde was de event notes van Baku 2016, die waren niet van kracht in Duitsland.
4.4 in het nieuwe document dan, overigens het staat toch ook gewoon op het incidenten formulier dat er een "infrigement" van dat betreffende artikel is doorbroken. Hij komt er alleen zeer goed mee weg met deze straf , een reprimande dus. En het voordeel was er wel degelijk, als hij de pits in was gereden dan had hij in ieder geval niet aan de leiding gereden bij de herstart.

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16037 is een antwoord op bericht #16034] zo, 22 juli 2018 21:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Kijk nog even naar de regel Sieper:

Citaat:
Apendix L, IV, 4.D
Entrance to the pit lane

Except in cases of force majeure (accepted as such by the
Stewards), the crossing, in any direction, of the line separating
the pit entry and the track by a car entering the pit lane is prohibited.
Als je het letterlijk neemt, staat er (volgens mij) dat het verboden is om over de lijn te gaan, tussen de pit entry
en de baan als je de pit LANE bent betreden??

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16039 is een antwoord op bericht #16036] zo, 22 juli 2018 22:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Blijf het vreemd vinden.

Hij ontloopt pitlane tijd. Blijft hierdoor voor rijden. Leaving the track etc.
Wel een donders snelle reactie van Hamilton om op het laatste moment zijn binnenroepen te negeren.

Weet nog dat Max een inhaal actie deed en met 4 wielen naast de baan kwam. Hij werd hiervoor zelf van het podium gehaald..

Lewis doet hiermee erg goede zaken.

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16040 is een antwoord op bericht #16039] zo, 22 juli 2018 22:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

peter-w schreef op zo, 22 juli 2018 22:08
Blijf het vreemd vinden.

Wel een donders snelle reactie van Hamilton om op het laatste moment zijn binnenroepen te negeren.

Weet nog dat Max een inhaal actie deed en met 4 wielen naast de baan kwam. Hij werd hiervoor zelf van het podium gehaald..

Vandaag bleken de befaamde track limits niet zo belangrijk te zijn. Goed om te weten.

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16042 is een antwoord op bericht #16037] zo, 22 juli 2018 22:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Jip schreef op zo, 22 juli 2018 21:42

Citaat:
Apendix L, IV, 4.D
Entrance to the pit lane

Als je het letterlijk neemt, staat er (volgens mij) dat het verboden is om over de lijn te gaan, tussen de pit entry
Daar staat dat als je onderweg bent naar de pit lane, dat je na de pit entry niet meer over de witte lijn mag. Als het alleen over de witte lijn bij het verlaten va de pit zou gaan zou er pit exit staan. Op het moment dat je dus op de afslag bent op het stuk asfalt naast de baan dus, en/of op het moment dat er een witte lijn begint (zoals in Baku) dan mag je niet meer terug de baan op. Zoals Tom coronel in de nabeschouwing zo duidelijk zei, je moet die witte lijn (de rand van het asfalt van het stuk weg dat naar de pit leid) zien als een virtuele betonnen muur.

Ik vind het zelfs een beetje raar om te stellen (zoals je eerst deed) dat het allee zou gelden wanneer de pit limiter aan gaat want dan zit je écht in de pit en dan staat er een echte muur, geen virtuele en kún je er dus niet meer uit al zou je willen.

Van mij mag Hamilton zijn overwinning ook best houden, maar er is hier weldegelijk va de regels afgeweken, dat zeggen de stuarts dus zelf ook dat ze gedaan hebben.

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16044 is een antwoord op bericht #16042] zo, 22 juli 2018 22:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Sieper schreef op zo, 22 juli 2018 22:45

Citaat:
Apendix L, IV, 4.D
Entrance to the pit lane

Daar staat dat als je onderweg bent naar de pit lane, dat je na de pit entry niet meer over de witte lijn mag. Als het alleen over de witte lijn bij het verlaten va de pit zou gaan zou er pit exit staan. Op het moment dat je dus op de afslag bent op het stuk asfalt naast de baan dus, en/of op het moment dat er een witte lijn begint (zoals in Baku) dan mag je niet meer terug de baan op. Zoals Tom coronel in de nabeschouwing zo duidelijk zei, je moet die witte lijn (de rand van het asfalt van het stuk weg dat naar de pit leid) zien als een virtuele betonnen muur.

Ik vind het zelfs een beetje raar om te stellen (zoals je eerst deed) dat het allee zou gelden wanneer de pit limiter aan gaat want dan zit je écht in de pit en dan staat er een echte muur, geen virtuele en kún je er dus niet meer uit al zou je willen.

Van mij mag Hamilton zijn overwinning ook best houden, maar er is hier weldegelijk va de regels afgeweken, dat zeggen de stuarts dus zelf ook dat ze gedaan hebben.
Onderweg? Waarom word er dan niet gezegd: When a car is going to to the pitlane. of When a car is going to enter the pitlane. Je kan dit lijkt mij in twee verschillende dingen interpreteren. Ik vind het ook onlogisch hoor als dat echt zo is, maar dan moet het duidelijker worden opgeschreven toch?

Maar goed. Zoals je zelf al zegt, Stewards hebben geoordeeld. Vind het terecht dat Lewis zijn overwinning heeft behouden, reprimande was naar mijn mening juist in deze kwestie.

vorige keer........ [bericht #16045 is een antwoord op bericht #16029] zo, 22 juli 2018 22:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Formula 3

had hij ook 'geluk'toen er in engeland geen VCR maar een SC in de baan kwam wat belachelijk was omdat er OP de baan geen problemen waren maar naast de baan en dat is normaal VCR in de F3 daarvoor diverse keren gezien maarja thuisrijder wordt wel eens bevoordeeld.pitpoeszooi daar.

je vergeet er iets belangrijks bij te vermelden... [bericht #16046 is een antwoord op bericht #16039] zo, 22 juli 2018 23:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

ze reden ALLEMAAL buiten de lijnen zonder bestraft te worden ik kan echt kotsen van sommige beslissingen.

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16048 is een antwoord op bericht #16044] zo, 22 juli 2018 23:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Jip schreef op zo, 22 juli 2018 22:57
Sieper schreef op zo, 22 juli 2018 22:45

Citaat:
Apendix L, IV, 4.D
Entrance to the pit lane

Onderweg? Waarom word er dan niet gezegd: When a car is going to to the pitlane. of When a car is going to enter the pitlane. Je kan dit lijkt mij in twee verschillende dingen interpreteren. Ik vind het ook onlogisch hoor als dat echt zo is, maar dan moet het duidelijker worden opgeschreven toch?

Maar goed. Zoals je zelf al zegt, Stewards hebben geoordeeld. Vind het terecht dat Lewis zijn overwinning heeft behouden, reprimande was naar mijn mening juist in deze kwestie.
Entering is afdoende, het Engels is vaak veel korter dan het Nederlands. Entering is de gehele bezigheid van het binnengaan van de pitlane. Dát is echt geen interpretatie Jip, zodra op circuit als Baku waar een witte lijn op het asfalt is geschilderd, de 1e cm van de witte lijn bij het binnengaan is gepasseerd, óf bij normale pit lane entries zodra het puntstuk van de afsplitsing is gepasseerd dan ben je bezig met entering the pits en mag je dus volgens de tekst van dit artikel niet meer terug de baan op sturen, dat is prohibited, verboden. Stewards ja😊😄 niet stuarts zoals ik zo mooi zei net!

Als dit artikel iets anders zou beteken, dan zou het volledig overvloedig zijn, want naast de echte pitlane staat altijd een physieke muur.

[Bijgewerkt op: zo, 22 juli 2018 23:31]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16055 is een antwoord op bericht #16048] ma, 23 juli 2018 07:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
achteruit is op dit moment afwezig  achteruit
Karting

Persoonlijk vond ik het wel jammer dat het ging regenen. Oké, het werd wat chaotisch en de boel werd wat opgeschrikt en opgeschud. Voor het "kijkplezier" was het niet slecht.
Ik had echter het gevoel dat de Ferrari's het einde niet zouden halen op de softs. Bottas kwam snel dichter bij Kimi en het gat tussen Max en Bottas bleef ongeveer gelijk. Bij droog blijven had er mogelijk een Bottas 1, Hamilton 2 en Max 3 ingezeten. Mogelijk dat ik het verkeerd zie maar Kimi reed lang op geel, Vettel had aanzienlijk verser rubber dus hij was dan mogelijk nog een twijfelgeval.

Re: Straf voor Hamilton = reprimande geworden... [bericht #16056 is een antwoord op bericht #16039] ma, 23 juli 2018 08:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

peter-w schreef op zo, 22 juli 2018 22:08
Blijf het vreemd vinden.

Hoe langer ik er over nadenk hoe lachwekkender de verklaringen van de stewards worden. Volgens Lewis gaf zijn eigen team tegenstrijdige info, pit pit, no no stay out etc. Dus het feit dat zijn engineers niet weten wat ze moeten doen dan wel moeten beslissen wordt gezien als een verzachtende omstandigheid? Ik noem dit amateurisme iets was het Mercedes team dit jaar al eerder overkwam. Gelukkig hebben ze een hele sterke motor die ze zelfs nog meer kunnen openschroeven als de kwalificatie tegen zat.

Anyway, niets tegen Lewis respect voor hem, als hij er mee weg komt, mooi voor hem. Het Mercedes team, inclusief Lauda moeten maar eens bij zichzelf te raden gaan ipv kritiek te hebben op andere (Max). Mercedes heeft geluk dat Vettel hele dure fouten blijft maken. Als Vettel dit jaar geen WK wordt, dan wordt hij het nooit meer met de beste motor achter zijn rug en een tweede man/waterdrager, genaamd Kimi.

ik kan niet begrijpen......... [bericht #16057 is een antwoord op bericht #15726] ma, 23 juli 2018 09:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

dat Ferrari geen protest indient ze hebben die punten aan het eind van het seizoen hard nodig denk ik en het kan toch echt niet onbestraft blijven hij rijdt bewust door het gras de baan weer op door een foute call van het team als dit mag is het eind zoek als een rijder door een fout van het team een stuk body verliest krijgt hij ook straf en gelden er ook geen verzachtende omstandigheden.

Re: FORMULA 1 2018 EMIRATES GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND [bericht #16058 is een antwoord op bericht #15726] ma, 23 juli 2018 09:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Om zo snel over te gaan op mediums is geen strategie, geen gok maar pure wanhoop.

Tizz.

trouwens............ [bericht #16059 is een antwoord op bericht #15726] ma, 23 juli 2018 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

die partymode heeft Mercedes niet nodig de q3 ook niet ze kunnen beter banden sparen voor de race of ze nou achteraan starten ze komen zowieso op het podium terecht desnoods meteen beetje hulp van de stewards.

Re: ik kan niet begrijpen......... [bericht #16060 is een antwoord op bericht #16057] ma, 23 juli 2018 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Heel eerlijk, het strafsysteem van de FIA is een lachertje. Te veel voorbeelden waarbij het niet meer om het racen gaat.
Gridstraffen omdat de motor ploft en dan soms gewoon tot 40 plekken terug.... Nee, dat is racen......

Re: ik kan niet begrijpen......... [bericht #16079 is een antwoord op bericht #16057] ma, 23 juli 2018 14:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

riesje schreef op ma, 23 juli 2018 09:51
dat Ferrari geen protest indient ze hebben die punten aan het eind van het seizoen hard nodig denk ik en het kan toch echt niet onbestraft blijven hij rijdt bewust door het gras de baan weer op door een foute call van het team als dit mag is het eind zoek als een rijder door een fout van het team een stuk body verliest krijgt hij ook straf en gelden er ook geen verzachtende omstandigheden.
Iets zegt me dat als Lewis 5,1 seconde voorsprong had gehad op Bottas bij de finish, hij wel een straf van 5 seconden had gehad. Nu was het 4,8 seconde en durfde RC het niet aan om de winnaar een paar uur na de finish te straffen. Gevolg, een reprimande. Een typische NL polder oplossing. Iedereen is een beetje schuldig en de uiteindelijke straf heeft geen gevolgen.

Re: ik kan niet begrijpen......... [bericht #16084 is een antwoord op bericht #16060] ma, 23 juli 2018 18:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

als je eerlijk ben had hij een drive-through moeten hebben hij was in de pitstraat niet meer en niet minder, clear.

Re: ik kan niet begrijpen......... [bericht #16085 is een antwoord op bericht #16084] ma, 23 juli 2018 18:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Citaat:
FIA F1-wedstrijddirecteur Charlie Whiting zegt dat er geen vergelijkingsmateriaal was voor de stewards die het incident van Lewis Hamilton bij de ingang van de pitstraat. De coureur kreeg een reprimande nadat hij zich bedacht bij het inrijden van de pits en via het gras weer de baan op ging.
Citaat:
"Ik denk niet dat er niet echt vergelijkingsmateriaal bestaat", zei Whiting. "Kimi kreeg een straf van vijf seconden. Dat was een heel ander incident. Ik kan niet echt bedenken wat voor vergelijkingsmateriaal we hebben. Ik denk dat er op dat moment twee auto's op hoge snelheid naast elkaar reden, ik denk dat het daarom verschillend is ten opzichte van dit incident. "Diverse incidenten in het verleden waren niet te vergelijken met de actie van Hamilton. Daarom was een reprimande op zijn plaats, concludeerde Whiting. "Hij kwam in de pits en hij was te laat. Lewis kwam niet in de pits, hij zou het doen, maar deed het toen toch niet." Een van de regels die opgenomen was in het reglement die aangehaald werd na de actie van Hamilton was dat hij rechts van de bollard moest rijden toen hij in de pits kwam, maar hij veranderde van gedachten toen hij de bollard correct gepasseerd was. "Die regel was opgenomen voor dit evenement, hij moest rechts van de bollard blijven bij het inkomen van de pits, maar hij dacht er ineens anders over en bleef natuurlijk buiten."
Citaat:
De uiteindelijk beslissing kwam pas aan het begin van de avond, enkele uren na afloop van de race. Gevraagd waarom de beslissing zo lang uitgesteld was, zei Whiting: "Het kost tijd om zeker te weten dat je een team op moet roepen en dat je een goede reden hebt om zo naar de wedstrijdleiding te halen. We wilden tot na de race wachten omdat het op dat moment best close was. Met alle regen en onweer na de race, pas toen alles een beetje gekalmeerd was en we het goed bekeken hadden, hebben de stewards gevraagd om het team erbij te halen."

Re: ik kan niet begrijpen......... [bericht #16089 is een antwoord op bericht #16085] ma, 23 juli 2018 19:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

het gaat mij er ook niet om of hij eerste of na de straf 2e wordt het gaat erom dat er een straf op staat als ik door het rode licht rijdt krijg ik een straf omdat deze staat voor de overtreding en of het nou gevaar oplevert op dat moment of niet maakt geen ruk uit waar zit je eigenlijk naar te kijken op zondag naar iets wat toch wel geregeld wordt of echte sport,kijk naar wielrennen net zo rot als F1 froome loopt gewoon door zonder fiets wordt niet bestraft heeft doping gebruikt is goedgepraat rijdt gewoon weer mee kan er dan niks meer eerlijk verlopen ben er wel een beetje klaar mee.

icon12.gif  It was me.......... [bericht #16107 is een antwoord op bericht #16089] di, 24 juli 2018 12:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RikRace is op dit moment afwezig  RikRace
Karting

https://twitter.com/F1/status/1020621465383776260/photo/1

https://pbs.twimg.com/media/Din5evYWkAA_Pje.jpg

hupmax
Cheers

-RenaultSport-

Re: It was me.......... [bericht #16108 is een antwoord op bericht #16107] di, 24 juli 2018 12:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Ben jij dit Rick?? Whahahahahha. Geweldig!!!

Re: It was me.......... [bericht #16109 is een antwoord op bericht #16108] di, 24 juli 2018 12:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RikRace is op dit moment afwezig  RikRace
Karting

Yep lol

-RenaultSport-

Re: It was me.......... [bericht #16111 is een antwoord op bericht #16107] di, 24 juli 2018 13:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

RikRace schreef op di, 24 juli 2018 12:32
https://twitter.com/F1/status/1020621465383776260/photo/1

https://pbs.twimg.com/media/Din5evYWkAA_Pje.jpg

hupmax
Cheers

Wat leuk!! Ik zag 'm al tijdens het weekend op Twitter en volgens mij zelfs even in beeld.
Het idee dat jij dat was........ lol
Nog leuke foto's gemaakt om hier te plaatsen?

Re: ik kan niet begrijpen......... [bericht #16112 is een antwoord op bericht #16085] di, 24 juli 2018 13:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dachtical
Karting

Mijn twee centen:

Er is wel een regel dat je de bollard aan de juiste kant moet passeren als je pit in gaat. Dus "enetering the pitlane" gaat terug tot de aan bollard.

Hamilton heeft de bollard rechts gepasseerd en is dus imo entering pitlane. Doorrijden is ook de bollard aan de verkeerde kant passeren.

Kan het mis hebben,
Confused
mvg

Ik zie het al: er is hier geen bollard, so much for regels.

[Bijgewerkt op: di, 24 juli 2018 13:23]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: ik kan niet begrijpen......... [bericht #16117 is een antwoord op bericht #16112] di, 24 juli 2018 14:46 Naar vorige bericht
GP winner

Leuk Rik!! als je plezier hebt val je op, top man.

dat andere punt in de laatste topics, ook al staat er geen bollard, zodra de afslag naar de pitlane zich splitst van het circuit af heb je dus een witte lijn (rand van de afslag) (in dit geval (Hockenheim) links van je) en mag je deze niet overschrijden volgens dat Artikel 4.4 dat hier meermaals is aangehaald de laatste dagen, explicitly forbidden.

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2018 ROLEX BRITISH GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2018 ROLEX HUNGARIAN GRAND PRIX
Naar forum gaan: