Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Ondertussen in Milton Keynes 2018 ( )
Re: Komkommertijd nog niet voorbij.... [bericht #10398 is een antwoord op bericht #10397] zo, 04 februari 2018 12:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

MadMax schreef op zo, 04 februari 2018 10:57
Gisteren alleen een nieuw gerucht over de nieuwe PU van MB, er zouden problemen zijn met vibraties
en de uitlaat die aangepast is door het inkorten van de nieuw wagen deze zou al diverse malen zijn gebroken.

Dat gerucht is afkomstig van de Italiaanse (!) site van Motorsport. Een Italiaanse journalist kwam vorige week met dat nieuws.
Op geen enkele andere site van Motorsport is dit bericht verschenen. Ga er maar van uit dat hij dit hoopt, maar niet klopt.
Alhoewel ik er niets op tegen zou hebben wanneer het bericht klopt. Laughing
 
Re: Komkommertijd nog niet voorbij.... [bericht #10401 is een antwoord op bericht #10398] zo, 04 februari 2018 13:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Waar zijn de berichten 10394-10396 gebleven?
 
Re: Komkommertijd nog niet voorbij.... [bericht #10402 is een antwoord op bericht #10398] zo, 04 februari 2018 14:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De nieuwe wagen van Mercedes wordt niet ingekort. Hij krijgt hooguit meer rake. Een andere motor. Een volkomen nieuw ERS.
 
Re: Komkommertijd nog niet voorbij.... [bericht #10403 is een antwoord op bericht #10401] zo, 04 februari 2018 14:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

lock2nl schreef op zo, 04 februari 2018 13:58
Waar zijn de berichten 10394-10396 gebleven?

Vraag maar aan Liberty Media, die kunnen zomaar ineens iets laten verdwijnen. lol

Als je even op de startpagina bovenaan "Berichten van vandaag" aanklikt, kun je ze zien.
Zie je meteen in welk sub-forum ze staan.

[Bijgewerkt op: zo, 04 februari 2018 14:38]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Komkommertijd nog niet voorbij.... [bericht #10405 is een antwoord op bericht #10403] zo, 04 februari 2018 16:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik realiseerde mij niet dat berichtnummering over het hele forum liep. Maar wouter, bedankt dat je mij erop wijst.
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10407 is een antwoord op bericht #10327] ma, 05 februari 2018 15:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Je zou bijna denken dat Max en Renault onze berichten meelezen.
Max die bevestigd dat ie na enkele ronden in Barcelona al wel weet hoe de vlag erbij hangt.
En Renault die begint te waarschuwen voor al te ingrijpende regelentswijzigingen voor de motorformule na 2020.

Het circus komt op toeren.
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10410 is een antwoord op bericht #10407] ma, 05 februari 2018 16:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Toch wel een (voor mij) opvallende stilte rondom de RB14. Ze wilden dit jaar er vroeg bij zijn. Dat houdt voor mij toch een presentatie in die dichter bij 19/02 dan bij 25/02 ligt. Hebben jullie wat opgevangen over een mogelijke datum?
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10411 is een antwoord op bericht #10410] ma, 05 februari 2018 17:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1116
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

pottele schreef op ma, 05 februari 2018 16:16
Toch wel een (voor mij) opvallende stilte rondom de RB14. Ze wilden dit jaar er vroeg bij zijn. Dat houdt voor mij toch een presentatie in die dichter bij 19/02 dan bij 25/02 ligt. Hebben jullie wat opgevangen over een mogelijke datum?
Is nog steeds niet bekend als enige team samen met Haas.
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10412 is een antwoord op bericht #10411] ma, 05 februari 2018 18:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De auto is klaar.
RBR houdt uitsluitend een internetpresentatie.
Ook die presentatie is vrijwel gereed. De exacte datum hangt af van het marketingtechnisch zo optimaal mogelijke moment. Dus niet gelijk met 1 van de andere big four. Of misschien wel five als je Renault mee rekent.
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10413 is een antwoord op bericht #10412] ma, 05 februari 2018 19:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Thanks Schummie01 voor de info, van mij mag het langzaam weer gaan beginnen.
Schreef ik langzaam sorry imwithstupid bedoelde snel al dat wachten is toch nergens goed voor Smile lol

Red Bull zou al heel veel winnen als het blok betrouwbaar is, en het zou helemaal te gek zijn als ze hier en daar wat extra pk's
hebben gevonden zodat ze Ferrari en Mercedes wat vaker in de buitenspiegel te zien krijgen.

Hoop doet leven drive

[Bijgewerkt op: ma, 05 februari 2018 19:04]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10414 is een antwoord op bericht #10413] ma, 05 februari 2018 19:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Zerobyte schreef op ma, 05 februari 2018 19:02


Red Bull zou al heel veel winnen als het blok betrouwbaar is, en het zou helemaal te gek zijn als ze hier en daar wat extra pk's
hebben gevonden zodat ze Ferrari en Mercedes wat vaker in de buitenspiegel te zien krijgen.


Denk niet dat ze door hier en daar een paar extra pk's Ferrari en Mercedes wat vaker in de buitenspiegel te zien krijgen.
Die hebben natuurlijk ook weer de nodige stappen gemaakt qua pk's, vooral Mercedes. Ferrari schijnt druk bezig te zijn met de betrouwbaarheid.
RBR heeft echt wel flink veel pk's extra nodig en liefst een foefje om in de kwali extra vermogen aan te kunnen spreken,
maar dat is denk ik iets te veel gevraagd Renault "kennende".
Het lijkt wel of deze winterstop twee keer zo lang duurt als andere jaren.

@Schummie, bedankt voor de informatie. RBR is zo traaaaag met info, pfff.

[Bijgewerkt op: ma, 05 februari 2018 19:49]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10416 is een antwoord op bericht #10414] ma, 05 februari 2018 20:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op ma, 05 februari 2018 19:45


RBR heeft echt wel flink veel pk's extra nodig en liefst een foefje om in de kwali extra vermogen aan te kunnen spreken,
maar dat is denk ik iets te veel gevraagd Renault "kennende".


Des te interessanter wordt het wat Red Bull gaat doen...als de agressieve aanpak van Honda werkt/betrouwbaar is en er mid-season 980 pk (peak power) uit die motor geperst wordt... (conform de voorspelling van iemand met voorkennis dicht op het Hondavuur).


Attack the post, not the poster...
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10417 is een antwoord op bericht #10416] ma, 05 februari 2018 21:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Frontwinger schreef op ma, 05 februari 2018 20:55

Des te interessanter wordt het wat Red Bull gaat doen...als de agressieve aanpak van Honda werkt/betrouwbaar is
en er mid-season 980 pk (peak power) uit die motor geperst wordt...
(conform de voorspelling van iemand met voorkennis dicht op het Hondavuur).

Sterker nog, hij heeft zelf meegewerkt aan de totstandkoming van de nieuwe ICE en hier patent op aangevraagd.
Op de testbank was het 980 pk. Dat is meer dan de Renault motor op dat moment rond de zomerstop.
Nu nog een goed chassis er om heen en twee goede coureurs. Laughing

[Bijgewerkt op: ma, 05 februari 2018 21:23]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10418 is een antwoord op bericht #10417] ma, 05 februari 2018 21:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

? Heb ik een te lange winterslaap gehouden? Wie heeft een patent dwt in de Honda motor zit?
 
Veel gespeculeer ??? [bericht #10422 is een antwoord op bericht #10387] di, 06 februari 2018 11:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Was jij er bij toen Jos nog reed ? Ieder jaar weer een hoop verhalen over Tom Walkinshaw, Heinz-Harald Frentzen en Bernuldi, en de rest van de F1 wereld. Waar hij allemaal wel niet kon rijden of zou moeten kunnen rijden en vooral waar hij wel en niet mee akkoord moest gaan. Sinds Max heeft verlengd is er nauwelijks wat te speculeren behalve de kleur van het knopje voor de cruise control.

Tizz. Die het niettemin ook tijd vindt voor action.
 
Re: Veel gespeculeer ??? [bericht #10424 is een antwoord op bericht #10422] di, 06 februari 2018 12:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 728
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Tizz schreef op di, 06 februari 2018 11:30
Was jij er bij toen Jos nog reed ? Ieder jaar weer een hoop verhalen over Tom Walkinshaw, Heinz-Harald Frentzen en Bernuldi, en de rest van de F1 wereld. Waar hij allemaal wel niet kon rijden of zou moeten kunnen rijden en vooral waar hij wel en niet mee akkoord moest gaan. Sinds Max heeft verlengd is er nauwelijks wat te speculeren behalve de kleur van het knopje voor de cruise control.

Tizz. Die het niettemin ook tijd vindt voor action.
Vooral de beroemde statement van Huub: we praten met iedereen.
 
Re: Veel gespeculeer ??? [bericht #10425 is een antwoord op bericht #10424] di, 06 februari 2018 13:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Yay

Tizz.
 
Re: Veel gespeculeer ??? [bericht #10426 is een antwoord op bericht #10424] di, 06 februari 2018 13:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 132
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Was het bij Rothengatter niet eerder; "We praten tegen iedereen" ?

Groet,
DeNak
 
Re: Veel gespeculeer ??? [bericht #10427 is een antwoord op bericht #10422] di, 06 februari 2018 14:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Matazurka is op dit moment afwezig  Matazurka
Berichten: 61
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Tizz schreef op di, 06 februari 2018 11:30
Was jij er bij toen Jos nog reed ? Ieder jaar weer een hoop verhalen over Tom Walkinshaw, Heinz-Harald Frentzen en Bernuldi, en de rest van de F1 wereld. Waar hij allemaal wel niet kon rijden of zou moeten kunnen rijden en vooral waar hij wel en niet mee akkoord moest gaan. Sinds Max heeft verlengd is er nauwelijks wat te speculeren behalve de kleur van het knopje voor de cruise control.

Tizz. Die het niettemin ook tijd vindt voor action.
Yep dat was altijd nagels bijten of Jos überhaupt kon starten. Speculaas-fabriek die op volle toeren draaide, Bartus G. die zgn. "inside information" had en het hele forum op z'n kop zette (de geruchten vlogen daarna vaak over naar de MSM). Wel leuke tijd maar het zegt wel veel over deze tijd: we zijn nu gewoon strontverwend...
 
Re: Veel gespeculeer ??? [bericht #10428 is een antwoord op bericht #10427] di, 06 februari 2018 14:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Manual is op dit moment afwezig  Manual
Berichten: 23
Geregistreerd: maart 2017
Karting

"Vroeger" zouden de meeste forummers zeggen en hebben
zeker dit voorbij zien komen.
 
Re: Veel gespeculeer ??? [bericht #10429 is een antwoord op bericht #10424] di, 06 februari 2018 14:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 174
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

99% zeker dat Jos rijdt

(zouden we ook dit jaar kunnen zeggen)
 
Re: Veel gespeculeer ??? [bericht #10430 is een antwoord op bericht #10426] di, 06 februari 2018 15:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 728
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

DeNak schreef op di, 06 februari 2018 13:54
Was het bij Rothengatter niet eerder; "We praten tegen iedereen" ?
Laughing


 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10432 is een antwoord op bericht #10418] di, 06 februari 2018 17:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

lock2nl schreef op ma, 05 februari 2018 21:37
? Heb ik een te lange winterslaap gehouden? Wie heeft een patent dwt in de Honda motor zit?

Wouter schreef op ma, 05 februari 2018 21:22
Frontwinger schreef op ma, 05 februari 2018 20:55

Des te interessanter wordt het wat Red Bull gaat doen...als de agressieve aanpak van Honda werkt/betrouwbaar is
en er mid-season 980 pk (peak power) uit die motor geperst wordt...
(conform de voorspelling van iemand met voorkennis dicht op het Hondavuur).
Sterker nog, hij heeft zelf meegewerkt aan de totstandkoming van de nieuwe ICE en hier patent op aangevraagd.

De man die dus mee heeft meegewerkt aan de totstandkoming van de nieuwe ICE van Honda. Razz
Als jouw winter sleep afgelopen is, kun je meer hierover lezen op F1 Technical.
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10433 is een antwoord op bericht #10432] di, 06 februari 2018 19:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik kan mij niet herinneren dat hij dit getal heeft genoemd. Mensen speculeren wel over dit getal.
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10434 is een antwoord op bericht #10433] wo, 07 februari 2018 00:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik bedoel er eigenlijk mee: ik heb dat niet als voorspelling van hem gezien. Het is hooguit zijn verwachting dat het dan misschien haalbaar is (itt aan het begin van het seizoen. Het is in feite speculeren. Hij weet ook niet hoeveel pk's er wel in Melbourne beschikbaar zijn. En dat zegt hij letterlijk.
Ik ben eerlijk gezegd meer geïnteresseerd in de pk's van de Renault. Want daarmee zal Max het toch echt moeten doen....
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10435 is een antwoord op bericht #10434] wo, 07 februari 2018 10:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 132
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik las ergens dat Alain Prost zijn oude maat Jo Ramirez had verzekerd dat de motor van Renault net zo sterk is geworden als die van Mercedes in het vorige seizoen. We gaan in Barcelona zien of dat klopt en vooral ook; of de motor dat heelhuids voor elkaar krijgt. Bij Renault nemen ze het niet zo nauw met de waarheid

Groet,
DeNak
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10436 is een antwoord op bericht #10435] wo, 07 februari 2018 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Als je het overzicht bekijkt van afgelopen jaar, dan is de realiteit met Renault nog niet zo slecht als mijn gevoel.

https://i.imgur.com/VnAmNyS.jpg

[Bijgewerkt op: wo, 07 februari 2018 10:05]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10437 is een antwoord op bericht #10434] wo, 07 februari 2018 11:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

lock2nl schreef op wo, 07 februari 2018 00:01
Ik bedoel er eigenlijk mee: ik heb dat niet als voorspelling van hem gezien. Het is hooguit zijn verwachting dat het dan misschien haalbaar is (itt aan het begin van het seizoen. Het is in feite speculeren.

Hij speculeert niet over die 980 pk, maar over het feit wanneer die derde motor met 980 pk ingezet zal worden, vermoedelijk rond de zomerstop.
In een eerdere post had hij al aangegeven dat die 980 pk bereikt zijn, maar die post (en meerdere) zijn door de moderator verwijderd,
omdat die off-topic gingen en in een ander topic thuishoorden, het McLaren Honda topic. De moderator is daar erg streng en controleert alles.

Citaat:
Hij weet ook niet hoeveel pk's er wel in Melbourne beschikbaar zijn. En dat zegt hij letterlijk.

Dat klopt. Wat hij in een eerder post heeft gemeld is dat de spec 4.0, die vorig jaar niet meer is ingezet, een vermogen van +/- 930 pk had.
De eerste motor van 2018 zal ietsjes meer vermogen hebben volgens hem.

Citaat:
Ik ben eerlijk gezegd meer geïnteresseerd in de pk's van de Renault. Want daarmee zal Max het toch echt moeten doen....

Ik ook, maar het ziet er toch echt naar uit dat Max daarna met de Honda motor zal gaan rijden en is het zeer interessant om die ontwikkeling
op de voet te volgen.
Dan krijgt hij eindelijk z'n kwalificatie knopje, want die heeft Honda wèl. Laughing


 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10438 is een antwoord op bericht #10434] wo, 07 februari 2018 11:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 728
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

lock2nl schreef op wo, 07 februari 2018 00:01
Ik bedoel er eigenlijk mee: ik heb dat niet als voorspelling van hem gezien. Het is hooguit zijn verwachting dat het dan misschien haalbaar is (itt aan het begin van het seizoen. Het is in feite speculeren. Hij weet ook niet hoeveel pk's er wel in Melbourne beschikbaar zijn. En dat zegt hij letterlijk.
Ik ben eerlijk gezegd meer geïnteresseerd in de pk's van de Renault. Want daarmee zal Max het toch echt moeten doen....
Betreffende motor techniek ben ik een leek. Ik zie allerlei aantallen pk's voorbij komen. Ik neem aan dat dit de peak power is? Hoeveel % ga je daar dan onder zitten om met 3 motoren een seizoen uit te komen? Of geeft Renault per circuit aan wat het maximale aantal pk's is wat gebruikt mag worden afhankelijk van de hoogte en/of layout van het circuit? De Renault engineers draaien aan de knoppen tijdens een GP weekend of gaat dit in samenspraak met een Red Bull?

Het leek me allemaal in eerst instantie simpel maar hoe meer ik me erin ga verdiepen ook ingewikkelder het wordt.
 
Re: Het Q3 Kwalificatie knopje. [bericht #10439 is een antwoord op bericht #10438] wo, 07 februari 2018 16:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

op zich een goeie vraag. Ik weet het ook niet, maar ik denk dat als ze zeggen de motor kan 980 PK halen dat ze daarmee bedoelen dat je maximaal 980 PK kan hebben (best een tijd, bij volgas op rechte stukken) in de juiste versnelling. Hoe gemakkelijk de motor de kracht geeft (het Koppel) wordt nergens vermeld) de krommes zullen wel vergelijkbaar zijn tussen de verschillende fabrikanten (en fuels, wel gerugeleerd maar ook niet exact identiek)) maar vast ook niet gelijk. Het Koppel (bij welke toerengebied) zegt mij altijd meer dan de PK's zelf.
 
Re: Veel gespeculeer ??? [bericht #10443 is een antwoord op bericht #10426] do, 08 februari 2018 14:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RensdeBen is op dit moment afwezig  RensdeBen
Berichten: 1
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Think East..... Boink
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10447 is een antwoord op bericht #9821] do, 08 februari 2018 15:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10457 is een antwoord op bericht #10447] za, 10 februari 2018 15:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Een engineer bij TR verwacht niet dat Honda vóór de tweede helft van het seizoen met een motor komt die meer de 950 pk levert. Wat ze aan het begin gaan gebruiken lijkt een verbeterde versie van de serie 3 motor te zijn. Of dat nu de illustere v4 is werd niet duidelijk. Maar hun hoop is dat het vermogen tijdens de race dicht genoeg bij de Renault ligt om de strijd aan te gaan met McLaren en Renault. Hij liet expliciet niet de naam RBR vallen....
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10458 is een antwoord op bericht #10457] za, 10 februari 2018 16:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

lock2nl schreef op za, 10 februari 2018 15:47
Een engineer bij TR verwacht niet dat Honda vóór de tweede helft van het seizoen met een motor komt die meer de 950 pk levert. Wat ze aan het begin gaan gebruiken lijkt een verbeterde versie van de serie 3 motor te zijn. Of dat nu de illustere v4 is werd niet duidelijk. Maar hun hoop is dat het vermogen tijdens de race dicht genoeg bij de Renault ligt om de strijd aan te gaan met McLaren en Renault. Hij liet expliciet niet de naam RBR vallen....

Bedankt voor jouw informatie Lock. Waar heb je die informatie vandaan als ik vragen mag? De man gesproken of ergens gelezen oid?

[Bijgewerkt op: za, 10 februari 2018 16:01]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10460 is een antwoord op bericht #10458] za, 10 februari 2018 22:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gehoord. Stond erbij. Ik weet inmiddels dat het een v4 motor is. Vreemd verhaal over 2 types... Kon er geen soep van koken in ieder geval. Wat zegt die Wazari hierover?
 
Honda met een V4 concept? [bericht #10462 is een antwoord op bericht #10460] zo, 11 februari 2018 10:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Ik lees hier dat Honda met een V4 concept bezig is; ik neem aan dat het hier dan om een 4 cylinder concept gaat? Dat is nieuw voor mij en lijkt mij een volstrekt ander concept tov andere teams die van een 6 cylinder uitgaan. Kan dat binnen het huidige reglement? Zo ja, wat zouden dan de voor en nadelen zijn van dit concept tov een V6? Minder gewicht en verbruik lijken mij dan voor de hand te liggen, maar qua koppel en vermogen?
 
Re: Honda met een V4 concept? [bericht #10463 is een antwoord op bericht #10462] zo, 11 februari 2018 10:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fritsie is op dit moment afwezig  Fritsie
Berichten: 65
Geregistreerd: maart 2017
Karting

wordt hier niet serie 4 meebedoelt?
 
Re: Honda met een V4 concept? [bericht #10464 is een antwoord op bericht #10462] zo, 11 februari 2018 11:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Dejavu01 schreef op zo, 11 februari 2018 10:42
Ik lees hier dat Honda met een V4 concept bezig is; ik neem aan dat het hier dan om een 4 cylinder concept gaat? Dat is nieuw voor mij en lijkt mij een volstrekt ander concept tov andere teams die van een 6 cylinder uitgaan. Kan dat binnen het huidige reglement? Zo ja, wat zouden dan de voor en nadelen zijn van dit concept tov een V6? Minder gewicht en verbruik lijken mij dan voor de hand te liggen, maar qua koppel en vermogen?

Het gaat om Spec 4, zoals @Fritsie ook al zegt, niet V4.

"The two versions being tested now for the upcoming season are both Spec 4.0 based with upgrades. Also both "new" PU's
have logged considerably more KM's than 2,500 without any major issues."

De niet gebruikte Spec 4 had eind vorig seizoen op de testbank een vermogen van 930 HP (geen pk's dus).
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10465 is een antwoord op bericht #10460] zo, 11 februari 2018 12:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

lock2nl schreef op za, 10 februari 2018 22:23
Gehoord. Stond erbij. Ik weet inmiddels dat het een v4 motor is. Vreemd verhaal over 2 types...
Kon er geen soep van koken in ieder geval. Wat zegt die Wazari hierover?
@Lock2nl,
Het betreft een Spec 4 en niet een 4V. Vandaar dat je er geen soep van kon koken denk ik.
Vreemd dat je vraagt wat "Wazari" hier over zegt. Dinsdag jl heb je zijn uitspraken nog gelezen
op F1 Technical. Ook hier heeft hij iets over geschreven:
"The two versions being tested now for the upcoming season are both Spec 4.0 based with upgrades."

Ontmoet je die engineer van STR vaker?
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10466 is een antwoord op bericht #10465] zo, 11 februari 2018 12:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Spec 4 of versie 4, wat is het verschil?

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10467 is een antwoord op bericht #10465] zo, 11 februari 2018 13:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat heb ik kennelijk niet onthouden....Italiaanse wijn ? Cola
Nu je het zegt, gaat er wel wat dagen. Spec 4. Waarom dan nu al twee versies parallel? Hebben ze voor de start van het seizoen twee opties nodig?

Wat betreft jouw vraag: het antwoord is nee. Het hotel Vittoria in Faenza gebruiken we vaak voor overleg met de italiaanse collegas in Noordoost Italie (ligt in midden tussen venetie en perugia en florence). Tijdens het lunchbuffet stond ik toevallig achter drie man van TR die met een paar engels sprekende lui in de rij stonden.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes 2018 [bericht #10468 is een antwoord op bericht #10467] zo, 11 februari 2018 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

lock2nl schreef op zo, 11 februari 2018 13:58
Dat heb ik kennelijk niet onthouden....Italiaanse wijn ? Cola
Nu je het zegt, gaat er wel wat dagen. Spec 4. Waarom dan nu al twee versies parallel?
Hebben ze voor de start van het seizoen twee opties nodig?

Wat betreft jouw vraag: het antwoord is nee. Het hotel Vittoria in Faenza gebruiken we vaak voor overleg
met de italiaanse collegas in Noordoost Italie (ligt in midden tussen venetie en perugia en florence).
Tijdens het lunchbuffet stond ik toevallig achter drie man van TR die met een paar engels sprekende lui in de rij stonden.


Wat leuk om tijdens je werk ineens drie man van STR voor je in de rij over de Honda motor te horen praten!
Zoek je overal op het internet naar informatie en dan krijg je het wachtend in de rij voor het buffet op een presenteerblaadje!

"The two versions being tested now for the upcoming season are both Spec 4.0 based with upgrades."
Je vraagt waarom dan nu al twee versies parallel?
Ik denk dat hij het over de eerste motor (eerste +/- 5 races) en tweede motor (volgende +/- 5 races) van het seizoen heeft.
Ik kan het ook helemaal verkeerd interpreteren en hebben ze twee Spec 4 motoren met verschillende upgrades klaar liggen
voor de testweken, om te zien wie de beste is.
Het is je misschien wel opgevallen dat zijn Engels niet optimaal is, maar toch fijn dat hij inside information geeft/deelt.

 
Re: Honda met een V4 concept? [bericht #10469 is een antwoord op bericht #10464] zo, 11 februari 2018 15:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op zo, 11 februari 2018 11:12
Dejavu01 schreef op zo, 11 februari 2018 10:42
Ik lees hier dat Honda met een V4 concept bezig is; ik neem aan dat het hier dan om een 4 cylinder concept gaat? Dat is nieuw voor mij en lijkt mij een volstrekt ander concept tov andere teams die van een 6 cylinder uitgaan. Kan dat binnen het huidige reglement? Zo ja, wat zouden dan de voor en nadelen zijn van dit concept tov een V6? Minder gewicht en verbruik lijken mij dan voor de hand te liggen, maar qua koppel en vermogen?
Het gaat om Spec 4, zoals @Fritsie ook al zegt, niet V4.

"The two versions being tested now for the upcoming season are both Spec 4.0 based with upgrades. Also both "new" PU's
have logged considerably more KM's than 2,500 without any major issues."

De niet gebruikte Spec 4 had eind vorig seizoen op de testbank een vermogen van 930 HP (geen pk's dus).
HP is PK...


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Honda met een V4 concept? [bericht #10470 is een antwoord op bericht #10469] zo, 11 februari 2018 15:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bernuldi schreef op zo, 11 februari 2018 15:21
Wouter schreef op zo, 11 februari 2018 11:12


De niet gebruikte Spec 4 had eind vorig seizoen op de testbank een vermogen van 930 HP (geen pk's dus).

HP is PK...

HP komt niet helemaal overeen met de Nederlandse pk's. Vandaar dat ik het er even tussen haakjes achter heb gezet.

Citaat:
De Nederlandse paardenkracht (pk) is exact gelijk aan de Duitse Pferdestärke (PS) en de Franse cheval-vapeur (cv),
terwijl de Engelse horse power (hp) iets groter is.
 
Re: Honda met een V4 concept? [bericht #10471 is een antwoord op bericht #10470] zo, 11 februari 2018 19:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2016
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Bhp wellicht, maar ik neem aan dat de teams/engineers als ze dit soort aantallen noemen, het over dezelfde grootheden zullen hebben. Alhoewel, teams noemen nooit iets. Geheim.
 
Re: Honda met een V4 concept? [bericht #10473 is een antwoord op bericht #10471] zo, 11 februari 2018 20:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op zo, 11 februari 2018 19:43
Bhp wellicht, maar ik neem aan dat de teams/engineers als ze dit soort aantallen noemen, het over dezelfde grootheden zullen hebben.
Alhoewel, teams noemen nooit iets. Geheim.

Volgens mij hebben ze het allemaal over HP. Pk is nl. Nederlands.
Hier nog een stukje uit een artikel dat over HP, kW, PK's en BHP gaat.

Citaat:
Ten opzichte van de horsepower is de paardenkracht 98,6 procent groot.
In andere woorden: een auto met 500 Nederlandse pk's heeft oorspronkelijk maar 493 hp.
Brake-horsepower is weer iets heel anders, al komt deze gek genoeg bijna altijd overeen
met de horsepower die we hierboven bespraken.
Een tweetal voorbeelden.

Porsche 911 GT2 RS: 690 pk / 680 BHP / 515 kW
Volkswagen GTI: 114 pk / 113 BHP / 85 kW
 
Re: Honda met een V4 concept? [bericht #10477 is een antwoord op bericht #10473] zo, 11 februari 2018 23:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ah dat wist ik niet...typisch die Engelsen weer...

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Interview Ricciardo [bericht #10481 is een antwoord op bericht #9821] ma, 12 februari 2018 11:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Ricciardo heeft oa. zijn bevindingen mbt de RB14 in de simulator weergegeven in dit interview in de "West Australian".

Citaat:
WA driver Daniel Ricciardo's high hopes for new Formula One season.

"From the power unit side, reliability looks like it's in a better place already," he said. "And the first race is still six weeks or so away.

"But, aerodynamically things look on target. If she runs on track as it is in the simulator at the moment then we should be in a better position in Melbourne, and hopefully at least fight for a podium."

https://thewest.com.au/sport/f1/wa-driver-daniel-ricciardos- high-hopes-for-new-formula-one-season-ng-b88741475z

In het Duits: https://www.speedweek.com/formel1/news/122239/Daniel-Ricciard o-zu-Melbourne-Podestplatz-im-Visier.html
 
RB14 . 19 februari [bericht #10482 is een antwoord op bericht #9821] ma, 12 februari 2018 14:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Eindelijk... https://twitter.com/redbullracing/status/963035276762386433
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10483 is een antwoord op bericht #10482] ma, 12 februari 2018 14:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zeker. En dan nog die optimistische geluiden van zowel Max als Ricciardo. Daar hebben ze ook alle aanleiding toe gezien de resultaten in de simulator. Kennelijk zijn ze overtuigd dat de correlatie geen probleem meer is. Ook vallen de Renault prestaties dus behoorlijk mee. Het chassis zou de kleine vermogensachterstand moeten kunnen compenseren. Het zou eigenlijk logischer zijn om voorzichtiger te zijn dan vorig jaar. Het tegendeel doet zich nu voor. Dat is opvallend.
Verder is nog opvallend dat er inderdaad nog de optie is dat Renault ook in 2019 nog doorgaat met RBR.
Dat zou je tenminste af kunnen leiden uit het feit dat men de "klantenteams" en in het bijzonder RBR wil kunnen evenaren in 2019.
Ziet er allemaal heel goed uit. Nog een paar weken, en dan kunnen we de uitspraken van Max n.a.v. zijn eerste testdagen analyseren.
Ik ga alvast voor een heel mooi jaar. Het Wilhelmus op de Hockenheimring te Duitsland. Hoe mooi wil je het hebben!
 
Eerst zien, dan geloven [bericht #10484 is een antwoord op bericht #10483] ma, 12 februari 2018 15:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Komende test zullen wellicht wat meer duiding geven (ofschoon ook dan de teams niet het achterste van de tong laten zien). Ben benieuwd naar de RB14. Hoop op een seizoen met meer kanshebbers voor de titel dan Mercedes of Ferrari, met ook red bull.
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10485 is een antwoord op bericht #10483] ma, 12 februari 2018 15:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op ma, 12 februari 2018 14:44
Zeker. En dan nog die optimistische geluiden van zowel Max als Ricciardo.
Daar hebben ze ook alle aanleiding toe gezien de resultaten in de simulator.

Waar heb jij Max over zijn bevindingen in de simulator gehoord? Is mij even ontgaan.
Ik heb alleen op Autosport gelezen dat volgens Max Renault wel stappen heeft gezet, maar het nog steeds tekort komt ten opzichte van Ferrari en Mercedes.


Citaat:
Ook vallen de Renault prestaties dus behoorlijk mee. Het chassis zou de kleine vermogensachterstand moeten kunnen compenseren.

Kleine vermogensachterstand? Hoezo? Hebben Ferrari en Mercedes geen vooruitgang geboekt deze winter?
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10486 is een antwoord op bericht #10485] ma, 12 februari 2018 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pistoni is op dit moment afwezig  Pistoni
Berichten: 10
Geregistreerd: april 2017
Karting

Citaat:
En dan nog die optimistische geluiden van zowel Max als Ricciardo. Daar hebben ze ook alle aanleiding toe gezien de resultaten in de simulator. Kennelijk zijn ze overtuigd dat de correlatie geen probleem meer is.
Dat weten ze natuurlijk pas zeker zodra de eerste meters op de baan zijn afgelegd. drive
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10488 is een antwoord op bericht #10486] ma, 12 februari 2018 18:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Niet alleen dat. De instellingen op de sim voor de motor zijn zuiver theoretisch. Als betrouwbaarheid tegenvalt dan is er weer een nieuwe situatie met minder pk's, minder aero downforce, andere balans etc. We gaan het wel zien..
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10490 is een antwoord op bericht #10488] ma, 12 februari 2018 21:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 287
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Echt veel vertrouwen heb ik nog niet in renault.
Wel dat ze er alles aan is gelegen dat Max nog dit jaar kampioen kan worden met hun motor.
2019 zal de focus 100% bij renault zelf liggen, en zal koste wat kost renault gelijk komen met RBR zou men niet overstappen naar honda, en dat gaat dan een niet eerlijk spel worden.
Ik heb werkelijk geen flauw benul wat Mclaren gaat doen, ze klinken enthousiast en positief, en denk dat ze gelijk gaan zitten met renault.
Gaat leuk worden, alonso en saints.

Trouwens verwacht ik dit jaar een deuk in de relatie tussen max en danniel, die laatste gaat namelijk een paar zure appels krijgen.

 
Re: Eerst zien, dan geloven [bericht #10492 is een antwoord op bericht #10484] ma, 12 februari 2018 22:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Komende tests zullen we heel erg goed op de lichaamstaal van Max moeten gaan letten en of er bepaalde uitschieters zijn in sectortijden. Ze zullen waarschijnlijk in de hele test geen 100% rondje rijden met vol vermogen enz. Maar dat maakt de wintertests ook zo mooi iedereen probeert er iets zinnigs van te zeggen, ik heb er in iedereen veel zin in!!
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10493 is een antwoord op bericht #10490] ma, 12 februari 2018 22:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Vorig jaar was RB ook heel positief in de winterperiode. Natuurlijk is McLaren nu positief. Maar ze hebben echt wel concessies moeten doen met de motor chassis combinatie. Net als TR.
Iedereen gelooft dat Max zijn teammaat 'alle bochten van het circuit laat zien'. Maar Daniel kon eind vorig seizoen niet goed overweg met de aanpassingen aan de auto. Max wel. Vervolgens kreeg hij ook nog zijn portie Renault shit. Als dit aan het begin van dit seizoen beter loopt voor Daniel, dan schrijf ik hem niet af. Remember Malaysia 2016....
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10494 is een antwoord op bericht #10493] ma, 12 februari 2018 23:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wat zal ik blij zijn als het F1 circus weer van start gaat.
Ik denk dat betrouwbaarheid dit jaar een grote rol gaat spelen,en als Renault dit voor elkaar heeft gekregen
geef ik Red Bull een zeer grote kans om het Mercedes en Ferrari moeilijk te maken.
En ik duim zo dat de 3 de teams of beter nog 4 om de knikkers kunnen rijden en ze punten van elkaar afsnoepen.
En dat er daardoor flink wat spanning op de rijders komt te staan en we een misschien een historisch race seizoen gaan meemaken!
Was het maar al de 23-03 drive
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10495 is een antwoord op bericht #10494] ma, 12 februari 2018 23:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat Red Bull de zaken qua chassis op orde heeft geloof ik onmiddellijk, maar ik twijfel enorm aan Renault. Ik verwacht dat de motor gewoon te zwak zal blijken om serieus mee te eoen voor de titel. De betrouwbaarheid zullen ze wel hebben aangepakt, maar dat betekent vrijwel zeker dat ze vermogen tekort blijven komen. Max zal op pure klasse op sommige circuits mee kunnen doen om de zege, maar poles zie ik niet gebeuren, en op powercircuits verwacht ik Mercedes enFerrari gewoon weer ruim vooraan.

Zo, even mijn verwachtingen getemperd.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10505 is een antwoord op bericht #10495] di, 13 februari 2018 15:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 132
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

bernuldi schreef op ma, 12 februari 2018 23:50
Dat Red Bull de zaken qua chassis op orde heeft geloof ik onmiddellijk, maar ik twijfel enorm aan Renault. Ik verwacht dat de motor gewoon te zwak zal blijken om serieus mee te eoen voor de titel. De betrouwbaarheid zullen ze wel hebben aangepakt, maar dat betekent vrijwel zeker dat ze vermogen tekort blijven komen. Max zal op pure klasse op sommige circuits mee kunnen doen om de zege, maar poles zie ik niet gebeuren, en op powercircuits verwacht ik Mercedes enFerrari gewoon weer ruim vooraan.

Zo, even mijn verwachtingen getemperd.
Ik ben het geheel met je eens. De sprookjes van de fantast uit Parijs geloof ik allang niet meer en ik ga dus ook uit van een goed chassis, zwakke motor en twee gefrustreerde coureurs, die er ondanks alles, iets van proberen te maken. boo


Groet,
DeNak
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10506 is een antwoord op bericht #10505] di, 13 februari 2018 16:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik ga uit van een zeer goed chassis. Misschien wel de beste van de grid. Daarnaast een dit seizoen verbazend goed meekunnende Renault motor. Die wat absolute PK's betreft nog iets tekort komt, maar genoeg om gecompenseerd te worden met het chassis en twee tot het uiterste gemotiveerde coureurs.
Waar op het einde, in de laatste race Max de bovenliggende coureur blijk te zijn.
En dat ie dit maal persoonlijk de sportman van het jaar troffee op komt halen.
En dat doet ie alleen als hij DWC geworden is.
Maandag eens kijken wat Newy optisch uit de hoed heeft getoverd. Ik zou vooral goed letten op de Halo.
Past goed bij het nummer 14 van Cruijff. Elk nadeel heb z'n voordeel.
Het lange wachten is bijna ten einde.
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10507 is een antwoord op bericht #10506] di, 13 februari 2018 16:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

[quote title=Wouter schreef op ma, 12 februari 2018 15:29]Schummie01 schreef op ma, 12 februari 2018 14:44

Citaat:
Ook vallen de Renault prestaties dus behoorlijk mee. Het chassis zou de kleine vermogensachterstand moeten kunnen compenseren.
.
Kleine vermogensachterstand? Hoezo? Hebben Ferrari en Mercedes geen vooruitgang geboekt deze winter?

Schummie, gisteren heb ik jou deze vraag gesteld. Poging twee. Razz

Kleine vermogensachterstand? Hoezo? Hebben Ferrari en Mercedes geen vooruitgang geboekt deze winter?

[Bijgewerkt op: di, 13 februari 2018 16:41]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10508 is een antwoord op bericht #10507] di, 13 februari 2018 17:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 287
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Beetje vreemde vraag Wouter, natuurlijk hebben die progressie geboekt.
Waarom zou renault dat niet doen, en waarom zou het gat weer megagroot zijn?
Waarom zo op de man (schumi) af, hij is het je niet verplicht het je toe te lichten, wel prettig maar niet verplicht!
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10510 is een antwoord op bericht #10506] di, 13 februari 2018 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op di, 13 februari 2018 16:13
....

Ik zou vooral goed letten op de Halo.
Past goed bij het nummer 14 van Cruijff. Elk nadeel heb z'n voordeel.
Alle respect voor je..maar als RB iets briljants heeft gevonden met de HALO dan zien we dat in Melbourne pas..je wil niet dat de rest het direct gaat kopiëren ;)

[Bijgewerkt op: di, 13 februari 2018 17:38]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10511 is een antwoord op bericht #10508] di, 13 februari 2018 17:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 162
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik denk dat Wouter gewoon aan de stelligheid van de uitspraak twijfelt.
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10514 is een antwoord op bericht #10494] di, 13 februari 2018 19:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roundup is op dit moment afwezig  Roundup
Berichten: 36
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ik hoop het met je mee forumpliesie
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10515 is een antwoord op bericht #10508] di, 13 februari 2018 19:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sport schreef op di, 13 februari 2018 17:06

Beetje vreemde vraag Wouter, natuurlijk hebben die progressie geboekt.
Waarom zou renault dat niet doen, en waarom zou het gat weer megagroot zijn?
Waarom zo op de man (schumi) af, hij is het je niet verplicht het je toe te lichten,
wel prettig maar niet verplicht!

Beste Sport, die vraag vind JIJ misschien vreemd, maar Schummie heeft de nodige ingangen
bij RBR en zou misschien over de benodigde informatie kunnen beschikken.

Citaat:
Mijn vraag: Kleine vermogensachterstand? Hoezo? Hebben Ferrari en Mercedes
geen vooruitgang geboekt deze winter?

Ferrari schijnt bijvoorbeeld alleen progressie te hebben geboekt qua betrouwbaarheid.
Dit is nog nergens officieel bevestigd, maar mocht dit zo zijn, dan zal het gat met het
goede chassis te overbruggen zijn.
Mercedes komt met een ander chassis, dat slechter uit kan vallen en ze mogen veel minder
olie gebruiken dit jaar, waardoor de HP progressie tegen kan vallen.
Jammer dat jij mijn vraag aan Schummie als "op de man spelen" bestempelt, want dat is niet
mijn intentie. Ik waardeer het juist enorm dat Schummie nog steeds zijn inside information
hier met ons deelt, ondanks de nodige kritiek die hij daar nogal vaak op kreeg.



[Bijgewerkt op: di, 13 februari 2018 19:34]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10516 is een antwoord op bericht #10510] di, 13 februari 2018 19:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Klopt. Dat zul je nog niet zien op de online presentatie.
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10517 is een antwoord op bericht #10507] di, 13 februari 2018 19:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zeker hebben die wat progressie geboekt. Althans dat neem ik aan. Echter die progressie moet ook de negatieve invloed van die olie verbranding compenseren. Renault is relatief dichterbij gekomen. En zowel RBR als ook McLaren weten dat. Zeker RBR, vandaag nog weer bij monde van Ricciardo openbaar, doet erg optimistisch. En dat doen ze niet voor niets.
Bij RBR zijn ze ervan overtuigd het laatste beetje vermogensverschil te kunnen compenseren met hun chassis. En natuurlijk met Max en Ricciardo.
En bij RBR weten ze echt heus waar dat zowel Mercedes als Ferrari ook vooruitgang geboekt zullen hebben.
De simulator en windtunnel cijfers geven voeding aan dat optimisme. Zelfs na de miskleun van vorig jaar durven ze zo optimistisch te zijn.
Dat durven ze niet voor niets.
Ik voorspel alvast dat eind 2018 de vermogens van de 4 fabrikanten zodanig dicht bij elkaar liggen dat daar het verschil niet meer gemaakt wordt.
En nogmaals, die 4 fabrikanten zullen aangeven het huidige motorconcept zoveel mogelijk te willen behouden. Zelfs Honda.
Enige vraag is nog of Renault met het opgegeven bruikbare vermogen inderdaad betrouwbaar genoeg blijkt. Renault stelt van wel. En dat men het vermogen weer terug moet schroeven. Vooralsnog stelt Renault dat met het huidige vermogen, gebruikt in de simulator tests, de betrouwbaarheid in orde is. En dat dit vermogen nog aan de voorzichtige kant is.
Als dit klopt, en er volgen meer praktijk data, dan wordt het vermogen nog verder opgevoerd.
Maar nogmaals. Het opgegeven vermogen door Renault geeft al reden voor optimistische geluiden vanuit McLaren en Mercedes.
De wintertests zullen de eerste echte indicatie zijn. Was het gelul, en werd RBR en McLaren op het verkeerde been gezet. Of klopt het, en zijn de zwaarste Renault jaren voorbij.
Nog even ter herinnering. Die motor was goed genoeg om Max 2 maal te laten winnen in 2017. Tot het vermogen wegens onbetrouwbaarheid behoorlijk moest worden teruggeschroefd.
Ik deel dus het optimisme van Ricciardo, McLaren RBR en zelfs de doorgaans erg voorzichtige Max.
We gaan het snel zien.
 
Re: RB14 . 19 februari [bericht #10518 is een antwoord op bericht #10517] di, 13 februari 2018 20:33 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Wouter
Berichten: 2461
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Bedankt voor jouw antwoord Schummie. Het wordt de hoogste tijd dat er eindelijk weer drive wordt!
De winterstop sleep heeft lang genoeg geduurd.
 
Vorige onderwerp: gridgirls
Volgende onderwerp: De verschillen tussen Red Bull en de overige teams
Naar forum gaan: