Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Ondertussen in Milton Keynes 2018 ( )
Re: RBR ontwikkelt twee chassis? [bericht #9933 is een antwoord op bericht #9931] zo, 10 december 2017 19:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op zo, 10 december 2017 18:36
@Wouter,

Samenwerking tussen die twee. En STR krijgt niet de voorkant van de RBR. En een achterkant die past bij de Honda motor. En bij die achterkant wordt vooral rekening gehouden met de functie die de achterkant moet vervullen voor het RBR concept. Dat betekend inderdaad dat de STR komend jaar minder efficiënt zal zijn. Maar wellicht wordt dat geheel of gedeeltelijk gecompenseerd door een goed en steeds beter presterende Honda.

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen Schummie.
 
Re: RBR ontwikkelt twee chassis? [bericht #9934 is een antwoord op bericht #9926] zo, 10 december 2017 19:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

lock2nl schreef op zo, 10 december 2017 14:07
Ik denk dat Schummi bedoelt dat de TR de geo van de RB krijgt. Maar dat zie ik niet gebeuren. De motor is zeer bepalend voor chassis, mechaniek en aero. Alhoewel de maatgeving van d bevestigingspunten voor alle motoren identiek zijn, zegt dit niets over de afmetingen, over de eisen aan de koeling, de gevolgen voor de hete luchtstromen van de motor die moeten worden weggeleid van de wielen, en over de achtervleugel gestuurd worden. Verder bepaalt Honda in grote lijnen hoe de aandrijfas en de bak aan elkaar vast zitten (STR krijgt volgens mij de bak van McLaren). Dan kan je niet zomaar de achterkant van RBR op de TR zette. Hooguit wat onderdelen.

@Lock
Volgens mij kun je dus ook niet zomaar de achterkant van de RB op de TR zetten. Die wagen loopt straks voor geen meter (sterk overdreven dan).
Waarom dan niet de hele wagen volgens RBR concept, dan heeft STR er voordeel van en RBR betrouwbaarder informatie.
Maar goed, ik heb makkelijk praten als buitenstaander, maar ik vind wel dat ze halfslachtig te werk gaan.
 
Re: RBR ontwikkelt twee chassis? [bericht #9936 is een antwoord op bericht #9934] zo, 10 december 2017 21:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Waarom halfslachtig? Alleen maar omdat er gespeculeerd wordt over een overstap naar Honda gedurende het seizoen? En er vervolgens van de ene fantasie in de andere wordt gesprongen? Ik laat het lekker aan RBR over. Als het niet goed gaat ligt daar ook de oorzaak.
Ik ga nu in F1 winterslaap. Die duurt minstens tot half januari.En als het echt gaat vriezen dan duurt het nog wel langer.

[Bijgewerkt op: zo, 10 december 2017 21:09]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: RBR ontwikkelt twee chassis? [bericht #9937 is een antwoord op bericht #9936] zo, 10 december 2017 22:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

STR bouwt gewoon zelf haar eigen auto, zoals Minardi dat altijd gedaan heeft. Natuurlijk zullen er wat integraties komen maar dit extra jaar heeft Honda nog hard nodig.
 
Schot voor de boeg bij Ricciardo [bericht #9954 is een antwoord op bericht #9821] di, 12 december 2017 13:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

F1 politiek optima forma. Natuurlijk heeft het onze hoogste prioriteit dat Ricciardo bij RBR blijft, aldus Horner. En natuurlijk begrijpt Horner dat Ricciardo liefst eerst wil afwachten wat de Renault en de Honda motor gaan doen. En echt heus waar heeft RBR geen eerste en tweede rijder. Later gedefinieerd door Horner als zou het dan alleen gaan of beide coureurs hetzelfde materiaal krijgen. En inderdaad, dan heb je geen eerste en tweede rijder.
Maaarrr, Ricciardo moet begrijpen dat RBR ook nog andere opties heeft, en dat ze niet eeuwig blijven wachten. En dat wordt vervolgens in de media gecommuniceerd.
Hoezo de druk erop zetten.
Ricciardo van zijn kant denkt dat hij in principe Max nog wel kan verslaan. M.a.w. als RBR een kampioenswaardige auto weet te bouwen, acht hij zich ten opzichte van Max niet kansloos.
Het is wel duidelijk voor mij; het enige realistische alternatief voor Ricciardo in 2019 is wellicht Mercedes. Maar die heeft geen haast. Die gaat rustig kijken hoe Occon zich verder ontwikkeld.
En RBR ziet uiteraard Ricciardo liever aan de zijde van Verstappen strijden, dan er nog een concurrent voor zichzelf bij te creëren.
Ricciardo loopt ook nog het risico helemaal zonder stoeltje te komen zitten als ie te lang wacht. Natuurlijk mag ie altijd bij Haas, Sauber of Force aanschuiven, en wellicht ook Williams.
Maar dan wordt toch echt de neerwaardse spiraal ingezet.
De druk wordt er dus vol opgezet bij Ricciardo. En ik denk dat hij eieren voor zijn geld gaat kiezen. Dus nog een jaar of 3 een setje met Max Verstappen.
Hij heeft nu twee jaar achtereen meer punten vergaard dan Max bij RBR. Ik denk zomaar dat het daar bij gaat blijven. Ik ben nu al benieuwd naar zijn biografie. Die van Button heb ik inmiddels uit. Toch ook weer interessant leesvoer met antwoorden op vragen uit de recente F1 historie.
Zo komen we de winter wel door.
Straks rijdt Kvyat nog gewoon bij Williams. Ineens allemaal loftuigingen van zijn voormalige werkgevers, inclusief, jawel, Ricciardo.
Het schijn dat ie niet heel veel minder geld meebrengt dan die Sirotkin.
Kubica mag gewoon zijn verzekeringscentjes houden. Het was ook bijna te mooi om waar te zijn. En de praktijk wijst meestal dan ook precies dat uit. "Te mooi om waar te zijn."
In elk geval een Rus die actief blijft in ons geliefde F1 circus. En dat komt niet zo slecht uit voor een aantal sleutelfiguren in diezelfde F1.
 
Re: Honda engine news. [bericht #9971 is een antwoord op bericht #9858] do, 14 december 2017 20:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op ma, 04 december 2017 22:14

Zoals we weten, komt de versnellingsbak voor de Honda 2018 al van RBR.
Ook alle maten en lay-out van de 2018 configuratie zijn al bij RBR.


James Key hierover:

Citaat:
Toro Rosso F1 technisch directeur James Key erkent dat de overstap van Renault- naar Honda-motoren niet zo eenvoudig is.

"De motoren zijn totaal verschillend", zei Key in gesprek met Motorsport.com. "De Honda is een mooi verpakte krachtbron maar de gehele powerunit is anders vormgegeven. Het past niet in dezelfde ruimte. De lay-out van de auto moet behoorlijk aangepast worden om de motor te laten passen."

"We proberen ons vast te houden aan de regel dat we belangrijke aspecten zoals aerodynamische oppervlakken niet willen veranderen als een auto al enige tijd ontwikkeld wordt. We willen dus niet op veel gebieden gaan schrappen. Onderhuids hebben we de wagen zo goed mogelijk aangepast. En dat heeft geresulteerd in een andere benadering van het chassisontwerp, de wijze waarop de versnellingsbak werkt et cetera."

De versnellingsbak, ontworpen door Toro Rosso maar gebruikmakend van onderdelen van Red Bull Technology, is eveneens nieuw en korter dan de voorganger.
"De gehele auto wordt in Faenza ontworpen. Alleen enkele componenten van de versnellingsbak komen bij RBT vandaan, maar die worden gezamenlijk ontwikkeld."

https://nl.motorsport.com/f1/news/afmetingen-motor-honda-uit daging-toro-rosso-988580/?s=1
 
Volgens James Key...... [bericht #9972 is een antwoord op bericht #9858] do, 14 december 2017 20:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Volgen James Key zijn de verschillen tussen de Renault PU en Honda PU toch wel behoorlijk groot en moet TR heel veel aanpassingen gaan doen aan hun chassis......dit maakt de kans dat RB tijdens het seizoen gaat switchen in mijn ogen erg klein. Ik zie dit alleen gebeuren op het moment dat Honda Renault duidelijk voorbij is i.c.m een erg tegenvallende Renault anders zie ik het echt niet gebeuren....
 
Re: Volgens James Key...... [bericht #9979 is een antwoord op bericht #9972] vr, 15 december 2017 19:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat heb ik al eerder gezegd. Maar er zijn nog steeds mensen die denken dat high tech een soort universele toepassing is. Het precies het omgekeerde.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #9993 is een antwoord op bericht #9821] zo, 17 december 2017 18:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Gummibrösel is op dit moment afwezig  Gummibrösel
Berichten: 7
Geregistreerd: maart 2017
Karting

In een artikel van Auto Motor und Sport ( https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/red-bull-sucht- rundenzeit-zu-wenig-abtrieb-6183803.html ) werd een tijd terug melding gemaakt van de mogelijkheid dat Red Bull na een "FIA-Razzia" in Mexico bepaalde trucs moest uitbouwen. Vreemd genoeg heb ik dit in de andere media nergens gezien. Het gaat om een vermoeden. De zogenaamde "FIA Razzia" werd wel als een feit gepresenteerd. Heeft iemand daar meer over gehoord?

De truc zou het mogelijk maken een hogere topsnelheid te halen door de auto op de rechte stukken te laten zakken. Dit lijkt een alternatief op de verboden wielophanging aan het begin van het seizoen. In de betreffende vier GP's (Maleisië, Japan, USA en Mexico) was Red Bull erg sterk.

Die Konkurrenz hat noch einen anderen Verdacht. Sie vermutet, dass Red Bull nach der FIA-Razzia in Mexiko die Fahrwerkstricks ausbauen musste, die ihnen ihrer Meinung nach zwei Siege und einen zweiten Platz geschenkt hatten. Gerüchten zufolge hatte Red Bull in den vier Rennen beginnend mit dem GP Malaysia einen Weg gefunden, das Auto auf der Geraden hinten abzusenken. So konnte man ohne Strafe für den Top-Speed mehr Abtrieb fahren.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #9997 is een antwoord op bericht #9821] ma, 18 december 2017 14:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ReinNL is op dit moment afwezig  ReinNL
Berichten: 1
Geregistreerd: augustus 2017
Karting

Zou RB er eventueel voor kunnen kiezen om de TR en de RB14 bijna identiek te maken en op basis van die informatie de auto van 2019 te kunnen ontwikkelen of in extreme vorm, de autos wisselen tijdens het seizoen? Wellicht dat ze daarom voor 2 mindere coureurs hebben gekozen om geen concurrent van hunzelf te worden?
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #9998 is een antwoord op bericht #9997] ma, 18 december 2017 15:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik hoorde tijdens de vrije trainingen in Brazilei meen ik (ziggo sport) de commentator inderdaad wel iets zeggen over dat de FIA had gekeken naar "illegale" onderdelen bij RBR ophanging (Na, in mexico). (iig verzocht had iets te wijzigen). Dus het kan best zijn dat er weer een onderdeel in de ophanging dat "tot doel had iets anders dan alleen vering te zijn" moest worden bewezen dat het alleen vering is door RBR).
 
Helmut Marko in gesprek in "Hangar-7". 2017/2018. [bericht #10008 is een antwoord op bericht #9821] wo, 20 december 2017 13:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner


Marko heeft in "Sport und Talk aus dem Hangar-7» von Servus TV gesproken over 2017/2018.
Al jaren komt het team pas in de tweede helft van het jaar op gang. Over dit en veel meer
gaat het hele gesprek.

Citaat:
Jahrelang bedeutete ein Teil der Philosophie von Technikchef Adrian Newey, so spät als möglich mit dem Auto fertig zu werden, um noch die allerletzten Kniffe am Wagen zu haben. Der erste Test war also jeweils kein Test, sondern Fahrten, um das Auto zuverlässig zu machen.»

«Wir haben das alles vorgezogen, wir werden 2018 ein Roll-out vor dem ersten Test haben. Wir sind im Zeitplan gemessen an 2017 zweieinhalb Wochen voraus. Sofern der Motor standfest läuft, kommen wir aussortiert zum ersten Rennen, um eben dieses Manko auszugleichen und vom Start in Australien weg vorne mitfahren zu können.
https://www.speedweek.com/formel1/news/120241/Dr-Helmut-Marko -ueber-Red-Bull-Racing-Neue-Taktik.html

F1Today heeft nav dit gesprek ook een artikel geschreven.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234688/red-bull-racing- ligt-voor-op-schema-met-de-nieuwe-auto

 
Re: Helmut Marko in gesprek in "Hangar-7". 2017/2018. [bericht #10014 is een antwoord op bericht #10008] wo, 20 december 2017 23:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@ Wouter.

Helmut Marko heeft inmiddels ook bevestigd samen met team Verstappen in Japan te zijn geweest bij Honda. Zie o.a. motorsport.com
Nu nog afwachten wat die Honda daadwerkelijk weet te leveren in 2018. Er is in elk geval beloofd Renault voorbij te gaan. En uit de gegevens bij de fabriek, en de daadwerkelijke productiestaat heeft team Verstappen de overtuiging gekregen om voor de middellange termijn voor RBR te gaan.
Renault zelf gaat voor verdere evolutie van hun 2017 concept. Die seconde tijdwinst waar Renault het over heeft, die eigen overtroffen verwachtingen, moet in 2018 niet incidenteel, maar structureel en betrouwbaar inzetbaar zijn. Samen met een versie van het "Mercedes" kwalificatie knopje. De "nieuwe" lichtere MGU-K zou er ook op moeten komen, maar daar zijn nog steeds betrouwbaarheidsproblemen mee. Wat vermogen betreft wordt in de loop van 2018 een extra halve seconde beoogd uit de ICE.
Als Honda daar inderdaad overheen kan, en daarbij ook nog betrouwbaar blijkt, dan heeft zoals ik al eerder schreef Alonso weer eens de verkeerde keuze op de verkeerde tijd gemaakt.
Al weer bijna januari. De eerste wintertests komen al weer dichterbij.
 
Re: Helmut Marko in gesprek in "Hangar-7". 2017/2018. [bericht #10015 is een antwoord op bericht #10014] do, 21 december 2017 00:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Honda heeft er net als Renault voor 2018 gekozen de 2017 motor door te ontwikkelen.
 
Re: Helmut Marko in gesprek in "Hangar-7". 2017/2018. [bericht #10017 is een antwoord op bericht #10015] do, 21 december 2017 04:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

lock2nl schreef op do, 21 december 2017 10:44
Honda heeft er net als Renault voor 2018 gekozen de 2017 motor door te ontwikkelen.
Heb ik ook gelezen. Netals Mercedes die een nieuw ontwerp zou gaan toepassen voor 2018. Mogelijk levert dit een paar verrassingen op in het eerste deel van het nieuwe seizoen.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10018 is een antwoord op bericht #9998] do, 21 december 2017 04:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op di, 19 december 2017 01:03
inderdaad wel iets zeggen over dat de FIA had gekeken naar "illegale" onderdelen bij RBR ophanging
Het zou wel verklaren waarom de Red Bull ineens mee deed om de winst tussen Singapore, Sepang, Suzuka, Austin en Mexico en daaarna ineens helemaal wegzakte. Ik denk dat de FIA dit tegenwoordig best netjes oplost door het niet direct een 'schandaal' te maken, maar gewoon met het team in kwestie overleggen. Het zou kunnen dat Red Bull is gevraagd dit 'onderdeel' weer te verwijderen.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10023 is een antwoord op bericht #10018] do, 21 december 2017 13:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dat denk ik ook, het performance verschil was inderdaad spectaculair. Net als aan het begin vh seizoen toen Ferrari het voor elkaar kreeg de bewijslast om te laten draaien en RBR dus ter elfder ure de ophanging aan moest passen (en dus zogenaamd "correlatie" problemen had).

De enige kans die RBR heeft (PK tekort) is iets vinden in het chassis, maar elke keer als ze echt iets vinden dan weten de concurrenten dat ook en zodra duidelijk is dat het niet strikt legaal is laten ze het weer afpakken. Ze hadden denk ik nu iets gehad dat door de hitte van de versnellingsbakolie die hydrauliek (er vlak langs leiden) van de ophanging beinvloede (rijwind bij snel rijden (rechte stukken) koelt de olie dan weer harder dan in de bochten waar de snelheid lager licht). Zo lang dat niet "actief" is (met een klepje open en dicht te zetten) dan is het strikt genomen niet illegaal. MAAAAR, de ophanging mag alleen ten doel hebben de auto op de weg te houden, niks mag het effect hebben voornamelijk op de aero te werken. Dus dan is het toch weer "illegaal".

[Bijgewerkt op: do, 21 december 2017 13:22]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Hasegawa over de ontwikkeling van de Honda motor. [bericht #10025 is een antwoord op bericht #9858] do, 21 december 2017 15:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner


Zijn uitspraken tegenover Autosport.com.

Citaat:
Outgoing Honda F1 chief Yusuke Hasegawa says the Japanese manufacturer can be proud of its engine development rate during the 2017 Formula 1 season.


"Our performance improvement level is something to be proud of," Hasegawa told Autosport before the news broke that he would leave his role as head of Honda's F1 project at the end of the year to work on road car projects.

"Our competition level was lower than expected so we needed to update more often.

"We needed to sacrifice time checking reliability to get the updates to the track. It was strategic.

"We are confident we can confirm the reliability, This is just a time issue. We prioritised the performance update over checking reliability."

Hasegawa admitted Honda's reliability in 2017 was "not acceptable" and is an area it needs to focus on over the winter.

"It's very bad that we have had failures on the track and on the dyno," he said.

"Reliability, we had a clear target, which is we have to be able to complete five races with one engine but we haven't achieved that.

"It's a clear point. We are very disappointed."

De Nederlandse site van Motorsport.com heeft zojuist een soortgelijk bericht geplaatst.

https://nl.motorsport.com/f1/news/honda-gelooft-dat-het-trot s-mag-zijn-op-ontwikkelingen-in-2017-990210/

[Bijgewerkt op: do, 21 december 2017 16:39]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Red Bull's Marko on Max vs Daniel, Kvyat and more . [bericht #10030 is een antwoord op bericht #9821] vr, 22 december 2017 17:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner


Een interview met Marko op de Formula1.com site over verschillende zaken, zoals:

Citaat:
Q: Helmut, you are famous for being a no-nonsense guy. Can you talk us through your view of 2017 for both Red Bull teams? Let's start with Red Bull Racing, and your views on the car, drivers, power unit and circumstances...

Q: And what about Toro Rosso? The car, the drivers, the power unit and the circumstances?

Q: Coming back to Red Bull Racing, in your evaluation you seem to favour Max over Daniel: why?

Q: Why did Daniil Kvyat crack under pressure?

Q: Honda: what expectations do you have? And is it a cooperation you will be looking at with a view to possibly extending it to Red Bull Racing in 2019?
https://www.formula1.com/en/latest/interviews/2017/12/exclus ive-_-red-bulls-marko-on-max-vs-daniel--kvyat-and-more.html

 
Re: Honda engine news. [bericht #10034 is een antwoord op bericht #9858] vr, 22 december 2017 19:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 857
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Honda en Verstappen , het moet er toch een keer van komen .
Als je terug denkt aan de tijd dat Jos als testcoureur van Honda zo'n hoopgevende resultaten neerzat dat "wij" hem al zagen strijden om het kampioenschap , en dan die deceptie ... , Harvey postlewaite overlijdt plotseling en het hele project word afgeblazen .


Wat zou het mooi zijn als Max er een "full circle" van kan maken ...
Cheers


Honda power !!!
 
Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10035 is een antwoord op bericht #9821] vr, 22 december 2017 21:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

RBR kwam dit jaar in de problemen, doordat in februari hun voorwielophanging af werd gekeurd.
Whiting komt nu twee maanden eerder met maatregelen.

Meest uitgebreide artikel Duits..... https://www.formel1.de/news/news/2017-12-22/formel-1-reglemen t-verschaerft-red-bull-verliert-vorteil

Citaat:
Formel-1-Reglement verschärft: Red Bull verliert Vorteil

Es ist ein Weihnachtsgeschenk der übleren Sorte, das das Red-Bull-Team von der FIA erhalten hat: Ferrari hat sich bei der Interpretation des Reglements für die Formel-1-Saison 2018 bei der FIA durchgesetzt. Die Bullen (Technikanalyse des Red Bull RB13) verwendeten 2017 ein spezielles System in der Vorderradaufhängung, das ein Absenken der Bodenfreiheit der Vorderachse während der Kurvenfahrt ermöglichte. Das ist künftig nahezu verboten; der Effekt wird auf fünf Millimeter begrenzt.

Es ist das zweite Mal in nur einem Jahr, dass Red Bull seine Aufhängung abändern muss. Schon vor der Saison 2017 wurde ein von Red Bull entwickeltes System verboten, das die Bodenfreiheit auf der Geraden mittels eines Energiespeichers abgesenkt hat.

Engels..... https://www.autosport.com/f1/news/133648/fia-clamps-down-on- f1-suspension-tricks

Nederlands..... https://nl.motorsport.com/f1/news/fia-maatregel-slimme-ophan ging-richtlijn-990501/?s=1

[Bijgewerkt op: vr, 22 december 2017 21:58]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10036 is een antwoord op bericht #10035] vr, 22 december 2017 23:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

En weet je waarom Red Bull dit soort trucs nodig heeft? Omdat het Renault pk's tekort komt.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10037 is een antwoord op bericht #10036] za, 23 december 2017 00:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 857
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

lock2nl schreef op vr, 22 december 2017 23:42
En weet je waarom Red Bull dit soort trucs nodig heeft? Omdat het Renault pk's tekort komt.
Dat meen je niet .... lol


Honda power !!!
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10039 is een antwoord op bericht #10036] za, 23 december 2017 11:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat zijn geen trucs.
Dat is de nooit aflatende zoektocht van de F1 naar mazen in de regels. Eén van de genen van de F1. En dat doen alle teams.Al in de hele historie van de F1.
Denk maar eens aan de dubbele diffuser, en de door de uitlaat geblazen diffuser. Het mee-verbranden van olie. Ferrari zelf doet daar uiteraard ook aan mee. Wel is het zo dat Ferrari vaker dan andere teams erin slaagt om als ze te ver zijn gegaan, toch sancties weet te voorkomen.
In het boek "Total Competition" van Ross Brawn himself staat een prachtig voorbeeld beschreven.
Ferrari werd gediskwalificeerd wegens 3D elementen op de Barge-Board die buiten de toleranties waren. Ferrari verklaarde dat die delen aan de onderkant van de Barge-Board zaten, en eigenlijk bij de bodemplaat hoorden.
Hij schrijft achteraf dat hij zelf eigenlijk niet geloofde dat het zou lukken. Wel dus, en weg diskwalificatie.
Was het niet Ecclestone die recent nog een aangaf hoe vaak hij (FOM) en Max Mosley (FIA) Ferrari hadden "geholpen"?
Het is in de F1 net als bij de meeste sporten.
Als je er meer van weet, zie je meer en is het leuker. Voor mijn moeder zijn die F1 wagens allemaal hetzelfde. En als je ze allemaal in zwart zou zien, zonder de teamkleuren dan denk ik inderdaad dat alleen geoefende fans de wagens nog uit elkaar kunnen houden.
Toch zijn er grote verschillen, ook onderhuids.
En dat is ook het mooie. Van allemaal vrijwel dezelfde auto's hebben we al raceklassen genoeg.
Maak je geen zorgen om Red Bull.
Geef de competitie vooral wat aanleiding om naar bepaalde plaatsen te kijken. Als ze daar kijken, kijken ze niet ergens anders. Meer zeg ik er niet over.
Het is niet voor niets dat ook Mercedes de verdere ontwikkeling in het "rake" concept zoekt.
En let maar eens op hoe verschillend straks die halo geïnterpreteerd blijkt te zijn. Terwijl alles waterdicht beschreven lijkt te zijn. Ik denk dat het gegil over bepaalde uitvoeringen, waar andere teams gewoon niet aan gedacht hadden al bij de wintertests begint.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10040 is een antwoord op bericht #10039] za, 23 december 2017 11:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op za, 23 december 2017 11:25

Maak je geen zorgen om Red Bull.
Geef de competitie vooral wat aanleiding om naar bepaalde plaatsen te kijken.
Als ze daar kijken, kijken ze niet ergens anders. Meer zeg ik er niet over.


Maar goed, RBR presteerde een aantal races goed, totdat ze van de FIA de ophanging
weer moesten verwijderen de laatste races.
Nu blijkt dus alweer hun ophanging niet te mogen. Ze zullen dus weer met iets nieuws
moeten komen en dat kost tijd en zal hen wellicht niet de snelheid opleveren die
ze met de bestaande (afgekeurde) ophanging zou hebben opgeleverd.
Ze wilden deze keer de wagen eerder helemaal klaar hebben voor de testen.
De vraag is of dat nu nog steeds gaat lukken.
@Schummie, jij zegt: "maak je geen zorgen". Hoezo niet? Waarom niet?
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10041 is een antwoord op bericht #10040] za, 23 december 2017 13:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik maak me juist wel zorgen, in het afgelopen seizoen heb ik RBR 2x enorm weg zien zakken in het begin en na Mexico) nadat de ophanging verboden werd. Elke ophanging zal verboden blijven worden want het is Ferrari die klaagt en de ophanging mag alleen ophanging zijn, niet bedoeld zijn aero effecten te verbeteren.

Ze blijven PK te kort houden. Zelfs als de halo geweldig is opgelost (binnen de regels) dan doen ze dat binnen een race of twee gewoon na.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10043 is een antwoord op bericht #10040] zo, 24 december 2017 10:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@wouter,

Omdat RBR een aantal zaken heeft gevonden die in elk geval in de windtunnel erg goed blijken te werken. En nu er geen correlatieproblemen meer zijn, zijn de verwachtingen hoog voor de wintertests straks.
Dat gedoe met de voorwielophanging is geen groot probleem voor RBR. Het zou een hele technische verhandeling vergen om het precies uit te leggen, maar elke auto zakt aan de voorkant onder het remmen en het sturen. Bij het remmen is het eenvoudig, dat doet je eigen auto ook.
Bij het sturen is het iets ingewikkelder, maar dan wordt de voorkant ook iets lager.
Daar was RBR, en nog 2 andere fabrikanten mee aan het spelen. Die ruimte is nu beperkt tot een halve centimeter.
RBR denkt van deze beperking minder last te hebben dan enkele van hun concurrenten.
Daarom geen zorgen.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10044 is een antwoord op bericht #10043] zo, 24 december 2017 12:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Maar, hoe kunnen ze dat controleren? En hoe ver gingen ze nu dan? In mijn ogen verliest RBR juist wel telkens het meeste omdat zij van de drie topteams met de minste pk,s moeten werken. Ze zullen dus iets extras moeten vinden.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10048 is een antwoord op bericht #10044] zo, 24 december 2017 21:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het zit in de bewoording van de geschreven reglementen, door (per ongeluk) een woordje te vergeten of een zin niet zorgvuldig op te schrijven kan een regel een andere interpretatie krijgen. Technici zitten hier bovenop om eventuele gaten te misbruiken voor een eigen interpretatie. Alleen kan de FIA achteraf zeggen dat de regel in zijn gedachtengang niet anders bedoeld is en moet men aanpassen.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10050 is een antwoord op bericht #10039] zo, 24 december 2017 23:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het woordje truc moet je lezen als 'noodoplossing'.
En het gaat om het inzakken van de voorkant bij het insturen (meer rake, meer downforce effect van achtervleugel) tov het zakken van de achterkant op snelheid (minder rake, meer downforce diffuser, minder downforce achtervleugel).
En dit doen ze alleen als trucje om het gebrek aan pk's te compenseren.
Vergeet niet dat Mosley vlak voor kerst nieuwe richtlijnen heeft doorgestuurd. Of Red Bull hierop voorbereid was zal blijken in maart.

Btw, the magic word came from Ferrari. After Mercedes informed them of the Red Bull suspension...

Nieuwsgierig ?????

 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10052 is een antwoord op bericht #10050] ma, 25 december 2017 09:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Lekker konkelen onder elkaar om elke concurrent uit te schakelen dus. Benieuwd wanneer Mercedes zelf eens aangepakt wordt op hun 'trucjes'

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10057 is een antwoord op bericht #10050] ma, 25 december 2017 16:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Mosley...?!? Huh...?!?

Deze Mosley bedoel jij toch?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-1003742/F1-boss-Max- Mosley-exposed-sadomasochist-Nazi-orgy.html

 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10059 is een antwoord op bericht #10057] ma, 25 december 2017 21:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik bedoelde Whiting. Rare kronkel van mij.
Overigens gaat deze richtlijn over de stuuruitslag en de rijhoogte.
De kwestie die Red Bull dwars zat aan het einde van het seizoen had met de rijhoogte achter te maken.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10061 is een antwoord op bericht #10059] ma, 25 december 2017 22:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ja de hydraulische ophanging waarvan de olie kan worden gekoeld door de rijwind.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10063 is een antwoord op bericht #10048] di, 26 december 2017 03:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het lijkt wel te kloppen dat Renault de derde motor is in F1 op het moment, maar zelfs dat is lastig te controleren. Minder kracht, maar ook lichter, betere driveability en/of een zuinigere motor kan ook de doorslag geven.

Red Bull heeft altijd al kracht opgeofferd voor andere voordelen en daarop is de filosofie van het ontwerp van de auto ook op aangepast. Mercedes bijvoorbeeld hadden in 2017 een geweldige auto om mee te kwalificeren en voorop te rijden, maar een van de mindere auto's om mee in te halen. Dat is een totaal andere filosofie. Logisch dan ook dat teams die andere filosofie proberen te dwarsbomen.

Bovendien is het al vaker gesuggereerd dat Ferrari wellicht een handje geholpen is door Mercedes in het ontwerp van de krachtbron, het zou me daarom ook niet verbazen als ze elkaar soms tips geven om die filosofie van andere teams te dwarsbomen.
 
James Allen over de Honda switch [bericht #10093 is een antwoord op bericht #9821] vr, 29 december 2017 19:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 857
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

https://www.jamesallenonf1.com/2017/12/five-f1-2017-talking- points-mclaren-drops-honda-toro-rosso-steps-in/

Ook hij denkt dat Red Bull naar Honda overstapt echter hij denkt eerder aan 2020 !!!
Citaat:
Red Bull as a company benefited, though, as it was able to take the free engines and the team subsidy and make Toro Rosso more sustainable, while at the same time keeping an eye on the Japanese to see whether they start to really get their act together. If that does happen there could be the option of switching across to the main team for 2020, for example.
Als er in de commentaren onder het artikel de vraag komt hoe het dan zit met 2019 (omdat Renault niet meer wou leveren na 2018) antwoord hij

Citaat:


James Allen1
That's not confirmed

It went very quiet as RB argued that legally Renault may have to supply them
Leuk trouwens dat hij reageert op de commentaren op z'n artikel ...


Honda power !!!
 
Re: James Allen over de Honda switch [bericht #10094 is een antwoord op bericht #10093] vr, 29 december 2017 22:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 174
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Redbull moet zich toch tot 1 januari vastleggen voor de Motoren welke ze in 2019 willen gebruiken?!

Dus nu al Kiezen voor Honda is riskant. Beter verlengen met Renault en als die Honda echt goed blijkt dan verzinnen ze wel iets waardoor ze niet verder kunnen met Renault.

Cheers Forza


bacodraak schreef op vr, 29 december 2017 19:11
https://www.jamesallenonf1.com/2017/12/five-f1-2017-talking- points-mclaren-drops-honda-toro-rosso-steps-in/

Ook hij denkt dat Red Bull naar Honda overstapt echter hij denkt eerder aan 2020 !!!
Citaat:
Red Bull as a company benefited, though, as it was able to take the free engines and the team subsidy and make Toro Rosso more sustainable, while at the same time keeping an eye on the Japanese to see whether they start to really get their act together. If that does happen there could be the option of switching across to the main team for 2020, for example.
Als er in de commentaren onder het artikel de vraag komt hoe het dan zit met 2019 (omdat Renault niet meer wou leveren na 2018) antwoord hij

Citaat:


James Allen1
That's not confirmed

It went very quiet as RB argued that legally Renault may have to supply them
Leuk trouwens dat hij reageert op de commentaren op z'n artikel ...
 
Re: James Allen over de Honda switch [bericht #10095 is een antwoord op bericht #10094] vr, 29 december 2017 22:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Waarom niet simpelweg reageren op een posting zonder te citeren? Ik begrijp 't niet,het is haast onleesbaar met dat geciteer.

Op deze manier ben je de Taki Inoue van het forum hierzo...


https://www.topgear.nl/autotests/taki-inoue-slechtste-f1-cou reur-ooit-uitgelicht/
 
Re: James Allen over de Honda switch [bericht #10099 is een antwoord op bericht #10095] za, 30 december 2017 01:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 857
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

de MAX-fan schreef op vr, 29 december 2017 22:53
Waarom niet simpelweg reageren op een posting zonder te citeren? Ik begrijp 't niet,het is haast onleesbaar met dat geciteer.

Op deze manier ben je de Taki Inoue van het forum hierzo...


https://www.topgear.nl/autotests/taki-inoue-slechtste-f1-cou reur-ooit-uitgelicht/
Raar !!!!!


Honda power !!!
 
Re: James Allen over de Honda switch [bericht #10101 is een antwoord op bericht #10095] za, 30 december 2017 12:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

de MAX-fan schreef op vr, 29 december 2017 22:53
Waarom niet simpelweg reageren op een posting zonder te citeren? Ik begrijp 't niet,het is haast onleesbaar met dat geciteer.
Op deze manier ben je de Taki Inoue van het forum hierzo...
https://www.topgear.nl/autotests/taki-inoue-slechtste-f1-cou reur-ooit-uitgelicht/

@MAX-fan. Wees blij dat Forza tenminste de moeite neemt om op een post te reageren!
Gelukkig worden er in deze rustige F1 tijd nog artikelen en filmpjes geplaatst.
Helaas wordt er bijna niet op gereageerd, waar een forum eigenlijk voor bedoeld is.
Om dan te vallen over het feit HOE Forza reageert en jouw link erbij, vind ik erg kinderachtig.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10103 is een antwoord op bericht #10063] za, 30 december 2017 18:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 113
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Theo schreef op di, 26 december 2017 03:49
Het lijkt wel te kloppen dat Renault de derde motor is in F1 op het moment, maar zelfs dat is lastig te controleren. Minder kracht, maar ook lichter, betere driveability en/of een zuinigere motor kan ook de doorslag geven.
...
Volgens amus klopt dat ook, ze komen vandaag met een interressant artikel:
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/die-staerksten- motoren-der-formel1-geschichte-8220003.html

Mercedes 949pk
Ferrari 934pk
Renault 907pk
Honda 881pk
 
Re: James Allen over de Honda switch [bericht #10104 is een antwoord op bericht #10101] za, 30 december 2017 19:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Citaat:
Om dan te vallen over het feit HOE Forza reageert en jouw link erbij, vind ik erg kinderachtig.

Ja,was een domme posting van me. Niet specifiek aan Forza gericht maar in het algemeen.

Dit bedoelde ik: hele lappen tekst die geciteerd en dus herhaald worden,vaak met reakties op die lappen tekst er weer bij gequote...niet echt prettig om door te ploegen. Misschien is 't een goed ideetje om wat van die lappen tekst te deleten zoals ik nu heb gedaan met deze posting?

Hoe dan ook,sorry nogmaals en ik doe m'n best om af en toe wat zinnigs bij te dragen hierzo maar is het niet altijd een geslaagde bijdrage...
 
Re: James Allen over de Honda switch [bericht #10105 is een antwoord op bericht #10104] za, 30 december 2017 20:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

de MAX-fan schreef op za, 30 december 2017 19:11
Citaat:
Om dan te vallen over het feit HOE Forza reageert en jouw link erbij, vind ik erg kinderachtig.
Ja,was een domme posting van me. Niet specifiek aan Forza gericht maar in het algemeen.
Hoe dan ook,sorry nogmaals en ik doe m'n best om af en toe wat zinnigs bij te dragen hierzo
maar is het niet altijd een geslaagde bijdrage...
Goed dat je even zo sportief gereageerd hebt MAX-fan. Yay Wel zo leuk voor FORZA.

[Bijgewerkt op: za, 30 december 2017 20:37]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: James Allen over de Honda switch [bericht #10106 is een antwoord op bericht #10105] za, 30 december 2017 21:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Honda houd het oude wrak nog bij de hand als reserve.....

https://www.autobahn.eu/6956/wut-honda-heeft-de-2017-motor-a ls-backup-voor-2018/
 
Re: James Allen over de Honda switch [bericht #10107 is een antwoord op bericht #10106] zo, 31 december 2017 09:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Roelof schreef op zo, 31 december 2017 07:13
Honda houd het oude wrak nog bij de hand als reserve...
Ja, ik lees dit soort reacties op meerdere websites, maar volgens mij klopt de vertaling en/of interpretatie niet. Honda heeft ergens een keer gezegd dat het concept van hun huidige motor niet zal veranderen voor 2018. Daarom zullen de auto's geprepareerd zijn om zowel de 2017 als de 2018 motoronderdelen te kunnen gebruiken. De reden is natuurlijk dat er nog veel rek zit in dit concept.

Na 2016 stapten ze over op een nieuw concept en toen bleek dat in Melbourne (2017), tijdens de eerste grand prix, sommige onderdelen nog niet helemaal werkten, viel er dus niets anders te doen dan toezien, aangezien ze de 2016 onderdelen niet meer konden gebruiken. Dat probleem zullen ze dus zeker niet hebben dit jaar.

Verder begrijp ik dat Renault, Ferrari en Honda nu eenzelfde concept gebruiken voor 2018, maar dat Mercedes een nieuw concept gaat inzetten. Het zal dus spannend worden of alles al goed werkt tijdens de eerste GPs voor de Mercedes teams.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10108 is een antwoord op bericht #10103] zo, 31 december 2017 09:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Singapore2008 schreef op zo, 31 december 2017 04:25


Mercedes 949pk
Ferrari 934pk
Renault 907pk
Honda 881pk
Belangrijk is dus wel om te bedenken dat het niet slechts om PKs gaat, maar ook om driveability, verbruik, gewicht, zwaartepunt, etc.
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10111 is een antwoord op bericht #10108] zo, 31 december 2017 15:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik hoop dat er nu echt een gat gedicht is met dat olie verbranden, het constante gedownplay daaromtrent en het feit dat Mercedes in Spa nog gauw even een 1,2 liter gebruikende motor erin lepelde (tegen het herenaccoord met Ferrari in) en deze pas in Brazilië vervingen zegt mij dat de olie weldegelijk veel voordeel heeft opgeleverd (deze wagens zijn fuel restricted). Ik hoop dat de FIA hier nu het speelveld ook eindelijk eens gelijk trekt want bij RBR wordt wel telkens de ophanging verboden maar Merc verbrand al olie alsbrandstof sinds de introductie van de hybride motoren (en zijn compleet de baas over iedereen sinds dat moment).
 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10147 is een antwoord op bericht #10111] vr, 05 januari 2018 20:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 287
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

https://media.giphy.com/media/l378oxSov2YLa3CA8/giphy.gif
gifjes werken niet?

[Bijgewerkt op: vr, 05 januari 2018 20:04]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Weer de voorwielophanging aangescherpt. [bericht #10149 is een antwoord op bericht #10147] za, 06 januari 2018 10:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 287
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sport schreef op vr, 05 januari 2018 20:03
https://media.giphy.com/media/l378oxSov2YLa3CA8/giphy.gif
gifjes werken niet?
Hopen dat 2018 beter word dan dat Max hier zelf neerzet ;)
https://media.giphy.com/media/l378oxSov2YLa3CA8/giphy.gif

[Bijgewerkt op: za, 06 januari 2018 10:18]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10161 is een antwoord op bericht #9821] vr, 12 januari 2018 10:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wingleader is op dit moment afwezig  Wingleader
Berichten: 17
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Goed verhaal. lekker kort ook.

Ik neem aan dat je gelezen hebt elders dat Mercedes een compleet nieuw blok heeft gebouwd voor 2018?
Nou die gaan WK worden in 18,19 en 20. Je kunt als Honda er een miljard per jaar in stoppen, de voorsprong van Mercedes die blijft gewoon. Ook voor de nieuwe PU configuratie in 2021 zie ik niemand Mercedes verslaan.
Het huidige blok is de basis voor deze PU config, dus wederom mijlen voorsprong.
Het hybride tijdperk van de F1 zal de geschiedenis ingaan als de langsdurende dominantie van een team.

Mocht Max ooit WK willen worden, zal hij vroeg of laat in een Mercedes moeten stappen.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10162 is een antwoord op bericht #10161] vr, 12 januari 2018 13:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik denk ook dat Mercedes nog wel even de kingpin zal blijven, zij geven verreweg het meeste uit. Toch zag je 2e seizoenshelft dat als er een slimme aerodynamische vondst wordt gedaan dat RBR (in Brazilie weer verboden helaas) er (vooral in de handen van Max) toch bij kan zitten.

Dat motorblok, wellicht zetten ze nog een volgende stap hoor en zullen ze inderdaad in de verte verdwijnen, maar mag ik nog een beetje hoop houden dat als nu daadwerkelijk er strenger wordt opgetreden tegen oil als fuel gebruiken dat dit Mercedes noodzaakt tot een herdesign?
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10163 is een antwoord op bericht #10162] vr, 12 januari 2018 14:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wingleader is op dit moment afwezig  Wingleader
Berichten: 17
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ik hoop keihard met je mee Sieper, echter ik hoop ook al jaren op de hoofdprijs in de Lotto. Gaat niet gebeuren helaas.


Wingleader
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10164 is een antwoord op bericht #10163] vr, 12 januari 2018 14:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Daar hoop ik niet eens op, doe er gewoon niet aan mee. Maar die Max hoopt die gloeit altijd zo lekker warm van binnen Smile (vieze man ben ik)
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10165 is een antwoord op bericht #10161] vr, 12 januari 2018 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Nou zo somber zie ik het nou ook weer niet...
Een compleet nieuw blok brengt ook risico's met zich mee vergeet dat niet en met het olie verbranden heeft Mercedes altijd een groot voordeel gehad. Ze schroefde niet voor niets vorig jaar in Monza een nieuw blok erin om nog 1,2 liter olie te mogen verbranden. Ook het laatste blok van Lewis hoefde maar 1,5 GP weekend mee te gaan waardoor het beeld weer een beetje vertekend was.
Ik houd echt nog hoop je hebt kunnen zien welke stap Ferrari afgelopen winter heeft gemaakt ook met hun PU......niet dat ik heel veel vertrouwen heb in Renault maar Honda samen met RB is geen combinatie die je zomaar kunt afschrijven! Zij hebben ook heel veel geld samen en als enige hebben ze een testteam waarbij men niet zal klagen ook niet bij 6 gridpenalty's in 6 races als dit voordelig is voor de ontwikkeling.
En ze hoeven ook niet MB voorbij als ze maar heeel dicht in de buurt komen!! Positief blijven, laat het team maar 24/7 door ontwikkelen zodat ieder foutje van de concurrent genadeloos word afgestraft! Aan Max zal het niet liggen......
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10166 is een antwoord op bericht #10161] vr, 12 januari 2018 16:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zeker heb ik dat gelezen.
Maar ik weet ook dat RBR en Ferrari menen dat het grootste deel (en misschien wel alles) van de beroemde Q3 boost, het zogenaamde knopje van Mercedes kwam uit het mee verbranden van de olie. Ook Renault heeft voor 2018 weer stappen gemaakt als het gaat om toename van vermogen en betrouwbaarheid.
Voor wat betreft Honda.
Het maakt wel degelijk als je een grote hoeveelheid mensen, middelen en faciliteiten paart aan inzet. De Verenigde staten wisten zo ooit een achterstand in de ruimtewedloop om te zetten in de eerste maanlanding.
Daarnaast heeft RBR een andere seizoensstart dan vroeger. De auto is vrijwel klaar. Correlatieproblemen zijn er niet meer, en man gaat door met de ontwikkeling van hun huidige chassis concept. Een concept wat Mercedes nu ook adopteert.
De geschiedenis van de F1 leert dat de langste periode van dominantie nu wel geweest is. Een strijd om de titels tussen 3, en misschien wel 4 teams. Dat is toch wat we wilden?
Niemand heeft een glazen bol, en dat is maar goed ook. Anders konden we gelijk naar de prijsuitreiking.
En dan is het niet zeker of Max dan de bovenliggende coureur gaat worden.
Maar Max kan wel net het verschil maken, ook in een iets mindere auto. Ook hij is weer een jaar meer ervaren.

Voor wie er toegang toe heeft moet het uitgebreide artikel vandaag in Autosport(plus) maar eens lezen van de hand van Ben Anderson; "How Verstappen became Hamilton's biggest threat"
Team Verstappen heeft heus niet alleen voor het geld zich voor nog eens 3 jaar gecommitteerd aan RBR.
Ik ben dus helemaal niet zo pessimistisch. En Max kan best nog eens overstappen naar Mercedes. Maar dan na een periode van dominantie van RBR-Renault en RBR-Honda. Als Mercedes er nog is na 2021.
3 keer DWC met RBR, 3 keer met Ferrari en 3 keer met Mercedes. Een soort triple, triple crown.
Zijn we gelijk van dat record van mijn naamgenoot af.
Maar die eerste, hopelijk in 2018, blijft toch het mooiste.
Op naar een mooi F1 seizoen.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018, Renault motor. [bericht #10167 is een antwoord op bericht #10166] vr, 12 januari 2018 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op vr, 12 januari 2018 16:38
Ook Renault heeft voor 2018 weer stappen gemaakt als het gaat om toename van vermogen en betrouwbaarheid.

Abiteboul was niet zo positief. Heb jij hier meer informatie over? Hoeveel meer vermogen en hoe zit het met de MGU-K, nog steeds de 2016 versie?












 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018, Renault motor. [bericht #10168 is een antwoord op bericht #10167] vr, 12 januari 2018 19:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1116
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op vr, 12 januari 2018 17:37
Schummie01 schreef op vr, 12 januari 2018 16:38
Ook Renault heeft voor 2018 weer stappen gemaakt als het gaat om toename van vermogen en betrouwbaarheid.
Abiteboul was niet zo positief. Heb jij hier meer informatie over? Hoeveel meer vermogen en hoe zit het met de MGU-K, nog steeds de 2016 versie?
Ik las dit laatst Wouter, gaat over de betrouwbaarheid en kwalificatiemodus. Weet niet of dat het geen is wat je bedoelt.

https://nl.motorsport.com/f1/news/renault-abiteboul-strenger e-kwaliteitscontrole-motor-994286/
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018, Renault motor. [bericht #10169 is een antwoord op bericht #10168] vr, 12 januari 2018 22:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Jip schreef op vr, 12 januari 2018 19:19
Wouter schreef op vr, 12 januari 2018 17:37
Schummie01 schreef op vr, 12 januari 2018 16:38
Ook Renault heeft voor 2018 weer stappen gemaakt als het gaat om toename van vermogen en betrouwbaarheid.
Abiteboul was niet zo positief. Heb jij hier meer informatie over? Hoeveel meer vermogen en hoe zit het met de MGU-K, nog steeds de 2016 versie?
Ik las dit laatst Wouter, gaat over de betrouwbaarheid en kwalificatiemodus. Weet niet of dat het geen is wat je bedoelt.

https://nl.motorsport.com/f1/news/renault-abiteboul-strenger e-kwaliteitscontrole-motor-994286/

Nee Jip, dat is niet wat ik bedoel, maar toch bedankt voor jouw reactie.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10170 is een antwoord op bericht #10166] za, 13 januari 2018 09:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 287
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op vr, 12 januari 2018 16:38

Voor wie er toegang toe heeft moet het uitgebreide artikel vandaag in Autosport(plus) maar eens lezen van de hand van Ben Anderson; "How Verstappen became Hamilton's biggest threat"
https://www.motorsport.com/f1/news/how-verstappen-became-ham ilton-s-biggest-threat-995111/
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10171 is een antwoord op bericht #10170] za, 13 januari 2018 09:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

http:// us.pressfrom.com/news/sports/-112367-how-verstappen-became-h amiltons-biggest-threat/

Deze kan iedereen lezen.


Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10172 is een antwoord op bericht #10171] za, 13 januari 2018 10:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wet! schreef op za, 13 januari 2018 09:54
https:// us.pressfrom.com/news/sports/-112367-how-verstappen-became-h amiltons-biggest-threat/

Deze kan iedereen lezen.
Bedankt voor de link zeer leuk leesvoer Yay
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10173 is een antwoord op bericht #10172] za, 13 januari 2018 22:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zerobyte schreef op za, 13 januari 2018 20:49
Bedankt voor de link zeer leuk leesvoer Yay
Tuurlijk, de schrijver steekt een set veren in de achterste van Max, maar toch ben ik het niet helemaal eens met de analyse. Als we het hebben over Lewis en Max, denk ik eerder aan wat Lewis was voor Schummi: een troonopvolger. Een nieuwe generatie, zo goed, dat het stokje overgenomen kan worden. Natuurlijk zullen er nog wel kampioenschappen worden verloren aan Lewis, en misschien nog wel anderen tussendoor, maar ik denk dat Lewis hoopt dat Max het stokje kan overnemen.

En Max zou een waardige opvolger zijn.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10174 is een antwoord op bericht #10173] zo, 14 januari 2018 09:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
X-Wing'76 is op dit moment afwezig  X-Wing'76
Berichten: 1
Geregistreerd: januari 2018
Karting

Hamilton beschrijft precies zoals Max is, hij heeft de racecraft die Hamilton heeft, de werkethiek van Vettel en de over mijn lijk mentaliteit van Alonso. Het enige wat ontbreekt is de ervaring om werkelijk kampioen te worden maar die potentie is aanwezig, wat Jos zegt dat het er 100% zeker een keer uit komt.
Wat ook wel mooi is, is het feit dat RB de tijd krijgt om Max een auto te geven die hem WDC kan maken. Het hangt vooral af van hoeveel verschil er in motorvermogen is tussen de Mercedes, Ferrari en de Renault. Dat is nu +- 30 op Ferrari en 40 op Mercedes minder PK's.
Ben in ieder geval benieuwd wat 2018 gaat brengen.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10175 is een antwoord op bericht #10170] ma, 15 januari 2018 13:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sport schreef op za, 13 januari 2018 09:27
Schummie01 schreef op vr, 12 januari 2018 16:38

Voor wie er toegang toe heeft moet het uitgebreide artikel vandaag in Autosport(plus) maar eens lezen van de hand van Ben Anderson; "How Verstappen became Hamilton's biggest threat"
https://www.motorsport.com/f1/news/how-verstappen-became-ham ilton-s-biggest-threat-995111/
Zoals 'Wet!' al linked...
vindt het altijd verbazingwekkend hoe autosport/motorsport altijd iets achter een paywall weten te proppen wat gewoon op het net te lezen is.

https://www.msn.com/en-us/autos/other/how-verstappen-became- hamiltons-biggest-threat/ar-AAuBogV
https://us.pressfrom.com/news/sports/-112367-how-verstappen-b ecame-h amiltons-biggest-threat

[Bijgewerkt op: ma, 15 januari 2018 13:32]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10176 is een antwoord op bericht #10175] ma, 15 januari 2018 15:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Espresso,

dat stuk is oorspronkelijk door Motorsport journalisten geschreven, dan ook bij hen (achter de pay wall te lezen). Dat ze het daarna (een aantal dagen later) verkopen/aanbieden via/aan MSN is niet zo heel gek. Als pay user kun je het iig eerder lezen en soms blijft het exclusief, in dit geval niet.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10177 is een antwoord op bericht #10175] ma, 15 januari 2018 21:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 174
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

mooi stukje.
ik ben het met 1 ding niet eens, dat het zijn schuld is, dat hij bij de ongeluken betrokken is geraakt.

Max lukt het juist Heel goed om, om de rommel heen te rijden. Die Crash in Barcelona kon hij niks aan doen, Singapore ook niet. Alleen de Crash met Ricciardo was zijn fout. Daar wilde hij te snel zijn verlies terug pakken.

als er iemand is, die juist ongelukken veroorzaakt, dan is het wel Vettel.

Cheers Forza

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10178 is een antwoord op bericht #10177] ma, 15 januari 2018 23:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Nog 66 dagen en het gaat weer los.We zullen het zien.



Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10179 is een antwoord op bericht #10178] di, 16 januari 2018 11:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Monza maakte hij zichzelf ook kwetsbaar bij het inhalen op Massa (die idioot afgressief pareerde). Max vroege poging (nog voor de DRS) was m.i. wel met goede reden, Max wilde de aansluiting met de toppers houden/zo snel mogelijk vinden, om hier wat klaar te kunnen maken. Zonder die gridstraf of als hij hoger in het kampioenschap had gestaan was hij zeker geduldiger geweest. Max is idd niet zo dom als sommigen nog schijnen te denken.

het enige waar ik het wel wat mee eens ben (en daar valt voorgaande actie toch ook een beetje onder) als het niet zijn kant op valt wil hij wat ongedurig zijn. Daar moet hij volgend jaar (als de auto nu wel mee kan??) toch echt wat voorzichtiger mee zijn. En zo spreek ik mezelf toch gedeeltelijk tegen maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10182 is een antwoord op bericht #10179] di, 16 januari 2018 13:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De actie van Max op Monza is net een van die acties waarom er überhaupt nog mensen naar de Formule 1 kijken, stel je voor zulke coureurs gaan ook alleen nog maar met DRS inhalen. En ook ik blijf erbij dat het gewoon een lompe botte actie was van Massa......Max weet dat als hij buitenom gaat hij bij de volgende knik aan de binnenkant zit, hij zit ernaast en Massa moet i.m.o ruimte geven maar rampt Max bewust of omdat hij blind is. Max zou voor dezelfde actie gegarandeerd een straf hebben gekregen Massa ging vrijuit, als F1 liefhebber is geen straf dan wel de beste oplossing anders kunnen ze beter stoppen met racen. Maar voor wat betreft Max zijn jaar en rijstijl heeft hij extreem weinig fouten gemaakt voor zijn leeftijd en ervaring en op het moment dat hij moet gaan rekenen en zijn acties moet gaan afwegen omdat hij meedoet voor het kampioenschap, ook dan hebben ze aan Max een hele hele zware tegenstander, laat het seizoen maar snel beginnen!!
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10183 is een antwoord op bericht #10182] di, 16 januari 2018 14:55 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Was een bewussie van Massa.
 
Vorige onderwerp: gridgirls
Volgende onderwerp: De verschillen tussen Red Bull en de overige teams
Naar forum gaan: