Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Ondertussen in Milton Keynes 2018 ( )
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10751 is een antwoord op bericht #10743] za, 24 februari 2018 09:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 90
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ben ik het niet helemaal mee eens. Dit draadje is, gezien de vele views, een centraal draadje op het forum geworden en moet m.i. goed vindbaar blijven. Ik snap dat het gebeurt maar het is niet echt "klantvriendelijk" om het nu ineens te verplaatsen. Als men vindt dat het niet onder Jos en Max Verstappen thuishoort had het al eerder verplaatst moeten / kunnen worden........ Daarnaast: alles wat in MK gebeurt heeft wel degelijk veel met Max te maken Smile

Met racende groet,
Pancake

[Bijgewerkt op: za, 24 februari 2018 09:14]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10752 is een antwoord op bericht #10751] za, 24 februari 2018 10:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Berichten: 156
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Pancake schreef op za, 24 februari 2018 09:12
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dit draadje is, gezien de vele views, een centraal draadje op het forum geworden en moet m.i. goed vindbaar blijven. Ik snap dat het gebeurt maar het is niet echt "klantvriendelijk" om het nu ineens te verplaatsen. Als men vindt dat het niet onder Jos en Max Verstappen thuishoort had het al eerder verplaatst moeten / kunnen worden........ Daarnaast: alles wat in MK gebeurt heeft wel degelijk veel met Max te maken Smile
Daarom mijn vraag, ik baal een beetje van het inconsequente gedoe rondom dit draadje. In de basis gaat dit over Max en de RB 14.., ja er komen soms andere afslagen maar de basis blijft. Voor mij hoort hij op zijn oude plek terug. Het meest interessante en meest gelezen draadje.


Einfach Kurven Machen
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10753 is een antwoord op bericht #10752] za, 24 februari 2018 11:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Mee eens.
 
Re: RB14 [bericht #10754 is een antwoord op bericht #10751] za, 24 februari 2018 11:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik merk trouwens dat er levendige discussies zijn over de grootte van de luchtinlaat boven de coureur en in de sidepods. Obv standaard breedte en hoogtematen (bv breedte van de achtervleugel) kan je schatten wat het oppervlak van de inlaat boven de coureur is. Dan is de conclusie dat de RB14 een kleinere opening heeft dan Mercedes. Als we de smalle openingen in de sidepods in gedachte meenemen, dan is dit toch een opmerkelijk verschil.
Ik kan niet anders dan concluderen dat Mclaren hetzelfde pad volgt: een kleine driehoekige inlaat die qua oppervlak zelfs nog kleiner lijkt dan de RB14, en een minder brede maar hogere inlaat in de sidepods die qua oppervlak misschien nog iets groter zijn dan van de RB14. Maar het is allemaal serieus klein.
Waar koeling van een Renault motor vorig nog een probleem was, zou je bijna geloven dat dit probleem nu is opgelost. Wat is er dan veranderd? Zeker weet ik het niet, maar het is goed mogelijk dat de complete motor en ers minder koeling nodig heeft. Maar ik vermoed dat ook onder de kap iets is gevonden om de aanwezige luchtstroom beter te laten koelen. Bv de hoek radiator. Kijk maar eens naar de bobbel kort achter de inlaat van de sidepods. Volgens de aanwezigen gaat het om eenextreem smalle achterkant van het body work ter hoogte van de achteras. Het lijkt erop dat ze fonder die kap iets aan het uitvreten zijn.. maar er is nergens een foto te zien van de rb14 die de echte vorm en verhouding van de coke bottle verraadt.
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10756 is een antwoord op bericht #10752] za, 24 februari 2018 12:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

raymondwitvoet schreef op za, 24 februari 2018 10:54
Pancake schreef op za, 24 februari 2018 09:12
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dit draadje is, gezien de vele views, een centraal draadje op het forum geworden en moet m.i. goed vindbaar blijven. Ik snap dat het gebeurt maar het is niet echt "klantvriendelijk" om het nu ineens te verplaatsen. Als men vindt dat het niet onder Jos en Max Verstappen thuishoort had het al eerder verplaatst moeten / kunnen worden........ Daarnaast: alles wat in MK gebeurt heeft wel degelijk veel met Max te maken Smile
.

Daarom mijn vraag, ik baal een beetje van het inconsequente gedoe rondom dit draadje. In de basis gaat dit over Max en de RB 14.., ja er komen soms andere afslagen maar de basis blijft. Voor mij hoort hij op zijn oude plek terug. Het meest interessante en meest gelezen draadje.
.
Ben het helemaal eens met jullie allebei. Hier staan allemaal zaken in die betrekking/invloed hebben op Max zijn raceprestaties.

De race topics moeten vanaf nu dan ook naar dit Formule1 subforum , want dat gaat over de hele Formule1 en niet alleen over Max.
 
Vooral... [bericht #10757 is een antwoord op bericht #10752] za, 24 februari 2018 13:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

als je bedenkt dat de voorganger van dit draadje en dit draadje samen volgens mij al 1,5 jaar onder Max&Jos heeft gestaan. Wat is er dan nu ineens veranderd vraag je je af ?

Tizz.
 
Niet enkel de omvang van de sidepots [bericht #10758 is een antwoord op bericht #10754] za, 24 februari 2018 14:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Het gaat zo te lezen ook om de hoog geplaatste ophanging en sidepots (rbr-mercedes-ferrari) t.o.v. de lage (conventioneel) plaatsing (renault-mclaren). Lage plaatsing zou als voordeel een lager zwaartepunt hebben.
 
rb14 on board beelden van shakedown [bericht #10761 is een antwoord op bericht #9821] za, 24 februari 2018 14:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Nu op site van rbr racing. Gaat lekker naar mijn gevoel. Maar dar zegt natuurlijk niets.
 
Re: Niet enkel de omvang van de sidepots [bericht #10762 is een antwoord op bericht #10758] za, 24 februari 2018 15:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gaat het om hoogte? Ik kan dat niet goed inschatten want dan heb ik fotos nodig vanaf een zelfde hoogte. Ik zie ook dat de side impact construction een rol speelt, los van de hoogte. Deze zit nu bij rb14 boven de luchtinlaat zodat die ook gebruikt wordt om de lucht de opening van de side pods in te sturen. Daardoor zou er meer lucht naar binnen kunnen komen waardoor de ingang verder verkleind kan worden. Het ding heeft ook een functie om de lucht onder- en bovenlangs weg van de achterwielen te houden.

[Bijgewerkt op: za, 24 februari 2018 15:38]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10763 is een antwoord op bericht #10752] za, 24 februari 2018 16:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
LotusJPS is op dit moment afwezig  LotusJPS
Berichten: 85
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Ook mee eens.
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10766 is een antwoord op bericht #10763] za, 24 februari 2018 19:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Het kan vast niet alleen de hoogte zijn inderdaad, gelukkig maar want als RBR echt de beste oplossing heeft dan hebben ze die denk ik de rest van het seizoen dan voor zich alleen.

Bij extreme rake zakt de auto ook op snelheid juist achter in (zit de intake weer lager tov de halo) en dan (hoge snelheid) heb je juist ook het meeste vermogen nodig (bij accelereren natuurlijk ook en dan staat de kont aan het begin nog wél hoog).

[Bijgewerkt op: za, 24 februari 2018 19:12]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Niet enkel de omvang van de sidepots [bericht #10768 is een antwoord op bericht #10762] za, 24 februari 2018 20:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Lampje is op dit moment afwezig  Lampje
Berichten: 21
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Kan het zijn dat de nieuwe MGU-K nog een rol speelt want bij mijn weten
had de 2016 versie nog behoorlijk veel koeling nodig.
 
Re: Vooral... [bericht #10770 is een antwoord op bericht #10757] zo, 25 februari 2018 09:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 90
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ik zeg: subforum item van maken Smile

Met racende groet,
Pancake
 
vooruitzichten rb14 [bericht #10772 is een antwoord op bericht #9821] zo, 25 februari 2018 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Vorig jaar dichtte red bull in de 2e helft het gat met de top 2. Dit jaar is de rb14 tijdig af, ziet die er agressief uit, heeft renault ws stappen gemaakt en is red bull zoals voorheen weer in staat om snel door te ontwikkelen. RBR gaat volle bak dit jaar. Dus waarom zouden ze de lijn van einde vorig jaar niet kunnen doortrekken? Max toonde zich vrij gemutst bij de shake down, dus dat is eveneens een positief gegeven. Benieuwd of dat vertrouwen einde volgende week wordt bevestigd. Mclaren kan wel eens de dark horse zijn, maar ik verwacht dat niet; veel blabla (typisch Amerikaans) vanuit dat team en teveel Alonso dit en Alonso dat (vermoeiend en een topcoureur onwaardig).
 
Re: Vooral... [bericht #10773 is een antwoord op bericht #10770] zo, 25 februari 2018 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:
Although longer-life engines and the decision to not risk reliability means there will not be a dramatic leap forward in performance against Mercedes and Ferrari for now, Abiteboul says that he is hoping Renault's power levels for Australia will be at the same level that it finished last season at.

"Our target is more or less to start in Melbourne with the same performance level as we finished in Abu Dhabi which is actually quite a decent performance baseline," he said.[

"And then we want to make it much more reliable, and make it in a way that we can extract the power in a consistent and sustainable manner and not have to turn down the engine because of reliability or temperature concerns. That is the baseline.

"Clearly power unit number two will be a step and power unit three will be another step."
bron Motorsport.com

En daar gaat mijn optimisme...


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Vooral... [bericht #10774 is een antwoord op bericht #10773] zo, 25 februari 2018 10:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Die abyteboul nemen we toch niet meer serieus? Die man kwakt er van alles uit...snap niets van renault dat die nog wordt gehandhaafd. Heb zelf het idee dat renault wel degelijk stappen heeft gemaakt.
 
Re: Niet enkel de omvang van de sidepots [bericht #10776 is een antwoord op bericht #10768] zo, 25 februari 2018 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat kan. Een lichtere versie (zoals die van de 2017) betekent minder massa om te koelen. En dat kan weer tot warmteproblemen leiden. Mogelijk dat ze die nu onder controle hebben. Maar het zou mij niet verbazen als er meer speelt.
 
Re: Vooral... [bericht #10777 is een antwoord op bericht #10774] zo, 25 februari 2018 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Voor Ferrari geldt trouwens hetzelfde. Alleen mercedes heeft waarschijnlijk stappen gemaakt met de motor, wat zomaar kan betekenen dat Force India en Williams mee gaan doen om de ereplaatsen achter de Mercedes. Okee, Williams met deze twee coureurs niet.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10778 is een antwoord op bericht #10773] zo, 25 februari 2018 12:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bernuldi schreef op zo, 25 februari 2018 10:48
Citaat:
Although longer-life engines and the decision to not risk reliability means there will not be a dramatic leap forward in performance against Mercedes and Ferrari for now, Abiteboul says that he is hoping Renault's power levels for Australia will be at the same level that it finished last season at.

"Our target is more or less to start in Melbourne with the same performance level as we finished in Abu Dhabi which is actually quite a decent performance baseline," he said.

"And then we want to make it much more reliable, and make it in a way that we can extract the power in a consistent and sustainable manner and not have to turn down the engine because of reliability or temperature concerns. That is the baseline.

"Clearly power unit number two will be a step and power unit three will be another step."
bron Motorsport.com

En daar gaat mijn optimisme...

Hij zei verder:

Citaat:
"Dat is voornamelijk het plan voor de eerste testweek, om er zeker van te zijn dat er geen discrepantie zit tussen de praktijk en de testbank. In de eerste testweek kijk ik dus niet naar de rondetijden want alles zal enorm teruggeschroefd worden. In de tweede test willen we de motor meer representatief laten draaien."

We hoeven de eerste testweek de Renault motor dus niet te volgen, als het klopt wat hij zegt.

Citaat:
Op de vraag hoe het staat met de veelbesproken kwalificatiemodus, antwoordde de topman: "Wij hebben een speciale modus voor de kwalificatie. Daar wil ik op dit moment niet veel meer over kwijt."

Hopelijk spreekt hij hier de waarheid.

[Bijgewerkt op: zo, 25 februari 2018 12:15]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10779 is een antwoord op bericht #10778] zo, 25 februari 2018 13:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 727
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Laten we de reactie van Max maar afwachten aan het einde van deze testweek. Daar kan ze genoeg van af lezen. Al die BS nieuws en pr van tegenwoordig mogen ze van mij houden.
 
Re: Vooral... [bericht #10781 is een antwoord op bericht #10773] zo, 25 februari 2018 13:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat komt aardig overeen met wat the frog mij vertelde.
https:// forum2.verstappen.nl/index.php?t=msg&th=401&goto=106 79&S=1694d08e87bd46a341968cc28c802a28#msg_10679

Helaas is de Merc wel sterker geworden. Het zal dus echt uit het chassis moeten komen wil Max dit jaar meedoen om de echte prijzen.
 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10784 is een antwoord op bericht #10778] zo, 25 februari 2018 14:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@ Wouter,

Je optimisme mag gewoon blijven. Die ruim 950 pk is meer dan vorig jaar bij de races waar de motor niet werd teruggeschroefd. Juist ja, de races waar Max gewoon mee kon komen.
In de eerste week wordt de motor nog met ongeveer 16 pk geknepen t.b.v. het testen van de betrouwbaarheid. In de tweede week komt die 16 pk erbij. Misschien al wel eerder als het prima blijft gaan met de ronden. Bij de eerste motorwissel komt de tweede 16 pk erbij. En kennelijk zit er nog meer in de pipeline.
Mercedes stond vorig jaar op 849 pk, berekend aan de hand van gps gegevens. Daar kan wat tussen zitten, maar geen 10 pk.
Het is dus maar goed (voor Mercedes) dat ze ook wat gevonden hebben, anders zat Renault (en Ferrari) er al bij.
We moeten even afwachten of deze week de betrouwbaarheid in de praktijk ook goed blijft. Zo ja, dan ziet het er gewon heel goed uit voor RBR.
Ook het chassis belooft heel veel. Volgens mijn info is die ruim 950 pk gewoon 955 pk. Als daar nog ruim 16 pk bij komt bij de tweede motor, dan zitten we op 971 pk. Dan gaan we inderdaad volgend jaar met z'n allen door de 1000 pk grens, en is er bijna pariteit tussen de verschillende motorfabrikanten.
En veranderd er dus weinig tot niets aan de motorformule in 2021 zoals door velen, onder andere door mij, al wordt voorspeld.
Het olieverhaal van Mercedes en Ferrari is inmiddels ook wel duidelijk. Minimaal verantwoordelijk voor 20 pk van het "kwalificatie knopje" van Mercedes.
Dus ook daar geen voordeel meer.
Dit is allemaal realiteit.
Mijn optimistische kijk sluit niet uit dat RBR vanaf Melbourne de dominante auto blijkt te zijn.
Max moet dan zelf de rest maar doen.
Maar het lange wachten is (bijna) voorbij. Vanaf morgen lekker koude lucht de motoren in. En eind van de komende maand weten we het helemaal zeker.
 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10785 is een antwoord op bericht #10784] zo, 25 februari 2018 14:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op zo, 25 februari 2018 14:39
@ Wouter,

Je optimisme mag gewoon blijven. Die ruim 950 pk is meer dan vorig jaar bij de races waar de motor niet werd teruggeschroefd. Juist ja, de races waar Max gewoon mee kon komen.
In de eerste week wordt de motor nog met ongeveer 16 pk geknepen t.b.v. het testen van de betrouwbaarheid. In de tweede week komt die 16 pk erbij. Misschien al wel eerder als het prima blijft gaan met de ronden. Bij de eerste motorwissel komt de tweede 16 pk erbij. En kennelijk zit er nog meer in de pipeline.
Mercedes stond vorig jaar op 949 pk, Wink berekend aan de hand van gps gegevens.

@Schummie,

Citaat:
Op de vraag hoe het staat met de veelbesproken kwalificatiemodus, antwoordde de topman: "Wij hebben een speciale modus voor de kwalificatie. Daar wil ik op dit moment niet veel meer over kwijt."

Heb jij hier iets over gehoord? Als de overige 16 pk's er pas op de tweede motor bijkomen, hebben ze nu geen marge voor extra power in de kwali.
 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10790 is een antwoord op bericht #10785] zo, 25 februari 2018 16:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het komt erop neer dat er in de kwalificatiemode 15 tot 20 pk extra ter beschikking komt. Alleen in Q3. Dat komt bovenop de eerdere indicaties van de ter beschikking staande PK's.
Als al die getallen gehaald worden, dan begint Renault in de tweede week van Barcelona met die ruim 950 PK. In Q mode komt daar dan 15 tot 20 pk bij. Dat kan slechts tweemaal per weekend ingezet worden i.v.m. betrouwbaarheid. Precies genoeg voor 2 runs in Q3. Bij motor 2 komen dan die structurele 16 pk erbij.
Uiteraard als alles ook in de praktijk betrouwbaar blijkt te zijn.
Voor de simulator tests heeft RBR gereden met die 950 PK.
Volg je het nog?
Duidelijk is dat Renault steeds dichterbij is gekomen. Zodanig dat het motorvermogen niet meer bepalend zal zijn voor de prestaties van RBR.
Tenminste als geleverd wordt wat beloofd is. Maar je zou gezien alle voorgaande jaren eerder verwachten dat Renault wat aan de voorzichtige kant blijft. Dus ik geloof wel dat hun aangeleverde cijfers kloppen.
 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10791 is een antwoord op bericht #10790] zo, 25 februari 2018 16:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Pfoe wordt op deze manier nog een lastige keuze om op Honda over te stappen...
 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10792 is een antwoord op bericht #10790] zo, 25 februari 2018 16:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 727
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Schummie01 schreef op zo, 25 februari 2018 16:11
Het komt erop neer dat er in de kwalificatiemode 15 tot 20 pk extra ter beschikking komt. Alleen in Q3. Dat komt bovenop de eerdere indicaties van de ter beschikking staande PK's.
Als al die getallen gehaald worden, dan begint Renault in de tweede week van Barcelona met die ruim 950 PK. In Q mode komt daar dan 15 tot 20 pk bij. Dat kan slechts tweemaal per weekend ingezet worden i.v.m. betrouwbaarheid. Precies genoeg voor 2 runs in Q3. Bij motor 2 komen dan die structurele 16 pk erbij.
Uiteraard als alles ook in de praktijk betrouwbaar blijkt te zijn.
Voor de simulator tests heeft RBR gereden met die 950 PK.
Volg je het nog?
Duidelijk is dat Renault steeds dichterbij is gekomen. Zodanig dat het motorvermogen niet meer bepalend zal zijn voor de prestaties van RBR.
Tenminste als geleverd wordt wat beloofd is. Maar je zou gezien alle voorgaande jaren eerder verwachten dat Renault wat aan de voorzichtige kant blijft. Dus ik geloof wel dat hun aangeleverde cijfers kloppen.
Laten we even afwachten met Q3 halen en het gebruik van boost knopjes. McLaren gaat dit jaar volop meedoen. Renault gaat zelf ook stappen maken en Force India doet het gewoonlijk ook goed. Ik tel 5-6 teams die gaan strijden voor Q3, als het even mee dan wel tegen zit.
 
Re: Abiteboul over de motor en kwalimodus. [bericht #10793 is een antwoord op bericht #10790] zo, 25 februari 2018 16:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op zo, 25 februari 2018 16:11

Als al die getallen gehaald worden, dan begint Renault in de tweede week van Barcelona met die ruim 950 PK.
In Q mode komt daar dan 15 tot 20 pk bij.
Volg je het nog? lol

Het is me helemaal duidelijk, Schummie. Yay

Nu maar hopen dat dat geleverd wordt wat beloofd is door Abiteboul, zoals je zelf ook al zegt.
Ik wens je heel veel plezier bij het volgen van de testen en bedankt voor alle info.
 
Re: Abiteboul over de motor en kwalimodus. [bericht #10794 is een antwoord op bericht #10792] zo, 25 februari 2018 16:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

spark schreef op zo, 25 februari 2018 16:22

Laten we even afwachten met Q3 halen en het gebruik van boost knopjes. McLaren gaat dit jaar volop meedoen.
McLaren zal in het begin nog niet volop meedoen. Die zullen echt wel tegen kleine problemen aanlopen in het begin,
met de integratie van een nieuwe motor.

Citaat:
Renault gaat zelf ook stappen maken en Force India doet het gewoonlijk ook goed.
Ik tel 5-6 teams die gaan strijden voor Q3, als het even mee dan wel tegen zit.
Zeker zal Renault zelf ook stappen maken, maar ze hebben nog veel werk te verzetten qua wagen ontwikkeling.
Force India zie ik wel dichter bij RBR komen, die moeten we zeer zeker niet onderschatten.
 
Re: Abiteboul over de motor en kwalimodus. [bericht #10795 is een antwoord op bericht #10793] zo, 25 februari 2018 16:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 463
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Erg benieuwd waar de renault teams allemaal staan tov elkaar. Wat zou t verschil tussen rb en mclaren zijn? Wat heeft renault allemaal gevonden?

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: vooruitzichten rb14 [bericht #10798 is een antwoord op bericht #10772] zo, 25 februari 2018 18:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Eindelijk morgen is de dag, hopelijk gaat RB veel kilometers maken. Wel jammer dat vandaag Renault weer met het bericht is gekomen dat ze op safe gaan spelen en dat de eerste PU van 2018 zeker niet op vol vermogen gaat draaien. Erg triest terwijl ze eerst roepen dat ze alle betrouwbaarheid problemen getackeld hebben en een flinke stap hebben gemaakt........ik blijf tegen beter weten in hopen op de titel in 2018, met deze uitspraak is er nog maar 1 kans en dat is dat ze in samenspraak met RB daar wel de boel op 100% zetten i.c.m 1 of 2 pu's extra. Max vind het altijd wel een uitdaging achteraan starten........nog 1 nachtje slapen!
 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10800 is een antwoord op bericht #10779] zo, 25 februari 2018 21:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

100% mee eens, ik probeer 24/7 alle informatie m.b.t RB en Max te volgen, en hoop net als iedereen dat Max een auto krijgt waarmee hij kampioen kan worden. Maar vorig jaar was er in mijn ogen maar 1tje die steeds heel dicht bij de juiste voorspelling zat elk weekend en dat was Max! Eind van deze week hoop ik dat Max een geniepige smile laat zien en dat hij met een schittering in de ogen ons verteld dat hij nog niet weet hoe ze ervoor staan t.o.v. de rest😉
 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10868 is een antwoord op bericht #10800] ma, 26 februari 2018 18:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Goede eerste dag achter de rug, maar Horner maakt zoch zorgen over Renault en met name de opmerkingen van Abibetoul...Sandbagging?

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Abiteboul over de motor. [bericht #10881 is een antwoord op bericht #10868] ma, 26 februari 2018 23:44 Naar vorige bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Verder in de andere topics,dit heeft niks meer te maken met Ondertussen in Milton Keynes 2018.
A.U.B geen gezeur,topics genoeg.

Namens de mods:

Peter




Moderator www.verstappen.nl
 
Vorige onderwerp: gridgirls
Volgende onderwerp: De verschillen tussen Red Bull en de overige teams
Naar forum gaan: