Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Honda levert eerste motorupgrade voor verstappen al tijdens GP Azerbeidzjan [bericht #24720 is een antwoord op bericht #24719] ma, 15 april 2019 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 222
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Geeuwwwww... Laughing

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Honda levert eerste motorupgrade voor verstappen al tijdens GP Azerbeidzjan [bericht #24721 is een antwoord op bericht #24720] ma, 15 april 2019 10:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 112
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Als dit los staat van de 30kW van de motorupgrade in Spanje dan zou er in 2 races tijd dus dik 60pk bij komen, ofwel zo'n 0.6 seconden per ronde. Als dat echt zo is en ze betrouwbaar blijven, ziet het er al een stuk beter uit. Maar toch maar eerst zien en dan pas geloven.. Smile
 
Risico... [bericht #24725 is een antwoord op bericht #24692] ma, 15 april 2019 11:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 276
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op zo, 14 april 2019 17:05
@ SpeeDirk,
...Ik blijf bij mijn analyse dat Ferrari in elk geval te pakken blijft...
Ik denk dat jouw analyse een enorm risico inhoudt: het is ALTIJD een enorm
risico om je conclusie af te laten hangen van fouten en/of onvermogen van
je tegenstander.

Persoonlijk wil ik eerst even zien wat er met RBs rondetijden gebeurt in
Barcelona. Ik ben blij dat ze nu voor een komplete update lijken te kiezen
van de aero ipv een massa pleisters.

Tizz.

[Bijgewerkt op: ma, 15 april 2019 11:42]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24726 is een antwoord op bericht #24692] ma, 15 april 2019 12:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dodgev8 is op dit moment afwezig  Dodgev8
Berichten: 8
Geregistreerd: maart 2017
Karting

@ Schummie01 Ik las vandaag dat Honda met een motorupgrade komt voor RB in Bakoe.
Die zou 20 pk meer leveren dan de oude.
Daar lees ik niks van terug in jou bericht.
Bron https://racingnews365.nl/honda-levert-eerste-motorupgrade-vo or-verstappen-al-tijdens-gp-azerbeidzjan


Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24727 is een antwoord op bericht #24726] ma, 15 april 2019 13:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 222
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik neem aan dat dit na de race in China door Honda is besloten en @Schummie01 daar (nog) niet van op de hoogte was!

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24728 is een antwoord op bericht #24726] ma, 15 april 2019 13:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Berichten: 29
Geregistreerd: februari 2018
Karting

Dodgev8 schreef op ma, 15 april 2019 12:08
@ Schummie01 Ik las vandaag dat Honda met een motorupgrade komt voor RB in Bakoe.
Die zou 20 pk meer leveren dan de oude.
Daar lees ik niks van terug in jou bericht.
Bron https://racingnews365.nl/honda-levert-eerste-motorupgrade-vo or-verstappen-al-tijdens-gp-azerbeidzjan
@Schummie01

Indien wij mogen aannemen dat er 20PK meer vermogen mag worden vrijgegeven met de huidige motor (vanaf Baku) en wij ervan mogen uitgaan dat er zo'n 20PK al eerder is vrijgegeven door Honda (Bahrein?), zal dit dan automatisch betekenen dat bij de volgende nieuwe Honda PU (~50PK extra boven de beschikbare Melbourne PU PK's) slechts 10 PK's overblijven (uitgaande van dezelfde voorzichtige begin instelling van de PU)?

Of zal er de eerstvolgende vervanging van de PU, van meet af aan meer vermogen worden vrijgegeven door Honda? Dus 50PK bovenop de eerdere vrijgegeven PK's?

[Bijgewerkt op: ma, 15 april 2019 13:49]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24742 is een antwoord op bericht #24728] ma, 15 april 2019 19:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 189
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Indy91 schreef op ma, 15 april 2019 13:47
Dodgev8 schreef op ma, 15 april 2019 12:08
@ Schummie01 Ik las vandaag dat Honda met een motorupgrade komt voor RB in Bakoe.
Die zou 20 pk meer leveren dan de oude.
Daar lees ik niks van terug in jou bericht.
Bron https://racingnews365.nl/honda-levert-eerste-motorupgrade-vo or-verstappen-al-tijdens-gp-azerbeidzjan
@Schummie01

Indien wij mogen aannemen dat er 20PK meer vermogen mag worden vrijgegeven met de huidige motor (vanaf Baku) en wij ervan mogen uitgaan dat er zo'n 20PK al eerder is vrijgegeven door Honda (Bahrein?), zal dit dan automatisch betekenen dat bij de volgende nieuwe Honda PU (~50PK extra boven de beschikbare Melbourne PU PK's) slechts 10 PK's overblijven (uitgaande van dezelfde voorzichtige begin instelling van de PU)?

Of zal er de eerstvolgende vervanging van de PU, van meet af aan meer vermogen worden vrijgegeven door Honda? Dus 50PK bovenop de eerdere vrijgegeven PK's?
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik de Bron Telegraaf altijd met een korrel zout neem. Dit is de eerste keer dat ze dit soort nieuws als eerste naar buiten brengen. Er zijn andere bronnen binnen het paddock die veel dichterbij Honda en Red-Bull staan en die melden allemaal helemaal niks over deze update.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze nu al een hardware update gaan uitbrengen. Ik denk eerder dat deze '20' pk komt uit eventueel brandstof (vaak krijg je hier dan een pers-bericht over voor de marketing) en een meer aggresieve mapping zoals Schummi al aangaf.
Ik denk dat het logischer is om in Barcelona alleen je aero update uit te voeren, zodat je kan verifieren wat deze totaal gebracht heeft. Race daarna zal Honda dan de PWR unit updaten (hardware) is mijn verwachting.
Max zit wel in de zetel. Ik zie Red-Bull Gasly gebruiken als een proefkonijn om te testen hoe ver ze de pwr unit kunnen belasten. Als alles als safe beschouwd is, zullen ze de update pas bij Max doorvoeren. Eigenlijk dus 3 Torro Rosso's.
 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24743 is een antwoord op bericht #10992] ma, 15 april 2019 19:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Er word ondertussen of moet ik zeggen nu al heftig gespeculeerd over de positie van Gasly......nu ook al openlijk door buitenlandse media.
Tja ik zou niet graag in de schoenen van Gasly staan maar de vraag is op dit moment nog steeds waarom komt Gasly er niet aan te pas? Is hij toch een minder groot talent dan iedereen riep vorig jaar? Is Max toch nog veel gegroeid de afgelopen 1 of 2 jaar en moeten we hem echt gaan vergelijken met Schumacher en Senna?
Waar hebben wij in het verleden zoveel verschil gezien tussen 2 coureurs van een topteam?
Er zijn mensen die zoiets al mee hebben gemaakt en daarvan is 1 iemand een hele bekende van Max......Jos.
Waarom kwam Jos er niet echt aan te pas in vergelijking tot Schumacher? Dit was volgens mij een combinatie van factoren destijds.........talent i.v.t talent van buitencategorie...
1 ding lijkt zich nu ook te herhalen en dit is mede weer dankzij de ervaring van Jos, Jos heeft van dicht bij meegemaakt hoe Schumacher een team om zich heen had gebouwd en hoeveel uitwerking dit had op het geheel. Ik wil het nu niet hebben over een vermeende illegale auto die alleen Schumacher ter beschikking had maar meer over het feit dat de alle eigenschappen m.b.t. het rijgedrag van de wagen afgestemd lijkt te zijn op de 1ste coureur.
Gasly lijkt niet lekker overweg te kunnen met de bolide terwijl Max aangeeft dat de RB15 al beter is dan de RB14......wat ook resulteert in het feit dat Max volgends vele op dit moment dingen presteert die eigenlijk totaal onmogelijk zijn met wat de RB15 op dit moment zou moeten kunnen. Een ding is voor mij wel duidelijk de keuze die Max heeft gemaakt om bij RB te blijven is de juiste als we kijken naar de mogelijkheden, indien de betrouwbaarheid goed blijft en Honda gaat leveren wat ze zeggen i.c.m de ontwikkelings snelheid van RB is de titel op dit moment zeker nog binnen handbereik, Max kan heel veel met een wagen maar nog veel meer met een compleet op maat gebouwde wagen......wel is het nog steeds hopen op een wat betere verdeling van de punten zo zou het fijn zijn als Ferrari de winst pakt ik Baku en of Spanje, of beter nog dat Lewis en Vettel weer eens echt bonje krijgen met elkaar op de baan. Nog 1,5 week en dan gaan we er weer vol goede moet voor zitten.
 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24744 is een antwoord op bericht #24743] ma, 15 april 2019 20:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 339
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat Gasly nu al zo ter discussie staat is wat mij betreft idioot. Vanwege het unieke concept van de rbr, zijn teamgenoot, en uberhaupt de tijd die je hem moet gunnen om potentieel te gaan benutten.
En belangrijker nog:wie zet je in zijn plaats? Serieuze opties heeft RBR niet imo.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24745 is een antwoord op bericht #24727] ma, 15 april 2019 20:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 212
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

SpeeDirk schreef op ma, 15 april 2019 13:18
Ik neem aan dat dit na de race in China door Honda is besloten en @Schummie01 daar (nog) niet van op de hoogte was!
Dat gaat om waar ik een paar berichten eerder over sprak. Wat agressievere mappings die in de inhaalstand en in de kwalificatiemode wat extra vermogen oplevert. Volgens de telegraaf 20 pk.

De volgende echte upgrade heeft weer een extra potentieel van 30 Kw. Die komt erbij. Honda geeft die 30 Kw waarschijnlijk niet in 1 keer vrij.
Ze blijven gaan voor betrouwbaarheid, en willen ten koste van alles vermijden dat RBR met motorproblemen uitvalt.

In Baku weer nieuwe ronde, nieuwe kansen. En minder kans dat Gasley achterop Max rijdt.
 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24746 is een antwoord op bericht #24744] ma, 15 april 2019 20:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 189
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

bernuldi schreef op ma, 15 april 2019 20:12
Dat Gasly nu al zo ter discussie staat is wat mij betreft idioot. Vanwege het unieke concept van de rbr, zijn teamgenoot, en uberhaupt de tijd die je hem moet gunnen om potentieel te gaan benutten.
En belangrijker nog:wie zet je in zijn plaats? Serieuze opties heeft RBR niet imo.
Hulkenberg heeft een aflopend contract drive forumpliesie
 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24749 is een antwoord op bericht #24746] ma, 15 april 2019 21:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ook ik denk dat het heel goed is dat Gasly nog genoeg tijd gaat krijgen.......er zijn op dit moment geen echte alternatieve......tenzij Albon ook in Simulator heel duidelijk Gasly zoek rijd.....
Voor volgend jaar zou Hulkenberg misschien echt wel een heel goed alternatief kunnen zijn mits hij niet of maar net verslagen gaat worden door Ricciardo.....
Het grootste voordeel van Gasly is ook dat hij Max niet in de weg rijd en dat met deze start van RB het constructeurs kampioenschap nu eigenlijk al uit zicht lijkt.....
 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24751 is een antwoord op bericht #24745] ma, 15 april 2019 21:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Berichten: 33
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Klinkt goed Schummie!! Weet jij toevallig ook of ze bij STR nu ook met een verbeterde motor rijden. Omdat dit hun tweede exemplaar is?
 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24756 is een antwoord op bericht #24749] di, 16 april 2019 00:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 208
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

MadMax schreef op ma, 15 april 2019 21:02
Ook ik denk dat het heel goed is dat Gasly nog genoeg tijd gaat krijgen.......er zijn op dit moment geen echte alternatieve......tenzij Albon ook in Simulator heel duidelijk Gasly zoek rijd.....
Voor volgend jaar zou Hulkenberg misschien echt wel een heel goed alternatief kunnen zijn mits hij niet of maar net verslagen gaat worden door Ricciardo.....
Het grootste voordeel van Gasly is ook dat hij Max niet in de weg rijd en dat met deze start van RB het constructeurs kampioenschap nu eigenlijk al uit zicht lijkt.....
Ik denk niet dat Hulk daar ooit zal komen te rijden, het probleem wat hij heeft is dat hij een van de langere rijders is. Met name door de kleine cockpit afmetingen en voorheen ook met name zijn gewicht is hij eigenlijk nooit echt in de picture geweest bij de top3 teams. Wel jammer, ik denk wel dat hij top materiaal is maar niet absolute top. Meer het type Bottas, Ricciardo zeg maar.

Waar Gasly in dat plaatje staat, ik denk dat eerlijk gezegd hij nog veel trager is dan de 0.2 die ik op voorhand voorspelde. Dat je je niet comfortabel voelt in de wagen dat kan, maar zelfs dan bijna 1 sec per rondje op de broek krijgen van je team genoot is best zorgelijk.

Ook het feit dat hij zegt dat hij zijn rijstijl moet aanpassen is geen goed teken. Idealiter wil je 2 rijders hebben met een soortgelijke rijstijl en die zeer gelijkwaardig aan elkaar zijn en die had je met Ricciardo. Max zegt dat de wagen ok is, zelfs beter aanvoelt dan vorig jaar! En Gasly zegt dat het ruk is en er niet mee overweg kan.

Betekent dat alles van Max zal moeten afkomen, daar waar je vorig jaar met 2 rijders verschillende programma's kon afwerken om tot een betere setup te komen zal nu alles van Max afhangen omdat je op dit moment niet op Gasly kan bouwen omdat hij zijn eigen problemen heeft.

Hopelijk krijgt Gasly de boel zo snel mogelijk op de rit want anders zie ik het somber voor hem in.

 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24759 is een antwoord op bericht #24756] di, 16 april 2019 09:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 156
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Gelukkig neemt niemand bij RB Gasly serieus. Hij zal eerst aan zichzelf moeten werken en dan commentaar op de auto hebben.
 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24760 is een antwoord op bericht #24745] di, 16 april 2019 10:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 222
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

lol lol lol Yay Yay Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24761 is een antwoord op bericht #24759] di, 16 april 2019 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 222
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gasly zou het ff in de RB15 gaan maken want hij was minstens net zo snel als Max. Wie hoog van de toren blaast kan diep vallen.
Toen Max van de Torro Rosso in de RB stapte heb ik dergelijke pietpraat uitspraken van Max nooit gehoord. Dus geen woorden maar daden. forumpliesie


Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24762 is een antwoord op bericht #24761] di, 16 april 2019 10:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 112
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gasly vertelde na afloop van de GP van China dat hij tijdens de race op zoek is gegaan naar antwoorden waarom hij zoveel langzamer is dan Max. Dat wordt een lange zoektocht

Groet,
DeNak
 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24763 is een antwoord op bericht #24762] di, 16 april 2019 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 222
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Tja, ik hoop dat hij een kompas bij zich heeft anders raakt hij de weg kwijt. Soms heb ik een beetje medelijden met die jongen zoals hij zich presenteert in de racen scene. Ik hoop voor hem dat hij beter gaat presteren in plaats van alsmaar te zeuren over de RB15.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: di, 16 april 2019 11:17]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24764 is een antwoord op bericht #24763] di, 16 april 2019 12:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 156
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Hij heeft een serie resultaten nodig voor goed zelfvertrouwen. Bij RB is dat: voor Max eindigen. Dat zie ik alleen heel incidenteel gebeuren. Daar zit het probleem. Max is net zo'n "moordenaar" als Lewis aan het worden zo langzamerhand.
 
Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24765 is een antwoord op bericht #24764] di, 16 april 2019 13:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 222
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat is helemaal waar! Max heeft een winnaars- en killer mentaliteit en geen tijd om zoete broodjes te bakken! Yay Mad

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24767 is een antwoord op bericht #24745] di, 16 april 2019 18:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Billgates307 is op dit moment afwezig  Billgates307
Berichten: 14
Geregistreerd: december 2017
Karting

Dus ik had toch gelijk dat die 15/20pk er niet was in Bahrein?
 
Max: Geen team-orders en gelijke behandeling coureurs het beste voor het team [bericht #24771 is een antwoord op bericht #10992] wo, 17 april 2019 14:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 222
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Max laat weten dat Ricciardo en hij ten alle tijden gelijk werden behandeld en dat hij ook geen voorstander is van team-orders. Dit alles na de commotie naar aanleiding teamorders Ferrari aangaande Leclerc / Vettel.

"In al die jaren dat we samen hebben gereden is er door het team nooit onderscheid tussen ons gemaakt. We hebben altijd met gelijk materiaal gestreden tegen elkaar", aldus Verstappen.

Ik vraag mij in alle ernst af of Ferrari in Baku Leclerc ook door Vettel in laat halen middels een team-order of zijn ze eindelijk tot de conclusie gekomen dat dit niet meer kan en mag? Vettel moet voorgoed op stal want incasseren gaat hem slecht af en foutjes snel gemaakt.

In Baku 20 Kw erbij en wat andere kleine updates is/zijn wellicht nog niet genoeg om zich te kunnen meten met Mercedes en Ferrari.
Er zal door RBR in MK en bij Honda best hard gewerkt worden aan grotere updates van zowel de RB15 als van de Honda PU.

Max zegt dat hij geduld moet hebben en dat de grotere updates en aanpassingen pas later komen, maar wanneer zegt hij niet. Ik hoop dat hij in Barcelona voor het podium kan gaan en wij weer eens mogen juichen.

Over Gasly is al genoeg gezegd en wellicht ook al te veel. Ondanks alles zou ik niet in zijn schoenen willen staan want dan zijn er zeker muren te veel en onderdelen te weinig.

Langzaam verstrijken de uren richting Baku en kunnen wij ons in die tijd weer opmaken voor een hopelijk spannende race.


Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: wo, 17 april 2019 14:57]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
helm18.gif  Max na drie race weekenden. [bericht #24779 is een antwoord op bericht #10992] wo, 17 april 2019 20:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1810
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Een positieve en realistische Max na de eerste drie race weekenden:

Citaat:
"Ik ben nu vooral bezig schade te beperken door zoveel mogelijk punten te scoren. Dat ik derde sta, is redelijk goed. Beter zelfs dan wat normaal gesproken realistisch is. Daar ben ik blij mee, maar we moeten dichter bij Ferrari en Mercedes komen."

"We staan natuurlijk nog niet waar we willen staan, maar dat was ook niet te verwachten. Honda heeft tijd nodig en wij snel nieuwe onderdelen. En ongeveer dertig pk. Maar ik heb er vertrouwen in. Het zou fout zijn na drie races het gevecht al op te geven."

"We zitten er sowieso dichterbij dan vorig seizoen. En er zit nog veel tijdwinst in een nieuwe voorvleugel. Natuurlijk zitten de andere teams niet stil, maar ik denk dat wij meer potentie hebben om progressie te boeken."

"Iedereen weet dat we qua vermogen niet op het niveau van Ferrari en Mercedes zitten. Ik begrijp dat mensen denken dat dat hetzelfde klinkt als de afgelopen jaren, maar er zit nu een plan achter."

"Er komt een nieuwe update aan en we zetten kleine stapjes. Op de achtergrond werkt Honda keihard om meer vermogen te leveren, maar dat is enorm complex. Een motor moet ook betrouwbaar zijn. Als het makkelijk was, had iedereen het voor elkaar."

"Het team moet de auto nog beter maken. We hebben nog te weinig grip, zowel voor als achter. Daar moeten we stappen zetten."

"Ze [Honda] hebben een hele zware tijd gehad, maar zijn nu de goede weg ingeslagen. Dat motiveert mij ook. Er is genoeg geld, er zijn genoeg onderdelen, er werken goede mensen en er is een goed plan."

"Ze hoeven zich maar op twee teams te richten, die ook nog eens dezelfde eigenaar hebben: Red Bull en Toro Rosso. Heel overzichtelijk."

"Ik wil geen mensen afzeiken , maar het is prettig werken met Japanners. Ze zijn rustig en gefocust. Als ik een probleem meld, lossen ze het pijlsnel op op de testbank in Japan. Het is heel goed georganiseerd. Dat zie je zelfs in de details; zoals stekkertjes die naadloos op elkaar passen."

Bron: NOS.
 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24782 is een antwoord op bericht #24692] do, 18 april 2019 01:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tomaz is op dit moment afwezig  Tomaz
Berichten: 2
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Dua gewoon weer "hopen op". De wereld van de F1 in het algemeen en RBR in het bijzonder zag er een paar races geleden veel positiever en was men overtuigd dat Max wereldkampioen werd. En nu "hpen op" dat Max derde wordt achter de Mercedessen.....pffff
 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24788 is een antwoord op bericht #24782] do, 18 april 2019 11:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 222
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Positief blijven als fan is het devies hupmax

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24789 is een antwoord op bericht #24788] do, 18 april 2019 12:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1810
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Tomaz
Dua gewoon weer "hopen op". De wereld van de F1 in het algemeen en RBR in het bijzonder zag er een paar races geleden veel positiever en was men overtuigd dat Max wereldkampioen werd. En nu "hopen op" dat Max derde wordt achter de Mercedessen.....pffff

SpeeDirk schreef op do, 18 april 2019 11:53
Positief blijven als fan is het devies hupmax

Positief blijven is altijd goed, maar je hoeft je kop niet in het zand te steken voor de werkelijke feiten.
Ja, het is idd weer eens hopen dat ze de achterstand met het chassis aan het begin snel in kunnen halen, zoals gewoonlijk.
Vooralsnog ziet het er goed uit, als de plannen kloppen, maar of het nog op tijd is? Ondertussen loopt Mercedes flink uit.
We zullen zien en het blijft zoals gewoonlijk weer hopen.

 
Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24793 is een antwoord op bericht #24789] do, 18 april 2019 13:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 222
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik mag dan vlakbij het strand wonen, maar wel zonder mijn kop in het zand te steken.
Een terrasje pakken lijkt mij met zulk weer een beter idee Cheers Cheers


Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Max en Pierre [bericht #24797 is een antwoord op bericht #24756] do, 18 april 2019 17:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MaluM is op dit moment afwezig  MaluM
Berichten: 4
Geregistreerd: maart 2017
Karting

"Dat je je niet comfortabel voelt in de wagen dat kan, maar zelfs dan bijna 1 sec per rondje op de broek krijgen van je team genoot is best zorgelijk."

Die 1 seconde per rondje moet wel genuanceerd worden. In de euforie wordt vergeten dat Pierre 3 stops heeft gemaakt en Max maar 2. Scheelt dus 23 seconden. Trek je die van het gemiddelde af dan zit je op 0,6 seconde per rondje.....Ruim een halve seconde dus...

MaluM
 
Re: Max en Pierre [bericht #24799 is een antwoord op bericht #24797] do, 18 april 2019 17:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 1560
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

En dat zat Ricciardo ook gemiddeld vorig jaar. Alleen heeft Gasly de pech dat het middenvel der wat dichter op zit. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij evengoed presteert als Ric want dat is niet zo maar inderdaad, zo dramatisch is het nu ook weer niet.

Het was trouwens 42 seconden voor Pistop 3 en daarna had hij ook nog supersnelle en bijna nieuwe rode banden dus als hij op zijn oude setje geel was doorgereden was het nog meer dan 42 seconden geworden. Als je dan gaat nuanceren moet je dit ook meenemen. Je kunt dan niet die snelste ronde zomaar laten staan als je de pitstop er zo af trekt.

Ik denk dus dat het nog meer was dan 0.6 seconde.
 
bstar.gif  Re: Max en Pierre [bericht #24809 is een antwoord op bericht #24797] vr, 19 april 2019 10:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 163
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

MaluM schreef op do, 18 april 2019 17:43
"Dat je je niet comfortabel voelt in de wagen dat kan, maar zelfs dan bijna 1 sec per rondje op de broek krijgen van je team genoot is best zorgelijk."

Die 1 seconde per rondje moet wel genuanceerd worden. In de euforie wordt vergeten dat Pierre 3 stops heeft gemaakt en Max maar 2. Scheelt dus 23 seconden. Trek je die van het gemiddelde af dan zit je op 0,6 seconde per rondje.....Ruim een halve seconde dus...

MaluM
Max is als Kimmi (en Albon heeft dat ook een tikkie) die rijdt om de problemen heen. En haalt zo net dat stukje performance eruit wat erin zit.

En laat Gasly zich maar langzaam en substantieel ontwikkelen. Dan hebben we tenminste een goed team die elkaar ondersteunt.

Een LeClerc/Ocon/Abiteboul situatie/karakter is niet zo fijn voor het team dat met ze moet samenwerken. Cool
 
Re: Max en Pierre [bericht #24811 is een antwoord op bericht #24809] vr, 19 april 2019 15:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 212
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De aërodynamische aanpassingen voor Baku hebben zoals te verwachten is betrekking op de snelheid van het circuit als ook op de doorontwikkeling van de voorvleugel.
Men gaat niet over op een ander concept, dus niet van out-wash naar in-wash. Zag de vraag ergens langskomen op het forum.

De grote aanpassing komt in Barcelona en betreft wederom voorvleugel, maar ook de barge-boards, bodemplaat, diffuser en achtervleugel.
Ziet er zeer goed uit in de windtunnel, en zou wat aero betreft in 1 keer het gat moeten dichten.
Uiteraard staan Ferrari en Mercedes ook niet stil, dus hoe het relatief gezien uitpakt is nog even afwachten.

Honda gaat gestaag door; 20 PK erbij in Baku, gaat gewoon om mappings, en iets meer van de limieten vrijgeven.
Betrouwbaarheid voor alles. Honda bepaalt moment van inzet nieuwe specificaties. Niet RBR.

Horner put zich nog eens uit om te verklaren dat zijn opmerkingen over de brandstof van Ferrari niet zijn bedoeld om illegaliteit te suggereren.
Dat kan ook niet anders, omdat juist op brandstofgebied binnen bepaalde grenzen nog uitgebreid ontwikkeld mag worden.
Exxon Mobile speelt ook een grote rol bij de verdere ontwikkeling van Honda.
Gaat zoals altijd om de klopvastheid, het voorkomen van te vroege ongecontroleerde ontbranding van het mengsel.
Hoe de brandstof dan ruikt doet er niet toe. Maar ik zou het niet in je eigen auto gooien. De basis moet weliswaar een benzine achtig product zijn, maar de additieven zouden de leidingen in een normale auto aantasten of oplossen.

Normaal gesproken is Baku geen circuit voor de Bulls, dus zonder bijzonderheden weer gewoon een vierde plaats.
Nu wil het toeval dat juist in Baku wel vaak sprake is van bijzonderheden.
Van Max mag inmiddels worden verwacht een eventuele buitenkans maximaal uit te nutten.
Op naar het volgende race weekend.
Bij RBR is men niet pessimistisch, dus waarom zouden wij dat wel zijn.
Derde in de stand om het DWC, van de 6 van de 3 topteams. Voor Ferrari.

Dat is helemaal niet zo slecht.


 
Re: Aanpassingen aan de RB15 in Barcelona [bericht #24812 is een antwoord op bericht #24811] vr, 19 april 2019 16:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1810
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op vr, 19 april 2019 15:32
Men gaat niet over op een ander concept, dus niet van out-wash naar in-wash. Zag de vraag ergens langskomen op het forum.

De grote aanpassing komt in Barcelona en betreft wederom voorvleugel, maar ook de barge-boards, bodemplaat, diffuser en achtervleugel.
Ziet er zeer goed uit in de windtunnel, en zou wat aero betreft in 1 keer het gat moeten dichten.

Honda gaat gestaag door; 20 PK erbij in Baku, gaat gewoon om mappings, en iets meer van de limieten vrijgeven.

Bedankt voor deze stavaza @Schummie.
* Heb jij ook iets vernomen over een aanpassing van de achterwiel ophanging, naast alle andere aanpassingen?
Max heeft dit jaar niet zulke goede starts en dat zou op te lossen zijn door de achterwiel ophanging aan te passen.

* Krijgen ze door dit grote pakket veranderingen alle downforce die ze tekort komen?

* Overal valt te lezen dat die 20 PK grotendeels door een vernieuwde brandstof komt. Die was in Bahrein al klaar.
Al iets over gehoord?
 
Re: Max en Pierre [bericht #24813 is een antwoord op bericht #24811] vr, 19 april 2019 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 112
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op vr, 19 april 2019 15:32

Ziet er zeer goed uit in de windtunnel, en zou wat aero betreft in 1 keer het gat moeten dichten.
Heb je enig idee wat voor tijdwinst we dan aan moeten denken? Want hoe veel Red Bull op aero verliest nu is best lastig in te schatten. Hebben we het dan over 0.3 of wat?

En weet je al of Red Bull in Barcelona al een 2e motor inzet? Zo ja, met het voorzichtig brengen van extra PKs, op hoeveel extra tegenover Baku kunnen we dan ongeveer rekenen? 10 van de 30 kW?
 
Re: Max en Pierre [bericht #24814 is een antwoord op bericht #24813] vr, 19 april 2019 17:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1810
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Mark schreef op vr, 19 april 2019 16:47
En weet je al of Red Bull in Barcelona al een 2e motor inzet?

Heb vanmorgen op een Japanse site gelezen, dat Honda in Sakura eerst moet bekijken wat er met de eerste motor
van Kvyat aan de hand is. RBR rijdt momenteel met dezelfde spec.
Het kan een fabricage fout zijn in één onderdeel dat alleen bij Kvyat in zijn motor zat,
maar het kan ook aan iets liggen dat in alle vier de motoren zit.
Voordat ze daar een uitsluitsel over hebben, zullen ze [Honda] nog niet kunnen beslissen hoe het verder moet.
 
Re: Max en Pierre [bericht #24815 is een antwoord op bericht #24814] vr, 19 april 2019 17:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 131
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Van het Honda forumtopic op F1 technical
https:// www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=829757&f=4#p82 9757


The time limit for making a PU update decision is April 21

That's about the power unit of Danil Kvyat, who had a problem near the end of the first free practice of the Chinese Grand Prix. Because the power unit used by Toro Rosso and the power unit mounted on Red Bull are the same specifications.


 The trouble that an abnormality was found in the data is that there is a high possibility that somewhere in the engine is physically damaged, as can be imagined from the tone of the technical director of Toyoharu Tanabe that the temperature sensor was not at a desired level.


 The problem is what is the cause of the trouble. If the cause is a batch trouble in which a defective product exists in a specific lot, there is no problem if it can be confirmed that the parts of that lot are not used in the Red Bull power unit.


 However, if it turns out that it is not a batch problem but a problem that occurred because the combustion system has a fundamental problem, if you try to increase power with that specification, even if you put spec 2, some sort of review will be required.


 Another problem is that you don't have much time to make that decision. Kvyat's power unit, which caused troubles on Friday of the Chinese Grand Prix, can only leave the country after the Chinese Grand Prix due to customs clearance, and finally arrive at HRD Sakura on April 17 (Wednesday).


 Because Azerbaijan also has complex customs clearance, if you bring an upgraded power unit to Azerbaijan GP, ​​you have to transport it from the UK to Azerbaijan after transporting it from HRD Sakura in Japan to HRD MK in Milton Keynes, England. In that case, we have to ship from Japan to the UK on April 21 (Sun).


 In other words, it takes only four days from April 17th to 20th to investigate and draw conclusions.
 
Re: Max en Pierre [bericht #24816 is een antwoord op bericht #24811] vr, 19 april 2019 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 131
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Algemeen verhaal kan van toepassing zijn voor elk team op de grid....
Niks nieuws onder de Azerbeidzjaanse zon dus .
 
Re: Max en Pierre [bericht #24817 is een antwoord op bericht #24815] vr, 19 april 2019 18:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 112
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Maar 21 april is dan de deadline voor de GP van Azerbeidzjan, leid ik ook uit dit verhaal af? In dat geval zou je voor Spanje dus nog zo'n 2.5 week langer hebben om die keuze te maken.

Bedankt ook @Wouter voor de info!
 
Re: Max en Pierre [bericht #24818 is een antwoord op bericht #24815] vr, 19 april 2019 18:43 Naar vorige bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 339
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

NextYear schreef op vr, 19 april 2019 17:30
Van het Honda forumtopic op F1 technical
https:// www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=829757&f=4#p82 9757


The time limit for making a PU update decision is April 21

That's about the power unit of Danil Kvyat, who had a problem near the end of the first free practice of the Chinese Grand Prix. Because the power unit used by Toro Rosso and the power unit mounted on Red Bull are the same specifications.


 The trouble that an abnormality was found in the data is that there is a high possibility that somewhere in the engine is physically damaged, as can be imagined from the tone of the technical director of Toyoharu Tanabe that the temperature sensor was not at a desired level.


 The problem is what is the cause of the trouble. If the cause is a batch trouble in which a defective product exists in a specific lot, there is no problem if it can be confirmed that the parts of that lot are not used in the Red Bull power unit.


 However, if it turns out that it is not a batch problem but a problem that occurred because the combustion system has a fundamental problem, if you try to increase power with that specification, even if you put spec 2, some sort of review will be required.


 Another problem is that you don't have much time to make that decision. Kvyat's power unit, which caused troubles on Friday of the Chinese Grand Prix, can only leave the country after the Chinese Grand Prix due to customs clearance, and finally arrive at HRD Sakura on April 17 (Wednesday).


 Because Azerbaijan also has complex customs clearance, if you bring an upgraded power unit to Azerbaijan GP, ​​you have to transport it from the UK to Azerbaijan after transporting it from HRD Sakura in Japan to HRD MK in Milton Keynes, England. In that case, we have to ship from Japan to the UK on April 21 (Sun).


 In other words, it takes only four days from April 17th to 20th to investigate and draw conclusions.
Vaag verhaal. Waarom zouden ze uberhaupt overwegen de motoren te wisselen als er met betere mapping al 20 pk te vinden is. Dat is softwarematig dus kan je ook de 26e nog besluiten achterwege te laten.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX
Naar forum gaan: