Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Ondertussen in Milton Keynes 2018 ( )
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10520 is een antwoord op bericht #10518] di, 13 februari 2018 20:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Thanks Schummie voor de info.
Wordt inderdaad tijd dat de motoren weer gaan brullen.
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10526 is een antwoord op bericht #10520] di, 13 februari 2018 22:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RikRace is op dit moment afwezig  RikRace
Berichten: 60
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Dank je wel Schummie!

-RenaultSport-
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10527 is een antwoord op bericht #10493] di, 13 februari 2018 23:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

lock2nl schreef op ma, 12 februari 2018 22:23
Vorig jaar was RB ook heel positief in de winterperiode. Natuurlijk is McLaren nu positief. Maar ze hebben echt wel concessies moeten doen met de motor chassis combinatie. Net als TR.
Iedereen gelooft dat Max zijn teammaat 'alle bochten van het circuit laat zien'. Maar Daniel kon eind vorig seizoen niet goed overweg met de aanpassingen aan de auto. Max wel. Vervolgens kreeg hij ook nog zijn portie Renault shit. Als dit aan het begin van dit seizoen beter loopt voor Daniel, dan schrijf ik hem niet af. Remember Malaysia 2016....
Ik schrijf Ricci nooit af, maar Maleisië 2016 vind ik een slecht voorbeeld, Max had al gepit (hij lag voor de pits voor op Ric) Ric had ternauwernood (mooi gevecht maar Max zei later zelf dat hij voorzichtig was geweest met zijn teamgenoot) max' Eerste aanval afgeslagen en het was wachten op de opzet van nummer twee, was slechts een kwestie van tijd voordat Max er voor bij was geweest en juist toen plofte de motor van Hamilton. Toen haalde RBR beide wagens naarbinnen en stond Ric niet alleen gratis op vers rubber, hij kreeg ook nog eens 3 seconden cadeau want Max stond achter hem te wachten. Ook die overwinning erfde Ricci gewoon.
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10528 is een antwoord op bericht #10527] wo, 14 februari 2018 01:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het ging mij niet om zijn overwinning. Het ging mij om de manier waarop hij zich verzette. En Max kan wel mooi praten, Max was vooral voorzichtig om er niet zelf als kluns af te gaan. Want Daniel liet hem namelijk precies op het juiste moment met zijn zachtere compound in de twee laatste bochten staan en zette dat door. Max moest toen wel even opnieuw beginnen.
Dat tekent de Australiër. Het is een taaie. En hij is slim. En hij krijgt niet veel kansen meer.....
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10529 is een antwoord op bericht #10528] wo, 14 februari 2018 12:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik zie het voor Ricci zo slecht nog niet in, zelfs als hij gewoon bij max in de buurt blijft is zijn marktwaarde m.i. nog steeds op peil.

Dat in Maleisie is de enige keer dat Ricci een inhaalpoging van Max kon afslaan, en er hadden er daarna nog meer plaatsgevonden als Hamilton zijn motor niet geploft was. Natuurlijk moet Max met Ricci oppassen, je wil je teamgenoot er niet afcrashen. 1 keer is al te veel.
 
geluid krachtbron renault/tag [bericht #10530 is een antwoord op bericht #9821] wo, 14 februari 2018 15:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Vandaag was het geluid van de krachtbron voor 2018 te horen. Zelfde geluid als bij de fire-up in 2017. Ook logisch want het is dezelfde (maar nu doorontwikkelde) krachtbron. Menigeen lijkt hieruit conclusies te trekken wat betreft vermogen. Lijkt mij onzin. We zullen zien.
 
Re: geluid krachtbron renault/tag [bericht #10537 is een antwoord op bericht #10530] wo, 14 februari 2018 17:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 285
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Heb je de honda ook gehoord, wat een verschil tussen die 2
 
Re: geluid krachtbron renault/tag [bericht #10538 is een antwoord op bericht #10537] wo, 14 februari 2018 17:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zeker! De Honda klinkt agressiever en de Renault behoorlijk smooth. Geen idee of dit uiteindeindelijk ook terug te vinden is in de daadwerkelijke prestaties van de motoren.
 
Re: geluid krachtbron renault/tag [bericht #10539 is een antwoord op bericht #10538] wo, 14 februari 2018 19:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De Hinda klinkt al drie jaar het bruutst vind ik, zegt weinig.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: geluid krachtbron renault/tag [bericht #10543 is een antwoord op bericht #10539] wo, 14 februari 2018 22:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

bernuldi schreef op wo, 14 februari 2018 19:19
De Hinda klinkt al drie jaar het bruutst vind ik, zegt weinig.
Ik las eens ergens dat geluid uit de uitlaat ook verspilde energie is, zit best wat in denk ik, maaar het is wel fijn een brute agressieve roffel.
 
Re: geluid krachtbron renault/tag [bericht #10544 is een antwoord op bericht #10543] wo, 14 februari 2018 22:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Indeed ik vind die Honda motor ook lekker rauw klinken.
Wat zou het toch vet zijn als Honda langzaam het lek boven heeft.
En Red Bull daar ooit de vruchten van kan plukken mmm nog een kleine 40 dagen. Boink

[Bijgewerkt op: wo, 14 februari 2018 22:45]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
fire-up mclaren [bericht #10571 is een antwoord op bericht #10537] za, 17 februari 2018 10:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Geluid bij mclaren was toch heel anders (voller) bij dezelfde motor. Zegt dus niets. Overigens lijkt mij de sfeer bij mclaren om te snijden pfoeh....
 
Re: fire-up mclaren [bericht #10572 is een antwoord op bericht #10571] za, 17 februari 2018 10:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 285
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Inderdaad Dejavu01, viel mij ook op, klonk bijna op zijn "honda's".........
Degene kijkend op hun monitors leken wat te zien, bezorgd.
 
Re: fire-up mclaren [bericht #10573 is een antwoord op bericht #10572] za, 17 februari 2018 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sport schreef op za, 17 februari 2018 10:22
Inderdaad Dejavu01, viel mij ook op, klonk bijna op zijn "honda's".........
Degene kijkend op hun monitors leken wat te zien, bezorgd.

Vond dit ook geen prettig geluid, terwijl hij gewoon constant liep.
De omgeving vervormt natuurlijk ook het geluid, maar dan nog.
Renault team zelf gaf steeds gas, die klonk veel beter.
 
Honda switch dus van de baan? [bericht #10574 is een antwoord op bericht #10517] za, 17 februari 2018 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Je kwam aan het begin van de winterperiode met een optie van een switch naar honda halverwege 2018. Die is dus van de baan na alle positieve berichten over de renault krachtbron?
 
Re: Honda switch dus van de baan? [bericht #10575 is een antwoord op bericht #10574] za, 17 februari 2018 11:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Dejavu01 schreef op za, 17 februari 2018 10:48
Je kwam aan het begin van de winterperiode met een optie van een switch naar honda halverwege 2018.
Die is dus van de baan na alle positieve berichten over de renault krachtbron?

Dat zal afhangen van het feit hoe Renault de motor door gaat ontwikkelen gedurende het seizoen.
Ze schijnen nu een grote stap gemaakt te hebben, maar komen er nog significante stappen tijdens het seizoen?
Van Honda is reeds bekend dat ze op gelijke hoogte komen met Renault met motor 2/3.
Als Honda daarna met de beloofde 980 HP motor komt, moet deze wel betrouwbaar zijn tegen die tijd,
is de verleiding natuurlijk groot om over te stappen.
Ook zal het afhangen van waar RBR in het kampioenschap staat mid-saison.
Afwachten dus hoe de motoren later in het seizoen gaan presteren, moeilijke beslissing lijkt me.

 
Helmut Marko in gesprek met Schmidt en Grüner. AMuS. [bericht #10576 is een antwoord op bericht #9821] za, 17 februari 2018 11:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Voor de mensen die Duits verstaan een uitgebreid interview met Helmut Marko.

Citaat:
Formel Schmidt Spezial mit Helmut Marko
Kämpft Red Bull 2018 um den Titel?
https://www.auto-motor-und-sport.de/video/f1-talk-formel-sch midt-spezial-helmut-marko-1-2018-13018826.html
 
Samengevat [bericht #10577 is een antwoord op bericht #10576] za, 17 februari 2018 12:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

RB14 krijgt voorafgaande aan de test nog een shakedown.
Red Bull is vrij positief over de vooruitgang (zowel qua chassis als motor).
Ricciardo heeft weinig andere mogeljkheden dan RBR en zal vrij snel kleur moeten bekennen. Bij ferrari verwacht Marko Leclerc en bij Mercedes Ocon.
Mclaren is de grote onbekende maar moet zich instellen op de renaultkarakteristieken waar RBR al op is ingesteld. Renault chassis zal nog niet op niveau zijn van red bull.
Beslissing motor halverwege het seizoen (fia regels).
Marko ook vrij positief over Honda.
Met de halo is de f1 een fout pad ingeslagen.
 
Re: Samengevat [bericht #10578 is een antwoord op bericht #10577] za, 17 februari 2018 13:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 722
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Dejavu01 schreef op za, 17 februari 2018 12:51

Ricciardo heeft weinig andere mogeljkheden dan RBR en zal vrij snel kleur moeten bekennen. Bij ferrari verwacht Marko Leclerc en bij Mercedes Ocon.
Leclerc moet zich nog bewijzen in de F1. Ik bedenk me plotseling dat er ook een swap kan plaats vinden volgend jaar tussen Ricciardo en Sainz als Renault dit jaar grote stappen gaat maken en echt een serieuze titel kandidaat wordt in 2019. Hoe lang heeft Alonso nog een contract bij McLaren? Kan McLaren ook nog een optie worden voor Daniel in 2019.
Hoe ontwikkeld Stoffel zich dit jaar t.o.v. Alonso?
 
Re: Honda switch dus van de baan? [bericht #10579 is een antwoord op bericht #10574] za, 17 februari 2018 19:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat gaat alleen spelen als het seizoen als verloren wordt beschouwd, en dat de oorzaak de tegenvallende Renault is. Daarbij moet dan blijken dat Honda in inmiddels Renault gepasseerd is.
Als Renault blijkt goed genoeg mee te kunnen, is het uiteraard niet nodig dat die optie gebruikt gaat worden.
Overigens is het ook nog steeds mogelijk dat RBR verder gaat met Renault in 2019. Maar het moge duidelijk zijn dat RBR de vinger zeer nauw aan de pols houdt bij Honda.
Fabrieksteam of klantenteam. Is absoluut een factor. RBR heeft al haar titels gewonnen als fabrieksteam van Renault.
 
Re: geluid krachtbron renault/tag [bericht #10582 is een antwoord op bericht #10530] zo, 18 februari 2018 11:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Aladdin is op dit moment afwezig  Aladdin
Berichten: 25
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Nu nog een ander design. Of ben ik de enige hier die vindt dat de kleurstelling van de wagen van een stuitende lelijkheid is...?
 
Presentatie on-line morgen 09.00 uur. [bericht #10583 is een antwoord op bericht #10582] zo, 18 februari 2018 11:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Aladdin schreef op zo, 18 februari 2018 11:41
Nu nog een ander design. Of ben ik de enige hier die vindt dat de kleurstelling van de wagen van een stuitende lelijkheid is...?

Je zult nog tot 09.00 uur morgenvroeg moeten wachten of de livery nog steeds "van een stuitende lelijkheid is", niet mijn woorden trouwens. Razz
 
Re: Presentatie on-line morgen 09.00 uur. [bericht #10584 is een antwoord op bericht #10583] zo, 18 februari 2018 13:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gezien Max en Ric hun helmen, verwacht ik weinig op dat gebied.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Presentatie on-line morgen 09.00 uur. [bericht #10585 is een antwoord op bericht #10584] zo, 18 februari 2018 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik ben er ook nog niet op uitgekeken. Vind het juist de mooiste, grafische, goed afgestemde livery van het huidige veld.
 
Re: Presentatie on-line morgen 09.00 uur. [bericht #10588 is een antwoord op bericht #10585] ma, 19 februari 2018 09:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Berichten: 105
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

naar mijn idee is de presentatie op deze link: https://redbullracing.redbull.com/article/coming-soon.
Maar ik begin nu toch wel te twijfelen... heeft iemand een tip waar ik moet kijken Coffee


Ciao,
Mokkie
 
Re: Presentatie on-line morgen 09.00 uur. [bericht #10589 is een antwoord op bericht #10588] ma, 19 februari 2018 09:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

mokkie schreef op ma, 19 februari 2018 09:13
naar mijn idee is de presentatie op deze link: https://redbullracing.redbull.com/article/coming-soon.
Maar ik begin nu toch wel te twijfelen... heeft iemand een tip waar ik moet kijken Coffee

Die pagina is verwijderd. Gisteren stond er ook een klok die aan het aftellen was, is ook verwijderd.
Waarom geven ze geen twitter bericht waarom het uitgesteld is?
 
Re: Presentatie on-line morgen 09.00 uur. [bericht #10590 is een antwoord op bericht #10589] ma, 19 februari 2018 09:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mezelf is op dit moment afwezig  Mezelf
Berichten: 6
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Misschien een andere timezone?
 
Re: Presentatie on-line morgen 09.00 uur. [bericht #10591 is een antwoord op bericht #10589] ma, 19 februari 2018 09:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Aladdin is op dit moment afwezig  Aladdin
Berichten: 25
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Misschien wordt de RB14 toch nog snel even overgespoten in nieuwe, eigentijdse kleurstelling Laughing
 
Re: Presentatie on-line morgen 09.00 uur. [bericht #10592 is een antwoord op bericht #10591] ma, 19 februari 2018 09:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Berichten: 105
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

na een paar keer refreshen van de pagina zie ik de tekst:

Citaat:

The wait is almost over...

Here's a date for the diary: we'll be launching the Aston Martin Red Bull Racing TAG Heuer RB14 on February 19th. If you don't have a calendar handy, that's next Monday.

There's that unmistakable new car scent wafting around the race bays at the moment as the final components are delivered from our workshops, ready for assembly. It's frenetic but pretty exciting too!

Watch this space.


Ciao,
Mokkie
 
Vertraging. [bericht #10593 is een antwoord op bericht #10592] ma, 19 februari 2018 09:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

mokkie schreef op ma, 19 februari 2018 09:30
na een paar keer refreshen van de pagina zie ik de tekst:

Citaat:

The wait is almost over...

Here's a date for the diary: we'll be launching the Aston Martin Red Bull Racing TAG Heuer RB14 on February 19th. If you don't have a calendar handy, that's next Monday.

There's that unmistakable new car scent wafting around the race bays at the moment as the final components are delivered from our workshops, ready for assembly. It's frenetic but pretty exciting too!

Watch this space.


GP Update zojuist: "Update, maandag 9.05 uur: Red Bull heeft naar verluidt te kampen met een vertraging van een half uur.
De nieuwe wagen zal zodoende rond 9.30 worden gepresenteerd."

Belachelijk dat RB niets van zich laat horen en iedereen gewoon laat wachten.
 
Re: Vertraging. [bericht #10594 is een antwoord op bericht #10593] ma, 19 februari 2018 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/28276258_1661099180603231_6612683461021739919_n.jpg?oh=467e08aa851974574e0ef8b22fc9a840&oe=5B0A39CF

Nieuwe logo... Dit zal wel iets met de livery te maken hebben. Zojuist op alle social media is dit de nieuwe avatar.
 
Re: Vertraging. [bericht #10595 is een antwoord op bericht #10594] ma, 19 februari 2018 10:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

https://pbs.twimg.com/media/DWYsTfGX0AALYgt.jpg:large

Wauw....
 
Re: Vertraging. [bericht #10596 is een antwoord op bericht #10595] ma, 19 februari 2018 10:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Eerste reactie: wat een brute wagen.
 
Re: Vertraging. [bericht #10597 is een antwoord op bericht #10593] ma, 19 februari 2018 10:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Berichten: 105
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Inderdaad belachelijk.. Boink .
Ondertussen is het al 10 uur en nog steeds geen RB14.

als het nog een half uur langer duurt dan is mijn F5 versleten lol


Ciao,
Mokkie
 
Re: Vertraging. [bericht #10598 is een antwoord op bericht #10597] ma, 19 februari 2018 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Effe goed kijken. Er staat al een appetizer op hun social media Smile
 
Re: Vertraging. [bericht #10599 is een antwoord op bericht #10598] ma, 19 februari 2018 10:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Berichten: 105
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

ik zie, thanks pottle!

Ciao,
Mokkie
 
Re: Vertraging. [bericht #10600 is een antwoord op bericht #10599] ma, 19 februari 2018 10:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 131
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Allemachtig! Adembenemend. Ik hoop ook voor de concurrentie ;-)

Groet,
DeNak
 
Re: Vertraging. [bericht #10601 is een antwoord op bericht #10600] ma, 19 februari 2018 10:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Maar: "The RB14 is currently wearing a special edition livery. We're keeping our race-ready paint job under wraps for the time being and will unveil it at the Circuit de Catalunya next week. The unfamiliar shapes under the paint, however, are here to stay."

Jammer, alhoewel de definitieve livery natuurlijk nog mooier kan zijn.
 
Tijdelijke kleuren! [bericht #10602 is een antwoord op bericht #10596] ma, 19 februari 2018 10:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

pottele schreef op ma, 19 februari 2018 10:02
Eerste reactie: wat een brute wagen.
Die kleuren gaan er dus nog weer af: "The RB14 is currently wearing a special edition livery. We're keeping our race-ready paint job under wraps for the time being and will unveil it at the Circuit de Catalunya next week. The unfamiliar shapes under the paint, however, are here to stay."

Wat heeft dit dan voor nut? Stelt niets voor deze launch.
Daar moesten we ook nog eens een uur op wachten zonder bericht van RB!!




[Bijgewerkt op: ma, 19 februari 2018 10:15]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Tijdelijke kleuren! [bericht #10603 is een antwoord op bericht #10602] ma, 19 februari 2018 10:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op ma, 19 februari 2018 10:13
pottele schreef op ma, 19 februari 2018 10:02
Eerste reactie: wat een brute wagen.
Die kleuren gaan er dus nog weer af:
Ja, zag dat later pas. Maar ook de neus is erg mooi, verder ontwikkeld vanuit vorig seizoen. En in 't algemeen erg strakke auto.
 
Re: Tijdelijke kleuren! [bericht #10604 is een antwoord op bericht #10602] ma, 19 februari 2018 10:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op ma, 19 februari 2018 10:13


Wat heeft dit dan voor nut? Stelt niets voor deze launch.
Daar moesten we ook nog eens een uur op wachten zonder bericht van RB!!

Ik denk/hoop dat er nog meer komt vandaag?
 
Na de nep launch vandaag een filmdag in Silverstone met de nieuwe RB14. [bericht #10605 is een antwoord op bericht #9821] ma, 19 februari 2018 10:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Adam Cooper twittert zojuist:

Citaat:

Adam Cooper
‏ @adamcooperF1
17 minuten geleden

'@redbullracing also confirmed that @danielricciardo is doing a filming run at Silverstone today with the RB14. drive
 
Re: Na de nep launch vandaag een filmdag in Silverstone met de nieuwe RB14. [bericht #10606 is een antwoord op bericht #10605] ma, 19 februari 2018 11:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Daar krijgen we denk ik geen beelden van. Van die "filmdag" bedoel ik dan. De RB14 rijdt daar al met elementen die we nog niet op de beelden zien zoals we die nu krijgen voorgeschoteld.
Ik ben normaal al niet te betrappen op teveel pessimisme, maar ik begin nu wel een heel goed gevoel te krijgen over 2018.
En Helmut zegt nog wel dat hij niet weet of de RB14 mee kan doen om de wereldtitel. Jeah Right zeggen de Amerikanen dan in zo'n geval.
Als Renault in de praktijk de betrouwbaarheid en het vermogen kan leveren zoals de cijfers zijn aangeleverd voor de simulatortests, gaan we een mooi, heel mooi seizoen tegemoet.
Prachtige brute wagen, waarin Newy's hand weer eens ouderwets duidelijk naar voren komt. En dan hebben we nog niet eens alles te zien gekregen.
Volgende week zien we meer.
Kan haast niet wachten.
 
Re: Na de nep launch vandaag een filmdag in Silverstone met de nieuwe RB14. [bericht #10607 is een antwoord op bericht #10605] ma, 19 februari 2018 11:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Nou behoorlijk grote wijzigingen zo te zien, al is vooral de sidepod opening in deze beelden bewust uitgewist:

Die dienblad voorvleugels zijn de voorste rand van de sidepods (om aan de reglementen te voldoen) de hele side pod begint zelf een stuk verder naar achteren) dit is de Ferrari Truc van afgelopen seizoen die Newey eerst aangaf niet te begrijpen. De sidepods zelf zijn ook piepklein (smal). De auto lijkt iets langer maar vooral slanker). Zou de side pod crash structure in die dienbladen zitten? Plat? Zou dat ze gelukt zijn, om ze zo sterk te maken?) Ook zijn de elementen naast de sidepodveel verder uitgebouwd. Verder wijzen nu alle voorvleugel elementen naar beneden, dus niet meer de afwijken Y250 vortex en ze lijken ook een iets langere neus te hebben. Ik denk dat er flink wat is gewonnen op aero gebied.

ik kan op deze plaatjes ook niet zien (waarschijnlijk ook bewust) of ze die andere ophanging (met die hoge beugel voor de bovenste rods) nu gebruiken, ik vermoed van wel, de ophanging van de voorste zit ook super hoog op de neus, zelfs wat ongunstig voor de aero (maar niet zo'n extreme bochel asl bij Force India).

Dit stemt me wel hoopvol.

[Bijgewerkt op: ma, 19 februari 2018 11:38]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Na de nep launch vandaag een filmdag in Silverstone met de nieuwe RB14. [bericht #10608 is een antwoord op bericht #10606] ma, 19 februari 2018 11:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 285
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

https://s26.postimg.org/4qeq2aj6x/screenshot_393.jpg
 
Re: Na de nep launch vandaag een filmdag in Silverstone met de nieuwe RB14. [bericht #10609 is een antwoord op bericht #10608] ma, 19 februari 2018 11:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

ja dus!! de twee vleugels samen (de onderste is meteen ook de top ligger voor die flow conditioners, zijn samen de side pod crash structure, want ik zie daar (in de bovenste rand van de sidepod) verder geen bulten meer in zoals afgelopen seizoenen wel. Tof!

[Bijgewerkt op: ma, 19 februari 2018 11:41]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Na de nep launch vandaag een filmdag in Silverstone met de nieuwe RB14. [bericht #10610 is een antwoord op bericht #10609] ma, 19 februari 2018 11:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

De onderste ligger (onderste van de twee vleugels voor de sidepod) is iets dikker, daar zit dus de bulk van de sidepod crash structure in. Red Bull geeft je Vleeeeuggeels!

[Bijgewerkt op: ma, 19 februari 2018 11:52]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Tijdelijke kleuren! [bericht #10611 is een antwoord op bericht #10602] ma, 19 februari 2018 11:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op ma, 19 februari 2018 10:13
pottele schreef op ma, 19 februari 2018 10:02
Eerste reactie: wat een brute wagen.
Die kleuren gaan er dus nog weer af: "The RB14 is currently wearing a special edition livery. We're keeping our race-ready paint job under wraps for the time being and will unveil it at the Circuit de Catalunya next week. The unfamiliar shapes under the paint, however, are here to stay."

Wat heeft dit dan voor nut? Stelt niets voor deze launch.
Daar moesten we ook nog eens een uur op wachten zonder bericht van RB!!


Het is me wat.
Kijk nog eens goed en je ziet heel veel, bv de sidepods en de vleugels daarop. Belooft veel.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Tijdelijke kleuren! [bericht #10612 is een antwoord op bericht #10611] ma, 19 februari 2018 12:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
achteruit is op dit moment afwezig  achteruit
Berichten: 37
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Deze livery gewoon houden. Erg mooi en duizend keer mooier dan de livery die de afgelopen jaren gebruikt werd.
Waartoe de auto in staat zal blijken gaan we zien.


 
Ricciardo en hun nieuwe race kleding? [bericht #10613 is een antwoord op bericht #9821] ma, 19 februari 2018 12:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Ricciardo laat vanuit een vrachtwagen in Silverstone (waar de stieren nog wel in rood en geel op staan)
de nieuwe race overal en schoenen zien. Dezelfde kleuren als de livery van vanmorgen.
Misschien ook alleen voor deze launch of toch voor het hele seizoen?


https://twitter.com/redbullracing/status/965544765914861568

[Bijgewerkt op: ma, 19 februari 2018 12:52]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Shakedown Silverstone [bericht #10615 is een antwoord op bericht #10613] ma, 19 februari 2018 13:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Berichten: 457
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3
Forum_Mod

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/28279202_1069609089845925_443639728032086028_n.jpg?oh=eee82ba92d30e5a4968f259244fd2c94&oe=5B16EFB2

Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Shakedown Silverstone [bericht #10616 is een antwoord op bericht #10615] ma, 19 februari 2018 14:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Mario schreef op ma, 19 februari 2018 13:41
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/28279202_1069609089845925_443639728032086028_n.jpg?oh=eee82ba92d30e5a4968f259244fd2c94&oe=5B16EFB2

De Halo primeur voor RBR, als eerste met een 2018 wagen in actie!
Hier de eerste meters en het geluid erbij:

https://twitter.com/redbullracing/status/965569027929239553

[Bijgewerkt op: ma, 19 februari 2018 14:20]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Shakedown Silverstone [bericht #10617 is een antwoord op bericht #10616] ma, 19 februari 2018 14:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

jammer, regen. Nu kan Ricci niet vol doorgassen. Jammer was een eufemisme.
 
Ik zie... [bericht #10618 is een antwoord op bericht #10595] ma, 19 februari 2018 14:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Andere voorwielophanging
Andere achterwielophanging
Smallere neus
Zwevende met de sidepots geintegreerde vleugel (heel apart)
Andere luchtinlaat roll bar
Nog smallere sidepots
Hogere rake
Andere vloer aan de zijkanten

Dus best wel veel zichtbare veranderingen.
De renault krachtbron laat ook een vrij bruut geluid horen bij vertrek vanuit de pitsstraat. Hopelijk is er vandaag ook geluid op snelheid.
 
Re: Ik zie... [bericht #10619 is een antwoord op bericht #10618] ma, 19 februari 2018 14:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wat een ontzettende gave wagen, geen andere woorden voor. Zo jammer dat de livery eraf gaat.
Denk ook dat we gewoon de 'normale' red bull livery gaan zien zoals in voorgaande jaren met
waarschijnlijk Aston Martin er iets duidelijker op. Wel gaaf om te zien hoe de auto ander is
vergeleken met andere teams. Met name die side pods, die er eigenlijk helemaal niet zijn.
 
Re: Ricciardo en hun nieuwe race kleding? [bericht #10620 is een antwoord op bericht #10613] ma, 19 februari 2018 14:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op ma, 19 februari 2018 12:52
Ricciardo laat vanuit een vrachtwagen in Silverstone (waar de stieren nog wel in rood en geel op staan)
de nieuwe race overal en schoenen zien. Dezelfde kleuren als de livery van vanmorgen.
Misschien ook alleen voor deze launch of toch voor het hele seizoen?


https://twitter.com/redbullracing/status/965544765914861568
Hier draagt hij de nieuwe overal blauw/wit. Er onder zie ik nog wel het bekende geel en rood. Toch tijdelijk?

https://pbs.twimg.com/media/DWZxVqeW4AA8O0n.jpg

[Bijgewerkt op: ma, 19 februari 2018 14:56]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ricciardo en hun nieuwe race kleding? [bericht #10621 is een antwoord op bericht #10620] ma, 19 februari 2018 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Als het voor het hele seizoen zou zijn, waarom dan al die vrachtwagens en teamkleding niet aanpassen naar die kleuren. Lijkt me puur voor vandaag alleen.
 
Re: Shakedown Silverstone [bericht #10622 is een antwoord op bericht #10616] ma, 19 februari 2018 14:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2018/2/ricciardo-shakes-down-rb14-at-silverstone/_jcr_content/articleContent/manual_gallery/image2.img.1920.medium.jpg/1519046408135.jpg
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2018/2/ricciardo-shakes-down-rb14-at-silverstone/_jcr_content/articleContent/manual_gallery/image3.img.1920.medium.jpg/1519046404871.jpg
 
Re: Ricciardo en hun nieuwe race kleding? [bericht #10623 is een antwoord op bericht #10621] ma, 19 februari 2018 15:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Die zullen ook nog wel geüpdate worden naar de nieuwe livery (die weer anders dan die van vandaag zal zijn)?
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10624 is een antwoord op bericht #9821] ma, 19 februari 2018 15:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik ben toch best tevreden met wat we vandaag te zien krijgen. Straks nog even lekker speculeren met Coronel bij Peptalk...het seizoen is wat mij betreft nu echt begonnen!

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10625 is een antwoord op bericht #10624] ma, 19 februari 2018 16:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Beeld

https://twitter.com/redbullracing/status/965569027929239553




Moderator www.verstappen.nl
 
Een compleet andere RB14. [bericht #10626 is een antwoord op bericht #9821] ma, 19 februari 2018 16:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

De RB14 is compleet anders dan de RB13. Mark Hughes schrijft hier een mooi stuk over.

https://www.motorsportmagazine.com/opinion/f1/red-bull-rb14- calculated-departure
 
Re: Een compleet andere RB14. [bericht #10627 is een antwoord op bericht #10626] ma, 19 februari 2018 17:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vind het wel vet uit zien en voor mij mag ze zo blijven.
Nu nog een week wachten en kijken wat deze dame kan!
 
Re: Een compleet andere RB14. [bericht #10628 is een antwoord op bericht #10626] ma, 19 februari 2018 17:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Bedankt Wouter, idd een goed opinie stuk.
 
Pers twijfelt over de sidepots [bericht #10629 is een antwoord op bericht #10626] ma, 19 februari 2018 17:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Ik lees hier en daar dat de sidepots van de rb14 wel erg minimaal zijn en dat daarom wordt getwijfeld of de motor hiermee voldoende koeling krijgt; ook zou het minder downforce genereren. Op autosport wordt ook afgevraagd of red bull niet in dezelfde valkuil trapt als bij het ontwerp van de rb13. Kortom de rb14 geeft veel stof tot discussie. En daar lijkt het red bull vooralsnog ook om te doen. Ga er vooralsnog vanuit dat red bull niet dezelfde fouten maakt tov 2017.
 
RB14 voor het eerste op de baan [bericht #10630 is een antwoord op bericht #9821] ma, 19 februari 2018 18:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

De RB14 is vandaag voor het eerst op de baan geweest in Silverstone, hier een filmpje waar je de RB14 in actie ziet:

 
Re: Een compleet andere RB14. [bericht #10631 is een antwoord op bericht #10626] ma, 19 februari 2018 18:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De visie van Gary Anderson. Door mij hoog aangeslagen. Hij is wat behoudender. Ik meen dat ie het deze keer bij het verkeerde eind heeft.

To have any chance of winning the world championship this year, Red Bull must start the Formula 1 season strongly. It threw away 2017 with both its initial performance and its poor later-season reliability problems, but on the positive side proved it has the infrastructure to overcome these problems. The trouble is, the others don't sit around and wait.

Daniel Ricciardo and Max Verstappen are both ready to put up a championship challenge, but they need the tools to do the job. With Renault suggesting last year it will not be supplying Red Bull with power units in 2019, this might be their last opportunity for a while.
To have any chance of winning the world championship this year, Red Bull must start the
While he was tinkering with various other projects this time last season, I'm pretty sure technical chief Adrian Newey will have been fully focused on Red Bull's 2018 car right from the get-go. We expected a lot from one of the most highly rated aerodynamicists for the start of 2017 but it wasn't there. So will '18 reverse that situation? Let's have a look.

It's always difficult to see things in detail when a team puts a lot of effort into camouflaging the initial car. Perhaps this is something Red Bull has learned from new partner Aston Martin.

The front wing assembly is the customary multi-element component, but with a more uniform slot-gap placement than we have seen on the other cars. By that I mean the chord lengths of each component from the leading edge to trailing edge are more parallel.

These slot gaps are all there to control the airflow separation and, more importantly, allow recovery from any separation problems. The more control you have over this, the more consistent the aerodynamic loads from the front wing assembly. Also, any turbulence coming off the trailing edge of the front wing due to airflow separation will have a detrimental effect further downstream.

Red Bull also has an S-duct with the entry under the nose and the exit halfway up Ricciardo's number '3'. This S-duct helps pull airflow across the FIA-defined neutral central wing section, improving the mass airflow to the bargeboard area. It also reduces the lift created on the top of the chassis by the airflow accelerating over the top surface.

Red Bull has also retained its 'driver cooling duct' in the front of the nose. This helps with the stagnation point of the airflow on the leading edge of the nose. The stagnation point is where the airflow decides whether it is going to go over the top of the nose or underneath it.

Last year at the first pre-season test, I said I didn't see the 'wow' factor, and I have to say I also expected more this year

Behind the front wheels, things get a bit more distinctive. The initial bargeboard package is a large vertical three-element component with a horizontal outer vane holding them all together. The car also has a curved lower foot area helping to better prepare the airflow for the underfloor. All of these are to pull more mass airflow through from under the front of the chassis helping the performance of the front wing and the leading edge of the underfloor.

The outer bargeboard area is a vertical four-element component mounted as wide as possible on the outer corner of the sidepods. This area is all about managing the turbulent airflow coming off the trailing edge of the front tyre and trying to keep it away from the leading edge of the sidepod and underfloor.

As opposed to last year's Ferrari, which had a very high letterbox style radiator inlet, Red Bull has gone for a narrower and taller inlet. The leading edge of the sidepod has the customary lower undercut, but it is not as pronounced as the other cars we have seen and this undercut doesn't continue through the sidepod.

Instead, Red Bull has gone for a very narrow overall sidepod section angled inwards from the floor to the top. This will entice the airflow coming over the top of the car to be pulled down into the Coke bottle area inside in rear tyres.

There is also a horizontal wing section developing out of the top leading edge of the sidepod, which goes out to the maximum width of the car. This profile twists downwards with a small endplate on the upper surface. This component is also helping the airflow to sweep down into the Coke bottle area.

The Coke bottle area and the rear body section is fairly run of the mill, with the radiator exits being a T-section at around top rear wishbone height. Again, this not as exaggerated as we have seen on other cars.

Red Bull continues to run the car with a very high rear ride height, which we call rake. This improves the performance of the front wing at low speeds when the rear is high and the front low - then it tapers off as the rear gets closer to the ground at higher speeds.

It also means that the rear diffuser doesn't stall as early, again helping to move the centre of pressure rearwards as the car increases speed.

We must wait until the Barcelona test to see the rear of the car in detail, and as the diffuser is one of the dominant components that makes up the aerodynamic package it will be interesting to see what Red Bull has come up with there.

Last year at the first pre-season test, I said I didn't see the 'wow' factor with the Red Bull, and I have to say I also expected more this year. The car again has all the necessary bits and pieces but there is no stand-out component optimisation that I can see.

As I said above, Red Bull needs to start the season strongly if it is to have a chance at another championship. And from the chassis, it might just need more than what we see here to achieve that.

The other worrying factor for Red Bull is where the 2018 Renault engine package is at. It needs to be a lot more reliable at higher performance levels and Renault must unlock more one-lap power, especially in qualifying, to challenge Mercedes and Ferrari consistently.

Renault has struggled throughout the V6 hybrid regulations and I'm pretty sure Red Bull will be expecting a lot more from it in 2018.
To have any chance of winning the world championship this year, Red Bull must start the Formula 1 season strongly.
 
Re: Een compleet andere RB14. [bericht #10632 is een antwoord op bericht #10631] ma, 19 februari 2018 18:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 131
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De wow-factor zal pas in Barcelona zichtbaar worden. Ik denk niet dat RBR nu alvast de hele santemekraam op de auto zet zodat de andere teams leentjebuur kunnen spelen voordat het seizoen aftrapt in Melbourne.

Groet,
DeNak
 
Re: Een compleet andere RB14. [bericht #10633 is een antwoord op bericht #10631] ma, 19 februari 2018 18:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wat ik heb begrepen is dit niet de definitieve kleurstelling. Finesses verwacht ik vooral onder de auto dus dat is afwachten.
Ik vraag mij wel af waarom hier een tekst staat waarvoor op dit moment betaald moet worden..

[Bijgewerkt op: ma, 19 februari 2018 18:54]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Een compleet andere RB14. [bericht #10634 is een antwoord op bericht #10633] ma, 19 februari 2018 19:16 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wat ik mij afvraag, ze hebben dus vandaag voor het eerst gereden met de RB14, zit daar dan al de nieuwe Renault motor in of is dat nog de motor van vorig jaar?
 
Vorige onderwerp: gridgirls
Volgende onderwerp: De verschillen tussen Red Bull en de overige teams
Naar forum gaan: