Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Ondertussen in Milton Keynes 2018 ( )
teactie Anderson [bericht #10635 is een antwoord op bericht #10631] ma, 19 februari 2018 19:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Je zegt dat Anderson het dit keer bij het verkeerde eind heeft. Waarop baseer jij dat dan?
 
Re: teactie Anderson [bericht #10636 is een antwoord op bericht #10635] ma, 19 februari 2018 19:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dejavu01 schreef op ma, 19 februari 2018 19:22
Je zegt dat Anderson het dit keer bij het verkeerde eind heeft. Waarop baseer jij dat dan?
Ik zei; "Ik meen". Dat betekent dat volgens mijn mening Anderson het bij het verkeerde eind heeft. Hij schrijft dat hij eigenlijk weinig opvallende aanpassingen ziet t.o.v. vorig jaar. Hij is dus bang dat het weer tegenvalt t.o.v. wat Ferrari en Mercedes straks wellicht laten zien.
Ik zie persoonlijk wel vrij veel aanpassingen, en daarbij heeft RBR nog niet het achterste van de tong laten zien.
Zoals gezegd. Al volgende week krijgen we een goede indruk van wie er nu gelijk had.
 
RB13 en RB14 de verschillen . [bericht #10637 is een antwoord op bericht #9821] ma, 19 februari 2018 19:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 857
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1



Honda power !!!
 
Re: Ik zie... [bericht #10639 is een antwoord op bericht #10619] ma, 19 februari 2018 21:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 727
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Jip schreef op ma, 19 februari 2018 14:49
Wat een ontzettende gave wagen, geen andere woorden voor. Zo jammer dat de livery eraf gaat.
Denk ook dat we gewoon de 'normale' red bull livery gaan zien zoals in voorgaande jaren met
waarschijnlijk Aston Martin er iets duidelijker op. Wel gaaf om te zien hoe de auto ander is
vergeleken met andere teams. Met name die side pods, die er eigenlijk helemaal niet zijn.
Ik zie de modelbouwers al weer in hun handen knijpen met deze speciale livery. Dat wordt weer een extra plaatsje inruimen in de vitrinekast. Ik vindt hem trouwens ook prachtig, hoop dat er niet teveel aan veranderd wordt.
 
Ricciardo over de filmdag op Silverstone. [bericht #10644 is een antwoord op bericht #10630] di, 20 februari 2018 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2458
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Helemaal foutloos ging dat niet: de 28-jarige Australiër ging na twee derde van de maximale honderd kilometer af te hebben gelegd, de muur in.
Grote schade was er niet aan de RB14, maar voor Ricciardo zat de dag er wel op. Ondanks het ongeval was de stemming binnen het Red Bull-kamp vrij positief - zeer waardevolle data kon er vanwege het weer niet worden verzameld, maar de nieuwe bolide gedroeg zich prima. De allereerste ronde van de RB14 verliep echter verre van vlekkeloos: er was een probleem met het afvoeren van de brandstof, waardoor de bodemplaat los moest worden gehaald.
Citaat:
"Het is altijd lastig na pas een paar rondjes iets te zeggen, maar het eerste gevoel is goed", wordt Ricciardo geciteerd door Fox Sports Australia. Op het natte Silverstone heeft Ricciardo achter het stuur van de gloednieuwe auto "niks gedaan om bang van te worden", vertelt hij. "Maar de achterkant voelde zelfs in deze slechte omstandigheden heel vast op de weg. Het zijn positieve vroege voortekenen."
"Maar het is goed om te weten dat we de eerste 'uitdagingen' al achter de rug hebben", zegt hij. Volgens de Aussie duurde het zoals altijd bij zo'n eerste keer wel even voor hij de baan op kon. "Het is echter beter dat nu allemaal te doen dan in Barcelona."
Ricciardo moest even aan de Halo wennen. Niet zozeer qua zicht ("ik kon prima zien, al was het nieuw voor me") maar vooral qua in- en uitstappen. "Dat is allemaal nog wat ongemakkelijk, ik ga vast nog een spier verrekken! Het is echter maar een kleine hindernis, we wennen er vast aan."
 
Ricc gecrashed tijdens filmdag [bericht #10645 is een antwoord op bericht #9821] di, 20 februari 2018 10:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

zie: https://it.motorsport.com/f1/news/red-bull-crash-di-ricciard o-nel-filming-day-rb14-subito-danneggiata-1006728/

Ric is dus gecrashed na 2/3 van de afstand.
Misschien hadden ze toch die regen meister moeten inzetten?
Klungels....

Gr

Griffel
 
Re: Ik zie... [bericht #10646 is een antwoord op bericht #10639] di, 20 februari 2018 10:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 132
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

surprised Beter nu tegen dit soort problemen oplopen dan dat je het volgende week aan de hand hebt. De motor bleef in ieder geval heel.

Groet,
DeNak

[Bijgewerkt op: di, 20 februari 2018 10:42]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ik zie... [bericht #10647 is een antwoord op bericht #10646] di, 20 februari 2018 11:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
achteruit is op dit moment afwezig  achteruit
Berichten: 37
Geregistreerd: maart 2017
Karting

DeNak schreef op di, 20 februari 2018 10:39
surprised Beter nu tegen dit soort problemen oplopen dan dat je het volgende week aan de hand hebt. De motor bleef in ieder geval heel.
Dat is zeker een geweldig teken Smile


 
Re: Ik zie... [bericht #10650 is een antwoord op bericht #10647] di, 20 februari 2018 15:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

achteruit schreef op di, 20 februari 2018 11:49
DeNak schreef op di, 20 februari 2018 10:39
surprised Beter nu tegen dit soort problemen oplopen dan dat je het volgende week aan de hand hebt. De motor bleef in ieder geval heel.
Dat is zeker een geweldig teken Smile
Meen je dat nou? Of bedoel je dat cynisch. De motor moet minimaal 7 maal 300 km race afstand mee, nog los van alle vrije trainingen en kwalificaties. Dan praat je al snel over een kleine 5000 km. Om dan ongeveer 66 km heel blijven een goed teken te noemen lijkt me wel erg voorzichtig. Maar inderdaad, de motor is nog niet geploft binnen 1,5 procent van de beoogde levensduur.
 
Re: Ik zie... [bericht #10651 is een antwoord op bericht #10650] di, 20 februari 2018 15:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

hahah toch al heel wat voor een renault drive
 
Re: Pers twijfelt over de sidepots [bericht #10653 is een antwoord op bericht #10629] di, 20 februari 2018 16:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Net eerste shotje van de Renault gezien, was maar 1 foto maar kan mijn niet aan de indruk onttrekken dat ook hun sidepods erg klein zijn! Of RB heeft zich gewoon gehouden aan de hoeveelheid koeling die de nieuwe PU nodig heeft of het mannetje van de FIA die naar Renault is gegaan, heeft tijdens het eerste gesprek met Renault maanden geleden deze filosofie van RB al doorgespeeld.......... ( of ik heb niet goed gekeken naar de eerste foto van Renault )
 
Re: Pers twijfelt over de sidepots [bericht #10654 is een antwoord op bericht #10653] di, 20 februari 2018 16:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 727
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

MadMax schreef op di, 20 februari 2018 16:13
Net eerste shotje van de Renault gezien, was maar 1 foto maar kan mijn niet aan de indruk onttrekken dat ook hun sidepods erg klein zijn! Of RB heeft zich gewoon gehouden aan de hoeveelheid koeling die de nieuwe PU nodig heeft of het mannetje van de FIA die naar Renault is gegaan, heeft tijdens het eerste gesprek met Renault maanden geleden deze filosofie van RB al doorgespeeld.......... ( of ik heb niet goed gekeken naar de eerste foto van Renault )
Het mannetje van de FIA die naar Renault is gegaan heeft geen directe informatie verstrekt. Net als wij vroeger het spelletje speelde, zei hij maar twee verschillende woorden tegen Renault: warm, koud Smile

 
Re: Pers twijfelt over de sidepots [bericht #10656 is een antwoord op bericht #10654] di, 20 februari 2018 16:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik zie daar eerder een kopie van de sidepod van vorig jaar van RBR (inspiratie noemen we dat dan) dan een kopie van degene van DIT jaar dus dat mannetje heft ze dan niet veel wijzer gemaakt (als dat het doel zou zijn).
 
Re: Pers twijfelt over de sidepots [bericht #10657 is een antwoord op bericht #10629] di, 20 februari 2018 17:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Net een afbeelding gezien van de RB14 in de kleuren van de RB13 erg interessant!! Een veel slankere neus valt mij als eerste op, een behoorlijk groot verschil!
 
Re: Pers twijfelt over de sidepots [bericht #10658 is een antwoord op bericht #10657] di, 20 februari 2018 17:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2458
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

MadMax schreef op di, 20 februari 2018 17:05
Net een afbeelding gezien van de RB14 in de kleuren van de RB13 erg interessant!! Een veel slankere neus valt mij als eerste op, een behoorlijk groot verschil!
Waar kan ik die vinden? Zou het ook graag zien. Alvast bedankt.

[Bijgewerkt op: di, 20 februari 2018 17:23]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Pers twijfelt over de sidepots [bericht #10659 is een antwoord op bericht #10658] di, 20 februari 2018 17:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

https://www.autobahn.eu/7464/sean-bull-maakt-drie-designs-vo or-nieuwe-livery-rb14/
 
Re: Ik zie... [bericht #10661 is een antwoord op bericht #10618] di, 20 februari 2018 19:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Berichten: 156
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dejavu01 schreef op ma, 19 februari 2018 14:38
Andere voorwielophanging
Andere achterwielophanging
Smallere neus
Zwevende met de sidepots geintegreerde vleugel (heel apart)
Andere luchtinlaat roll bar
Nog smallere sidepots
Hogere rake
Andere vloer aan de zijkanten

Dus best wel veel zichtbare veranderingen.
De renault krachtbron laat ook een vrij bruut geluid horen bij vertrek vanuit de pitsstraat. Hopelijk is er vandaag ook geluid op snelheid.
Ik zie ook gewoon veel substantieel veranderingen. De neus is wezenlijk anders, smaller en met name de flappen van de neus waar de voorvleugel aan op is gehangen lopen veel langer door. Een beetje als McLaren vorig jaar maar dan zonder de sleuven. De zijkant van de auto is ook een compleet andere filosofie wat mij betreft, de sidepods lopen rechter naar beneden. Echt een andere filosofie dan de rest tot nu toe en dat stemt mij hoopvol...


Einfach Kurven Machen
 
Re: Ik zie... [bericht #10663 is een antwoord op bericht #10661] di, 20 februari 2018 20:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Berichten: 156
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mooie uitleg van Marc Priestly

Einfach Kurven Machen
 
Re: Ik zie... [bericht #10664 is een antwoord op bericht #10650] di, 20 februari 2018 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
achteruit is op dit moment afwezig  achteruit
Berichten: 37
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Schummie01 schreef op di, 20 februari 2018 15:04
achteruit schreef op di, 20 februari 2018 11:49
DeNak schreef op di, 20 februari 2018 10:39
surprised Beter nu tegen dit soort problemen oplopen dan dat je het volgende week aan de hand hebt. De motor bleef in ieder geval heel.
Dat is zeker een geweldig teken Smile
Meen je dat nou? Of bedoel je dat cynisch. De motor moet minimaal 7 maal 300 km race afstand mee, nog los van alle vrije trainingen en kwalificaties. Dan praat je al snel over een kleine 5000 km. Om dan ongeveer 66 km heel blijven een goed teken te noemen lijkt me wel erg voorzichtig. Maar inderdaad, de motor is nog niet geploft binnen 1,5 procent van de beoogde levensduur.
Ik denk dat DeNak cynisch was en ik kon zijn humor wel waarderen.
Dus nee, daar moet je niets achter zoeken.


 
Re: Ik zie... [bericht #10666 is een antwoord op bericht #10663] di, 20 februari 2018 23:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

raymondwitvoet schreef op di, 20 februari 2018 20:49
Mooie uitleg van Marc Priestly <object width="425" height="366"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/vuc3skAyLls"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/vuc3skAyLls" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="366"></embed></object>
Dank je wel.
grt




Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10667 is een antwoord op bericht #9821] wo, 21 februari 2018 08:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Volgens Cyril Abiteboul heeft de motor inmiddels 11x meer de afstand op de dyno gedaan dan vorig jaar, en kunnen ze nu wel het volle vermogen aanspreken. (Brond:AMuS)
Als dit klopt ziet het er goed uit. Cyril doet wel vaker uitspraken, maar dit zijn verifieerbare feiten.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10668 is een antwoord op bericht #10667] wo, 21 februari 2018 09:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
LotusJPS is op dit moment afwezig  LotusJPS
Berichten: 85
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Dat is zeker positief. Verder is Renault al in 2016 aan de motor voor 2018 (3 per seizoen) begonnen, dus slechter dan dat ze in 2017 zijn begonnen, kan in mijn ogen niet.
Laten we hopen dat Abiteboul nou een keer geen onzin verkoopt en dat de Renault motorisch in de buurt komt van Mercedes en Ferrari.
EN dat hij niet kapot gaat, maar dat kunnen we na 2 weken testen in Barcelona al beoordelen.


Van het chassis, verwacht ik zeer veel, aangezien Newey er sinds Barcelona 2017 bijna 100% bij betrokken is geweest.
Als de totale performance maar gelijkwaardig is met de nr 1 Ferrari en Mercedes, dan doet Max de rest....
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10669 is een antwoord op bericht #10668] wo, 21 februari 2018 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Motor kan in het begin ook kapot gaan door onbenulligheden, ook daar zijn de wintertests voor. Hoeft niet direct te zeggen dat de betrouwbaarheid dan slecht zou zijn. Maar laten we hopen dat ze nu eens niet op de back foot staan. Wat dat betreft wel echt jammer dat de filmdag weggeregend is (en dat er nog wat schade te betreuren viel).
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10670 is een antwoord op bericht #10668] wo, 21 februari 2018 10:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het probleen in Viry is de testbank. De samenhang tussen test en realiteit liet vorig jaar stevig te wensen over. Verder lijkt het erop dat de winst in maximaal en betrouwbaar te leveren vermogen niet echt te zijn toegenomen tov het maximum van 2017. Maar ik laat mij graag verrassen
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10671 is een antwoord op bericht #10670] wo, 21 februari 2018 13:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 132
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Je kunt de Renault best opkrikken naar "meer dan 950 pk's", maar hoelang is bijvoorbeeld 975 pk beschikbaar zonder dat de zaak uit elkaar ploft? Ik denk dat de hoogte van de pk's niet bepalend zijn, maar de duur waarbij je een hoog pk-gehalte kunt aanspreken zonder dat de motor kaduuk gaat, veel belangrijker is. Cyriel - een van de gebroeders Grimm - strooit graag dit soort superlatieven in het rond. Helaas is hij telkens door de realiteit teruggefloten.

Groet,
DeNak
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10675 is een antwoord op bericht #10671] wo, 21 februari 2018 16:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Bij R365 lijkt het erop dat ze de photoshop skilz van Red bull hebben gevonden. forumpliesie


https://racingnews365.nl/red-bull-photoshopt-onderdeel-nieuw e-auto-weg


Ciao,
Mokkie
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10679 is een antwoord op bericht #10671] wo, 21 februari 2018 18:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zoals ik het nu interpreteer zitten ze rond de 960 pk's (bovengrens vorig jaar) waarvan beweerd wordt dat die nu zonder restricties gebruikt mogen worden. Als ze het ERS systeem verbeteren dan kunnen ze dit ook langer in de ronde beschikbaar stellen. Maar er zit wel een limit aan het ERS systeem zolang de capaciteit ervan niet door regelgeving wordt aangepast. Daarom is verbeteren van de ICE nog steeds effectief. Ik zie bij Renault op dat vlak voorlopig hoofdzakelijk bestendigen.

[Bijgewerkt op: wo, 21 februari 2018 18:32]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10680 is een antwoord op bericht #10675] wo, 21 februari 2018 19:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1113
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Hier ook even een artikel van F1 Today, lijkt er inderdaad op dat ze een vleugeltje aan het verbergen zijn.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/236203/probeert-red-bul l-racing-iets-te-verbergen-met-gemanipuleerde-foto-s
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10681 is een antwoord op bericht #10680] wo, 21 februari 2018 19:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Voor wat het waard is motor specificatie Renault:

https://www.renaultsport.com/local/cache-vignettes/L700xH387/5af3477eeee78cb53b4d3b1b590cba-a771b.png?1508774932

technical specifications
Renault R.E.18
ENGINE
Displacement 1.6L V6
Number of cylinders 6
Rev limit 15,000rpm
Pressure charging Single turbocharger, unlimited boost pressure (typical 5 bar abs)
Fuel flow limit 100kg/h
Permitted Fuel quantity per race 105kg
Configuration 90° V6
Bore 80mm
Stroke 53mm
Crank height 90mm
Number of valves 4 per cylinder, 24
Fuel Direct fuel injection
ENERGY RECOVERY SYSTEMS
MGU-K rpm Max 50,000rpm
MGU-K power Max 120kW
Energy recovered by MGU-K Max 2 MJ/lap
Energy released by MGU-K Max 4 MJ/lap
MGU-H rpm >100,000rpm
Energy recovered by MGU-H Unlimited
GENERAL
Weight Min 145kg
Number of Power Units permitted per driver in 2018
3 ICE/Turbo/MGUH and 2 MGUK/ES/CU
Total horsepower More than 950hp

Bron https://www.renaultsport.com/-formula-1-car-.html

Nog 30 dagen en dan is het show time drive

[Bijgewerkt op: wo, 21 februari 2018 19:46]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10684 is een antwoord op bericht #10681] wo, 21 februari 2018 22:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 287
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Vind deze bewerking ook wel tof.
https://s26.postimg.org/kfwalc8s9/screenshot_397.jpg
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10685 is een antwoord op bericht #9821] do, 22 februari 2018 08:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Die laatste bewerking gaat het nooit worden want de haaievin is eraf nu...

Ik vond trouwens nog een interessant stukje mbt de correlatieproblemen in de windtunnel van vorig jaar. Er is veel over geschreven maar meer dan 'correlatieproblemen' en 'de data kwamen niet overeen' stond er dan niet.

"It turned out that the wider tunnel model (representing the wider 2017 regulation car) corrupted the numbers by its closer proximity to the tunnel walls. Based on those numbers, in the first year of the new bodywork regulations, the team pitched its drag-downforce trade-off at the lower-drag end of the spectrum compared to Mercedes and Ferrari. The inference was the tunnel numbers exaggerated the drag of the RB13 and so more downforce than necessary was sacrificed. The car began the year around 1.5sec off the pace of those cars with the troubled Renault engine responsible for only a third of that deficit. Aerodynamically, it could not generate good downforce at the front and rear simultaneously until the various vanes and add-ons came later in the season."

Bron: https://www.motorsportmagazine.com/opinion/f1/red-bull-rb14- calculated-departure

[Bijgewerkt op: do, 22 februari 2018 08:09]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10686 is een antwoord op bericht #10685] do, 22 februari 2018 08:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Kortom, de Renault kostte een halve seconde per rondje, ik neem aan in racetrim. Dat valt mee en is bijna te compenseren met een goed chassis. Alleen in kwalificatietrim komt er nog eens minimaal drietienden bij. Laten we hopen dat daar iets aan gedaan is, want als er iets is wat RedBull de titel gaat kosten is het dat.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
RE.Kwalificatie knopje. [bericht #10687 is een antwoord op bericht #10686] do, 22 februari 2018 08:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2458
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bernuldi schreef op do, 22 februari 2018 08:31
Kortom, de Renault kostte een halve seconde per rondje, ik neem aan in racetrim. Dat valt mee en is bijna te compenseren met een goed chassis. Alleen in kwalificatietrim komt er nog eens minimaal drietienden bij. Laten we hopen dat daar iets aan gedaan is, want als er iets is wat RedBull de titel gaat kosten is het dat.

Als de informatie klopt die Schummie doorgekregen heeft, dat de Renault motor er 32 pk's bij heeft gekregen deze winter
en Renault daar maar eerst de helft van gaat gebruiken in race trim, zou dat misschien kunnen betekenen dat ze de
overige 16 pk's tijdens de kwalificatie in mogen zetten, mits dat niet ten koste gaat van de betrouwbaarheid. Afwachten.
Die extra stand is zo vreselijk belangrijk tijdens de kwalificatie.


 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10688 is een antwoord op bericht #10685] do, 22 februari 2018 08:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vond zijn 'however' nog interessanter.
Ik twijfel aan zijn conclusies over de airflow achter de ingang van de sidepods want de achterkant is juist extreem smal. Wel ben ik het eens met hem dat low drag nog steeds op Newey's agenda staat. Maar deze keer is dat vooral vertaald in 'wat niet nodig kan er ook nog af'. Daar staat weer tegenover dat er veel toegevoegd is. Alles voor de sidepods is aangepast om zoveel mogelijk lucht met de hoogst mogelijke snelheid erin te jagen. Aero Effeciency of Bodywork.... vooral bij die voorwielophanging vind ik de keuzes interessant.En gewaagd qua constructie. In ieder geval is hiermee het dynamische stuurgedrag waar Daniel zich minder happy bij voelde gehandhaafd.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10689 is een antwoord op bericht #10688] do, 22 februari 2018 10:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dus als ik het goed begrijp:

- de correlatieproblemen zorgden ervoor dat er downforce werd opgeofferd om de drag kleiner te maken. Maar deze drag was eigenlijk al een stuk kleiner, maar werd verkeerd gemeten. De teveel opgeofferde downforce zorgde ervoor dat de RB13 een stuk langzamer was.
- Gedurende het seizoen 2017 hebben ze wat aanpassingen gedaan om de downforce te vergroten.
- Voor 2018 zijn er twee grote veranderingen:
1. nog lagere drag, dmv kleiner sidepods, slankere motorkap
2. grotere downforce, o.a. dmv aangepaste voorvleugel
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10692 is een antwoord op bericht #10689] do, 22 februari 2018 13:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

en dmv veel smallere sidepod en platte zijkant waardoor de lucht beter aan de auto blijft kleven (hoop ik) en de hele achterkant is wat hoger waardoor er aan de bovenkant van de diffusor veel meer open ruimte is ontstaan waar hopelijk ook nog meer lucht langs blijft glijden zodat de auto eigenlijk een dubbele diffusor heeft. Mercedes heeft hetzelfde gedaan aan de achterkant.
 
Scarbs... [bericht #10695 is een antwoord op bericht #9821] do, 22 februari 2018 15:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

vond de Rb14 er prima uitzien. Dat geeft meer hoop dan alle speculaas hier onder...

Tizz.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10696 is een antwoord op bericht #10692] do, 22 februari 2018 15:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat laatste is zeker correct. Maar ook onderlangs wordt de lucht beter door de diffuser gejaagd. En de dragreductie gaat niet echt ten koste van de downforce.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10702 is een antwoord op bericht #10696] do, 22 februari 2018 22:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
LotusJPS is op dit moment afwezig  LotusJPS
Berichten: 85
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Ja allemaal leuk en aardig, maar onmogelijk om iets te voorspellen op basis van de buitenkant vd auto's.
Zelfs voor ex ontwerpers als Anderson, die toch ook wel eens baggerauto's heeft ontworpen.

En trouwens, ik ben geen expert, maar volgens mij is de meeste tijdswinst te behalen bij de motor, vloer en ophanging.
Van een foto is dit simpelweg niet te herleiden.

Het wordt tijd dat we gaan racen!!

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10703 is een antwoord op bericht #10702] vr, 23 februari 2018 00:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik kan niet voor andere spreken maar obv de fotos heb ik vloer en ophanging nadrukkelijk aangekaard. Motor? Dan heb je niks aan plaatjes.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10704 is een antwoord op bericht #10703] vr, 23 februari 2018 00:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Wintertests Barcelona 2018

Week 1: maandag 26 februari t/m donderdag 1 maart
Week 2: dinsdag 6 t/m vrijdag 9 maart

Een aantal van ons team zijn er dan bij,dan krijgen we heerlijke foto`s en filmpjes.Dus nog even geduld ;-)
grt




Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10705 is een antwoord op bericht #10704] vr, 23 februari 2018 06:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hang je de forumvlag op een mooie plaats ? hupmax

Tizz.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10706 is een antwoord op bericht #9821] vr, 23 februari 2018 07:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Gisteren even de docu zitten kijken over Mclaren (Grand Prix Driver). Wel een aanrader om eens te weten wat zich allemaal in de winter afspeelt bij zo'n F1 club.

Maar op basis daarvan denk ik dat we in iedere geval niet teveel van McLaren hoeven te vrezen. Ze hebben vorig jaar alle pijlen op Honda gericht, maar uit die docu blijkt duidelijk dat ze zelf ook grote steken hebben laten vallen... Die wagen was gewoon nog niet klaar, belangrijke onderdelen waren niet op tijd af (zo hadden ze bv maar 1 vloer die op de dag van de presentatie er nog op moest worden gezet. En 1 uur na de presentatie stond die wagen alweer in de werkplaats om 'm echt rijklaar te maken). Onze vriend Stoffel heeft ook nooit dezelfde kansen gehad als Alonso.

Wel mooi om te zien hoeveel schijt Alonso heeft aan alle PR-mannetjes die hem proberen in te fluisteren hoe hij moet reageren bij de presentatie 'I don't know what i will say, we will see'
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10707 is een antwoord op bericht #10705] vr, 23 februari 2018 08:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zo heren, de wagens van Ferrari, Mercedes en Red Bull zien er spectaculair en gedetailleerd uit. Red Bull lijken hun zogenaamde probleem van een te smalle windtunnel en daardoor verkeerde data al een hele tijd geleden opgelost te hebben. Sterker nog, de auto was mogelijk de beste van de grid in de laatste races, maar helaas gooide Renault roet in het eten en moest de krachtbron flink worden teruggeschroefd om überhaupt het einde van het seizoen te kunnen halen.

Datzelfde Renault zegt dat ze zich al drie jaar aan het voorbereiden zijn op seizoen 2018, waar slecht drie krachtbronnen mogen worden ingezet. Alonso was in elk geval al heel lang zeer te spreken over de krachtbron van 2018. Tel daarbij op dat de FIA inmiddels de teugels aardig heeft aangetrokken en alle snufjes van Mercedes en met name Ferarri inzake het verbranden van olie uit een tweede reservoir heeft verboden, en mogelijk zitten de drie iets dichter bij elkaar. Mercedes zei met een geheel nieuw concept te komen, maar of dat is voortgekomen uit deze striktere regels of dat het altijd al zo gepland was zullen we in Melbourne wel leren. Desalniettemin mogen we een klein beetje hopen dat het speelveld na enkele jaren op het gebied van de krachtbron redelijk gelijk is getrokken en komt het op de details aan, waarbij een coureur misschien wel het verschil kan maken.

Meteen achter de top 3 teams mogen we het Renault team verwachten, hoewel ze daar lijken te gokken op een grote update later in het seizoen en ik verwacht hetzelfde van Force India, of hoe ze ook mogen heten binnenkort. McLaren blijft een beetje onbekend, maar op dit moment gaat niemand ervan uit dat ze zich al direct kunnen mengen met de top 3. McLaren heeft zelfs al officieel aangekondigd met grote updates in Melbourne te komen, wat er slechts op duit dat ze te laat klaar zijn voor de test in Barcelona. Ik gok dat McLaren, Force India en Renault zullen vechten om best of de rest, totdat ze wellicht vanaf Spanje met grote updates komen die het veld nog verder gelijk trekken. Een gekke race kan zomaar een podium opleveren aan deze teams en ik zou het leuk vinden voor Hulk en Ocon als het lukt.

Max en Daniel zullen klaar voor zijn voor het kampioenschap vanaf de eerste seconde in Melbourne en het zal zeker niet makkelijk worden voor Max. Ik ga ervan uit dat Dan's ervaring hem nog wel wat extra punten zullen opleveren, maar aan het einde van het seizoen denk ik dat Max genoeg in huis heeft om z'n teamgenoot ook op punten te verslaan. Vettel, Bottas en Hamilton zullen flink aan de bak moeten om het Red Bull duo klein te krijgen en ik denk dat het alleen Hamilton zal lukken om bij te blijven tot aan de laatste race.

Volgende week hebben we de eerste van twee test weken in Barcelona, terwijl de meeste onderdelen al naar Australië worden verscheept, waar de eerste race al eind maart wordt verreden. Ik zal er dit jaar wederom bij zijn, aangezien ik om de hoek van het circuit woon. Vorig jaar zagen we geen grote wijzigingen in Barcelona en zelfs niet in Melbourne en ik verwacht daarom dit jaar hetzelfde, mogelijk met uitzondering van McLaren. Normaal gesproken is er simpelweg te weinig tijd. De focus voor grote updates ligt over het algemeen op de eerste Europese race in Spanje.

In een gelijker speelveld met auto's die niet veel meer ontwikkeld kunnen worden en motoren die niet veel meer opgeschroefd kunnen, zal het een gevecht van coureurs worden in 2018. Als we de opwaartse lijn van Max mogen doortrekken, denk ik dat het heel spannend kan worden. Laat de eerste test week beginnen.

[Bijgewerkt op: vr, 23 februari 2018 08:34]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10708 is een antwoord op bericht #10707] vr, 23 februari 2018 08:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dan rest de vraag: welke conclusies kunnen we trekken uit de eerste testdagen?
Stel Mercedes, Ferrari en RedBull draaieni ieder probleemloss 100 rondjes per dag, en RedBull sit op een halve tot hele tel gemiddeld?
Of RedBull rijdt veel minder rondjes?
Wat hebben we minimaal om optimistisch te zijn?


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Beoordelen op een combinatie van.... [bericht #10709 is een antwoord op bericht #10708] vr, 23 februari 2018 09:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

1. Stemming Max (4x)
2. Stemming Ricciardo (4x)
3. Stemming team (4x)
4. Balans van de rb14 (4x)
5. Topsnelheid (2x)
6. Aantal testronden (2x)
7. Problemen tijdens de test (3x)
8. Ranglijstjes van de test (1x)

Tis echt wetenschap 😊
 
Re: Beoordelen op een combinatie van.... [bericht #10711 is een antwoord op bericht #10709] vr, 23 februari 2018 09:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Smile
Als we dit lijstje toepassen op vorig jaar de eerste testdagen...


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Beoordelen op een combinatie van.... [bericht #10713 is een antwoord op bericht #10711] vr, 23 februari 2018 10:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 132
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vind het allemaal prachtig die voorspellingen. Wanneer we het echter over de komende testweek hebben; dat zou het zomaar kunnen eindigen in een testdag of 2 testdagen. Regen staat - net als in vorige jaren - op de kalender.

Groet,
DeNak
 
Re: Beoordelen op een combinatie van.... [bericht #10714 is een antwoord op bericht #10709] vr, 23 februari 2018 10:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Natuurlijk dit lijstje toepassen op de top 3 teams: 😉 het zal namelijk wel weer gaan om de "grote" drie. Mclaren zie ik nog niet als een directe concurrent voor red bull. Dit lijstje toegepast op 2017 gaf natuurlijk een 3e positie als uitkomst....
 
Re: Beoordelen op een combinatie van.... [bericht #10716 is een antwoord op bericht #10709] vr, 23 februari 2018 11:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Eigenlijk zijn de gepresenteerde auto's allemaal een evolutie op de auto van vorig jaar. Met uitzondering van de Williams in mijn optiek.
Met andere woorden blijft de filosofie achter de meeste auto's het zelfde.
Kortom wie heeft met de huidige aerodynamica de beste filosofie?
Het verleden heeft ons geleerd naar mate de regels hetzelfde blijven, de onderlinge verschillen minder worden. Ik ben het er helemaal mee eens dat uiteindelijk het grote motor voordeel van Mercedes zal verdwijnen.
Of dat dit seizoen al is, denk ik eerlijk gezegd niet. Wel zullen de verschillen kleiner zijn. Hopelijk hebben we volgend seizoen gelijkwaardige motoren van zowel Honda, Renault, Merc en ferrari.
Ik ben zeer benieuwd en van mij mag het morgen al beginnen, de belangrijkste race van het jaar: Melbourne.
Ik hoop dat de RB14 maximaal 0.300 van de snelste tijd afzit, dan kunnen we ons hopelijk opmaken voor een 3 way fight to the end.

Gr, Griffel
 
Re: Beoordelen op een combinatie van.... [bericht #10721 is een antwoord op bericht #10713] vr, 23 februari 2018 12:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Zekfs sneeuw is de voorspelling voor dinsdag en woensdag....😳
 
Re: Beoordelen op een combinatie van.... [bericht #10722 is een antwoord op bericht #10721] vr, 23 februari 2018 12:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 727
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Dejavu01 schreef op vr, 23 februari 2018 12:04
Zekfs sneeuw is de voorspelling voor dinsdag en woensdag....😳
Max heeft ervaring met de Red Bull in de sneeuw, Laughing
Er komt een koufront aan dus de omstandigheden zullen verre van ideaal zijn.

 
Craig Scarborough over het olie verbranden, voordeel voor RBR. [bericht #10724 is een antwoord op bericht #9821] vr, 23 februari 2018 13:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2458
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Een duidelijk stuk van Scarbs over hoe en waar Mercedes en Ferrari voordeel behaalden door meer olieverbruik.

Citaat:
OIL BURNING

A big story throughout 2017 and one that was a game of cat-and-mouse between the teams and with the FIA. Its evident that oil mist from the crankcase was being directed into the engines airbox to allow additives into the combustion process. These additives being legal in oil, but not in petrol. Thus, the oil being burnt wasn't used as fuel, rather combustion and anti-knock additives were allowing the engine to burn fuel more efficiently. This particularly being the case in qualifying when oil burning was believed to be worth over 20hp. Both Ferrari and Mercedes were implicated in this trick, but Renault and Honda weren't believed to be involved.

The method being used was the vent from the crankcase was fed into the airbox, the rules allowing a valve to alter the crankcase pressure. Thus, ECU maps could be set up to allow larger amounts of oil to be passed up into the airbox for combustion.

Now engine gasses need to vent out the rear of the car, the breather must be behind the rear axle line and low down.

Now the breather or any other fluid must not exit into the airbox, but exit through a breather pipe exiting at the back of the car. No other substances are allowed into the airbox, aside from ambient and homologated fuel. At a stroke this prevents the bypass valve trick from allowing oil to be burnt in this way. However, the return of drivers with oiled visors from following other cars with oil blowing from the breather pipe, will return! Additionally, the FIA will monitor oil consumption levels to be sure blow-by past the piston\valve isn't a means to suck oil up into the combustion chamber, while oil formulation will come under greater scrutiny.

For Ferrari and Mercedes this will be a performance hit, while Ferrari struggled to gain as much as Mercedes from the oil burn trick, I suspect Mercedes qualifying engine performance will continue to be a factor 2018, as not all the gain will have been coming from oil.

Hij vermoedt echter dat Mercedes-kwalificerende motorprestaties een factor in 2018 zal blijven, omdat niet alle winst uit olie zal komen.

[Bijgewerkt op: vr, 23 februari 2018 13:06]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Craig Scarborough over het olie verbranden, voordeel voor RBR. [bericht #10726 is een antwoord op bericht #10724] vr, 23 februari 2018 13:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Nou, dan is het te hopen dat de FIA ook dit echt menens is, dan zou Max eindelijk eens een echte kans gaan hebben:

https://www.motorsport.com/f1/news/fia-makes-fresh-push-agai nst-customer-engine-inequality-1008146/?s=1
 
Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10732 is een antwoord op bericht #9821] vr, 23 februari 2018 17:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2458
Geregistreerd: maart 2017
GP winner


Citaat:
Oliver Rowland tekent contract als junior bij Williams Martini Racing

Citaat:
Rowland, de derde van het F2-kampioenchap 2017, zal tijdens de rookietest in Barcelona (half mei) voor het eerst met de huidige Williams FW41 testen en zal vaak in de simulator van het team uit Grove actief zijn. "Ik ben blij dat ik met Williams mag werken", vertelt Rowland aan Motorsport.com. "Ik zal veel werk verrichten in de fabriek en in Barcelona de rookietest doen. Mogelijk zal ik nog meer mogen testen."

Citaat:
Volgens de Brit heeft hij bij Williams betere doorgroeimogelijkheden dan bij Renault. "Ik had mijn rol bij Renault en het was een mogelijkheid om verder te gaan, maar hun rijdersopstelling is min of meer vast voor de komende twee tot drie jaar. Williams gaf me de kans om met een team te werken dat hoger in het klassement staat.

Dat zou betekenen dat Sainz niet terug gaat naar RBR volgend jaar als dit klopt. Dan mag RBR hopen dat Ricciardo bijtekent!
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10733 is een antwoord op bericht #10732] vr, 23 februari 2018 17:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Sainz gaat ook niet terug naar RBR zolang Max er is. De sainzjes hebben geprobeert Max te flikken vorig seizoen en hebben kei en keiharde billenkoek gekregen van RBR management.

Ricci tekent ook gewoon bij straks verwacht ik.

 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10735 is een antwoord op bericht #10733] vr, 23 februari 2018 18:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat denk ik ook. Maar 'min of meer' is niet hetzelfde als 'zeker'. Ik ben er wel zeker van dat Sainz bij Renault zit voor wisselgeld. RB zal daar maximaal van willen profiteren.
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10737 is een antwoord op bericht #10735] vr, 23 februari 2018 20:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
VennerMax is op dit moment afwezig  VennerMax
Berichten: 2
Geregistreerd: februari 2018
Karting

Na jaren meegelezen te hebben, een interessant linkje:

https://nl.motorsport.com/f1/news/scalabroni-rb14-verstappen -kandidaat-wereldtitel-1008260/
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10738 is een antwoord op bericht #10737] vr, 23 februari 2018 21:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2458
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

VennerMax schreef op vr, 23 februari 2018 20:57
Na jaren meegelezen te hebben, een interessant linkje:

https://nl.motorsport.com/f1/news/scalabroni-rb14-verstappen -kandidaat-wereldtitel-1008260/

Welkom, VennerMax. Jij mag wel vaker zoiets posten! Dit artikel word je toch echt vrolijk van! hupmax
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10739 is een antwoord op bericht #10738] vr, 23 februari 2018 21:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Venner op 1. 😀Hopelijk heeft deze engineer gelijk!!
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10740 is een antwoord op bericht #10739] vr, 23 februari 2018 21:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RikRace is op dit moment afwezig  RikRace
Berichten: 60
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ik vind het een plausibel verhaal!

-RenaultSport-
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10741 is een antwoord op bericht #10740] vr, 23 februari 2018 21:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Berichten: 156
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Waarom is dit topic verplaatst?

Einfach Kurven Machen
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10743 is een antwoord op bericht #10741] vr, 23 februari 2018 22:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1113
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

raymondwitvoet schreef op vr, 23 februari 2018 21:58
Waarom is dit topic verplaatst?
Omdat het niet alleen maar over Max gaat maar ook over andere rijders dus hoort het bij Formule 1.
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10744 is een antwoord op bericht #10741] vr, 23 februari 2018 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Berichten: 156
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

En dan nog even over de RB 14 Op de foto's viel mij op hoeveel ruimte er onder de uitlaat is, samen met de vlak aflopende sidepods hebben ze volgens mij bij RB een geniale airflow naar de diffuser weten te maken...

https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/6bpVWvB2/s8/f1-prezentatsiya-red-bull-racing-rb14-2018-red-bull-racing-rb14.jpg


Einfach Kurven Machen
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10745 is een antwoord op bericht #10738] vr, 23 februari 2018 22:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Hier wordt ik wel blij van...of het ook uikomt zullen we zien...fingers crossed...
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10746 is een antwoord op bericht #10745] za, 24 februari 2018 00:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dat is dus idd ook wat mij direct op viel Raymond, de sidepods zijn zo klein dat er zelfs bijna geen undercut meer nodig is (laat staan een agressieve) en de ruimte boven de diffusor is idd gigantisch, zou dit samen ook goed werken om downforce te genereren (zoals vooral de lucht aan de onderkant van de diffusor). Ik vermoed dat dit de grootste winst is RBR.
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10747 is een antwoord op bericht #10741] za, 24 februari 2018 00:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Te succesvol denk ik.
Sinds de testweek dichterbij komt loopt het aantal views sterk op.
Het oude "Ondertussen In Milton Keynes" draadje zit inmiddels boven een miljoen.

De stemming aldaar wordt steeds optimistischer. Zowel over het 2018 chassis, maar zelfs over de Renault motor. De beloofde cijfers van Renault worden in de praktijk gehaald, en ondanks de crash van Ricciardo werkt ook de auto conform de simulator en windtunnel tests.
Er komen mooie weken aan.
 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10748 is een antwoord op bericht #10745] za, 24 februari 2018 01:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik heb een paar fotos frontaal en van de zijkant van de rb14 met de Mercedes op snelheid vergeleken.
Wat opvalt is de neus. Die staat aanzienlijk lager bij de RB14 dan bij de Mercedes. De achtervleugel van de RB is aan de bovenste rand juist hoger dan de mercedes. Maar de onderzijde van het vleugelsegment van mercedes staat ook ter hoogte van de naaf van het achterwiel. Bij de RB staat deze boven de naaf. Alles wijst er dus op dat de RB met meer rake rijdt. Echter, het verschil is te groot om aan te nemen dat beide autos hetzelfde deden: de RB was ongetwijfeld aan het aanremmen waardoor er een geringe duik naar voren (kont omhoog/neus naar beneden) plaats vindt.
Heeft de rake een effect op de instroom van lucht naar de bovenste luchtinlaat? Ik betwijfel het. Mercedes rijdt met minder rake maar de neus van de auto in het vlakke stuk ter hoogte van de bevestiging van de halo is lager dan de RB, gemeten vanaf een lijn parallel aan de onderkant van de skid block om de invloed van het duikeffect te vermijden bij het meten. In relatieve cijfers uitgedrukt is het verschil 3%. Daardoor ligt de halo van de Mercedes lager tov de onderkant van de luchtinlaat dan het geval is bij RB. Het effect is dat beide luchtinlaten ongeveer even veel vrije lucht pakken.

Dan is het maar de vraag of RB het beter voor elkaar heeft dan anderen met minder rake. Mercedes lijkt zonder noemenswaardige rake al voldoende lucht in de inlaat te krijgen terwijl RB er een rake voor nodig heeft. Als RB net als vorig jaar de achterkant op snelheid laat zakken, dan gaat de halo van de RB meer en meer de luchtinstroom beïnvloeden. Het hangt dan van de aerodynamische eigenschappen van de halo af of er inderdaad verlies aan luchtinstroom optreedt, en derhalve koelingsproblemen. Gezien de kleine ingangen van de sidepods denkt RB van niet....

[Bijgewerkt op: za, 24 februari 2018 01:24]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Sainz blijft voorlopig bij Renault? [bericht #10749 is een antwoord op bericht #10748] za, 24 februari 2018 01:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Een rake conclusie 😉😇
 
RB14 [bericht #10750 is een antwoord op bericht #10748] za, 24 februari 2018 01:51 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Climax 33 is op dit moment afwezig  Climax 33
Berichten: 17
Geregistreerd: maart 2017
Karting

"Je gaat het pas zien als je het doorhebt."

Quote: Hendrik Johannes (Johan) Cruijff [1947-2016]
 
Vorige onderwerp: gridgirls
Volgende onderwerp: De verschillen tussen Red Bull en de overige teams
Naar forum gaan: