Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25611 is een antwoord op bericht #25610] do, 16 mei 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

In mijn ogen heeft dat niks te maken met Mercedes heeft zijn huiswerk beter gedaan.......MB heeft als enige voordeel of veel minder nadeel van de nieuw regels dat is iets anders.
Helaas bouw je niet zomaar een nieuwe auto met langere wielbasis, RB heeft de meeste ervaring met de hoge rake en Ferrari ondertussen ook......MB heeft veel meer ervaring met deze lange wielbasis en ligt dus op ervaring jaren voor!!!
Iedereen weet dat je niet zomaar even een nieuwe auto bouwt, voordat RB een beetje die lange wielbasis onder knie heeft is het eind 2020.....en met de nieuw wagens in 2021 zul je begrijpen dan geen weldenkend mens dit nog zal doen.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25612 is een antwoord op bericht #25606] do, 16 mei 2019 12:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Espresso schreef op do, 16 mei 2019 09:34
spark schreef op do, 16 mei 2019 08:47
peter-w schreef op wo, 15 mei 2019 22:40
Hij snapt eindelijk dat hij beter uit een underdog positie kan communiceren. hupmax

Of hij zit opeens zonder Redbull.. Cheers
Ik hoop dat Helmut net zo hard is voor zijn eigen ik als hij is voor zijn rijders. Soms slaat hij de plank helemaal mis. Albon bijvoorbeeld was afgeserveerd als RB junior jaren geleden en is nu opeens een openbaring. De beste man zou dit seizoen gaan racen in de Formule E! Om van Kvyat en Hartley maar te zwijgen.
...zonder Helmut geen Kvyat terug
...zonder Helmut geen Albon in de F1
...zonder Helmut geen Max in de STR
...zonder Helmut geen roccade en Max P1 in Barcelona.... drive

Hard brullen (á la Trump) ging Helmut niet zo goed af, die is gelukkig weer naar zijn oude ik.

Vergis je niet maar Helmut durft wel beslissingen te nemen en ook zijn fouten toe te geven.
Hij geeft rijders kansen en herkansingen....zie je bij andere teams niet gebeuren.
Ballen hebben om young guns in de F1 te plaatsen, maar ook ballen hebben om ze eruit te zetten voor een ander prodigy.

Zonder Helmut/Red Bull hadden we nooit zoveel jonge rijders in het F1 veld zien rijden.
Hard voor de één maar een kans voor de ander.
Nu heeft nagenoeg elk team een 'young drivers program'.
Ik zie sommige dingen iets anders. Albon en Kvyat zijn terug enkel vanwege het feit dat er geen andere opvolgers klaar stonden, dan wel het feit dat andere te weinig punten hadden op hun licentie om in te stappen bij TR. Deze coureurs waren afgeschreven door Helmut en RB. M.a.w. Helmut had geen andere keus dan zijn keutel weer in te trekken. Albon is derde keus bij Helmut want er was domweg niemand anders beschikbaar.

Ik ben het volledig met je eens dat RB tenminste jonge rijders een kans geeft. Dat Max een uitzonderlijk talent was of is kon iedereen zien. Maar goed, alle credits om Max gelijk in een TR te zetten. De missie met Max is dus geslaagd, de missie met Sainz blijkbaar niet want die rijdt nu bij McLaren. Als we dus beneden de streep kijken is alleen Max doorgestroomd, de rest was al afgeschreven of is weggegaan uit eigen beweging, zoals Daniel. Dat Daniel weg is en Pierre in zijn plaats rijdt was ook niet volgens planning en hoe je het ook bekijkt, het is een aderlating voor RB team in zijn geheel. I.p.v. twee toprijders heb je er nu 1,5 bij Red Bull. Gasly is er nog niet helemaal klaar voor, dat is niet zijn schuld. Max mag dit jaar alleen de RB15 kar trekken. Sainz mag dan een ettertje wezen volgens sommige maar schat ik hoger in dan Kvyat en Albon.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25613 is een antwoord op bericht #25611] do, 16 mei 2019 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

MadMax schreef op do, 16 mei 2019 11:46
In mijn ogen heeft dat niks te maken met Mercedes heeft zijn huiswerk beter gedaan.......MB heeft als enige voordeel of veel minder nadeel van de nieuw regels dat is iets anders.
Helaas bouw je niet zomaar een nieuwe auto met langere wielbasis, RB heeft de meeste ervaring met de hoge rake en Ferrari ondertussen ook......MB heeft veel meer ervaring met deze lange wielbasis en ligt dus op ervaring jaren voor!!!
Iedereen weet dat je niet zomaar even een nieuwe auto bouwt, voordat RB een beetje die lange wielbasis onder knie heeft is het eind 2020.....en met de nieuw wagens in 2021 zul je begrijpen dan geen weldenkend mens dit nog zal doen.

Zo kijk ik er ook tegenaan. Mercedes heeft juist minder huiswerk hoeven te doen!
Die nieuwe voorvleugel paste precies bij hun bestaande wagen concept en tel daar het feit bij op dat ze met de dunnere banden
ineens hun problemen van vorig seizoen kwijt waren. Bingo!
En dit terwijl alle teams worstelen met de nieuwe banden en de voorvleugel icm hun bestaande wagen concept.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25614 is een antwoord op bericht #25613] do, 16 mei 2019 12:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op do, 16 mei 2019 12:15
Zo kijk ik er ook tegenaan. Mercedes heeft juist minder huiswerk hoeven te doen!
Die nieuwe voorvleugel paste precies bij hun bestaande wagen concept en tel daar het feit bij op dat ze met de dunnere banden
En dit terwijl alle teams worstelen met de nieuwe banden en de voorvleugel icm hun bestaande wagen concept.
Iedereen weet hier waarom die nieuwe voorvleugel er is. En ik hoor niks over de motor?

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25615 is een antwoord op bericht #25614] do, 16 mei 2019 13:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fritsie is op dit moment afwezig  Fritsie
Karting

Schummie nog nieuws?

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25616 is een antwoord op bericht #25614] do, 16 mei 2019 13:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op do, 16 mei 2019 12:50
Wouter schreef op do, 16 mei 2019 12:15
.
Iedereen weet hier waarom die nieuwe voorvleugel er is. En ik hoor niks over de motor?

Sorry Jip, maar ik begrijp jouw reactie niet. Kun je iets uitgebreider zeggen wat je bedoelt te zeggen/vragen?

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25617 is een antwoord op bericht #10992] do, 16 mei 2019 13:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Formula 3

Ik lees veel mee hier en ook op f1tech bijvoorbeeld. Ik zie veel verklaringen voorbijkomen. Wat ik mis in de bespiegelingen is dat je wat mij betreft hier op kon wachten. Mercedes weet al jaren van de zwaktes van hun lowrake concept, die zijn er ook zeker bij hen. Eindelijk hebben ze na veel proberen redelijk goede antwoorden hierop gevonden, redelijk want Lewis lukt het nog niet altijd. Zeker, de vleugel en het dunnere loopvlak heeft iets geholpen maar ze hebben ook goed gewerkt aan de zwakke punten, helaas en petje af en daarmee zijn ze automatisch sterker dan RB. Motorisch is het natuurlijk al jaren top maar dat zie je niet meer zo sterk terug in de resultaten van Racing Point en het arme Williams, iets dat voorheen wel vaak zo was. De stap die ze moesten zetten bij het chassis hebben ze gezet. Het is nu aan RB om te antwoorden en her en der lees ik daar zaken over als verkeerde concept en zo ook bij bijvoorbeeld AMuS. Ik geloof daar niet in, ze hebben een simpele achtervleugel en een met MB vergelijkbare voorvleugel. The devil is in the details en die zitten volgens mij in de afstemming van voorvleugel, bargeboards en diffuser. Dat luistert enorm nauw, vortexje hier en daar moet precies goed zijn. Ik heb echter vertrouwen in zowel RB als Honda om de nodige stappen te zetten. Evoutie...

Einfach Kurven Machen

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25618 is een antwoord op bericht #25616] do, 16 mei 2019 13:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Nouja de reden waarom de nieuwe voorvleugel er is is om inhalen te verbeteren, niet om Mercedes te helpen ofzo.

En ik vraag me af of er ook bepaalde voordeeltjes de afgelopen twee jaar op het gebied van de motor zijn gegeven aan Mercedes. Volgens mij was dat olie afschaffen wel iets wat tegen hun werkte.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25619 is een antwoord op bericht #25615] do, 16 mei 2019 13:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Fritsie schreef op do, 16 mei 2019 13:36
Schummie nog nieuws?

Inderdaad. Tijdens het testen alweer twee keer problemen met de aandrijfas. Uren testtijd verloren.
Gasly is daardoor al eens uitgevallen en het afgelopen weekend zijn zaterdagavond beide wagens
nog opnieuw voorzien van (alweer) een nieuwe.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25620 is een antwoord op bericht #25618] do, 16 mei 2019 14:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op do, 16 mei 2019 13:47
Nouja de reden waarom de nieuwe voorvleugel er is is om inhalen te verbeteren, niet om Mercedes te helpen ofzo.

***Dat zegt hier toch ook niemand.

En ik vraag me af of er ook bepaalde voordeeltjes de afgelopen twee jaar op het gebied van de motor zijn gegeven aan Mercedes. Volgens mij was dat olie afschaffen wel iets wat tegen hun werkte.

***We hebben het nu hier over het chassis ontwerp en waarom Mercedes zo snel is in de bochten.
Ook hebben ze gewoon geluk dat de nieuwe vleugel beter bij hun chassis ontwerp past, dus minder werk om het goed te krijgen.
We hebben het niet over dat Mercedes geholpen wordt of zo, ik althans niet. Ze hebben alleen geluk dat het in hun voordeel is, dat is iets anders.
Waarom dan over de motor praten?

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25621 is een antwoord op bericht #25620] do, 16 mei 2019 14:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op do, 16 mei 2019 14:02
Jip schreef op do, 16 mei 2019 13:47

***Dat zegt hier toch ook niemand.

***We hebben het nu hier over het chassis ontwerp en waarom Mercedes zo snel is in de bochten.
Ook hebben ze gewoon geluk dat de nieuwe vleugel beter bij hun chassis ontwerp past, dus minder werk om het goed te krijgen.
We hebben het niet over dat Mercedes geholpen wordt of zo, ik althans niet. Ze hebben alleen geluk dat het in hun voordeel is, dat is iets anders.
Waarom dan over de motor praten?
Oke Wouter, maar ik zie hier veel complottheorieen waarin gezegd word dat de FIA Mercedes helpt ofzo. Vind ik veels te ver gezocht. Daarom zeg ik ook of die mensen ook een paar voordeeltjes over de motor kunnen vertellen, ik hoor namelijk alleen dingen over het Chassis die naar mijn weten niet gemaakt zijn om Mercedes te helpen.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25624 is een antwoord op bericht #25619] do, 16 mei 2019 15:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wouter schreef op do, 16 mei 2019 13:49
Schummie nog nieuws?
Inderdaad. Tijdens het testen alweer twee keer problemen met de aandrijfas. Uren testtijd verloren.
Gasly is daardoor al eens uitgevallen en het afgelopen weekend zijn zaterdagavond beide wagens
Mijn gedachte hier over was dat ze misschien die aandrijfas aan het testen waren. Indien dat het geval was, dan was de test wel positief.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25626 is een antwoord op bericht #25621] do, 16 mei 2019 15:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Alfista is op dit moment afwezig  Alfista
Karting

Ik ben ook niet zo van de complottheorieën, maar vind het wel zeer opmerkelijk dat alle reglementswijzigingen in het voordeel van MB zijn en het meeverbranden van olie nog wordt gedoogd. Dan zit er toch iets scheef. Aannemelijker lijkt mij dat MB heel goed heeft gelobbyd en de andere teams zich hebben laten piepelen. De FIA zal niet blij zijn met het resultaat, want de F1 is wel erg voorspelbaar zo. De enige reden dat ik nog kijk is Max.

Benieuwd wat MB doet in Monaco. Een zesde 1-2 wordt wel erg saai. Wellicht dat ze het vermogen wat terug schroeven, zodat een ander team (RB?) kan winnen. Dan lijkt het weer spannend.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25636 is een antwoord op bericht #25626] vr, 17 mei 2019 08:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment afwezig  Axelq2
Karting

Alfista schreef op do, 16 mei 2019 15:56
Ik ben ook niet zo van de complottheorieën, maar vind het wel zeer opmerkelijk dat alle reglementswijzigingen in het voordeel van MB zijn en het meeverbranden van olie nog wordt gedoogd. Dan zit er toch iets scheef. Aannemelijker lijkt mij dat MB heel goed heeft gelobbyd en de andere teams zich hebben laten piepelen. De FIA zal niet blij zijn met het resultaat, want de F1 is wel erg voorspelbaar zo. De enige reden dat ik nog kijk is Max.

Benieuwd wat MB doet in Monaco. Een zesde 1-2 wordt wel erg saai. Wellicht dat ze het vermogen wat terug schroeven, zodat een ander team (RB?) kan winnen. Dan lijkt het weer spannend.

Daar geloof ik dus niet in, dat terug schroeven van de motor om het spannend te maken. Het is toch niet aan MB om te bepalen wie er gaat winnen en wat te denken van je rijders? Wat zal er gezegd worden tegen hun? Boys dit weekend schroeven we de boel een beetje terug zodat jullie het mooie Monaco niet kunnen winnen, maar have fun! En wat te denken aan de voorbereidingen die de rijders er in stoppen.

MB heeft gewoon het hoogste budget. Dat zie je ook terug in het klassement kwa constructeurs.

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25637 is een antwoord op bericht #25636] vr, 17 mei 2019 08:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Axelq2 schreef op vr, 17 mei 2019 08:10

Daar geloof ik dus niet in, dat terug schroeven van de motor om het spannend te maken. Het is toch niet aan MB om te bepalen wie er gaat winnen en wat te denken van je rijders? Wat zal er gezegd worden tegen hun? Boys dit weekend schroeven we de boel een beetje terug zodat jullie het mooie Monaco niet kunnen winnen, maar have fun! En wat te denken aan de voorbereidingen die de rijders er in stoppen.

MB heeft gewoon het hoogste budget. Dat zie je ook terug in het klassement kwa constructeurs.
MB heeft gewoon extra vermogen over zonder dat de betrouwbaarheid een issue wordt. Ze hebben de luxe het vermogen stap voor stap te kunnen verhogen als dit nodig is gedurende het seizoen. Renault loopt constant op zijn tenen en daar kan de motor uiteindelijk niet tegen. Honda is op de goede weg en het probleem bij Ferrari is zoals gebruikelijk, Ferrari zelf.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25638 is een antwoord op bericht #25636] vr, 17 mei 2019 10:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
'Round the outside is op dit moment afwezig  'Round the outside
Karting

Axelq2 schreef op vr, 17 mei 2019 08:10

Het is niet goed voor MB om alles te winnen. Dat is erg saai en dus slecht voor F1 (kijkcijfers die terug lopen), dus zal de FIA het reglement gaan aanpassen in het nadeel van MB om F1 weer spannend te maken. Om dat te voorkomen, zou het MB goed uitkomen als een ander team een keer wint. Vooral in Monaco omdat dat een draak van een race is. Inhalen is vrijwel onmogelijk.

My 2 cents. Nou ja, hoop doet leven.

Outsider

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25640 is een antwoord op bericht #25638] vr, 17 mei 2019 13:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

FIA had ook simpelweg niets kunnen doen (geen ander vleugels, geen dunnere banden en geen hogere fuel limit) en dan WAS het nu al gewoon spannend geweest. Ik zie ze dan ook NIETS doen ten gunste van RBR of Ferrari. 2019 (al klaar) en 2020 lijken voor Merc te zijn.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25641 is een antwoord op bericht #10992] vr, 17 mei 2019 14:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Dit was te lezen op een buitenlands forum en RBR is idd bezig nieuwe mensen aan te trekken, mn op het aerodynamica vlak.

Citaat:
There is a fundamental change happening in the culture of the team. Someone I know who works there and has said that something feels wrong and the general atmosphere of the place has changed. People are leaving or being fired for reasons that would not have been seen there in years past. This person has been there for a long time.

* Structural Analysis Group Leader Closing Date: 20.05.2019
(a Group Leader to support and supervise the structural analysis group, ensuring that work is completed efficiently and recorded.)
* Senior Aerodynamics Engineer Closing Date: 27.05.2019
* Aerodynamics Engineer Closing Date: 27.05.2019
* Aerodynamics Engineer Closing Date: 03.06.2019

https://redbullracing.redbull.com/careerslisting

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25642 is een antwoord op bericht #25641] vr, 17 mei 2019 15:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Oei, zoiets gaat twee kanten op.
Nieuwe bazen, nieuwe wetten, eerst een dip en/of dal, daarna de opleving.

Of als er meteen succes is, victorie for years to come ....

Geen overwinning voor Max dit jaar? [bericht #25647 is een antwoord op bericht #10992] za, 18 mei 2019 09:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Geen overwinning voor Max dit jaar?

Een uitgebreid interview met Jos over Max. "Jos waakt over welzijn Max."

Citaat:
„Je moet op het juiste moment in de juiste auto zitten", erkent vader Jos. „We hadden gedacht dat we dit jaar meer kans zouden maken. Mercedes heeft echter een betere motor, én een betere auto. In de huidige situatie is het mogelijk dat Max dit jaar geen race wint. Al is het pas mei, en binnen een paar wedstrijden komen er weer allerlei updates aan. Max zit heel goed bij dit team, maar we houden wel heel kritisch in de gaten welke kant het opgaat."

Het hele interview.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25657 is een antwoord op bericht #25608] zo, 19 mei 2019 10:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

MadMax schreef op do, 16 mei 2019 10:31
Gaat het nog goed komen met de RB15?
Of zijn er mensen die gewoon verwachten dat RB het gat gewoon gaat dichten de komende 4-5 races??
Heel veel vragen sorry, maar als je je zo verheugd op een seizoen en je krijgt zo'n dreun van een irritant dominant team dan ga je malen in je hoofd.....

Een week na Barcelona dringt het hier ook eindelijk door dat de kansen op en WK en nu zelfs ook al
de kansen op een overwinning voor Max dit jaar verkeken zijn.
De FIA wou de races spannender maken, maar door de nieuwe regels en banden heeft elk team problemen behalve Mercedes.
Sterker nog, Mercedes kwam in Australië en Barcelona zelfs met een enorm verbeterde wagen.
Zij hebben als enige geluk dat de veranderingen precies bij het concept van hun wagen van vorig jaar passen.

We kunnen nu elk race weekend gaan kijken of Bottas of Hamilton wint en uiteindelijk Hamilton het meeste wint, dus WK wordt.
RBR was zo mooi op weg om de top bij te halen met een sterke Honda motor, steeds grote upgrades en nu is de wagen het probleem.
Max reed steeds uitstekend om zoveel mogelijk punten zeker te stellen, om later in het seizoen...... Gaat niet door dus.

Wat overblijft is de spanning in het middenveld, maar die wordt niet of in de herhaling in beeld gebracht.

Na het afgelopen weekend is ineens het besef gekomen dat het spannende en leuke van de races er helemaal af is.
Ik verheugde met altijd op de races, maar dat plezier is in één klap weg.

Ben benieuw naar jullie meningen na het Barcelona weekend, na het 5e 1-2tje voor Mercedes.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25658 is een antwoord op bericht #25657] zo, 19 mei 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Als je Mercedes even weg denkt maakt dat de strijd tussen RB/Max en Ferrari des te leuker.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25659 is een antwoord op bericht #25657] zo, 19 mei 2019 13:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Wouter schreef op zo, 19 mei 2019 10:59
Of zijn er mensen die gewoon verwachten dat RB het gat gewoon gaat dichten de komende 4-5 races??
Heel veel vragen sorry, maar als je je zo verheugd op een seizoen en je krijgt zo'n dreun van een irritant dominant team dan ga je malen in je hoofd.....
Een week na Barcelona dringt het hier ook eindelijk door dat de kansen op en WK en nu zelfs ook al
de kansen op een overwinning voor Max dit jaar verkeken zijn.
De FIA wou de races spannender maken, maar door de nieuwe regels en banden heeft elk team problemen behalve Mercedes.
Sterker nog, Mercedes kwam in Australië en Barcelona zelfs met een enorm verbeterde wagen.
Zij hebben als enige geluk dat de veranderingen precies bij het concept van hun wagen van vorig jaar passen.

We kunnen nu elk race weekend gaan kijken of Bottas of Hamilton wint en uiteindelijk Hamilton het meeste wint, dus WK wordt.
RBR was zo mooi op weg om de top bij te halen met een sterke Honda motor, steeds grote upgrades en nu is de wagen het probleem.
Max reed steeds uitstekend om zoveel mogelijk punten zeker te stellen, om later in het seizoen...... Gaat niet door dus.

Wat overblijft is de spanning in het middenveld, maar die wordt niet of in de herhaling in beeld gebracht.

Na het afgelopen weekend is ineens het besef gekomen dat het spannende en leuke van de races er helemaal af is.
Ik verheugde met altijd op de races, maar dat plezier is in één klap weg.

Ben benieuw naar jullie meningen na het Barcelona weekend, na het 5e 1-2tje voor Mercedes.
Totaal niet mee eens. Ja, ik ben teleurgesteld dat Mercedes zoveel beter is, maar tegelijkertijd geniet ik van hoe Max rijdt en de RB15 er beter laat uitzien dan ie is. En ik geloof in Redbull, die zullenblijven doorontwikkelen, net als Honda en op zeker dat Max nog 2 grandprix gaat winnen. En waarom niet volgende week in Monaco? Bottas en Hamilton die elkaar geen ruimte laten en als spreekwordelijke derde hond? Of gewoon een sublieme Q3 van Max waardoor ie van pole wint? Okee, erg veel Schummie optimisme, maar ik kijk nog steeds naar de raecweekenden uit.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25660 is een antwoord op bericht #25659] zo, 19 mei 2019 15:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

bernuldi schreef op zo, 19 mei 2019 13:18
Wouter schreef op zo, 19 mei 2019 10:59
Totaal niet mee eens. Ja, ik ben teleurgesteld dat Mercedes zoveel beter is, maar tegelijkertijd geniet ik van hoe Max rijdt en de RB15 er beter laat uitzien dan ie is. En ik geloof in Redbull, die zullenblijven doorontwikkelen, net als Honda en op zeker dat Max nog 2 grandprix gaat winnen. En waarom niet volgende week in Monaco? Bottas en Hamilton die elkaar geen ruimte laten en als spreekwordelijke derde hond? Of gewoon een sublieme Q3 van Max waardoor ie van pole wint? Okee, erg veel Schummie optimisme, maar ik kijk nog steeds naar de raecweekenden uit.
In Monaco moet het gaan gebeuren voor Max. Ik merk dat Max veel meer media-training heeft gehad dit jaar. Zijn antwoorden zijn niet zo spontaan meer maar voorspelbaar waar je meerdere kanten mee uit kan. Het is niet anders.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25661 is een antwoord op bericht #25660] zo, 19 mei 2019 16:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Tja, de realiteit van de nr 1 positie. Max schikt zich er goed in imho. Volgens mij heeft hij er nog steeds enorm veel plezier in, dat maakt het als fan ook veel beter te verteren imho.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25666 is een antwoord op bericht #25661] ma, 20 mei 2019 09:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Manual is op dit moment afwezig  Manual
Karting

Niet zo negatief Wouter. Zo herken ik je niet.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25667 is een antwoord op bericht #25666] ma, 20 mei 2019 10:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Manual schreef op ma, 20 mei 2019 09:39

Klopt @Manuel, zo ben ik normaal gesproken ook niet. Ik probeer altijd lichtpuntjes te ontdekken,
maar die kan ik met die nieuwe regels en banden niet meer ontdekken.
Begrijp me goed, niets ten nadele van Mercedes, want die hebben gewoon geluk dat alle teams daardoor nu worstelen en zij niet.
Echter is RBR eindelijk verlost van een slechte motor en hebben ze nu een hele goede motor die nóg veel beter wordt dit jaar.
Dit had echt het jaar van Max kunnen worden, de motor matschte meteen met het chassis,
maar nu worstelen ze met de downforce en mechanische grip, die altijd uitstekend was.

Het enige lichtpuntje zou nog kunnen zijn dat de meeste circuits de laatste jaren steeds minder langzame bochten hebben.
Dus moet Honda als de sodem**ter met een hele grote upgrade komen, die beter is dan de Mercedes upgrade en RBR de wagen verbeteren.

Volgende upgrades? [bericht #25669 is een antwoord op bericht #25647] ma, 20 mei 2019 11:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Heel kort interview gisteren met Max.

"Wanneer komt Red Bull met nieuwe upgrades?"

Max: "Nou ja, ik weet wel wanneer, maar dat kan ik op dit moment niet zeggen."

"Als wij in Monaco mee kunnen doen voor het podium, de derde plek, dan doen we het goed."

&feature=youtu.be

Re: Dat gebeurt niet. [bericht #25671 is een antwoord op bericht #25537] ma, 20 mei 2019 17:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Tizz schreef op di, 14 mei 2019 13:48
Alonso heeft in alle teams waar hij gereden heeft, problemen veroorzaakt.
Dat heeft Horner ook al meerdere malen geantwoord op vragen over Alonso.
Daarnaast is een swap met Kvyat de meest voor de hand liggende als ze
Gasly al kwijt willen.

Tizz.
Tizz weer uitgekomen Tizz zijn uitspraak.....
Bevestigd maar weer dat het goed is dat Alo niet bij RB zit.....
Nu is Fernley eruit omdat Alo zich niet kwalificeert voor de Indy500 omdat ie gecrashed is....

Bron: https://www.racefans.net/2019/05/20/mclaren-indycar-presiden t-fernley-leaving-team-after-alonso-fails-to-qualify-for-ind y-500/

[Bijgewerkt op: ma, 20 mei 2019 17:11]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Dat gebeurt niet. [bericht #25672 is een antwoord op bericht #25671] ma, 20 mei 2019 19:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Espresso schreef op ma, 20 mei 2019 17:11
Tizz schreef op di, 14 mei 2019 13:48
Alonso heeft in alle teams waar hij gereden heeft, problemen veroorzaakt.
Dat heeft Horner ook al meerdere malen geantwoord op vragen over Alonso.
Daarnaast is een swap met Kvyat de meest voor de hand liggende als ze
Gasly al kwijt willen.

Tizz.
Tizz weer uitgekomen Tizz zijn uitspraak.....
Bevestigd maar weer dat het goed is dat Alo niet bij RB zit.....
Nu is Fernley eruit omdat Alo zich niet kwalificeert voor de Indy500 omdat ie gecrashed is....

Bron: https://www.racefans.net/2019/05/20/mclaren-indycar-presiden t-fernley-leaving-team-after-alonso-fails-to-qualify-for-ind y-500/
Was toch gedoemd te mislukken, laatste keer hadden ze hulp van de Andretti's waarbij McLaren hun stickers op een wagen van Andretti mochten plakken. Nu doen ze het geheel zelfstandig met zelf gekochte chassis die zelf worden afgesteld en door Carlin Motorsport US meen ik. Duur geintje en je komt niet aan het racen toe Smile

Ik snap nog steeds niet waarom Alonso niet gewoon inzet op een volledig seizoen Indycar en probeert om een zitje bij een top team te krijgen (Andretti, Penske, Ganassi etc). Met McLaren gaat hij dat echt niet redden zonder de hulp van "Indycar ervaring".

Re: Dat gebeurt niet. [bericht #25673 is een antwoord op bericht #25672] ma, 20 mei 2019 19:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Ook in indy geld, de beste wagen wint... het is niet anders...... bah!

Re: Dat gebeurt niet. [bericht #25674 is een antwoord op bericht #25673] ma, 20 mei 2019 20:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Sport schreef op ma, 20 mei 2019 19:46
Ook in indy geld, de beste wagen wint... het is niet anders...... bah!
Laten we zijn Le Mans overwinning dan ook maar schrappen , persoonlijk geniet ik van deze afgang want ik vond zijn Le Mans overwinning ook een aanfluiting ... Cheers

Honda power !!!

Re: Dat gebeurt niet. [bericht #25677 is een antwoord op bericht #25674] ma, 20 mei 2019 22:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik geniet er niet van. Maar le mans was idd een overwinning zonder glans, ook wat mij betreft. Alonso is steengoed maar ook erg overtuigd van zijn recht op van alles en nog wat.

Re: Dat gebeurt niet. [bericht #25678 is een antwoord op bericht #25677] ma, 20 mei 2019 23:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Sieper schreef op ma, 20 mei 2019 22:17
Ik geniet er niet van. Maar le mans was idd een overwinning zonder glans, ook wat mij betreft. Alonso is steengoed maar ook erg overtuigd van zijn recht op van alles en nog wat.

Alonso is heel snel in een goed draaiend team waar een type als Flavio de touwtjes in handen heeft. Alonso is geen Schumi die een team kon opzetten en leiden/dragen zoals toen bij Ferrari. Dat is het verschil tussen een 7 keer en 2 keer WK. Instappen tijdens Le Mans bij Toyota is idd niet zo moeilijk. In 2018 tijdens de Indy 500 instappen bij het door Andretti geleide Mclaren team was Alonso weer top, zonder meer knap. Dit jaar een eigen Mclaren team en het is een flop.

Re: Dat gebeurt niet. [bericht #25687 is een antwoord op bericht #25678] di, 21 mei 2019 10:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Formula 3

kunnen we hier weer over "Aston Martin Red Bull Racing team" praten aub?

33.gif  Re: Dat gebeurt niet. [bericht #25688 is een antwoord op bericht #25687] di, 21 mei 2019 11:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

pottele schreef op di, 21 mei 2019 10:57
kunnen we hier weer over "Aston Martin Red Bull Racing team" praten aub?
Ga je gang.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25698 is een antwoord op bericht #25667] di, 21 mei 2019 16:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wouter schreef op ma, 20 mei 2019 10:21
Manual schreef op ma, 20 mei 2019 09:39
Het enige lichtpuntje zou nog kunnen zijn dat de meeste circuits de laatste jaren steeds minder langzame bochten hebben.
Dus moet Honda als de sodem**ter met een hele grote upgrade komen, die beter is dan de Mercedes upgrade en RBR de wagen verbeteren.

Het is natuurlijk ook prachtig dat Max voor de 3e plaats aan het strijden is. Dat op zich is al uniek voor mij. Hoe zwaarder de weg, des te mooier de overwinning ooit. Smile

[Bijgewerkt op: di, 21 mei 2019 16:21]

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25706 is een antwoord op bericht #25698] di, 21 mei 2019 23:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Graag wel ontopic blijven heren.

grt

Moderator www.verstappen.nl

[Bijgewerkt op: wo, 22 mei 2019 00:22]

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25707 is een antwoord op bericht #25667] wo, 22 mei 2019 08:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Een prettig tegengeluid van Ho Ping Tung: hij vindt Redbull de favoriet zondag vanwege de korte wielbasis. Mercedes heeft de langste, het scheelt zo'n 8 cm. Dat Mercedes het snelst was in sector 3 in Barcelona zegt hem niet alles, omdat Monaco nog krapper en scherper is.

Hoop doet leven.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25709 is een antwoord op bericht #25707] wo, 22 mei 2019 09:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bernuldi schreef op wo, 22 mei 2019 08:49
Een prettig tegengeluid van Ho Ping Tung: hij vindt Redbull de favoriet zondag vanwege de korte wielbasis. Mercedes heeft de langste, het scheelt zo'n 8 cm. Dat Mercedes het snelst was in sector 3 in Barcelona zegt hem niet alles, omdat Monaco nog krapper en scherper is.
Hoop doet leven.

Hopelijk heeft hij ook nu weer gelijk.
Vóót Melbourne en Barcelona wist hij al te melden dat Mercedes beide keren met een wagen zou komen die 1 seconde sneller zou zijn.
Ook zijn analyses voor elke wedstrijd tot nu toe zijn steeds uitgekomen. Heel opmerkelijk.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25711 is een antwoord op bericht #25707] wo, 22 mei 2019 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Kijk: dat geeft de burger moed! Ho Ping heeft het inderdaad regelmatig bij het rechte eind. Gaan er eens goed voor zitten dit weekend.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25724 is een antwoord op bericht #25711] wo, 22 mei 2019 16:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ho Ping is ook een slimme en goed geinformeerde (blijkt) man! Zijn analyses zijn ook altijd spot-on imho. jammer dat hij zo weinig wordt uitgenodigd (of zelf kan) bij Ziggo en nog jammerder dat omdat hij zo rustig is hij vaak helemaal wordt ondergesneeuwd door de andere aanwezigen.

Nog een keer over de banden, Mercedes geeft toe dat het ze helpt.. [bericht #25795 is een antwoord op bericht #10992] za, 25 mei 2019 08:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Formula 3

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/newey-regeln-20 21-mercedes/

Ein Mercedes-Ingenieur gibt zu: „Die neuen Reifen haben unser größtes Problem gelöst, ohne dass wir viel dafür tun mussten."

Einfach Kurven Machen

Re: Nog een keer over de banden, Mercedes geeft toe dat het ze helpt.. [bericht #25796 is een antwoord op bericht #25795] za, 25 mei 2019 10:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
eddy is op dit moment afwezig  eddy
Karting

Ja, hier zit het grote probleem. En toch ook een klein beetje het komplotidee. Begrijp me niet verkeerd, ik geloof niet in komplotten, maar wel in lobby. In 2018 zijn er een aantal races geexperimenteerd met de banden met dunner loopvlak. Ik meen Spanje, Engeland en Frankrijk. Dat was vooral omdat juist Mercedes enorm last hadden van blistering. Dat loste een hoop voor ze op. Tuurlijk, ook voor een aantal andere teams, maar de Mercs hadden er bijzonder last van op een aantal circuits. En blijkt opeens dat het window of operation veel kleiner is en precies past bij Mercedes en dus helemaal niet bij RedBull.
Ik vond het in ieder geval niet handig om een toch al dominant team op deze manier te 'helpen'.

groet
eddy

Re: Nog een keer over de banden, Mercedes geeft toe dat het ze helpt.. [bericht #25798 is een antwoord op bericht #25795] za, 25 mei 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
'Round the outside is op dit moment afwezig  'Round the outside
Karting

raymondwitvoet schreef op za, 25 mei 2019 08:11
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/newey-regeln-20 21-mercedes/

Ein Mercedes-Ingenieur gibt zu: „Die neuen Reifen haben unser größtes Problem gelöst, ohne dass wir viel dafür tun mussten."
Interessant artikel. Bevestigt helaas mijn ergste vermoedens. MB heeft niet alleen het grootste budget voor ontwikkeling, maar ook de macht om de regels in zijn voordeel te laten wijzigen als de concurrentie het toch beter blijkt te doen, bv een beter chassis ontwikkelt.

Ik hoop dat MB hiermee zijn hand overspeelt. De dominantie van MB is zeer slecht voor F1. Zeer voorspelbaar en zaai. Dus minder kijkers. Uiteindelijk is dat ook heel slecht voor MB.

Hopelijk worden RB en Ferrari hierdoor wakker geschud. Ze zouden beter moeten samenwerken om zo een blok te vormen tegen MB.Te beginnen met de banden. Terug naar het dikkere loopvlak.

Outsider

Marco Adurno van RBR naar Ferrari. [bericht #25800 is een antwoord op bericht #10992] za, 25 mei 2019 13:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Eén van de belangrijkere engineers bij Red Bull Racing vertrekt naar Ferrari. De Italiaanse renstal heeft Marco Adurno ingelijfd. De engineer gaat zich bij Ferrari bezig houden met de correlatie tussen de simulator en de SF90.
Met dat nieuws komt Corriere della Sera vandaag.*
Adurno werkt al sinds 2011 voor Red Bull Racing. Sinds 2014 is hij correlatie-expert, wat inhoudt dat hij de data uit de simulator en de feitelijke bolide vergelijkt. Daarmee is hij een belangrijke spil in het netwerk van Red Bull Racing.

Citaat:
* A proposito di «virtuale», la squadra di ingegneri di Mattia Binotto si rinforza con l'arrivo dalla Red Bull di Marco Adurno, esperto di correlazione per dinamica del veicolo. Si occuperà anche dello sviluppo del simulatore.

Google translate: Sprekend over «virtueel», is Mattia Binotto's team van ingenieurs versterkt met de komst van Marco Adurno van Red Bull, een correlatie-expert voor voertuigdynamica. Hij zal ook de ontwikkeling van de simulator behandelen.

honda.gif  Honda update? [bericht #25904 is een antwoord op bericht #25800] ma, 27 mei 2019 08:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Karting

Tanabe-San: Now, we take a break from Europe and head to Montreal. The track there is very different to this one, so we will be working hard on our PU development before going to Canada.

Zou dit een hint zijn naar een update in Canada van de Honda?

Re: Honda update? [bericht #25906 is een antwoord op bericht #25904] ma, 27 mei 2019 09:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Dat zou mooi zijn. Als RBR in de aanval wil, dan is dit een goed moment en zelfs nodig. Canada is een power circuit.

Re: Honda update? [bericht #25916 is een antwoord op bericht #25904] ma, 27 mei 2019 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Annet is op dit moment afwezig  Annet
Karting

Ik had ook al dat idee toen ik op één van de tweets van Honda Racing F1 las:

"Next up, the power hungry Canada"

Ik heb niet de herinnering van vorige tweets dat ze het alvast over de volgende race hebben..

Vandaag ook weer 'n tweetje met de move van Max op Lewis met daarbij:

"Next time, Max"

Re: Honda update? [bericht #25920 is een antwoord op bericht #25916] ma, 27 mei 2019 12:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

Zie mijn eerdere berichten hierover. De laatste van 14-5 j.l.
Het streven van Honda is om de nieuwe update met 30 KW extra potentieel t.o.v. de huidige spec in te kunnen zetten voor Canada.
Dat wil overigens nog niet zeggen dat Honda meteen die hele 30 KW vrijgeeft.
Het ziet er dus goed uit. En nee, het leidt dan bij Canada nog niet tot gridstraffen.
Dat gebeurt pas bij de volgende upgrade.
Kortom, genoeg redenen voor optimisme voor degenen met de halfvolle glazen en geloof in het RBR-Honda project.

Over Max. [bericht #25949 is een antwoord op bericht #10992] di, 28 mei 2019 20:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Leuk stukje over Max op de Formula1 site.

Citaat:
A celebrated Formula 1 journalist with more than 500 (consecutive) Grands Prix' experience, David Tremayne is one of those familiar paddock figures who has seen it all, met them all, and written about it all, over almost five decades of F1 racing. Here, he shares his hot takes after round 6 of the 2019 season in Monaco...

By David Tremayne

If anyone is going to take the title fight to Lewis and Valtteri, it's Max

Wow. Six races in, and Max Verstappen and Red Bull have barely missed a beat.

I have a friend who says they will win before eight races are up, and I really thought they were about to on Sunday.

Max might not care to admit it, but he's been a new man since this time last year, and he is looking ever more like the driver who can take a title fight to Lewis and Valtteri.

He also drove most of the race with the starting torque setting rather than the race setting on his engine, which caused more turbo lag than was ideal.

The Milton Keynes team are looking very good at the moment, with Pierre Gasly increasingly finding more pace as he gets more comfortable. I have a feeling that they need just a tiny bit more to become a real thorn in Mercedes' side on a regular basis.

De hele terugblik op het weekend op Formula1.

Honda vs Mercedes. [bericht #25957 is een antwoord op bericht #10992] wo, 29 mei 2019 09:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Dit gaat over de nieuwe motor van Mercedes, maar aangezien Honda hoogstwaarschijnlijk ook met een grote upgrade komt toch hier maar even dit nieuws.

Upgrade Honda 25-30 Kw en Mercedes 20 PK.

Citaat:
🇬🇧 Mercedes, Racing Point and Williams will introduce in Canada the first evolution of the Mercedes engine in this Season!
➡️ Mercedes will introduce its new Power Unit being the closest to the goal of durability, at least 7 races, have been the most reliable so far, Honda introduced after 3 races and Ferrari and Renault after 4 races, some to improve reliability as is the case of Renault and others to get more performance as is the case of Red Bull and Ferrari!
➡️The new Mercedes power unit will bring 20HP of improvement, which will make it happen again of the barrier of 1000HP in addition to the oil restrictions in the regulations, the maximum in 2018 were around 1030HP!
➡️ Mercedes wants to protect itself from Ferrari in Canada and continue to dominate, the Circuit Gilles Villeneuve is a Bahrain-style track, where Ferrari was the fastest!

[Bijgewerkt op: wo, 29 mei 2019 09:09]

Re: Honda vs Mercedes. [bericht #25961 is een antwoord op bericht #25957] wo, 29 mei 2019 10:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wouter schreef op wo, 29 mei 2019 09:08
Dit gaat over de nieuwe motor van Mercedes, maar aangezien Honda hoogstwaarschijnlijk ook met een grote upgrade komt toch hier maar even dit nieuws.

Upgrade Honda 25-30 Kw en Mercedes 20 PK.

20pk is 15kW. Of 30kW is 40pk. Ik heb hier wel eens gelezen dat 10pk er bij, 0,1 seconde per rondje winst oplevert. Dus simpel gezegd is dit een winst van 0,2 per ronde. Smile Maar zo simpel zal het wel niet zijn. Smile

[Bijgewerkt op: wo, 29 mei 2019 10:46]

honda.gif  Re: Honda update? [bericht #25968 is een antwoord op bericht #25920] wo, 29 mei 2019 16:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Ik vind het wel apart dat Marko het alleen maar over de update in de tweede seizoenshelft heeft. En dus niet over de aankomende update. Is niet de eerste keer volgens mij.

https://m.motorsport-magazin.com/formel1/news-255552-formel- 1-red-bull-honda-upgrade-monza-italien-strafe/

Re: Honda update? [bericht #25971 is een antwoord op bericht #25968] wo, 29 mei 2019 17:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

koos schreef op wo, 29 mei 2019 16:31
Ik vind het wel apart dat Marko het alleen maar over de update in de tweede seizoenshelft heeft. En dus niet over de aankomende update. Is niet de eerste keer volgens mij.

https://m.motorsport-magazin.com/formel1/news-255552-formel- 1-red-bull-honda-upgrade-monza-italien-strafe/

Dat klopt dat dit niet de eerste keer is. Hij heeft het nu niet over de 3e spec, omdat het hier nl om de "party-mode" gaat.
Bij de 4e spec krijgen ze volgens hem in deze mode net zoveel vermogen als de andere twee.

"Wir hatten unsere Probleme aussortiert, aber als Mercedes im Q3 den Party-Modus aufgedreht hat,
haben wir sofort wieder drei Zehntel im ersten Sektor verloren", ärgert sich Marko.

Motorenpartner Honda hat für die zweite Saisonhälfte ein großes Upgrade geplant. (woorden van de schrijver)

"Das kommt mit Motor Nummer vier in Monza", kündigt Marko an. (dan staan ze op gelijke hoogte, mijn woorden Razz )

Max en Pierre testen voor Pirelli. [bericht #25974 is een antwoord op bericht #10992] wo, 29 mei 2019 17:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Gisteren en vandaag hebben eerst Pierre en daarna Max voor Pirelli getest.

Citaat:
Pirelli Motorsport @pirellisport
28 mei
Bonsoir from @PaulRicardTrack

108 laps today for @PierreGASLY and @redbullracing
on track for testing our 2020 #Fit4F1 full wet and intermediate prototypes

Citaat:
Pirelli Motorsport @pirellisport
29 mei
Parting the waves...
🌊
Weather update from @PaulRicardTrack
: 25° track, 20° air. @redbullracing and @Max33Verstappen
tested our #Cinturato intermediate and full wet tyres for 2020.
Next #Fit4F1 slick tyre development test will take place at #Spielberg after the #AustrianGP

Our #Fit4F1 2020 wet tyre development test at @PaulRicardTrack
finished with 90 laps covered by @Max33Verstappendriving for @redbullracing

https://twitter.com/pirellisport/status/1133395583341932544

Re: Max en Pierre testen voor Pirelli. [bericht #26034 is een antwoord op bericht #25974] ma, 03 juni 2019 12:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fritsie is op dit moment afwezig  Fritsie
Karting

Nu Schummie niet meer post, is het hier aardig stil... of is dat de storm die nog komt..

Canada. [bericht #26035 is een antwoord op bericht #26034] ma, 03 juni 2019 12:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Fritsie schreef op ma, 03 juni 2019 12:31
Nu Schummie niet meer post, is het hier aardig stil... of is dat de storm die nog komt..

Het wachten is op een bericht vanuit Honda Japan of Milton Keynes OF ze met de spec 3 komen in Canada.
Dat heeft RBR daar echt nodig. Het blijft helaas akelig stil.

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #26036 is een antwoord op bericht #25624] ma, 03 juni 2019 13:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Formula 3

Airbag schreef op do, 16 mei 2019 15:32
Wouter schreef op do, 16 mei 2019 13:49
Schummie nog nieuws?
Mijn gedachte hier over was dat ze misschien die aandrijfas aan het testen waren. Indien dat het geval was, dan was de test wel positief.
In mijn herinnering (en die kan fout zitten natuurlijk) hoorde ik in het verleden zelden over problemen met de aandrijfas. Nu ineens 'regelmatig' bij zowel RB als TR.

1. óf de as kan niet met het enórme vermogen van de Honda motor overweg
2. óf het zijn stiekem motor-gerelateerde problemen maar RB wil niet dat Honda in een kwaad daglicht komt te staan en zegt dat het de aandrijfas is.

Ik hoop natuurlijk dat optie 1 juist is, maar sluit 2 ook niet uit. Tenslotte moet de as het vermogen over brengen, en kan je een haperende motor ook met een aandrijf-as probleem verklaren...

Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #26037 is een antwoord op bericht #26036] ma, 03 juni 2019 14:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

mbuna schreef op ma, 03 juni 2019 13:58

In mijn herinnering (en die kan fout zitten natuurlijk) hoorde ik in het verleden zelden over problemen met de aandrijfas. Nu ineens 'regelmatig' bij zowel RB als TR.

1. óf de as kan niet met het enórme vermogen van de Honda motor overweg
2. óf het zijn stiekem motor-gerelateerde problemen maar RB wil niet dat Honda in een kwaad daglicht komt te staan en zegt dat het de aandrijfas is.

Ik hoop natuurlijk dat optie 1 juist is, maar sluit 2 ook niet uit. Tenslotte moet de as het vermogen over brengen, en kan je een haperende motor ook met een aandrijf-as probleem verklaren...

Op de FIA site bij Event & Timing Information (zie race topic) kun je elk weekend lezen wat er vervangen is tussen de sessies door.
Daar heeft al een paar keer "vervanging aandrijfas" gestaan bij een RB15.
RBR houdt Honda in dit geval dus niet de hand boven het hoofd.
Vind het wel zorgelijk dat die steeds stuk gaan.
Is me trouwens ontgaan dat ze bij STR ook stuk gaan.

[Bijgewerkt op: ma, 03 juni 2019 14:14]

honda.gif  Re: Canada. [bericht #26038 is een antwoord op bericht #26035] ma, 03 juni 2019 15:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Wouter schreef op ma, 03 juni 2019 12:41
Het wachten is op een bericht vanuit Honda Japan of Milton Keynes OF ze met de spec 3 komen in Canada.
Mocht Honda deze week niet met een update komen zie ik het somber in. Weer een 1-2 voor Mercedes en Ferrari het tweede team met het lange rechte stuk. Angry

Re: Canada. [bericht #26039 is een antwoord op bericht #26038] ma, 03 juni 2019 15:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

koos schreef op ma, 03 juni 2019 15:05
.
.
Mocht Honda deze week niet met een update komen zie ik het somber in. Weer een 1-2 voor Mercedes en Ferrari het tweede team met het lange rechte stuk. Angry

Canada is het meest logische.
In Spa of Monza gaan ze spec 4 inzetten.
RBR wil in Oostenrijk uiteraard een sterke motor, niet de spec 2 maar de spec 3 die veel meer vermogen heeft.
In Hongarije kunnen ze rustig de spec 2 weer gebruiken.
Waarom dan nog langer wachten met de spec 3?
Als ze de spec 3 pas in Oostenrijk inzetten, hebben ze maar 3/4 races profijt van deze grote upgrade.

Re: Canada. [bericht #26040 is een antwoord op bericht #26035] ma, 03 juni 2019 15:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Ik vraag me af wat er met de aero en het chassis gebeurt. Horner zelf heeft beweerd
dat Newey de plank mis had geslagen en dat een grote update nodig was. Ook is het
verschil tussen RB en Mercedes zo groot dat het onredelijk lijkt om dat alleen aan
de motor te wijten. Maar er zijn alleen maar kleine updates gekomen. Vraag me nu af
hoe het nu werkelijk zit.

Tizz. Die bewondering heeft voor de betrouwbaarheid van de Honda.

Re: Canada. [bericht #26041 is een antwoord op bericht #26039] ma, 03 juni 2019 15:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Wouter schreef op ma, 03 juni 2019 15:17
koos schreef op ma, 03 juni 2019 15:05
.
.
Canada is het meest logische.
In Spa of Monza gaan ze spec 4 inzetten.
RBR wil in Oostenrijk uiteraard een sterke motor, niet de spec 2 maar de spec 3 die veel meer vermogen heeft.
In Hongarije kunnen ze rustig de spec 2 weer gebruiken.
Waarom dan nog langer wachten met de spec 3?
Als ze de spec 3 pas in Oostenrijk inzetten, hebben ze maar 3/4 races profijt van deze grote upgrade.
Tactisch lijkt Canada de meest logische. Maar de vraag is ook of alle onderdelen al klaar liggen en deze op tijd in Canada aankomen.

Re: Max en Pierre testen voor Pirelli. [bericht #26042 is een antwoord op bericht #26034] ma, 03 juni 2019 16:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Camber is op dit moment afwezig  Camber
Karting

Vertel, wat heb ik gemist. Waarom post Schummie niet meer. Ik vond zijn stukjes altijd leuk.

Re: Max en Pierre testen voor Pirelli. [bericht #26043 is een antwoord op bericht #26042] ma, 03 juni 2019 16:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik denk niet dat er per sé een reden is dat er nu even geen post is van Schummie, hij heeft laatst nog gereageerd. Hij had al een tijdje geleden aangeven dat er nog flink wat motor updates aankwamen. Direct nadat de geruchtenmolen op gang kwam dat de spec 3.0 al in Canada zou komen heeft hij nog een berichtje geplaast refererend aan zijn eerdere bericht. Op dit moment is daar wellicht niets nieuws aan toe te voegen.

Al zit ik zelf ook met spanning op verdere bevestigingen te wachten Smile en sowieso zijn Schummies schrijfsels altijd leuk om te lezen!

Overigens, op F1technical (in het HONDA PU draadje) vermeld een doorgaans goed geinformeerde gebruiker dat de volgende PU update (dan hopelijk tegelijk met een chassis update) voor Silverstone gepland staat (en dat deze de moeite van het wachten waard zal zijn).

[Bijgewerkt op: ma, 03 juni 2019 16:57]

Helmut Marko ontkent gesprekken met Hulkenberg. [bericht #26044 is een antwoord op bericht #10992] ma, 03 juni 2019 21:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Helmut Marko ontkent gesprekken met Hulkenberg.

Citaat:
„Hülkenberg-Spekulationen totaler Blödsinn!"

Erstes Gerücht: Der deutsche Renault-Pilot Nico Hülkenberg (30) soll 2020 angeblich den jungen Franzosen Pierre Gasly (22) bei Red Bull-Racing ersetzen, Gespräche habe es schon gegeben. Die entsprechenden Meldungen kamen aus Italien. Marko zu AUTO BILD MOTORSPORT: "Diese Gerüchte sind so sehr an den Haaren herbeigezogen, dass ich oder wir sie noch nicht mal mehr kommentieren wollen. Es ist absoluter Blödsinn. Das habe ich auch Gasly gesagt, der mich deswegen sogar angerufen hat."

"Hulkenberg speculatie totale onzin!"

Eerste gerucht: de Duitse Renault-coureur Nico Hülkenberg (30) zou naar verluidt in 2020 de jonge Fransman Pierre Gasly (22) bij Red Bull Racing vervangen, er zijn al gesprekken gevoerd. De bijbehorende berichten kwamen uit Italië. Marko tegen AUTO BILD MOTORSPORT: "Deze geruchten zijn zo vergezocht dat ik of wij er niet eens meer over willen praten, het is absolute onzin, dat heb ik ook tegen Gasly gezegd, die me daarom zelfs opgebeld heeft."

https://www.autobild.de/artikel/formel-1-red-bull-reagiert-a uf-geruechte-14996997.html

Re: Helmut Marko ontkent gesprekken met Hulkenberg. [bericht #26045 is een antwoord op bericht #26044] ma, 03 juni 2019 22:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op ma, 03 juni 2019 21:54
Helmut Marko ontkent gesprekken met Hulkenberg.

Citaat:
„Hülkenberg-Spekulationen totaler Blödsinn!"

Erstes Gerücht: Der deutsche Renault-Pilot Nico Hülkenberg (30) soll 2020 angeblich den jungen Franzosen Pierre Gasly (22) bei Red Bull-Racing ersetzen, Gespräche habe es schon gegeben. Die entsprechenden Meldungen kamen aus Italien. Marko zu AUTO BILD MOTORSPORT: "Diese Gerüchte sind so sehr an den Haaren herbeigezogen, dass ich oder wir sie noch nicht mal mehr kommentieren wollen. Es ist absoluter Blödsinn. Das habe ich auch Gasly gesagt, der mich deswegen sogar angerufen hat."
"Hulkenberg speculatie totale onzin!"

Eerste gerucht: de Duitse Renault-coureur Nico Hülkenberg (30) zou naar verluidt in 2020 de jonge Fransman Pierre Gasly (22) bij Red Bull Racing vervangen, er zijn al gesprekken gevoerd. De bijbehorende berichten kwamen uit Italië. Marko tegen AUTO BILD MOTORSPORT: "Deze geruchten zijn zo vergezocht dat ik of wij er niet eens meer over willen praten, het is absolute onzin, dat heb ik ook tegen Gasly gezegd, die me daarom zelfs opgebeld heeft."

https://www.autobild.de/artikel/formel-1-red-bull-reagiert-a uf-geruechte-14996997.html
Dat waardeer ik dan wel aan Gasly, dat ie zelf de telefoon pakt.

Re: Helmut Marko ontkent gesprekken met Hulkenberg. [bericht #26046 is een antwoord op bericht #26044] ma, 03 juni 2019 22:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Podcast Rosberg met als gast Riciardo ook een stukje over Max in vergelijk met vettel

https://www.telegraaf.nl/sport/3682034/vettel-is-een-badass- maar-niet-zo-snel-als-max

Re: Max en Pierre testen voor Pirelli. [bericht #26049 is een antwoord op bericht #26043] di, 04 juni 2019 14:12 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Karting

Sieper schreef op ma, 03 juni 2019 16:54
Ik denk niet dat er per sé een reden is dat er nu even geen post is van Schummie, hij heeft laatst nog gereageerd. Hij had al een tijdje geleden aangeven dat er nog flink wat motor updates aankwamen. Direct nadat de geruchtenmolen op gang kwam dat de spec 3.0 al in Canada zou komen heeft hij nog een berichtje geplaast refererend aan zijn eerdere bericht. Op dit moment is daar wellicht niets nieuws aan toe te voegen.

...

Overigens, op F1technical (in het HONDA PU draadje) vermeld een doorgaans goed geinformeerde gebruiker dat de volgende PU update (dan hopelijk tegelijk met een chassis update) voor Silverstone gepland staat (en dat deze de moeite van het wachten waard zal zijn).

Ik ben trouwens heel erg benieuwd wanneer de spec 3.0 wordt geïntroduceerd.

Ik lees in de verschillende media Canada, Silverstone en zelfs Spa.

Nemen we als uitgangspunt:
- 4 motoren (inclusief gridstraf bij PU Spec 4.0) in dit seizoen
- De PU's idealiter zo'n 7 races mee mogen gaan
- PU's zo vroeg mogelijk inzetten voor het maximaal te sprokkelen aantal punten, dan zou:

Spec 4.0 moeten worden ingezet rond GP Singapore
Spec 3.0 moeten worden ingezet rond GP Frankrijk/Canada

Nemen we als uitgangspunt:
- 3 motoren (dus GEEN gridstraffen voor gebruik PU) in dit seizoen
- vanaf Azerbeidzjan (race nr.4) Spec 2.0, dus zou motor tot maar liefst 9 races moeten meegaan.

Dan zou Spec 3.0 moeten worden ingezet rond GP België

Kortom ben erg benieuwd of het Canada (4 PU's) wordt of Belgie (3 PU's).
Silverstone (4 PU's) lijkt me dan minder waarschijnlijk of de PU moet dan gewoonweg niet gereed zijn.

Fingers crossed voor Canada dan....

Vorige onderwerp: FORMULA 1 JOHNNIE WALKER BELGIAN GRAND PRIX 2019
Volgende onderwerp: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2019
Naar forum gaan: