Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Ferrari in Monza. [bericht #28968 is een antwoord op bericht #28966] vr, 06 september 2019 14:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Dat Brazilië ding werkt ook de andere kant op, zijn woorden bevestigen in de pers in feite de schuld van Max. Zo wordt dat nu ook gezien. Ik vind dat ook wel passen in zijn slimme strategie. Maar het is ook net oprecht genoeg om het te kunnen waarderen inderdaad.

Natuurlijk respecteert Hamilton Max ook wel, ik denk dat hij ook wel weet dat Max op talent zijn grootste concurrent is.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28973 is een antwoord op bericht #28968] vr, 06 september 2019 20:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Ik vind dat juichen als een coureur crashed ook absoluut niet ok. Maar als er één coureur is waarbij ik het minder gek vind dat het gebeurd dan is het Hamilton. Ik ben zelf wel fan van hem maar ik ken weinig andere Nederlandse F1 fans die dat met mij delen. (Wat ik ook wel begrijp) Ook wordt hamilton wel vaker uitgejoeld, aanstaande zondag weer, mocht hij toevallig winnen.

..... the power of dreams!

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28974 is een antwoord op bericht #28973] vr, 06 september 2019 21:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

kwibus schreef op vr, 06 september 2019 20:39
Ik vind dat juichen als een coureur crashed ook absoluut niet ok. Maar als er één coureur is waarbij ik het minder gek vind dat het gebeurd dan is het Hamilton. Ik ben zelf wel fan van hem maar ik ken weinig andere Nederlandse F1 fans die dat met mij delen. (Wat ik ook wel begrijp) Ook wordt hamilton wel vaker uitgejoeld, aanstaande zondag weer, mocht hij toevallig winnen.
Snap niet waarom Nederlandse fans zulke haat hebben op Hamilton. Kunnen ze er niet tegen dat Hamilton zo goed gaat? Zo lijkt het. Je kan zeggen over hem wat je wilt maar het is een legend en zit op het moment records te schrijven, kan je van Max (nog) niet zeggen.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28975 is een antwoord op bericht #28974] vr, 06 september 2019 21:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Max schrijft wel records Jip. Al heel veel.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28976 is een antwoord op bericht #28975] vr, 06 september 2019 21:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Sieper schreef op vr, 06 september 2019 21:15
Max schrijft wel records Jip. Al heel veel.
Neem het niet zo letterlijk. Bedoel meer dat Hamilton op weg is, of al voorbij, de records van een Senna en Schumacher zijn.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28977 is een antwoord op bericht #28976] vr, 06 september 2019 21:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hamilton is een van de allerbeste rijders ooit, zo niet de beste. Max is minstens net zo bijzonder op de baan, ze hebben allebei dat hele speciale. Ik hoop dat Max ook zo veel records kan gaan krijgen/zetten. Een aantal heel bijzondere records heeft hij al. Daar moet je niet te licht over denken. Het heeft wel betekend dat hij nog steeds niet in de beste wagen zit. Hopelijk komt die nu langzaam zijn kant op bij Redbull samen met Honda.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28978 is een antwoord op bericht #28977] vr, 06 september 2019 21:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Waarom is het ineens schande en was het vorig jaar toen Vettel in het heetst vd strijd ernaast ging in de banden niet. Ooit ook hetzelfde met Bottas, de filmpjes staan nog op youtube.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28984 is een antwoord op bericht #28978] za, 07 september 2019 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Karting

Citaat:

Re: Ferrari in Monza. vr, 06 september 2019 21:52
Roelof

Waarom is het ineens schande en was het vorig jaar toen Vettel in het heetst vd strijd ernaast ging in de banden niet. Ooit ook hetzelfde met Bottas, de filmpjes staan nog op youtube.

Precies, daar is maar 1 antwoord op: Omdat het Hamilton was die het zei... een Hamilton die de Orange army ziet groeien, een Hamilton die veel fans heeft over de hele wereld, maar desondanks alleen maar kan dromen van een Fan base zoals die van Max. Een Hamiton die er alles aan wil doen om weer kampioen te worden en een Hamilton die volgend jaar ook naar Zandvoort moet...

Geloof me er is niemand die staat te juichen als er een serieus incident plaatsvind op de baan. Dat is grote onzin!
De meeste formule 1 fans zijn ook niet van gisteren en kunnen een prima inschatting maken of iets serieus is en of het onder de category "schuiver" valt. Sport is emotie, zo ook formule 1. Bij elke tribune staat notabene tegenwoordig een live scherm waar alles prima op te volgen is.

Maar zoals altijd, veel meningen in de media, maar de beste referentie is toch om er daadwerkelijk bij geweest te zijn.
Afgelopen weekend heb ik er toevallig zelf midden in gestaan. Ik heb niets gezien wat niet door de beugel kon.
Er werd gejuicht waar nodig (zoals eerder geschreven zelfs tegen de bezemwagen ;-), maar ook bij mooie inhaal acties van anderen dan Max zelf), maar men was ook stil en respectvol op de juiste momenten. Helemaal niets mis mee!
Maar juichen mag blijkbaar alleen als het mr. Hamilton uitkomt... jammer dat bepalen we dus zelf!

-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #29001 is een antwoord op bericht #28984] za, 07 september 2019 14:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Formula 3

[quote title=Apex33 schreef op za, 07 september 2019 10:04]Citaat:

.......Omdat het Hamilton was die het zei... een Hamilton die de Orange army ziet groeien, een Hamilton die veel fans heeft over de hele wereld, maar desondanks alleen maar kan dromen van een Fan base zoals die van Max. Een Hamiton die er alles aan wil doen om weer kampioen te worden en een Hamilton die volgend jaar ook naar Zandvoort moet...
Ik denk dat je hier toch ff de plank misslaat. Qua impact op de F1 is Hamilton nu gewoon de grootste, klaar. Heeft 12,6 miljoen volgers op insta tegen 2,5 van Max. Hamilton trekt jetsetters en filmsterren aan, en is zeker in USA de bekendste F1 coureur. Voor Liberty erg belangrijk. De marktwaarde van Lewis voor sponsoren is zeer groot, vandaar zijn extra inkomsten van tussen de 40 en 60 miljoen aan sponsordeals. De fans van Max zitten voornamelijk in Nederland, die van Lewis over de hele wereld. Hier in Nederland wordt Max al twee haar als de beste coureur beschouwd. In de rest van de wereld is er respect, maar minder blind vertrouwen is dat Alles om Max zal draaien. Ook Leclerc komt eraan en rijdt Vettel nu al redelijk om zijn oren ( net als Max bij Ricciardo), Norris draait met zijn 19 jaar ook erg goed en Russel is lastig te peilen maar komt er ook wel.

Ook in het wereldje rond de formule 1 wordt veel waarde gehecht aan de woorden van Lewis. Als die in een interview een vraag krijgt over Max, en hij antwoord "natuurlijk presteert hij sterk en moet ik oppassen" dan staat er een dag later overal "Hamilton ziet Verstappen als zijn grootste concurrent".
Is ook gewoon logisch met de staat van dienst en de jaren dattie al meedraait. Gaat Max ook vanzelf wel krijgen, maar dat zal nog wel even duren.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #29004 is een antwoord op bericht #29001] za, 07 september 2019 14:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Er is natuurlijk wél een reden dat de MV33 topics op ook alle internationale sites de meeste clicks & replies hebben. Niet omdat hij simpelweg één van de talenten is, dat stadium is hij al wel een hele tijd voorbij.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #29005 is een antwoord op bericht #28984] za, 07 september 2019 14:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Ik denk niet dat Hamilton op die manier met Max bezig is. Volgens mij waardeert hij Max wel, ook buiten de baan, zie ook zijn instagram iver de opmerkingen van Max over de nieuwe Villeneuve. We moeten uitkijken dat we iedereen gaan beoordelen op wel of niet aardige uitspraken over Max. Dat iemand af en toe kritisch is, betekent niet dat er een agenda is. Alleen in geval van Rosberg kun je daaraan twijfelen, met zijn idiote Max is een narcist-uitspraken.
Overigens was Rosberg in zijn Mercedesrivaliteit met Hamilton degene van de psychologische oorlogsvoering.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

[Bijgewerkt op: za, 07 september 2019 14:57]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29021 is een antwoord op bericht #10992] za, 07 september 2019 17:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Wat gaat er steeds mis in de Q....

Iedere keer als ze extra vermogen willen inzetten gaat het mis...

Neem aan dat ze nu met alle nieuwe spullen incl. de Spec 4 motor hebben gereden.

Waarom valt dat vermogen nog steeds weg. Is dat een software matig probleem wat nog steeds niet is opgelost...

Max verwacht geen problemen in de race omdat dan geen uiterst vermogen wordt gebruikt.

honda.gif  Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29023 is een antwoord op bericht #29021] za, 07 september 2019 17:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Karting

Teveel wheelspin toen hij over een kerb ging. Toen trad er een veiligheidssysteem van Honda in werking.

https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1170359060027314176 ?s=19

Re: Ferrari in Monza. [bericht #29024 is een antwoord op bericht #29001] za, 07 september 2019 18:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Karting

Citaat:
Ik denk dat je hier toch ff de plank misslaat. Qua impact op de F1 is Hamilton nu gewoon de grootste, klaar. Heeft 12,6 miljoen volgers
Hoi Mbuna, ik denk het niet. Jij beschrijft eigenlijk precies wat ik bedoel. Maar ga nu aub niet het aantal volgers op insta vergelijken met een fan base Laughing Natuurlijk is Hamilton na zoveel jaren bekend, kan een aardig potje sturen en komt ook nog eens uit de UK, daar zit het hart van de Formule 1 en autosport in het algemeen. Maar dat was helemaal niet het punt dat ik wilde maken.

Gaan wij anders naar een formule 1 race de volgende keer omdat Hamilton zegt wanneer we wel of niet mogen juichen?
Natuurlijk niet! Ook al had deze beste man 80 miljoen volgers dat is toch helemaal niet de discussie.
Het gaat erom dat de fans zelf bepalen wanneer we juichen en wanneer niet en we laten ons niet de les lezen. Ook niet als die wereld beroemd is en enkele miljoenen op de bank heeft, dat is het punt dat ik wilde maken!

-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: za, 07 september 2019 18:14]

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29029 is een antwoord op bericht #29023] za, 07 september 2019 18:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

koos schreef op za, 07 september 2019 17:57
Teveel wheelspin toen hij over een kerb ging. Toen trad er een veiligheidssysteem van Honda in werking.

Nou iig houden ze de gelederen gesloten, dat is goed om te zien en laten we hopen dat het gewoon waar was en ook hier een oplossing voor wordt gevonden. Curbhuppen moet gewoon kunnen, ook, juist, op de limiet.

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29030 is een antwoord op bericht #29023] za, 07 september 2019 18:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

koos schreef op za, 07 september 2019 17:57

mja..ik vind hem wat bizar..kan Honda niet gewoon een toerenbegrenzer gebruiken ipv de motor onklaar te maken?..ze houden wat achter..ook opmerkelijk dat ze ook nog naar een FIA systeem wijzen dat in zou hebben gegrepen.

[Bijgewerkt op: za, 07 september 2019 18:31]

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29040 is een antwoord op bericht #29030] za, 07 september 2019 22:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment afwezig  TukkerF1
Karting

Maar reed Max wel met de spec4? Ik zou verwachten dat hij de race met een spec3 (of misschien zelfs 2) zou rijden, net als Albon in Spa. Dan blijft de spec4 vers voor de meer kansrijke circuits. En volgens mij is het zo dat je in principe moet racen met de motor waarmee je ook gekwalificeerd hebt.

Heeft iemand hier al iets over gehoord of gelezen? Of er ergens bevestigd is met welke spec hij in de kwalificatie reed?

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29042 is een antwoord op bericht #29040] za, 07 september 2019 22:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Er komt nog wel een spec 5 denk ik. Deze moet het tot dan uithouden en dat zal wel gaan vanaf Monza. Plus zo krijgen ze meer data voor het fintunen.

Zoiets?

Ik zat zelf ook in jouw richting te denken.

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29108 is een antwoord op bericht #29042] zo, 08 september 2019 22:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pAniC is op dit moment afwezig  pAniC
Karting

@Schummie,

Na dit weekend rest me nog een aantal vragen. Wellicht dat jij ze kan beantwoorden:

- Het zal iedereen niet ontgaan zijn dat Max bijna overal in de speedtraps bovenaan staat. Dit zal ongetwijfeld samengaan met het aero-package voor Monza (achtervleugel met weinig downforce), het maximale gebruik van de batterij, slipstream en DRS. Hierbij de vraag: Hoeveel van het vermogen van de SPEC 4 motor is in de race voor Max en Albon uiteindelijk opengesteld? Hierbij ga ik vanuit dat ze beiden met de SPEC 4 motor reden in de race.
- Hoe staat het met het start-probleem?
- Met welke motor zal gereden worden door Max en Albon in Singapore in de vrije trainingen, kwalificatie en race? Ik neem aan SPEC 3 gezien het gebrek aan rechte stukken op Singapore. En zullen beiden coureurs het volledige motor vermogen krijgen van die SPEC 3 motor als ze hiermee gaan rijden dat weekend?

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29109 is een antwoord op bericht #29108] zo, 08 september 2019 22:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

En aanvullend: waarom kwam Max niet voorbij aan Perez?

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29110 is een antwoord op bericht #29109] zo, 08 september 2019 23:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

bernuldi schreef op zo, 08 september 2019 22:48
En aanvullend: waarom kwam Max niet voorbij aan Perez?
De laatste paar rondes van de race heb ik voornamelijk gelet op de teamradio van Max.
Max gaf aan dat hij dacht dat de batterij niet goed werd opgeladen, echter GP (zijn race engineer) gaf aan dat dit niet het geval was en de batterij normaal werd opgeladen.
Daarnaast gaf GP aan dat hij de 'boost' kon gebruiken. Wellicht meer pk's uit de SPEC 4 (uitstaande vraag bij Schummie)? Of het maximale gebruik van de batterij?
Aangezien Max een low downforce achtervleugel had en met oude banden achter Perez zat, was het hierdoor lastiger dichtbij hem te komen en hem vervolgens in te halen met 'boost' en het maximale vragen van de batterij. Daarnaast had Perez ook op veel rondes een 'tow' van coureurs voor hem waardoor het zelfs met DRS niet lukte.
Ik denk dat hij hierdoor Perez niet voorbij kon komen.

[Bijgewerkt op: zo, 08 september 2019 23:09]

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29111 is een antwoord op bericht #29109] zo, 08 september 2019 23:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Na de motor van Kvyat de overige 3 op een safe modus gehouden?

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29118 is een antwoord op bericht #29111] ma, 09 september 2019 11:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Volgens diverse artikelen en Horner zelf ging de motor in de slipstream in de begrenzer??

Let it rain, rain, rain!!

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29119 is een antwoord op bericht #29118] ma, 09 september 2019 12:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Karting

Wet! schreef op ma, 09 september 2019 11:59
Volgens diverse artikelen en Horner zelf ging de motor in de slipstream in de begrenzer??
Op een andere forum lees ik het volgende:

Citaat:
De spec4 motor is ingereden en is beter dan verwacht.
Nu blijkt wel dat de tandwielverhouding in de bak niet echt optimaal is met deze sterke motor.

De 7e en 8e versnelling kan wel een tandje meer zijn nu blijkt dat de motor zo sterk is dat hij snel in zijn toerental begrenzer loopt.
Zit hier wellicht een kern van waarheid in?

Daarnaast zijn een aantal forumleden bij GPBlog stellig ervan overtuigd dat Spec5 reeds over een maand in gebruik kan worden genomen (tijdens Sochi = 3 wkn).
Een broodje aap verhaal óf zal Honda binnenkort echt al Spec5 inzetten, wat denken jullie?

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29120 is een antwoord op bericht #29119] ma, 09 september 2019 13:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tuurlijk is er een kern van waarheid in de bakverhouding. Probleem is dat de versnellingen aan het begin van het seizoen vast moeten liggen en daar niet meer aan veranderd mag worden, men kiest een verhouding dat met de motor werkt maar als de motor snel doorontwikkeld wordt heb je een probleem, aan de andere kant kan je dus met zoveel vermogen meer downforce zetten, als je toch over hebt.....

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29121 is een antwoord op bericht #29119] ma, 09 september 2019 13:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Indy91 schreef op ma, 09 september 2019 12:35
Op een andere forum lees ik het volgende:

Citaat:
De spec4 motor is ingereden en is beter dan verwacht.
Nu blijkt wel dat de tandwielverhouding in de bak niet echt optimaal is met deze sterke motor.

De 7e en 8e versnelling kan wel een tandje meer zijn nu blijkt dat de motor zo sterk is dat hij snel in zijn toerental begrenzer loopt.
Zit hier wellicht een kern van waarheid in?

Daarnaast zijn een aantal forumleden bij GPBlog stellig ervan overtuigd dat Spec5 reeds over een maand in gebruik kan worden genomen (tijdens Sochi = 3 wkn).
Een broodje aap verhaal óf zal Honda binnenkort echt al Spec5 inzetten, wat denken jullie?

Mijn advies: Neem GPBlog met een emmer zout, want 9 van de 10 artikelen berusten op onwaarheden.
Verder zijn daar een aantal forumleden actief die elders een permanente ban hebben gekregen.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze onzin zouden verkopen, zoals de site wel doet.

Vwb de Honda motor. Honda heeft aangegeven dat de spec 4 alleen een nieuwe, sterk verbeterde ICE heeft.
Net zoals toen de spec 2. Een sterk verbeterde Turbo is idd al bijna klaar voor gebruik en zal binnenkort
nog worden geïntroduceerd. Dit hoeft echter niet met een complete PU wissel gepaard te gaan.
Ligt eraan hoe vaak ze de spec 3 nog gaan gebruiken.
Wat me niet duidelijk is hoeveel gridstraffen alleen een nieuwe Turbo op zal gaan leveren. 10 of 5?

Honda
The Power of Dreams

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29122 is een antwoord op bericht #29118] ma, 09 september 2019 14:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Max heeft dit zelf ook bevestigd tegenover Ted Kravitz in Ted's Notebook.

Max. [bericht #29123 is een antwoord op bericht #10992] ma, 09 september 2019 15:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wat is dit nu weer? Dit begrijp ik niet. Heeft iemand hier iets over gehoord?

Citaat:
Tijdens de slotfase van de race meldt Verstappen over de boordradio dat de motor net voor het remmen 'plotseling veel sneller' gaat.
"Kan je me vertellen wat ik daartegen kan doen? Het gaat ineens veel sneller", vraagt de Nederlander aan zijn team.
"Op dit moment kan ik je geen advies geven", antwoordt zijn engineer.
Verstappen schiet door het probleem met veel snelheid door de eerste bocht, waardoor zijn exit minder goed is en dus geen aanval kan plaatsen.

Teambaas Christian Horner komt er dan tussen: "Je racesnelheid in de schone lucht was netjes."
Verstappen: "Ja de snelheid zat er wel in, maar elke keer als ik achter Pérez kwam, kwamen we vast te zitten.
Zij hadden gewoon veel meer topsnelheid.
Ik had last van het laatste beetje op de begrenzer en de motor ging ineens sneller (bij het remmen)".
Horner informeert daarna Verstappen dat 'ze weten waar het probleem ligt'.

Honda
The Power of Dreams

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29124 is een antwoord op bericht #29108] ma, 09 september 2019 15:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
C00tje is op dit moment afwezig  C00tje
Karting

Bij Movistar F1 hadden ze het over het startprobleem van Max en dat hij ergens (Sky?) heeft aangegeven dat het niet opgelost wordt tot volgend jaar.

Teamgenoot Max Verstappen 2020 [bericht #29126 is een antwoord op bericht #29123] ma, 09 september 2019 16:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Op Speedweek F1 is een korte interview met Helmut Marko te lezen over de toekomstige partner van Max Verstappen:

Citaat:
Helmut Marko, Red Bulls Motorsportchef, sagt unverblümt: 'Ich habe keine Ahnung, was Vettels Zukunft angeht. Wir hatten einige wunderbare Jahre zusammen, aber wir haben unsere vier Piloten. Vettel hat für uns keine Relevanz.'
Dus géén Vettel. Hij wordt niet meer relevant gevonden voor de RBR.

En verder valt te lezen:
Citaat:
Und dann gibt Marko zu: 'Nach dem USA-Rennen werden wir evaluieren, wer wo 2020 fahren wird.'

Also im November vor den letzten beiden Saisonläufen.
Und: Nico Hülkenberg, der bei Renault 2020 Esteban Ocon weichen muss, sei kein Kandidat.
Dus na de Grandprix van USA wordt er geëvalueerd wie er in 2020, teamgenoot van Max gaat worden.
En Nico Hulkenberg is ook geen optie volgens Helmut Marko.

Bron: https:// www.speedweek.com/formel1/news/148734/Marko-Sebastian-Vettel -hat-fuer-uns-keine-Relevanz.html

Re: Teamgenoot Max Verstappen 2020 [bericht #29127 is een antwoord op bericht #29126] ma, 09 september 2019 16:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Indy91 schreef op ma, 09 september 2019 16:15
Op Speedweek F1 is een korte interview met Helmut Marko te lezen over de toekomstige partner van Max Verstappen:

Citaat:
Helmut Marko, Red Bulls Motorsportchef, sagt unverblümt: 'Ich habe keine Ahnung, was Vettels Zukunft angeht. Wir hatten einige wunderbare Jahre zusammen, aber wir haben unsere vier Piloten. Vettel hat für uns keine Relevanz.'
Dus géén Vettel. Hij wordt niet meer relevant gevonden voor de RBR.

En verder valt te lezen:
Citaat:
Und dann gibt Marko zu: 'Nach dem USA-Rennen werden wir evaluieren, wer wo 2020 fahren wird.'

Also im November vor den letzten beiden Saisonläufen.
Und: Nico Hülkenberg, der bei Renault 2020 Esteban Ocon weichen muss, sei kein Kandidat.
Dus na de Grandprix van USA wordt er geëvalueerd wie er in 2020, teamgenoot van Max gaat worden.
En Nico Hulkenberg is ook geen optie volgens Helmut Marko.

Bron: https:// www.speedweek.com/formel1/news/148734/Marko-Sebastian-Vettel -hat-fuer-uns-keine-Relevanz.html
Er blijven weinig opties open..

Ben benieuwd hoe Albon het in Singapore gaat doen t.o.v. Max.
Dat is het eerste officiele kwalificatieduel tussen die twee.
Indien Albon het goed doet de rest van het seizoen, zal hij zijn teamgenoot worden. Als hij het niet goed doet, is wellicht Kyvat toch weer een optie?
Persoonlijk vind ik Albon een sterke indruk maken tot op de dag van vandaag.
Volgend jaar staat echter wel volledig in het teken van Max de jongste wereldkampioen ooit maken.
Dus de coureur naast Max voor volgend jaar zal moeten accepteren dat hij 2e rijder zal zijn.

[Bijgewerkt op: ma, 09 september 2019 16:55]

Re: Max. [bericht #29128 is een antwoord op bericht #29123] ma, 09 september 2019 17:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Wouter schreef op ma, 09 september 2019 15:27
Wat is dit nu weer? Dit begrijp ik niet. Heeft iemand hier iets over gehoord?

Citaat:
Tijdens de slotfase van de race meldt Verstappen over de boordradio dat de motor net voor het remmen 'plotseling veel sneller' gaat.
"Kan je me vertellen wat ik daartegen kan doen? Het gaat ineens veel sneller", vraagt de Nederlander aan zijn team.
"Op dit moment kan ik je geen advies geven", antwoordt zijn engineer.
Verstappen schiet door het probleem met veel snelheid door de eerste bocht, waardoor zijn exit minder goed is en dus geen aanval kan plaatsen.

Teambaas Christian Horner komt er dan tussen: "Je racesnelheid in de schone lucht was netjes."
Verstappen: "Ja de snelheid zat er wel in, maar elke keer als ik achter Pérez kwam, kwamen we vast te zitten.
Zij hadden gewoon veel meer topsnelheid.
Ik had last van het laatste beetje op de begrenzer en de motor ging ineens sneller (bij het remmen)".
Horner informeert daarna Verstappen dat 'ze weten waar het probleem ligt'.
Wellicht wordt de ES niet optimaal bijgeladen bij heel hard remmen (uit hoge toeren). "schiet" de auto daardoor meer door dan verwacht. Dan zouden ze de mapping dus anders moeten programmeren om meer te harvesten onder extreme afremmen. Misschien is het een technisch probleem dat er dan simpelweg te veel gevraagd zou worden van de mgu-h / engine braking en er niets aan te programmeren valt? Maar aangezien het nu (nieuwe/krachtigere motor) optreed vermoed ik mapping finetuning.

Re: Max. [bericht #29129 is een antwoord op bericht #29128] ma, 09 september 2019 18:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

USA al? Dan vermoed ik Albon.

Hij zit veel dichter bij Max, qua alles. Ik denk dat hij ook wel verstandig genoeg is om een teamplayer te zijn. Gasly heb ik een aantal keren Max onhandig op zien houden (en zijn concurrenten niet) en die sprak ook echt uit dat hij zelf minstens evenwaardig wilde zijn. Albon stelt zich ook wat dat betreft veel beter op.

Niet dat Gasly niet voor zijn kans mag gaan hoor (of Albon for that matter). Maar ik bedoel maar, als het USA al is dan moet het welhaast Albon zijn zou ik denken.

Re: Max. [bericht #29130 is een antwoord op bericht #29129] ma, 09 september 2019 18:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Als je ziet hoe Kvyat de laatste races presteert, dan zou je hem in de tweede rb zetten.

Re: Max. [bericht #29131 is een antwoord op bericht #29130] ma, 09 september 2019 20:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Nieuwe Spec moet je weer even leren kennen, net als een nieuwe vrouw

Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29133 is een antwoord op bericht #29131] ma, 09 september 2019 20:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Zegt Jos Verstappen nou zojuist in Peptalk dat hij denkt dat er in Suzuka nog een motor gewisseld gaat worden? Dacht dat ze daar persee wouden winnen.

Edit: nvm. Bovenstaand had ik van het twitter bericht van Ziggo, waarin stond dat Jos Verstappen zei dat er in Suzuka nog een motor gewisseld gaat worden. Nu ik het gesprek gekeken heb klopt dat niet volgens mij. Jos Verstappen reageert nu ook onder de tweet: 'Dat heb ik niet gezegd'.

Wel heeft Jos gezegd dat er waarschijnlijk ergens dit jaar nog een race gaat komen dat Max nog een motor gaat wisselen. Waar is dan de vraag, aangezien die zei dat ze in Suzuka erg uit willen pakken, een race daarvoor miss: Rusland?

[Bijgewerkt op: ma, 09 september 2019 20:44]

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29135 is een antwoord op bericht #29133] ma, 09 september 2019 20:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Jip schreef op ma, 09 september 2019 20:37

...
Wel heeft Jos gezegd dat er waarschijnlijk ergens dit jaar nog een race gaat komen dat Max nog een motor gaat wisselen. Waar is dan de vraag, aangezien die zei dat ze in Suzuka erg uit willen pakken, een race daarvoor miss: Rusland?
Geruchten gaan dat inderdaad dat in Sochi nieuwe motor komt. Een motorwissel in USA zou ikzelf logischer vinden.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29136 is een antwoord op bericht #29135] ma, 09 september 2019 20:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Indy91 schreef op ma, 09 september 2019 20:55

...
Geruchten gaan dat inderdaad dat in Sochi nieuwe motor komt. Een motorwissel in USA zou ikzelf logischer vinden.
Een motorwissel met nog drie GP's te gaan? Rusland lijkt me zelf logischer, baan ligt hun niet het beste en het komt net voor Japan die voor Honda belangrijk is. Maarja we zullen zien.

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29137 is een antwoord op bericht #29120] ma, 09 september 2019 21:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Turbo wissel is 5 stafplaatsen.

Bakwissel weet ik niet zeker. Kimmy moest uit de pit starten hiervoor maar waarschijnlijk is daar meer vervangen en ook gesleuteld na de reguliere tijd.

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29138 is een antwoord op bericht #29137] ma, 09 september 2019 22:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

peter-w schreef op ma, 09 september 2019 21:14
Turbo wissel is 5 stafplaatsen.

Bakwissel weet ik niet zeker. Kimmy moest uit de pit starten hiervoor maar waarschijnlijk is daar meer vervangen en ook gesleuteld na de reguliere tijd.

Een versnellingsbak wissel is 5 plaatsen. Is een Turbo altijd maar 5 plaatsen, of het nou de 4e, 5e of 6e is?
Voor welk onderdeel krijg je dan 10? Alle 6 onderdelen is nl 35 plaatsen volgens mij.

Honda
The Power of Dreams

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29140 is een antwoord op bericht #29136] di, 10 september 2019 08:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Formula 3

Jip schreef op ma, 09 september 2019 20:58

...
Een motorwissel met nog drie GP's te gaan? Rusland lijkt me zelf logischer, baan ligt hun niet het beste en het komt net voor Japan die voor Honda belangrijk is. Maarja we zullen zien.
Lijkt me eerlijk gezegd best logisch. Honda focust zich op volgend jaar en is dit jaar de achterstand aan het inlopen. Nu lopen ze langzamerhand ook hier en daar tegen beperkingen aan als de boel vol opengedraaid wordt. Een Spec 5 die ze in USA er in hangen kan dan getest worden in de 3 races, en daarmee in Brazilië nog voor een kans op de overwinning zorgen. Spec 5 data is zeer nuttig voor wat ze in de winter ontwikkelen voor komend seizoen.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29141 is een antwoord op bericht #29140] di, 10 september 2019 10:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

mbuna schreef op di, 10 september 2019 08:48

...
Lijkt me eerlijk gezegd best logisch. Honda focust zich op volgend jaar en is dit jaar de achterstand aan het inlopen. Nu lopen ze langzamerhand ook hier en daar tegen beperkingen aan als de boel vol opengedraaid wordt. Een Spec 5 die ze in USA er in hangen kan dan getest worden in de 3 races, en daarmee in Brazilië nog voor een kans op de overwinning zorgen. Spec 5 data is zeer nuttig voor wat ze in de winter ontwikkelen voor komend seizoen.
Idd, Honda is bezig met het fine-tuning van de verschillende specs. Dat gaat met ups en downs. Het is helaas niet een kwestie van een nieuwe spec er inhangen en alles werkt 100%.
Lewis mag dit jaar genieten van opnieuw een WK. Zijn laatste verwacht ik, volgend jaar wordt veel moeilijker voor hem. Tenzij Ferrari en RB de plank volledig mis slaan. The future is here. Zowel Charles als Max zijn niet gevoelig voor Lewis zijn mind games.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29142 is een antwoord op bericht #29135] di, 10 september 2019 11:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

In Sochi zou een stuk logischer zijn, aangezien er een nieuwe Turbo bij zit, die voor een enorme upgrade zorgt.
Laten ze dat nu in Japan heel goed kunnen gebruiken.
Vorig jaar hebben ze STR óók in Rusland met de nieuwste spec laten rijden, bewust de race vóór Japan.

Honda
The Power of Dreams

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29143 is een antwoord op bericht #29142] di, 10 september 2019 11:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Wouter schreef op di, 10 september 2019 11:13

In Sochi zou een stuk logischer zijn, aangezien er een nieuwe Turbo bij zit, die voor een enorme upgrade zorgt.
Laten ze dat nu in Japan heel goed kunnen gebruiken.
Vorig jaar hebben ze STR óók in Rusland met de nieuwste spec laten rijden, bewust de race vóór Japan.
Ja, dat moet haast wel. Singapore een 1-2 finish met de spec 4. Sochi gridstraf en spec 5 introduceren en naar plek 5-6 rijden. Daarna de rest van de races met spec4 en 5 1-2tjes rijden. Kom maar op! 1e 2e

..... the power of dreams!

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29145 is een antwoord op bericht #29143] di, 10 september 2019 13:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Hoogstwaarschijnlijk zal de nieuwe motor geïntroduceerd worden tegelijk met het nieuwe brandstofmengsel en de turbo in Rusland.
Als ze volledig willen uitpakken voor Japan, zoals Jos aangaf in Peptalk, moeten ze deze onderdelen inzetten in Rusland (vrije trainingen voor RB en wellicht het gehele weekend of alleen kwalificatie en race voor Toro Rosso) om gridstraffen in Japan te voorkomen.
Wellicht dat Toro Rosso komende race in Singapore al enige nieuwe updates testen?
Uiteindelijk kan een grote hoeveelheid data worden verzameld om volledig uit te pakken in Japan en daar de winst te pakken.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29150 is een antwoord op bericht #29145] di, 10 september 2019 18:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Zou mooi zijn om in Japan 1 en 2 te worden en de Toro Rosso's ook beode in de punten. Dan heeft Honda iets om over na te denken.

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29151 is een antwoord op bericht #29137] di, 10 september 2019 20:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ricky is op dit moment afwezig  Ricky
Karting

Naar mijn weten moest Kimi uit de pits starten, omdat hij een nieuwe motor kreeg met een andere specificatie dan waarmee bij de kwalificatie begon.

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29152 is een antwoord op bericht #29138] di, 10 september 2019 23:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ivanhoe
Karting

Wouter schreef op ma, 09 september 2019 22:03
Een versnellingsbak wissel is 5 plaatsen. Is een Turbo altijd maar 5 plaatsen, of het nou de 4e, 5e of 6e is?
Voor welk onderdeel krijg je dan 10? Alle 6 onderdelen is nl 35 plaatsen volgens mij.
Eerste keer dat je het maximum overschrijdt is 10 gridplaatsen voor alle 6 de onderdelen, elke volgende overschrijding 5 gridplaatsen. Dus bij de 4e turbo 10 gridplaatsen en bij de 5e, 6e etcetera 5 gridplaatsen. Artikel 23.2(b) Sporting Regulations.

Versnellingsbak moet 7 races meegaan, dan mag je hem vervangen, dus 3 per seizoen.

[Bijgewerkt op: di, 10 september 2019 23:10]

Re: Qualifcatie knopje nog steeds goed verstopt... [bericht #29153 is een antwoord op bericht #29121] wo, 11 september 2019 01:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Wouter schreef op ma, 09 september 2019 21:07
Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze onzin zouden verkopen, zoals de site wel doet.

Haha, mooie verspreking. En eigenlijk helemaal eens. De website verkoopt onzin en de forumleden lijken het liefste hetzelfde te doen.

Re: Gridstraffen? [bericht #29154 is een antwoord op bericht #29152] wo, 11 september 2019 10:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Ivanhoe schreef op di, 10 september 2019 23:08
.
Eerste keer dat je het maximum overschrijdt is 10 gridplaatsen voor alle 6 de onderdelen, elke volgende overschrijding 5 gridplaatsen. Dus bij de 4e turbo 10 gridplaatsen en bij de 5e, 6e etcetera 5 gridplaatsen. Artikel 23.2(b) Sporting Regulations.

Versnellingsbak moet 7 races meegaan, dan mag je hem vervangen, dus 3 per seizoen.

In 23.3 b lees ik het anders. Alleen het eerste element van de 6 PU onderdelen is 10 grid plaatsen. Daarna alles 5.
George Russell kreeg in Frankrijk voor zijn 3e ES en 3e CE 15 gridplaatsen en moest achteraan starten.
Hij had nog geen gridstraffen voor andere elementen gehad.

Maar je kunt het ook anders lezen en dan krijg je dus 60 plaatsen grid straf als alles de eerste keer ineens vervangen wordt. Confused

Citaat:
Penalties will be applied according to the following table and will be cumulative :

The first time an additional element is used Ten grid place penalty.
The next times an additional element is used Five grid place penalty.

De versnellingsbak moet 6 races meegaan, niet 7.

Citaat:
Each driver may use no more than one gearbox for six consecutive Events in which his
team competes. Should a driver use a replacement gearbox he will drop five places on
the starting grid at that Event and an additional five places each time a further gearbox
is used.

Honda
The Power of Dreams

Re: Gridstraffen? [bericht #29156 is een antwoord op bericht #29154] wo, 11 september 2019 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Er kwan op de Honda twitter nog een leuke sponsor suggestie voorbij:

https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1170654041610887168 ?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E117065 4041610887168

Re: Gridstraffen? [bericht #29157 is een antwoord op bericht #29154] wo, 11 september 2019 13:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ivanhoe
Karting

Wouter schreef op wo, 11 september 2019 10:55
Ivanhoe schreef op di, 10 september 2019 23:08
.

In 23.3 b lees ik het anders. Alleen het eerste element van de 6 PU onderdelen is 10 grid plaatsen. Daarna alles 5.
George Russell kreeg in Frankrijk voor zijn 3e ES en 3e CE 15 gridplaatsen en moest achteraan starten.
Hij had nog geen gridstraffen voor andere elementen gehad.

Maar je kunt het ook anders lezen en dan krijg je dus 60 plaatsen grid straf als alles de eerste keer ineens vervangen wordt. Confused

Citaat:
Penalties will be applied according to the following table and will be cumulative :

The first time an additional element is used Ten grid place penalty.
The next times an additional element is used Five grid place penalty.
De versnellingsbak moet 6 races meegaan, niet 7.

Citaat:
Each driver may use no more than one gearbox for six consecutive Events in which his
team competes. Should a driver use a replacement gearbox he will drop five places on
the starting grid at that Event and an additional five places each time a further gearbox
is used.
Jij leest het goed Wouter, weer wat geleerd Yay

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29168 is een antwoord op bericht #29136] do, 12 september 2019 15:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

...
Jos hintte zelf ook al richting Rusland. Hij gaf aan dat hij verwacht dat er nog een nieuwe motor komt en noemde Singapore, USA, Japan, Brazilië en Mexico als goede kansen. Dan blijven alleen Rusland en Abu dhabi over en Abu Dhabi zal het natuurlijk niet worden. Daarnaast komen ze dan met een verse motor naar Japan ook.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29169 is een antwoord op bericht #29168] do, 12 september 2019 17:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

zoiets van (na Spa) het laatste sprankje hoop is nu weg (WDC voor Max) dus nu vol doortrekken in development? De Spec4.0 zit er anders voor Max maar 2 races in (Monza en Singapore).

Re: op iets [bericht #29171 is een antwoord op bericht #29001] do, 12 september 2019 20:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Grintbak is op dit moment afwezig  Grintbak
Karting

mbuna schreef op za, 07 september 2019 14:22
Heeft 12,6 miljoen volgers op insta tegen 2,5 van Max. Hamilton trekt jetsetters en filmsterren aan, en is zeker in USA de bekendste F1 coureur.
Meh, Hamilton heeft een pr bureau ingehuurd dat hem voorziet van optredens en aanwezigheid bij evenementen.

12,5 op 80 miljoen GB inwoners tegen 2,5 op 17. Ligt niet zo heel ver uit elkaar voor iemand die al veel langer bekent is en aan instagrammen laat doen door dat bureau.

Kijk de desinteresse van ellen degeneres maar toen hij daar zat. F1 is niets wereldwijd, nu een kleine opleving vanwege max en de nederlanders maar de sport op zich is aan het sterven.

Re: op iets [bericht #29172 is een antwoord op bericht #29171] do, 12 september 2019 21:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment afwezig  Jarno77
Karting

Grintbak schreef op do, 12 september 2019 20:12
mbuna schreef op za, 07 september 2019 14:22
Heeft 12,6 miljoen volgers op insta tegen 2,5 van Max. Hamilton trekt jetsetters en filmsterren aan, en is zeker in USA de bekendste F1 coureur.
Meh, Hamilton heeft een pr bureau ingehuurd dat hem voorziet van optredens en aanwezigheid bij evenementen.

12,5 op 80 miljoen GB inwoners tegen 2,5 op 17. Ligt niet zo heel ver uit elkaar voor iemand die al veel langer bekent is en aan instagrammen laat doen door dat bureau.

Kijk de desinteresse van ellen degeneres maar toen hij daar zat. F1 is niets wereldwijd, nu een kleine opleving vanwege max en de nederlanders maar de sport op zich is aan het sterven.
Dat 'ie het vriendje was van Nicole Scherzinger heeft vast ook geholpen voor z'n bekendheid in de VS.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29173 is een antwoord op bericht #29169] vr, 13 september 2019 00:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Sieper schreef op do, 12 september 2019 17:34
zoiets van (na Spa) het laatste sprankje hoop is nu weg (WDC voor Max) dus nu vol doortrekken in development? De Spec4.0 zit er anders voor Max maar 2 races in (Monza en Singapore).
Als ze in Rusland een nieuwe spec 4 of een spec 5 (die nauwelijks beter zal zijn) inzetten, betekent het niet dat deze spec 4 niet meer ingezet gaat worden. Ze hebben dan gewoon 2 motoren voor 8 weekenden in totaal

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29174 is een antwoord op bericht #29169] vr, 13 september 2019 01:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sieper schreef op vr, 13 september 2019 01:34
Je kunt je afvragen wat spec 4 en 5 precies betekent. Ik geloof dat spec 4 een vernieuwde ICE ten opzichte van spec 3 inhield. Spec 5 zou gaan om een vernieuwde turbo, intake plenum en brandstof.

Je kan het ook zien dat in Rusland pas alle componenten samen komen en samen de spec 4 vormen.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29175 is een antwoord op bericht #29174] vr, 13 september 2019 09:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Theo schreef op vr, 13 september 2019 01:11
Sieper schreef op vr, 13 september 2019 01:34
.
Je kunt je afvragen wat spec 4 en 5 precies betekent. Ik geloof dat spec 4 een vernieuwde ICE ten opzichte van spec 3 inhield. Spec 5 zou gaan om een vernieuwde turbo, intake plenum en brandstof.

Je kan het ook zien dat in Rusland pas alle componenten samen komen en samen de spec 4 vormen.

Precies dat laatste en of ze het nu de spec 4.1 of de spec 5 gaan noemen is niet relevant.
Er komt iig nog weer een enorme upgrade aan. Alle puzzelstukjes vallen op hun plaats.
@Wazari de Honda man heeft het al maandenlang over Sochi gehad en een hele grote upgrade
in het laatste derde gedeelte van het seizoen.
Tel daar Jos zijn uitspraken bij op, Jos die altijd heel behoudend is, en het kan niet anders dan kloppen.

Honda schijnt tóch de beslissing te hebben genomen om Max en Pierre óók met de nieuwe ICE in Monza te laten rijden,
dan maar met extra gridstraffen, zodat eventuele kinderziektes er nog uitgehaald kunnen worden,
voordat de nieuwe sterk verbeterde Turbo er bij komt. Die verbeterde 2019 Turbo is in december 2018 al aangekondigd.
Met dit hele pakket zijn ze Mercedes voorbij qua motor. Het kleine verschil met Ferrari blijft een vraagteken.
Elke motorleverancier vraagt zich af waar dat vandaan komt en of het wel van de motor komt.
Hier nog even het berichtje van @Wazari (na Spa), die het aldoor bij het juiste eind heeft gehad.

Citaat:
by Wazari » 04 Sep 2019, 02:29

I'm wondering if they will try and squeeze two more races out of their existing engine pool. Something tells me that
Spec 4.XX/5 (Spec 4 with revised turbo and intake plenum) should be ready by Sochi along with a fuel upgrade.
Maybe skip Spec 4 altogether for Max and Gasly??

hupmax We gaan een hele leuke periode tegemoet. Petje af voor de manier waarop Honda te werk gaat!

Honda
The Power of Dreams

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29176 is een antwoord op bericht #29175] vr, 13 september 2019 13:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wouter schreef op vr, 13 september 2019 09:02
Theo schreef op vr, 13 september 2019 01:11
.
Precies dat laatste en of ze het nu de spec 4.1 of de spec 5 gaan noemen is niet relevant.
Er komt iig nog weer een enorme upgrade aan. Alle puzzelstukjes vallen op hun plaats.
@Wazari de Honda man heeft het al maandenlang over Sochi gehad en een hele grote upgrade
in het laatste derde gedeelte van het seizoen.
Tel daar Jos zijn uitspraken bij op, Jos die altijd heel behoudend is, en het kan niet anders dan kloppen.

hupmax We gaan een hele leuke periode tegemoet. Petje af voor de manier waarop Honda te werk gaat!

NB. Nu we weten dat Honda eerst met een ICE upgrade is gekomen en vervolgens nog eens met een Turbo upgrade,
klinken de waarden die @Schummie aangaf veel reëler.
Die enorme stap is dus door twee upgrades tot stand gekomen, want door één uograde was wel een beetje veel.

Citaat:
@Schummie, 30 aug. Mijn bron zit pas sinds gisteren weer op zijn plekje.
Maar die heeft het desgevraagd nog steeds over een totaal potentieel van 40 Kw inclusief de nieuwe brandstof.
Dus de spec 4 zal in Spa met die 25 pk meer beginnen.
Zodra ik meer details krijg, weten jullie het ook.

Honda
The Power of Dreams

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #29177 is een antwoord op bericht #27550] vr, 13 september 2019 15:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Karting

Schummie01 schreef op ma, 22 juli 2019 11:57
@Theo,

Spec 5 is in principe bedoeld als Spec 1 2020. En spec 6 dan weer de volgende ontwikkeling.

Spec 4 gaat men in principe in 2 stappen opvoeren naar de maximale beoogde vermogen van deze spec.
Honda ziet dat graag in Japan gebeuren.
Hier had Schummie het ook over 2 stappen. Zou zo graag de huidige stavaza van hem horen

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29178 is een antwoord op bericht #29176] vr, 13 september 2019 16:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

@Koos,
Mooi dat je dat bericht van @Schummie hier ook weer even geplaatst hebt.
In de vertakte versie kon ik jouw bericht echter niet terug vinden.
Na heel lang zoeken zag ik het meer dan 500 berichten hier onder staan.
Daarom quote ik 'm hier nog een keer, anders komen de volgende reacties ook zo ver naar onderen te staan.

Wouter schreef op vr, 13 september 2019 13:22
Citaat:
@Schummie, 30 aug. Mijn bron zit pas sinds gisteren weer op zijn plekje.
Maar die heeft het desgevraagd nog steeds over een totaal potentieel van 40 Kw inclusief de nieuwe brandstof.
Dus de spec 4 zal in Spa met die 25 pk meer beginnen.
Zodra ik meer details krijg, weten jullie het ook.

@Koos: Citaat:
Schummie01 schreef op ma, 22 juli 2019 11:57

Spec 4 gaat men in principe in 2 stappen opvoeren naar de maximale beoogde vermogen van deze spec.
Honda ziet dat graag in Japan gebeuren.

Hier had Schummie het ook over 2 stappen. Zou zo graag de huidige stavaza van hem horen

@Schummies informatie van 22 juli en 30 augustus over de Honda motor afkomstig van zijn bron kloppen dus. 1e

Honda
The Power of Dreams

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29190 is een antwoord op bericht #29175] zo, 15 september 2019 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Billgates307 is op dit moment afwezig  Billgates307
Karting

"Met dit hele pakket zijn ze Mercedes voorbij qua motor. Het kleine verschil met Ferrari blijft een vraagteken."

Dat is nogal een uitspraak @Wouter. Fingers crossed Yay hupmax Is er ook bekend wat voor upgrades er van het chassis nog in de pijplijn zit?

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29192 is een antwoord op bericht #29175] ma, 16 september 2019 01:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op vr, 13 september 2019 17:02

Met dit hele pakket zijn ze Mercedes voorbij qua motor. Het kleine verschil met Ferrari blijft een vraagteken.
Elke motorleverancier vraagt zich af waar dat vandaan komt en of het wel van de motor komt.
We hebben het er hier nog niet over gehad, maar valt de Ferrari snelheid niet te verklaren met hun low-drag concept? Voor het seizoen zeiden Mercedes en Red Bull al dat het Ferrari concept goed was, maar verder lastig te verbeteren, terwijl hun concepten misschien niet meteen goed waren, maar wel meer potentieel hadden.

Wat mij betreft klopt dat aardig. Op de meeste circuits doet Ferrari niet mee om de overwinning en Monza was nou ook niet de uitgelezen kans. Lewis haalde het bijna en Max heeft nooit echt mee kunnen strijden, maar dacht zelf ook wel kans te hebben gehad onder normale omstandigheden.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29193 is een antwoord op bericht #29190] ma, 16 september 2019 01:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Billgates307 schreef op zo, 15 september 2019 20:15
Is er ook bekend wat voor upgrades er van het chassis nog in de pijplijn zit?
En dat is een goeie vraag. Zelfs als Honda gelijk weet te komen aan de Mercedes krachtbron, dan nog zie je dat de Mercedes enorm efficiënt is, bijna nooit een steekje laat vallen, geen slechte starts heeft en ook geen hele GP nodig heeft om zich aan te passen aan een nieuwe spec. Zelfs al heb je dezelfde downforce en kracht als Mercedes, dan nog moet je een enorm goed geoliede machine zien te verslaan.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29194 is een antwoord op bericht #29192] ma, 16 september 2019 07:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Theo schreef op ma, 16 september 2019 01:14
Wouter schreef op vr, 13 september 2019 17:02

We hebben het er hier nog niet over gehad, maar valt de Ferrari snelheid niet te verklaren met hun low-drag concept? Voor het seizoen zeiden Mercedes en Red Bull al dat het Ferrari concept goed was, maar verder lastig te verbeteren, terwijl hun concepten misschien niet meteen goed waren, maar wel meer potentieel hadden.

Wat mij betreft klopt dat aardig. Op de meeste circuits doet Ferrari niet mee om de overwinning en Monza was nou ook niet de uitgelezen kans. Lewis haalde het bijna en Max heeft nooit echt mee kunnen strijden, maar dacht zelf ook wel kans te hebben gehad onder normale omstandigheden.
Het probleem met het concept van Ferrari is dat ze niet zo maar achter downforce erop konden gooien omdat dit onderstuur geeft wat niet viel te corrigeren door hun voor vleugel concept. Ze hebben dit nu overigens wel wat beter voor elkaar, maar het probleem is dat de wagen hierdoor tail happy is geworden waar maar 1 rijder van hun goed mee overweg kan,... die andere staat constant achterste voren ermee. Laughing Maar uiteindelijk is het allemaal lapwerk en geen definitieve oplossing. Red Bull en Mercedes hebben het juiste concept gekozen en Ferrari is op dat vlak een doodlopende straat ingereden wat vooraf aan het seizoen al werd voorspeld.

Ik denk trouwens wel dat Ferrari ook een truuk uitvoert op het rechte stuk, heb eens een grafiek van de accleratie curve gezien tussen de Ferrari en Mercedes welke ergens de ronde doet. Daarop viel te zien dat er halverwege het rechte stuk (rond de 200kmh) een relatief grotere piek valt te zien tussen die 2 teams. Als het alleen drag/dowforce was zou je een geleidelijke toenemende curve moeten hebben en geen piek. Dat betekent dus dat er mechanisch iets gebeurt, mogelijk iets met de DRS/achtervleugel (denk aan begin dit jaar met de inzakkende en opkomende achterkant bij het remmen?), of met de deployment van de MGU-K die dit veroorzaakt. Maar ja dit valt niet hard te maken dus zal het vooral bij speculeren blijven.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29195 is een antwoord op bericht #29194] ma, 16 september 2019 07:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Neo33 schreef op ma, 16 september 2019 07:11
Dat betekent dus dat er mechanisch iets gebeurt, mogelijk iets met de DRS/achtervleugel (denk aan begin dit jaar met de inzakkende en opkomende achterkant bij het remmen?), of met de deployment van de MGU-K die dit veroorzaakt. Maar ja dit valt niet hard te maken dus zal het vooral bij speculeren blijven.
Dat de DRS op een kiertje wordt gezet?
Het lijkt mij dat de FIA hier sensors op heeft. Ik weet niet of Ferrari nog steeds 2 accu's gebruikt in hun energie systeem maar het zal mij niets verbazen dat daar iets in zit, daar waren 2 jaar geleden al vragen over.

Re: Jos: Ergens dit jaar nog een motorwissel [bericht #29197 is een antwoord op bericht #29195] ma, 16 september 2019 08:56 Naar vorige bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Roelof schreef op ma, 16 september 2019 07:58
Neo33 schreef op ma, 16 september 2019 07:11
Dat betekent dus dat er mechanisch iets gebeurt, mogelijk iets met de DRS/achtervleugel (denk aan begin dit jaar met de inzakkende en opkomende achterkant bij het remmen?), of met de deployment van de MGU-K die dit veroorzaakt. Maar ja dit valt niet hard te maken dus zal het vooral bij speculeren blijven.
Dat de DRS op een kiertje wordt gezet?
Het lijkt mij dat de FIA hier sensors op heeft. Ik weet niet of Ferrari nog steeds 2 accu's gebruikt in hun energie systeem maar het zal mij niets verbazen dat daar iets in zit, daar waren 2 jaar geleden al vragen over.
AMuS wijdt er een heel artikel aan waarschijnlijk gebeurt er iets illegaals https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/power-ferrari-f1-2019-t rick/

Vorige onderwerp: Max in de media
Volgende onderwerp: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2019
Naar forum gaan: