Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Meesterzet [bericht #32180 is een antwoord op bericht #32173] vr, 10 januari 2020 00:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ShiftUp is op dit moment niet actief  ShiftUp
Berichten: 518
Geregistreerd: december 2016
Formula 1
Forum_Mod

Vergeet ook niet dat in 2021 (zeer) grote reglementswijzigingen komen, die een enorme impact kunnen hebben. Komend jaar zegt sowieso helemaal niets over de prestaties in 2021. De kaarten worden dan helemaal opnieuw geschut.

Dus je kunt nog 1 maand, 3 maanden of 1 jaar wachten. Feit is dat helemaal niemand kan voorstellen welk team in 2021 de 'winnende formule' in handen zal hebben.

Het ijzer was blijkbaar heet genoeg om het nu te smeden. Duidelijkheid en stabiliteit zijn - voor AMRBR, Honda en alle partners - belangrijk om zich allen volledig te kunnen committen voor de toekomst.

Schaken is vooruit zien. Dit is een meesterzet geweest, daar ben ik van overtuigd. De tijd zal het leren.
 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32182 is een antwoord op bericht #32174] vr, 10 januari 2020 08:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Curbstone is op dit moment niet actief  Curbstone
Berichten: 7
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Nogmaals, de deal die hij nu heeft had die in juli precies zo kunnen krijgen
Dit is onzin. Je weet niet achter de schermen speelt, wat voor een gesprekken er met Mercedes of Ferrari zijn geweest, waar Max zijn eigen voorkeuren precies liggen, hoe Honda zelf in de wedstrijd zit, wat voor een signaal Max wil afgeven en ga zo maar door.
Je kunt prima stellen dat je niet goed begrijpt waarom Max nu al heeft bijgetekend. Maar je kunt niet stellen dat een andere onderhandelingstactiek beter was geweest. Dat is al lastig als je zelf aan de onderhandelingstafel had gezeten, maar voor buitenstaanders is dat gewoon onmogelijk.
 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32183 is een antwoord op bericht #32174] vr, 10 januari 2020 08:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment niet actief  mbuna
Berichten: 120
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

[quote title=Jip schreef op do, 09 januari 2020 18:44][quote title=Wouter schreef op do, 09 januari 2020 17:28]Jip schreef op do, 09 januari 2020 15:41

...Tuurlijk hebben ze first hand info over de Honda motor en de RB16, maar dat zegt echt helemaal niets. Ze weten namelijk niet hoe Ferrari en Mercedes ervoor staan, en dat weten ze wel in maart. In 2017 kregen we ook te horen dat Max 'goede berichten had gekregen uit het kamp van zowel RB en Renault' en dat de zaken er goed uitzien. Met 'er is nog niets bereikt' bedoel ik natuurlijk op het gebied van een WK. Ja ze kwamen de afgelopen races heel dichtbij, maar zowel in 2017 als 2018 en 2019 stonden ze derde in het kampioenschap, en daar draait het tenslotte om...

Er is hier één verschilletje, namelijk Renault vs Honda. Renault bleef ieder jaar roeptoeteren dat ze een topmotor gingen opleveren en deden dat niet. En over het chassis zelf; ik heb nog steeds mijn twijfels over het windtunnel-correlatie verhaal van 2017. Vlak voor het seizoen werd ineens de FRIC ophanging verboden, en ik denk dat Red Bull daar een knauw van heeft gehad. Maar over het algemeen heeft Red bull qua auto goed werk geleverd. Dit seizoen werden ze verrast door de progressie die Honda had gemaakt, ze hadden de auto gebouwd op basis van de beperkingen van de Honda motor en moesten ineens om zien te gaan met een motor die meer power had.

1) Honda heeft afgelopen seizoen zeer veel vooruitgang geboekt en men weet bij Red Bull wat er nog aan zit te komen.
2) Aan het eind van 2019 kwam RB zeer dicht bij Mercedes
3) Max heeft meerdere keren kunnen knokken voor Pole position. Zeer belangrijk; op de voorste rij starten ipv de 3e rij levert minder gevaar op bij de start, dus direct betere kansen voor de wedstrijd
4) vooraf wist iedereen dat 2019 een tussenjaar zou worden. Kijk even naar de berichten van vorige winter en dan zie je hoeveel beter het is gegaan dan eigenlijk verwacht werd in een eerste jaar met Honda

En eigenlijk wordt pas deze winter voor het eerst door de betrokkenen (Red bull, Max) openlijk en serieus over de wereldtitel gepraat. Marko heeft het wel vaker geroepen maar altijd wel op basis van de verhalen van Renault. Max heeft zich altijd op de vlakte gehouden. Wij niet trouwens hier op het forum, hier werd vanaf 2017 al geroepen dat het dat jaar zou gaan gebeuren... alle stukjes moeten op hun plaats vallen voor zo'n titel. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat motor en auto top zijn maar dat Max een minder jaar heeft (een Vetteltje), is dan jammer maar zo werkt het nou eenmaal. WDC wordt je niet zomaar.

[Bijgewerkt op: vr, 10 januari 2020 08:22]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32186 is een antwoord op bericht #32182] vr, 10 januari 2020 11:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1308
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Curbstone schreef op vr, 10 januari 2020 08:04
Nogmaals, de deal die hij nu heeft had die in juli precies zo kunnen krijgen
Dit is onzin. Je weet niet achter de schermen speelt, wat voor een gesprekken er met Mercedes of Ferrari zijn geweest, waar Max zijn eigen voorkeuren precies liggen, hoe Honda zelf in de wedstrijd zit, wat voor een signaal Max wil afgeven en ga zo maar door.
Je kunt prima stellen dat je niet goed begrijpt waarom Max nu al heeft bijgetekend. Maar je kunt niet stellen dat een andere onderhandelingstactiek beter was geweest. Dat is al lastig als je zelf aan de onderhandelingstafel had gezeten, maar voor buitenstaanders is dat gewoon onmogelijk.
Hoezo is dit onzin? Red Bull wilt en moet Max behouden, waar moeten ze dan heen? Hun hele project hangt van Max af. Het werd hier ook vaker gezegd, als Max weg gaat bij RB kan het zomaar zo zijn dat RB de F1 verlaat. Alles in dat team hang momenteel van Max af, met Albon gaan ze het namelijk niet redden. Het was voor RB dan ook een slimme zet Max zo snel mogelijk vast te leggen. Daarvoor hoef je niet aan de onderhandelingstafel te zitten.
 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32187 is een antwoord op bericht #32186] vr, 10 januari 2020 12:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Jip schreef op vr, 10 januari 2020 11:23
Red Bull wilt en moet Max behouden, waar moeten ze dan heen? Hun hele project hangt van Max af. Het werd hier ook vaker gezegd, als Max weg gaat bij RB kan het zomaar zo zijn dat RB de F1 verlaat. Alles in dat team hang momenteel van Max af, met Albon gaan ze het namelijk niet redden. Het was voor RB dan ook een slimme zet Max zo snel mogelijk vast te leggen. Daarvoor hoef je niet aan de onderhandelingstafel te zitten.

Max zit idd in een zeer sterke positie en dus zal RBR/Honda met een enorm bedrag over de tafel moeten komen.
Niet aan de onderhandelingstafel hoeven zitten? Zal het citaat van Vermeulen hier onder nogmaals plaatsen.

Maar laten we eens uitgaan van jouw scenario.
Max kan een abnormaal basis bedrag krijgen miv nu van RB, al dan niet met een bijdrage van Honda.
Iedereen bij Honda en RB geeft 200% aan inzet om Max een kampioens waardige wagen te geven.
Max zegt vervolgens: "Hmm, ik weet niet hoor, wil het eerst nog een paar maanden aankijken of jullie wel iets fatsoenlijks
gebouwd hebben voor 2020."
Heb je enig idee welke impact dit op de meer dan 1000 medewerkers heeft die zich de naad uit de kous werken voor hem?!
"Max schijnt weinig vertrouwen in ons te hebben, waar doen we het nog voor?"

Nu het huidige scenario.
Max krijgt het bedrag wat RBR en Honda hem waard vinden en in ruil daarvoor tekent Max nu een 4-jarig contract.
Dat geeft alle werknemers een enorme boost en blijk van vertrouwen en waardering voor het harde werken en de vele overuren.
Er heerst een uitstekende werk-/verstandhouding en wederzijds respect. Iedereen happy. Nu samen voor het kampioenschap gaan.

Raymond Vermeulen over de verlenging.

Citaat:
"In Brazilië hebben we tijdens een etentje een eerste vrijblijvende gesprek met Helmut gehad", licht de manager Raymond Vermeulen toe. "Dan kom je dus in een proces met elkaar. Wij hebben intern vervolgens meerdere gesprekken met elkaar gevoerd: over de korte, middellange en lange termijnvisie."

"We vinden nog steeds dat we met Red Bull en Honda unfinished business hebben.
Maar het allerbelangrijkste blijft dat we willen winnen. Dat blijft de rode draad. Red Bull wil ook winnen, ze willen de titel naar Milton-Keynes halen. En Max voelt zich bij het team als een vis in het water.
Max, Jos en ik waren het er redelijk snel over eens dat dit de beste keuze was."



Honda
The Power of Dreams
 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32188 is een antwoord op bericht #32187] vr, 10 januari 2020 12:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1308
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Max hoeft het niet zo letterlijk te zeggen, er bestaat ook zoiets als je opties openhouden, en dat is heel normaal. Ik mag hopen dat ze zonder Max zijn contractverlenging net zo gepresteerd hadden. Hamilton tekende zijn laatste contract ook pas in de zomer, terwijl Mercedes dat jaar nog steeds presteerde als beste team. Tis heel normaal dat RB eerst moet leveren voordat Max zich voor een langere tijd vastlegt. We zullen zien in maart waar RB staat, ik hoop dat RB mee kan doen en dat het achteraf een goede zet blijkt te zijn.
 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32189 is een antwoord op bericht #32188] vr, 10 januari 2020 13:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Secret is op dit moment niet actief  Secret
Berichten: 1
Geregistreerd: september 2019
Karting

Tuurlijk zijn wij hier een fanpagina maar het is een beetje simpel om te denken dat de F1 draait om de vraag voor welk team kiest Max? En niemand die dat beter snapt dan kamp Verstappen. Max zegt het zelf in het Ziggo-interview: elk jaar kunnen tien, twaalf coureurs kampioen worden omdat er zoveel competitieve auto's meedoen.
Dus waarom wachten als hij nu een contract kan tekenen waarmee hij de komende vier jaar een van die auto's onder zijn kont krijgt? Of het de beste auto zal zijn? Die zekerheid is er nooit en ik denk dat Max ten diepste overtuigd is dat hij ook niet de allerbeste auto nodig heeft.

Dat hij nu al tekent is typisch (team) Max: 'Wachten maakt de auto niet beter, nu tekenen wel. We doen niet aan politiek, we hebben maar één doel'. Door nu te tekenen laten ze zien hoeveel vertrouwen ze in RB en (misschien nog wel meer) in Honda hebben. F1 (elke sport) draait om wat je doet met je talent. Toen Max in Spanje won kreeg hij van Helmut Marko eerst een hand en daarna werd er pas omhelst. Die hand zegt alles. Het is teamwerk. Marko had het vertrouwen in dat talent en Max maakt dat vertrouwen waar. Daar is de samenwerking op gebaseerd. En dus teken je nu een contract voor vier jaar als je er vertrouwen in hebt.
 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32192 is een antwoord op bericht #32189] vr, 10 januari 2020 19:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment niet actief  Roelof
Berichten: 517
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

RB wil altijd een coureur uit hun junior programma inzetten. Helaas is Gasley niet goed genoeg en Albon te vers om als 1e rijder op te treden, en wie moet er dan naast komen? Max flirt een beetje met Mercedes maar daar heerst ook wat onzekerheid voor een toekomst want mocht het team overgenomen worden is het nog maar de vraag wat die gaan presteren.
Ferrari is geen optie, niet alleen door hun uitspraak over Max maar ook de rivaliteit met Leclerc. En Max zal nooit naar Renault of een ander team gaan hoewel McLaren aardig op weg is en hij aardig met Norris kan opschieten.

RB is gewoon een goede zet voor beide partijen. Sterker nog, dankzij de verbintenis met Honda kan en wil hij ook met zijn kledinglijn en horloges de Aziatische markt veroveren waarbij Honda een handje kan helpen.
 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32193 is een antwoord op bericht #32192] vr, 10 januari 2020 21:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
webhamster is op dit moment niet actief  webhamster
Berichten: 1
Geregistreerd: januari 2020
Karting

Hallo allemaal, ik lees al lang mee en het werd tijd me eindelijk eens aan te melden en (hopelijk) wat bij te dragen. Ik volg Jos als sinds 1994 en Max sindsdien.

Wat misschien wel meegespeeld heeft in het bijtekenen zijn de reglementen van 2021. Adrian Newey zijn afstudeerproject ging over het grondeffect. Het is dus een oude liefde van hem. Wie weet heeft zijn enthousiasme wel meegespeeld in het vroegtijdig bijtekenen.
 
Persoonlijk... [bericht #32197 is een antwoord op bericht #32180] za, 11 januari 2020 09:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Berichten: 454
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het is duidelijk dat de F1 in 2021 een geheel nieuwe richting op gaat. Ik had het zelf supergaaf gevonden dat mee te maken en door op je stoeltje te blijven zitten bij één van de grote teams misschien zelfs daar nog wat te beinvloeden en bij te dragen.

Ik denk dat de volgende stap naar een motorformule niet gebaseerd op fossiele brandstoffen ook redelijk dichtbij is als de F1 relevant wil blijven. Ik denk dat die diskussies dichterbij zjin dan velen denken en het wordt gaaf dat proces te volgen.

Tizz. Maar eerst... MELBOURNE !
 
Crashtest RB16. [bericht #32198 is een antwoord op bericht #10992] za, 11 januari 2020 10:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Volgens Lee, een engineer nu van de Albon kant van de garage, moeten de crashtest nog worden doorstaan (9 jan):

https://twitter.com/lee_rbw/status/1215336066678431744?s=19

Op 10 dec jl gaf hij al in een antwoord aan dat STR dit jaar met de rear crash structure, suspension, gearbox van de RB15 gaat rijden.
Dit heeft Tost gisteren pas naar buiten gebracht.

https://twitter.com/lee_rbw/status/1204489189313699840

Hier is zijn account te zien met tweets en antwoorden:

https://twitter.com/lee_rbw/with_replies



Honda
The Power of Dreams
 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32199 is een antwoord op bericht #32109] za, 11 januari 2020 11:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment niet actief  Jarno77
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2018
Karting

Laten we ook niet vergeten dat Max nog minstens 15 jaar in de Formule 1 zit (mits die nog bestaat). Hij heeft nog aaaaalle tijd om over te stappen naar andere teams. Stel dat je nu naar Ferrari of Mercedes overstapt, waar moet je daarna dan nog naartoe?
 
Re: Max verlengd t/m 2023 bij AM RBR [bericht #32200 is een antwoord op bericht #32199] za, 11 januari 2020 11:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Berichten: 536
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Naar Renault Oe-da-lolly

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Crashtest RB16. Verduidelijking. [bericht #32204 is een antwoord op bericht #32198] zo, 12 januari 2020 09:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op za, 11 januari 2020 10:49
Volgens Lee, een engineer nu van de Albon kant van de garage, moeten de crashtests nog worden doorstaan (9 jan):

https://twitter.com/lee_rbw/status/1215336066678431744?s=19

Op 10 dec jl gaf hij al in een antwoord aan dat STR dit jaar met de rear crash structure, suspension, gearbox van de RB15 gaat rijden.
Dit heeft Tost gisteren pas naar buiten gebracht.

https://twitter.com/lee_rbw/status/1204489189313699840


Ik heb begrepen dat iedereen ( ook zonder eigen account) zijn Twitter wél kan bekijken, maar sommigen zijn antwoorden niet.
Aangezien je hier geen originele twitter berichten kunt plaatsen, maar even de teksten geknipt en geplakt.
Dit is zijn twitter account, wél voor iedereen te zien:
https://twitter.com/lee_rbw

De officiële launch datum 12.02.20 is nog niet bevestigd, omdat de crashtests nog niet doorstaan zijn.


Citaat:
Aaron Gillard @AaronGillard_17
9 jan.
65 days until the first race, everyone!
41 days until Testing begins 😁
Slowly but surely, we're getting there! 🙌🏻

Lee @lee_rbw
Als antwoord op @AaronGillard_17

But before all that it's crash testing time 😬 <---

7:14 p.m. · 9 jan. 2020·

Citaat:
Josie @josievs 10 dec. 2019
I'm so glad Pierre went back to Toro Rosso. He seems at home with them.

Lee @lee_rbw
Als antwoord op @josievs

I think the car suits him better at TR, it'll be interesting to see how he goes next year
as the 4 corners suspension, gearbox and rear crash structure are from this years RB15 💪🏼
8:52 p.m. · 10 dec. 2019


Honda
The Power of Dreams
 
icon5.gif  POLL: Wie wordt wereldkampioen in 2020? [bericht #32205 is een antwoord op bericht #10992] zo, 12 januari 2020 11:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner


Wie wordt wereldkampioen 2020?[34 stemmen]
1. 1. Max. 20 / 59%
2. 2. Hamilton. 9 / 26%
3. 3. Vettel. 0 / 0%
4. 4. Leclerc. 1 / 3%
5. 5. Bottas. 0 / 0%
6. 6. Een andere coureur. 0 / 0%
7. 7. Ik zou het niet weten. 4 / 12%

Om de stilte hier een beetje te doorbreken maar weer eens een poll. Reacties zijn uiteraard welkom.

Op de 10 bekendste wedkantoren zijn de quoteringen van de kampioen van 2020 als volgt.
Kies je voor Lewis Hamilton, dan krijg je voor elke ingelegde Euro 1.61€ terug.
Voor Max 5.6€ en voor Leclerc 5.7€. Bottas 7€ en Vettel 8€. Dit zijn de gemiddelde bedragen.

Ferrari komt met een upgrade van minimaal 30pk en meer downforce aan de achterkant van de wagen volgens Binotto.
Toto Wolff zegt als alles volgens de regels gaat, moeten ze qua motor weer op gelijke hoogte komen met/beter zijn dan Ferrari.
Helmut Marko beweert dat Ferrari en Mercedes met een enorme upgrade moeten komen, willen ze beter zijn dan de Honda motor spec 1.

Wat denken wij? Wie wordt er wereldkampioen 2020? Blijft Hamilton de favoriet of krijgt hij eindelijk concurrentie?
Het is van vele factoren afhankelijk, maar KAN er eindelijk iemand anders kampioen worden?



Honda
The Power of Dreams
 
Re: POLL: Wie wordt wereldkampioen in 2020? [bericht #32206 is een antwoord op bericht #32205] zo, 12 januari 2020 11:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Berichten: 536
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Max gaat gewoon wereldkampioen worden.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: POLL: Wie wordt wereldkampioen in 2020? [bericht #32208 is een antwoord op bericht #32206] zo, 12 januari 2020 17:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 422
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik ga ook voor Max ik heb een heel goed gevoel bij de nieuwe motor van Honda en Red Bull aan de chassis zijde dus een win win.
Zal blij zijn als het circus weer begint!
 
Misschien... [bericht #32209 is een antwoord op bericht #32208] zo, 12 januari 2020 17:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Berichten: 454
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het kan raar lopen. Misschien wordt dit wel het meest spannende seizoen. Daar waar veel mensen een beete zaten te wachten op de regelverandering voor 2021 om de overmacht van Mercedes te breken, kan dit weleens op natuurlijke gebeuren juist door gebrek aan veranderingen in de regels.

Tizz.
 
Re: POLL: Wie wordt wereldkampioen in 2020? [bericht #32210 is een antwoord op bericht #32205] zo, 12 januari 2020 18:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment niet actief  Jarno77
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2018
Karting

Ik ga ervan uit dat Hamilton gewoon kampioen wordt, tot ik een kentering zie (en die moet dan van Max of Leclerc komen). Hopelijk komt die dit jaar al, maar ik zou er nu nog niet op durven wedden.
 
Re: POLL: Wie wordt wereldkampioen in 2020? [bericht #32211 is een antwoord op bericht #32210] zo, 12 januari 2020 19:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Muldoon is op dit moment niet actief  Muldoon
Berichten: 45
Geregistreerd: juni 2019
Karting

Ik zou niet teveel maken van de perspraatjes van de teambazen. Downforce, extra pk's, etc zegt me allemaal niet zo veel. Ik heb wel een sterk voorgevoel dat het volgend seizoen niet Hamilton gaat zijn die kampioen wordt, dus dan is een wedje op leclerc of Verstappen zo gek nog niet. Hell, al ik gelijk heb en ik zet 100 euro op beiden win ik er in ieder geval mee 😜
 
Re: POLL: Wie wordt wereldkampioen in 2020? [bericht #32212 is een antwoord op bericht #32208] zo, 12 januari 2020 20:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 198
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ga ook voor Max.

Daar heb ik geen wedkantoor voor nodig.

Als hij een goede auto krijgt, hoeft niet eens de allersnelste te zijn, dan doet hij de rest. hupmax
 
Re: POLL: Wie wordt wereldkampioen in 2020? [bericht #32213 is een antwoord op bericht #32205] ma, 13 januari 2020 08:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment niet actief  Emilio
Berichten: 129
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op zo, 12 januari 2020 11:07

Helmut Marko beweert dat Ferrari en Mercedes met een enorme upgrade moeten komen, willen ze beter zijn dan de Honda motor spec 1.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/red-bull-versta ppen-vertragsverlaengerung-2023/
"Die Japaner haben einen Rückstand von über 50 PS auf die Marktführer praktisch wettgemacht. Und der 2020er Motor läuft bereits erfolgreich auf dem Prüfstand. „Wenn die anderen da noch besser sein wollen, müssten sie schon dramatisch zulegen", warnt Marko die Konkurrenz. „Max weiß, was bei Honda vorwärtsgeht, er hat das neue Auto schon gesehen, und er schätzt die Kontinuität im Team. Am Ende war ein gemeinsames Wollen von ihm und uns vorhanden.""
 
Het laatste nieuws over Aston Martin. [bericht #32214 is een antwoord op bericht #10992] ma, 13 januari 2020 09:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Het laatste nieuws over Aston Martin.

Citaat:
Aston Martin Is Said in Last-Ditch Funding Talks With Stroll, Geely.

(Bloomberg) -- Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc is making a last-ditch effort to bring in fresh funding, with billionaire Lawrence Stroll closest to committing to buying a stake in the struggling U.K. luxury-car maker, according to people familiar with the matter.

The Canadian investor and owner of the Racing Point Formula One team is in advanced discussions to inject about 200 million pounds ($260 million) as part of a capital increase by the automaker, said one of the people, asking not to be identified because the talks are confidential.

Separately, Chinese tycoon Li Shufu's Geely Group has held preliminary discussions about a possible investment in Aston Martin, the people said. Geely, which controls Sweden's Volvo, Britain's Lotus Cars and holds a minority stake in Daimler AG, is primarily interested in a technology-sharing deal that could benefit businesses such as Lotus, they said.

https://www.bnnbloomberg.ca/aston-martin-is-said-in-last-dit ch-funding-talks-with-stroll-geely-1.1372744


Honda
The Power of Dreams
 
Re: Het laatste nieuws over Aston Martin. [bericht #32216 is een antwoord op bericht #32214] ma, 13 januari 2020 11:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Berichten: 454
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Racing Point wordt het Haas van Red Bull ?

Tizz.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #32217 is een antwoord op bericht #10992] ma, 13 januari 2020 15:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment niet actief  Jarno77
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2018
Karting

Hülkenberg schijnt wel degelijk plan B te zijn geweest voor RBR. Voor als Albon het ook niet waar kon maken.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/376474/marko-hulkenber g-nam-zelf-initiatief-voor-red-bull-zitje-in-2020/
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #32218 is een antwoord op bericht #32217] ma, 13 januari 2020 18:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Berichten: 839
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Jarno77 schreef op ma, 13 januari 2020 15:25
Hülkenberg schijnt wel degelijk plan B te zijn geweest voor RBR. Voor als Albon het ook niet waar kon maken.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/376474/marko-hulkenber g-nam-zelf-initiatief-voor-red-bull-zitje-in-2020/
Om de een of andere manier vindt Marko het altijd nodig om achteraf de publiciteit te zoeken waarvan ik niet helemaal begrijp wat het nut is. Krijgt hij te weinig aandacht? Zoek de Max 2.0 op Marko want ik zie nog geen geschikte kandidaten. We hebben nu Albon die door jou al afgeschreven was.
 
Helmut Marko over Hulkenberg. [bericht #32219 is een antwoord op bericht #32218] ma, 13 januari 2020 21:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

spark schreef op ma, 13 januari 2020 18:40
Jarno77 schreef op ma, 13 januari 2020 15:25
Hülkenberg schijnt wel degelijk plan B te zijn geweest voor RBR. Voor als Albon het ook niet waar kon maken.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/376474/marko-hulkenber g-nam-zelf-initiatief-voor-red-bull-zitje-in-2020/
.
Om de een of andere manier vindt Marko het altijd nodig om achteraf de publiciteit te zoeken waarvan ik niet helemaal begrijp wat het nut is.
Krijgt hij te weinig aandacht?


GPUpdate, onderdeel van het Nederlandse Motorsport.com, doet overkomen alsof Helmut Marko dit tegen hen gezegd heeft.
Dit is onjuist. Het Duitstalige Motorsport heeft gewoon eerlijk vermeld dat deze uitspraak uit een lang interview is gehaald,
welke Christian Nimmervoll, Chief Editor Motorsport-Total.com & Formel1.de, begin december met HM en Andreas Seidl heeft gehad.
Men heeft deze twee gekozen vanwege het feit dat ze geen blad voor de mond nemen en Duits spreken. Te horen in de uitzending.

Deze uitspraken en beelden zijn vervolgens verwerkt in een tweedelige uitzending te zien op YT, genaamd:
"Der große Jahresrückblick: 10 gewagte Thesen zur Formel-1-Saison 2019 (Teil 1 und 2) ism het Duitstalige Motorsport.

Hier kun je dus uit concluderen dat Helmut Marko (A) niet de publiciteit heeft gezocht en dat het een uitspraak achteraf is (B),
komt vanwege het feit dat het programma en interview over de terugblik F1 van 2019 ging.
Tenslotte (C) zoekt hij dus geen aandacht, maar zoekt men hém juist op.


Honda
The Power of Dreams
 
Re: Helmut Marko over Hulkenberg. [bericht #32221 is een antwoord op bericht #32219] di, 14 januari 2020 07:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Berichten: 839
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Wouter schreef op ma, 13 januari 2020 21:52
spark schreef op ma, 13 januari 2020 18:40
Jarno77 schreef op ma, 13 januari 2020 15:25
Hülkenberg schijnt wel degelijk plan B te zijn geweest voor RBR. Voor als Albon het ook niet waar kon maken.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/376474/marko-hulkenber g-nam-zelf-initiatief-voor-red-bull-zitje-in-2020/
.
Om de een of andere manier vindt Marko het altijd nodig om achteraf de publiciteit te zoeken waarvan ik niet helemaal begrijp wat het nut is.
Krijgt hij te weinig aandacht?

GPUpdate, onderdeel van het Nederlandse Motorsport.com, doet overkomen alsof Helmut Marko dit tegen hen gezegd heeft.
Dit is onjuist. Het Duitstalige Motorsport heeft gewoon eerlijk vermeld dat deze uitspraak uit een lang interview is gehaald,
welke Christian Nimmervoll, Chief Editor Motorsport-Total.com & Formel1.de, begin december met HM en Andreas Seidl heeft gehad.
Men heeft deze twee gekozen vanwege het feit dat ze geen blad voor de mond nemen en Duits spreken. Te horen in de uitzending.

Deze uitspraken en beelden zijn vervolgens verwerkt in een tweedelige uitzending te zien op YT, genaamd:
"Der große Jahresrückblick: 10 gewagte Thesen zur Formel-1-Saison 2019 (Teil 1 und 2) ism het Duitstalige Motorsport.

Hier kun je dus uit concluderen dat Helmut Marko (A) niet de publiciteit heeft gezocht en dat het een uitspraak achteraf is (B),
komt vanwege het feit dat het programma en interview over de terugblik F1 van 2019 ging.
Tenslotte (C) zoekt hij dus geen aandacht, maar zoekt men hém juist op.
Ok, bedankt voor de uitleg. We zijn weer eens op het verkeerde been gezet. Ik wordt zo moe van de suggestieve berichtgeving in deze tijd.
 
Max in Portimao aan het trainen. [bericht #32225 is een antwoord op bericht #10992] di, 14 januari 2020 21:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Vanavond op Max zijn Instagram. Max en zijn nieuwe trainer (?) aan het trainen.
Deze foto is vandaag gemaakt door zus Victoria op het circuit Autodromo Internacional do Algarve in de Portugese plaats Portimão.

https://scontent-ams4-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/81547556_603879913518321_5648199186757770123_n.jpg?_nc_ht=scontent-ams4-1.cdninstagram.com&_nc_cat=1&_nc_ohc=BzwK4w2aJIkAX-wJjJ7&oh=983cdc97eb2fc70fdee27a31818d06fb&oe=5E9D11CC


Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: di, 14 januari 2020 21:54]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Max in Portimao aan het trainen. [bericht #32248 is een antwoord op bericht #32225] wo, 15 januari 2020 13:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Annet is op dit moment niet actief  Annet
Berichten: 54
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ja, dat is zijn nieuwe trainer. Iemand vroeg het op Instagram aan Sophie en zij beaamde dat. Ik denk dat zijn naam Bradley Scanes is. Max heeft hem pas toegevoegd als vriend op Instagram en hij lijkt erop.
 
Re: Max in Portimao met Bradley Scanes, zijn nieuwe trainer. [bericht #32249 is een antwoord op bericht #32248] wo, 15 januari 2020 13:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Annet schreef op wo, 15 januari 2020 13:35
Ja, dat is zijn nieuwe trainer. Iemand vroeg het op Instagram aan Sophie en zij beaamde dat. Ik denk dat zijn naam Bradley Scanes is.
Max heeft hem pas toegevoegd als vriend op Instagram en hij lijkt erop.

Bedankt voor de info @Annet. Waar Instagram al niet goed voor is. Laughing
Daar las ik ook dat Victoria naar Portimao was afgereisd en foto's/video van Max en Bradley (dus) had gemaakt gisteren. Razz


Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: wo, 15 januari 2020 13:59]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Max in Portimao met Bradley Scanes, zijn nieuwe trainer. [bericht #32251 is een antwoord op bericht #32249] wo, 15 januari 2020 16:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Annet is op dit moment niet actief  Annet
Berichten: 54
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Wouter schreef op wo, 15 januari 2020 13:58

Bedankt voor de info @Annet. Waar Instagram al niet goed voor is. Laughing
Daar las ik ook dat Victoria naar Portimao was afgereisd en foto's/video van Max en Bradley (dus) had gemaakt gisteren. Razz
Ja, Victoria is er ook met haar vriend Tom. Volgens mij wel weer meerdere familieleden en vrienden van Max.
 
Re: Max in Portimao met Bradley Scanes, zijn nieuwe trainer. [bericht #32261 is een antwoord op bericht #32251] wo, 15 januari 2020 23:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Powerslave is op dit moment niet actief  Powerslave
Berichten: 7
Geregistreerd: april 2017
Karting

Vraag me af wat Max daar precies doet, je gaat niet naar een circuit om rondjes hard te lopen met je nieuwe trainer..


 
Re: Max in Portimao met Bradley Scanes, zijn nieuwe trainer. [bericht #32264 is een antwoord op bericht #32261] wo, 15 januari 2020 23:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ShiftUp is op dit moment niet actief  ShiftUp
Berichten: 518
Geregistreerd: december 2016
Formula 1
Forum_Mod

Ik kan me überhaupt geen enkele reden bedenken om zomaar te gaan hardlopen. Waar dan ook lol
 
Re: Max in Portimao met Bradley Scanes, zijn nieuwe trainer. [bericht #32267 is een antwoord op bericht #32264] do, 16 januari 2020 00:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1261
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

ShiftUp schreef op wo, 15 januari 2020 23:41
Ik kan me überhaupt geen enkele reden bedenken om zomaar te gaan hardlopen. Waar dan ook lol
Tot je ruzie krijg met je ega dan rennen. Laughing




Moderator www.verstappen.nl
 
Max natuurlijk ???? [bericht #32268 is een antwoord op bericht #32205] do, 16 januari 2020 09:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Berichten: 610
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Zoals Schummi (overigens vrij stil de laatste weken) vaak aangeeft: de vier pijlers onder succes (motor, team, chassis en coureur) worden bij RBR sterker en sterker. Dat gaat dan eindelijk in 2020 het succes opleveren. Overigens had Marko het in 2019 gewoon bij het rechte eind: 5 overwinningen waren zeker mogelijk geweest. Dus laten we zijn optimisme maar omarmen....
 
Re: Max natuurlijk ???? [bericht #32269 is een antwoord op bericht #32268] do, 16 januari 2020 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Rooie Stier is op dit moment niet actief  Rooie Stier
Berichten: 14
Geregistreerd: april 2017
Karting

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/253562/marko-zet-hoog-i n-en-verwacht-meer-dan-vijf-overwinningen-in-2020
 
Van RB naar Ferrari? [bericht #32270 is een antwoord op bericht #10992] do, 16 januari 2020 12:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Berichten: 505
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Hey Schummie01!!!
Afgelopen winters kwam er geregeld nieuws van een "bron" of was het een "lek" over alles wat er gaande was bij RB....
Deze winter is het angstvallig stil hier op het forum....in vergelijking tot andere jaren dan.
Is de bron van werkgever veranderd en werkt hij nu bij Ferrari?
Nou nou net zo ongeloofwaardig al dat negatieve nieuws uit het Ferrari kamp......
Maar waarom is we zo weinig nieuws van Schummie?????
Of heeft RB het zogenaamde lek gedicht omdat ze deze winter onverwacht willen starten met een mega update van hen totale pakket de beste motor en het beste chassis van het hele veld......en toen schrok ik wakker😬😖😉
Voor mij zijn de laatste 4 weken voor de eerste tests altijd het zwaarste.....tijdens alle drukke dagen eind van het jaar gaat de tijd zo snel maar nu pffffff.....

 
Re: Max natuurlijk ???? [bericht #32271 is een antwoord op bericht #32269] do, 16 januari 2020 12:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment niet actief  Jarno77
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2018
Karting

Rooie Stier schreef op do, 16 januari 2020 12:43
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/253562/marko-zet-hoog-i n-en-verwacht-meer-dan-vijf-overwinningen-in-2020
Ze moeten ook wel, willen ze meedoen voor het kampioenschap. Ik denk dat 10 overwinningen een doel moet zijn. Hamilton had er vorig jaar 11.
 
Over Bradley Scanes, Max zijn trainer. [bericht #32272 is een antwoord op bericht #10992] do, 16 januari 2020 14:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Even een beetje achtergrond informatie opgezocht over de nieuwe, zeer sympathiek ogende trainer van Max,
die zo te zien een heel ander leven gaat leiden nu hij met Max de wereld rond gaat reizen.
Hij is nl geen gewone fysiotherapeut in Engeland, maar veel meer dan dat.

Citaat:
Bradley Scanes

Brad initially gained a degree in Sport and Exercise Science from Loughborough University before following his interest in injury and rehabilitation and completing a Master's Degree in Physiotherapy. From here he completed his junior rotations at a large acute hospital working across intensive care, stroke and neurology and trauma and elective surgeries such as hip and knee surgery. His passion however lies with musculoskeletal physiotherapy and he soon moved into a specialist musculoskeletal physiotherapy service where he became a Clinical Lead Physio, providing assessment and treatment for NHS patients. This passion took him to a role of First Team Physio and Head of Medical for Southend Football Club's academy for a period before spending 5 years applying his trade in Basketball as Physiotherapist with Great Britain and England Basketball. He remains in Basketball to this day, working with the elite level Deng Camp, but his main sporting commitment now is working with the British Gymnastics Team as they prepare for next years Tokyo Olympics. This enables him to stay up to date and abreast of current rehabilitation in professional sport, treating all clients as a world class athletes.

Brad has completed further study achieving a Postgraduate Certificate in Advanced Musculoskeletal Assessment and Treatment and is currently completing another degree in Ultrasound Scanning alongside qualifications in Strength and Conditioning. He is also qualified in sports massage, acupuncture and kinesio-taping and has developed a wide range of experiences from the NHS and working privately, in treating a mixture of age groups from those wanting to improve their walking to those looking to return to the highest level of sport.

In his spare time Brad will be marathon training and following his beloved Chelsea FC. He guest lectures at the University of Essex, speaks at evening lectures in the profession, and has featured on many podcasts whilst writing regularly for blogs. If he is not in clinic he is probably debating Physio stuff on Twitter.

Follow at @bscanes (Twitter) or @Physiobrad (instagram) for up to date Physio advice, tips and tricks.

Niet gecorrigeerde vertaling:

Brad behaalde aanvankelijk een bachelor (2009) in sport- en bewegingswetenschappen aan de universiteit van Loughborough
voordat hij zijn interesse in letsel en revalidatie volgde en een master in fysiotherapie voltooide (2012).
(Op LinkedIn is ook nog te zien dat hij nog een masters heeft behaald in 2017.)
Vanaf hier voltooide hij zijn junior rotaties in een groot IC ziekenhuis waar hij werkte op de intensive care, beroerte en neurologie en trauma en electieve operaties zoals heup- en kniechirurgie. Zijn passie ligt echter bij musculoskeletale fysiotherapie en hij stapte al snel over naar een gespecialiseerde musculoskeletale fysiotherapie-dienst waar hij een Clinical Lead Physio werd, die beoordeling en behandeling voor NHS-patiënten verzorgde. Deze passie bracht hem voor een periode naar een rol van First Team Physio en Head of Medical voor de academie van Southend Football Club voordat hij 5 jaar lang zijn handel in basketbal ging toepassen als fysiotherapeut bij Groot-Brittannië en Engeland Basketball. Hij blijft tot op de dag van vandaag in basketbal werken met het topniveau Deng Camp, maar zijn belangrijkste sportieve inzet is nu het samenwerken met het British Gymnastics Team bij de voorbereiding op de Olympische Spelen van volgend jaar in Tokio. Dit stelt hem in staat om up-to-date te blijven en op de hoogte te blijven van de huidige revalidatie in de professionele sport, waarbij alle klanten worden behandeld als atleten van wereldklasse.

Brad heeft verder onderzoek afgerond met het behalen van een postgraduaatcertificaat in geavanceerde musculoskeletale beoordeling en behandeling en voltooit momenteel een andere graad in echografie, naast kwalificaties in kracht en conditie. Hij is ook gekwalificeerd in sportmassage, acupunctuur en kinesio-taping en heeft een breed scala aan ervaringen van de NHS en privé-werken ontwikkeld, in het behandelen van een mix van leeftijdsgroepen van diegenen die hun lopen willen verbeteren tot diegenen die willen terugkeren naar de hoogste niveau van sport.

In zijn vrije tijd gaat Brad marathontrainen en zijn geliefde Chelsea FC volgen. Hij geeft gastcolleges aan de Universiteit van Essex, spreekt tijdens avondcolleges in het vak en heeft op veel podcasts gestaan ​​terwijl hij regelmatig voor blogs schreef. Als hij niet in de kliniek is, debatteert hij waarschijnlijk over Physio-dingen op Twitter.

Volg op @bscanes (Twitter) of @Physiobrad (instagram) voor up-to-date advies, tips en trucs voor Physio.

https://chelmsfordphysio.co.uk/our-team/files/small_29.jpg


Honda
The Power of Dreams
 
Als ik het goed zie... [bericht #32277 is een antwoord op bericht #32225] vr, 17 januari 2020 12:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Berichten: 454
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De nieuwe trainert is niet alleen maar spier dus ik denk dat hij het zwaarder krijgt dan Max Laughing

Tizz.
 
Re: Als ik het goed zie... [bericht #32278 is een antwoord op bericht #32277] vr, 17 januari 2020 13:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Gummibrösel is op dit moment niet actief  Gummibrösel
Berichten: 8
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Tizz schreef op vr, 17 januari 2020 12:51
De nieuwe trainert is niet alleen maar spier dus ik denk dat hij het zwaarder krijgt dan Max Laughing

Tizz.
Als hij slim is, laat hij Max al het werk doen Cool
 
Re: Als ik het goed zie bij Bradley Scanes.... [bericht #32279 is een antwoord op bericht #32278] vr, 17 januari 2020 14:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Gummibrösel schreef op vr, 17 januari 2020 13:44
Tizz schreef op vr, 17 januari 2020 12:51
De nieuwe trainert is niet alleen maar spier dus ik denk dat hij het zwaarder krijgt dan Max Laughing

Tizz.
Als hij slim is, laat hij Max al het werk doen Cool

Dat viel mij ook meteen op, niet een echt getraind lichaam, maar daarover schreef hij op 21-12-2019 het volgende:

Citaat:
There are still some good meaningful days left in 2019. Don't put things off until the new year.
For me, I've have a pretty chilled 6 months on the exercise front, easing off the running since the summer
and I'm certainly out of shape now! But I have a big year planned running wise in 2020.


Honda
The Power of Dreams
 
Re: Van RB naar Ferrari? [bericht #32283 is een antwoord op bericht #32270] vr, 17 januari 2020 19:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Berichten: 263
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@MadMax,

Weest gerust. Mijn bron zit gewoon nog op de post. Zelf heb ik wat te maken met gezondheidsperikelen waar ik hier verder niet teveel over kwijt wil.
En verder probeer ik alleen wat te posten als er echt nieuws is.
Mijn bron meldde destijds dat er wel degelijk met Hulkenberg gesproken werd, toen zowel Hulkenberg zelf als ook Marko dat nog heel resoluut ontkenden. Ik schreef daar wat over op 1 november vorig jaar.

Hulkenberg; waar komen die geruchten vandaan. Welnu. Marko is de werkelijke baas van RBR. Althans, hij adviseert de man met de knip, Mateschitz, die die adviezen als bindend beschouwd.
En Marko wil op dit moment nog niet buiten zijn eigen coureur programma denken.
Horner wil zo weinig mogelijk meer aan het toeval overlaten, en een zeer ervaren coureur naast Verstappen hebben, die ook nog eens met verve en zonder gedoe bereid is om tweede man te zijn.
En daar kwalificeert Hulkenberg prima.
Hoor de uitlatingen van Max maar. Eerst maakte het hem helemaal niets uit, maar nu laat hij zich af en toe ontvallen dat hij ook wel graag een motiverende tweede man naast zich heeft.
Dat kan nog steeds Albon worden, maar niet voor niets noemt Marko nu ook ineens Kvyat weer.
Niet dat Kvyat in de RB zal komen, maar het is meer een boodschap een Albon.
Ook intrigant Hamilton heeft liever een Albon naast Verstappen.

Ik kan je in elk geval verklappen dat er wel degelijk al contacten zijn met Hulkenberg. In de zin dat hem gevraagd is nog geen bindende contracten voor 2020 te tekenen, zonder dat hem overigens concreet al een stoeltje is aangeboden.
Tja, en Hulkenberg heeft weinig keus meer denk ik. Maar ik gun hem zeker een plaats naast Max.
Hoe dit af gaat lopen is aan Max en Albon zelf.


Inmiddels weten we dat Marko bekend heeft dat er inderdaad contact is gehouden, en Albon heeft er zelf voor gezorgd dat Helmut zijn gekoesterde Red Bull eigen kweek verhaal heeft kunnen handhaven.

Ook weten we nu dat Max inmiddels inderdaad het door RBR zo vurig gewenste 4-jarig contract heeft ondertekend.
Buiten de reeds bekende redenen; Ferrari nu geen optie, niet samen met Lewis bij Mercedes, en nummer 1 zijn bij RBR waren er toch nog wat andere redenen om nu al bij te tekenen.
En de belangrijkste daarvan zijn toch de prachtige cijfers die de simulator/computer laat zien, en vooral de beloofde cijfers van Honda.

En juist omdat Honda het afgelopen jaar alle beloften is nagekomen, op de momenten dat ook beloofd werd, is er het vertrouwen dat Honda ook nu niet overdreven zal hebben.
Het is dan ook geen toeval dat je zowel Horner, Marko en ook Max zich openlijk hebben uitgelaten over Honda die alle beloften heeft waargemaakt.
Die beloofde cijfers van Honda zijn zodanig mooi, dat men heeft geopteerd voor rust en continuïteit in de tent.
Over die cijfers straks nog iets meer.
Maar RBR, Max en Honda zijn ervan overtuigd dat na een aantal opbouwjaren een vergelijkbare glorieperiode mogelijk is zoals Schummie na de eerste vijf jaar bij Ferrari beleefde.

Alle pijlers kloppen, en continuïteit is enorm belangrijk in de F1.
Gaat Mercedes nog door na 2020? Blijft Toto wel bij Mercedes? En dan Ferrari; een auto aangepast aan de rijstijl van Vettel voor 2020. Tegenvallende cijfers vanuit de simulaties van Ferrari (Is meer dan alleen een gerucht). Vettel en LeClerc die elkaar punten afsnoepen.
En waar is alles stabiel?
Juist. Auto, Coureur, Organisatie en Team. Inderdaad een herhaling. Maar alles klopt daar nu.
Is dat dan een garantie om wereldkampioen te worden?

Zeker niet; garantie krijg je bij een koelkast.
Maar de geschiedenis van de F1 wijst uit; bij min of meer vergelijkbare auto's heeft het stabiele team altijd het voordeel.
Alle voorbeelden zijn wellicht iets voor een volgende keer, maar als er geen echte dominantie van een auto bestond, won zeker niet altijd de beste auto of coureur het WK.

Bij RBR is men ervan overtuigd om dit jaar reeds al in Melbourne mee te kunnen doen voor de winst.
En ik kan je vast vertellen je niet blind te staren op de komende wintertests. En vooral niet om die van de eerste week.

De cijfers van Honda dan. In afwijking van wat ik eerder meldde, heeft de Honda spec 5 (1 van 2020) niet een potentieel van ongeveer 20KW meer dan de laatste spec, maar men start daarmee gelijk al vanaf Melbourne. Er zijn 2 updates voorzien, op de momenten van de geplande motorwissels. Voor RBR zijn er geen gridstraffen gepland.
Honda meent dat de motoren nu voldoende betrouwbaar zijn om met 3 motoren het seizoen uit te rijden.
In Barcelona zullen de motoren niet op volle kracht draaien.

Honda, Red Bull, en vooral Max zelf zijn ervan overtuigd dat 2020 het jaar kan worden. Vooral Max en Horner hebben zich vooraf nog nooit zo optimistisch uitgelaten voorafgaand aan het seizoen.
Ik zou zeggen, laten we ons daar eens lekker ouderwets optimistisch bij aansluiten.
Oh ja. Max heeft ook wat vakantie gehad natuurlijk. Hij is ook in het land van de rijzende zon geweest.
Voor het lekkere eten en de sushi toch??

2020, ik ben er klaar voor.


 
Geen vermogenswinst spec 5 tov spec 4? [bericht #32284 is een antwoord op bericht #32283] vr, 17 januari 2020 20:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Berichten: 610
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Je zegt dus dat spec 5 geen vermogenswinst kent tov van spec 4? Begrijp ik dat goed?
 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32285 is een antwoord op bericht #32283] vr, 17 januari 2020 21:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op vr, 17 januari 2020 19:24
De cijfers van Honda dan.
In afwijking van wat ik eerder meldde, heeft de Honda spec 5 (1 van 2020) niet een potentieel van ongeveer 20KW meer dan de laatste spec,
maar men start daarmee gelijk al vanaf Melbourne.


@Schummie, ik heb deze zin op meerdere manieren proberen te lezen, maar ik begrijp 'm echt niet.
Het lijkt of er een stuk ontbreekt.
Kun je misschien duidelijk vertellen hoe het met de hoeveelheid pk's zit?
En hoezo: "maar men start daarmee gelijk al vanaf Melbourne."?






Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: vr, 17 januari 2020 21:31]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
2e puntje [bericht #32286 is een antwoord op bericht #32283] vr, 17 januari 2020 21:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Berichten: 610
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Waarom zou je de motoren niet voluit laten draaien in Barcelona? Je wilt toch dingen uittesten? Iets anders is om snelle tijden te zetten; je wilt de concurrentie niet wijzer maken. Dus ik neem aan dat op onderdelen van het circuit ook de motor even flink wordt getest.
 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32287 is een antwoord op bericht #32285] vr, 17 januari 2020 21:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment niet actief  ForzaOlanda
Berichten: 206
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

ja niet erg duidelijk.

hopelijk wordt het niet: 2020 ik ben er klaar mee!
 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32288 is een antwoord op bericht #32287] vr, 17 januari 2020 21:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RonH is op dit moment niet actief  RonH
Berichten: 1
Geregistreerd: oktober 2018
Karting

Goedenavond, Ik denk dat schummi bedoelt dat het ontwikkelingspotentieel meteen benut wordt in plaats van in stappen zoals vorig jaar bij Honda. Dus meteen de volledige 27pk of terwijl 20kw volledig benut vanaf melbourne.
 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32289 is een antwoord op bericht #32288] vr, 17 januari 2020 21:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Berichten: 505
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Juist afgelopen updates werd het potentieel langzaam gebracht nu zijn ze zo overtuigd van de betrouwbaarheid en gaan ze meteen vol! Zo lees ik het....
 
Re: Van RB naar Ferrari? [bericht #32290 is een antwoord op bericht #32283] vr, 17 januari 2020 22:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Berichten: 505
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Tegenvallende cijfers van Ferrari....."meer dan alleen een gerucht" hoe weet je dat het meer dan een gerucht is? Dat weet op dit moment toch niemand buiten insiders tenzij er mensen echte officiële documenten hebben doorgespeeld gekregen.......lijkt wel prinsjesdag🤣🤣
 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32291 is een antwoord op bericht #32285] vr, 17 januari 2020 22:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Berichten: 263
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@Wouter,

Tot nu toe startte Honda als het een nieuwe spec inzette niet meteen met het overgrote deel van het potentieel zoals dat op de testbanken betrouwbaar kon worden gegenereerd.
De angst voor op televisie ploffende motoren zat zo diep dat men heel voorzichtig in kleine stapjes het potentieel vrijgaf op het circuit.
Met als uitzondering Oostenrijk, waar na de matige start van Max in een soort van alles of niets actie het volledige potentieel werd vrijgegeven. Het was daar niet uitsluitend een geval van het aan het werk krijgen van de nieuwe voorvleugel.
Met het herwonnen zelfvertrouwen durft men het nu aan om bij elke nieuwe spec vanaf het begin al vrijwel het volledige potentieel in te zetten.
Dat is uiteraard ook nodig om vanaf het begin vooraan mee te draaien.

Bij 3 min of meer gelijkwaardige teams hoef je niet alle GP's of het grootste deel te winnen. Wel moet je steeds als je niet wint, het aantal wel te realiseren punten maximaliseren.
Dan kun je je ook niet meer veroorloven om af en toe te voorzichtig te zijn. Een paar punten verschil kan dan aan het eind van het seizoen het verschil maken tussen DWC en of CWC of runner up.

Voor wat betreft het niet inzetten van het volledige motor potentieel in Barcelona straks.
Dan raad ik het stuk in Autosport aan, waar beschreven staat waar Mercedes in werkelijkheid mee bezig was in Barcelona.
En daarmee met name Ferrari in slaap suste.
 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32292 is een antwoord op bericht #32291] vr, 17 januari 2020 22:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 422
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Thanks Schummie01 Yay daar is Mercedes ondertussen een meester in.
Mij kan het niet snel genoeg beginnen en ik ga er vanuit dat ze lees Red Bull en Honda er staan. drive
 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32293 is een antwoord op bericht #32291] vr, 17 januari 2020 22:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment niet actief  TukkerF1
Berichten: 19
Geregistreerd: maart 2019
Karting

Schummie01 schreef op vr, 17 januari 2020 22:05
Dan raad ik het stuk in Autosport aan
Heeft iemand hier toevallig ook een link van?
 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32294 is een antwoord op bericht #32291] vr, 17 januari 2020 22:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Oké, bedankt @Schummie.


Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: vr, 17 januari 2020 22:43]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32295 is een antwoord op bericht #32293] vr, 17 januari 2020 23:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Berichten: 263
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@ Tukker,

Bij deze. De foto's staan er niet bij omdat we dan problemen kunnen krijgen met het delen van dit artikel. Het is een artikel uit het plus-deel waar je je op kunt abonneren.

Het is een enorme lap tekst, ook nog in het Engels. En wie is nog geïnteresseerd in de wintertests van vorig jaar.
Toch kun je hier heel veel van leren, omdat na afloop van het seizoen er iets minder geheimzinnig over wordt gedaan.

Succes met lezen. Het is me iets te lang om integraal te vertalen. Voor degenen die wat verder willen kijken dan wat je op het eerste gezicht wordt voorgeschoteld. Ik persoonlijk lees wekelijks dit soort artikelen en boeken. Kan een extra dimesie geven aan die voor mij fantastische F1 sport.
Maar er is ook niets mis met gewoon alleen op de zondagen een race kijken. Dat is wel overzichtelijker.

How Mercedes' 'second car' fooled rivals in 2019
Think you know everything about the championship-winning Mercedes W10 from 2019?
 Think again. The car pictured here is not what it seems - and demonstrates the depth and confidence that makes Mercedes a serial winner, as STUART CODLING explains...

At first glance you may think the car pictured here is the 2019 championship-winning Mercedes W10. It's not. This car never raced.
Its own designers barely remember signing it off. And yet it played a fundamental role in Mercedes' sixth consecutive drivers' and constructors' title doubles. Such is the way of modern Formula 1.
Think back to the beginning of the year and the first rush of excitement as the latest crop of cars hit the track for pre-season testing in Barcelona.
Interest naturally spikes during launch season, more so in years such as this in which the rules have changed. Large-scale technical shake-ups often mix up the on-track order so the stakes were high... and Mercedes was nowhere on the timesheets in the first week of testing.

Ferrari, with its markedly different solution to the new front-wing rules, seemed to be flying.
"You always know that you want to update the car as late as possible," says Mercedes chief designer John Owen. "One of the things that affects you a bit if you update it late is that if you're busy pushing a car out for the first test, the second test is only a week later. So, the problem you get into is that from a production point of view you're trying to make two cars
 at the same time.
"What we would normally do in those circumstances is focus entirely on what we're taking to the second test in aerodynamic terms, and then take just any old snapshot of where the car was in the development phase, much earlier than normal, just so we can have a set of bodywork so we can run the car at the first test."
Negative feedback from the drivers of the W10 in those early days added weight to the suggestion that Mercedes was in trouble.


When the second test began a handful of days later, the silver cars looked very different - and ultimately proved to be much faster. Some speculated that an accelerated development programme had been put into place to transform the W10 overnight.
But even with Mercedes' prodigious resources this was an absurd suggestion.
More plausible was the theory circulating within the paddock that Mercedes had been pursuing parallel design programmes, much as it had during its previous incarnation as Honda in 2008, when it threw everything it had at the car that would become the championship-winning Brawn BGP001.
The truth is a little more prosaic. As Owen says, it's standard F1 practice to approach the first test of the season with a very basic car build, based on an early spec.
For 2019, the new front wing regulations had been published in an immature and loophole-riddled state, and then finessed via a series of FIA clarifications over the following six months. That presented the teams with development challenges, which manifested themselves during 'launch week' before the first test.
Renault, for instance, 'launched' what it admitted was a 2018 car with different front and rear wings, while Williams didn't have its car ready until mid-way through the first test (and even then it was declared illegal).
With hindsight, Mercedes' tactic of rolling out that early 'snapshot' of the W10 to maximise track time and prove out the mechanical fundamentals was correct. It enjoyed peerless reliability throughout the season and a relatively straight trajectory of aero development.

After being fast out of the box in testing, Ferrari found its very different front-end philosophy carried inherent limitations that took until Singapore to debug. Red Bull was struggling until an Austrian GP update transformed the RB15. Renault pinned its hopes on a French GP upgrade package which didn't work, resulting in yet another technical restructure at Enstone.
"The car that went to the first test was never, ever intended to race, from the moment it went to manufacture," adds Owen. "Anything that looks like we were on the back foot, or reacting, is absolutely not true.
"We never had any plans to race it and we were a bit surprised that some of the other 
teams - one in particular - got themselves quite buoyed by the idea we weren't any good. 
It surprised me because it seemed a bit naive in the sense that this wasn't going to be the car we were bringing [to the races].
"That first test is all about understanding, and teething out any troubles. Are your suspension geometries correct? What about the new tyres? How is the new power unit running? Are there any issues with the braking system? You're really just focusing around getting a working race car. It's not focused around performance.
"Our plan was always that we were going to add the aero kit at the second test. We actually found it quite amusing to read what people were writing about our aero [after the first test] because, to be honest, we couldn't even remember what it looked like until it showed up on the car. We'd moved on so much since then.
"And then we found it even more amusing when people were saying we'd reacted in the second week to what happened in the first - which would have been a miracle.

"Our [real] car was always going to come to the second test, and during that we didn't show its full speed - a little bit intentionally, and also through a number of things not all happening together on the same day. We knew there was a lot of speed in the car but we weren't confident we were the fastest team, even in the second test when the timesheets were some way short of what we knew we could do."

One of the defining characteristics of the 2019 season, even before a single car turned a wheel, was the rather slipshod introduction of the new front-wing regulations.
Against a background of ongoing wrangling over wider changes coming for 2021, these were rushed through as a sort of half-way house to evaluate whether it was possible to reduce aerodynamic 'outwash' and enable cars to get close to one another without losing aero performance.

Floated as a concept by FIA president Jean Todt after a rather uneventful 2018 Australian Grand Prix, they were ratified by e-vote within two months after a brief consultation period.
Although teams were invited to interrogate and feed back on the proposals using their research facilities, many were so sceptical about these rules ever coming into being that they simply didn't bother with what they saw as a waste of resource. Equally, though, they didn't want to be seen to stand in the way of measures that were claimed to be beneficial to the spectacle. Both Ferrari and Mercedes supported the proposals and they were duly enshrined in the rulebook in late May.
"I'm not sure we were convinced they would make a lot of difference," says Owen, "but equally we couldn't say they wouldn't, so we got on with it. The thing with these rules is that while they were, perhaps in media terms, pushed through quite early, the subtleties of those rules took a long time to work out. Months and months. We were even having changes in November.

"That made quite a big difference on how much you push the development of certain - 
I wouldn't call them 'loopholes', but there were interpretations of the new front wing rules, and you had to be cautious to develop those because of the likelihood of them being closed down. Some of them were, some of them remained.
"The front brake ducts were also part of this big change and it was very difficult to get them to work. There were lots of questions from all the teams. It's quite tricky during times like that when you're working to what you think the rules will become, rather than what the rules are.
"But it was the same for everyone. We initially worked on the things we were certain would remain as they were, then as it became more crystallised in terms of the final wording we could move our focus onto the detail."

In common with several other teams, Mercedes had to park some of the more ambitious ideas it had planned for the W10.
While the scope of the changes might seem fairly limited, the front wing and associated furniture dictates the aero 'map' of the entire car. 
Owen says Mercedes' initial simulations indicated a loss of 2.5s a lap.
Clawing that back took precedence over trying to find tenths of a second in small areas all over the car.
This also accounts for the W10 carrying over so much from the W09 in terms of the 'hard points', such as the suspension layout, axle positions, wheelbase and mechanical architecture.
The early test car also represents an interesting point of departure between the philosophies Mercedes and Ferrari ultimately adopted: its relatively flat planes and inward-curling endplates had long since been refined out of all recognition for the definitive aero kit. Ferrari's front wing planes were more steeply angled - 'inboard-loaded' to use F1 parlance - and while this carried a straightline speed benefit, the team struggled to match Mercedes for downforce.
Not that this manifested itself straight away in Barcelona in February.

"It's fair to say there were different views here," says Owen. "Some people were looking at the speed of the Ferrari and getting nervous about the front wing philosophy. But the people who'd designed the front wings were confident they'd done the right thing - and not in an arrogant way.
"They fully understood what the Ferrari front wing was trying to do. In a way, it was what the inwashing endplates were doing on our original launch kit. We always knew that wasn't the direction we wanted to go in.
"We believed we were on a better development path, but when it doesn't show in the times on the board it gives you quite a bit of nervousness.
"If Ferrari had decided we'd got the right idea, then to change that one thing would have involved changing the whole car, spending a long time where they're not improving performance on track as they change direction. The same would be true for us - if we were going to follow them, we'd have to spend months not moving forward while we swapped to a new direction.
"That's why getting the direction right at the beginning is critical. You want to be on the right path, even if you're behind the others at the start of the year, because normally you will prevail unless you run out of time to catch up. It may be that the Ferrari concept is the right path and that ultimately it will reach a higher plateau. Even now it's hard to know that."
Sentiments like that may provide some succour to harassed Ferrari aerodynamicists who are no doubt under pressure to copy the 2019 season's winning car. Speculation aside, what's been very interesting is how many other teams clearly haven't written off Ferrari's front-end concept.
During practice for the final rounds of the 2019 season both Red Bull and Haas trialled new front wings that may or may not signal a shift in design philosophy for 2020. Both leant more towards Ferrari's way of thinking than Mercedes'.

Come late February in Barcelona we'll know more. But perhaps not at the first test...

________________________________________




 
Re: Honda in Melbourne. [bericht #32296 is een antwoord op bericht #32295] za, 18 januari 2020 00:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1261
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Beperk het kopiëren van nieuwsberichten. Klakkeloos gekopieerde nieuwsberichten zijn niet toegestaan. Let op, ook foto's van websites zijn vaak aan copyright gebonden, schend dit niet.

grt


Peter




Moderator www.verstappen.nl

[Bijgewerkt op: za, 18 januari 2020 00:22]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Van RB naar Ferrari? [bericht #32297 is een antwoord op bericht #32283] za, 18 januari 2020 00:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ShiftUp is op dit moment niet actief  ShiftUp
Berichten: 518
Geregistreerd: december 2016
Formula 1
Forum_Mod

Schummie01 schreef op vr, 17 januari 2020 19:24
Oh ja. Max heeft ook wat vakantie gehad natuurlijk. Hij is ook in het land van de rijzende zon geweest.
Nee hoor. Onzin...
 
Re: 2e puntje [bericht #32298 is een antwoord op bericht #32286] za, 18 januari 2020 09:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Berichten: 839
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Dejavu01 schreef op vr, 17 januari 2020 21:36
Waarom zou je de motoren niet voluit laten draaien in Barcelona? Je wilt toch dingen uittesten? Iets anders is om snelle tijden te zetten; je wilt de concurrentie niet wijzer maken. Dus ik neem aan dat op onderdelen van het circuit ook de motor even flink wordt getest.
Het testprogramma wordt afgedraaid. Nieuwe systemen testen en op elkaar afstemmen. Data verzamelen om verbeteringen te ontwerpen dan wel in of toe te passen. Voordeel is dat de Pirelli banden hetzelfde gebleven zijn. Het heeft pas zin om voluit te gaan als alles perfect op elkaar afgestemd is. Aero, cooling, wegligging, banden en verbruiksmanagement etc. Dat lukt je meestal niet in een paar dagen, lijkt mij maar ik ben een leek. Wat Schummie01 beweerd is algemeen bekend, er wordt niet op tijd gereden in Februari. Q3 in Australie gaat pas duidelijkheid geven waar de top 3 staan.
 
Re: Van RB naar Ferrari? [bericht #32299 is een antwoord op bericht #32297] za, 18 januari 2020 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Berichten: 839
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

ShiftUp schreef op za, 18 januari 2020 00:31
Schummie01 schreef op vr, 17 januari 2020 19:24
Oh ja. Max heeft ook wat vakantie gehad natuurlijk. Hij is ook in het land van de rijzende zon geweest.
Nee hoor. Onzin...
Jawl hoor, vorig jaar tijdens de Japanse GP. Wat Schummi01 beweerd daar kan je alle kanten mee op omdat er geen datum bij vermeld staat. Spark, die geleerd heeft om nauwkeurig de teksten van politici te ontleden. M.a.w., veel praten maar weinig (toe)zeggen. Een vak apart, we praten met iedereen en we zijn de dialoog aangegaan 😅
 
Re: 2e puntje [bericht #32300 is een antwoord op bericht #32298] za, 18 januari 2020 10:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

spark schreef op za, 18 januari 2020 09:43
Dejavu01 schreef op vr, 17 januari 2020 21:36
Waarom zou je de motoren niet voluit laten draaien in Barcelona? Je wilt toch dingen uittesten? Iets anders is om snelle tijden te zetten; je wilt de concurrentie niet wijzer maken. Dus ik neem aan dat op onderdelen van het circuit ook de motor even flink wordt getest.
.
Het testprogramma wordt afgedraaid. Nieuwe systemen testen en op elkaar afstemmen. Data verzamelen om verbeteringen te ontwerpen dan wel in of toe te passen. Voordeel is dat de Pirelli banden hetzelfde gebleven zijn. Het heeft pas zin om voluit te gaan als alles perfect op elkaar afgestemd is. Aero, cooling, wegligging, banden en verbruiksmanagement etc. Dat lukt je meestal niet in een paar dagen, lijkt mij maar ik ben een leek. Wat Schummie01 beweerd is algemeen bekend, er wordt niet op tijd gereden in Februari. Q3 in Australie gaat pas duidelijkheid geven waar de top 3 staan.

Helemaal mee eens met jouw uitleg @Spark.

Wat het uitgebreide verhaal op Autosport prime beschrijft is oud nieuws.
Vorig jaar na de testweken heeft Ho Pin Tung exact hetzelfde verteld met de aanvulling dat de Mercedes in Australië
een kleine seconde sneller zou zijn door nog meer aanpassingen en daar heeft hij achteraf gelijk in gehad.
Ze zouden hier in Nederland maar eens wat vaker Ho Pin aan het woord moeten laten. Die weet tenminste waar hij het over heeft.

Dejavu01 schreef op vr, 17 januari 2020 20:59
Je (@Schummie) zegt dus dat spec 5 geen vermogenswinst kent tov van spec 4? Begrijp ik dat goed?

@Dejavu,
de Honda spec 1 heeft aanzienlijk meer vermogen dan de laatste spec van 2019, > 30KW.
Dat zal al zeer snel helemaal ingezet worden, aangezien ze anders weer achter de andere teams aanhobbelen.


Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: za, 18 januari 2020 10:17]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: 2e puntje [bericht #32301 is een antwoord op bericht #32300] za, 18 januari 2020 12:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment niet actief  TukkerF1
Berichten: 19
Geregistreerd: maart 2019
Karting

@Schummie01 Bedankt voor het plaatsen van dit artikel. Engels is voor mij geen enkel probleem, heb ervan genoten om dit te lezen!
 
Veel tekst ja [bericht #32305 is een antwoord op bericht #32295] zo, 19 januari 2020 11:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Berichten: 610
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Maar het kan vriezen of dooien...ik bedoel voor hetzelfde geld had deze taktiek van mercedes niet gewerkt en hadden ze nog weinig tijd gehad voor het start van het seizoen in Melbourne. Alles hangt samen met de vraag of het gekozen basisconcept werkt of net. Dat van redbull werkte duidelijk niet, want Max was al erg gereserveerd in zijn eerste reactie tijdens de test in Barcelona; om maar niet te spreken van de crashes van Gasly. Bahrein (de 2e race) was het absolute dieptepunt in het seizoen qua wegligging. Hopelijk werkt het basisconcept voor 2020 beter. Duimen maar dus...ik viind al dat sandbaggen ook niets, ga uit van je eigen kracht en benut de testmogelijkheden zo goed mogelijk
 
Re: Veel tekst ja [bericht #32306 is een antwoord op bericht #32305] zo, 19 januari 2020 11:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment niet actief  bernuldi
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vind het maar een raar verhaal van Mercedes. Wegens onduidelijkheid van de reglementen komen ze de eerste testweek met een basisauto, en een week later pas met de echte auti met alles erop en eraan. Alsof een week zo veel verschil maakt.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #32307 is een antwoord op bericht #10992] zo, 19 januari 2020 13:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Matazurka is op dit moment niet actief  Matazurka
Berichten: 69
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Sky Sports meldt (bij monde van Martin Brundle) dat "Max nog steeds een exit-clausule zou hebben als Red Bull dit jaar niet gaat presteren".



"Red Bull could still lose Max Verstappen to Mercedes if they fail in 2020

Max Verstappen extended his deal with Red Bull this week but they could still lose the young Dutchman to Mercedes if they fail to deliver him a winning car this season.

With speculation rife about the possible F1 driver line-ups for the 2021 season still on going, Red Bull surprised many when they announced Max Verstappen had signed an extension with the team until 2023.

The 2021 season will see an overhaul of Formula One, with not only a new car design being introduced but also changes to the sport's rules and regulations.

enquiries about driving for Ferrari have been confirmed through chief executive officer Louis Carey Camilleri, that Vettel, a four-time F1 world champion, could find himself being replaced ahead of the 2021 season.

However, if Hamilton leaves Mercedes, they could still be in a position to give Verstappen a seat

This is because there is likely to be an exit-clause written into Verstappen's new contract, as former F1 driver Martin Brundle also pointed out.

We also know, of course, that there are often some exit windows on both sides as well through that process," Brundle told Sky Sports."
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #32308 is een antwoord op bericht #32307] zo, 19 januari 2020 15:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Berichten: 536
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Pure speculatie

Let it rain, rain, rain!!
 
Max op het Honda test circuit in Tochigi. [bericht #32313 is een antwoord op bericht #10992] ma, 20 januari 2020 19:56 Naar vorige bericht
Wouter
Berichten: 2893
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Dromo geeft teams geen volledige data van verbouwd Circuit Zandvoort

De Hugenholtzbocht krijgt meer banking dan voorheen, terwijl de voorheen vlakke Arie Luyendykbocht ook voorzien wordt van een relatief steile hellingshoek.
Zaffelli benadrukt echter dat de teams niet volledig voorbereid naar Zandvoort zullen komen in het eerste weekend van mei.
"Teams hebben de ruwe data, maar niet van het hele circuit. Die data zullen wij een tijdje voor onszelf houden. Dat doen we,
omdat we niet willen dat ze de tijd krijgen om simulaties te doen. Op die manier zit er een element van verrassing in." surprised

Geen idee of deze video al ergens op het forum staat, dus maar even hier.
Max heeft in oktober met de RB7 op het Honda test circuit in Tochigi de helling daar "uitgeprobeerd".
In de video is niet te zien of hij deze ook rechtsom heeft gereden, zoals in Zandvoort. Razz

Over het Honda test circuit:

"The Tochigi Proving Ground is a unique comprehensive test course like no other in the world, able to accommodate
automobile and power product testing simultaneously. In addition to a high-speed circular track for engine endurance testing,
the facility includes straight, comprehensive, special, rough surface, winding, and motocross courses, to test
motorcycle and automobile performance such as braking and suspension.




Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: ma, 20 januari 2020 19:58]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Vorige onderwerp: Max in de media
Naar forum gaan: