Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX (9-11 November)
Re: Ocon was sneller??? [bericht #20113 is een antwoord op bericht #20111] ma, 12 november 2018 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

mk10 schreef op ma, 12 november 2018 21:11
De teams kunnen alles heel goed berekenen, want ik dus opmerkelijk vind is dat Ocon een pit-stop maakt en ze moeten geweten hebben waar hij dan ongeveer terug de baan op komt.
Iets zegt mij dat ze hadden gehoopt dat hij voor Max de baan opkwam op snellere banden en hij dus Max kon ophouden voor Hamilton.
Nu kwam hij er achter en moest tie dusdanig aanvallen om Max in te halen, vind dat zeer opmerkelijk.
Mijn vermoeden is dat er een heel vies spelletje is gespeeld door Mercedes.
Vond de straf uitspraak ook heel erg lang op zich wachten.
Ook de reactie's daarna gaan nergens over, want welke achterblijver komt nou in botsing met de leider.
Er is al zoveel kritiek op het negeren van blauwe vlaggen.
Red Bull icm Honda moet dus een auto bouwen die 120% is want elke vorm van twijfel valt in het vat van de grote merken.
En die Toro Rosso's mogen van mij vanaf nu aan zich ook als een rijdende chicane gedragen voor elke andere auto die concurreert met Red Bull.
eerst leek het me 100% aluminium hoedje, maar hoe langer ik er over nadenk hoe meer me duidelijk wordt dat het allemaal wel erg vreemd is. Ik denk niet dat Mercedes gezegd heeft dat ze Max van de baan moesten rossen, maar een beetje "hulp" om Max op te houden werd wel gewaardeerd.
Vervolgens heb je Ocon, die twee jaar geleden nog dacht dat hij zijn "strijd" met Max in de F3 ging voortzetten in de F1 als ware ze een soort Senna en Prost. Dat viel even tegen, hij wordt gewoon aan de kant gezet. Ocon is typisch iemand waarvan in de media gezegd werd dat het zonde is dat hij buiten de boot valt maar zijn reputatie was beter dan zijn feitelijke resultaten. Perez was gewoon sneller in Interlagos bijvoorbeeld.
Pure frustratie en een gekrenkt ego doen de rest.

Ik hoop en denk dat ie niet meer terug komt.

Re: Ocon was sneller??? [bericht #20116 is een antwoord op bericht #20113] ma, 12 november 2018 22:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

de stop duurde te lang en dus viel het ophoud plannetje in duigen omdat Ocon achter Max de baan op kwam. Maar dat was buiten de heer Ocon gerekend. Ik unlap mezelf wel even baas, en dan mag ik blijven toch. Het zou maar zo kunnen dat ze Ocon als rijdende chicane in hebben geprobeerd te zetten. Met deze uitkomst lachen ze zich helemaal in het knuistje.

En Max "crashtappen" staat weer in een zwart daglicht bij een aantal sites/journalisten. Terwijl Lewis zichzelf weer op kan poetsen als ik ben veel verstandiger en hier is een tip voor je Max.

Ondertussen heeft zich een van de grootste schandes sinds jaren voltrokken in de F1, een backmarker op jacht naar de leider, met team medeweten "ja ga maar Ocon, je mag van ons" die met de leider expres alle risico neemt.

Re: Ocon was sneller??? [bericht #20118 is een antwoord op bericht #20116] ma, 12 november 2018 23:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Eigenlijk is het nog best wel knap ook, toen Ocon de baan op kwam lag Max maar 1.8 seconden voor op Lewis!!! en daar wist hij precies tussen te komen. Rondje 40 is de outlap van Ocon, onderstaande link geven de tijden weer tussen Max en Lewis. Ocon die moet dan toch blauwe vlaggen hebben gehad omdat Lewis erachter zat??

https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1016&a mp;graf=3&dr1=Max%20Verstappen&dr2=Lewis%20Hamilton

Alu hoedje zal ik maar achterwege laten, maar dat Ocon team orders van Toto kreeg in Monaco ben ik in ieder geval nog niet vergeten. Dus tjah.

Re: Ocon was sneller??? [bericht #20119 is een antwoord op bericht #20118] di, 13 november 2018 00:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Dit komt natuurlijk nooit van Mercedes. Dat bewaren ze wel voor volgend jaar als het er echt om gaat. Dit is gewoon force India management die zijn best doet bij de motorenleverancier (maar dan alleen het lastig maken voor Max natuurlijk, niet crashen met Max) en metname een Ocon die denkt dat deze actie wel kon.

P3 WK uit zicht [bericht #20121 is een antwoord op bericht #19543] di, 13 november 2018 00:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

naast een mooie overwinning is door P2 en 7 punten minder, P3 in het WK ook uitzicht.
Max had met P1 al op de 4. plek gestaan.

maar goed het gaat nu om 2019, en de Honda overtuigt mij nog niet. Als je kijk waar Sauber en Haas rondrijden, dan komt de Honda Motor nog veel tekort.

Re: P3 WK uit zicht [bericht #20127 is een antwoord op bericht #20121] di, 13 november 2018 09:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Waarom heb je minder vertrouwen in Honda omdat je kijkt naar Sauber en Haas?
Dat zou tegelijkertijd ook betekenen dat Ferrari een zeer matige auto heeft, anders zou Ferrari MB makkelijk moeten verslaan als ik het verschil zie tussen MB en de andere MB aangedreven wagens.
Ik kijk dan eerder naar het hele veld.
Waar staat RB nu met een Renault motor t.o.v. de top teams met veel meer pk's, heel erg dicht bij!!
Waar staat TR t.o.v. de andere Renault teams...
Zou Helmut Marko hardop roepen dat de Honda 0,6sec sneller is dan de Renault als hij hier niet meer dan 100% van overtuigd was?
Waarom zou hij bij RB de verwachtingen zo opschroeven en voor de buitenwereld de verwachting zo hoog opschroeven als Honda op dit moment Renault toch niet lang en breed voorbij was?
Dan zou hij de verwachtingen toch zeker temperen, de underdog positie innemen zou dan toch veel logischer zijn voor iedereen binnen RB.....RB heeft echt niet hoog van de toren te blazen om sponsoren over te halen. Sponsoren zijn natuurlijk altijd welkom maar ze zijn er niet van afhankelijk en hoeven zichzelf ook geen extra druk om ze binnen te halen.

Als je de vergelijking met Haas en Sauber maakt en je word daar wat somber van........zou je ook de vergelijkig TR met Williams en McLaren kunnen maken met hun MB en Renault PU dan zul je ineens een grote glimlach krijgen.

Ik kan mij nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er rond TR een groot rookscherm hangt ook bewust!! Updates die op vrijdag erop zitten dan er een dag later weer af. Motoren worden tot in den treuren gewisseld en er komt de ene update na de andere......
Die updates of het nu aan het chassis of aan de pu is die komen er niet om TR dit jaar sneller te maken, dat hele TR team is een grote testbank. Er word volgens mij alleen maar data verzameld met heel veel nieuwe onderdelen bedoeld voor volgend jaar.
Die updates zijn totaal niet relevant voor de wagen van dit jaar. Waarom zie TR in vredesnaam nog met een chassis update komen 3 of 2 races voor het einde??? welk team doet dit?
Volgend jaar komt TR met een compleet nieuwe achterkant helemaal overgenomen van RB niet omdat het moet maar omdat het kan. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit de enige reden is dat Sauber en Haas zover naar voren rijden zij hebben ook alles wat ze mogen overnemen van Ferrari overgenomen. In de basis zijn dit al veel betere auto's dan McLaren en de Williams...
(Zijn er mensen die hier meer bewijs voor hebben details enzo dat ook Sauber dit jaar veel intensiever met Ferrari samenwerkt? is maar een aanname van mij)

Ik verwacht dat Honda heel dicht in de buurt gaat komen van Ferrari en MB misschien wel gelijkwaardig of de eerste race of na een race of 5/6, ook verwacht ik dat TR volgend jaar de grote verassing gaat zijn. Ergens zullen ze ook wel zoveel mogelijk beloond gaan worden voor hun volledige testjaar in dienst van RB Honda.....

Ik blijf het nog steeds zeer positief inzien, maar ons geduld gaat het zwaar krijgen de komende maanden....

ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20131 is een antwoord op bericht #19543] di, 13 november 2018 10:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Formula 3

diverse coureurs en oud coureurs zeggen dat max ook minder risico's had kunnen nemen en dat is natuurlijk deels waar maar aan de manier waarop max instuurt had hij er waarschijnlijk totaal niet op gerekend dat ocon zou doorzetten omdat het notdone is om de leider uit de wedstrijd te rammen als je wordt gelapt en nog zeer ver van punten verwijdert ben.
ben ook blij dat ziggo 3 jaar door gaat. hupmax drive

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20132 is een antwoord op bericht #20131] di, 13 november 2018 11:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

mooie les voor Max..risico minimaliseren..expect the unexpected..uit gevechten blijven die niet jouw gevecht zijn.

Ik denk... [bericht #20133 is een antwoord op bericht #20084] di, 13 november 2018 11:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

dat je Hammi totaal verkeerd begrepen hebt.

Tizz. Die het volledig met Hammi eens is.

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20134 is een antwoord op bericht #20131] di, 13 november 2018 11:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Mijn mening is exact hetzelfde, en Lewis zegt wel dat het dom van Max is maar ik vermoed dat hij exact hetzelfde zou hebben gedaan. Niemand die op kop rijdt verwacht toch zo'n idiote actie van Ocon, ieder ander coureur zou nadat hij het net niet genoeg redde op het einde van het rechte stuk zijn voet van het gas hebben gehaald??!!??
Maar ik ben nu ook zo blij dat dit alles dit jaar nog gebeurd, volgend jaar gebeurd Max dit niet meer dan verwacht hij zelfs het onverwachte.
Heb de afgelopen dagen natuurlijk veel Ocon voorbij zien komen, veel acties aanrijdingen enz.
Misschien ingegeven door wat haat gevoelens ik weet het niet maar ik begin een beetje te twijfelen aan zijn verstandelijk vermogen op bepaalde gebieden. Hij is er steeds heilig van overtuigd dat de ander schuld is bij iedere aanvaring die hij op de baan heeft. Maar het is nog meer de stelligheid waarmee hij de actie op Max vergelijkt met eerdere inhaalacties op de baan waar het wel gewoon om een positie ging, zou hij werkelijk niet het verschil begrijpen tussen een gevecht voor een positie en het risico dat je mag nemen om een ronden achterstand terug te krijgen. Zijn er meer mensen die aan hem twijfelen of is het gewoon een heel goed acteur??

Re: Day after [bericht #20135 is een antwoord op bericht #20058] di, 13 november 2018 11:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dejavu01 schreef op ma, 12 november 2018 08:23
In de pers gaat het alleen maar over het duwmoment. Dit leidt af van de bizar sterke performence van Max op dit circuit. Een beetje treurig dat het nu gaat over wat vrij onschuldige randzaken. We zullen dit maar weer als een leermomentje beschouwen. Maar weer een record voor Max: een taakstraf, uniek bij de fia volgens mij. Die stewards zijn de weg helemaal kwijt (ook al bij Hamilton en Vettel). Dan de laatste race nog maar eens knallen. Een geweldige reeks in de 2e helft van dit seizoen: jammer van het eerste kwart. Ocon had ik hoog zitten, maar daar is niet zoveel meer van over; de laatste tijd teveel bij aanrijdingen betrokken. Ik blijf overigens vinden dat STR/Honda (op zijn zachtst gezegd) zeer matig presteert: gaat dit goed komen volgend jaar?
Tsja, dan heb je toch een paar zaken gemist. Brawn, Whiting én Villeneuve vinden het onaanvaardbaar wat Ocon deed (in verschillende terminologie) en vinden dat Max een fantastische race reed en fantastisch rijdt sinds Monaco. Ik ben het met je eens dat het nogal onschuldig was als je het vergelijkt wat er wekelijks op de voetbalvelden gebeurt maar in de f1 is het toch zeldzaam. De taakstraf is niet uniek, Vettel kreeg er al eens eentje getrakteerd na dat akkefietje in, naar ik meen, Bakoe. Ocon beging natuurlijk een blunder maar Max heeft ook al een paar fikse akkefietjes achter de rug. En voor Dubai vrees ik helaas het ergste al zou het mooi zijn om op een top het seizoen af te sluiten. Wat ik mis in de media is het feit dat Ocon er wel erg makkelijk vanaf kwam.

Tizz.

Tizz.

Re: Elvis heeft een iets andere mening [bericht #20136 is een antwoord op bericht #20135] di, 13 november 2018 11:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Elvis vond dat Ocon in zijn recht zat....

https://youtu.be/OdQDnb8kkI0

Overigens ook een filmpje vanuit een andere (veel betere) hoek hoe Vettel over de weegschalen reed.

Percies... [bericht #20137 is een antwoord op bericht #20132] di, 13 november 2018 11:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dat is wat Hamilton probeerde te vertellen. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken.

Tizz.

Re: Percies... [bericht #20139 is een antwoord op bericht #20137] di, 13 november 2018 11:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Hetgeen ook in Peter Windsor zijn video te horen is.

Re: Percies... [bericht #20140 is een antwoord op bericht #20139] di, 13 november 2018 12:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

En die van Marc Priestly helaas....een beetje correct english zullen we maar zeggen. De mindspelletjes: daar zal Max zich wel nog kunnen verbeteren. Qua racer is die spot on.

Re: Day after [bericht #20141 is een antwoord op bericht #20135] di, 13 november 2018 12:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RdB is op dit moment afwezig  RdB
Karting

Een dag later (en nachtje beter slapen) denk ik dat het nog anders zit. Ocon vocht niet tegen Max, maar voor zijn (laatste?) kans op een zitje volgend jaar. Dat zal zijn wat Ocon 99% van de tijd bezighoudt en niet hoe hij Max van de baan kan rossen. Toen de kans zich voordeed (verse banden) zag hij zichzelf waarschijnlijk wheel-to-wheel samen een paar bochten nemen. Dat hebben ze vaker gedaan en hij weet ook dat Max daarvan geniet (zowel met teammaat als tegenstanders). Hij laat zich voor het ingaan van bocht 1 even duidelijk zien (kijk ik heb verse rode bandjes, ik ga echt niet in je glijden) en gaat er zonder nadenken vanuit dat Max wel oplet en in is voor een paar bochtjes mooi demo-racen. Die Ocon weer even op beeld en netvlies zet als het talent dat hij volgens velen is.

Allemaal splitsecond en zonder slechte bijbedoelingen. Uiteindelijk is Ocon de dupe van de voor F1 slechte situatie dat er niet veel plekken overblijven nadat stoeltjes en hele teams (!) worden opgekocht om mindere rijders rondjes te laten rijden.

Max zou groots kunnen zijn door Ocon een dezer dagen te bellen en daarna in de pers te laten komen dat A. het is uitgesproken, B. hij Ocon in zekere zin wel begrijpt als hij vecht voor zijn laatste kans en C. aangeeft dat stoeltjes niet te koop HOREN te zijn in (wat) de pinnacle van autosport (geacht wordt te zijn). Laat hij ook meteen zien dat de FIA zich beter met andere dingen kan bezighouden dan hem op te voeden. Alleen de echt groten veranderen de regels!

En wat deze race betreft: Cruyff heeft (jaren later) gezegd dat verliezen in 74, terwijl ze de beste waren die wedstrijd en dat NL-elftal onvergetelijk heeft gemaakt.

[Bijgewerkt op: di, 13 november 2018 12:43]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Day after [bericht #20143 is een antwoord op bericht #20141] di, 13 november 2018 13:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Je ziet het positief, Chapeau RdB. Dit zou ook slim zijn om het zo op te pakken.

Ik denk helaas dat Ocon een mies mannetje is.

Re: Day after [bericht #20144 is een antwoord op bericht #20143] di, 13 november 2018 14:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RdB is op dit moment afwezig  RdB
Karting

@Sieper topsporters onderling kunnen keihard clashen maar hebben aan het eind van de dag echt wel respect voor elkaar. Al is het maar omdat ze weten wat je ervoor moet doen en laten om zover te komen in de sport. Tenminste dat is mijn ervaring. Als Ocon echt mies is, zou Max het allang weten en ook geen verhaal (feitelijk excuses) komen halen bij die weegschalen (dan is er niks te halen). Los daarvan: nu bellen en in de publieke opinie opnemen voor Ocon en je hebt er een vriend bij op de Paddock en misschien in toekomst weer op de baan. Kan je nog heel hard nodig hebben. Hamilton heeft niet veel vijanden (schat ik zo) en Max heeft inmiddels een aardig rijtje vernederde collega's (Sainz, Ricciardo, Bottas en Vettel waar Max zelden een volle ronde achterrijdt). Dus het is ook eigenbelang. Net zo goed als levensgevaarlijke Stroll's uit die auto krijgen.

[Bijgewerkt op: di, 13 november 2018 14:30]

Re: Day after [bericht #20146 is een antwoord op bericht #20144] di, 13 november 2018 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het zou politiek heel slim zijn! Dat ben ik zeker met je eens, Max en Ocon worden nooit meer vrienden. Max heeft ook meermaals gezegd ueberhaupt niet dat soort illusies te hebben. Ik denk dat Max het toch oprecht nog niet verwachte dat ocon zo ver zou gaan als hij deed (over elke grens namelijk).

Verder ben ik het met je eens dat er een hoop mannen zijn die graag Max in het stof zouden zien happen (niet omdat Max ze expres wat aangedaan heeft, maar wel omdat hun carriers nu eenmaal door naast Max te komen te rijden toch beschadigd zijn geraakt, of doordat Max ze niet al te hoog aanslaat in de pers, zoals bij Bottas). Ik moet zeggen dat bijvoorbeeld een Kvyat (Max had hem ook niks aangedaan maar hij moest natuurlijk wel voor Max wijken destijds) een van de weinige was die Max ooit eens (In Signapore) echt achter zich wist te houden in een 1 op 1 gevecht. Inhalen is daar natuurlijk heel moeilijk maar dat vond ik toen toch best knap.

Max zou best een strategisch/positieve kant eerst denker zoals jij in zijn team kunnen gebruiken overigens!

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20149 is een antwoord op bericht #20131] di, 13 november 2018 16:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

riesje schreef op di, 13 november 2018 10:34
diverse coureurs en oud coureurs zeggen dat max ook minder risico's had kunnen nemen en dat is natuurlijk deels waar maar aan de manier waarop max instuurt had hij er waarschijnlijk totaal niet op gerekend dat ocon zou doorzetten omdat het notdone is om de leider uit de wedstrijd te rammen als je wordt gelapt en nog zeer ver van punten verwijdert ben.
Dat had Max ook gezegd in Peptalk, dat hij daar helemaal niet op gerekend had na hem voor de tweede keer voorbij te zijn gegaan. Maar ja, Ocon heeft natuurlijk nog altijd de drang om op de een of andere manier aan te tonen dat hij beter is dan Max, sinds kartingdagen en F3 - niet dus.

Was trouwens een hele goede Peptalk, echt een aanrader.

Mvg, Wim

Re: Percies... [bericht #20150 is een antwoord op bericht #20140] di, 13 november 2018 16:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Dejavu01 schreef op di, 13 november 2018 12:32
En die van Marc Priestly helaas....een beetje correct english zullen we maar zeggen. De mindspelletjes: daar zal Max zich wel nog kunnen verbeteren. Qua racer is die spot on.
Heb er geprobeerd om op een nette manier wat van te zeggen gisteren. Zal vanavond eens kijken of hij gereageerd heeft Smile.
Normaal is Marc pro-Max, dus dit was wel een beetje vreemd.

Mvg, Wim

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20151 is een antwoord op bericht #20149] di, 13 november 2018 16:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

wg schreef op di, 13 november 2018 16:18
Dat had Max ook gezegd in Peptalk, dat hij daar helemaal niet op gerekend had na hem voor de tweede keer voorbij te zijn gegaan. Maar ja, Ocon heeft natuurlijk nog altijd de drang om op de een of andere manier aan te tonen dat hij beter is dan Max, sinds kartingdagen en F3 - niet dus.

Mvg, Wim
Ik vond het keihard uitlachen van de darter (ja, onder hte mom van de verbinding is slecht) nou niet erg gepast en ook die ene keer dat Mathieu van der Poel gewoon werd overgeslagen door Jack (wat Mathieu wel heel leuk oploste voor hem) niet zo sympathiek. Heb niks tegen Jack hoor, vind hem weldeglijk een goede gastheer maar dit was toch niet zo netjes.

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20153 is een antwoord op bericht #20151] di, 13 november 2018 17:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

is ook wel zo maar Fester(v gerwen)is sowieso al moeilijk te verstaan en kon er ook wel om lachen en de opmerking van Max tov vd poel dat hij nog geen antwoord had gegeven vond ik ook een goeie zouden ze misschien bij kamphuus ook eens moeten doen.
peptalk is het enige programma waar ik zonder te klagen naar kan kijken daar zijn de genodigden op de voorgrond en wat een rust.

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20158 is een antwoord op bericht #20153] di, 13 november 2018 18:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/46188703

Jplyon Palmer over het incident met Max. 100% hoe ik en waarschijnlijk de meesten hier erover denken. Heeft geen goed woord over voor de actie van Ocon.

Jolyon Palmer over Ocon/Max. [bericht #20160 is een antwoord op bericht #20158] di, 13 november 2018 19:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

maxtrash schreef op di, 13 november 2018 18:20
https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/46188703

Jplyon Palmer over het incident met Max. 100% hoe ik en waarschijnlijk de meesten hier erover denken.
Heeft geen goed woord over voor de actie van Ocon.

Hij slaat hier werkelijk met elke zin de spijker op z'n kop! Ben het met elk woord eens. Heel goed verwoord!! 1e

Re: Jolyon Palmer over Ocon/Max. [bericht #20161 is een antwoord op bericht #20160] di, 13 november 2018 19:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Vind ik ook, mooi, al die terechte nuances en zinssnedes. Klasse. Goed ook dar hij dit gewoon schrijft, BBC publiek krijgt dit te lezen. Goed en sterk van Jolyon om het zo te doen.

[Bijgewerkt op: di, 13 november 2018 19:24]

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20162 is een antwoord op bericht #20132] di, 13 november 2018 19:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment aanwezig  spark
Formula 1

Mulder schreef op di, 13 november 2018 11:13
mooie les voor Max..risico minimaliseren..expect the unexpected..uit gevechten blijven die niet jouw gevecht zijn.
Wat de meeste niet begrijpen is dat er helemaal geen "gevecht" bestond. Een achterblijver die een gevecht wil aangaat met de koploper zou niet mogelijk moeten zijn. Tenzij de achterblijver een rode waas voor zijn ogen kreeg.

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20163 is een antwoord op bericht #20162] di, 13 november 2018 19:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ze begrijpen het wel, maar ze willen het niet weten. Max heeft weer eng goed geraced en eerdere foutjes nu niet gemaakt (Raikonnen de ruimte geven om terug in te halen, Nu wel wachten op het juiste moment bij Lewis). Hij was zo eng goed dat ze er bang van worden. Dus alle focus op de crash en het vooral zo draaien dat Max hier zelf fout aan deed.

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20164 is een antwoord op bericht #20162] di, 13 november 2018 20:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Met je eens Spark..maar als zo'n dwaas dan wel een gevecht wil dan moet je er dus uitblijven..als iemand anders door rood rijdt kan ik beter remmen dan erop botsen en roepen dat het zijn schuld is.

Ik blijf bij de theorie dat Merc Ocon opdracht gaf om Max op te houden. Door zijn mislukte pitstop kwam Ocon achter ipv voor Max terug en toen dacht Ocon dat hij er wel even de Ocon show van kon maken door naar Max toe te rijden, hem in te halen en daarna alsnog weer op te houden.
Reden dat ik daar bij blijf is vrij simpel..er was geen motivatie om te ontlappen..Ocon was niet snel genoeg om 2 seconden weg te rijden dus had gewoon na een paar bochten weer moeten liften wegens blauwe vlaggen..wat hem nog meer tijd had gekost dan gewoon achter Max blijven. Je maakt mij niet wijs dat FI en Ocon dat niet wisten..enige denkbare logische reden om dit te proberen is Max op te houden.

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20165 is een antwoord op bericht #20164] di, 13 november 2018 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Zo dan, zelfs Johan van VI heeft een mening over het incident
https://www.autobahn.eu/11142/rene-van-der-gijp-lacht-ik-hou -die-ocon-nog-bij-in-mijn-smart-joh/

En Otmar Szafnauer vind dat Max niet zoveel voorrang verdient als een Vettel of Hammilton die wel meervoudige winaars zijn.
https://www.autobahn.eu/11152/force-india-baas-sneert-hoevee l-wereldkampioenschappen-heeft-verstappen-gewonnen/
Dan snap je het niet echt....

Re: Jolyon Palmer over Ocon/Max. [bericht #20169 is een antwoord op bericht #20161] di, 13 november 2018 21:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

max heeft deze actie wel opgeslagen in zijn harde schijf en ik weet zeker er gaat een moment komen in de toekomst dat de rekening vereffend wordt als ocon in de toekomst een race zou kunnen winnen moet hij eerst MAX nog voorbij en we weten nu al hoe dat af gaat lopen.

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20173 is een antwoord op bericht #20151] di, 13 november 2018 21:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Sieper schreef op di, 13 november 2018 16:37
wg schreef op di, 13 november 2018 16:18

Mvg, Wim
Ik vond het keihard uitlachen van de darter (ja, onder hte mom van de verbinding is slecht) nou niet erg gepast en ook die ene keer dat Mathieu van der Poel gewoon werd overgeslagen door Jack (wat Mathieu wel heel leuk oploste voor hem) niet zo sympathiek. Heb niks tegen Jack hoor, vind hem weldeglijk een goede gastheer maar dit was toch niet zo netjes.
Van Gerwen was gewoon niet te verstaan. Hij werd niet uitgelachen, had ik het idee, hij kreeg gewoon de slappe lach. Dat was wel een beetje een vreemde situatie, ja, maar verder vond ik het wel een goede aflevering.

Dat hij Mathieu oversloeg, als in, een van de gasten, kan de beste overkomen. Ik denk echter dat hij op de teleprompter zag dat hij door moest met de volgende vraag Smile.

Leuk opgelost door Mathieu, en Jack accepteerde dat gewoon ook Smile.

Mvg, Wim

Re: Jolyon Palmer over Ocon/Max. [bericht #20177 is een antwoord op bericht #20160] di, 13 november 2018 21:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Dit is inderdaad de beste analyse van allemaal. De rest van met name de Engelstalige media heeft de "narrative" inmiddels helemaal naar een race incident gebogen waarbij Max de schuld krijgt. Best wel grappig om te zien hoe dat spelletje gespeeld wordt en hoeveel mensen die mening klakkeloos overnemen.

Attack the post, not the poster...

Re: Jolyon Palmer over Ocon/Max. [bericht #20179 is een antwoord op bericht #20177] di, 13 november 2018 22:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Frontwinger schreef op di, 13 november 2018 21:58
Dit is inderdaad de beste analyse van allemaal. De rest van met name de Engelstalige media heeft de "narrative" inmiddels helemaal naar een race incident gebogen waarbij Max de schuld krijgt. Best wel grappig om te zien hoe dat spelletje gespeeld wordt en hoeveel mensen die mening klakkeloos overnemen.
Dit soort dingen gebeurde ook bij Lewis in zijn begintijd. Ik verwacht dat Max hier hooguit een beetje door getergd wordt, en dus beter zal rijden Smile. Net als Hamilton destijds.

Wat je ziet is dat echte topcoureurs ongelooflijk gefocust zijn op het racen, en daarmee in eerste instantie zich als nieuwkomer of relatieve nieuwkomer de haat van een bepaalde groep mensen op de hals halen. Zo van, hoe durft en kan die rookie dat. Dat wordt wel minder als Max zometeen echt bovenin meedoet en meer races wint.

Mvg, Wim

Re: Jolyon Palmer over Ocon/Max. [bericht #20183 is een antwoord op bericht #20179] di, 13 november 2018 22:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Zo zie ik het ook, volgend jaar vergaat ze het lachen vanzelf wel als iedereen levert en alles op zijn plaats valt.
Max rijd zo sterk en vergis je niet in Jos die bekijkt alles op de achtergrond en zal hem van de nodige tips bedienen mocht dit nodig zijn.

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20189 is een antwoord op bericht #20158] wo, 14 november 2018 08:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Je zou zeggen over en sluiten en door naar de volgende race....
Maar das voor mij nog steeds een beetje lastig, had de kop en een verkorte versie van dit stuk van Palmer al gelezen maar lees nu voor het eerst het hele interview.
En deze man haalt alle bullshit die andere erover schrijven met duidelijke feiten onderuit.
Ergens begon ik bepaalde ideeën van andere nog enigszins te begrijpen, waarom niet meer ruimte geven enz. enz.
Maar die ideeën pasten nog bij een verkeerd beeld dat ik in eerste instantie nog had, in mijn eerste gedachte had max op dat moment al een veel grotere voorsprong van ca. 10 seconden op Lewis. Bij 10 seconden had max hier inderdaad voor kunnen kiezen....
Maar alles bij elkaar wat Palmer hier schrijft blijft mijn eerste mening volledig overeind staan en met Lewis op enkele seconden achter Max begrijp ik nog steeds niet dat Ocon hier niet gewoon de zwarte vlag heeft gekregen. Ze delen het hele jaar al belachelijke straffen uit, 5 seconden voor dit 10 seconden voor dat, 2 punten op je licentie als je net iets te snel rijd...... en nu beukt Ocon n.b. de leider bijna uit de wedstrijd en komen ze met een stop en go + 10sec. dat had voor mij ook veel zwaarder mogen zijn.....
De meeste Engelse pers is natuurlijk totaal niet neutraal en hechten veel waarde aan wat andere en voornamelijk Lewis zegt....
Misschien had Lewis in een vergelijkbare situatie meer ruimte gegeven, maar dat neemt niet weg dat deze actie totaal idioot is....
Sterker nog ik weet exact wat Lewis gedaan zou hebben, Lewis zou al 2 ronden lang via de radio geschreeuwd hebben dat die idioot achter hem afstand zou moeten nemen, dat hij zich in geen enkel geval zou moeten bemoeien met de mensen die vechten voor de overwinning........Max zal hier van leren, hoop alleen dat Max op sommige gebieden helemaal niet op Lewis gaat lijken

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20190 is een antwoord op bericht #20189] wo, 14 november 2018 10:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het is gewoon een gigantisch voordeel, de Formule 1 pers is met name Engels, zoals de Formule 1 zelf dat ook is. Lewis is een legende en wil graag de grootste ooit worden. Alles wat hij zegt (en hoe hij de opninie bespeelt) is waar. Hij hoeft alleen maar te mompelen dat hij het anders had gedaan en een paar dagen later is Max de boeman (niet alleen voor het post race moment maar zelfs voor de botsing) die minstens net zo agressief is als zijn vader (ja echt, dat soort dingen worden geschreven, bijvoorbeeld op f1.technical, en moderators daar accepteren het doen er zelfs aan mee).

Nja... [bericht #20192 is een antwoord op bericht #20139] wo, 14 november 2018 10:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Peter vond de regels verkeerd (of de huidige interpretatie daarvan)
en als de regels anders waren, was het Max' schuld.
Een ietwat merkwaardige redenatie, als je het mij vraagt.

Tizz.

Re: welke specificatie? [bericht #20193 is een antwoord op bericht #19543] wo, 14 november 2018 10:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De snelheid van Max was in de race weer ongelofelijk....Die van Ricciardo was trouwens ook behoorlijk goed.
Wat mij alleen helemaal ontgaan is, is welke spec. PU had hij er tijdens de race in liggen. Was het de B of de C spec. Renault. Puur voor mijn idee met hoeveel pk minder hij gewoon de Ferrari's en de MB de baas was op dit circuit.....

Re: welke specificatie? [bericht #20194 is een antwoord op bericht #20193] wo, 14 november 2018 11:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

MadMax schreef op wo, 14 november 2018 10:59
De snelheid van Max was in de race weer ongelofelijk....Die van Ricciardo was trouwens ook behoorlijk goed.
Wat mij alleen helemaal ontgaan is, is welke spec. PU had hij er tijdens de race in liggen. Was het de B of de C spec. Renault. Puur voor mijn idee met hoeveel pk minder hij gewoon de Ferrari's en de MB de baas was op dit circuit.....
Spec-B

Mvg, Wim

Re: ik wil er nog 1 ding over kwijt... [bericht #20195 is een antwoord op bericht #20190] wo, 14 november 2018 11:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op wo, 14 november 2018 10:32
Het is gewoon een gigantisch voordeel, de Formule 1 pers is met name Engels, zoals de Formule 1 zelf dat ook is. Lewis is een legende en wil graag de grootste ooit worden. Alles wat hij zegt (en hoe hij de opninie bespeelt) is waar. Hij hoeft alleen maar te mompelen dat hij het anders had gedaan en een paar dagen later is Max de boeman (niet alleen voor het post race moment maar zelfs voor de botsing) die minstens net zo agressief is als zijn vader (ja echt, dat soort dingen worden geschreven, bijvoorbeeld op f1.technical, en moderators daar accepteren het doen er zelfs aan mee).

Even een tip @Sieper. Het race Topic van F1Technical NIET lezen. 10% van de forumleden is daar Nederlands talig
en komt uit Nederland en België. De overige leden komen uit alle delen van de wereld volgens Steven, de beheerder.
Het gros is Hamilton aanhanger en een paar Vettel aanhangers.
De discussies in het race Topic gaan altijd alleen maar over Ferrari en Mercedes, alsof er niet meer teams meedoen!
Max is een bedreiging voor Mercedes en Ferrari en die wordt daar met de regelmaat van de klok met de grond
gelijk gemaakt. Zelfs door de moderatoren. Pure angst en frustratie dat hun favoriete coureur straks het onderspit gaat delven.
Gewoon niet meer lezen, want het is het enige forum waar zo ongenuanceerd gediscussieerd wordt.
Het Toro Rosso Topic is daarentegen heel leuk om te volgen, hele prettige sfeer met de laatste nieuwtjes.

lucky tv [bericht #20197 is een antwoord op bericht #20195] wo, 14 november 2018 12:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Hij is leuk!

https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/508697

Re: lucky tv [bericht #20198 is een antwoord op bericht #20197] wo, 14 november 2018 12:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

En de mini's hinten ook lekker Smile

Re: welke specificatie? [bericht #20204 is een antwoord op bericht #20194] wo, 14 november 2018 14:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

wg schreef op wo, 14 november 2018 11:32
Spec-B

Mvg, Wim
Der doctor sagt :spec C
Macht kein flaus mehr aus was kaput geht... Boink

Re: welke specificatie? [bericht #20208 is een antwoord op bericht #20204] wo, 14 november 2018 14:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

NextYear schreef op wo, 14 november 2018 14:15
Spec-B

Mvg, Wim
Ja, voor Abu Dhabi had ik begrepen. Voor aanvang van Brazilie en quali was aangegeven dat ze Spec-B gebruikten.

Mvg, Wim

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20210 is een antwoord op bericht #19543] wo, 14 november 2018 15:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik denk toch dat ze bij Renault best eens achter de oren krabben dat ze zelf die C-spec niet gebruiken..hij gaat toch best aardig zo ver (qua vermogen en heel blijven dan)

Is er nog geen volledige boordradio van Max? die is er meestal toch een paar dagen na de race?

[Bijgewerkt op: wo, 14 november 2018 15:19]

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20212 is een antwoord op bericht #20210] wo, 14 november 2018 15:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/10196/video-de-volledige -ongecensureerde-boordradio-van-verstappen-na-clash-met-ocon /?comments=1

Re: welke specificatie? [bericht #20214 is een antwoord op bericht #20208] wo, 14 november 2018 15:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

wg schreef op wo, 14 november 2018 14:34
Spec-B

Mvg, Wim
Ja, voor Abu Dhabi had ik begrepen. Voor aanvang van Brazilie en quali was aangegeven dat ze Spec-B gebruikten.

Mvg, Wim
Ik heb begrepen dat beiden Red Bulls de zaterdag van de spec-c voorzien zijn. Eerste twee trainingen uiteraard met de spec B.

..... the power of dreams!

Re: welke specificatie? [bericht #20215 is een antwoord op bericht #20208] wo, 14 november 2018 15:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Spec-B
Mvg, Wim
.
.
Mvg, Wim

RBR heeft in Brazilië met spec C gereden en gaat dat in Abu Dhabi weer doen. Is maar 15 pk meer dan spec B.

Citaat:
Red Bull Racing racete tijdens de Grand Prix van Brazilië weer met de C-spec Renault-motor die 15 PK meer levert dan de B-specificatie. Had Red Bull echter niet beter kunnen kiezen voor de B-motor omdat deze betrouwbaarder is?

Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko vindt overduidelijk van niet. 'In deze fase maakt het niet meer uit wat er kapot gaat', laat de rechterhand van Dietrich Mateschitz optekenen tegenover Auto, Motor und Sport.

Teambaas Christian Horner voegt grijnzend toe. 'We klagen al vijf jaar over Renault. Het wordt eentonig. Ik ben heel erg blij dat we binnenkort een punt achter deze periode kunnen zetten en dat we volgend jaar met Honda een nieuwe start maken.'

Citaat:
Ende der Red-Bull-Jammerei

Die beiden Red Bull waren in Brasilien mit dem C-Motor von Renault bestückt. Der bringt 15 PS mehr. Aber wollte Red Bull auf 760 Meter Höhe in Sao Paulo nicht das B-Triebwerk nehmen, weil es angeblich weniger defektanfällig ist? Motorsportchef Helmut Marko winkt ab: „Es ist wurscht, was du da hinten reinschraubst." Kollege Christian Horner grinst: „Jetzt haben wir uns fünf Jahre in Folge über Renault beschwert. Es wird langsam langweilig. Ich freue mich, dass diese Zeit nächstes Jahr zu Ende ist und Honda kommt."

Onboard radio's Brazil. [bericht #20216 is een antwoord op bericht #20210] wo, 14 november 2018 16:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mulder schreef op wo, 14 november 2018 15:16
Ik denk toch dat ze bij Renault best eens achter de oren krabben dat ze zelf die C-spec niet gebruiken..hij gaat toch best aardig zo ver (qua vermogen en heel blijven dan)

Is er nog geen volledige boordradio van Max? die is er meestal toch een paar dagen na de race?

Hier komen vandaag en anders morgen weer de board radio's op te staan.

https://soundcloud.com/matt-betros

Re: welke specificatie? [bericht #20218 is een antwoord op bericht #20214] wo, 14 november 2018 16:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

kwibus schreef op wo, 14 november 2018 15:42
Spec-B

Mvg, Wim

Mvg, Wim
Ik heb begrepen dat beiden Red Bulls de zaterdag van de spec-c voorzien zijn. Eerste twee trainingen uiteraard met de spec B.
Je hebt gelijk! Ik heb nog wat meer info kunnen vinden. Dat betekent dat mijn berekeningen aardig klopten voor Brazilie, Max zou zonder het kegelbaangedrag van een een zekere Fransman 10 tot 11 seconden voor Hamilton zijn geeindigd, en dat is wat ik berekend had. Hmm. Interessant Smile.

Mvg, Wim

Re: welke specificatie? [bericht #20220 is een antwoord op bericht #20215] wo, 14 november 2018 16:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Dank je, had ik daarnet ook al gevonden!

15 pk is bijna 0,2 seconde per rondje van 100 seconden, en dat is nu toevallig ook net wat een rondje in Abu Dhabi duurt.

Ik denk dat Abu Dhabi ook een heel spannende race gaat worden, omdat volgens mijn berekeningen race pace van de RB14 daar, gebaseerd op de racepace van Mexico en Brazilie daarmee nog steeds net wat sneller is dan Mer en Fer, zelfs op zeenivieau. Ik verwacht dat bandenstrategie dit keer wel heel belangrijk gaat worden Smile.

Mvg, Wim

Onboard beelden Ocon voorafgaand aan ..... [bericht #20224 is een antwoord op bericht #19543] wo, 14 november 2018 19:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

https://www.formula1.com/en/video/2018/11/Ride_onboard_with_ Ocon_for_the_laps_leading_up_to_Verstappen_clash.html

[Bijgewerkt op: wo, 14 november 2018 19:39]

Re: welke specificatie? [bericht #20226 is een antwoord op bericht #20220] wo, 14 november 2018 19:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hoi Wim,

Ik denk dat de power maar een deel van het verhaal is, de bandenslijtage is metname van belang voor de race pace en hier in abu dhabi zijn de bochten meer 90 graden, stop en go en niet zoals in Brazilië sector twee echte vloeiende bochten (medium speed, want high speed bochten zoals Silverstone zijn écht Mercedes land). Ik vermoed dat dit soort stop en go werk lang niet zo nadelig is voor de banden als de medium speed sector 2 bochten zoals in Brazilië. Ik denk dus dat Mercedes (en in mindere mate Ferrari) niet weer de zware slijtage zal hebben en derhalve zal RBR dan ook niet op een compound zachter (en zelfs langer) buiten kunnen blijven. Maar inderdaad, ik verwacht toch geen kansloos RBR dit jaar. Maar een P1 zal denk ik niet mogelijk zijn.

Re: Onboard beelden Ocon voorafgaand aan ..... [bericht #20227 is een antwoord op bericht #20224] wo, 14 november 2018 20:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Wouter schreef op wo, 14 november 2018 19:38
https://www.formula1.com/en/video/2018/11/Ride_onboard_with_ Ocon_for_the_laps_leading_up_to_Verstappen_clash.html
Wat is het toch een %€kel zeg die Ocon. Doet net of hij tegen Max aan het racen is na zijn pitstop. Gevolg als hij toch ingehouden had was alsnog geweest dat hij in die eersfe ronden veel te veel van zijn banden had gevergd. Wat een ongelooflijk rund zeg! Die wil je toch niet in je team? Hij denkt niet eens aan de finish, alleen maar aan Max inhalen ten koste van alles.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Onboard beelden Ocon voorafgaand aan ..... [bericht #20228 is een antwoord op bericht #20224] wo, 14 november 2018 20:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Als ik deze beelden zie;

1. Waarom en niet geheel toevallig gaat Ocon naar de pits als ze kunnen berekenen dat hij bij Verstappen/Hamilton terug de baan op komt.
2. Waarom ga je als Ocon zijnde dusdanig het gevecht aan als je P16 ligt met een ronde achterstand op diegene.
3. Waarom wordt er niet goed overlegd vanuit de pits, niet alleen hij heeft versere banden, maar laat hem maar gaan en concentreer je op je eigen race.
4. Moest Lewis nog 1x shinen op het circuit van zijn idool omdat ze weten dat er een ander tijdperk aan komt (RedBull/Honda/Verstappen)

In de 1e plaats snap ik Ocon niet om zoveel risico te nemen om jezelf te unlappen, maar bij RedBull moeten ze ook kritisch naar zichzelf kijken, want ze hadden dit beter moeten communiceren met max.
Qua miscommunicatie deed me dit denken aan Mexico 2016...zeggen dat Max zijn positie moet weggeven aan vettel nog voordat er een straf of iets dergelijks aan zat te komen.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Onboard beelden Ocon voorafgaand aan ..... [bericht #20243 is een antwoord op bericht #20228] wo, 14 november 2018 23:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Ocon krijgt ook nog eens een heel rondje blauwe vlaggen nadat hij Max heeft voorgelaten!. Dat zijn de blauwe vlaggen omdat Hamilton maar 1.8 sec achter Max zat. Ik zou die beelden wel eens vanaf de auto van Hamilton willen zien want ik denk dat hij vol in de versnellingsbak van Ocon heeft gezeten en verklaard ook gelijk waarom Hamilton 1.5 sec langzamer was dat rondje.

"you can overtake him if you want" dat is alles wat hij wilde horen. Puke

[Bijgewerkt op: wo, 14 november 2018 23:04]

Re: welke specificatie? [bericht #20249 is een antwoord op bericht #20226] do, 15 november 2018 00:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Sieper schreef op wo, 14 november 2018 19:43
Hoi Wim,

Ik denk dat de power maar een deel van het verhaal is, de bandenslijtage is metname van belang voor de race pace en hier in abu dhabi zijn de bochten meer 90 graden, stop en go en niet zoals in Brazilië sector twee echte vloeiende bochten (medium speed, want high speed bochten zoals Silverstone zijn écht Mercedes land). Ik vermoed dat dit soort stop en go werk lang niet zo nadelig is voor de banden als de medium speed sector 2 bochten zoals in Brazilië. Ik denk dus dat Mercedes (en in mindere mate Ferrari) niet weer de zware slijtage zal hebben en derhalve zal RBR dan ook niet op een compound zachter (en zelfs langer) buiten kunnen blijven. Maar inderdaad, ik verwacht toch geen kansloos RBR dit jaar. Maar een P1 zal denk ik niet mogelijk zijn.
Hoi Sieper,

Volgens mij een ander soort slijtage op de banden. Stop en go betekent hoge krachtenoverbrening in de rijrichting meer dan lateraal, dus gas zal goed en gelijkmatig gedoseerd moeten worden om bandenslijtage onder controle te houden. Ik kijk nog wel eens naar sectortijden en zo om te zien of ik er nog iets van chocola van kan maken, en een redelijke voorspelling berekenen.

Mvg, Wim

Re: welke specificatie? [bericht #20251 is een antwoord op bericht #20249] do, 15 november 2018 00:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Plus het rechte stuk, de rechte stukken zijn hier ook wel érg lang. Maar ik zie je rekenwerk graag tegemoet hoor, leuk als mensen pogen een onderbouwde aanname te maken.

Re: Onboard beelden Ocon voorafgaand aan ..... [bericht #20268 is een antwoord op bericht #20227] do, 15 november 2018 17:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

als ik het goed verstond werd er gezegd dat hij een blauwe vlag kreeg voor lewis en dat hij het op het rechte stuk moest doen zonder veel tijd te verliezen had hij dan niet moeten inhouden voor lewis??

Re: Onboard beelden Ocon voorafgaand aan ..... [bericht #20273 is een antwoord op bericht #20268] do, 15 november 2018 19:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

riesje schreef op do, 15 november 2018 17:07
als ik het goed verstond werd er gezegd dat hij een blauwe vlag kreeg voor lewis en dat hij het op het rechte stuk moest doen zonder veel tijd te verliezen had hij dan niet moeten inhouden voor lewis??
Ja.

Hij deed wel wat voor Lewis, maar dat was geen inhouden .... Smile

Mvg, Wim

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20276 is een antwoord op bericht #19543] do, 15 november 2018 20:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Rooie Stier is op dit moment afwezig  Rooie Stier
Karting

Ging vroeger wel anders!

https://www.goodwood.com/grrc/columnists/doug-nye/2018/11/do ug-nye-two-drivers-who-could-show-verstappen-and-ocon-a-thin g-or-two/?fbclid=IwAR3waEBL8DI2xssTRuyS42HDoxjvPj3hmC0DS7BPT g2CHHL-4pEIqZuueys

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20278 is een antwoord op bericht #19543] do, 15 november 2018 20:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Deze is van Hamilton, als die van Max er op staat zal ik die ook posten!

https://soundcloud.com/matt-betros/ham-brazil-mono-post

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20281 is een antwoord op bericht #20276] do, 15 november 2018 21:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Rooie Stier schreef op do, 15 november 2018 20:08
Ging vroeger wel anders!

https://www.goodwood.com/grrc/columnists/doug-nye/2018/11/do ug-nye-two-drivers-who-could-show-verstappen-and-ocon-a-thin g-or-two/?fbclid=IwAR3waEBL8DI2xssTRuyS42HDoxjvPj3hmC0DS7BPT g2CHHL-4pEIqZuueys
Wat een arrogantie, maar goed.

Een vraagje, als het allemaal weer zo overduidelijk was dat dit ging gebeuren. Is er iemand die dit ooit eerder heeft gezien, de race leider die wordt opgejaagd door een gelapte rijder en die dan bij een inhaalpoging de leider eruit kegelt? Ik heb dit nog nooit gezien.

Re: Onboard beelden Ocon voorafgaand aan ..... [bericht #20284 is een antwoord op bericht #20228] do, 15 november 2018 22:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

mk10 schreef op wo, 14 november 2018 20:02
Als ik deze beelden zie;

1. Waarom en niet geheel toevallig gaat Ocon naar de pits als ze kunnen berekenen dat hij bij Verstappen/Hamilton terug de baan op komt.
2. Waarom ga je als Ocon zijnde dusdanig het gevecht aan als je P16 ligt met een ronde achterstand op diegene.
3. Waarom wordt er niet goed overlegd vanuit de pits, niet alleen hij heeft versere banden, maar laat hem maar gaan en concentreer je op je eigen race.
4. Moest Lewis nog 1x shinen op het circuit van zijn idool omdat ze weten dat er een ander tijdperk aan komt (RedBull/Honda/Verstappen)

Helemaal mee eens. Goh, wat hebben ze bij de Regie weer veel gemist. Als je de beelden ziet, dan vraag je je af waarom Max de strijd aan ging. Ze wisten dat hij er zat, dus waarom niet voorbij laten? weer een goed leer Moment.
je stelt wel vraagtekens bij de Strategie van Ocon, was de stop goed gegaan was hij pal voor Max op de Baan gekomen, niet echt Slim want dan had hij met nieuwe banden gelijk aan de kant gemoeten.
Hoewel schijnbaar mag Ocon een ronde lang de blauwe vlag negeren.

In de 1e plaats snap ik Ocon niet om zoveel risico te nemen om jezelf te unlappen, maar bij RedBull moeten ze ook kritisch naar zichzelf kijken, want ze hadden dit beter moeten communiceren met max.
Qua miscommunicatie deed me dit denken aan Mexico 2016...zeggen dat Max zijn positie moet weggeven aan vettel nog voordat er een straf of iets dergelijks aan zat te komen.

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20290 is een antwoord op bericht #20276] vr, 16 november 2018 11:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ruttuh is op dit moment afwezig  ruttuh
Karting

Citaat:
And Fagioli didn't respond by merely pushing the German. Oh no. Instead, he grabbed a wheel-nut hammer from the pit counter and hurled it straight at Caracciola's head. Racing driver reflexes; Caracciola ducked and the hammer missed.
uit de link van goodwood.com

Gelukkig lagen er geen hamers in de weegkamer Laughing

Agree to disagree, live and let live.

Re: On-board Highlights [bericht #20294 is een antwoord op bericht #19543] vr, 16 november 2018 12:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TRT is op dit moment afwezig  TRT
Karting

Blijft toch altijd weer mooi die on-board highlights:

Re: Onboard beelden Ocon voorafgaand aan ..... [bericht #20296 is een antwoord op bericht #20284] vr, 16 november 2018 12:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Wat ik ook zeer vreemd vind dat Ocon de blauwe vlaggen negeerde die hij kreeg voor Hamilton!

Re: Onboard beelden Ocon tijdens blauwe vlaggen. [bericht #20297 is een antwoord op bericht #20296] vr, 16 november 2018 12:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Rooie Stier schreef op vr, 16 november 2018 12:13
Wat ik ook zeer vreemd vind dat Ocon de blauwe vlaggen negeerde die hij kreeg voor Hamilton!

Volgens mij moet je binnen drie maal een blauwe vlag ruimte maken voor de achterligger.
In de video tel ik er ongeveer negen. Waarom geen penalty voor Ocon in deze?
Misschien omdat Hamilton op dezelfde achterstand achter hem bleef rijden?

Van de FIA reglementen:

Citaat:
During a race, a light blue flag waved on the track warns the driver that he is about to be lapped by a faster car and must not intentionally impede their progress, such as blocking a passing manoeuver. A driver may incur penalties if he ignores three successive blue flags.

Re: Onboard radio's Brazil. [bericht #20299 is een antwoord op bericht #20216] vr, 16 november 2018 13:38 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Formula 3

helaas, nog steeds geen team radio van VER voorbij zien komen sad . Had deze graag nog even gehoord .

Ciao,
Mokkie

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2018 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX
Naar forum gaan: