Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Café De Rotonde en GP bezoek » Forum Ideeën (Tips om het forum actiever te maken)
spinner.gif  Forum Ideeën [bericht #15195] vr, 29 juni 2018 12:15 Naar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Formula 3
Forum_Mod

Vanwege wat berichten in een ander topic over dat het forum niet actief en levendig genoeg zou zijn is dit topic geopend. De eerdere berichten die in het verkeerde topic stonden zijn verwijderd om het overzichtelijk en schoon te houden.

Dus heb je tips voor het forum om het actiever te maken? Wij horen het graag.

Wel verwijzen wij iedereen nog wel even naar ons forum charter.

Moderator www.verstappen.nl

Re: Forum Ideeën [bericht #15201 is een antwoord op bericht #15195] vr, 29 juni 2018 12:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment afwezig  Jarno77
Karting

Mag ik hier dan ook wat opbouwende kritiek geven op het forumbeheer of dat niet? (je laatste zin doet vermoeden van niet)

Re: Forum Ideeën [bericht #15209 is een antwoord op bericht #15195] vr, 29 juni 2018 14:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tharkun is op dit moment afwezig  Tharkun
Karting

Een simpel idee is een voorspel competitie (nee niet zo'n voorspel showass ) .
Voorspel, voor de donderdag voor de race, de eerste 10 rijders.
je krijgt evenveel punten als de plaats van de rijder die je goed hebt.
b.v. ik voorspel Max als eerste in Silverstone en Max komt als eerste over de finish dan krijg ik 25 punten bij mijn totaal.
Zo kan je zien wie de echte kenners zijn Laughing of de mazzelaars en pechvogels Boink

Daar willen er vast wel een aantal aan meedoen en die komen dan vanzelf voor elke race langs want ze moeten hun voorspelling posten. Dan maken we een aparte spel-voorspel topic waar je alleen maar je voorspelling in mag zetten en een ander met de stand en misschien nog een ander topic om te vertellen hoe je baalde of blij was dat Vettel nog net in de laatste ronde derde werd.

Voor de winnaar misschien iets leuks om in zn signature te zetten?

Re: Forum Ideeën [bericht #15520 is een antwoord op bericht #15209] wo, 04 juli 2018 17:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

Tharkun schreef op vr, 29 juni 2018 14:16
Een simpel idee is een voorspel competitie (nee niet zo'n voorspel showass ) .
Voorspel, voor de donderdag voor de race, de eerste 10 rijders.
je krijgt evenveel punten als de plaats van de rijder die je goed hebt.
b.v. ik voorspel Max als eerste in Silverstone en Max komt als eerste over de finish dan krijg ik 25 punten bij mijn totaal.
Zo kan je zien wie de echte kenners zijn Laughing of de mazzelaars en pechvogels Boink

Daar willen er vast wel een aantal aan meedoen en die komen dan vanzelf voor elke race langs want ze moeten hun voorspelling posten. Dan maken we een aparte spel-voorspel topic waar je alleen maar je voorspelling in mag zetten en een ander met de stand en misschien nog een ander topic om te vertellen hoe je baalde of blij was dat Vettel nog net in de laatste ronde derde werd.

Voor de winnaar misschien iets leuks om in zn signature te zetten?
Leuk idee! Poule, zonder dat je je geld in moet zetten. Alleen moet je ook bedenken dat een lid halverwege seizoen aanmeld, die kan dan moeilijk meedoen......of die mag meedoen, maar heeft minder kans op eindzege.

Re: Forum Ideeën [bericht #15985 is een antwoord op bericht #15520] zo, 22 juli 2018 12:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3
Forum_Mod

Zullen we over nadenken. Nog meer tips of ideeën?

Re: Forum Ideeën [bericht #16899 is een antwoord op bericht #15985] ma, 20 augustus 2018 17:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Daar was ooit een hele mooie addon voor phpbb voor.
het is alweer wat jaartjes geleden, maar als de naam van die addon me weer te binnen schiet, post ik het.
de addon was inclusief namen, auto's en teams.
Tadaa: https://drdeath.github.io/phpbb-ext-f1webtip/

With this extension you can add a Formula 1 tip game

Your forum users can tip race results and collect points.

Current season standings ( users / drivers / teams ) are listed on a statistic page and on the user profile.

https://drdeath.github.io/phpbb-ext-f1webtip/screenshots/f1_screen_user.png

Re: Forum Ideeën [bericht #20103 is een antwoord op bericht #16899] ma, 12 november 2018 19:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Mijn tip zou zijn om forum software te gaan gebruiken waarbij het makkelijker si om zaken te volgen. Alternatief is om vertakkingen als nieuwe draadjes te starten, i.p.v. in één enkel draadje. De huidige manier maakt het namelijk erg lastig om te volgen.

Als jullie daar interesse in hebben, wil ik met alle plezier meer informatie verschaffen. Elke paar jaar kijk ik wel weer naar de nieuwste forum software, en kijk of ik misschien toch over zou moeten stappen - ik run sinds 2004 een groot forum (> 110.000 geregisteerde leden, > 4.000.000 posts).

Het soort forum is natuurlijk ook sterk afhankleijk van de doelen die gezet worden/zijn, maar misschien kan ik daarbij helpen als jullie geïnteresseerd zijn.

Mvg, Wim
PM even als jullie meer willen weten.

[Bijgewerkt op: ma, 12 november 2018 19:10]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Forum Ideeën, drie regels . [bericht #20108 is een antwoord op bericht #20103] ma, 12 november 2018 20:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

wg schreef op ma, 12 november 2018 19:10
Mijn tip zou zijn om forum software te gaan gebruiken waarbij het makkelijker si om zaken te volgen. Alternatief is om vertakkingen als nieuwe draadjes te starten, i.p.v. in één enkel draadje. De huidige manier maakt het namelijk erg lastig om te volgen.

De vertakte versie is heel makkelijk te volgen, als alle gebruikers zich aan drie simpele regeltjes houden.

* Als je niet op een ander reageert, plaats dan jouw nieuwe bericht onder het " moeder bericht".
Dat is hier dus het bericht van Mario, die dit topic geopend heeft. "Forum ideeën".

* Beschrijf in de titel waar jouw bericht over gaat, dit bevordert het terug zoeken.

* Als je wel op iemand reageert, quote het (gedeeltelijke) bericht van deze persoon dan even.

De laatste tijd vergeten sommige leden om een passende titel boven hun bericht te plaatsen, waardoor er vaak meerdere
onderwerpen besproken worden onder dezelfde titel.
Zie bijv. het Brazilië race topic, dat is niet te volgen, heel veel berichten met dezelfde titel.

Een ander voorbeeld:
Kriskras door alle berichten heen een bericht over het weer, met allerlei andere titels.

Als er één maal een nieuw bericht onder het "moeder bericht" met in de titel "Het weer" zou staan,
kan iedereen gedurende de week voorafgaand aan een race hier onder de weersvoorspelling plaatsen.

Re: Forum Ideeën, drie regels . [bericht #20112 is een antwoord op bericht #20108] ma, 12 november 2018 21:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Wouter schreef op ma, 12 november 2018 20:38
De vertakte versie is heel makkelijk te volgen, als alle gebruikers zich aan drie simpele regeltjes houden.

* Als je niet op een ander reageert, plaats dan jouw nieuwe bericht onder het " moeder bericht".
Dat is hier dus het bericht van Mario, die dit topic geopend heeft. "Forum ideeën".

* Beschrijf in de titel waar jouw bericht over gaat, dit bevordert het terug zoeken.

* Als je wel op iemand reageert, quote het (gedeeltelijke) bericht van deze persoon dan even.

De laatste tijd vergeten sommige leden om een passende titel boven hun bericht te plaatsen, waardoor er vaak meerdere
Zie bijv. het Brazilië race topic, dat is niet te volgen, heel veel berichten met dezelfde titel.

Een ander voorbeeld:
Kriskras door alle berichten heen een bericht over het weer, met allerlei andere titels.

Als er één maal een nieuw bericht onder het "moeder bericht" met in de titel "Het weer" zou staan,
kan iedereen gedurende de week voorafgaand aan een race hier onder de weersvoorspelling plaatsen.
Dank je voor je assistentie, Wouter,maar dat maakt het nog steeds niet echt makkelijker. Ik moet steeds switchen tussen vertakte en overtakte modus om een deel van de draad te lezen, terwijl die vertakkingen feitelijk allemaal nieuwe draadjes zijn. En quoten doe ik al de hele tijd ;).

Het feit alleen al dat dit steeds weer uitgelgd moet worden, wijst er al op dat veel mensen het niet makkelijk kunnen volgen, ikzelf incluis.

Persoonlijk zou ik die vertakkingen opsplitsen in draden, met elk hun eigen titel, en geen vertakkingen gebruiken. Het maakt draden niet alleen erg onoverzichtelijk, maar ook veel te lang, en daarmee nog onoverzichtelijker, volgens mij tenminste.

Daarnaast biedt modernere forum software ook allerlei andere opties om het gemakkelijker te maken voor gebruikers.
N.B.: Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar de forum software die hier gebruikt wordt lijkt niet de meest moderne.

Mvg, Wim

Re: Forum Ideeën, drie regels . [bericht #20115 is een antwoord op bericht #20112] ma, 12 november 2018 22:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

wg schreef op ma, 12 november 2018 21:57
Wouter schreef op ma, 12 november 2018 20:38

Een ander voorbeeld:

Dank je voor je assistentie, Wouter,maar dat maakt het nog steeds niet echt makkelijker. Ik moet steeds switchen tussen vertakte en overtakte modus om een deel van de draad te lezen, terwijl die vertakkingen feitelijk allemaal nieuwe draadjes zijn. En quoten doe ik al de hele tijd ;).

Het feit alleen al dat dit steeds weer uitgelgd moet worden, wijst er al op dat veel mensen het niet makkelijk kunnen volgen, ikzelf incluis.

Persoonlijk zou ik die vertakkingen opsplitsen in draden, met elk hun eigen titel, en geen vertakkingen gebruiken. Het maakt draden niet alleen erg onoverzichtelijk, maar ook veel te lang, en daarmee nog onoverzichtelijker, volgens mij tenminste.

Daarnaast biedt modernere forum software ook allerlei andere opties om het gemakkelijker te maken voor gebruikers.
N.B.: Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar de forum software die hier gebruikt wordt lijkt niet de meest moderne.

Mvg, Wim
de software is nog niet eens zo lang in gebruik maar men dacht dat de gebruikers van de oude stempel (die gewend waren aan het oude forum) zeer gehecht waren aan de vertakkingen. Ik kan er zelf niet aan wennen, en gebruik altijd de onvertakte view.
Uiteindelijk gaat het mij om de content. Hier zitten de echte liefhebbers, de rest haakt af. Misschien heeft dat ook zijn voordelen.

Re: Forum Ideeën, drie regels . [bericht #20117 is een antwoord op bericht #20115] ma, 12 november 2018 23:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

maxtrash schreef op ma, 12 november 2018 22:30

de software is nog niet eens zo lang in gebruik maar men dacht dat de gebruikers van de oude stempel (die gewend waren aan het oude forum) zeer gehecht waren aan de vertakkingen. Ik kan er zelf niet aan wennen, en gebruik altijd de onvertakte view.
Uiteindelijk gaat het mij om de content. Hier zitten de echte liefhebbers, de rest haakt af. Misschien heeft dat ook zijn voordelen.
Vertakkingen heeft ook niet bepaald mijn voorkeur, zoals waarschijnlijk wel al duidelijk is Smile. Het is gewoon te lastig om na bijv. 2 weken een update van iets te geven in een onderwerp in een draad op een zodanige manier dat het nog zin maakt. Dat maakt het ook moeilijk voor anderen om het te vinden, ondanks de nieuwe antwoorden indicatoren.

M.b.t. afhaken van "onechte" liefhebbers: het hangt er maar van af wat je wil bereiken. Als mensen teveel moeite moeten doen haken ze meestal wel af, ja. De belangrijkvol bejegenen, en dat "excessen" hier zeer beperkt zijn, zowel in aantal evenals in de ernst daarvan. Als je ziet wat er op andere sites gebeurt .... Smile

Mvg, Wim

[Bijgewerkt op: ma, 12 november 2018 23:31]

Re: Forum Ideeën [bericht #20138 is een antwoord op bericht #15195] di, 13 november 2018 11:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Waarom die vertakte weergave niet helemaal schrappen? Het is onleesbaar en totaal niet meer van deze tijd. Zoals wg dus ook zegt.

Er is destijds voor de optie van een vertakte weergave gekozen omdat het oude forum dat had en men bang was dat leden anders zouden afhaken. Nu zijn de meeste leden van vroeger toch al afgehaakt, dus waarom nog moeilijk doen? Stap gewoon over op moderne forumsoftware met een onvertakte weergave. Die paar leden die nog vertakt kijken zijn daar zo aan gewend.

Re: Forum Ideeën [bericht #20156 is een antwoord op bericht #20138] di, 13 november 2018 17:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jarno77 schreef op di, 13 november 2018 11:57
Die paar leden die nog vertakt kijken zijn daar zo aan gewend.

Dat er maar een paar leden zijn die vertakt kijken is een aanname van jou @Jarno77.
Dat deze leden ook snel gewend zijn aan een onvertakte versie is ook een aanname van jou.

Het forum beheer heeft lang moeten puzzelen om iedereen tegemoet te komen.
Elke versie heeft zo zijn voor- en nadelen, maar nu kun je tenminste kiezen.

Re: Forum Ideeën [bericht #20159 is een antwoord op bericht #20156] di, 13 november 2018 19:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Het klinkt wel een beetje als een beledeging, ik ben echt helemaal vertakt!

Re: Forum Ideeën [bericht #20166 is een antwoord op bericht #20159] di, 13 november 2018 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3
Forum_Mod

Dit forum kan inderdaad zowel vertakt als in een platte losse weergave. Of het nou wel of niet van deze tijd is het forum heeft deze mogelijkheid in ieder geval en iedereen is vrij om zijn keuze in te stellen hoe ze dit forum willen bekijken.

Re: Forum Ideeën [bericht #20171 is een antwoord op bericht #20166] di, 13 november 2018 21:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Mario schreef op di, 13 november 2018 20:41
Dit forum kan inderdaad zowel vertakt als in een platte losse weergave. Of het nou wel of niet van deze tijd is het forum heeft deze mogelijkheid in ieder geval en iedereen is vrij om zijn keuze in te stellen hoe ze dit forum willen bekijken.
Hallo Mario,

Persoonlijk denk ik niet zozeer dat vertakt of onvertakt een probleem is, maar het feit dat in een draadje feitelijk tientallen draadjes staan - dat is gewoon niet meer te volgen, en heel moeilijk om nog op zinvolle wijze een post toe te voegen.

Waarom kunnen die vertakkingen niet gewoon aparte draadjes zijn,? De bedoeling is toch al om een nieuw onderwerpje in een draad een nieuwe titlel te geven. Daarmee maak je het feitelijk een nieuwe draad. Waarom daar dus niet gewoon een aparte draad van maken? Tientallen onderwerpen in een draad maakt het feitelijk een moeilijk te volgen (sub) forum, en ik neem aan dat dat nooit de bedoeling was.

Ik wil er daarom voor pleiten om meer draadjes toe te staan, de onderwerpen elk een eigen draad te geven. Dat maakt het ook gelijk weer een stuk moderner, en veel makkelijker te volgen. Mijns inziens zal dat ook minder mensen afschrikken, en mogelijk nieuwe(re) leden (makkelijker) behouden, en als neveneffect meer posts genereren en het froum groter maken.

Just my 2c Smile.

Mvg, Wim

Re: Forum Ideeën [bericht #20355 is een antwoord op bericht #20171] zo, 18 november 2018 00:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fast-Ronnie
Karting

Op het oude forum was het net zo hoor, alleen werd daar stevig de hand gehouden aan "blijf bij het topic".
Wilde men iets anders zeggen, dan een nieuw draadje!, maar niet voor je eerst gekeken had of dat al niet bestond.

Hier lijkt dat wat verwaterd en krijg je inderdaad sub-onderwerpen in een draadje die er soms amper meer mee te maken hebben.
Ligt dus ook een beetje aan ons als gebruiker, denk ik dan maar!

Fast (Die de oude tijden wel eens mist maar nieuwe tijden ook iets vind hebben) drive

Re: Forum Ideeën [bericht #20362 is een antwoord op bericht #20156] zo, 18 november 2018 12:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Wouter schreef op di, 13 november 2018 17:28
Jarno77 schreef op di, 13 november 2018 11:57
Die paar leden die nog vertakt kijken zijn daar zo aan gewend.
Dat er maar een paar leden zijn die vertakt kijken is een aanname van jou @Jarno77.
Dat deze leden ook snel gewend zijn aan een onvertakte versie is ook een aanname van jou.
Dat zou kunnen hoor, dat er meer mensen gebruik van maken dan ik denk. Zelf vind ik het vreselijk onhandig. Na elk bericht moet je weer naar beneden scrollen om de volgende aan te klikken. Waarom niet gewoon alle berichten onder elkaar, dat is toch veel logischer?

Dat je er snel aan went weet ik eigenlijk wel zeker. Want hoe doen jullie dat dan als je andere forums bezoekt - die zijn toch ook niet vertakt?

[Bijgewerkt op: zo, 18 november 2018 12:55]

Re: Forum Ideeën [bericht #20772 is een antwoord op bericht #15195] vr, 07 december 2018 15:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Het aantal bezoekers ligt zeker niet aan vertakt of onvertakt. Veel gebruikers zijn overgestapt naar sociaal media, daardoor is er minder animo voor de huidige forums en dat geld niet alleen voor dit forum. Persoonlijk ben ik voorstander van threats zoals het oude forum. Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Forum Ideeën, drie regels . [bericht #20795 is een antwoord op bericht #20108] zo, 09 december 2018 18:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Klopt helemaal, maar op het oude forum was er voor ieder onderwerp een vaste topic, dat was iets eenvoudiger plaatsen en te volgen. Nieuwe leden zouden zich iets meer moeten verdiepen in deze structuur en werking van een vertakt forum en wat je zegt: op de juiste manier van plaatsen en reageren... dan is en blijft het helder.

Re: Forum Ideeën, drie regels . [bericht #20799 is een antwoord op bericht #20795] zo, 09 december 2018 22:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

SpeeDirk schreef op zo, 09 december 2018 18:13
Klopt helemaal, maar op het oude forum was er voor ieder onderwerp een vaste topic, dat was iets eenvoudiger plaatsen en te volgen. Nieuwe leden zouden zich iets meer moeten verdiepen in deze structuur en werking van een vertakt forum en wat je zegt: op de juiste manier van plaatsen en reageren... dan is en blijft het helder.
Dat is juist het probleem, het is nogal vermoeiend om dat te doen. Naar vertakt gaan, goed uitkijken waar je op klikt, posten weer terug, om te lezen, etc.

Het is echt niet meer van deze tijd. Mijn mening natuurlijk, maar toch .... ;)

Mvg, Wim

Re: Forum Ideeën, drie regels . [bericht #20800 is een antwoord op bericht #20799] zo, 09 december 2018 23:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Je kiest voor vertakt of onvertakt en niet voor beiden, zo simpel is het.

Re: Forum Ideeën, drie regels . [bericht #20814 is een antwoord op bericht #20800] ma, 10 december 2018 20:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

SpeeDirk schreef op zo, 09 december 2018 23:25
Je kiest voor vertakt of onvertakt en niet voor beiden, zo simpel is het.
Het probleem is dat het juist niet zo simpel is, omdat het te makkelijk is om in de verkeerde tak te antwoorden in de overtakte versie, en omdat de vertakte versie qua berichtinhoud niet erg overzichtelijk is.

Maar prima als jij het wel prettig vindt, ieder zijn eigen meug.

Mvg, Wim

Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #21971 is een antwoord op bericht #15195] ma, 18 februari 2019 18:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fritsie is op dit moment afwezig  Fritsie
Karting

Aangezien ik niet kan reageren in het topic: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog, dan maar hier even. Als ik op het forum ben dan gaat de melding van nieuwe berichten niet weg. Ook niet nadat ik ze heb gelezen of (oude methode) onvertakt heb gezet. Elke keer als ik op het forum kom dan staan alle berichten als nieuw.

Ik log alleen met een bepaalde pc in, het kan daar dus niet aan liggen en ik heb ook alle cookies verwijderd.

Is er een oplossing hiervoor?

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #21975 is een antwoord op bericht #21971] ma, 18 februari 2019 19:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3
Forum_Mod

Fritsie schreef op ma, 18 februari 2019 18:27
Aangezien ik niet kan reageren in het topic: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog, dan maar hier even. Als ik op het forum ben dan gaat de melding van nieuwe berichten niet weg. Ook niet nadat ik ze heb gelezen of (oude methode) onvertakt heb gezet. Elke keer als ik op het forum kom dan staan alle berichten als nieuw.

Ik log alleen met een bepaalde pc in, het kan daar dus niet aan liggen en ik heb ook alle cookies verwijderd.

Is er een oplossing hiervoor?
Ik heb u een PB gestuurd

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #21994 is een antwoord op bericht #21975] ma, 18 februari 2019 20:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

Het best is je caching leeg te maken van je browser. Het forum is exact als op de oude server echter die had een ander IP nummer, daar hangt dan weer je last reading aan vast. Dus cache legen van je browser en cookies eenmalig wegdoen voor domein verstappen.nl.

in de system logfiles is namelijk niets hierover te lezen aan foutmeldingen, en bovendien heb ik de indruk dat het maar 1 enkele gebruiker betreft?

Ron

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22276 is een antwoord op bericht #21994] vr, 22 februari 2019 19:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Hoi Ron,

ik heb dat handmatig gedaan, echter probleem is niet weg...ik blijf berichten als nieuw zien terwijl ik ze heb geopend en op onvertakt gezet...

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22277 is een antwoord op bericht #22276] vr, 22 februari 2019 20:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Fritsie schreef op vr, 22 februari 2019 19:44
Hoi Ron,

ik heb dat handmatig gedaan, echter probleem is niet weg...ik blijf berichten als nieuw zien terwijl ik ze heb geopend en op onvertakt gezet...

Frits, gebruik je https://forum.verstappen.nl al?

Als je http blijft gebruiken, blijft het problemen opleveren.

Mvg, Wim

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22278 is een antwoord op bericht #22277] vr, 22 februari 2019 20:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

dit is het adres wat ik voor dit topic gebruik, dus met s: https://forum.verstappen.nl/index.php?t=msg&th=572&r id=181#msg_15195

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22282 is een antwoord op bericht #22278] vr, 22 februari 2019 21:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Fritsie schreef op vr, 22 februari 2019 20:14
dit is het adres wat ik voor dit topic gebruik, dus met s: https://forum.verstappen.nl/index.php?t=msg&th=572&r id=181#msg_15195
Hoi Frits,

Gebruik een een tijdje het "kale" adres dat ik hierboven aangaf, en misschien nog een optie is om CCleaner, de gratis versie, te downloadeden en het alle historie te laten schoonvegen.

Dus deze url:
https://forum.verstappen.nl/

En CCleaner kun je hier vinden:
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Let op, alleen FREE is gratis.

Mvg, Wim

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22283 is een antwoord op bericht #22282] vr, 22 februari 2019 23:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Het is beter dat u even op Ron zijn reactie wacht Fritsie .

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22287 is een antwoord op bericht #22283] za, 23 februari 2019 10:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

Peter schreef op vr, 22 februari 2019 23:40
Het is beter dat u even op Ron zijn reactie wacht Fritsie .
Ik heb alles nagekeken en gedaan wat ik hier kon, maar het probleem kan ik NIET reproduceren.
En daardoor ook niet gericht onderzoeken.
Frits, heb je het ook al eens op een ándere pc of laptop geprobeerd?

bovendien heb ik voor Frits begin vorige week de lastread counter uti de database gedeleted, en gezien dat na zijn eerstvolgende bezoek deze er weer keurig instonden met per rubriek de meest recente bericht IDs.
Dat betekent dat ook voor hem gewoon bewaard wordt welk bericht er als laatste gelezen is.
En ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat er een script tussen zit dat denkt "Ha, daar hebben we Frits weer, van die doen we net alsof we geen last-read id kennen". Dat is onmogelijk, scripts kijken niet wie de persoon is die bezoekt voor dit deel van de werking, ze halen gewoon het laatst gelezen ID uit je profiel en alles wat nieuwer is krijgt een rood sterretje, de rest zwart (of grijs)
Dat betekent dat ik maar 1 conclusie kan trekken: het zit 100% zeker niet aan server zijde, anders hadden meer mensen dit gehad.
Voor software problemen aan client zijde (de bezoeker) kunnen wij geen verantwoording nemen, dat is aan de bezoeker. Hooguit geven wij adviezen en raad, maar meer kunnen wij niet doen.

Ron

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22288 is een antwoord op bericht #22277] za, 23 februari 2019 10:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

wg schreef op vr, 22 februari 2019 20:02

Mvg, Wim
https:// zou, hoewel niet aangeraden, gebruikt moeten kunnen worden, het forum moet je dan redirecten naar https. Dat wordt voor de eerste letter script wordt geladen al afgevangen op de server.
Het is echter niet raadzaam.

Wie voor het eerst het forum bezoekt en http ://forum.verstappen.nl gebruikt of gewoon heel eenvoudig "forum.verstappen.nl" (dus zonder enig http of https voorvoegsel) komt ook inderdaad direct op de https versie terecht, in ieder geval zeker na inloggen (de eerste pagina kan nog als http worden weergegeven maar ziet er ook dan gewoon goed uit).

Ron

[Bijgewerkt op: za, 23 februari 2019 10:53]

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22291 is een antwoord op bericht #22288] za, 23 februari 2019 11:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Ron schreef op za, 23 februari 2019 10:50
wg schreef op vr, 22 februari 2019 20:02

Mvg, Wim
https:// zou, hoewel niet aangeraden, gebruikt moeten kunnen worden, het forum moet je dan redirecten naar https. Dat wordt voor de eerste letter script wordt geladen al afgevangen op de server.
Het is echter niet raadzaam.

Wie voor het eerst het forum bezoekt en http ://forum.verstappen.nl gebruikt of gewoon heel eenvoudig "forum.verstappen.nl" (dus zonder enig http of https voorvoegsel) komt ook inderdaad direct op de https versie terecht, in ieder geval zeker na inloggen (de eerste pagina kan nog als http worden weergegeven maar ziet er ook dan gewoon goed uit).
Hallo Ron,

Nadat het certificaat beschikbaar kwam had ik problemen met http. Dit veranderde pas na aanpassen url naar https, en grondig schoonmaken van cache, temp files, geschiedenis, en cookies - dat is waarom ik CCleaner aanraadde. Het is gratis, en ik gebruik het al jaren (ben overigens wel overgestapt op de betaalde versie, gewoon om ze te ondersteunen).

Mvg, Wim

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22292 is een antwoord op bericht #22291] za, 23 februari 2019 11:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

wg schreef op za, 23 februari 2019 11:08

Hallo Ron,

Nadat het certificaat beschikbaar kwam had ik problemen met http. Dit veranderde pas na aanpassen url naar https, en grondig schoonmaken van cache, temp files, geschiedenis, en cookies - dat is waarom ik CCleaner aanraadde. Het is gratis, en ik gebruik het al jaren (ben overigens wel overgestapt op de betaalde versie, gewoon om ze te ondersteunen).

Mvg, Wim

Hoi Wim,

De omzetting van de certificaten heeft voor het forum enige dagen geduurd, omdat er een weekeinde tussen zat (ik moet dordeweeks ook gewoon werken, dus alles gebeurt savonds of in weekeinden en dan is het providerpersoneel ook netjes vrij natuurlijk).
Bovendien is daarna het certificaat nogmaals omgezet, er zit nu een zogeheten wildcard certificaat op in plaats van elke url (www en forum) een separaat certificaat.

Het kan heel goed zijn dat daardoor jouw cache in conflict gekomen is met deze wisselingen, uiteindelijk zijn we nu een ruime week, bijna twee weken zelfs, stabiel en zijn er geen wijzigingen meer gedaan.

Door de bank genomen: er is 6 maanden intensief gewerkt om alle software (vooral die van de www website) te herbouwen. Dat moest omdat we meteen van PHP 5.6 afscheid namen en naar 7.x zijn overgestapt, bovendien is de hele wijze van programmeren van lineair PHP naar OOP overgegaan met PDO database afhandeling. (daarover is veel te vinden op internet, als je wil weten wat het is even googlen).

Uiteindelijk heeft de overgang enkele dagen wat merkbare problemen opgeleverd voor de gebruiker, en voor een heel enkele gebruiker is er nog steeds wat problematiek zoals nu Frits.
Maar in verhouding is het geheel toch een hele geslaagde operatie op zich.
We zijn nu echter op het punt dat we de zaken stabiel hebben, er geen verbeteringen in stabiliteit meer mogelijk zijn, en dus moeten de problemen die zich nu voordoen bij de gebruiker zitten.
En dat wordt dan weer ondersteund doordat de nog heel sporadisch voorkomende problemen vooral heel individueel blijken te zijn en voor elk geval weer anders zijn.

Nietemin sluiten wij ons daarvoor niet af, we willen immers graag iedereen plezier laten hebben aan deze site en forum, maar meer dan adviezen en de raad vooral toch eerst nu naar eigen software en hardware te kijken kunnen we nu niet meer doen.

Net als je elekticiteits leverantie: als de hele wijk geen licht heeft hoef je niet te twijfelen en bel je de netbeheerder, maar als 1 huis geen licht heeft en en ander huis in een andere straat voor een deel niet terwijl bij weer iemand anders op enige afstand van de eerste twee in de schuur de straalkachel voor vorstbeveiliging niet aanwil, dan ga je mensen aanraden hun eigen zekeringen eens na te lopen. Dan ligt het niet aan die nieuwe hoogspanningskabel die ze maanden gelden aangelegd hebben knipoog

Ron

Re: Forum perikelen 2019, certificaat mist nog (kan niet meer reageren) [bericht #22296 is een antwoord op bericht #22292] za, 23 februari 2019 12:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Ron schreef op za, 23 februari 2019 11:36
wg schreef op za, 23 februari 2019 11:08

Hallo Ron,

Mvg, Wim

Hoi Wim,

De omzetting van de certificaten heeft voor het forum enige dagen geduurd, omdat er een weekeinde tussen zat (ik moet dordeweeks ook gewoon werken, dus alles gebeurt savonds of in weekeinden en dan is het providerpersoneel ook netjes vrij natuurlijk).
Bovendien is daarna het certificaat nogmaals omgezet, er zit nu een zogeheten wildcard certificaat op in plaats van elke url (www en forum) een separaat certificaat.

Het kan heel goed zijn dat daardoor jouw cache in conflict gekomen is met deze wisselingen, uiteindelijk zijn we nu een ruime week, bijna twee weken zelfs, stabiel en zijn er geen wijzigingen meer gedaan.

Door de bank genomen: er is 6 maanden intensief gewerkt om alle software (vooral die van de www website) te herbouwen. Dat moest omdat we meteen van PHP 5.6 afscheid namen en naar 7.x zijn overgestapt, bovendien is de hele wijze van programmeren van lineair PHP naar OOP overgegaan met PDO database afhandeling. (daarover is veel te vinden op internet, als je wil weten wat het is even googlen).

Uiteindelijk heeft de overgang enkele dagen wat merkbare problemen opgeleverd voor de gebruiker, en voor een heel enkele gebruiker is er nog steeds wat problematiek zoals nu Frits.
Maar in verhouding is het geheel toch een hele geslaagde operatie op zich.
We zijn nu echter op het punt dat we de zaken stabiel hebben, er geen verbeteringen in stabiliteit meer mogelijk zijn, en dus moeten de problemen die zich nu voordoen bij de gebruiker zitten.
En dat wordt dan weer ondersteund doordat de nog heel sporadisch voorkomende problemen vooral heel individueel blijken te zijn en voor elk geval weer anders zijn.

Nietemin sluiten wij ons daarvoor niet af, we willen immers graag iedereen plezier laten hebben aan deze site en forum, maar meer dan adviezen en de raad vooral toch eerst nu naar eigen software en hardware te kijken kunnen we nu niet meer doen.

Net als je elekticiteits leverantie: als de hele wijk geen licht heeft hoef je niet te twijfelen en bel je de netbeheerder, maar als 1 huis geen licht heeft en en ander huis in een andere straat voor een deel niet terwijl bij weer iemand anders op enige afstand van de eerste twee in de schuur de straalkachel voor vorstbeveiliging niet aanwil, dan ga je mensen aanraden hun eigen zekeringen eens na te lopen. Dan ligt het niet aan die nieuwe hoogspanningskabel die ze maanden gelden aangelegd hebben knipoog

Hallo Ron,

Ik weet hoe het is met forum software Smile, ik run zelf een grote forum site en een stapeltje kleinere (die ik ook in het weekend manage Smile).

Ik merk inderdaad dat de site een stuk sneller is, en ik weet hoeveel werk het allemaal is, dus mij hoor je niet klagen Smile. Ik probeerde Frits gewoon te helpen gebaseerd op mijn eigen (heel) lange internet-ervaringen Smile.

Heel erg hartelijk bedankt voor al het werk dat jij en het team hierin steken! Je kunt er zeker van zijn dat het erg gewaardeerd wordt!

Mvg, Wim

Weer veranderingen? [bericht #22614 is een antwoord op bericht #15195] vr, 01 maart 2019 13:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Waarom ineens deze verandering? Het was toch prima werd er gezegd?
De titels zijn ineens weer heel dun gedrukt, dat was vorige week hersteld,
en allemaal overheersende blauwe mapjes voor de minder goed leesbare titels, waardoor het rood niet goed opvalt.
Ook is de kop boven de site weer verschoven, dat was ook hersteld tegelijk met het dikkere fond van de letters.

Bovendien heb ik nu ook dat mijn gelezen berichten steeds als ongelezen worden aangegeven.

Zie net dat de mapjes weer verdwenen zijn. Hoop dat dat zo blijft, nu nog graag weerde dikkere letters.

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 14:03]

Re: Weer veranderingen? [bericht #22617 is een antwoord op bericht #22614] vr, 01 maart 2019 14:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Wouter schreef op vr, 01 maart 2019 13:55
en allemaal overheersende blauwe mapjes voor de minder goed leesbare titels, waardoor het rood niet goed opvalt.
Ook is de kop boven de site weer verschoven, dat was ook hersteld tegelijk met het dikkere fond van de letters.

Bovendien heb ik nu ook dat mijn gelezen berichten steeds als ongelezen worden aangegeven.

Zie net dat de mapjes weer verdwenen zijn. Hoop dat dat zo blijft, nu nog graag weerde dikkere letters.
Rustag, Ron is wat aan het sleutelen. Razz

Re: Weer veranderingen? [bericht #22618 is een antwoord op bericht #22617] vr, 01 maart 2019 14:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Peter schreef op vr, 01 maart 2019 14:09

.
Rustag, Ron is wat aan het sleutelen. Razz

Als hij maar niet zoveel sleutelt als die mensen van GP Today, want die reactie site is onleesbaar geworden!!
Daarom schrok ik zo, ik dacht: Nee hè, hier ook al?" Razz Excusez moi.

Re: Weer veranderingen? [bericht #22638 is een antwoord op bericht #22614] vr, 01 maart 2019 16:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

Hoi Wouter,
We zijn pogingen aan het doen de header van de pagina van een recente Max foto te voorzien, net zoals de site.
Helaas gaat dat niet zonder slag of stoot, eenvoudig een fotobestand vervangen kan namelijk niet in deze software, dat moet op andere manieren. Jammer genoeg is het forum daarbij ook zo eigenwijs om meteen weer fonts en iconen aan te passen, en dat heb jij gezien.
We zijn er nog niet, de header is niet naar mijn zin dus daar komt nog wat vervolg op, maar ik moet even wachten op actie van wat anderen. Alleen is dat even vertraagd, ze vieren daar de komende tijd weer Carnaval ;-)

Wees gerust, we willen het forum echt niet onherkenbaar maken.

Ron

Re: Weer veranderingen? [bericht #22640 is een antwoord op bericht #22638] vr, 01 maart 2019 16:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Ron schreef op vr, 01 maart 2019 16:04

Hoi Wouter,
We zijn pogingen aan het doen de header van de pagina van een recente Max foto te voorzien, net zoals de site.
Helaas gaat dat niet zonder slag of stoot, eenvoudig een fotobestand vervangen kan namelijk niet in deze software, dat moet op andere manieren. Jammer genoeg is het forum daarbij ook zo eigenwijs om meteen weer fonts en iconen aan te passen, en dat heb jij gezien.
We zijn er nog niet, de header is niet naar mijn zin dus daar komt nog wat vervolg op, maar ik moet even wachten op actie van wat anderen. Alleen is dat even vertraagd, ze vieren daar de komende tijd weer Carnaval ;-)

Bedoel je een foto van Max op de startpagina van het forum? Dan moet je nl eerst scrollen voordat je de vier subforums ziet en nieuwe berichten.
Dat was ook destijds zo toen er tijdelijk een rode balk met informatie stond. Fijn toen deze weer weg was, was alles weer overzichtelijk.
Dat lijkt me heel onhandig, nu zie je alles in één oogopslag op het beeldscherm, maar ik kan je verkeerd begrepen hebben.

Re: Weer veranderingen? [bericht #22644 is een antwoord op bericht #22640] vr, 01 maart 2019 16:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

Wouter schreef op vr, 01 maart 2019 16:13
Ron schreef op vr, 01 maart 2019 16:04

Hoi Wouter,

Bedoel je een foto van Max op de startpagina van het forum? Dan moet je nl eerst scrollen voordat je de vier subforums ziet en nieuwe berichten.
Dat was ook destijds zo toen er tijdelijk een rode balk met informatie stond. Fijn toen deze weer weg was, was alles weer overzichtelijk.
Dat lijkt me heel onhandig, nu zie je alles in één oogopslag op het beeldscherm, maar ik kan je verkeerd begrepen hebben.
Nee, ik bedoel echt de header.
/index.php?t=getfile&id=33&private=0

Ron

Re: Weer veranderingen? [bericht #22646 is een antwoord op bericht #22644] vr, 01 maart 2019 16:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Ron schreef op vr, 01 maart 2019 16:34

Oh, gelukkig. Was me trouwens nog nooit opgevallen wat er in de header stond. Embarrassed

Re: Weer veranderingen? [bericht #22647 is een antwoord op bericht #22646] vr, 01 maart 2019 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

Wouter schreef op vr, 01 maart 2019 16:40
Oh, gelukkig. Was me trouwens nog nooit opgevallen wat er in de header stond. Embarrassed
Je bent niet de enige denk ik, maar we willen wel up to date blijven, dus moest daar een nieuwe foto in. Trouwens zonet nog gelukt ook, even een nieuwe te laten maken. Scheelt weer.

Ron

Re: Weer veranderingen? [bericht #22648 is een antwoord op bericht #22647] vr, 01 maart 2019 16:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Ron schreef op vr, 01 maart 2019 16:47
Wouter schreef op vr, 01 maart 2019 16:40
Je bent niet de enige denk ik, maar we willen wel up to date blijven, dus moest daar een nieuwe foto in. Trouwens zonet nog gelukt ook, even een nieuwe te laten maken. Scheelt weer.

Als Max maar geen zonnebril op heeft! lol lol lol

Re: Weer veranderingen? [bericht #22746 is een antwoord op bericht #22647] zo, 03 maart 2019 16:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mex Versteppen is op dit moment afwezig  Mex Versteppen
Karting

@Forumbeheerder(s)
Als jullie dan toch nog bezig zijn, nog even het volgende.

Als ik van het ene naar het andere topic ga, of na het aanmelden op het forum en ook na het plaatsen van dit bericht... krijg ik meerdere keren de melding (een pop-up) om een bestand in de .swf extensie te downloaden. Iets in de trant van hPrJIs1bYOg.swf. Ik heb dit eerder al eens via e-mail doorgegeven aan Niels, en ook daar zou door de experts naar gekeken worden. Dus... bij deze nogmaals ter herinnering.

Voor de rest. Top Forum.
Keep on going... succes. 👍

Wie niet waagt, blijft altijd maagd.

[Bijgewerkt op: zo, 03 maart 2019 16:19]

Re: Weer veranderingen? [bericht #22749 is een antwoord op bericht #22746] zo, 03 maart 2019 17:30 Naar vorige bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

Mex Versteppen schreef op zo, 03 maart 2019 16:14
@Forumbeheerder(s)
Als jullie dan toch nog bezig zijn, nog even het volgende.

Als ik van het ene naar het andere topic ga, of na het aanmelden op het forum en ook na het plaatsen van dit bericht... krijg ik meerdere keren de melding (een pop-up) om een bestand in de .swf extensie te downloaden. Iets in de trant van hPrJIs1bYOg.swf. Ik heb dit eerder al eens via e-mail doorgegeven aan Niels, en ook daar zou door de experts naar gekeken worden. Dus... bij deze nogmaals ter herinnering.

Voor de rest. Top Forum.
Keep on going... succes. 👍
Zoals ook was teruggekoppeld is daar naar gekeken en kan de fout niet worden gereproduceerd.
Daarom ook niet opgespoord.
Zijn er meer mensen die dit fenomeen tegenkomen?

Als dat niet zo is, komt het toch echt uit je eigen PC.
Installeer anders een een programma als Malwarebytes en laat je PC scannen, dat kan al veel problemen oplossen.
Deze site maakt voor zover wij kunnen nagaan geen gebruik van swf bestanden en vraagt daar ook niet naar!

Ron

[Bijgewerkt op: zo, 03 maart 2019 17:31]

Vorige onderwerp: GPRO - Manage jouw eigen team
Naar forum gaan: