Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2019 (29 November - 1 December)
Re: onderzoek FER [bericht #31714 is een antwoord op bericht #31710] zo, 01 december 2019 21:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
Berichten: 2247
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Bragging rights dus. We hadden maar 103 kg bij ons, net als jullie, en toch waren we snel, we zijn dus legaal geweest dit jaar. Er wordt toch alleen maar steeksproefsgewijs gecontroleerd.

Maar ja, betrapt! En veroordeeld nu. Tot een schijntje maar de veroordeling is daar.
 
Re: onderzoek FER [bericht #31715 is een antwoord op bericht #31714] zo, 01 december 2019 22:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1312
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op zo, 01 december 2019 21:53
Bragging rights dus. We hadden maar 103 kg bij ons, net als jullie, en toch waren we snel, we zijn dus legaal geweest dit jaar. Er wordt toch alleen maar steeksproefsgewijs gecontroleerd.

Maar ja, betrapt! En veroordeeld nu. Tot een schijntje maar de veroordeling is daar.
Ik denk dat dit incident los staat van het vals spelen na de zomerstop. Aangezien nogmaals, ze niet meer brandstof hadden dan mocht, was eigenlijk ook geen rede dat te verbergen.
 
Re: Albon....?...... [bericht #31716 is een antwoord op bericht #31712] zo, 01 december 2019 22:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment niet actief  duif
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik zou zo graag Alonso naast Verstappen willen zien rijden om die twee te vergelijken, maar dat gaat niet gebeuren.
Politiek gezien ook te giftig allemaal.


When nothing goes right, go left
 
Hamilton-Ferrari [bericht #31717 is een antwoord op bericht #31488] zo, 01 december 2019 22:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Berichten: 603
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Hebben jullie de persconferentie gezien? Lijkt mij duidelijk dat Hamilton wel degelijk met Ferrari aan het onderhandelen is. Hamilton wijst nadrukkelijk ook op de opties die Toto Wolf nu aan het overwegen is. Hamilton leek mij ook vrij ongemakkelijk met de vraag over een mogelijke overstap naat Ferrari.
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31718 is een antwoord op bericht #31717] zo, 01 december 2019 22:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 419
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik heb nog steeds het idee dat Mercedes verkocht gaat worden en ze alleen nog motoren gaan leveren na 2020.
 
Re: Albon....?...... [bericht #31719 is een antwoord op bericht #31712] zo, 01 december 2019 22:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment niet actief  Mulder
Berichten: 456
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dejavu01 schreef op zo, 01 december 2019 21:17
Albon valt mij toch wel weer wat tegen. Nu ook weer op 1.04 van de kop (46 sec achter Max met dezelfde strategie). Das toch eigenlijk te veel zou ik zeggen. Was er iets met de Honda? Max had namelijk ook zo zijn problemen. Ook voor Albon is Max denk ik gewoon een maatje te groot. En ja, ik weet wel dat die een rookie is.
Albon stopte veel te vroeg, geen idee of dat noodzaak was wegen slijtage of dat er een plan was..toen kwam hij vast te zitten in het treintje achter Hulkenberg toen de DRS niet werkte wat bottas, vettel en albon een seconde of 10-15 heeft gekost. Zonder dat was Bottas makkelijk 3e geworden ten koste van Charles.

Neemt niet weg dat Albon ook voor een Ferrari had moeten rijden vandaag..Max was veel sneller dus dat had Albon ook moet kunnen al was hij 0.5 langzamer

[Bijgewerkt op: zo, 01 december 2019 22:25]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31720 is een antwoord op bericht #31717] zo, 01 december 2019 22:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2803
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Dejavu01 schreef op zo, 01 december 2019 22:21
Hebben jullie de persconferentie gezien? Lijkt mij duidelijk dat Hamilton wel degelijk met Ferrari aan het onderhandelen is. Hamilton wijst nadrukkelijk ook op de opties die Toto Wolf nu aan het overwegen is. Hamilton leek mij ook vrij ongemakkelijk met de vraag over een mogelijke overstap naat Ferrari.




Honda
The Power of Dreams
 
Re: onderzoek FER [bericht #31721 is een antwoord op bericht #31715] zo, 01 december 2019 22:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment niet actief  kwibus
Berichten: 150
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

Hier op dit forum is het voor iedereen zo klaar als een klontje, Ferrari stinkt en heeft zeker na de zomer (maar wellicht zelfs al veel langer) lopen klooien met het brandstofsysteem. Het gekke is dat op andere sites men het niet in wil zien. Op reddit ving ik eerder vanavond een hele zooi down votes omdat ik er een opmerking over maakte. Hoe komt dat toch? Zijn wij hier nou zo slim, of zijn hun daar zo dom? Of toch de RB/Max bril? Nee, hun daar zijn dom, dat is het! Razz
Ik heb zin in volgend seizoen!


Honda the power of dreams!
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31722 is een antwoord op bericht #31718] zo, 01 december 2019 22:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment niet actief  bernuldi
Berichten: 456
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zerobyte schreef op zo, 01 december 2019 22:23
Ik heb nog steeds het idee dat Mercedes verkocht gaat worden en ze alleen nog motoren gaan leveren na 2020.
Puzzelstukjes vallen wel mooi samen dan:
Mercedes Benz kampt met tegenvallende resultaten, moet anderhalf miljard euro bezuinigen en ontslaat tot en met 2022 tienduizend mensen.
McLaren gaat vanaf 2021 met Mercedesmotoren rijden
Hamilton praat met Ferrari
Nieuwe reglementen vanaf 2021
Wolff praat openlijk over een mogelijk vertrek.
Aan Max wordt niet getrokken
Bottas verlengt met een jaar.

Ik denk dat je best wel eens gelijk kunt hebben. McLaren wordt defacto fabriekskteam, Hamilton gaat naar Ferrari en de plek van Mercedes wordt ingevuld door een F2team.



Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31723 is een antwoord op bericht #31722] zo, 01 december 2019 22:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment niet actief  Theo
Berichten: 186
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Droevig hoe hier weer naar Ferrari wordt gewezen als valsspelers. Kennelijk is het teveel moeite om de overtreding te begrijpen voor velen.

Hamilton: inderdaad, er wordt openlijk geflirt van beiden kanten! Leuk, maar Lewis speelt dit soort spellen graag mee natuurlijk. Gewaagd als ie daar z'n carrière wil afsluiten.

Max: geweldig resultaat. Je hoeft niet op elk circuit de beste te zijn, maar vandaag duidelijk het tweede team en P2 is dan heel netjes. Op een paar negatieve uitschieters na heeft ie een goed en constant seizoen gehad. Over het jaar gezien beter dan Ferrari, minder dan Mercedes.
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31724 is een antwoord op bericht #31723] zo, 01 december 2019 22:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Berichten: 825
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Theo schreef op zo, 01 december 2019 22:46
Droevig hoe hier weer naar Ferrari wordt gewezen als valsspelers. Kennelijk is het teveel moeite om de overtreding te begrijpen voor velen.

Nou vooruit dan, er zit iets heel erg fout in de Ferrari organisatie. Zoveel verkeerde beslissingen, foute opgave vandaag, rijders die elkaar van de baan rijden, afspraken die niet nagekomen worden etc gedurend dit seizoen. Het zou een professionele organisatie moeten zijn met goed betaalde teamleden. Echter, het lukt maar niet en ze kunnen er ook niets aan doen.
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31726 is een antwoord op bericht #31723] zo, 01 december 2019 23:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment niet actief  kwibus
Berichten: 150
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

Theo schreef op zo, 01 december 2019 22:46
Droevig hoe hier weer naar Ferrari wordt gewezen als valsspelers. Kennelijk is het teveel moeite om de overtreding te begrijpen voor velen.
Volgens mij begrijp jij de overtreding niet. Dat Ferrari heeft lopen kloten staat voor mij eigenlijk buiten kijf. Wouter poste een link naar het f1 technical forum waar iemand het mooi liet zien. Singapore, high downforce baan, Ferrari liep daar bocht na bocht weg en zelfs op rechte stukken extra snelheid. Dat kan alleen als je een bak meer vermogen hebt. Nadat andere teams zijn gaan klagen en de TD is dit in één klap weg. Geen poles meer, en in de race ook niet echt sterk meer, minder downforce en bandjes oproken. het is zo klaar als een klontje als je het mij vraagt.

Vandaag ging het er inderdaad niet over dat ze meer brandstof hadden dan toegestaan, maar meer dan opgegeven. Is het niet handig om minder op te geven dan je daadwerkelijk hebt als je van plan bent wat extra te gaan verbranden?
Het is in ieder geval wel weer typisch, al het hele seizoen gaat het over Ferrari en brandstof. Waar rook is is vuur!


Honda the power of dreams!

[Bijgewerkt op: zo, 01 december 2019 23:17]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31727 is een antwoord op bericht #31726] zo, 01 december 2019 23:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1312
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Ik kan niet voor Theo spreken, maar volgens mij bedoelt hij de overtreding vandaag in Abu Dhabi, niet het hele vals spelen verhaal van na de zomerstop.

En over wat jij zegt kwibus, klopt niet. Maakt niet uit hoeveel je verbrand in zo'n race, als je maar binnen 110kg blijft. Wat betreft het vals spelen dat is een ander verhaal.
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31728 is een antwoord op bericht #31727] zo, 01 december 2019 23:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment niet actief  kwibus
Berichten: 150
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

Als je op geeft dat je 80kg bij je hebt en er blijft 5 over aan het einde is dat een ander verhaal dan als je 100kg bij je had en er blijft 5 kg over. Daar doelde ik op.
Het is in ieder geval naar mijn mening tekenend dat er alweer iets is rondom Ferrari en brandstof.


Honda the power of dreams!
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31729 is een antwoord op bericht #31728] ma, 02 december 2019 01:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
Berichten: 2247
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Waarom weer iemand die anderen de maat moet nemen? Droevig. Weer zon veroordeling. Droevig wordt ik er van.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 01:05]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: onderzoek FER [bericht #31730 is een antwoord op bericht #31715] ma, 02 december 2019 01:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment niet actief  Singapore2008
Berichten: 134
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Jip schreef op zo, 01 december 2019 22:00
Sieper schreef op zo, 01 december 2019 21:53
Bragging rights dus. We hadden maar 103 kg bij ons, net als jullie, en toch waren we snel, we zijn dus legaal geweest dit jaar. Er wordt toch alleen maar steeksproefsgewijs gecontroleerd.

Maar ja, betrapt! En veroordeeld nu. Tot een schijntje maar de veroordeling is daar.
Ik denk dat dit incident los staat van het vals spelen na de zomerstop. Aangezien nogmaals, ze niet meer brandstof hadden dan mocht, was eigenlijk ook geen rede dat te verbergen.
Ik denk dat het er niet los van staat. De opgegeven hoeveelheid brandstof kan ook gebruikt worden om de metingen van de fuel flow meters te bevestigen. Ze meten de brandstof achteraf, weten hoeveel er in zat en je hebt het verbruik. Ferrari had bijna 5 kg meer mee dan ze zeiden en kunnen dan die 5 tijdens de race extra opbranden. Het is dat ze voor de race gewaarschuwd waren, zodat ze er zelf wel voor gezorgd hebben niet meer dan 105kg of wat is het te verstoken.
 
Re: onderzoek FER [bericht #31731 is een antwoord op bericht #31730] ma, 02 december 2019 02:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
Berichten: 2247
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ah ja, natuurlijk. Waren ze niet gecontroleerd geweest dan hadden ze vandaag de fuel flow meter weer bedonderd.

Maar dan lijkt het me geen kabel, die zal er nu niet meer naast liggen. Het gerucht gaat nu dat er iets in de brandstof zelf zit dat de meter beïnvloed.

Zou dan leclercs aankondiging gisteren "ik ga risico nemen" de FIA hebben geholpen om de steekproef eens op auto 16 te doen. Of is het puur geluk dat Ferrari nu betrapt is?
 
Re: onderzoek FER [bericht #31732 is een antwoord op bericht #31731] ma, 02 december 2019 02:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment niet actief  Neo33
Berichten: 351
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 02 december 2019 02:00
Ah ja, natuurlijk. Waren ze niet gecontroleerd geweest dan hadden ze vandaag de fuel flow meter weer bedonderd.

Maar dan lijkt het me geen kabel, die zal er nu niet meer naast liggen. Het gerucht gaat nu dat er iets in de brandstof zelf zit dat de meter beïnvloed.

Zou dan leclercs aankondiging gisteren "ik ga risico nemen" de FIA hebben geholpen om de steekproef eens op auto 16 te doen. Of is het puur geluk dat Ferrari nu betrapt is?
Het slaat eigenlijk helemaal nergens op!,... waarom vraag je je af. Alle waardes lagen nog altijd binnen de 110kg die je maximaal mag gebruiken. Waarom dan in godsnaam dit theater stuk opvoeren?

Ik heb het idee dat dit bewust is gedaan zodat officieel wordt aangetoond dat Ferrari de race kan uitrijden zonder de 110kg te overschrijden.

Tenzij het echt een eerlijke fout was (administratie fout, of een overijverige monteur die te veel brandstof in de tank heeft gedaan). Maar ik kan mij dat nauwelijks voorstellen in een wereldje waar tot op de micrometer en miliseconden wordt gewerkt.

Mijn vraag is vooral waarom, het slaat gewoon nergens op!. Was dit een eerlijke fout, of is gewoontediertje hier aan het werk geweest. Of probeert Ferrari simpelweg iedereen zand in de ogen te strooien.
 
Re: Over cheaters [bericht #31734 is een antwoord op bericht #31488] ma, 02 december 2019 09:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment niet actief  Emilio
Berichten: 127
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vond het verschil met Mercedes dit weekende best wel groot!

Qualifying : 1:34.779 vs 1:35.139 (verschil van 0.360 sec)

Ronde 2 - 20: Gemiddeld 0,533 Sec verschil.
https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1038&graf=3&dr1=Max%20Verstappen&dr2=Lewis%20Hamilton

De Honda PU, die blijkbaar nog steeds 'lag' problemen heeft. Ik geloof dat de Honda PU nog lang niet gelijk aan de Mercedes PU is. Heb al een tijdje geleden gezegd dat de Mercedes PU naar mijn mening nog 'reserve capaciteit' over heeft, en zij de PU in de 2e helft van het seizoen een beetje terug draaien!

En dan dat rondje nummer 53 van Hamilton, daar perst hij er even een 1:39.283 uit op 27 ronden oude banden!

Ik moet het volgend jaar nog eens eerst zien dat Honda gelijk zou zijn aan Mercedes.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 09:16]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Over cheaters [bericht #31736 is een antwoord op bericht #31734] ma, 02 december 2019 10:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment niet actief  CF230
Berichten: 110
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Emilio schreef op ma, 02 december 2019 09:15
Ik vond het verschil met Mercedes dit weekende best wel groot!

Qualifying : 1:34.779 vs 1:35.139 (verschil van 0.360 sec)

Ronde 2 - 20: Gemiddeld 0,533 Sec verschil.
https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1038&graf=3&dr1=Max%20Verstappen&dr2=Lewis%20Hamilton

De Honda PU, die blijkbaar nog steeds 'lag' problemen heeft. Ik geloof dat de Honda PU nog lang niet gelijk aan de Mercedes PU is. Heb al een tijdje geleden gezegd dat de Mercedes PU naar mijn mening nog 'reserve capaciteit' over heeft, en zij de PU in de 2e helft van het seizoen een beetje terug draaien!

En dan dat rondje nummer 53 van Hamilton, daar perst hij er even een 1:39.283 uit op 27 ronden oude banden!

Ik moet het volgend jaar nog eens eerst zien dat Honda gelijk zou zijn aan Mercedes.
Denk dat het verschil in de kwali in werkelijkheid iets kleiner was, want Max maakte een foutje in sector 2. Dit kostte misschien 1/10 sec. In ieder geval zat Max er veel dichterbij dan in de Renault-tijd.

De mindere racepace komt denk ik doordat Hamilton lekker gas kon geven in de vrije lucht en Max misschien toch wat last had van Leclerc. Verder is dit, gezien de historie, een echte MERC-baan.

Denk ook dat RBR-Honda echt nog wel een flinke stap moet maken om MERC te kunnen aanvallen, maar het ziet er hoopvoller uit dan afgelopen seizoenen.
 
Re: Conclusies seizoen 2019 [bericht #31738 is een antwoord op bericht #31488] ma, 02 december 2019 11:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment niet actief  Sport
Berichten: 323
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Bij Ferrari camoufleren ze wel een waterleiding als extra brandstof opslag.

Honda blijft Honda. Cool
Naar mijn gevoel hebben ze qua settings alle senarios dit seizoen doorgelopen.
Max blijkt over een uitermate goed gevoel te beschikken als er ook maar iets ergens in zijn auto veranderd.
Is kundig om er omheen te werken, dit zonder er schijnbaar echt tijdverlies mee te hebben, terwijl RB/Honda een oplossing zoekt en vind.

Volgend jaar verwacht ik een beetje meer van hetzelfde, maar zal de top 6 wat vaker van plaats wisselen.

Ik zit meer op 2021 te wachten..... drive
 
Re: onderzoek FER [bericht #31740 is een antwoord op bericht #31706] ma, 02 december 2019 11:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:

Welke straf had Ferrari dan moeten krijgen? De auto was nog legaal, ze zaten namelijk nog steeds binnen de 110kg, ze hadden dus niet 'te veel brandstof'

Niet te geloven he... niet illegaal? Laat me niet lachen! Dit is wel het toppunt en de wereld op zijn kop.
Wat een wonderbaarlijke conclusie toch weer en de aarde is plat zeker? Ze krijgen 50.000 euro boete van een zeer behoudende organisatie als de FIA en nog roepen dat ze niet illegaal zijn? Als de FIA ze niet had betrapt waren ze illegaal aan de race begonnen....

Ze hebben niet voldaan aan de bestaande regelgeving, ze hebben een "marge" gecreeerd van 5 kilo. Ze hebben de boel weer willens en wetens willen bedonderen. Kijk maar FIA, we gebruiken toch niet te veel... had men achteraf kunnen zeggen.
Ferrari heeft weer eens gesjoemeld, met voorbedachte rade notabene! Ze dachten even hun gelijk te kunnen halen (na het valsspel) en niet geheel ontoevallig bij de auto Leclerc. De enige terechte straf was diskwalificatie geweest en uitsluiting van de volgende race. Maar ja het is Fiarrari... bij een volgende overtreding uitsluiting van 3 races. Enz.
Zo zouden ze dat moeten doen met deze sjoemelaars. Dit heeft niets maar dan ook niets sport of innnovatie te maken, dit is de sport opzettelijk schade toebrengen.

Een boete van 50.000 lacht men om natuurlijk. Voor 50.000 wil iedeer team wel eens een gokje wagen nietwaar?
Dit is net zo wonderbaarlijk alsdat de FIA dit besluit pas na de race (en in alle luwte) heeft willen nemen.
Net zo wonderbaarlijk als dat de FIA besluit een tweede brandstof sensor te verplichten voor 2020.
Het ligt er zo enorm dik bovenop. Sommigen hier op dit forum willen het (tegen beter weten in) niet zien, dat is hun goed recht, dat mag allemaal gelukkig. Geeft ook niet, want langzaam maar zeker komt dit vanzelf goed, mensen zijn niet gek he!
Typisch gevalletje Kop in het zand, maar het zand beging langzaam maar zeker op te geraken, net als het geduld van de FOM. lol


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31741 is een antwoord op bericht #31723] ma, 02 december 2019 12:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:

Droevig hoe hier weer naar Ferrari wordt gewezen als valsspelers. Kennelijk is het teveel moeite om de overtreding te begrijpen voor velen.
Ja dat is zeker droevig, ben ik volledig met je eens. We zouden bijna medelijden krijgen met dit mooie team. De uitvinders van de Fuel boost, een tot voorkort door de FIA gedoogde brandstof injectie methode, die op de momenten dat het nodig is en volledig naar eigen inzicht in te schakelen, kortstondig voor extra power (maar ook ongeoorloofd verbuik) zorgt.
Maar gelukkig hebben we een onpartijdige FIA die voor de F1 sport staat en bij de minste of geringste verdenking meteen proactief aan de slag gaat om het ongelijk te bewijzen of juist eventuele onregelmatigheden bloot wil leggen.

Kennelijk is het ook teveel moeite voor velen om eens een paar echte journalistieke sites te bezoeken en eens een ander geluid te lezen dan wat we allemaal kunnen lezen op de mainstream media. De mainstream sites die allemaal gefundeerd verslag doen en de hele dag allemaal dezelfde berichten roeptoetteren... (enkele uitzonderingen daargelaten!)

Ben zelf dan ook van mening, dat we een team niet moeten veroordelen voordat het tegendeel bewezen is en gelukkig zijn de meeste op dit forum daarin ook zeer terughoudend (eigenlijk beetje hetzelfde als de FIA).
Nu ben ik zelf wel een aantal maanden geleden al tot de conclusie gekomen dat dit rode team wel degelijk valsspel speelt en daarin ook nog de Huidige FIA aan haar zijde vind. Dit gaat ver terug, zelfs al tot voor dit seizoen. (Maar dit is hier al zo vaak geschreven en ik wil dit ook niet eindeloos herhalen dat staat zo arrogant.)

Dus denk wat je denkt, geloof wat je wilt geloven, maar laat anderen ook vrij om hun mening te ventileren zonder hen te beschuldigen van het feit dat ze de overtreding niet begrijpen. veel mensen op dit forum zijn al drie stappen verder.
Oww ja, ook achteraf dus we schieten er nu niets mee op, maar dit was allemaal niet voorgevallen als we Charlie Whiting nog in ons midden hadden gehad.



-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 12:13]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Over cheaters [bericht #31742 is een antwoord op bericht #31488] ma, 02 december 2019 12:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2803
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Theo schreef op zo, 01 december 2019 23:07
Sieper schreef op ma, 02 december 2019 06:48
Nu kunnen we met zekerheid zeggen dat ze vals speelden.
Naja, ze zijn berispt om de onjuiste hoeveelheid brandstof die was opgegeven, die verder wel binnen de reglementen was. Waar rook is, is vuur, maar voorlopig kan dit nog steeds een administratieve fout zijn. Ik geloof niet dat Ferrari officieel (dus door de FIA) al eens beticht van valsspelen is (behalve door 80% van de mensen op dit forum natuurlijk).

Ferrari heeft de verkeerde hoeveelheid brandstof doorgegeven. Het gaat om maar liefst 4,88 kg. Dat is geen vergissing maar liegen.

De vraag is waarom ??
Opvallend is ook dat er iets ontbreekt aan het officiële FIA document, waarin de straf staat.
We hebben bijna 3 uur moeten wachten, omdat Ferrari mocht uitleggen, waarom er een verschil was.
Normaal gesproken staat het tegen woord/uitleg/mening van het team/rijder in dit document. Er staat niets, helemaal niets!
Alleen dat er een verschil was van 4,88 kg. Ook staat er niet of ze wel of niet over de grens zin gegaan van de max hoeveelheid,
want als dat wel zo was had er immers een DSQ moeten volgen. Dit klopt gewoon niet. Men hoopt dat dit in 2020 gewoon overgewaaid is.


Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 12:57]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Over cheaters [bericht #31745 is een antwoord op bericht #31742] ma, 02 december 2019 14:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment niet actief  ForzaOlanda
Berichten: 200
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

bijna 5kg verschil. wat is er gebeurd?

zijn ze vergeten, de geheime tank van 5 kg erbij op te tellen. Puke

hoe Leclerc aan Max voorbij ging, leek wel weer een boost momentje.

het stinkt aan alle kanten. Hopelijk heeft Max er geen last van in 2020.
 
Re: Over cheaters [bericht #31746 is een antwoord op bericht #31745] ma, 02 december 2019 17:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:
zijn ze vergeten, de geheime tank van 5 kg erbij op te tellen
Precies dat schoot ook even door mijn hoofd, ze waren bij Ferrari zo gewend geraakt aan die "5 Kilo marge" werd een automatisme om die niet op te geven...

(Ook in de toekomst die pitstops maar eens scherp in de gaten houden. Hoeveel liter zouden ze er ongeziens bij kunnen proppen in 2,5 seconden ;-)




-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 17:07]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: onderzoek FER [bericht #31747 is een antwoord op bericht #31740] ma, 02 december 2019 17:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1312
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Apex, je kan veel roepen over de FIA en hoe corrupt ze wel niet zijn, maar dat veranderd nog helemaal niks.
Je diskwalificeert alleen maar een auto, als de auto illegaal is. Dat betekent dat een auto niet voldoet aan het technische reglement. In dit geval was er niet een overtreding van het technische reglement, maar het sport reglement. Dit omdat Ferrari een Technical Directive overtrad, waarin stond dat de teams voor de race moesten doorgeven hoeveel brandstof ze zouden gebruiken en dat dit steekproefsgewijs gecontroleerd ging worden. Ferrari had 4.88kg meer in de auto gedaan, dan dat ze hadden opgegeven bij de FIA. Dat is dus een overtreding van het TD, maar niet het technische reglement, omdat de auto nog steeds legaal was omdat ze nog binnen de 110kg zaten. Je kan een auto daarvoor niet diskwalificeren.
 
Re: onderzoek FER [bericht #31749 is een antwoord op bericht #31747] ma, 02 december 2019 17:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Je slaat de spijker op zijn kop! Dat is nu juist het probleem Jip, de FIA maakt de regeltjes en past ze ook nog eens selectief toe, alleen als het hen (lees bepaalde connecties) goed uit komt. Dat heet in Nederlandse termen: Corrupt en meten met twee maten!
Ze creeren hun eigen werkelijkheid door bepaalde feiten achterwege te laten, andere feiten juist incompleet of te laat te brengen of de schijn wekken dat ze er iets aan doen, maar tegelijkertijd zo passief zijn als een betonblok.

Transparantie! Dat woord zou juist bij een controlerende instantie als de FIA boven in het vaandel moeten staan... maar helaas dat kennen ze niet. Er bestaat een bepaalde "rode"cultuur binnen de FIA (niet bij iedereen) en het verontrustende is dat men het zelf nog normaal vind ook, dat is het gevaarlijke. Als het over Ferrari gaat binnen de FIA zijn de eerst zo vanzelfsprekende regels plotseling niet meer zo vanzelfsprekend.... let op, ik zeg niet dat de hele FIA currupt is, maar de mensen handelen anders in bepaalde gevallen en dat zou zomaar nog eens ten gevolge van angst kunnen zijn (druk van bovenaf). Geloof me, tegen een corrupte organisatie is het moeilijk vechten, als je altijd aan het kortste eind trekt, omdat je auto niet rood maar blauw is dan zal het heel moeilijk worden. Er komen nog lijken uit de kast daar, dat is voor mij zeker, hoe eerder hoe beter. Maar of dat voor Max en Redbull nog op tijd zal zijn....

Max trekken ze direct van het podium als het moet, Renault diskwalificeren ze nog in dezelfde week, inclusief punten aftrek, maar 5KG marge bij Ferrari (specifieker Leclerc) behandelen we heeeeel laat na de wedstrijd, liefst als alle media al weg is.
Weet je, we geven Ferrari eerst 2 races de tijd om hun Brandstof systeem aan te passen en daarna nemen we (voor de buhne) de boel in beslag... Jongens, deze FIA regisseerd de F1. Als dit niet verandert hebben we volgend jaar geen concurrentie nodig, dit kost Max de titel als we niet oppassen.

Sjoemelen met 5 KG brandstof marge doet Ferarri niet voor niets en nogmaals, als de FIA ze niet had gecontroleerd, waren ze illegaal aan de race begonnen! Dat mag niet, toch!!! Ongeacht welke regel en/of welke directive ze overtraden, ze hebben gewoon 5 KG willen witwassen en ze maken de Sport kappot. Men wil Max helemaal niet zien winnen, Leclerc moet daar staan, dat is de nieuwe Max (in hun ogen).





-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 17:44]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: onderzoek FER [bericht #31750 is een antwoord op bericht #31749] ma, 02 december 2019 17:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1312
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Apex33 schreef op ma, 02 december 2019 17:40
Sjoemelen met 5 KG brandstof marge doet Ferarri niet voor niets en nogmaals, als de FIA ze niet had gecontroleerd, waren ze illegaal aan de race begonnen! Dat mag niet, toch!!! Ongeacht welke regel en/of welke directive ze overtraden, ze hebben gewoon 5 KG willen witwassen en ze maken de Sport kappot. Men wil Max helemaal niet zien winnen, Leclerc moet daar staan, dat is de nieuwe Max (in hun ogen).
Het eerst stuk laat ik achter weten, dat is namelijk irrelevant en heeft meer met je eigen mening te maken dan het incident, prima.

Lees je wel het stukje wat ik had gestuurd. Ze zijn helemaal niet illegaal aan de race begonnen, en trouwens, die 4.88kg zat gewoon nog in de wagen en tis niet als ze niet waren gecontroleerd dat het dan niet gebeurd was. Maar nogmaals, ze waren NIET illegaal. Je bent namelijk pas illegaal, als je maar dan 110kg in je wagen hebt zitten. Bij hun was het anders, zij hadden MEER brandstof in hun wagen zitten dan dat ze hadden opgegeven. Bijvoorbeeld, ze geven bij de FIA op dat ze 100kg aan brandstof gebruiken in de race, maar vervolgens zat er 104,88kg in. Dat is nog steeds legaal, omdat het onder de 110kg zit. Het was dus een fout van het sport reglement, niet het technische reglement.
 
Re: onderzoek FER [bericht #31751 is een antwoord op bericht #31747] ma, 02 december 2019 17:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Berichten: 535
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Ze m9gen 110kg per uur verstoken. Hoe kun je dan anderhalf uur rijden in een race als je niet meer mee zou mogen nemen? Paar foute aannames dus hier op t forum. Verder mag je meenemen wat je aangeeft, doe je dat niet, dan krijg je een boete. Goed om te weten voor alle andere teams dan Ferrari, je krijgt alleen een boete als je anders meeneemt dan dat je aangeeft.

Voor mij is dat reden tot nader onderzowk van de gehele bolide, maar het is Ferrari, dus dan hoeft het niet.


Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Over cheaters [bericht #31752 is een antwoord op bericht #31746] ma, 02 december 2019 17:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Berichten: 535
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Geen enkele, er mag geen benzine in de pitstraat staan, dat kun je in 2,5 seconden nooit zonder hoge druk voor elkaar keijgen en dat vergt teveel opvallende appararuur.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: onderzoek FER [bericht #31753 is een antwoord op bericht #31750] ma, 02 december 2019 18:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:
Het was dus een fout van het sport reglement, niet het technische reglement.
Wel, ik heb nu juist het gevoel dat je niet leest wat ik schrijf, maar daar wel weer een antwoord op dicht. Je kunt 100x keer herhalen dat ze niet illegaal aan de race zijn begonnen, ik begrijp je standpunt wel hoor ;-) (dat kun je overigens ook niet staven, maar daar wil ik nog wel in meegaan, zeker gezien de resultaten van Ferrari de laatste race)

Probeer nu juist uit te leggen dat dit regelement (waar je zo aan vastklampt) juist helemaal niet relevant is, als de organisatie die deze moet handhaven niet te vertouwen is of met twee maten meet. Ik zou zeggen, probeer daar nu eens boven te staan en de algehele situatie te overzien. Dit had Redbull eens moeten gebeuren! Ferrari heeft willens en wetens en bij hun volle verstand een poging gedaan 5 KG wit te wassen, is dat op zich al niet erg genoeg om eens even één race aan de kant te blijven staan? Jawel toch!

Maar jou mening mag je hebben, dat is prima en die wil ik ook nog wel respecteren als je daarbij geholpen bent.
Wel doen mij dit soort van reacties altijd denken aan wat Jan Lammers laatst nog zei in een interview inzake de 'milieu-oppositie' betrokken bij de herinrichting van Zandvoort, namelijk:

<Quote Jan Lammers>
"De tegenstanders waarmee we te maken hebben, zijn in principe tegen", zegt Lammers. "Of iets echt is of niet, het kan ze niet schelen. Ze zijn gewoon tegen alles wat je zegt."

<einde Quote Jan>


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 18:21]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: onderzoek FER [bericht #31755 is een antwoord op bericht #31753] ma, 02 december 2019 18:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1312
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Ahh oke, maar dan komt het dus terug op jouw mening over de FIA. Daar kan ik moeilijk over discussiëren, dat is gewoon jouw mening. Gelukkig begrijp je wel waarom deze straf werd gegeven. Er zijn genoeg Nederlandse journalisten die maar wat lullen.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 18:28]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: onderzoek FER [bericht #31756 is een antwoord op bericht #31755] ma, 02 december 2019 19:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Nee Jip, beide beweringen zijn onjuist. Wat is dat toch? Het is niet alleen mijn mening over de FIA, het zijn feiten die de hele Wereld ziet, enkelen uitgezonderd, die willen het niet zien. Dus samengeval vind jij het wel prima zoals de FIA handeld, mag ik die conclusie trekken. Onder het mom van "zo is het altijd al geweest en hoort nu eenmaal bij de F1.."

We zijn het notabene eens over de Nederlandse journalisten die maar wat schrijven, wetende dat er veel ook pas zijn gaan schrijven over de F1 sinds Max zijn toetreding tot deze klasse. Er zijn er zelfs bij die nog nooit een F1 race van dichtbij hebben gezien.
Maar ook dat geeft niet. Mainstream media moet er ook zijn.


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 19:14]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: onderzoek FER [bericht #31757 is een antwoord op bericht #31756] ma, 02 december 2019 19:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1312
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Apex33 schreef op ma, 02 december 2019 19:05
Nee Jip, beide beweringen zijn onjuist. Wat is dat toch? Het is niet alleen mijn mening over de FIA, het zijn feiten die de hele Wereld ziet, enkelen uitgezonderd, die willen het niet zien. Dus samengeval vind jij het wel prima zoals de FIA handeld, mag ik die conclusie trekken. Onder het mom van "zo is het altijd al geweest en hoort nu eenmaal bij de F1.."

We zijn het notabene eens over de Nederlandse journalisten die maar wat schrijven, wetende dat er veel ook pas zijn gaan schrijven over de F1 sinds Max zijn toetreding tot deze klasse. Er zijn er zelfs bij die nog nooit een F1 race van dichtbij hebben gezien.
Maar ook dat geeft niet. Mainstream media moet er ook zijn.
Laten we niet weer terugvallen in onze oude discussie, daar komt geen end aan. Ik weet jouw mening, jij weet mijn mening. Smile

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 19:15]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: onderzoek FER [bericht #31758 is een antwoord op bericht #31757] ma, 02 december 2019 19:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:
Laten we niet weer terugvallen in onze oude discussie, daar komt geen end aan. Ik weet jouw mening, jij weet mijn mening.
Dat lijkt me in dit geval zeer verstandig. Maar noem dan niet telkens de naam Apex in je reacties, dat geeft mij weer het gevoel dat ik moet reageren.



-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.
 
Re: Over cheaters [bericht #31759 is een antwoord op bericht #31752] ma, 02 december 2019 19:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:
Geen enkele, er mag geen benzine in de pitstraat staan, dat kun je in 2,5 seconden nooit
Correct, die laatste zin was ook ironie (Had er een smiley icoontje achter moeten plakken dan was dat beter begrepen).

Toch zeg ik, hou die boys in de gaten, ik zie ze er nog voor aan dat ze brandstof bij vullen via de wheel guns.. ( lol !)


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 19:36]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: onderzoek FER [bericht #31760 is een antwoord op bericht #31758] ma, 02 december 2019 19:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1312
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Apex33 schreef op ma, 02 december 2019 19:30
Citaat:
Laten we niet weer terugvallen in onze oude discussie, daar komt geen end aan. Ik weet jouw mening, jij weet mijn mening.
Dat lijkt me in dit geval zeer verstandig. Maar noem dan niet telkens de naam Apex in je reacties, dat geeft mij weer het gevoel dat ik moet reageren.

Als ik Apex noem, reageer ik op jouw bericht maar gaat vaak over iets anders dan dat. Zoals vandaag over het incident van Ferrari gister. Smile
 
Re: Over cheaters [bericht #31761 is een antwoord op bericht #31742] ma, 02 december 2019 19:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:
Normaal gesproken staat het tegen woord/uitleg/mening van het team/rijder in dit document. Er staat niets, helemaal niets!
Alleen dat er een verschil was van 4,88 kg. Ook staat er niet of ze wel of niet over de grens zin gegaan van de max hoeveelheid,
Zeg niets over dit propere besluit, om maar vooral niet de indruk te laten onstaan dat ik de FIA een onbetrouwbare organisatie vind. lol lol

Maar ook dit geeft wel weer aan dat er andere machten aan het werk zijn. Als het over Veto-Ferrari gaat zijn de gelederen gesloten, zit alles pot-dicht en gaat de communicatie op stand 0,1 (men zegt eigenlijk niets meerdan hoog nodig en dat is eigenlijk al te veel.). De bekende sluier! Stel dat Ferrari negatief in het nieuws komt? Stel...
Max had wel de ballen om man en paard te noemen. Toen was er ook direct beweging in de tent, als door een wesp gestoken kwam Binotto in actie en ging direct na de race nog verhaal halen bij Horner. De rest is historie en we hebben Ferrari niet neer terug gezien.



-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 19:51]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Over cheaters - Podcast [bericht #31762 is een antwoord op bericht #31761] ma, 02 december 2019 20:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Voor wie niet kijken wil, maar wel luisteren;

PODCAST: F1-podcast: "Ferrari wordt door de FIA de hand boven het hoofd gehouden"

https:// racingnews365.nl/f1-podcast-ferrari-wordt-door-de-fia-de-han d-boven-het-hoofd-gehouden


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 20:40]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Over cheaters - Podcast [bericht #31763 is een antwoord op bericht #31762] ma, 02 december 2019 20:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Kwam nog een oud bericht uit 2009 tegen, maar gezien de huidige situatie nog steeds actueel;
Dit snakt naar aanpassing van de FIA statuten.



Ron Dennis: "Oud-teambaas als FIA-president is ongepast"

bron:GPtoday.net

McLaren-teambaas Ron Dennis is van mening dat een eventuele opvolger van Max Mosley, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, geen banden met een van de Formule 1-teams mag hebben. Dat betekent dus geen ex-teambazen of voormalig technisch directeuren. Dennis in F1 Racing: "Ik vind echt dat iemand die hoog bij een van de teams heeft gewerkt, nooit een hoge positie bij de FIA mag bekleden."

De op 1 maart als teambaas stoppende Engelsman reageerde daarmee op de vraag of hij zichzelf ooit als FIA-president zou zien. "Iedereen die een leidende positie bij een bedrijf invult moet ademen, slapen en leven voor dat merk. Ik denk dan ook dat ik, hoe gedisciplineerd ik mezelf ook vind, niet geheel onpartijdig tegenover alle teams zou kunnen staan. Ik denk niet dat het FIA-voorzitterschap mogelijk is voor iemand die een team heeft gerund en ik zou het ook ongepast vinden."

"Als je mij verwondt, dan bloed ik McLaren, maar het gaat nog verder dan dat. Het DNA van McLaren zit in mij en ik zit in het DNA van McLaren. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit mijn gedachten dusdanig kan herschikken dat ik in een andere omgeving in de Formule 1 zou kunnen functioneren. Zo simpel is het."


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 december 2019 20:51]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: onderzoek FER [bericht #31764 is een antwoord op bericht #31760] ma, 02 december 2019 21:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment niet actief  Sport
Berichten: 323
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik ben het zowel met Apex33 als Jip eens.
Ze overtraden niets, maar zijn wel bezig om het te overtreden.

die paar kilo zou genoeg zijn geweest om max en of lewis te verschalken in de eerste ronde.
Doch Max is een ander kaliber, die pakt bij de eerste beste kans zijn plek terug.
Charles probeerde het nog, maar het lukte niet, volgens mij stuurde die nog opzettelijk tegen max rechter voorwiel, uitermate gefrustreerd gedrag.

Zou charles voorop gereden hebben in schone lucht, dan zou die in spaarmode kunnen gaan, dat ging nu niet meer, en men raakte hopeloos achterop.
Daarbij ook nog eens banden die niet meewerken, en de brandstof is niet eens het probleem meer.

Klein truukje van ferrari wat uiteindelijk niet werkte.
Maar het hele F1 gebeuren heeft hierdoor een nare nasmaak gekregen.
al met al zal het in de einduitslag niks hebben uitgemaakt qua stand,
 
Re: onderzoek FER [bericht #31765 is een antwoord op bericht #31764] ma, 02 december 2019 21:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
Berichten: 2247
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Nee, maar denk eens aan al die poles en overwinningen waarom Max had kunnen knokken. Bovendien heeft Charles zijn naam nu gevestigd. Niet dat hij niet goed is of zo maar dit is allemaal rechtstreeks ten koste van met name Max geweest. En dan nog Silverstone en Japan. Bedankt Ferrari.

Ik denk dat Max Bottas misschien nog had kunnen pakken. Nu iig P3, dat is iig een heel mooi resultaat. Om na zon halfjaar waarin Ferrari ineens...toch Ferrari de baas te zijn. Dat zegt heel veel.
 
Re: Over cheaters [bericht #31766 is een antwoord op bericht #31736] ma, 02 december 2019 22:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment niet actief  Theo
Berichten: 186
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

CF230 schreef op ma, 02 december 2019 20:23


Denk ook dat RBR-Honda echt nog wel een flinke stap moet maken om MERC te kunnen aanvallen, maar het ziet er hoopvoller uit dan afgelopen seizoenen.
RB ontwerpt traditioneel een auto met veel grip voor en een hoge rake, waardoor ze op de krappe banen vaak goed voor de dag komen. De laatste jaren compenseerde dit concept de mindere motor ook.

Mercedes ontwerpt traditioneel een all-round auto, met veel grip aan de achterkant. Met genoeg downforce komen ze nog steeds goed door de bochten, maar een concept dat vooral op all-round banen goed tot z'n recht komt. Lange rechte stukken en een paar krappe bochten, zoals Abu Dhabi. Merc staat daar sinds 2014 op pole en p2 en wint elk jaar.

Ik gok dat RB meer richting Mercedes concept gaat volgend jaar nu de Honda motor zo dicht bij de Mercedes zit.
 
Re: Over cheaters [bericht #31767 is een antwoord op bericht #31766] ma, 02 december 2019 22:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
Berichten: 2247
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dat denk ik ook. Volgens mij hintte Horner daar ook op toen het allemaal nogal tegen voel zo,1/3 het seizoen in.
 
Re: Over cheaters [bericht #31770 is een antwoord op bericht #31767] di, 03 december 2019 09:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment niet actief  CF230
Berichten: 110
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Laten we hopen dat dat dan gaat werken. Met het huidige concept zitten ze er ook al dichtbij. Nu overstappen naar een nieuw concept waar je minder ervaring mee hebt is tricky, maar kan aan de andere kant ook enorm goed uitpakken als daarmee de nadelen van de huidige voorvleugel beter worden gecompenseerd. Spannend!!
 
Pitstop [bericht #31771 is een antwoord op bericht #31770] di, 03 december 2019 11:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment niet actief  SuperKuup
Berichten: 54
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Het viel mij op dat tijdens een pitstop de MERC 3 seconden sneller er over doen om van bandjes te wisselen en door de hele pitstraat te rijden.
Hamilton 22.1 sec en Verstappen in 25.1 sec. Terwijl Max zijn banden wissel 1 sec. sneller ging dan Lewis! Max 2.2 sec en Lewis 3.3 sec. Volgens de tv beelden.

Ook Bottas deed er 22.1 sec. erover.

Ik zie op https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1038&a mp;graf=3&dr1=Lewis%20Hamilton&dr2=Max%20Verstappen
Dat Max wel sneller was door de hele pitstraat en bandjes wissel. Vreemd.
 
Re: Pitstop [bericht #31773 is een antwoord op bericht #31771] di, 03 december 2019 12:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment niet actief  Singapore2008
Berichten: 134
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

SuperKuup schreef op di, 03 december 2019 11:54
Het viel mij op dat tijdens een pitstop de MERC 3 seconden sneller er over doen om van bandjes te wisselen en door de hele pitstraat te rijden.
Hamilton 22.1 sec en Verstappen in 25.1 sec. Terwijl Max zijn banden wissel 1 sec. sneller ging dan Lewis! Max 2.2 sec en Lewis 3.3 sec. Volgens de tv beelden.

Ook Bottas deed er 22.1 sec. erover.

Ik zie op https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1038&a mp;a mp;graf=3&dr1=Lewis%20Hamilton&dr2=Max%20Verstappen
Dat Max wel sneller was door de hele pitstraat en bandjes wissel. Vreemd.
Dat was mij tijdens de race ook al opgevallen, maar ik dacht en denk dat die meting van 25.1 gewoon niet goed was.
 
Re: Pitstop [bericht #31774 is een antwoord op bericht #31771] di, 03 december 2019 12:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
Berichten: 2247
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

denk dat de graphics bij de tv beelden verkeerd waren idd. RBR/Max waren sneller met de pitstop.

De enige andere verklaring zou nog kunnen zijn dat Max 50 door de pit heeft gereden en Mercedes 80 of zo. Maar dat zou een idiote fout zijn van RBR (of Merc). Denk dat die graphics gewoon fout waren.
 
Re: onderzoek FER [bericht #31775 is een antwoord op bericht #31765] di, 03 december 2019 12:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment niet actief  Singapore2008
Berichten: 134
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 02 december 2019 21:31
Nee, maar denk eens aan al die poles en overwinningen waarom Max had kunnen knokken. Bovendien heeft Charles zijn naam nu gevestigd. Niet dat hij niet goed is of zo maar dit is allemaal rechtstreeks ten koste van met name Max geweest. En dan nog Silverstone en Japan. Bedankt Ferrari.

Ik denk dat Max Bottas misschien nog had kunnen pakken. Nu iig P3, dat is iig een heel mooi resultaat. Om na zon halfjaar waarin Ferrari ineens...toch Ferrari de baas te zijn. Dat zegt heel veel.
Ook Bottas is in de tweede helft vaak net achter 1 of 2 Ferrari's geeindigd. Als ik snel scan denk ik dat Bottas misschien nog wel meer nadeel heeft gehad van de Ferraris. Al weet ik niet hoe en of je de race in Japan daarin mee moet nemen. Vettel had daar nooit zo'n actie kunnen doen zonder die extra power.

Maar ik blijf er toch ook een naar gevoel aan over houden.
 
Testdag 1 zit erop. [bericht #31777 is een antwoord op bericht #31488] di, 03 december 2019 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2803
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Max heeft zich uitgeleefd zo te zien. Smile

https://pbs.twimg.com/media/EK3oBtkWwAgS-43?format=jpg&name=small


Honda
The Power of Dreams
 
Re: Pitstop [bericht #31778 is een antwoord op bericht #31771] di, 03 december 2019 15:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment niet actief  bernuldi
Berichten: 456
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

SuperKuup schreef op di, 03 december 2019 11:54
Het viel mij op dat tijdens een pitstop de MERC 3 seconden sneller er over doen om van bandjes te wisselen en door de hele pitstraat te rijden.
Hamilton 22.1 sec en Verstappen in 25.1 sec. Terwijl Max zijn banden wissel 1 sec. sneller ging dan Lewis! Max 2.2 sec en Lewis 3.3 sec. Volgens de tv beelden.

Ook Bottas deed er 22.1 sec. erover.

Ik zie op https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1038&a mp;a mp;graf=3&dr1=Lewis%20Hamilton&dr2=Max%20Verstappen
Dat Max wel sneller was door de hele pitstraat en bandjes wissel. Vreemd.
Die meting was fout, er stond ook geen tijd bij van de pitstop herinner ik me. Klok liep gewoon te lang door.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Testdag 1 zit erop. [bericht #31780 is een antwoord op bericht #31777] di, 03 december 2019 18:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment niet actief  SpeeDirk
Berichten: 308
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

!53 ronden om tureluurs van te worden... en toen was er een biertje Cheers

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Over cheaters [bericht #31787 is een antwoord op bericht #31770] wo, 04 december 2019 15:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment niet actief  raymondwitvoet
Berichten: 178
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Michael Schmidt van AMuS is helder in zijn blog. Het is een fout signaal van de FIA en Leclerc had een DSQ moeten krijgen.... https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/schmidts-f1-blo g-gp-abu-dhabi-2019-ferrari-benzin/

Einfach Kurven Machen
 
Testdag 2 zit erop. [bericht #31789 is een antwoord op bericht #31780] wo, 04 december 2019 16:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2803
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Testdag 2

>>>> "De banden zijn er niet echt beter op geworden, maar wel anders," vergelijkt Grosjean het nieuwe Pirelli-rubber met de sessie in Austin.
"In veel opzichten zijn ze veranderd. Er zijn dingen die verbetert zijn, maar ook punten waarop de boel verslechterd is,"
vat Romain Grosjean zijn ervaring na de eerste testdag (136 ronden) samen.
"Er treedt een slijtageprobleem op wanneer er iemand voor je rijdt en dat is nog steeds niet verholpen."
"We rijden nu met een lagere bandenspanning en je ziet wel dat dat helpt. De banden worden nu niet opgeblazen
alsof het ballonnen zijn, maar om nou te zeggen dat dit de banden zijn waar we van dromen? Nee."

>>>>"Giovinazzi has only tried C3s so far but says 2020 spec slower and has more deg.
"Not one positive thing so far." Will try other compounds this afternoon."

>>>> Valtteri Bottas spoke through social media and showed displeasure on the tyres as well.
"Just the tyres were tested," he said. "I had to say it felt that nothing better would have been found from these new tyres.

>>>> Chris Medland @ChrisMedlandF1

3.54u p.m. Red Flag!
The timing screen hasn't been helping us here, but apparently it's because Leclerc has crashed at Turn 13 #F1 #AbuDhabiTest
4.17u p.m. The Ferrari is back in the pits and we are green again with a little under two hours remaining

https://pbs.twimg.com/media/EK8TuYMXUAAE_Tk?format=jpg&name=small

https://pbs.twimg.com/media/EK87HLQWsAEpcye?format=jpg&name=small



Honda
The Power of Dreams
 
Re: Over Ferrari en de boete. [bericht #31793 is een antwoord op bericht #31787] do, 05 december 2019 10:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment niet actief  ForzaOlanda
Berichten: 200
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

ik denk dat ze alweer bezig zijn met de volgende truuk.
is er geen uitgebreider bericht van de FIA?
Zoals Schmidt ook zei, 100% disqualificatie.
nu gaat ieder team de boel bedonderen van het sportregelement, als je gepakt wordt (bij tankvolume alleen 2 van de 20 wagens = 10% pakkans), dan betaal je alleen maar 50k. dus 5k per race. nou, een goedkopere /Efficientere ontwikkeling bestaat niet.

goed gedaan FIA!
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31794 is een antwoord op bericht #31717] do, 05 december 2019 10:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment niet actief  ForzaOlanda
Berichten: 200
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hamilton is weg als Max naar Mercedes komt.
Dus als blijkt dat RBR volgend jaar niet mee doet voor de prijzen en Mercedes weer wint, dan gaat Max naar Mercedes in 2021. Daar zit Hamilton niet op te wachten dus die gaat dan naar Ferrari.
zal me niks verbazen als hij precies weer op het juiste moment de switch maakt.
 
Is 2020 wel het beste jaar voor een stoeltjesdans? [bericht #31795 is een antwoord op bericht #31794] do, 05 december 2019 10:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maximaal
Berichten: 13
Geregistreerd: augustus 2017
Karting

Ik snap niet helemaal waarom een aantal top coureurs hun contract in 2020 laten aflopen. Komend seizoen is het een vrij grote gok en nog moeilijk in te schatten welke stal het beste met de nieuwe regels omgaat. Daar is na een jaar pas wat meer over te zeggen. Lijkt me sterk dat de top van het veld een eenjarig contract afsluit. Kortom, het lijkt misschien logisch om 2020 een contract aan te gaan maar wellicht was 2021 strategisch handiger geweest. Wat denken jullie?
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31796 is een antwoord op bericht #31718] do, 05 december 2019 11:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Berichten: 825
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Zerobyte schreef op zo, 01 december 2019 22:23
Ik heb nog steeds het idee dat Mercedes verkocht gaat worden en ze alleen nog motoren gaan leveren na 2020.
Deze week in de media verschenen. Daimler gaat een hoop werknemers ontslaan om geld vrij te maken en te investeren in electrische auto's. Vandaag in de media, ook de particulier denkt er sterk over na om electrisch te gaan rijden. Er wordt wel gekeken naar het aantal beschikbare laadpalen wat meespeelt in de beslissing. Geen van de autofabrikanten wil de boot missen. Ik hou een slag om de arm voor wat betreft de deelname van Mercedes in 2021. Goed beschouwf hebben ze alles bereikt de afgelopen jaren.
 
Re: Hamilton-Ferrari [bericht #31797 is een antwoord op bericht #31796] do, 05 december 2019 11:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
Berichten: 2247
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik denk persoonlijk ook dat Merc per 2021 stopt (Als F1 team, en dan motor leverancier wordt).

Hamilton is denk ik niet welkom bij RBR (dat is nu gewoon Max zijn toko) en dus probeert hij bij Ferrari te komen. Max zie ik over een tijdje (wanneer het goed begint in 2020) wel weer lang verlengen.

Ferrari moeten we in de gaten houden volgend jaar, ze hebben via de Todt connective veel invloed bij de FIA en blijven maar flagrante schendingen van de regels doen. Geen grijs gebied opzoeken maar keihard eroverheen. ZTot zover zonder consequenties.
 
Pirelli over de bevindingen tijdens het testen. [bericht #31798 is een antwoord op bericht #31789] do, 05 december 2019 11:49 Naar vorige bericht
Wouter
Berichten: 2803
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Vóór de laatste testen:

Citaat:
If 70% of the teams decide to stay on the 2019 tyre, next year's tyres will be the 2019 ones

"For the moment, the FIA has homologated the 2020 tyres so this is the product for next year unless after the test, and each team has given feedback to the FIA, there is a decision taken by at least 70% of the teams to stay on the 2019 tyre. In that case, next year's tyres will be the 2019 ones.

Clarifying when a decision would taken by, Isola replied: "Monday the 9th of December so we don't have a lot of time!"

Gisteren na de testen:

Citaat:
Pirelli admit feedback on 2020 tyres 'mixed' as debate continues over next season's rubber

Two days of tyre testing in Abu Dhabi has left Pirelli with "mixed" results from the teams, with the Italian tyre firm saying they'd be happy to continue with the current compounds in 2020 rather than a new spec if the majority of the grid wants to.

All 10 teams ran the 2020-spec compounds across Tuesday and Wednesday at the Yas Marina Circuit, while also getting the opportunity to use this year's tyres in order to compare the differences. Mario Isola, Pirelli's Head of F1 and Car Racing, was present throughout and was pleased with the amount of running carried out in consistent conditions. But when asked what the initial feedback was, he replied: "Mixed.

"Because some of [the drivers] found an improvement in some characteristics of the tyre or some compounds but not an improvement on some other characteristics or in some cases the new tyres are not working at the expected level. So that's why it will not be very easy to understand the real performance of the tyres.


Honda
The Power of Dreams
 
Vorige onderwerp: Max Verstappen schaalmodellen
Volgende onderwerp: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Naar forum gaan: